Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

moge allah haar bij staan.

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: moge allah haar bij staan.
    Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 10:50
lailat oelqadr, je bedoelt het vast allemaal erg goed en zo en je bent vast heel respectvol naar andersgelovigen zoals (naar ik heb vernomen) een goed moslima betaamd... in het echte leven. Hier op het forum vind ik je allerminst respectvol en hoogst agressief overkomen. Vooral ben je erg snel met je oordeel terwijl er heel erg weinig gegevens voor je bekend zijn. Ik stoor me hier behoorlijk aan en in mijn nederige mening is het ook enigszins in strijd met de verwoede pogingen hierzoot om het forum wat vriendelijker te houden. Leert eer gij beweert en denk drie keer na voordat je je scherpe woorden hier post, okee? We doen allemaal ons best. Doe gezellig mee :)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 13:15

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

lailat oelqadr, je bedoelt het vast allemaal erg goed en zo en je bent vast heel respectvol naar andersgelovigen zoals (naar ik heb vernomen) een goed moslima betaamd...Dat klopt, heb niets tegen de niet moslims, want in het dagelijkse leven leef ik met ze, werk met ze, studeer met ze, heb buren met wie ik een goede band heb. Heb veel vriendinnen die andersgelovigen zijn, doe vrijwilligers werk waarbij ik vrijwillig om oude en veel niet moslims ouderen bekommer.Ik heb geen moeite met ze en veel niet moslims hebben ook een grote plaats in mijn hart. Dus daar ligt het niet aan Engeltje . Hier op het forum vind ik je allerminst respectvol en hoogst agressief overkomen.Dit vind ik best gemeen van je Engeltje, aangezien ik juist veel agressie hier opvang van niet moslims tegenover de moslims waarop de moslims weer negatief op reageren, dat is niet goed maar ook moslims zijn mensen en hebben een gevoel, vaak word er gereageerd uit emotie of boosheid wat is opgewekt.Wat mij en velen opvalt is dat de niet moslims het altijd opnemen voor de niet moslims. Mocht je me niet geloven lees dan de topics terug. We kunnen niets plaatsen wat te maken heeft met ons geloof of er word niet gereageerd door de niet moslims. Reacties heb ik niets op tegen maar beledigingen van ons geloof wel. en dat jij mij agressief vind engeltje omdat ik je spuit 11 noemde, vind ik vreemd. Dat is geen agressie naar mijn weten, ik heb ook reacties van jou gelezen in bepaalde topics dat ik dacht hmmmmm maar dan zie ik je niet meteen als een agressief meisje maar als iemand die misschien haar dag niet heeft, of ook mens is en verkeerd kan overkomen, zagen jullie dat maar ook bij een ander. Dat kimmetje agressief reageerde met JE GROTE BEK! daar heb ik je niet op zien reageren engeltje om haar aan te spreken. Dat is waarom ik zei spuit 11 komt haar groep vertegenwoordigenVooral ben je erg snel met je oordeel terwijl er heel erg weinig gegevens voor je bekend zijn.Hoe weet je dat zo goed engeltje, net zoals kimmetje zegt, wat weet jij van mij? Net zoals de oordeel die je klaar hebt terwijl je me niet kent. Ik zal je wat verklappen ik ben al heel lang lid van deze site. Door mijn examens en het vele huiswerk kwam ik niet meer, toen ik het weer rustig