Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraagje aan de NL bekeerde moslima’s

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraagje aan de NL bekeerde moslima’s
    Geplaatst op: 10 november 2004 om 23:58

Hebben jullie nou geen moeite met het label dat jullie krijgen opgespeld in de Islam van ...tja..eigenlijk minderwaardige wezentjes die zo'n beetje in alles minder goed zijn van nature als mannen?

[quote]Question :

Why is the witness of two women considered to be equal to the testimony of one man?


Answer :

Praise be to Allaah.

What is meant by witness or testimony is something by which the thing testified may be proven and known to be true and correct, so it is information about it. With regard to the witness of two women being equal to the testimony of one man. Allaah has mentioned the wisdom behind specifying the number of two as being that a woman may forget or get confused, so the other woman can remind her, as He said:

��And get two witnesses out of your own men. And if there are not two men (available), then a man and two women, such as you agree for witnesses, so that if one of them (two women) errs, the other can remind her��

[al-Baqarah 2:282 � interpretation of the meaning]

With regard to the phrase, �that if one of them (two women) errs�, Ibn Katheer said: �This means, the two women, if one of them forgets the testimony, then �the other can remind her�, i.e., she can remind her about the matter concerning which testimony is being given.� (Tafseer Ibn Katheer, part 1, p. 724)

Allaah has commanded the testimony of two women so as to be sure that they remember, because the mind and memory of two women takes the place of the mind and memory of one man. (See I�laam al-Muwaqqa�een, part 1, p. 75).

This does not mean that a woman does not understand or that she cannot remember things, but she is weaker than man in these aspects � usually. Scientific and specialized studies have shown that men�s minds are more perfect than those of women, and reality and experience bear witness to that. The books of knowledge are the best witness to that; the knowledge which has been transmitted by men and the ahaadeeth which have been memorized by men far outnumber those which have come via women.

This has to do with gender, i.e., the gender of men is more perfect than the gender of women. Allaah says (interpretation of the meaning):

�Men are the protectors and maintainers of women, because Allaah has made one of them to excel the other, and because they spend (to support them) from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient (to Allaah and to their husbands), and guard in the husband�s absence what Allaah orders them to guard (e.g. their chastity and their husband�s property)�

[al-Nisaa� 4:34]

Nevertheless, there are some women who are far superior to men in their reason and insight, but they are few, and the ruling is based on the majority and the usual cases.

A woman may compensate for her weaknesses by striving hard, and surpass men when they are negligent. Hence we find that in some colleges, female students surpass male students because of their greater efforts and their keenness to succeed when many of the male students are negligent and are not eager to learn. A man may also excel over a woman in some fields that are basically hers, so we find that some of the most skilled chefs, tailors, cosmeticians and obstetricians on the international level are men. The point is that usually � and no wise person would dispute this � most of the prominent people in the religious sciences, such as fiqh, hadeeth, tafseer, �aqeedah and preaching, and in the worldly sciences such as medicine, astronomy, engineering, physics, chemistry, etc. are men.

If we think about the western societies in which men and women are regarded as equal in all aspects, we will find that despite that men still prevail. Still, Allaah has given women pre-eminence and has favoured them over men in some aspects, such as caring for children, and showing patience, love and compassion towards them, and managing the home. Hence the sharee�ah gives custody to them, for the mother is the first school, from which the future men, leaders of the world and scholars of the ummah graduate. What virtue can be greater than this?

Islam encourages special care for the mother and her children, and enjoins upon children to honour their mother, treat her kindly and give her preferential treatment above the father. It was narrated that Abu Hurayrah said: �A man said, �O Messenger of Allaah, who among the people is most deserving of my good companionship?� He said, Your mother, then your mother, then your mother, then your father, then those who are closest in order of closeness.�� (Narrated by Muslim, 2548). What greater honour can there be than this?

So let everyone work in his or her field of specialization. Men should not interfere in pregnancy and breastfeeding, and women should not be involved in jihad, fighting the enemy, or holding the positions of khaleefah or ruler. Whatever is permitted to both of them should be done within the guidelines of sharee�ah, such as not allowing free mixing of the sexes and not neglecting other duties such as those of husbands and wives.

