Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Talmoed

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Talmoed
    Geplaatst op: 03 november 2004 om 17:38

Asalaam Aleikum,

Ik ben op deze site een aantal dingen over het joodse talmoed tegengekomen die ik niet wist. Ik ben niet tegen joden en ik ben ook geen anti-semiet. Ik was gewoon op zoek naar meer info over het joodse geloof, de torah en de talmoed. Ik weet dat de site zelf waarschijnlijk op basis van rascistische motieven is opgezet. Maar een deel van info over de talmoed bleek wel te kloppen. Ik ben ook maar op deze site gewezen dus ik hoop dat de joodse nederlanders mij niet kwalijk nemen dat ik een deel van de talmoed en de link van de site in dit bericht plaats.

Overigens moet je het overige gewoon negeren. Ik vond het merendeel op deze site gewoon bullsh*t. Alleen het talmoed gedeelte sprak me wel aan, omdat ik hier nooit iets over heb gehoord of heb gelezen. Terwijl bij de Islam men constant over geweldadige verzen uit de koran terwijl je er nooit een verwijzing ervan ziet naar de daadwerkelijke teksten in de koran. Ik zal binnnenkort als ik een keer tijd heb ook eens op zoek gaan naar teksten uit de bijbel. Maar ik vond dat jullie dit wel eens gelezen moesten hebben. Dit zijn overigens maar een aantal regels uit de talmoed, dus niet volledig. En ik heb deze regels niet zelf geselecteerd. Volgens mij baseren ook alleen maar de meest extremistische joden zich op deze regels. Graag jullie gedachten en meningen hierover. 

"The Code of the Jew" From the Talmud

1. 'We beg Thee, 0 Lord, inflict Thy wrath on the nations not believing in Thee. Take away, 0 Lord, all hope from them. Destroy all foes of Thy nation.' -Synagaga Judaica, p. 212. Minhagen, p. 23. Crach Chain, 480 Magah.

2. 'The teachings of the Talmud stand above all other laws. They are more important than the laws of Moses.' -- Rabbi Issael, Rabbi Chasbar, et. al.

3. "The decisions of the Talmud are words of the living God. Jehovah Himself asks the opinion of the earthly rabbis when there are difficult affairs in heaven." -- Rabbi Menechen Commentary on Fifth Book-

4. "Jehovah Himself studies the Talmud standing, he has such respect for that book." -- Tract Mechillo.

5. "It is more wicked to question the words of the rabbis than those of the Torah." -- Michna Sanhedryn 11:3.

6. 'It is forbidden to disclose the secrets of the law. He who would do it would be as guilty as though he destroyed the whole world." -- Jektat Chadasz, 171, 3.

7. "Every goy who studies the Talmud and every Jew who helps him in it, ought to die.', --Sanhedryn, 59a, aboda Zora 8-6, Szagiga 13.

8. "To communicate anything to a goy about our religious relations would be equal to the killing of all Jews, for if the goyim knew what we teach about them they would kill us openly." -- Libbre David 37.

9. "If a Jew be called upon to explain any part of the rabbinic books, he ought to give only a false explanation. Who ever will violate this order shall be put to death." -- Libbre David 37.

10. "A Jew should and must make a false oath when the goyim asks if our books contain anything against them."--Szaaloth-Utszabot, The Book of Jore Via 17.

11. "The Jews are human beings, but the nations of the world are not human beings but beasts.,, -- Saba Mecia 114, 6.

12. "When the Messiah comes every Jew will have 2800 slaves." -- Simeon Haddarsen, fol. 56-D.

13. "Jehovah created the non-Jew in human form so that the Jew would not have to be served by beasts. The non-Jew is consequently an animal in human form, and condemned to serve the Jew day and night." -Midrasch Talpioth, p. 225-L.

14. "As soon as the King Messiah will declare himself, He will destroy Rome and make a wilderness of it. Thorns and weeds will grow in the Pope's palace. Then He will start a merciless war on non-Jews and will overpower them. He will slay them in masses, kill their kings and lay waste the whole Roman land. He will say to the Jews: 'I am the King Messiah for whom you have been waiting. Take the silver and gold from the goyim.' .. --Josiah 60, 6. Rabbi Abarbanel to Daniel 7, 13.

15. "A Gentile girl who is three years old can be violated." -- .9boda Sarah 37a.

16. "A Jew may violate but not marry a non-Jewish girl." -- &ad. Shas. 2:2.

