Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWedergekeerd?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wedergekeerd?
    Geplaatst op: 23 februari 2004 om 07:18

Asalamoe aleikoum wa rahmatoullahi wa barakatoehoe broeders en zusters.

Ik ben een 16-jarige moslima uit den haag en heb me wedergekeerd op 23 oktober 2003 en op 12 december ben ik islamitisch getrouwd (niqaah) ALHAMDOULILAH!  Ik vroeg mij daarom af of hier ook broeders en/of zusters zijn die zich hebben (weder)gekeerd en zoja zou ik graag willen weten wat jullie leeftijd is enz enz. en de reacties die jullie kregen in jullie directe omgeving.

Alvast bedankt! Moge Allah (swt) ons leiden op het rechte pad, insha'allah.

Wasalaamoe aleikoum wr wb

 

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2004 om 07:56

as salaam oe alaikoem wr wb zuster Y4smin,

ik wil jou ten eerste van harte welkom heten in onze islamitische "omgeving"....!

ben erg blij dat je de ENIGE WARE godsdienst hebt ontdekt.

voor vele verhalen van zusters die bekeerd zijn naar de islaam, verwijs ik jou naar de volgende site; www.moslima.nl  hier kun je inshallah vele verhalen vinden van zusters die vertellen hoe ze zich hebben bekeerd en hoe ze het ervaren als moslim.

inshallah zal ALLAH (swt) jou en al onze broeders en zusters onze weg vergemakkelijken en ons de djanah laten binnen treden.....amien

ma3a salama

je zuster in de islaam Ouarda

 

 

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2004 om 08:00

Wa3aleikoum asalaam wr wb,

Bedankt voor de site zuster Ouarda, Moge Allah (swt) jou insha'allah behoeden voor het kwade.

Wasalaam aleikoum wr wb zuster Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2004 om 08:24

as salaam oe alaikoem wr wb

moge Allah (swt) ons allen behoeden voor het kwade en leiden tot het goeden...!

als je ooit eens behoefte hebt aan een gesprek of met bepaalde vragen zit (m.b.t de islaam) zuster dan weet je me inshallah te vinden

ma3a salama

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2004 om 08:35

asalamoe aleikoum wr wb,

Bedankt lieve zuster, Inshallah zal Allah swt jou en alle andere broeders en zusters belonen voor jullie goede daden.

Wasalaam

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 03:14

Assalaam aleikoem

Lieve zuster, welkom thuis. Ik hoop dat jij het ook zo voelt...thuis. Ik ben zelf, alhamdoulilah, op 14 november 2003 wedergekeerd. Het was de beste beslissing die ik ooit heb genomen. De reacties van mijn omgeving is wisselend. Van broeders en zusters krijg ik alleen maar positieve reacties. Mijn familie staat er heel erg negatief tegenover. Ik woon helaas in een klein dorp waar de mensen niet gewend zijn aan andere religies, culturen etc. Ik ben dan ook letterlijk de enige moslima in heel het dorp. Mensen kijken me raar aan maar dat doet mij niets. In het begin had ik daar wel moeite mee maar je leert ermee omgaan. Ook weet ik dat Allah swt mij beschermd. Wat ik wel heel erg jammer vind is dat er geen moskee bij mij in de buurt is. Ik moet ongeveer een uur met het openbaar vervoer reizen om bij de moskee te komen. Maar mijn vraag aan jou is: hoe gaat jouw omgeving met jouw keuze om? Je bent namelijk erg jong en dan ook nog eens de islam kiezen. In veel ogen de meest extreme en gevaarlijkste religie die er is. Of zoals mijn ouders het noemen, een middeleeuwse sekte. Insha'Allah zullen zij inzien dat de Islam zo mooi en zo goed is. Insha'Allah leidt Allah hen op het rechte pad.