And Allaah is the Source of strength.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (www.islam-qa.com)[/quote]

Nou kan het aan mij liggen maar volgens mij staat hier gewoon dat jullie een stel huilebakken zijn en te vaak emotioneel handelen inplaats van rationeel ;) een beetje een gillende keukenmeid dus, die ook nog eens van nature minder verstand heeft als een man.

Niet mijn mening overigens maargoed.
Ik weet niet of ik er nou om moet lachen of huilen. :)

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 03:34

Hallo,

Over het algemeen is het ook zo! Uitleg: als een vrouw ruzie heeft met een man, is de vrouw daar verdrietiger om dan een man (meestal dan). Een vrouw huilt sneller, wij hebben meer of tedere gevoelens. Als wij een romantische film zien, huilen we op het einde ( ik in ieder geval.. ;) ) ZO kan ik nog 101 dingen opnoemen die verschillen tussen een man en een vrouw. En daar ben ik blij om! We zien er uiterlijk niet hetzelfde uit, hebben niet dezelfde huid, etc. etc. Waarom zou er dan qua innerlijk geen verschil zijn? En wat betreft 'van nature minder verstand', dat is niet zo. Wij laten ons alleen vaker leiden door onze emoties. Er is eens een keer een test geweest om te kijken hoe getuigen verklaringen afleggen. Ze kregen allemaal hetzelfde te zien, en elke verklaring was anders. Dat komt door je belevingswereld. En die van de vrouw is over het algemeen (dit geldt volgens mij niet voor iedereen) emotioneler.

Vrouwen hebben het recht om kinderen te baren en te verzorgen. Dat is een eer, en ik hoop dat Allah swt me kinderen zal gunnen.

Groetjes..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 04:29

Maar waarom zou je verklaring dan voor een rechtbank minder waard zijn?  Ik persoonlijk vind zo'n regel een regelrechte aanval op de man-vrouwgelijkheid en ben dus zeer blij dat we hier een rechtsysteem hebben met gelijke waarde van getuigenissen.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 04:49

Kimmie,

kan je punt begrijpen maar er zit gewoon een wijsheid achter. En als je daar niet eens een beetje achter staat, dan is het ook onbegrijpelijk voor de ene partij.. Maar dat zijn wij 2e wel van elkaar gewend he?

Groetjes

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 04:59
Inderdaad, maar dat soort wijsheid ligt me niet  Dat is het soort wijsheid waar mannen toe komen als ze de kans krijgen ze te ontwikkelen zonder inspraak van vrouwen.  Geef mij maar die wijsheid waarbij van den beginnen wordt uitgegaan van man-vrouwgelijkheid. Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 07:47
Ja, dat is ook een manier van dingen bekijken styx. Gelukkig niet de mijne.
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 12:09
Waar is Styx z'n reactie?
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 15:42
In eerste instantie geplaatst door A_en_S

Hallo,

Over het algemeen is het ook zo! Uitleg: als een vrouw ruzie heeft met een man, is de vrouw daar verdrietiger om dan een man (meestal dan). Een vrouw huilt sneller, wij hebben meer of tedere gevoelens. Als wij een romantische film zien, huilen we op het einde ( ik in ieder geval.. ;) ) ZO kan ik nog 101 dingen opnoemen die verschillen tussen een man en een vrouw. En daar ben ik blij om! We zien er uiterlijk niet hetzelfde uit, hebben niet dezelfde huid, etc. etc. Waarom zou er dan qua innerlijk geen verschil zijn? En wat betreft 'van nature minder verstand', dat is niet zo. Wij laten ons alleen vaker leiden door onze emoties. Er is eens een keer een test geweest om te kijken hoe getuigen verklaringen afleggen. Ze kregen allemaal hetzelfde te zien, en elke verklaring was anders. Dat komt door je belevingswereld. En die van de vrouw is over het algemeen (dit geldt volgens mij niet voor iedereen) emotioneler.

Vrouwen hebben het recht om kinderen te baren en te verzorgen. Dat is een eer, en ik hoop dat Allah swt me kinderen zal gunnen.

Groetjes..

