Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een verhaal om over na te denken

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een verhaal om over na te denken
    Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 05:29

Asalaam Aleikum broeders en zusters,

Ik wil hier een verhaal plaatsen met de hoop dat jullie als mijn Moslimbroeders en Moslimzusters of toekomstige broeders en zusters ook soortgelijke verhalen zullen plaatsen om ons na te laten denken over het leven. Ik vind het jammer dat het op dit forum steeds uitmondt in een welles/nietes spelletje over wie er nu gelijk heeft. Ik geef toe dat ik er helaas zelf ook aan meedoe maar als ik het later overdenk dan zie ik dat het toch niks uitmaakt want iedereen blijft bij zn eigen standpunten. Een zuster vertelde me ooit dat als je iemand over de Islam wilt vertellen dat je ze dan eerst aan de zoetheid ervan moet laten ruiken. Maar goed...genoeg daarover...hier komt het verhaal:

Malik ibn Dienar was een vrome man. Hij vertelde: In mijn jonge jaren werkte ik als douanebeambte en dronk veel alcohol. Ik trouwde en kreeg een dochter van wie ik veel hield. Als ik alcohol in een beker deed, gooide zij die altijd over mijn kleren. Zij stierf toen ze twee jaar oud was. Ik was erg bedroefd. Het was Lailatoel Baraat en vrijdagnacht. Ik dronk alcohol. In een droom zag ik dat het de Dag de Oordeels was, de doden verzamelden zich en ik was onder hen. Opeens zag ik een slang met open bek snel naar mij toe komen. Ik rende en kwam een oude man in mooie kleren en met fijne parfumgeur tegen. Ik groette hem en vroeg hem mij te beschermen en mij te helpen. Hij zei: Ik ben zwak en kan je niet verdedigen. Ik rende een berg op en ik zag een vuur dat zich kilometers ver uitstrekte. Aan de andere kant viel ik bijna in het vuur. Ik zag de slang op mij afsnellen. Opnieuw ontmoette ik de oude man. Hij zei: Ga naar die berg daar zijn de tegoeden van de Moslims, als je een tegoed hebt, zal het je helpen.

Ik rende naar de berg en ik zag huizen met deuren van goud met parelen en zijden gordijnen. Een engel riep dat de deuren geopend moesten worden en de gordijnen opgelicht moesten worden, misschien is er een tegoed voor hem, om hem in dit uur van nood tegen de vijand te helpen. Er kwamen veel kinderen met gezichten als de maan en ook de slang naderde om mij aan te vallen. Een kind gilde het uit en alle kinderen kwamen naar buiten. Allemaal kwamen zij naar buiten en onder hen was mijn overleden dochter. Zij knuffelde mij en begon te huilen. Zij hield mijn rechterhand met haar linkerhand vast en liep op de slang af. De slang vluchtte tot hij uit het zicht was verdwenen. Toen vroeg zij mij om te gaan zitten, legde haar rechterhand op mijn baard en zei: O vader, alam ja'ni lilladziena aamanoe an takhsn'a qoeloeboehoem lizikrillahi wa ma nazala minal haqqi (Is de tijd niet aangebroken voor de gelovigen om hun harten te laten trillen bij het gedenken van ALLAH).....Toen vroeg ik mijn dochter wie deze slang was. Zij zei: Je slechte daden die je in de hel willen gooien. Toen vroeg ik haar naar de oude man. Zij zei: Het zijn je zwakke goede daden, hij kon je slechte daden niet vergeven. Toen vroeg ik mijn dochter: Wat doe je op deze berg? Zei zij: Wij wonen daar tot de Dag des oordeels, tot jullie allemaal komen en wij zullen jullie aanbevelen en voor jullie bidden. Malik ibn Dienar zei: Toen ik wakker werd, had ik berouw voor alle zonden en werd een ware dienaar van ALLAH.

Ok...broeders en zusters...wie komt er met het volgende verhaal

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 05:41

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabaraktoho echt een maschalaah verhaal

elke keer als ik hem lees  vallen trannen uit mijn ogen.

jazakalaahogyeeran  .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 06:25

Asalaam Aleikum,

In mijn eerdere stukje bedoelde ik natuurlijk proeven in plaats van ruiken..

Oeghty Latifah....echt een MAshaALLAH verhaal. En oeghty Taqwaa...plaats jij ook een mooi verhaal voor ons?...