had en weer wilde reageren werd ik niet geaccepteerd en heb toen een nieuwe lidmaatschap aangevraagt. Dus dat ik nieuw ben en niets weet van wat er hier gebeurd is uit het lucht gegrepen. Ik weet dondersgoed wat hier gaande is en als ik kom om alleen te lezen wil niet zeggen dat ik niet op de hoogte ben,,,duuuhhhh Ik stoor me hier behoorlijk aan en in mijn nederige mening is het ook enigszins in strijd met de verwoede pogingen hierzoot om het forum wat vriendelijker te houden.Verander de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen.  Leert eer gij beweert en denk drie keer na voordat je je scherpe woorden hier post, Je blijft aan de gang hee, volgens mij snap je het nietokee? We doen allemaal ons best. Doe gezellig mee Niet veel van gemerkt engeltje, maar deze post zou heel goed passen bij peter pan die hiervoor bekend was als pietjepuk, maar hebben jullie allen een eed afgezworen van we komen voor elkaar op tot de dood ons scheid :)
Eigenlijk engeltje ben ik niet hier voor jou, ik ben hier voor mijn broeders en zusters om kennis te delen en te discuseren over ons geloof. Ben hier niet voor kimmetje en noch voor peter, of voor post, of de rest. Mijn pure intentie was om hier te zijn voor mijn broeders en zusters onderling. Maar ik ben ook op de hoogte van het feit dat de forum voor iedereen is ongeacht geloof, afkomst, ras en status. Dit vind ik ook zeer goed initiatief en dat meen ik. Maar wat mij opvalt is dat er niet word gedialoogd in de meeste gevallen maar er is een groepje gevormt tegen de moslims hier op het forum, en de niet moslims komen voor elkaar op en proberen de moslims te dissen. Ik ben het ook niet altijd eens met de christennen bv maar ik ga niet op hun site met de intentie hun te dissen, ik weet er zijn genoeg sites van hun ben er ook af en toe opgeweest en de discussies gevolgt maar nooit gereageerd en heb ze in hun waarde gelaten. Ik ga niet negatief op hun posts reageren omdat het mij niet bevalt of net niet in mijn straatje past, er is ook nog iets als respect. Dat ik schrijf dat ik jou niet zie als een engeltje daar blijf ik bij en dat meen ik, ook als ik iets doe voor een ander en iemand zegt jij bent echt een engel, dan zeg ik nee, ik ben verre van engelen. Engelen zijn perfect geschapen en zijn perfect in hun aanbidding en ik ben verre van dat. Ik ben een mens en zondig ook ben zeker niet perfect, maar wel een lief mens die zich bekommerd om anderen heb een grote mond maar een klein hartje. Wel ben ik mondig en kan ik vaak verkeerd overkomen als ik kwaad ben, maar daar ben ik mee bezig en probeer daar verandering in te brengen. Maar je zal nooit van mij horen dat ik perfect ben en een engeltje ben. Dus ik vind jou ook zeer zeker geen engeltje van daar dat ik dat schreef, maar dat je mij toen bent gaan zien als een agressief meisje vind ik zwak! En op deze site zijn er ook zeker een paar niet moslims die ik wel mag, maar zoals elk mens heb ik een voorkeur voor bepaalde mensen en daar zit niet iedereen tussen. Kan gebeuren dat heb jij ook, je hoeft mij niet te mogen engeltje want ik slaap even goed. Oke hoop hier jou voldoende te hebben geinformeerd. Hoop dat ik ook ooit een posting lees waarbij je kim of pietje op het matje roept, dat zou wel een verandering zijn

