Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

corinthe vers 10

 Post Reply Post Reply
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: corinthe vers 10
    Geplaatst op: 12 mei 2005 om 16:08

Hallo,

 

Ik had een vraagje over een vers uit de bijbel:

10 Wanneer het volmaakte komt, zal wat beperkt is verdwijnen.

Welke uitleg word er aan dit vers gegeven?

 

Groetjes Khadidja

 
Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 16:23

Beste Khadidja (Tarah),

Dit vers (1 Corinthe 13:10) betekent: Wanneer we bij God zullen zijn, dus wanneer we niet meer hier op deze wereld met onvolmaaktheid, gebrekkigheid en beperktheid zullen zijn, komt daaraan een einde.

Dus: nu is het nog niet volmaakt, maar wanneer het volmaakte komt: wanneer we bij God zijn, is het beperkte, onvolmaakte en gebrekkige voorbij!

Want: in de hemel is het perfect! Voorbij zijn dan het beperkte en onvolmaakte!

Hoop dat je er wat aan had.

Vriendelijke groeten van

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 11:25

Dag Paul,

Waarom noem je jezelf een muslim lover (ik hoop niet dat ik de zoveelste ben die dat vraagt)?

Groetjes

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 11:42

Dag Imaan,

Een goede vraag van je! Je bent de eerste die dat vraagt, dus geen enkel probleem!

Ik noem mezelf Muslim lover, omdat ik van moslims houd! En nou bedoel ik met houden van hetzelfde als wanneer ik zou zeggen dat ik van mijn naaste houd.

Waarom ik dat doe? Omdat moslims mij aan het hart gaan. Allereerst omdat iedereen, en dus moslims ook, geschapen zijn door God, en God van iedereen houdt! Zou �k dan kunnen (en willen!) achterblijven? Absoluut niet!

Daarnaast heb ik groot respect voor de manier waarop een aantal van hen, niet allemaal helaas, heel serieus omgaat met hun geloof! Als ik bijvoorbeeld zie dat sommige moslima's, uit het besef dat ze het voor God doen, de moed hebben hun hoofddoek te dragen, dan heb ik veel ontzag voor hun instelling die erop gericht is voor God te willen leven, en het voor Hem te doen! En dat ik dat zelf dan niet als noodzakelijk zie om God te dienen, doet natuurlijk niets af aan de oprechtheid waarmee ze verlangen God te behagen. Dat vind ik te waarderen!

Daarnaast zou ik iedere moslim van harte toewensen dat hij/zij de volledige overweldigende liefde van God zou ervaren, zoals ik die mag ervaren! Dat gun ik hun van harte!

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.