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 06:30
inschalaah zal ik doen
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 06:42

Een Russisch jonge vrouw.. een vrouw die niet van hier of daar is, niet van een Islamitische deel afkomstig, maar een Russische vrouw. O, geliefden... Deze vrouw kwam van Rusland met een Russische man die een groep Russische jonge vrouwen leidde. Deze Russische man kwam met de jonge vrouwen naar een Arabisch land. Het doel van hun reis was om elektrische apparaten te kopen en die Rusland binnen te smokkelen en te doen alsof ze die zelf zouden gebruiken zodat ze er weinig belasting voor zouden betalen. Dan neemt deze handelaar de apparaten van de vrouwen over en verkoopt ze voor een hoge prijs verder. Hij betaalt de vrouwen alleen voor hun moeite dat ze de reis hebben genomen en voor de rest houdt hij het geld gewoon voor zich zelf. Goed.. deze man, met hem deze groep vrouwen gingen voor dit doel, maar toen ze op de plaats van bestemming aankwamen, kwam deze man met een ander voorstel, anders dan was afgesproken! Hij zei: "Jullie zijn hier gekomen om het krijgen van weinig geld, maar dit is een erg rijk land, die inwoners bevat die hun geld gewoon onbeperkt uitgeven. Wat vinden jullie ervan om jullie lichamen te verkopen, wie instemt zal zeker veel geld verdienen en een mooi huis kopen en... en... .Hij probeerde ze op verschillende manieren te verleiden. Tot de meeste vrouwen hadden ingestemt.

Waarom hadden ze ingestemd?? Omdat ze geen Imaan hadden die hun tegen zou houden, die tegen hun zou zeggen dat ze zo niet opgevoed waren en dat ze geleerd hebben dat dit echt niet kon, en dat alleen de armoede in hun harten roept tot deze instemming. Aleen 1 vrouw zag dat dit niet kon. De handelaar lachte haar uit en zei: "Jij zult nooit iets bereiken in dit land en je bezit niets behalve jouw kleding!".. het paspoort van deze jonge vrouw was bij die man. Ze begon over deze zaak na te denken, en wat deed ze toen?? Ze nam stiekem haar paspoort en vluchtte van het gebouw, rende de straat op. Ze had nu niets behalve wat haar bedekte.  Ze vluchtte naar buiten niet wetend welke richting ze op moest. Deze man riep haar na en zei: "Als je geen uitwegen vindt, kom dan maar terug. dit is ons adres!" De vrouw ging weg.

De verteller zegt: "Ik liep met mijn moeder en twee zussen op straat toen we plotseling zagen dat deze vrouw onze richting op kwam rennen. Ze begon in het Russisch tegen ons te praten, maar wij maakte haar duidelijk dat we deze taal niet begrepen, noch spraken. Daarna vroeg ze ons of we wel engels spreken. En dat konden mijn zussen en ik wel. Ze was blij, maar haar blijheid was ook gemengd met verdriet en gehuil. Ze zei:"Ik ben een Russische vrouw en dit.. en dit is er gebeurd. En ik vraag jullie alleen mij voor een korte tijd in huis te nemen totdat ik contact met mijn familie en broers in mijn land kan maken... Ik begon met mijn moeder en zussen te overleggen of we haar wel bij ons thuis moesten nemen of niet.. Ze kan een leugenaar zijn, ze kan een bedriegster zijn, ze kan.. en kan... !!! Uiteidelijk waren we er toch over eens dat we haar zouden acepteren. We namen haar mee naar huis.. Ze probeerde meteen haar familie te bereiken, maar kon ze niet bereiken.. Mijn zussen begonnen haar nu net als een zus te behandelen en nodigden haar uit om bij de Islam te komen, waar ze weigert, wil niet, en wil er niet eens over discussieren. Ze houdt er niet van, waarom?! Ze is afkomsig van een streng Ortodoxe familie, zij haat de Islam en de moslims! We begonnen de hoop te verliezen. Hij vertelt: "Ik zei dat ze met haar moesten blijven discusseren, soms deed ik zelfs mee. Op een dag ging ik naar een Islamitische boekenwinkel in dat land en vroeg aan een winkelier..

Nu gaat de winkelier verder vertellen... Hij vertelt: "Deze man kwam binnen en vroeg of ik informatieve boeken over de Islam in het Russisch of in het Engels had? Ik zei: "ja, die heb ik. Alleen zijn het er weinig, de rest is opgeraakt. Ik geef je wat ik nog heb en als je over een week of over 10 dagen terug komt, geef ik je andere boeken. Hij nam de boeken en ging weg. Na een aantal dagen kwam hij terug. Maar dit keer met vier vrouwen. Drie van hen haden een "Hidjaab"(hoofddoek) op. Het gezicht en de handen waren zichtbaar. De vierde vrouw was opvallend mooi. Zij was ook op haar manier bedekt, maar haar haren en gezicht waren wel te zien. Dus ik vroeg hem snel om de vrouwen naar de wachtkamer voor vrouwen te brengen. Toen hij terug kwam zei hij: "Dit is een Russische jonge vrouw en dit is er met haar gebeurd (hij vertelde het hele verhaal). En ik kwam vorige week, of een aantal dagen geleden en nam een aantal boeken, nu ben ik hier voor de andere boeken en bandjes. En ik heb haar uitgenodigd naar de Islam en haar ineresse ervoor begint te groeien. Ik heb haar beloofd met haar te trouwen als ze een Moslima wordt. De winkelier zegt: "Ik gaf hem een aantal andere boeken, en hij ging weer weg. Na een korte tijd kwam hij weer terug en vertelde mij dat ze de Islam accepteert en dat ze moslim wil worden. Toen ze een moslim werd vertelde ik hem: "Er is een groep zusters die de waardevolle Qor'aan bestuderen. Ze zijn goed in kennis, wetenschap en hebben hoge opleidingen, met de bedoeling dat die vrouwen misschien met haar kunnen communiceren in haar taal of tenminste in het engels. De Russische jonge vrouw heeft zich toen bij hun aangesloten. Hij vertelt: "Na een tijdje kwam hij weer terug en zei: "Ik heb goed nieuws, ik ben met haar getrouwd, en voel nu rust, en alle dank behoort toe aan Allah!! Maar wat mij opviel was dat deze vrouw totaal bedekt was, niet als zijn zussen en moeder.. vreemd!! Ze heeft een hidjaab op die haar helemaal bedekt, dat er niets van haar te zien is. De winkelier vertelt: "Ik vroeg hem waarom ze er zo uit zag?? Hij zei dat dit een kort en leuk verhaal is.