Maar goed

fijne avond

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 13:22

In eerste instantie geplaatst door Saviourmachine

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

In eerste instantie geplaatst door Saviourmachine

Een lang leven. Je weet het nooit natuurlijk, maar leven vanuit de gedachte dat je elk moment dood kan gaan (zoals mijn grootouders doen) is wel een beetje triest.
Het is wat jij triest vind Saviourmachine(alle respect voor jou) maar ik vind het goed om mij bezig te houden met de dood, het is niet zo dat ik elke dag panniekerig wakker word van oooohhhh God zij dank ik leef nog! Of ooohhhh misschien ga ik vandaag dood. Nee zo gaat het niet. Wel ben ik bewust dat een lang leven geen gerantie is, want ik heb vaak jonge mensen weg zien gaan en laatst nog meegemaakt. Ik ben me bewust dat oud worden geen gerantie is, en daarom leef ik wel van dag tot dat en bedank ik mijn schepper voor elke verlening van mijn leven. Ik probeer zo goed mogelijk te leven, en juist door de bewustzijn van de dood, wil ik nooit met ruzie uit elkaar gaan, Als ik bv een meningverschil heb gehad met een zuster, collega dan vraag ik mijn excuus voor dat ik afscheid neem, waarom? Want ik ben me bewust van de dood en ik zou het jammer vinden dat als ik ruzie met iemand heb gehad die ik lief heb en de volgende dag moet horen dat hij of zij dood is, wat zou het me spijten dan dat ik het niet goed heb gemaakt, ik probeer je hiermee te vertellen dat het niet perse negatief hoeft te zijn om aan de dood te denken. Als ik aan de dood denk dan gaat het op de manier zoals, heb ik nog schulden bij iemand? Heb ik mijn vergiffenis gevraagt aan die of die, heb ik vandaag mijn dag goed benut. Ik voel mij hier goed bij, net zoals misschien een ander zich niet goed bij zou voelen als die juist te vaak aan de dood denkt. Ik ben nog jong. maar ik leef zeker niet met de gedachte van aaahhh het leven is lang ik kan nog doen wat ik wil. Nee ik ben bewust en haal het goede uit de dag, geen tijd om druk te maken om kleine onbenullige dingetjes.
Okay, ja ik snap je wel. Het helpt zeker om meer uit je dag te halen als je telkens denkt dat 't de laatste is. Alhoewel 't ook goed mogelijk is om � la Carpe Diem te leven zonder dat te bedenken. Zelf ben ik heel streng christelijk opgegroeid en weet ik echter ook hoe de schaduwzijde hiervan eruit kan zien. Dat elk moment het einde daar kan zijn, en het dan voor eeuwig te laat is. Nooit meer zal je een kans krijgen om het alsnog goed te kunnen maken. Eeuwig zal je branden als god je geloof of je daden niet goedkeurt. (Of als je per ongeluk de verkeerde god hebt aanbeden.) Huilend bidden 's avond en bang zijn dat je 's nachts sterven zal. Angst als je het idee hebt dat dingen die je leest je van je geloof af zouden kunnen brengen en je uiteindelijk in de hel zal worden bestraft. Dat is het geloof waar ik in ben opgegroeid. Telkens de gedachte: "besef je wel dat je met deze daad straks voor god komt te staan?" In archa�sisch nederlands taalgebruik. Het be�nvloedt je leven drastisch. Toen ik als jongetje op de kermis stond, voelde ik me schuldig en die avond heel angstig. Of als ik stiekem ergens tv keek. Zo vaak, zo vaak! Leven met de dood voor ogen. Dat wil ik nooit meer.
Natuurlijk weet ik wel dat "ook jonge mensen kunnen sterven," zoals ze me vroeger in de kerk voorhielden. Het is alleen niet hoe ik wil leven. Een aantal jaren terug (ik ben nog niet zo lang atheist) ging ik nog op catechisatie. E�n van de catechisanten kreeg een motorongeluk. Dodelijk. Ik herinner me nog zijn vader. Zo vol van verdriet. En hij bleef maar roepen. "God, hoe kan dit nu? Maar u bent god, en u doet wat goed is. Ik snap er niks van god. Maar u verdient alle lof, aanbidding en dankzegging!" Met tranen over zijn wangen bleef hij zijn geloof in god belijden. Een vreselijk gezicht. Zo'n verscheurde man, verscheurd door zijn religie. Hij dacht dat hij zijn zoon voor eeuwig kwijt was. Dat zijn bloedeigen zoon eeuwig in de hel zal branden. En dat, hoewel zijn zoon trouw naar de kerk ging, hij niet wist of zijn zoon de verlossende uitspraak had gedaan: "Ik geloof dat Jezus voor mijn zonden is gestorven." In elke godsdienst is de manier waarop men is toegestaan om vreedzaam te sterven anders, maar er worden altijd voorwaarden gesteld. Ik ben niet bang voor de dood, al zou ik het zonde vinden van mijn veelbelovend leven. ;-) Ik ben alleen bang voor de impact die het zou hebben op de mensen in mijn omgeving. Mijn ouders die zouden denken dat ik in de hel zou branden. En zelfs mijn vriendinnetje die ook christen is, en dat misschien stiekem van binnen ook wel denken zal. Ik moet er niet aan denken!

Als ik een man zou hebben zou ik me niet druk maken over of hij vreemd gaat of niet, ik zou hem zeker trouw blijven ongeacht dat ik er achter zou komen, want ik wil mij aan mijn plicht voldoen. Namelijk dat Allah het verbied om vreemd te gaan. IK zou met hem praten wilt hij vreemd blijven gaan dan zou ik een ander richting inslaan.
Interessant! Nou, ik zou het zeker niet prettig vinden als m'n vriendin zou vreemdgaan. Vooral omdat ik eerlijkheid zo belangrijk vind. Ik zou honderd keer liever hebben dat ze me op een avondje zou vertellen dat monogamie misschien toch wel niet zo geschikt voor haar is. Daar kunnen we dan wel eens even samen een babbeltje over beginnen. En wie weet, misschien overtuigt ze me wel. Ik denk ook niet dat ik haar dan zou proberen "terug te pakken".