Wa aleikoem salaam

je zuster Esther 

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 03:32

Wa3aleikoum salaam zuster Esther

Alhamdoulilah nog een zuster erbij. Masha allah! Ik woon in Den Haag en daar wonen ontelbaar veel moslims, alhamdoulilah. Voor mij is het dus een stuk gemakkelijker. ook heb ik veel vriendinnen van Marokkaanse afkomst, die mij alhamdoulah veel hebben geholpen, Moge Allah (swt) hen hiervoor belonen, inshaAllah. Ikzelf ben niet gelovig opgevoed maar ik ben altijd al ge�nteresseerd geweest in de Islam. Alleen kwam het nooit in me op om ooit moslima te worden. Toen ik mn huidige man leerde kennen, kwam ik n�g meer in aanraking met Islam (dat was pas na een half jaar toen ik zijn moeder ontmoette) Zij zei me dat zij en haar man alleen maar wilden dat hun kinderen gelukkig waren, maar dan wel met iemand die moslim was. Vanaf dat moment ben ik gaan lezen, lezingen bijwonen en veel vragen stellen. Toch had ik aan de ene kant het gevoel, ik wil dit niet, waarom moet ik veranderen? Ik ben toch niets minder dan een moslim? Deze vragen deden mij veel verdriet, maar 8eraf heeft het me erdoorh1 gesleept, met de hulp van Allah (swt) alhamdoulah! Mijn ouders hadden er in het begin de meeste moeite mee, maar mn moeder had zoiets van; als jij dat wil moet je ervoor gaan, wie ben ik om je tegen te houden? En dat was toch wel fijn, ze koopt zelfs halal vlees voor me! Ook zei ze dat er voor haar veel voordelen aanzitten dat ik moslima ben; ze weet altijd waar ik uithang (meestal bij mn man of anders bij vriendinnen) en ze hoeft zich geen zorgen te maken over of ik op het slechte pad terechtkom. Echt heel lief. Verder heb ik wel wat dingen op moeten geven waar ik dol op was, bijv de getalenteerde dansgroep waar ik inzat, astagfiroellah. Dat was eigenlijk het moeilijkste. Maar ik he er veel meer voor teruggekregen! Een vraagje ook voor jou: Hoe ben jij in aanraking gekomen met de Islam?

Wasalamoe aleikoum wr wb je zuster Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 12:07

Hm, wou dat ik gezellig mee kon kletsen haha, maar helaass..

Ik ben altijd moslima geweest al hamdoelilah, maar sinds een paar jaar pas echt diep..en oprecht hamdoelilah..

Maar goed, ben blij te horen dat je moslima bent geworden al hamdoelilah..!!

Moge Allah swt je voorafgaande zonden vergeven inshAllah!! En je voor altijd leiden op het rechte pad!!

Wa salamoe 3alaikoem...Samira...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Butterfly Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 29
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 12:29

Je zus in Islam!!!!

Dit is je zus, je zus in Islam
Je kent haar niet, niet eens haar naam
Zie hoe onze blikken naar haar kijken
Of haar kleren wel Islamitisch lijken

Onze hoofden vol met gedachten
Over wat wij van een moslima verwachten
Hoofddoek, djalabah, bescheiden gedrag
Geen geroddel, strakke kleren of luid gelach
Geen gedrag waarmee zij mannen bekoort
Iedereen weet hoe het eigenlijk hoort

Maar dat is jouw zus, je zus in Islam
Die dat alles ver van zich af voelt staan
Geen hand naar zich krijgt toegereikt
Dat is toch niet iets waaruit zusterschap blijkt?!!

Waarom niet zeggen: �Lieve zus, ik kan je begrijpen
Ik weet wel dat je stap voor stap zal rijpen
Als je warmte en liefde met ons gaat delen
Zal de harde buitenwereld je minder gaan schelen!�

�Als Islam ook jouw basis worden gaat
Dan loop je straks niet meer met jongens op straat
Samen zullen we iets om Islam gaan bouwen
Zodat Allah van ons zal houden�

Vergeving, geduld, liefde en kennis in praktijk
Maakt dat niet ieder van ons enorm rijk?
Denk na� wat maakt jou echt tevreden?
Een film? Een feest? Of meisjes helpen die ooit erg leden?

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk
SAMEN in Islam, dat is ons werk!!!

 

 

PS. Dit komt echt uit de grond van mijn hart en ik kreeg echt kippevel bij het lezen van jullie verhalen MAS`ALLAH`.

''Verlaat je moeder niet, opdat het paradijs onder haar voeten ligt."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.