Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMag je verkering hebben??

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Bibi Naeem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mag je verkering hebben??
    Geplaatst op: 09 januari 2004 om 20:24

Asalaam-o-laikum,

Omdat ik opgevoed ben als moslim, en omdat het zo goed en met zo veel liefde gedaan is door mijn ouders geloof ik als eerste Allah en dan iemand anders.

Ik heb (gelukkig) nog nooit verkering gehad.

Mijn ouders zullen me niet besparen als ik verkering neem.

Maar is verkering, ik heb het ALLEEN over verkering (vriendje en vriendinnetje zijn) verkeerd? Ik bedoel is dat verboden?

Ik zal wachten op antwoord.

Groetjes, Bibi, 13 jaar.

...
Terug naar boven
tunesia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 20:28

ik denk het niet liefde is juist mooi je moet elkaar natuurlijk eerst leren kennen voordat je aan iets sirieus begint

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 22:42

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, oegti,

Alhamdoelilah dat je geen vriendje hebt gehad. Ik wil je aanraden om eens te surfen op al-islaam.com. Een overvloed aan informatie, voor ieder wat wils en ik denk dat je daar een helder en duidelijk antwoord zult krijgen.

Moge Allah swt je inshaAllah belonen met Jennah Al-Firdaus

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 10:52

salaam'aleikum

een man(of jongen) mag niet alleen met een vrouw(of meisje) zijn

zonder mahram (tenzij hij zelf mahram is)

BEGREPEN?????????????????

Terug naar boven
AbdulRahman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 12:31

Assalamulaeikum warahamtullahi wabarakatuh,

Mijn lieve zuster, ik begrijp je nieuwsgierigheid om een vriend te hebben, maar je moet realiseren dat Allah bepaalde regels met een goeie reden op ons heeft neergelegd.

Jou behoefte (of die van anderen) om intiem te zijn is menselijk aard, maar zodra wij die gaan bevredigen zonder grenzen zoals hier in het westen gebeurd krijg je ziekte's, ongewenste/ongetrouwde alleenstaande zwangerschappen, kind groeit zonder vader op, moeder kan niemand anders vinden, en als ze al trouwen, krijg je van die snelle scheidingen enz. Het is werkelijk een ramp, en er zijn 10.000den voorbeelden om dit te bewijzen.

Als wij ons ver houden van het alleen zijn met niet-mahrem mannen/vrouwen, en ons houden aan de wetten van Allah (hijab/baard) en streven naar zijn tevredenheid. Zul je zien dat de situatie veel beter zal zijn.

Als je echt na een paar jaar behoefte hebt, kun je het beste trouwen, dat betekent niet dat je niet meer kan studeren enz. Maar dat kun je gewoon afspreken met je man.

Hopende je hierbij wat geholpen te hebben.

Wassalaam,

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 18:26
[QUOTE=harith2]

salaam'aleikum

een man(of jongen) mag niet alleen met een vrouw(of meisje) zijn

zonder mahram (tenzij hij zelf mahram is)

BEGREPEN?????????????????

salam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

het zal met de beste bedoelingen zijn,maar je klinkt wel een beetje streng aghie

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 21:46

salaam'aleikum

ok soms ben ik streng maar insha'Allah met de glimlach

en streng zijn is soms goed en soms zelfs nodig

Terug naar boven
imama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juli 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 23:25

Salaam alikoum beste zuster,

ik heb zelf ook nog nooit van mijn  leven een vriend gehad. Want de meeste jongens gebruiken je alleen. Heel weinig die het echt sireus nemen en als je een vriedje neemt gebeuren zo veel dingen waar jij of hij niet eens van bewust zijn.

Want ik heb ook vrindin die een vriend heeft hij was mijn collega hij gebruikt haar terwijl zij niet eens het door heeft en als ik wat van zeg dan zegt ze dat ik jaloers op haar ben. Terwijl ik alleen het beste voor haal wil hebben want ik ken hem beter dan haar en die jongen heeft wel in elk provinci een vriendin.

Waarom moet je eigenlijk een vriend nemen want ALLAH (swt) heeft al geschreven met wie jij gaat trouwen en hoe je hem gaat ontmoeten.