Ben je opgegroeid in Nederland of in het buitenland? Ik vraag dit omdat het zo ontzinnig klinkt wat je nu zegt, er zijn toch voldoende bewijzen dat dit helemaal niet zo is? Mannen janken zich eigen helemaal gek op momenten en vrouwen vliegen in F-16's boven Afghanistan.Ik werd als klein mannetje regelmatig de stekelbosjes in geduwt door een kreng van een 2-3 jaar ouder meisje.

Dus misschien dat ik dingen ervaar en zie die jullie niet zien. Maar kom op zeg je praat echt een beetje onzin nu.Misschien dat jij er wel perfect door beschreven wordt maar ik zie toch voldoende bewijzen die het tegendeel bewijzen.

En ja dat we lichamelijk anders zijn is absoluut waar, maar daar houden de verschillen ook wel op. Ik vind het gewoon triest dat jullie jezelf zo zien.

EN persoonlijk vind ik het ook een zorgwekkend teken dat je zegt dat jij emotioneler reageert als je ruzie hebt binnen je relatie dan je man.Waarschijnlijk geeft hij minder om je dan jij om hem.

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 17:41

Dag Cherub,

Met alle respect voor jou en hetgeen hoe je reageert. Maar beste burger, weet jij dan niet dat er ergens ooit een boek is geschreven genaamd: 'Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus'?

Sla dat boek eens open....hoewel ik niet accepteer wat er in staat.

Oh, ja, nog iets.......van de week, of vorige week, was er een algemene vergadering van de VN en weet je.....wat mij zo opviel......is het jouw ook opgevallen?

Dat de meerderheid uit mannen in pakken bestaat? Waar ligt dat nou toch aan, zijn de vrouwtjes nou gewoon achterlijk, niet competent.....weet jij de verklaring?

Ik wil het je wel vertellen....hoor....

Dit keer verwijt ik de mannen nergens van...

De vrouwen willen zich niet bewijzen, die nemen vaak genoegen met hetgeen wat op hun pad komt.

Weet je, achter elke man, staat toch een hele sterke vrouw. De vrouwen voeden de naties op, zonder discriminerend naar de mannen toe te zijn.

Mvg. Imaan

P.S Je kunt veel zeggen, maar de Waarheid zal schijnen en de leugen oversneeuwen.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 17:42

correctie:

hoewel ik niet ALLES accepteer, want sommige zaken komen heel erg overeen met mijn opvattingen

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 03:35

 

Asalaam alaikoum Oegtie Imaan,

Je reacties spreken me altijd aan. Je gebruikt altijd de juiste woorden Macha Allah.

Allahie Nawarak (f) dit hoort een *roosje* te zijn.

Wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 04:14
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Dag Cherub,

Met alle respect voor jou en hetgeen hoe je reageert. Maar beste burger, weet jij dan niet dat er ergens ooit een boek is geschreven genaamd: 'Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus'?

Ik ben bekend met de naam van het boek, heb het echter niet gelezen.Staat daar hetzelfde in als in de Koran?

Sla dat boek eens open....hoewel ik niet accepteer wat er in staat.

Maar wel wat in de koran staat toch?

Oh, ja, nog iets.......van de week, of vorige week, was er een algemene vergadering van de VN en weet je.....wat mij zo opviel......is het jouw ook opgevallen?

Dat de meerderheid uit mannen in pakken bestaat? Waar ligt dat nou toch aan, zijn de vrouwtjes nou gewoon achterlijk, niet competent.....weet jij de verklaring?

Er komen anders steeds meer vrouwelijke politici, kijk maar in de VS en Europa, dat het niet overal in de wereld zo goed is gesteld met vrouwenrechten is absoluut waar.Daarnaast is vrouwen emancipatie pas echt van de grond gekomen ergens in de jaren 60'  dus zoveel tijd hebben ze nog niet gehad.

Ik wil het je wel vertellen....hoor....

Dit keer verwijt ik de mannen nergens van...

De vrouwen willen zich niet bewijzen, die nemen vaak genoegen met hetgeen wat op hun pad komt.

uhmmmm dat is niet hoe de Islam dit ziet.

Weet je, achter elke man, staat toch een hele sterke vrouw. De vrouwen voeden de naties op, zonder discriminerend naar de mannen toe te zijn.