Hij vertelde: "Nadat ik met haar getrouwd was, ben ik met haar naar de markt gegaan om een aantal dingen te kopen. Daar zag mijn vrouw een andere vrouw die er helemaal bedekt bij liep. En dat was de eerste keer dat ze dit zag, dus vond ze dat maar vreemd, de eerste keer dat ze deze vorm van de Hidjaab zag!! Toen vroeg ze mij: "Waarom ziet deze vrouw er zo uit?? Ik denk dat ze iets lelijks verbergt. Hij vertelt: "Ik zei uit verdediging: "Nee.. deze vrouw draagt de hidjaab waar Allah tevreden over is en heeft gekozen voor zijn dienaressen, en die de profeet salla'laho 3aleihi wa'salam heeft bevolen. Toen zei ze tegen mij na te hebben gedacht: "Ja, dit is inderdaad de Islamitische Hidjaab! "Ik vroeg haar: "En hoe weet jij dat??" Ik zei: "Iedere winkel die ik binnenkom zie ik dat de ogen van die mensen niet van mijn gezich af gaan, dus ik ga deze markt niet uit voordat ik die Hidjaab heb. Hij vertelt: "Wa lahi, ze dwong mij om deze Hidjaab te kopen, daarna deed ze hem om "De winkelier zegt: "Ik hoorde een lange periode niets meer van deze jongeman en zijn Russische vrouw, ongeveer 5 a 6 maanden lang, of net iets korter. Volgens mij zei hij dat hij van Palestijnse afkomst was. "Hij vertelt dat hij na deze lange tijd weer terug kwam en dat de winkelier hem naar zijn afwezigheid vroeg. Hij zei tegen mij: "Nee, ik ben niet weggeweest omdat ik geen contact meer met je wilde. Nee... er waren een aantal redenen die mij er toe dwongen om niet meer bij jou langs te komen. En ik ben er nu om je mijn verhaal te vertellen omdat er een les en een voorbeeld in zit. O, geliefden, nu komen we bij het belangrijkste deel van ons verhaal.

Nadat ik met mijn vrouw ben getrouwd leefde ik in alle rust met haar, en ik hou ongelooflijk veel van haar. Hij vertelt: "Toen kwamen we in een probleem terecht, dat haar paspoort verlopen was en dat hij vernieuwd moest worden. En een ander probleem was dat deze paspoort vernieuwd moest worden in de stad waar mijn vrouw vandaan kwam. Dus we moesten reizen, anders verbleef ze hier illegaal. We moesten een vliegtuig nemen naar Rusland. We reserveerden twee plaatsen in het vliegtuig. We gingen het vliegtuig in en namen plaats. Mijn vrouw ging het vliegtuig in met de hele Hidjaab. Ik riep haar: "O, dienares van Allah! We zullen in de problemen komen. Ze zei: "O, Galid wil je nu dat ik die ongelovigen ga gehoorzamen, die het Helle Vuur aanwakkeren als ze ongelovig dit leven verlaten. En dat ik dan ongehoorzaam aan Allah de Meest Verhevene. Dat kan niet...!!! Kijk hoelang ze Moslim is! een maand of iets korter!! Hij vertelt: "We gingen naar binnen en de mensen begonnen naar ons te kijken. De stewardessen begonnen eten met alcohol rond te brengen. Na een korte tijd begon de alcohol z'n werk te doen in de hoofden.. En woorden begonnen onbeperkt te stromen. Gelach, Spotterrij, Wijzen, Blikken en staan naast ons en beginnen ons uit te lachen. Hij zegt: "Ik begreep iets niet... Mijn vrouw glimlacht en lacht en vertaald: "Die zegt kijken jullie naar haar, die zegt alsof ze dit is... en dat is.. Maar iedere keer als zij een woord vertaalde voelde ik een pijl mijn hart doordringen en die er dan niet meer uit wil. Maar zij... zij zegt: "Nee, niet verdrietig zijn. Niet boos worden. Dit is niets vergeleken met wat de S7aba en de S7abiaat hebben meegemaakt.