Ik hoop dat je de ware vindt waar je mee oud kan worden en gelukkig.

groejtes je zuster

loubna

 

loubna
Terug naar boven
imama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juli 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2004 om 16:47

Sorry Tunisa

volgens mij snap jij het niet wat wij bedoelen, en als je denkt dat je het beter weet

dan doe je het lekker op je eigen manier als je denkt dat je het beter weet!!!!!!!!

baslama,

 

 

loubna
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 22:32

 

 wie heeft het over 'snel' trouwen???Alleen Allah heeft kennis daarover.Inderdaad   is  trouwen de enige oplosssing.Lach maar......de laatste die lacht is de shaytaan!!!!!

Moge Allah jou beschermen,want daar is het Hem allemaal om te doen ...

en salam aleikum broeder harith2,

ik kwam net een hadith tegen....

 Overgeleverd door Abu dhar: De Profeet (v.z.m.h.) zei tegen mij: Zeg de waarheid ook al  is die hard. (door Ibn H'ibbaan)

   dus die strengheid was wel op zijn plaats

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 22:42

Hallo,

In eerste instantie geplaatst door imama

ik heb zelf ook nog nooit van mijn  leven een vriend gehad. Want de meeste jongens gebruiken je alleen. Heel weinig die het echt sireus nemen en als je een vriedje neemt gebeuren zo veel dingen waar jij of hij niet eens van bewust zijn.

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat de meeste jongens meisjes alleen maar gebruiken, ik denk dat het net omgekeerd is, de meesten doen dat niet.  Ik ken inderdaad wel enkele jongens die hun relaties niet serieus nemen, maar dat is vaak uit onvolwassenheid, en gelukkig nemen alle andere jongens hun relaties wel serieus. 

Kun je misschien ook even uitleggen wat je bedoelt met die dingen waar je je niet van bewust bent? 

Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 23:31

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, zusters....

Draait dit leven alleen om jongens, om relaties.....??

Zijn wij daar voor geschapen?

Allah swt heeft ons daar niet voor geschapen, Allah swt heeft ons geschapen om Hem te dienen. Dit wil dus niet zeggen dat je als kluizenaar moet gaan leven, nee!

Men dient de regels in acht te nemen en men hoeft daar geen worden aan vuil te  maken. Lees, begrijp, handel en nodig ernaar uit, dan zul je inshaAllah gelukkiger in het leven staan.

Moge Allah swt al onze dwalende zusters en broeders Leiden

Jullie zuster inshaAllah

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 15:18

Hoi Bibi,

om heel eerlijk te zijn, denk ik dat het heel belangrijk is dat God zo'n belangrijke plaats in je leven inneemt. Maar, je woont ook in het Westerse Nederland, dus je ziet wat er allemaal gebeurt. Ik denk dat het als je een jongen ontmoet (wat logisch is als je naar school gaat enzo) je heel voorzichtig moet zijn. Geef geen verkeerde signalen, houd jezelf op de achtergrond. Ik denk dat er voor iedereen een ware is. Maar, op je dertiende is het wel erg vroeg. Ik bedoel, zou je hem nog 5 jaar willen zien (zonder iets te doen bedoel ik dus) voordat je met hem kunt trouwen? God is goed voor ons, Hij geeft ons alles op onze tijd. Ik denk dat het niet haram is om gewoon een aardige meid te zijn, maar houdt afstand. Groetjes en succes. Happylady

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 16:19

salaam alaikom,

Ik denk dat je nu in een leeftijd zit waar je hormonen een grote rol beginnen te spelen (puberteit).

Je moet wel realiseren dat alles door Allah (swt) is geschreven, het inkt is allang opgedroogt. Leeftijd 13 jaar is ontzettend jong, op deze leeftijd kun je volgens mij nog geen juiste beslissingen nemen. Je hoeft trouwens helemaal geen verkering te nemen om een jongen te leren kennen. Iemand kan zich ook heel anders voor doen dan die in werkelijkheid is (jongen of meisje), ze kunnen twee gezichten hebben, net als een vis.

Ik heb met mijn man ook geen verkering genomen, toen hij mij om m'n hand gevraagd heeft, heb ik 'ja'gezegd omdat ik zoveel positieve verhalen over hem heb gehoord. Hij is een imam. We hebben mekaar 1 keer gezien, toen ik mijn ja-woord heb gegeven.