Kortom ik vind geloof een opluchting, regelmaat, discipline en ik zou niet weten wat ik zonder het gebed aan moest. Mijn leven is ontzettend positief geworden en ik voel mij innerlijk rustiger, met alle respect voor jou geloof of denkwijze. Maar ik zou niet met het idee kunnen of willen leven dat er geen God is.
Ja, dat kan geloof wel geven. Daar is het op zich ook voor bedoeld. Geloof geeft hoop, zekerheid, en een heleboel dingen meer. En heel veel mensen geloven dat er wel iets moet bestaan. Misschien be ik wel de uitzondering die de regel bevestigd. Ik kan me het gewoon niet meer zo goed voorstellen dat er een god zou zijn. De christelijke vooral niet, maar ook de andere niet. En dat geeft mij wel niet zozeer rust, maar wel het gevoel dat ik open sta voor alle dingen, en dat ik vrij ben om alles te onderzoeken, en dat ik niet bang hoef te zijn voor het hiernanogmaals. :)

Tot de volgende keer. Ik vond 't 'n leuke post van je.
graag....Ik vond het ook heel leuk om met elkaar in discussie te gaan. En vind je een redelijk mens, hoop dat anderen van je kunnen leren. Ik was in het begin geiriteerd en kwam ook geiriteerd over maar toen je me terug schreef met zachtmoedigheid voelde ik me al gauw schuldig...Daarom vind ik je appart vergeleken met sommigen hier. Ik respecteer je als mens Saviourmachine

groetjes

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:19

Lailat, je kunt ons niet beoordelen op de conclusie dat je hier net bent, aangezien dat is wat er bij je naam staat.  Bekijk het vanuit ons standpunt: je komt hier binnengewandeld alsof je alles beter weet en gaat at random mensen aanvallen.  Daar storen heel wat mensen zich aan.
Ik heb idd je een 'grote bek' genoemd.  Hoewel ik nog steeds achter die woorden sta, had ik het idd diplomatischer kunnen formuleren.  Dat jij zo bent, is nl geen reden dat ik het ga zijn, of me ertoe laat verleiden, en daar heb ik een fout gemaakt.  Maar nu zeggen dat je hier niet met een grote mond kwam binnengekuierd, lijkt me erg sterk.  Misschien een idee om je eigen posts s terug te lezen?

Verder: waarom zou ik een niet-moslim niet zeggen dat ik het niet met hem eens ben?  Ik wil best toegeven dat we hier een hecht groepje vaste posters hebben, maar dat komt ook doordat we over veel dingen hetzelfde denken.  Ik kan dus op m'n tijd prima een standpunt van Engeltje (ze is lerares engels btw, vandaar ;-) of Remco of wie dan ook verdedigen, maar ik ga ook hard tegen hen(in een topic over gevangenen-mishandeling laatst nog), wanneer ik het niet met ze eens ben.
Maar we doen serieus onder tegen bepaalde andere kliekjesvormingen...

Ik vraag me trouwens af waar al die terechtwijzingen naar jou toe blijven...?

"bemoei je niet al te veel met moslims onder elkaar"
"martinuzzz"
"moe word je van al die bemoeials"
"als het je niet zint dan kan je weg gaan!"
"
doe dat wanneer je me voor je ziet staan niet achter je pctje lafferd"
"je bent hier wel te vaak met je negativiteit over de moslims want dat is je enige streven op dit soort sites."
"zo zo mevrouwtje is op de hoogte heb je geen leven dat je iedereen in de gaten houd kimmetje"
"
Jij bent de zoveelste zielige die op vele islaam sites zit  met de verkeerde intentie, dus niet die van in het dialoog gaan. "
"Jij bent een vijand van de moslims"
"maar in werkelijkheid vind ik je een domme zwicht"
"ik het haat om jou commentaar te lezen"
"maar dit zal je vuur doen spugen vanuit  je achterste"
"spuit 11 komt haar groep vertegenwoordigen"
"wanneer jij nog aan het snurken ben "


En dat is 1 topic he...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:24
En dan heb je nog geluk dat het ramadan is.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:27
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

K**M********


De rest kan je zelf wel aanvullen, maar ik vrees dat sommige anderen het niet leuk zouden vinden, moest ik dit volledig schrijven.