Hij vertelt: "We kwamen aan in de stad van Rusland. Toen we uitstapten dacht ik dat we gewoon bij haar ouders gaan verblijven totdat ales opgelost was en dan weer terug reizen. Maar de plan van mijn vrouw was heel anders. Ze zei: "Zij zijn heel erg moeilijk en standvastig wat betreft hun geloof. Ik wil niet nu gaan. We huren een kamer, en verblijven daar. Als we de paspoort hebben geregeld dan gaan we mijn familie opzoeken". Ik vond het goed. We huurden een kamer en de volgende morgen gingen we naar het Consulaat. We gingen de ene naar de andere werknemer binnen. En iedereen vraagt ons de oude paspoort en pasfoto' s van de vrouw. De vrouw geeft ze dan een zwart-witte pasfoto en draagt de zwarte Hidjaab. Je ziet er niets op behalve haar ronde gezicht. En iedere werknemer daar, weigert de pasfoto' s en zegt dat deze pasfoto niet geschikt is. We willen een gekleurde pasfoto en we willen een pasfoto waarin je het gezicht, het haar en de keel ziet. Dan zegt de Russische vrouw: "Nee, dat kan Nooit!! Tot we het probeerden bij de directrice van het gebouw. Mijn vrouw ging naar haar toe om met haar te praten. "Zie je mijn gezicht en vergelijk hem maar met de pasfoto's die je hebt. Ze zei: "Ja, maar de regels zijn; dat het een gekleurde pasfoto moet zijn. Mijn vrouw weigerde en wilde echt niet. Ze vroeg wat de oplossing was. De directrice zei: "Jullie problemen kunnen niet opgelost worden alleen door de hoogste directeur van de Consulaten in Moskou. "Ze keerde zich naar Galid en zei tegen hem: "O, Galid we gaan naar Moskou. Galid probeert haar over te halen dat het niet hoeft. De Paspoort zullen maar door een beperkt aantal mensen gezien worden en alleen omdat het nodig is. Dan verberg je hem thuis tot hij verlopen is. "Ze zei: "Nee... Ik kan mezelf niet laten verschijnen zoals zij dat willen nadat ik de religie van Allah de Meest Verhevene heb gekend. (ALLAHOE AKBAR!!!) Als je niet mee wilt gaan, ga ik wel alleen, omdat dit een noodgeval is.

 "Hij verteld: "Dus moest ik wel instemmen en we kwamen in Moskou aan." "We huurden een kamer en de volgende ochtend gingen we naar de hoogste directeur van de consulaten. We gingen de ene kamer na de andere binnen, maar uiteindelijk kwamen we bij de hoogste directeur. En hij was al vreselijk om te zien!! Toen hij het paspoort zag en de pasfoto' s zei hij: "Hoe moet ik weten dat jij dit bent??" ... Hij wil dat ze haar gezicht ontbloot!! Ze zei tegen hem: "Zeg tegen 1 van jou secretaressen om te komen en deze foto' s met mij vergelijkt, maar jij zult mijn gezicht niet zien! Hij werd kwaad, en nam de paspoort en de foto' s in en legde ze in zijn la en deed die toen dicht en zei: "Nu heb je geen oude paspoort, noch een nieuwe tot je met beschreven pasfoto' s komt. Hij zegt: "We probeeren hem over te halen, maar tevergeefs!! Ik probeerde toen mijn vrouw weer over te halen met de vers: Maar zij antwoordde met een andere vers en zegt: "O, Galid, ik heb tijdens het leren van de Qor'aan geleerd; " Terwijl wij aan het discusieren waren werd de directeur kwaad en zei dat we eruit moesten. We gingen het hele gebouw uit en we gingen naar onze kamer om de zaak te bespreken. Ik probeerde haar over te halen en zij probeerde mij dingen duidelijk te maken. Ik kwam met een bewijs en zij komt er met 1.. tot de avond viel. We verichten het Isha- gebed en gingen wat eten, toen wilde ik gaan slapen... toen zei ze tegen mij: "Galid, ga je slapen?! In deze moeilijke situatie ga jij slapen?? We maken nu een situatie mee waarin we ons naar Allah (swt) moeten keren. "Hij zegt: "Ik stond op en ging bidden hoeveel Allah (swt) voor mij wilde dat ik ging bidden, en ging toen slapen. Maar zij, mijn vrouw, ze ging door met bidden... iedere keer als ik wakker werd zag ik haar op buigend of knielend of staand of smekend of huilend in gebed totdat de zon begon op te komen. Ze maakte mij toen wakker en zei dat het de tijd van Fadjr is, kom we gaan het Fadjr- gebed verrichten. "Hij zegt: "Ik stond op en deed de kleine wassing (Woedoe) en we gingen bidden. Vervolgens ging zij even slapen... Daarna zei ze: "Kom we gaan naar het Consulaat. Ik zei tegen haar: "Gaan we ?! Met welk bewijs?! Waar zijn de pasfoto' s... We hebben geen foto' s!! Ze zei: "We gaan het proberen... Verlies de hoop niet op de Genade van Allah (swt)... Hij vertelt: "We gingen en Wa Lahi, zodra we binnen kwamen met mijn vrouw die er voor hun zo opvallend uitzag en haar herkende met haar zwarte overkleed die haar hele lichaam bedekt. "Toen riep 1 van de werknemers haar bij haar naam. En ze ging er naar toe... Hij zei: "Hier is je paspoort(!!!)", maar je moet wel eerst betalen! Hij zegt: "We waren toen zo blij en Wa Lahi al zouden ze al ons geld wat we hadden van ons vragen dan zou we dat geven voor het nemen van die paspoort. We gingen toen terug en zij keek me aan en zei.....: "Zei ik niet tegen jou: Hij zegt: "Wa Lahi (Ik zweer bij Allah!!), door deze woorden die ik van haar heb gehoord, hebben een diepere geloof in mijn hart opgevoed, die ik ondanks jaren lezingen volgen niet heb gehad, enz. Die werker zei ondertussen: "Jullie moeten jou nieuwe paspoort af laten handelen in de stad waar je vandaan komt.

