Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wees op je hoede!!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wees op je hoede!!!!
    Geplaatst op: 27 juni 2005 om 12:19
Sallaam 3alaykum wa Rahmatoe'Allah wa Barakatoe,

Ik wou aan mijn ware broeders en zusters melden dat in de Islaam forum mensen zijn die zich voordoen als moslims en blijkbaar het een en ander aan kennis hebben over Islaam, maar geen gelegenheid laten om kritiek te leveren over dat gene waar geen twijfel over bestaat en onze broeders en zusters in twijfel brengen over hun geloof. Als dit echte moslims zijn en nog niet overtuigd zijn van de waarheid, dan geef ik het advies om te zwijgen en niet mensen laten dwalen want daar zal je rekenschap over moeten leggen.

Sallaam 3alaykum wa Rahmatoe'Allah wa Barakatoe
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 12:29
Dag Nafs ,
Sory dat ik onderbreek als niet moslim maar waaromspreek jij die mensen niet persoonlijk aan of noem ze gewoon bij naam.
Weet je als dit de moslim cultuur is dan vind ik het bijzonder beroerd overkomen.
Zeg gewoon wie je bedoelt. Steek je nek uit !
Wees eerlijk.
Maar ga niet vaag liggen steuken en insinueren.
Het gaat mij niet aan maar ik denk dat je je moslim broeders onrecht aandoet.
Mijn verntschuldiging voor mijn opmerking maar ik kon het niet laten.
Een zwakte Smile
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 13:41
Ik zie het problematische niet zo. Alsof de potenti�le lezers niet zelf kunnen nadenken. Het lijkt mij alleen maar goed dat wanneer er ergens 'twijfel over bestaat' dat dat dan kritisch besproken wordt; beter in elk geval dan wanneer slechts iemand die zich niet gedwongen voelt tot nuance of reflectie over wat hij/zij als waar/relevant beschouwd een antwoord geeft dat vervolgens door iedereen wordt geaccepteerd.

Het lijkt mij aan de individuele lezer om een schrijver/bron te beoordelen op betrouwbaarheid. Sommige onderwerpen zullen voor het gros van de moslims weinig discussieruimte laten, maar andere onderwerpen zullen misschien nooit echt uitbediscussieerd raken - bijvoorbeeld omdat er geen echt antwoord op is (behalve misschien voor iemand die zich gebonden voelt aan een bepaalde - aardse - autoriteit).
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.061 seconden.