Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Duivel en zijn werk...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Duivel en zijn werk...
    Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 03:06

postpentacost schreef:

Abd al Wadud schreef:


as Salaam Aleykoum wa Rahmatollah,

Ik ben een slachtoffer van wat Satan mij wilt aandoen, niet van jullie
zielige woordspelletjes, maar als God mijn beschermer en verlosser is,
ben ik veilig voor wat die !@#$% ook willen doen bij mij.
A'oedhoe billahi minesh shaytan nir radjiem..
Beslama,
abd al Wadud
p.s. ik zal sterven voor God



Beste Abd,
als je sterk staat kan je nooit een slachtoffer van Satan zijn. "the devil
made me do it" is dan weer zo'n kreet waarmee een heleboel eigen
verantwoordelijkheid afgeschoven kan worden. je bent hooguit een
slachtoffer van je eigen verkeerde denkbeelden en zelfs dat niet, want die
houd je min of meer bewust in stand.

"ik zal sterven voor God"...heel mooi Abd, maar hoogst waarschijnlijk
vraagt GOD van je dat je voor Hem leeft. Dat kon wel eens veel moeilijker
zijn

Als ik sterk zou staan, zou ik nooit fouten maken. Elk mens maakt fouten, zelfs die je niet snapt. Komt het omdat ik moslim ben dat ik geen fouten meer maak? Tuurlijk niet! Satan probeert iedereen mee te nemen, hij gunt niet.

Ik ben nu bezig met soerah as sadjdah (32, de neerknieling) zou hij een leuke soerah vinden. Ik heb gelezen dat hij hem zelfs zo leuk vind, dat als je hem reciteerd, dat hij zich huilend afzonderd en zegt: "Ik ben geboden om te knielen, ik weigerde en ik ga naar de Hel. Hun is geboden om te knielen, hun knielen en hun gaan naar het paradijs."

p.s. Ik zal toch moeten sterven, neem ik aan. Als ik sterf, sterf ik voor God. Als ik leef, leef ik voor God. Als ik eet, eet ik voor God. Als ik bid, bid ik voor God. Als ik vrees, vrees ik voor God. Als het slecht gaat met mij vraag ik God om hulp. Als het goed gaat, lofprijs ik God.

Selam Alleykum,

Beste pentacost, �k zal mijn broeder even toel�chten;

Hier op aarde is het de Du�vel en z�jn helpers 'werk' om de gelovige van zijn pad af te halen.(zijn goede daden te verminderen etc,kort, om hem van zijn aanbidding tot Allah(swt) af te halen. Dit doet h�j door zijn �nflu�ster�ngen en je zwakke kanten aan te spreken.

Ik doe jull�e een lol,b�j deze een top�c geopend .  

Wa'Selam

Nou, bij deze.................

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 03:14
"slachtoffer" betekent in strikte zin iemand die opgeofferd wordt. in
ruimere zin betekent het iemand die overgeleverd is aan een bepaalde
soort ongeluk of een bepaalde macht. Een verkeersslachtoffer is feitelijk
iemand die de prijs betaalt voor het feit dat we ons zo nodig met zovelen
razendsnel willen verplaastsen.
Jij bent daarom geen slachtoffer van saytaan, omdat je niet aan hem
opgeofferd wordt. Je geeft zelf trouwens al aan hoe je saytaan kunt
weerstaan.
het stukje na je p.s. kan ik heel goed plaatsen. dat zou ook een christen
kunnen zeggen.

Pentacost was koppig of vond hem even niet, heb hem hier geplakt...
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 03:17

Selam alleykum,

Sja�tan flu�stert je in, je blijft zelf verantwoordlijk voor je daden, want h�j gebru�kt je eigen zwakke kanten.

Maar dan nog steeds ben je slachtoffer.

Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 03:58

Jazakallah khair zuster,

 

Jij en broeder Abd al Wadud heeft een goed punt aangehaald.

 

De symptomen van een �slachtofferrol� hebben lichamelijke oorzaken en niet als oorzaak �De Islam�.

 

Je kan niet zeggen dat �omdat we moslims zijn, zitten jullie in de put�.

Om de link te leggen met de vorige topic: Corruptie, onderwijs en trotsheid, zijn allemaal factoren die het welzijn van een mens bepalen. Successen en de mislukkingen moeten we als mensheid met elkaar dragen, d.w.z. zowel de moslimlanden als de niet-moslims landen. We zijn allemaal mensen en we zijn allemaal zwak en maken allemaal fouten. En we zijn allemaal slachtoffer. Daar is Shaitaan voor ingehuurd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 04:05

Selam Alleykum,

Broeder kan je mij u�tleggen wat je bedoeld met de factoren d�e het welz�jn van de menshe�d bepalen? Open vraag..., w�l je goed en op de ju�ste man�er begr�jpen.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 05:39

Broeder kan je mij u�tleggen wat je bedoeld met de factoren d�e het welz�jn van de menshe�d bepalen? (Django)

 

Wa alaikoum salaam,

 

Om in dit aardse leven rond te komen heb je genoeg welvaart nodig zodat je minder afhankelijk bent van anderen en daarmee maak je het wereldse leven wat comfortabeler. Deze welvaart krijg je door wetenschappelijke en technologische vooruitgang te boeken. En om die te kunnen boeken heb je eerst genoeg geld nodig, dat krijg je pas als je op militair gebied je mannetje kan staan. En hoe kan je je mannetje staan? Wanneer de mensen van hun land houden en een positieve houding hebben.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 16:27

De duivel en zijn werk �

Niet lang terug was er een topic over een theepot die aanbeden werd.

Weggehaald? Zonde, want ik heb Satans werk al ontraadseld. Na de verering van de hostie bij de christenen. En na de verering van de theepot van de mushriks. Is zijn volgende plan: de verering van de ochtendkrant.

Let op mijn woorden. Al deze drie gebruik ik voor mijn ontbijt. De theepot, krant en mijn toast. Zonder een ervan is het ontbijt niet compleet.

Mysterie solved.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 16:43
Gaan ze ook je jus d'orange dienen?
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 16:46

 

Geweldig, humor...

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.