En de vrouw verteld: "Dus gingen we naar onze stad en zei dat we mijn familie gaan bezoeken. We huurden een kamer en liet mijn paspoort afhandelen en deden er alles in wat erin moest. Vervolgens gingen Galid en ik mijn familie opzoeken. We klopten aan op de deur... 1 van de oudere jongeren deed open, hij zag zijn zus en was blij om haar te zien, maar hij vond het vreemd. Hij was blij met de daden het tegenovergestelde. Het gezicht was het gezicht van zijn zus, maar de kleding waren niet de kleding van zijn zus!! Zwart dat haar hele lichaam bedekt, behalve haar gezicht(waarvan ze inmiddels de bedekking heeft afgehaald). Mijn vrouw ging naar binnen en glimlachte en omhelste haar broer. Ik ging haar achterna, en ging in de huiskamer zitten. Het was een kleine woning. Je voelt de armoede erin. Hij zegt: "Ik zat daar alleen, zij ging verder naar binnen. Ik hoorde mannen en vrouwen praten, in het Russisch. Ik begreep niet waar ze het over hadden en/of wat ze zeiden. Maar ik hoorde dat de sfeer veranderde. Het praten ging over in geschreeuw en hoorde dat het steeds erger werd!! Ik voelde dat er het slechte in de situatie was!! Maar ik kon niks doen, vooral omdat ik de taal niet begreep en ook niet kon spreken.... "Na een tijdje kwamen twee jongens en 1 oudere binnen.. Ik dacht dat ze me kwamen verwelkomen als de man van hun zus/dochter. Maar het verwelkomen veranderde in uitschelden en klappen en schoppen!!! Toen ik naar mijzelf keek tussen deze beesten, zag ik dat ik het leven zou verlaten. Ik kon niks anders doen dan vluchten. Ik wilde mezelf redden... en zo doende. Ik vluchtte snel naar de deur en rende weg. Zij kwamen mij achterna, maar ik verdween tussen de mensen. Ik ging richting onze kamer die we gehuurd hadden, die niet ver van het huis was... Ik zag dat mijn voorhoofd, wang en neus opgezwollen waren... en het bloed stroomde uit mijn mond, mijn kleren waren verscheurd!!! Ik had harde klappen gehad. Ik dacht: "Ik ben nu in veiligheid, maar hoe zal het met mijn vrouw zijn?! Hij zegt:...Ik vergat mezelf en begon aan mijn vrouw te denken... Ik hield veel ste veel van mijn vrouw, daarom kon ik haar niet vergeten en aan mijzelf denken!! Ik had haar beeld voor me. Zal zij op dit moment ook de klappen, dreunen en schoppen krijgen die ik had gekregen. Ik ben een man, ik kan dat aan, maar zij is een vrouw; zij zou het niet aankunnen!!! Ik denk dat ze me zal verlaten...Ik denk dat ze de Islam zal verlaten... ik denk... ik denk... ik denk...; de Shaitan begon zijn werk te doen! Allerlei gedachtes schoten door mijn hoofd, en dacht dat ik vanaf vandaag geen vrouw meer heb. Ik bepaalde voor mijzelf dat ik in de kamer zou blijven tot de volgende ochtend.... De volgende ochtend verandere ik mijn kleding en ging alles in de gaten houden en alles volgen wat er gebeurde... Maar de deur bleef dicht.. ineens ging de deur open en er kwamen twee jongens en een oudere man uit... die jongens hadden mij geslagen!! Ik kon aan ze zien dat ze naar hun werk gingen. De deur ging dicht!...Ik hield in de gaten, keek en hoopte dat ik het gezicht van mijn vrouw kon zien, maar het had geen zin. Na lange uren kwamen de mannen de mannen weer thuis van hun werk. Ik loop heen en weer in de straat maar tervergeefs... De tweede dag probeerde ik het weer en de derde dag, hij verteld: "Ik begon de hoop de verliezen en dacht dat ze misschien dood kon zijn, dat ze vermoord is!! Maar als ze dood was, dan zou er enige beweging in huis zijn... dat er bijv. familie langs komt.. maar ik zag niets dus ze leeft nog! De vierde dag nadat de mannen zijn gaan werken, ging de deur ineens open... en zag daarna het gezicht van mijn vrouw tevoorschijn komen, die naar links en naar rechts keek. Hij zegt: "Ik heb nog nooit iets mooiers gezien dan om haar te zien. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit iets beters en mooiers heb gezien dan dat gezicht... al was het gezicht rood geworden en bedekt met bloed!!! Ik ging snel dichterbij staan. Ik keek naar haar en stond perplex, ik kon wel dood gaan omdat ze een rode kleur heeft gekregen. Bloed op haar gezicht, onder haar keel, op haar dijen en armen... Er was geen plek die niet met bloed bedekt was!!! Haar voeten waren vast gebonden met een ketting en haar handen waren ook met een ketting op haar rug vast gebonden. Toen ik haar zag begon ik te huilen, ik kon mezelf niet beheersen. Ze zei tegen mij: "Luister Galid, ten eerste, maak je maar geen zorgen over mij, ik zal mijn religie niet loslaten en bij Allah! Waar naast geen andere god is dan Hij. Wat ik nu meemaak is geen haartje te vergelijken met wat de metgezellen, de volgelingen, de profeten en de boodschappers hebben meegemaakt!!