Mvg. Imaan

Ik wou net zeggen er zijn zat alleenstaande mannen die kinderen opvoeden.Volgens mij is zelfs jullie profeet opgevoed door een man. Ik kan het mis hebben.

P.S Je kunt veel zeggen, maar de Waarheid zal schijnen en de leugen oversneeuwen.

Laten we dat maar hopen dan

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 04:50

Hoi Cherub

Ik accepteer elke letter in de Koran. Als jij ervan overtuigd bent dat de moslimvrouw wordt onderdrukt, waarom wil je ons helpen, als WIJ dat zelf niet willen. Als jij denkt, dat ik onderdrukt wordt door mijn lieve papie, broer etc, dan denk je dat toch. Ik lig er niet wakker van. Het enige waar ik van wakker lig, is dat jij nog zelf het meest in je eigen leugen gelooft.

Kom mij niet vertellen dat de vrouw een inhaalslag aan het maken is. De VS heeft nooit een vrouwelijke president gehad, ze kunnen eens kijken naar Indonesiem hoewel ik het niet correct vind dat een vrouw president wordt, maar dat even terzijde.

De vrouw in de Bijbel mag niet spreken in het bijzijn van mannen en gezien het gegeven dat de Orthodoxe Christenen de macht hebben in de VS, zal de vrouw nooit en te nimmer een plaats innemen die ze zou willen.

De feministen willen plekken innemen zoals de mannen, de moslimvrouw heeft haar plaats al meer dan 1400 jaar geleden gekregen en die heeft ze geaccepteerd en erkend.

Als je de VROUW wilt helpen, ga eens naar de W*llen en doe eens wat aan de vrouwenhandel en kom mij hier niet vertellen hoe mij bekijkt.

Hartelijke groeten

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 05:36

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De vrouwen willen zich niet bewijzen, die nemen vaak genoegen met hetgeen wat op hun pad komt.

Spreek voor jezelf hier

Weet je, achter elke man, staat toch een hele sterke vrouw. De vrouwen voeden de naties op, zonder discriminerend naar de mannen toe te zijn.

En ik sta er liever lekker naast...  Ik geef je gelijk hoor, dat vrouwen vroeger achter hun man stonden en zo veel gedaan krijgen, maar hier hoeft het zo niet meer.  Hier kan je naast je man staan en eerlijk uitkomen voor wat je denkt en wilt, zonder eerst je persoonlijke, mannelijke kanaal te bewerken.  Vind ik wat makkelijker

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 05:46
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Kom mij niet vertellen dat de vrouw een inhaalslag aan het maken is. De VS heeft nooit een vrouwelijke president gehad, ze kunnen eens kijken naar Indonesiem hoewel ik het niet correct vind dat een vrouw president wordt, maar dat even terzijde.

En toch doet de vrouw het, en dus ook in Indonesie.  Dat jij als overtuigende moslim zegt dat zoiets eigenlijk niet kan, zegt toch genoeg.  Beeld je maar eens in wat een strijd die vrouw had doorstaan voor haar 4 jaar presidentschap (ze is niet herverkozen toch?).
Kijk eens een keer rond in Europa, vergelijk dat eens met 50 jaar geleden (uit een boek of van TV of zo).  Zie kje al die vrouwen tevoorschijn komen?  Het hoger onderwijs is sinds een tijdje ong 50-50, steeds meer parlementariers zijn vrouw, ook de ministerposten worden meer en meer verdeeld.  Dus beeld je maar niks in, de emancipatie is grotendeels voltooid.

De vrouw in de Bijbel mag niet spreken in het bijzijn van mannen en gezien het gegeven dat de Orthodoxe Christenen de macht hebben in de VS, zal de vrouw nooit en te nimmer een plaats innemen die ze zou willen.

Zelfs de meest orthodoxe christenen nemen de bijbel nog zelden letterlijk, wegens andere tijd, andere plaats.

De feministen willen plekken innemen zoals de mannen, de moslimvrouw heeft haar plaats al meer dan 1400 jaar geleden gekregen en die heeft ze geaccepteerd en erkend.