17. "A Jew may do to a non-Jewess what he can do. He may treat her as he treats a piece of meat." --Hadarine, 20, B; Schulchan 9ruch, Choszen Hamiszpat 348.

18. "A Jew may misuse the non-Jewess in her state of unbelief." -- Maimonides, Jak. Chasaka 2:2.

19. " IF a goy kills a goy or a Jew he is responsible; but if a Jew kills a goy he is NOT responsible." --Tosefta. 9boda Za,-a 8, 5.

20. "It is permitted to kill a Jewish denunciator everywhere. It is permitted to kill him even before he denounces."--Schuichan Qruch, Choszen Hajpiszpat jog

21. "Thou shalt not do injury to thy neighbor (Bible), but it is not said, 'Thou shalt not do injury to a Goy.' " -- Mishna Sanhedryn 57.

22. "When you go to war do not go as the First, but as the last, so that you may return as the first. Five things has Kanaan recommended to his sons: 'Love each other, love the robbery, hate your masters and never tell the truth.' " -- Pesachis F. 113B.

23. "A Jew is permitted to rape, cheat and perjure himself; but he must take care that he is not found out, so that Israel may not suffer." -- Schulchan Aruch, Jore Dia.

24. "A Jew may rob a goy - that is,.he may cheat him in a bill, if unlikely to be perceived by him." -Schalchan Arach, Choszen Hamiszpat 348.

25. "If a goy wants a Jew to stand witness against a Jew in a Court of Law, and if the Jew could give fair evidence, he is forbidden to do it; but if a Jew wants a Jew to be a witness in a similar case against a goy, he may do it." -- Schalchan .9ruch, Choszen Hasiszpat 28, Art. 3 and 4.

26. "Those who do not confess the Torah and the Prophets must be killed. Who has the power to kill them, let them kill them openly with the sword. if not, let them use artifices, till they are done away with." -- Schulchan Qruch. Choszon Haviszpat 425.5.

En dit was de link

http://www.libreopinion.com/members/standarteslc/jewishquest ion01.html 

gemaakt door paranoide nazistische debielen.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 19:10
Wat een crap zeg, deze 'citaten'. Had je dat niet kunnen bedenken? Overigens snap ik niet wat de zin van deze thread is.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 02:44
Wanneer je het latste gedeelte van die link weglaat dan zie je waar dit werkelijk vandaan komt.
Het is nazi propaganda, van de orginele soort.
Helaaas zijn die mensen ook nog actief in deze wereld :-(


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 02:50

Nu wordt er gezegd dat het crap en nazi-propaganda is...maar als het over de Islam zou gaan dan zou het ineens op waarheid berusten.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 03:20
Bollocks, Rahil Amin. Als er beweerd zou worden dat dit 'a7�d�th zouden zijn, dan zo ook niemand het serieus nemen, mag ik hopen.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 04:07
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Nu wordt er gezegd dat het crap en nazi-propaganda is...maar als het over de Islam zou gaan dan zou het ineens op waarheid berusten.

Assalamu alaikum,

er zijn talloze websites die delen van ayaat citeren en de meest bizarre ahadith weergeven om aan te tonen hoe ziek het islamitisch gedachtengoed wel niet is. Er zijn talloze wbsites die hetzelfde doen met de bijbel om het christendom belachelijk te maken en zo zijn er ook talloze sites die het jodendom onderuit proberen te halen. Er is niets nieuws onder de zon.

Zomaar een verzameling uit zijn verband gerukte teksten neerzetten om iets aan te tonen is nutteloos, of het nu om islamitische of joodse geschriften gaat. Beter is het je eerst een beetje in het judaisme te verdiepen (er zijn veel goede boeken over, zowel vanuit joods perspectief  als vanuit seculier perspectief geschreven) en dan de teksten in de juiste context zien te plaatsen en er dan over te discussieren. Net als bij islamitische teksten.

Mijn kennis van het judaisme is niet zo groot, maar mij valt altijd op hoezeer het qua structuur en inhoud op de soenna lijkt. Hoe men tot regelgeving komt, hoe men omgaat met schijnbare tegenstrijdigheden, schriftgeleerden en hun positie... echt opvallend.

Btw, deze draad staat onder het verkeerde onderdeel. Dit is geen "actualiteit".