ALLAHOE AKBAR, WAT EEN VROUW!!!!
Ten tweede vraag ik je O, Galid on niet tussen mij en mijn familie te komen. Ten derde, ga en wacht op mij in de kamer tot ik, als Allah wil kom! Maar je moet veel doea verrichten... en het nachtgebed veel verrichten... Verricht veel Salaat, want de Salaat is het beste toevluchtoord na Allah de Meest Verhevene." "Ik ging en verbleef in de kamer... eerste dag... tweede dag... derde dag... en laat in die avond op dezelfde dag hoorde ik geklop. Wie?! Wie zou dat zijn? Dat is de eerste keer dat ik geklop op de deur hoor. Ik werd ongelooflijk bang. Wie komt nu zo laat aankloppen?!! Misschien zijn het die mannen die weten waar ik ben... Mischien heeft mijn vrouw ze verteld waar ik ben als resulaat van al die klappen. En nu komen ze om mij te vermoorden!! Er ging een vreselijke angst door mij heen... Tussen mij en de dood zit geen haartje. En ik zeg op dat moment: "Wie is daar? En ik voelde echt alsof de dood tot mijn armen en benen kwam. En ik hoorde een stem die het tegenovergestelde is van alles... Ik heb nooit iets mooiers of beters gehoord dan de stem van mijn vrouw. Ik maakte de deur open ze zei: "Nu gaan we." En ik zei tegen haar: in jouw situatie? En ze zei: "Ja" Ik pakte een paar kledingstukken en deed ze voor haar aan. Zij pakte haar Hidjaab en overkleed deed ik ze voor haar aan. We namen alles wat met ons was en namen een taxi. Ik zei: "Het vliegveld". "Ik kende het woord vliegveld in het Russisch. Mijn vrouw zei toen: "Nee, we gaan niet naar het vliegveld, we gaan naar die en die dorp... De vrouw vertelt: "Nee, als mijn familie weet dat ik gevlucht ben, zullen ze naar ons zoeken in het vliegveld. Nu gaan we naar die en die dorp dan van deze dorp naar het andere. En na het vierde dorp komen we bij het Landelijke Vliegveld. We hebben een reis geboekt, maar de reis was veel later, dus huurden we een kamer en verbleven daarin. Ik keek naar mijn vrouw, en zei: "O, Allah! Er is geen plek die niet bedekt is met bloed, kijk naar haar met Genade!!! Hij zegt: "Onderweg vroeg ik haar wat er gebeurd was, en ze vertelt:
"Toen we binnen kwamen in huis ging ik met mijn familie zitten. Ze vroegen mij wat voor kleren dit waren?! Ik zei dat dit de Islamitische kleding was... Ze vroegen mij: "En wie is die man? Ik zei: "Dat is mijn man. "Ik ben Moslim geworden, en ben met deze Moslim getrouwd. Ze zeiden: "Dit kan niet!!" Ik zei: "Luister ik wil jullie eerst wat vertellen..." Ze vertelde over die Rusische man die van haar wilde dat ze met mannen zou gaan... Ze zeiden tegen haar (Letten jullie op O, geliefden). Ze zeiden tegen haar: "Luister, als je de weg had genomen om met mannen te gaan en je lichaam te verkopen dan was dat veel beter voor ons, dan als je naar ons komt met een Moslim. Kijk naar de vreselijke haat bij die volk. Ze zeiden tegen haar: "Je gaat dit huis als een Orthodoze uit, of als een lijk!" Ze vertelt: "Van toen af aan namen ze mij en bondenmij vast en kwamen daarna naar jou toe. Ze begonnen jou te slaan. Ik hoorde van alles, maar ik zat vast... Toen jij het huis uit vluchtte kwamen mijn broers terug en gingen kettingen kopen en bonden mij ermee vast en begonnen mij te zwepen. Ik kreeg harde klappen,Vanaf de tijd van al-'Asr tot de tijd om te gaan slapen. In de ochtend gingen mijn vader en broers werken. Mijn moeder bleef thuis. Ik heb nog een zusje van 15 jaar oud, die komt mij dan uitlachen en uitschelden. Deze tijd was voor mij de enigste tijd om uit te rusten. Ik viel misselijk in slaap. Ze slaan mij tot ik miselijk en duizelig ben en gaan dan slapen. En het enigste wat zij mij vroegen was om mijn religie los te laten wat ik weigerde."
"Toen was er een keer dat mijn zusje tijdens het uitlachen en uitschelden vroeg; Waarom verlaat je jou religie, de religie van je moeder, van je vader, voorouders, en van... en van...?!!! Dus ik probeerde het haar duidelijk te maken. Ik begon haar te vertellen en te laten begrijpen waarom dat was. En inderdaad, ze begon er wat voor te voelen. Ze begon het te accepteren, en te interesseren. Het beeld begon voor haar duidelijk te worden. Uiteindelijk zei ze: "Je hebt gelijk. Dit is de ware religie... Dit is de religie die ik moet volgen. Toen zei ze tegen mij dat ze me zou helpen. Ik zei tegen haar dat ik mijn man wilde spreken. Mijn zusje begon van boven naar buiten te kijken, en toen ze je zag opende ze de deur zodat ik met je kon praten. En zo is het gegaan. De derde dag nadat ik jou gesproken had accepteerde mijn zusje de Islam nu volledig!! ze wilde iets goeds voor me doen!! Ze stelde vast mij te laten vluchten, maar de sleutels van de kettingen waar ik aan vast zat waren bij mij broer!! Op die avond schonk mijn zusje alcohol in glazen tot mijn broers helemaal dronken waren. Ze dronken... en dronken... Totdat ze hun zelfbewust waren verloren. Mijn zusje nam de sleutels uit de zak van mijn broer, en opende de kettingen. Haar man vroeg: "En jouw zusje dan?! "Ze zei: Ik heb haar gevraagd om haar Islam nog niet openbaar te vertonen, maar om het geheim te houden, tot we voor haar een oplossing zouden vinden.