Wat is er nu feministisch aan gelijkwaardig zijn aan een man, dezelfde kansen krijgen? Feminisme is als het te ver doorslaat, meer voor de vrowu dan voor de man dus.  Ik vind het heel leuk dat jij tevreden bent met je plaats, maar steeds meer vrouwen beseffen dat er nog een andere wereld is dan wat ze zien achter hun man's rug.  Een wereld waar ze zelf dingen kunnen tewerkstelligen, en kansen hebben.  Ik kan je het boek 'pleidooi voor individualisme' misschien aanraden, van Dirk Verhofstadt, die legt het allemaal wat uitgebreider en beter uit.

Als je de VROUW wilt helpen, ga eens naar de W*llen en doe eens wat aan de vrouwenhandel en kom mij hier niet vertellen hoe mij bekijkt.

Daar ben ik het mee eens, hulp wil ik niet, ik red mezelf wel  Anderen hebben het meer nodig.

Hartelijke groeten

 

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:05
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Cherub

Ik accepteer elke letter in de Koran. Als jij ervan overtuigd bent dat de moslimvrouw wordt onderdrukt, waarom wil je ons helpen, als WIJ dat zelf niet willen. Als jij denkt, dat ik onderdrukt wordt door mijn lieve papie, broer etc, dan denk je dat toch. Ik lig er niet wakker van. Het enige waar ik van wakker lig, is dat jij nog zelf het meest in je eigen leugen gelooft.

Wow, wacht even waar zeg ik dat ? Ik vraag jullie slechts hoe het kan dat jullie jezelf die eigenschappen toedichten als in de Islam staan beschreven, meer niet.Ik moet er persoonlijk wel een beetje om lachen dat jullie jezelf zo zien. Daar ben ik eerlijk in, en ik denk dat de meeste ongelovige dat wel met me eens zullen zijn.

Kom mij niet vertellen dat de vrouw een inhaalslag aan het maken is. De VS heeft nooit een vrouwelijke president gehad, ze kunnen eens kijken naar Indonesiem hoewel ik het niet correct vind dat een vrouw president wordt, maar dat even terzijde.

Hallo zeg kijk eens even alleen al naar hoeveel vrouwen er in het Nederlandse kabinet zitten.En vergelijk dat eens met zeg 50 jaar geleden. 

De vrouw in de Bijbel mag niet spreken in het bijzijn van mannen en gezien het gegeven dat de Orthodoxe Christenen de macht hebben in de VS, zal de vrouw nooit en te nimmer een plaats innemen die ze zou willen.

Amerika kent anders verrassend veel vrouwen aan de top van het bedrijfsleven. Er zijn ook vele lokale en nationale gouverneurs en afgevaardigden.Overigens is de bijbel niet relevant ik weet dat die ook niet bepaald vrouwen en mannen gelijk stelt. Maar dat is dacht ik verder niet relevant want daar geloof je niet in.

De feministen willen plekken innemen zoals de mannen, de moslimvrouw heeft haar plaats al meer dan 1400 jaar geleden gekregen en die heeft ze geaccepteerd en erkend.

Nou ga je wel ver hoor, vrouwen willen slechts gelijke kansen.Plekken innemen klinkt zo vijandig. Maar ik zie niet in dat als een vrouw beter is in een bepaald beroep als een man ze deze niet zou mogen vervullen.

Als je de VROUW wilt helpen, ga eens naar de W*llen en doe eens wat aan de vrouwenhandel en kom mij hier niet vertellen hoe mij bekijkt.

Hartelijke groeten

Tja ik vind het jammer dat je me allerlei zaken toespeelt die ik helemaal niet gezegd heb. Overigens ben ik het geheel met je eens dat vrouwenhandel bestreden moet worden, het is niets ander dan moderne slavernij.Maar vrouwen die ervoor kiezen om zichzelf te verkopen heb ik weer minder moeite mee.Ik zou het ze nooit aanraden maar ja.Ze kiezen er zelf voor.

 

 

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:16
[QUOTE=Cherub]

Hebben jullie nou geen moeite met het label dat jullie krijgen opgespeld in de Islam van ...tja..eigenlijk minderwaardige wezentjes die zo'n beetje in alles minder goed zijn van nature als mannen?