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 04:18

Hallo Malcolm, je bedoeling is doorzichtig, na gedane uitspraken o.a van mij, dat de Islam niet alleen maar een leer van verdraagzaamheid, vrede, liefde en tolerantie zou zijn, kom je nu je gram halen door te laten zien dat het Jodendom ook wel wat minder leuke teksten bevat.
Ik kan je vertellen dat het oude testament,in de bijbel, ook heel wat geweld en intolerantie kan laten zien.
Het ligt maar net aan de gelovige hoe zijn interpretatie en invulling van zijn geloof is.
En dus net als in het Christendom en Jodendom, bestaat de Islam ook niet alleen maar uit verdraagzaamheid, liefde, vrede en tolerantie.
Een ieder die anders beweerd, is Verblind door liefde in zijn geloof!
Mijn uitdaging naar jou staat nog steeds open, voor ieder tolerant vredelievend vers plaats ik een wreed, barbaars, intolerant vers.

Het probleem is dat fundamenteel extremistisch ingestelde gelovige deze teksten letterlijk nemen. En hierin de rechtvaardiging vinden voor hun handelen.
 
vr.gr Akbash

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:16

Ik weet ook wel dat er websites zijn die teksten verdraaien of helemaal uit zn verband rukken om anderen in een kwaad daglicht te stellen....dat ontkende ik ook niet....ik gaf alleen aan dat er helaas nog steeds mensen zijn dat als het om de Islam gaat nog steeds oogkleppen op hebben...Denk maar aan het filmpje van Theo van Gogh.

Genoeg mensen die hun mening over de Islam hebben gebaseerd op het filmpje.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:30

Het verschil met het filmpje van Van Gogh is in de eerste plaats dat dat een thema had, terwijl dit een vergaarbak is van tekst zonder een statement te maken anders dan 'kijk eens hoe erg die joden zijn'.

Maar bovendien is de helft van de bovenstaande citaten zo bizar dat ik ervan overtuigd ben dat ze verzonnen zijn. Van mij mag alles gezegd worden, maar als er gezegd wordt 'de Talmud zegt dit' en dan komt men met shockende teksten die niet uit de Talmud komen, dan vind ik dat ik dat duidelijk moet maken. Probleem is: ik heb zelf geen Talmud om het te checken. Als er nog niet serieus op gereageerd is tegen de tijd dat ik er wel een heb, dan zal ik er wat gedegener op in gaan.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:47
Statement van van Gogh en Hirschi Ali was ook om te zeggen van "kijk eens hoe erg die Moslims zijn"...........Maar zoals ik al eerder zei...als het over de Moslims gaat geloven veel mensen het wel meteen maar als het over een andere geloofsovertuiging gaat worden daar vraagtekens bij gezet!!!!
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:54
Ik maak geen verschil hoor Rahil Amin. Kijk, islamitische teksten kan ik opzoeken en als ik dat filmpje gezien had, dan had ik op de inhoud daarvan kunnen reageren. Die teksten hierboven zullen voor het grootste gedeelte verzonnen zijn, maar al waren ze het niet: er wordt niet eens iets gezegd waarop je kan reageren. En bovendien heb ik (nog) geen Talmud, zodat ik het stuk ook niet kan afmaken.

Dat filmpje gaat over vrouwenonderdrukking, daar kan je dan op reageren. Je kan zeggen dat de gebruikte �y�t uit hun context worden gehaald. Wat hierboven staat wekt nog niet eens de schijn dat het om iets anders dan smaad - van een heel onderontwikkeld niveau ook nog eens - gaat. Maar op het moment dat ik erop kan reageren zal ik er een inhoudelijke kritiek op plaatsen, net zoals ik dat zou willen doen wanneer '�y�t uit de Qur'�n hier kort door de bocht gebruikt zouden zijn in een verhaal over vrouwenonderdrukking.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 07:06
En nog even ter verduidelijking: een juiste vergelijking met bovenstaande citaten zou zijn wanneer iemand genummerde verzen van Bukhari of Muslim zou 'citeren' waarin staat dat Mohammed heeft gezegd dat kinderen vanaf 3 jarige leeftijd verkracht mogen worden, dat moslims mogen verkrachten en bedriegen mits ze het geheim houden - opdat ze de 'umma niet beschadigen... etc. Dat is precies wat hierboven staat met betrekking tot zogenaamde joodse geschriften: ook onzin.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 07:54

Allereerst heb ik inderdaad niet goed gekeken waar ik dit onderwerp heb neergezet. Hiervoor mijn excuses. Dit is echter ook mijn 1e topic in dit forum.