De man/echtgenoot vertelt: "We boekten weer een reis terug naar het land waar we samen vandaan kwamen.. mijn vrouw werd in het ziekenhuis opgenomen om te herstellen van de verwondingen die ze heeft opgelopen door die klappen en de straffen die ze onderging".
_________________

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 06:47

salam alaikoem,

ik kan niks anders zeggen dan maschallah..echt maschallah..Wat is de islam toch mooi, alhmdoelilah.

salamoe alaikoem

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 08:17

Asalaam Aleikum,

MashaALLAH...wat een prachtige verhalen van mijn zusters Latifa en Taqwaa........Broeder Mujahid_ila....nu wachten we met smart op een mooi verhaal van jou...

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 08:50

Salaam alaikoum

Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard te laten knippen. Ze begonnen te discussieren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of Allah (swt) wel bestaat. De kapper zei: 'Kijk ik geloof niet dat Allah (swt) bestaat'
Waarom zeg je zoiets? Vroeg de man.
'Nou iemand hoeft alleen naar de wereld te kijken en hij zal zien dat Allah niet bestaat. Als Allah echt bestaat , zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, Als Hij echt bestond zou er dan geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een Allah dat allemaal kan toestaan.
De man was even stil maar zei verder niets.
De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak.
Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddelijk weer terug nar de kapperszaak en zei tegen de kapper: KAPPERS BESTAAN NIET!
'Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je.' antwoordde de kapper.
NEE schreeuwde de client. Kappers bestaan gewoon niet.
Als zij egt bestonden zouden er geen mensen meer rond lopen met lang ongetrimde baarden op de wereld.
De kapper antwoordde: Ach wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn de mensen die niet naar ons toe komen. EXACT ging de man verder, DAT IS HET HEM JUIST, Allah bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan, en Hem niet opzoeken, daarom is er zoveel ellende op de wereld....

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 10:34
 
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 04:59
Wat moet ik Hem zeggen??!!