Dag Cherub,

Dit zegt toch genoeg...?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:29
In eerste instantie geplaatst door Imaan

[QUOTE=Cherub]

Hebben jullie nou geen moeite met het label dat jullie krijgen opgespeld in de Islam van ...tja..eigenlijk minderwaardige wezentjes die zo'n beetje in alles minder goed zijn van nature als mannen?

Dag Cherub,

Dit zegt toch genoeg...?

Ja wat zeg ik dan? Zeg ik dat jullie onderdrukt worden en gered moeten worden? 

Ik geloof niet wat jij gelooft dus voor mij is het iets opgespeld krijgen in jouw geval van Allah. Jij accepteerd het en voelt je prima met de plaats en eigenschappen die Allah je geeft in de Islam. Iedereen tevreden toch? Ik vraag jullie slechts of je daar nou geen moeite mee hebt, zeker als je gewoon om je heen kijkt en ziet wat vrouwen allemaal doen. Stel je jezelf op zo'n moment geen vragen of wat Allah heeft neergezonden klopt of niet? Meer niet  eigenlijk. 

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:55

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe, Hallo,

Imaan!

Cherub:

Ben je opgegroeid in Nederland of in het buitenland? Ik vraag dit omdat het zo ontzinnig klinkt wat je nu zegt, er zijn toch voldoende bewijzen dat dit helemaal niet zo is? Mannen janken zich eigen helemaal gek op momenten en vrouwen vliegen in F-16's boven Afghanistan.Ik werd als klein mannetje regelmatig de stekelbosjes in geduwt door een kreng van een 2-3 jaar ouder meisje.

Ik ben opgegroeid in NL, sterker nog. Ben NL! En wat heeft het ermee te maken of ik hier of in het buitenland geboren ben? Denken mensen uit het buitenland onzinnig of zo? En dat mannen zich gek janken op momenten? Dat heb ik nog NOOIT gezien en heb heel wat mannen (en vrouwen) ontmoet in mijn leven! Ben dit jaar bekeerd en 21 jaren ongelovig geweest. Het is algemeen bekend dat vrouwen over het algemeen emotioneler zijn dan mannen. Daar blijf ik bij. En ik zou statistieken of bewijzen op kunnen zoeken, maar heb daar geen zin in. Pure tijdverspilling. En dat jij in elkaar geslagen werd door een meisje, tjah.. Ain't life a ..........

Dus misschien dat ik dingen ervaar en zie die jullie niet zien. Maar kom op zeg je praat echt een beetje onzin nu.Misschien dat jij er wel perfect door beschreven wordt maar ik zie toch voldoende bewijzen die het tegendeel bewijzen.

Ik zie die bewijzen niet. Ja, vrouwen zijn slim, sommige zelfs slimmer dan mannen. Maar niemand die zegt dat vrouwen niet slim zijn. Enne, dat ik onzin praat, dat heb je al gezegd. Je hoeft niet in herhaling te vallen.

En ja dat we lichamelijk anders zijn is absoluut waar, maar daar houden de verschillen ook wel op. Ik vind het gewoon triest dat jullie jezelf zo zien.

Nou, je hoeft 'ons' echt niet triest te vinden. Zoek maar een ander projectje om triest te vinden.

EN persoonlijk vind ik het ook een zorgwekkend teken dat je zegt dat jij emotioneler reageert als je ruzie hebt binnen je relatie dan je man.Waarschijnlijk geeft hij minder om je dan jij om hem.

Hahaha, nou.. ben je onze persoonlijke psychiater of zo? Mannen maken zich minder druk om een ruzietje dan een vrouw. Ook algemeen feit. Vrouwen kunnen dingen ook meer 'opblazen' dan een man. Mannen zijn over het algemeen makkelijker over 'kleine' probleempjes.

Tja ik vind het jammer dat je me allerlei zaken toespeelt die ik helemaal niet gezegd heb. Overigens ben ik het geheel met je eens dat vrouwenhandel bestreden moet worden, het is niets ander dan moderne slavernij.Maar vrouwen die ervoor kiezen om zichzelf te verkopen heb ik weer minder moeite mee.Ik zou het ze nooit aanraden maar ja.Ze kiezen er zelf voor.