Vervolgens zou ik nogmaals willen zeggen dat ik helemaal niets te maken heb met de makers van de citaten die ik heb neergezet heb in mijn bericht. Ik ben deze teksten tegengekomen terwijl ik zat te googlen naar info over het jodendom en het christendom. Puur uit interesse dus niet zoals Akbash beweerd uit rascistische motieven.

Ik ben deze topic gestart om de meningen van anderen over de talmoed te horen. De verwijzingen uit de citaten naar de locatie waar je deze teksten kunt vinden in de talmoed lijken mij te kloppen. En hierbij wil ik bij akbash nogmaals oproepen om een lijst te maken van alle haatdragende en gewelddadige verzen uit de koran om zijn gelijk te krijgen. Je kan mij wel elke keer uitdagen om met vredelievende verzen te komen uit de koran, maar ik denk niet dat dit bij koppige mensen (waarvan jij en martinuzz een mooi voorbeeld zijn) nut heeft. Ik heb namelijk het gevoel bij jou dat je sterk bent gehersenspoeld dat alle religies slecht zijn en dat het atheisme de enige oplossing is voor vrede en een einde aan al het slechte op deze wereld. Hoe dan ook ik weet zeker dat voor elke vers jij uit de koran haalt die volgens jou geweldadig of haatdragend is en 10 personen klaar staan om de werkelijke betekenis van de vers aan jou uit te leggen.

Terug naar de topic. Ik heb gemerkt dat niemand mij kan vertellen of deze citaten juist of onjuist zijn (Blijkbaar komen er geen joden op dit forum). Als mij iemand mij maar een paar van de citaten kan weerleggen en er een goede uitleg bij kan geven ben ik al tevreden. Maar dan moet dit geen bullsh*t zoals martinuzz dit constant in dit forum zit te verspreiden. Je kan mij niet vertellen dat theo van gogh met zijn uitspraken meer onderbouwd was dan de bovenstaande citaten. Als martinuzz echt vind dat deze citaten verzonnen zijn moet ie dat niet alleen zeggen maar ook bewijzen. En dan moet je geen welles nietes spelletjes gaan spelen door de het bovenstaande in een islamitische hoek te schuiven. Geef bronverwijzingen zodat mensen die geen verstand van de islam hebben gemakkelijk kunnen opzoeken of je geslachtsdeelkoek praat of dat je het echt de waarheid spreekt.

Verder ben ik het ook met Rahil Amin eens dat dat je duidelijk kan zien dat zodra het over het joodse geloof of het christendom gaat mensen als martinuzz dit soort dingen gelijk als onzin proberen af te doen. Maar als er ipv talmoed, koran bovenaan dit topic had gestaan dan weet ik zeker dat akbash, martinuzz en vele anderen dit als zoete koek hadden geslikt.

Overigens ben ik het ook met amier eens over het feit dat er talloze haatversreidende sites zijn. Maar om te zeggen dat deze topic nutteloos is, in ieder geval niet voor mij. Ik wil graag de meningen horen van mensen over de bronverwijzingen en of deze ook echt kloppen. Het zal misschien wel onzin zijn, maar geef de onwetenenden over het joodse geloof onder ons even wat meer info.

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 08:31

dus niet zoals Akbash beweerd uit rascistische motieven.

Waar beweer ik dat?!

En hierbij wil ik bij akbash nogmaals oproepen om een lijst te maken van alle haatdragende en gewelddadige verzen uit de koran om zijn gelijk te krijgen. Je kan mij wel elke keer uitdagen om met vredelievende verzen te komen uit de koran, maar ik denk niet dat dit bij koppige mensen (waarvan jij en martinuzz een mooi voorbeeld zijn) nut heeft. Ik heb namelijk het gevoel bij jou dat je sterk bent gehersenspoeld dat alle religies slecht zijn en dat het atheisme de enige oplossing is voor vrede en een einde aan al het slechte op deze wereld.

Misschien ben ik koppig, ik denk het eigenlijk wel ja..
Maar mijn meningen zijn niet vast , die kunnen evolueren, al naar gelang de informatie die ik voorgeschotelt krijg.
Voor jou is je geloof heilig en is de waarheid, die niet zal veranderen, wat voor argumenten er ook aangevoert worden, en dan vraag ik me af wie dan de "echte" koppige is?
Daarbij weet jij helemaal niet of ik een atheist zou zijn, of dat het atheisme de enige oplossing zou vinden.


Hoe dan ook ik weet zeker dat voor elke vers jij uit de koran haalt die volgens jou geweldadig of haatdragend is er 10 personen klaar staan om de werkelijke betekenis van de vers aan jou uit te leggen.

