Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

voor de niet-moslims

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: voor de niet-moslims
    Geplaatst op: 23 februari 2005 om 15:57

Hoi dit is voor de mensen die niet moslims zijn dit kan een leuke en leerzame discussie worden hoop ik ik las trouwends ergends dat de echte bijbel bij een vaticaan is barbabas en daar staat duidelijk in dat de profeet mohammed vrede zij met hem zou komen alleen die willen ze niet vrijgeven omdat ze weten dat ze fout zitten we gaan netjes discuseren over de bijbel en de koraan zonder elkaar te beledigen! 

lees dit  en klik op de link

1. "Over de schrijver"
2. "Christelijke Moslimantwoorden"
3. Jezus, (Allah's vrede en zegen zij met hem) in de Qor'aan"
4. "Moeder en zoon"
5. "Het goede nieuws"
6. "Qor'aanische en Bijbelse versies"
7. "Antwoord op Christelijke dilemma's"
8. "In den beginne"
9. "Wat blijft er over?"

Vorige  || Volgende  |

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 16:31

Dit staat onder het stuk "Het goede nieuws"

 

Dichtbij Allah" wordt niet lichamelijk bedoeld, noch geografisch, maar spiritueel. Vergelijk dit met:

"...werd hij (=Jezus) ten hemel opgenomen, en zit aan de rechterhand van God"
(Nieuwe Testament, Marcus 16:19[13])

Het grootste deel van het Christendom heeft dit vers verkeerd begrepen, zoals ze ook andere verzen uit de Bijbel verkeerd hebben begrepen. Zij stellen zich "de Vader" (God) voor, zittende op een troon, een verheerlijkte zetel, en Zijn "zoon" Jezus (Allah's vrede en zegen zij met hem) zittende aan Zijn rechter-kant. Kun je het beeld voor de geest halen? Als je dat kunt, ben je afgedwaald van de ware kennis van Allah! Hij is geen oude kerstman. Hij is een spirituele macht, voorbij het voorstellings-vermogen van het menselijke brein. Hij bestaat, Hij is echt, maar Hij lijkt op niets wat we voor de geest kunnen halen of ons kunnen voorstellen.

Ik wil hier aan opmerken,dat het stukje.....   "werd hij ten hemel opgenomen en zit aan de rechterhand van God"

Ik hieruit niet kan opmaken.....Dat Jezus naast God zou zitten waarbij God op een verheerlijkte troon zou zitten.Hoogstens dat hij naast God zit aan zijn rechterhand.

Verder doet de beste man uitspraken over hoe Christenen een verkeerd beeld zouden hebben van God....Terwijl hij er zelf een beeld aan geeft.

Mij rest dan de vraag... "Heeft u ooit God gezien"?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 16:40
Is het barabas-evangelie niet het vervalste exemplaar?  Ik geloof dat dat uit de middeleeuwen afkomstig is namelijk.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 07:32
Ik schat zo dat er van het evangelie van Barnabas geen versies zijn die dateren van v��r 700 NC.

Er staan tegenstrijdigheden in met de koran, de bijbel en met zichzelf. Verschillende dingen die pas in de middeleeuwen verschenen worden erin genoemd. De gevonden Dode Zee-rollen en andere oeroude geschriften die van ver v��r het evangelie van Barnabas dateren zeggen niets over Mohammed.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.