>
>Een man genaamd Abu Abdullah vertelt: Ik weet niet hoe ik een
>ervaring die ik een tijdje geleden heb meegemaakt moet vertellen,
>een verhaal dat mijn hele leven op z'n kop heeft gezet. De waarheid
>is dat ik nooit besloten zou hebben om het te vertellen, ware het
>niet dat ik een verantwoordelijkheid voel tegen- over Allah. Een
>verantwoordelijkheid om met mijn verhaal de jonge mannen die Allah
>ongehoorzaam zijn te waarschuwen en als waarschuwing voor de jonge
>vrouwen die een valse droom of fantasie naleven "liefde" genaamd.
>Wij waren een groep van drie vrienden, het enige wat wij gemeen
>hadden was onge- hoorzaamheid (aan Allah) en dat we dwalende waren.
>Nou, eigenlijk waren we met vier, de shaytan was de vierde.
>
>Wij waren altijd op zoek naar de mooiste meiden, om ze vervolgens
>met onze vlotte babbel naar vergelegen boerderijen te lokken. Daar
>stonden zij altijd versteld dat we opeens in gevoelloze vossen waren
>veranderd die geen medelijden kenden, ongeacht wat ze zeiden of
>deden om ons op andere gedachten te brengen. We waren keihard en
>kenden geen schaamte. Dat is hoe we onze dagen en nachten
>doorbrachten; op boerderijen, kampen, auto's, en aan de kust. Tot de
>dag die ik nooit zal vergeten kwam.
>
>Als altijd gingen we weer naar de boerderij, alles stond klaar.
>Ieder van ons had zijn prooi, het vervloekte drank (alcohol) vloeide
>rijkelijk, maar we waren een ding vergeten; we hadden geen voedsel.
>Dus na een tijd, ging een van ons eten halen met zijn auto. Het was
>bijna 6 uur �s ochtends toen hij vertrok.
>
>Uren verstreken zonder een spoor van onze vriend. Wij begonnen ons
>zorgen te maken. Ik begon al het ergste te vrezen en besloot om hem
>te gaan zoeken. Eenmaal onderweg zag ik al gauw uitslaande vlammen
>in de verte. Toen ik dichterbij kwam zag ik tot mijn grote schrik
>dat het de auto van mijn vriend was die in lichterlaaie stond
>terwijl hij gekanteld was en op z�n zij was terechtgekomen. Ik
>haastte me naar de auto om mijn vriend uit het brandende wrak te
>bevrijden.
>
>Ik schrok mij kapot toen ik zag dat de helft van zijn lichaam zo
>zwart als roet was geworden, maar was opgelucht om hem nog in leven
>aan te treffen. Ik haalde hem uit de auto en legde hem op de grond,
>en na een kleine minuut opende hij z�n ogen en zei:,, HET VUUR!!!
>HET VUUR!!!� Ik besloot om hem naar mijn auto te brengen en met hem
>naar het ziekenhuis te racen. Maar hij mompelde:,, Het heeft geen
>zin, ik haal het niet.�
>
>Tranen overvielen mij terwijl ik zag hoe mijn vriend voor mijn ogen
>aan het sterven was�..Plots schreeuwde hij:,, WAT MOET IK TEGEN HEM
>ZEGGEN?! WWATT �.. MOET IK TEGEN HEM ZEGGEN?! Stomverbaasd keek ik
>naar hem en vroeg:,,Wie?� Hij antwoordde met een zachte verre
>stem:,,Allah�
>
>Ik voelde hoe mijn lichaam overladen werd met angst en hoe ik begon
>te beven. Plotseling slaakte hij een kreet, waarvan de echo mij nog
>lang daarna heeft achtervolgd, en blies zijn laatste adem uit.
>
>De dagen vervlogen, maar ik kreeg het beeld van mijn goede vriend
>die door het vuur verteerd werd en zijn wanhopige schreeuw:,, WAT
>MOET IK TEGEN HEM ZEGGEN?! WWATT �.. MOET IK TEGEN HEM ZEGGEN?!�
>niet uit mijn hoofd. Ik merkte dat ik mijzelf constant afvroeg; en
>wat moet ik tegen Hem zeggen?!
>
>Mijn ogen liepen vol en ik voelde een raar gevoel van
>zachtmoedigheid die ik nooit eerder had gevoeld. Op datzelfde
>moment, hoorde ik de Mu�athien (de oproeper tot het gebed) de oproep
>tot Salat al-Fajr (het ochtendgebed) doen. Het voelde alsof het een
>oproep was die rechtstreeks aan mij persoonlijk gericht was, die mij
>vertelde om het boek van de donkere jaren van mijn leven te sluiten,
>en mij uitnodigde naar het juiste pad der leiding en gehoorzaamheid.
>Ik stond op, waste mijzelf en verrichtte de woedoe, zuiverde mezelf
>van de zonden waar ik bijna in verdronk, en verrichtte het gebed.
>Sinds die dag, heb ik mezelf tot Allah gekeerd, smekend om vergeving
>en berouw. Ik heb geen enkele verplichting nagelaten. Ik ben een
>totaal andere persoon geworden. Ik leef nu om een gehoorzame dienaar
>van mijn Schepper te zijn, mijn leven is totaal veranderd�.
>
>De dag (zal komen) waarop de aarde en de hemel door een andere aarde
>en hemel zullen worden vervangen; en zij (de mensen) allen voor
>Allah, de Ene, de Opperste zullen verschijnen. (Vertaling van de
>Koran, Ibrahiem14:48)
>
>bron: www.al-yaqeen.com
>
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 05:04
lailailalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.