Krijg ik zeker ook 10 keer een andere interpretatie.....

Terug naar de topic. Ik heb gemerkt dat niemand mij kan vertellen of deze citaten juist of onjuist zijn (Blijkbaar komen er geen joden op dit forum).

In hoe verre de citaten juist zijn weer gegeven weet ik niet, wat ik wel weet is dat er inderdaad zulke verwijzingen worden gegeven in de Talmud.
Trouwens bij de meeste citaten staan verwijzingen naar de boeken, alleen vind je de Talmud niet op internet, helaas, ze lopen er niet mee te koop.

 

 

geslachtsdeelkoek

??? Ik ken wel JodeKoeken....maar geslachtsdeelkoek??........is dat lekker?


Verder ben ik het ook met Rahil Amin eens dat dat je duidelijk kan zien dat zodra het over het joodse geloof of het christendom gaat mensen als martinuzz dit soort dingen gelijk als onzin proberen af te doen. Maar als er ipv talmoed, koran bovenaan dit topic had gestaan dan weet ik zeker dat akbash, martinuzz en vele anderen dit als zoete koek hadden geslikt.

Voordat je over iemand gaat oordelen, zul je er iets meer over moeten weten, zeker je beweringen naar Martinuzz zijn totaal ongegrond.
Ik ben kritisch naar alle religeuse boeken, dus niet alleen de Koran.

vr.gr Akbash

 

 


 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 19:35

Terug naar de topic. Ik heb gemerkt dat niemand mij kan vertellen of deze citaten juist of onjuist zijn (Blijkbaar komen er geen joden op dit forum). Als mij iemand mij maar een paar van de citaten kan weerleggen en er een goede uitleg bij kan geven ben ik al tevreden. Maar dan moet dit geen bullsh*t zoals martinuzz dit constant in dit forum zit te verspreiden. Je kan mij niet vertellen dat theo van gogh met zijn uitspraken meer onderbouwd was dan de bovenstaande citaten.

Beter lezen, want ik probeer mijn woorden zorgvuldig te kiezen: ik zeg nergens dat Theo van Gogh zijn uitspraken beter onderbouwt. (Ik heb ook niet in de eerste plaats iets willen zeggen trouwens over Van Gogh - die werd erbij gehaald -, maar eerder over wat hierboven staat; zie mijn vorige 2 stukjes op deze thread).

Overigens heb ik vandaag een Talmud besteld, dus hopelijk binnenkort een betere reactie. (Is nogal omvangrijk die Talmud en ik geloof dat het alleen een eerste deel ik dat ik krijg.. ik hoop van een uitgave met niet al te veel delen.. is lastig om dat tevoren te zien bij het bestellen op internet: niet echt populaire kost, dus er wordt weinig info bijgegeven - ik ben afgegaan op de reputatie van de editie.)

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 19:45

Als martinuzz echt vind dat deze citaten verzonnen zijn moet ie dat niet alleen zeggen maar ook bewijzen. En dan moet je geen welles nietes spelletjes gaan spelen door de het bovenstaande in een islamitische hoek te schuiven.

Jij leest echt niet goed waar je op reageert he?  Ik heb toch echt gezegd dat ik het zou opzoeken om het hard te maken (wat impliceert dat ik dat nu niet kan) en - en dat vooral - ik heb het z�ker niet in een islamitische hoek willen schuiven! (Die reactie staat er omdat Rahil Amin het vergelijkt met de omgang met de islam door Van Gogh. Ik geef vervolgens aan dat ik die vergelijking nog teveel eer vind voor bovenstaande citaten gegeven het niveau ervan. Daarom trek ik de vergelijking: om te laten zien dat het nog een stapje schokkender zou zijn dan Van Gogh - mijn mening - als dit soort 'citaten' aan de islam werden toegeschreven. [hoe haal je het in je hoofd te lezen dat ik beweer dat dat echt citaten uit islamitische bron zijn - eerlijk .. het is dat je me niet kent, anders zou ik er lang mee blijven zitten])

Maar als er ipv talmoed, koran bovenaan dit topic had gestaan dan weet ik zeker dat akbash, martinuzz en vele anderen dit als zoete koek hadden geslikt.

Hou je beledigingen liever bij je. Dank u!

Ma3a s sal�ma!

Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 07:46

Ik denk dat deze link veel betrouwbaarder is:

http://freemasonry.bcy.ca/anti-masonry/van_hyning.html

Als je enkele van die zogenaamde boeken in google intoetst, krijg je hoogstens een paar verwijzingen naar andere anti-joodse/semitische sites of sites die dat weer gequote hebben.

controleer altijd de bronnen minimaal tweevoudig en neem iets nooit zomaar voor waar aan als je het niet kan controleren.

 

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 09:16
In eerste instantie geplaatst door Einherjar

Ik denk dat deze link veel betrouwbaarder is:

http://freemasonry.bcy.ca/anti-masonry/van_hyning.html

Als je enkele van die zogenaamde boeken in google intoetst, krijg je hoogstens een paar verwijzingen naar andere anti-joodse/semitische sites of sites die dat weer gequote hebben.

controleer altijd de bronnen minimaal tweevoudig en neem iets nooit zomaar voor waar aan als je het niet kan controleren.

 

Hier zat ik dus op te wachten. Heel erg bedankt voor je link Einherjar. Ik zocht alleen iemand die de citaten kon uitleggen of mij informatie kon geven die de citaten uitvoerig uitleggen. Ik heb de site nog niet doorgenomen, maar dit zal ik zeker doen. In ieder geval vriendelijk bedankt.

Verder heb ik niemand (waaronder akbash en martinuzz) willen beledigen. Het kan zijn dat ik dingen niet goed gelezen of te snel gelezen heb. En het dus daardoor verkeerd begrepen heb. Maar je moet goed begrijpen dat er gewoon sommige uitspraken van jullie zijn geweest die ik niet begrijp. Ik bied mijn excuses aan als ik door mijn reactie hierop jullie gekwetst of beledigd heb.

Terug naar boven
bugs bunny Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bugs bunny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 10:01

Assalamu alaikum,

Tja, er is een probleem met die hele oude boeken. (1) het zijn 'overleveringen', dus op schrift gesteld na het gehoord en doorverteld te hebben, (2) het zijn vertalingen op vertalingen op vertalingen.

Omdat ik christelijk ben opgevoed ben ik daar het meeste in thuis. Ik heb gezien dat verschillende vertalingen soms iets anders zeggen en dat vanuit bijvoorbeeld de vertalingen van het nieuwe testament uit het oud-grieks soms woorden zijn vertaald zonder een goede dekking te geven van de betekenis. En de geschriften van de joden zijn soms wel honderdern jaren verstopt geweest voordat ze gevonden werden en vertaald, daarna zijn ze vaak overgeschreven door monniken (vandaar de term 'monnikkenwerk') en daar is soms bewust een aanpassing gemaakt aan de tijdgeest van toen.

Dus, iemand die deze oude teksten letterlijk citeert en gebruikt vind ik niet de meest briljante geest. Ik waardeer meer de instelling van hun die de teksten lezen en daar hun lessen uit helen en de teksten in perspectief plaatsen en eventueel modificeren voor hedendaagse praktijk (in de talmoed zul je nergens lezen hoe je als jood moet omgaan met spam, tv-kijken en mobiele telefonie).

Daarom zal ik weinig respect hebben voor mensen die erg extreem met bijbel, talmoed, koran of welk heilig boek omgaan. Zij hebben m.i. de boodschap dan niet door gekregen. Mijn motto: leest en leert!

\bb

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 09:22

Verder heb ik niemand (waaronder akbash en martinuzz) willen beledigen. Het kan zijn dat ik dingen niet goed gelezen of te snel gelezen heb. En het dus daardoor verkeerd begrepen heb. Maar je moet goed begrijpen dat er gewoon sommige uitspraken van jullie zijn geweest die ik niet begrijp. Ik bied mijn excuses aan als ik door mijn reactie hierop jullie gekwetst of beledigd heb.

Dank je, Malcolm X. Ik heb er ook spijt van dat ik zo op mijn teentjes getrapt was (het was al laat.. zal wel mede de vermoeidheid zijn geweest ).

Bedankt ook Einherjar voor de link. Die is inderdaad wel adequaat voor het beantwoorden van het gestelde probleem!

Ma3a s sal�ma!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 07:34

Zie ook hier over het uit de context halen van Talmud-passages in de brief van Mohammed B.:

http://www.joods.nl/archive/mensenmaatschappij/JoodsNewsItem .2004-11-14.2947729567

(N.B.: ik stel me voor hoe MB had gedacht over een dergelijk verdraaiiing van 'a7�d�th door TvG.. over dubbele standaard gesproken - maar waarschijnlijk zou die jongen dat zelf niet eens zien, verblind door zijn vooroordelen.)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.