Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

koffie als hulp middel bij laat op blij..

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: koffie als hulp middel bij laat op blij..
    Geplaatst op: 28 mei 2005 om 16:15

salem aleykoem

ik zou graag willen weten of het toegestaan is om als je speciaal laat op wilt blijven om islaam te bestuderen of je dan koffie mag drinken als hulp middeltje bij het wakker houden?

wa aleykoem salem,

malikah

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2005 om 16:25

Salaam aleikoum,

Interessante vraag. Ik heb een klein stukje kunnen vinden, maar je vraag is daarin niet echt beantwoordt.

In hoeverre is koffie slecht voor de gezondheid? Zijn hier wetenschappelijke onderzoeken over gedaan?

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=9237&dgn=4

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 05:18
In eerste instantie geplaatst door Remco

Koffie is naar mijn weten niet pers� slecht voor de gezondheid. Je moet het alleen in normale hoeveelheden drinken. Ik heb een keer een kan koffie gedronken om een nachtje door te kunnen werken aan een project van school (andere deden hun werk niet dus dan ben je de sigaar zegmaar). Ik weet zeker dat die hele kan koffie iets teveel was, nu heb ik dat een keer gedaan dus dan zal er geen schade zijn, maar doe je dat dagelijks dan zal het niet goed voor je zijn.

Zoals bij alles is TEveel slecht voor je. Dat je een kop of twee koppen koffie drinkt om langer door te lezen/bestuderen kan denk ik geen kwaad, zorg er alleen wel voor dat als je later slaapt dat je dan ook later op moet staan, je moet immers wel voldoende nachtrust hebben. Beter is nog om gewoon eerder te beginnen met het bestuderen dan blijf je in je normale dagelijkse ritme.

Wat ik zeg is puur gevoelsmatig, wetenschappelijke onderzoeken naar de gevolgen van koffie zijn er wel.
Volgens Japanse onderzoekers kan TEveel koffie drinken leiden tot schizofrenie.(Dat verbaasd me overigens niet,want men overbelast dan de hersenen door ze geen rust te geven.Een tekort aan slaap dus.)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 05:25
In eerste instantie geplaatst door Remco

Misschien ben ik wel schizofreen sinds die kan koffie 
Hahahaha... Nee zo erug is het nu ook weer niet.  Het viel de onderzoekers op bij een patient die last had van schizofrenie....de man dronk bijna 1.5 kan koffie per dag.Toen ze hem de koffie verboden tijdens het onderzoek,namen zijn aanvallen af.De man dronk al koffie sinds zijn 17 jaar en nam gedurende zijn leven steeds meer koffie tot zich. "Als de nieren ziek zijn functioneren de hersenen ook niet goed meer.....Herr Smidt vuile kl**tzak...."Dat riep een schizofreen hier bij ons vroeger regelmatig op straat...(Hij was vroeger arts.....)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 07:00
mag wel waarom zou het niet mogen ???? het bevat geen alchol dus drink het maar gerust op als ik fout zit verbeter me maar mensen maar het je mag het gewoon drinken hoor !!!!!!!!!!!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.