Je kunt trouwens in de omgeving navragen hoe iemand is, zo kun je ook iemand leren kennen. Zonder al die andere onzin mee tre maken. Zo ga je alleen maar naar mekaar verlangen, en dan kunnen er haram-situaties ontstaan.

Profeet (sws) heeft gezegd, dat als een moemin (gelovige), een salih jongen om je hand komt vragen dan mag je hem niet afwijzen. Voorwaar er zal anders fitnah (verderf) ontstaan.

De reden dat ik mijn ja-woord aan mijn man heb gegeven is voornaamste omdat hij een imam is, hij kent de dinn, qoeran enz. Bij ons is achteraf de liefde gaan bloeien. Het kan dus ook averechts werken.

Je hoort wel mensen zeggen dat je eerst van iemand moet houden enz. Waarom is het bij mij ook andersom gaan werken. Als het meerdere mensen op deze manier gelukt is, waarom zou het jou niet lukken.

Mijn advies, neem geen verkering, want stel dat als het misgaat, dan krijg je er alleen maar een slechte naam van.

Moge Allah jou op het rechte pad leiden (insjallah)

Maslama

een zuster in de islam

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 17:51
In eerste instantie geplaatst door AbdulRahman

Jou behoefte (of die van anderen) om intiem te zijn is menselijk aard, maar zodra wij die gaan bevredigen zonder grenzen zoals hier in het westen gebeurd krijg je ziekte's, ongewenste/ongetrouwde alleenstaande zwangerschappen, kind groeit zonder vader op, moeder kan niemand anders vinden, en als ze al trouwen, krijg je van die snelle scheidingen enz. Het is werkelijk een ramp, en er zijn 10.000den voorbeelden om dit te bewijzen.

Beste AbdulRahman,

Het overgrote deel van de 'inwoners' van de blijf-van-mijn-lijf huizen in Nederland bestaat uit moslim-vrouwen. Als je in je reactie op dit topic afgeeft op 'westerse behoeftenbevrediging zonder grenzen' dan zul je moeten toegeven, dat er ook in de 'niet-westerse gemeenschap' werk aan de winkel is.

Vriendelijke groet,

Vincent

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 11:23

Hoi Vincent,

ik ben het met je eens. Groetjes happylady3113

Terug naar boven
nadoria Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2004 om 13:21
salaam,

ik heb ook in mijn hele leven geen vriend gehad, alhamdoulilah, ook al word ik gevraagd. Dan zeg ik gewoon dat ik geen vriend nodig heb. ik ken heel veel meisjes die veranderen als ze een vriend krijgen, ze nemen bijvoorbeeld hun studie en werk niet meer serieus als je hun raad geeft denken ze dat je jaloers op hen bent enz... heel wat jongen nemen een vriendin om zich niet buiten gesloten te voelen van hun eigen vriendenkring( sommige meisjes natuurlijk ook!!), maar uiteindelijk blijft het meisje met een gebroken hart , als het uit is, terwijl die jongen dan al op meisjesjacht is.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2004 om 13:35

Hoi Nadoria,

er zijn ook genoeg jongens met gebroken harten hoor, dat is niet aan meisjes alleen overgelaten.  Ik heb heel wat jongens in mijn vriednkring en ik heb al meerderen van hen al eens wenend gezien omdat ze liefdesverdriet hadden.  Die echte meisjesjacht-jongens zijn zwaar in de minderheid en worden meestal ook op hun fouten gewezen door hun vrienden en vriendinnen.

Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 10:15
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

een man(of jongen) mag niet alleen met een vrouw(of meisje) zijn

zonder mahram (tenzij hij zelf mahram is)<------

BEGREPEN?????????????????

Salam alikoem

Wat betekent een mahram

beslama groetjes anissa

Terug naar boven
umm ihsan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 11:00

salaam e laikum (voor de Muslims) en hallo voor de niet muslim

Een mahram is een familielid waarmee je niet kunt trouwen b.v je vader ,je broer ,je oom, je grootvader ,je man en zijn vader

Niet je neven of zwagers

je mag alleeen met die mannen alleen zijn en nooit met andere mannen

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 11:50

salam alikoem

Dank je wel zuster.Moge allah jou bedanken!!!

beslama groetjes anissa

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.