Wij kiezen er toch ook voor om zo te leven? Laat ons dan ook lekker in onze waarde.

Wassalaam, Groeten, Soumaya.

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:57

Klein voorbeeldje nog:

Mannen zullen niet snel over hun huwelijksproblemen of persoonlijke problemen praten. Vrouwen doen vaak wel!

Ik denk dat je dit wel met me eens bent Kimmie..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 07:13
Daar  ben ik het mee eens, maar dat ze er niet zo makkelijk over praten, wil niet zeggen dat de gevoelens er niet zijn.  En ik heb wel al ooit mannen zien 'janken' hoor, dus niet gewoon een traantje.
Maar ik mis de link naar waarom een vrouwelijke getuigenis dan minder zou waard zijn... Greetz Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 07:23
In eerste instantie geplaatst door A_en_S

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe, Hallo,

Imaan!

Cherub:

Ben je opgegroeid in Nederland of in het buitenland? Ik vraag dit omdat het zo ontzinnig klinkt wat je nu zegt, er zijn toch voldoende bewijzen dat dit helemaal niet zo is? Mannen janken zich eigen helemaal gek op momenten en vrouwen vliegen in F-16's boven Afghanistan.Ik werd als klein mannetje regelmatig de stekelbosjes in geduwt door een kreng van een 2-3 jaar ouder meisje.

Ik ben opgegroeid in NL, sterker nog. Ben NL! En wat heeft het ermee te maken of ik hier of in het buitenland geboren ben? Denken mensen uit het buitenland onzinnig of zo? En dat mannen zich gek janken op momenten? Dat heb ik nog NOOIT gezien en heb heel wat mannen (en vrouwen) ontmoet in mijn leven! Ben dit jaar bekeerd en 21 jaren ongelovig geweest. Het is algemeen bekend dat vrouwen over het algemeen emotioneler zijn dan mannen. Daar blijf ik bij. En ik zou statistieken of bewijzen op kunnen zoeken, maar heb daar geen zin in. Pure tijdverspilling. En dat jij in elkaar geslagen werd door een meisje, tjah.. Ain't life a ..........

Nee maar er zijn landen waar het minder gewoon is dat vrouwen in dezelfde positie verkeren als mannen en dezelfde kansen krijgen.Hier in Nederland hebben vrouwen gelijke rechten als de man en mogen op enkele beroepen na alles doen/proberen te doen als een man.Ik zou niet weten waarom dat een vreemde bewering is? Is toch gewoon waar? Dat je nog nooit een man hebt zien janken is helemaal bizar...kijk je nooit Nederlandse televisie? Dat gezegd...met de situatie in de wereld zoals die nu is zul je op Arabische zenders enzo nog wel vaker mannen hebben zien janken.21 jaar ongelovig? Dus je bent pas een jaar moslim?  En ja er zijn zat vrouwen in de wereld die mij helemaal in elkaar zouden kunnen slaan. Denk je dat ik me nu moet schamen?    Wat heeft jouw bewogen om je te bekeren tot de Islam? Ben ik wel benieuwd naar. En vrouwen emotioneler als mannen, soms wel ja...soms niet.

Dus misschien dat ik dingen ervaar en zie die jullie niet zien. Maar kom op zeg je praat echt een beetje onzin nu.Misschien dat jij er wel perfect door beschreven wordt maar ik zie toch voldoende bewijzen die het tegendeel bewijzen.

Ik zie die bewijzen niet. Ja, vrouwen zijn slim, sommige zelfs slimmer dan mannen. Maar niemand die zegt dat vrouwen niet slim zijn. Enne, dat ik onzin praat, dat heb je al gezegd. Je hoeft niet in herhaling te vallen.

Er staat toch in de Koran dat Allah mannen beter heeft gemaakt dan vrouwen?Ik zou dus twee keer zo goed moeten zijn dan jij wat je ook leert of wat je ook voor beroep doet.Als ik de moeite zou doen om te leren wat jij doet dan ben ik altijd beter. En wees nou eens niet zo snel op jullie teentjes getrapt..ik ben maar een ongelovige kafir. Wat verwacht je van me?

