Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Maskertje op je gezicht

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Maskertje op je gezicht
    Geplaatst op: 01 juli 2004 om 08:33

Asalamoe aleikoum wR wB broeders en zusters,

Een maskertje voor op je gezicht waar alcohol inzit.... Is dit toegestaan? Insha allah zou ik hier graag een antw op willen.

Wallahoe a3lem!

Liefs Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 10:53

Salaam aleikum,

ik wist niet eens dat dat bestond . Maar ik denk dat het wel toegestaan is (ik praat nu vanuit mijn gevoel), omdat het verder niet ingenomen wordt. Je kunt er niet dronken van worden, maar misschien kan iemand anders het beter vertellen.

Salaam happylady

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 12:13

Achja waarom niet? Ik denk niet dat Allah, toen hij de Koran openbaarde eraan dacht of er alcohol in de maskertjes mag zitten of niet. Als je als een goed mens leeft, lijkt mij dat (mocht het een zonde zijn) je die heus wel geven wordt Insha'Allah.

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
^Lost^ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ^Lost^ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 13:10

salamoe 3alaikoum

 

Allah(swt) heeft niet alleen alcohol verboden te drinken,maar ook verboden in te werken,verkopen etc. Dus denk ik allahoe a3lem,dat je het dus nergens in mag gebruiken ook niet in perfum, creme ed.

Trouwens alcohol is slecht voor je huid,het droogt het uit,en veroorzaakt irritatie.

 

Salam

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 15:47

Ja maar alcohol kan ook goed voor je huid zijn, bijvoorbeeld als je een vette huid hebt, of veel puisten, dan vermindert alcohol de puistjes. ^lost^ kun jij mij een hadith of soera geven waarin staat dat alcohol verboden is in te werken op je huid?

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
anis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2004 om 13:35

 

Achja waarom niet? Ik denk niet dat Allah, toen hij de Koran openbaarde eraan dacht of er alcohol in de maskertjes mag zitten of niet. Als je als een goed mens leeft, lijkt mij dat (mocht het een zonde zijn) je die heus wel geven wordt Insha'Allah.

Wassalaam: Rahima

 

Je mag zoiets ni zeggen alsof diegene (ALLAH swt) die alles heeft geschapen ni weet wat er nog komt. Allah weet wat er voorbij is, wat er is en wat er nog komt. Allah Akbar.

Moge Allah Insha'alah je fout vergeven. Amien

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 11:48

Er is hier al ooit een onderwerp geweest over alcohol in dagdagelijkse producten.  Misschien kan je dat even zoeken voor wat info?

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 13:10
Ik bedoelde meer dat Allah zich wel met belangrijkere dingen bezighoudt dan dat, lijkt mij.
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 14:55

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik bedoelde meer dat Allah zich wel met belangrijkere dingen bezighoudt dan dat, lijkt mij.

Assalamoe alykoem,

weet jij veel waar Allah mee bezig is?, Allah heeft de mier geschapen, dat zal jij zeker onbelangrijk vinden. maar Allah vind het wel belangrijk, simpel weg omdat Hij die mier heeft geschapen.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 15:48
Salaam Alaikum,

Ik heb dezelde vraag al eens een imam gevraagt ivm. met mn deodorant daar zit
ook alcohol in.
Hij speekt niet zo goed nederlands dus hij begreep het eerst niet.
Maar hij zei dat het geen probleem was.

Maar het fijne weet ik er ook niet van.ga ik vragen aan een vriend
als hij terug is van vacantie ( ik hoop voor de ramaddan Insha Allah ).



wa salaam
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 16:11

asalm mohammed

Het is zeker slim dat je het aan een imam hebt gevraagd, maar je had het toch ook in het arabisch kunnen vragen.

wa salam

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 16:25

Assalaam Alaikum Nouret,

Mijn arabisch komt niet veel verder als een paar worden.
Insha Allah zal ik het nog leren .

heb ook al een boek zien liggen .



wa salaam

mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 17:19

asalm

sorry weet natuurlijk niet waar jij vandaan komt , Incha Allah zal je het gauw leren.Maar welke talen spreek je en waar kom je vandaan als ik vragen mag?

wa salam

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 18:29
Salaam Alaikum Nouret,
Dat kon je natuurlijk ook niet weten en vragen mag ook hoor .
Ik ben 'nederlander' zoals dat heet ,en spreek nederlands,duits en engels.
Insha Allah komt daar dus nog arabisch bij,maar dat zal nog wel ff duren.

wa salaam
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 02:15

asalm

Met de hulp van Allah zal jouw alles lukken.

Wa salam

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 03:54

Assalamoualikoum,

das waar, in parfum zit er alcohol, is het dan daarom dat de mensen in saudie arabie een home made parfum op zich hebben, met almisk en natuurlijke componenten.

maar in ieder geval, denk ik niet dat het verboden is , (ik zou  graag meer hierover weten)

allah weet het best!

ps:polymorph succes met het leren van arbisch broeder!

wassalaam 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 07:10

Salaam Alaikum,

Bedankt, zodra ik meer weet laat ik het weten.


wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
jamilo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jamilo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 10:54

salaam boreders en zusters,

alcohol is haraam volgens de soenna en de koran, geen twijfel hierbij,

maar dan blijven van die kleine twijfelachtige onderwerpjes, zoals die vraag van de zuster over dat 'maskertje', dit is een twijfelgeval, daarom zocht ik een hadith op die het over zulke onderwerpen heeft en dat is het volgende, het is trouwens een sahih hadith die tot de arba3ien Nawawi behoort:

Aboe �Abdellah an-No�man, de zoon van Basjir (Allahs welbehagen zij met vader en zoon) heeft gezegd:Ik hoorde de boodschapper van Allah (Allahs zegen en vrede zij met hem) zeggen:

�Het is duidelijk wat halal 1 en haram 2  is; daartussen bestaan twijfelachtige zaken, waarvan veel mensen niet weten wat ze ermee aan moeten.Degene die zich verre houdt van twijfelachtige zaken, heeft zich daarmee  weten te zuiveren voor wat zijn religie en eer betreft.Degene  echter die zich met twijfelachtige zaken bezighoudt,komt in het verboden  gebied terecht,net als de herder die zijn kudde vlakbij de weide van iemand anders laat grazen en daardoor grote kans loopt dat ze daarin gaan grazen.Is het niet zo dat elke koning zijn eigen domein heeft en dat (de grenzen van) Allahs domein de verboden dingen zijn?

Zo bevind er zich in het lichaam een vleesklompje: als dat gezond is, dan is heel het lichaam gezond en als het ziek is,dan is het hele lichaam ziek.Dit nu is het hart.�

Overgeleverd door Bochari en Moslim.

PS: Halal betreft al de woorden,daden,gebruiksvoorwerpen,etc die zijn toegestaan  volgens de Islam. Haram is al datgene wat verboden is volgens de Islam.

Wa Allahoe a3lem

Wassalaam

jamilo,

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.