En ja dat we lichamelijk anders zijn is absoluut waar, maar daar houden de verschillen ook wel op. Ik vind het gewoon triest dat jullie jezelf zo zien.

Nou, je hoeft 'ons' echt niet triest te vinden. Zoek maar een ander projectje om triest te vinden.

Ik ben prima in staat om zelf te bepalen wat ik triest vind en wat niet.Overtuig me maar van het tegendeel zou ik zeggen.

EN persoonlijk vind ik het ook een zorgwekkend teken dat je zegt dat jij emotioneler reageert als je ruzie hebt binnen je relatie dan je man.Waarschijnlijk geeft hij minder om je dan jij om hem.

Hahaha, nou.. ben je onze persoonlijke psychiater of zo? Mannen maken zich minder druk om een ruzietje dan een vrouw. Ook algemeen feit. Vrouwen kunnen dingen ook meer 'opblazen' dan een man. Mannen zijn over het algemeen makkelijker over 'kleine' probleempjes.

Je komt zelf met die opmerking ik begon niet over de relatie tussen jouw en je man.Ik kan me heel erg druk maken over ruzies en problemen binnen een relatie..ik kan er zelfs totaal van de kaart van raken voor dagen en weken.Niet vreemd voor mannen hoor, je ziet het bij elke man.Tenminste die mannen die iets om de ander geven dan.Tja kleine probleempjes? Opnieuw ik denk dat je echt meer jezelf beschrijft dan iemand anders. 

[quote]
Tja ik vind het jammer dat je me allerlei zaken toespeelt die ik helemaal niet gezegd heb. Overigens ben ik het geheel met je eens dat vrouwenhandel bestreden moet worden, het is niets ander dan moderne slavernij.Maar vrouwen die ervoor kiezen om zichzelf te verkopen heb ik weer minder moeite mee.Ik zou het ze nooit aanraden maar ja.Ze kiezen er zelf voor.

Wij kiezen er toch ook voor om zo te leven? Laat ons dan ook lekker in onze waarde.

Wassalaam, Groeten, Soumaya.

lol....ik vind het prima maar mag ik dan wel het recht houden om jullie zielig te vinden en om jullie te lachen? Of krijg ik dan ook een mes door mijn keel als ik niet oppas?

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 07:33

Cherub, ik vind het niet nodig om jou te overtuigen dat wij niet triest zijn. Ik ken je niet, wil je niet leren kennen. Dus waarom zou ik?

En ik ben zeer zeker niet snel op mijn teentjes getrapt. Maar laat me niet beledigen door een onbekende, om niets.

En daarbij, ik vind jou triest dat je jezelf maar een 'kufirtje' vindt. Je hebt wel veel zelfrespect!

Maar goed, ik ga het hierbij laten. Vind het een beetje kinderachtig worden.. En dan vooral je laatste opmerking! Ga lekker onrust zaaien op een andere website. De mensen die hier tot nu toe zitten, kunnen prima met elkaar discussieren.

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 08:10

asallam aleikum\hallo

We hebben als man �f vrouw onze taken gekregen binnen de islaam.Ik zie dat niet als een belemmering\kleinering\etiketje of wat dan ook...

Overleggen doe je altijd in een huwelijk,en je doet samen dat waar eenieder het beste in is.

Ik maak (dankbaar)gebruik van de kwaliteiten van mijn man,en omgekeerd hetzelfde...

mijn man en ik verschillen wel degelijk in onze denkwijze\handelingen(moeten we nou naar de dokter??)Hij doet dingen die ik typisch mannelijk vind...en ik reageer wel eens op een manier die hij typisch vrouwelijk vindt...

Dat typisch vrouwelijk gedrag of typisch mannelijk gedrag wordt wellicht minder zichtbaar tegenwoordig....en misshcien bestaat dat mannelijke of vrouwelijke gedrag niet meer(in zijn geheel) als we een paar generaties verder zijn..we hebben nu al mannen die zich als vrouwen gedragen en vrouwen die zich als mannen gedragen..maar voor sommigen is dat een ouderwetse manier van denken.

In ieder geval is de enige die mij een etiketje opplakt ,de topicstarter zelf.

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.