Salaam Aleikum,

Gaan we agressief worden??

Schelden doet geen pijn, een boksbeugel wel

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:36

Ik ben altijd agressief, beste Malc :)

Vanwege mijn lichaamlijke onmacht als slap vrouwmensje heb ik niets anders dan mijn grote bek (en duivelsnageltjes), om me tegen jouw agressieve mannelijke boksbeugelige overdaad te verzetten.

Neem mij aub de zwakte van mijn sekse niet kwalijk, het waren de appel en de slang die het m deden, niet ik 

 

*Gnargnar*

NOT

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:42
Salaam Aleikum,

Vrees niet beste kim, ik hou het zwakke vrouwelijke geslacht niet verantwoordelijk voor haar tekortkomingen. Maar verwacht daarbij dan ook dat dit geslacht zich als zodanig weet te gedragen zodat ik mijn boksbeugel niet zou hoeven te gebruiken

o, o wat ik heb nu gezegd........

Ik doe niet aan vrouwenmishandeling beste kim ;), dus je pijn doen dat zou ik denk ik niet kunnen...

Maar goed neemt niet weg dat ik het verbaal nog wel mag uitdrukken.... hahaha
Fantasieen, fantasieen........

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:43

Natuurlijk kan je me geen pijn doen, stiekem ben ik sterker dan jij.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:44
Salaam aleikum,

Ik heb the exorcist gezien, dus het zou me niet verbazen ;)

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:45
Ik verstop het alleen erg goed
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 01:25

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wauw kimpie, bravo zeg. ....Wat goed van jou. Ik raad je aan om met Peter R de Vries samen te werken. Je hebt talent meid.......OOh wat leuk dat je een vriendin bent van Malcomx....De mijne zal je nooit worden.....Maar goed het gaat je goed, mijn tijd is te kostbaar om die aan jou te besteden.....

Tot zinas..

Lailat, je kunt ons niet beoordelen op de conclusie dat je hier net bent, aangezien dat is wat er bij je naam staat.  Bekijk het vanuit ons standpunt: je komt hier binnengewandeld alsof je alles beter weet en gaat at random mensen aanvallen.  Daar storen heel wat mensen zich aan.
Ik heb idd je een 'grote bek' genoemd.  Hoewel ik nog steeds achter die woorden sta, had ik het idd diplomatischer kunnen formuleren.  Dat jij zo bent, is nl geen reden dat ik het ga zijn, of me ertoe laat verleiden, en daar heb ik een fout gemaakt.  Maar nu zeggen dat je hier niet met een grote mond kwam binnengekuierd, lijkt me erg sterk.  Misschien een idee om je eigen posts s terug te lezen?

Verder: waarom zou ik een niet-moslim niet zeggen dat ik het niet met hem eens ben?  Ik wil best toegeven dat we hier een hecht groepje vaste posters hebben, maar dat komt ook doordat we over veel dingen hetzelfde denken.  Ik kan dus op m'n tijd prima een standpunt van Engeltje (ze is lerares engels btw, vandaar ;-) of Remco of wie dan ook verdedigen, maar ik ga ook hard tegen hen(in een topic over gevangenen-mishandeling laatst nog), wanneer ik het niet met ze eens ben.
Maar we doen serieus onder tegen bepaalde andere kliekjesvormingen...

Ik vraag me trouwens af waar al die terechtwijzingen naar jou toe blijven...?

"bemoei je niet al te veel met moslims onder elkaar"
"martinuzzz"
"moe word je van al die bemoeials"
"als het je niet zint dan kan je weg gaan!"
"
doe dat wanneer je me voor je ziet staan niet achter je pctje lafferd"
"je bent hier wel te vaak met je negativiteit over de moslims want dat is je enige streven op dit soort sites."
"zo zo mevrouwtje is op de hoogte heb je geen leven dat je iedereen in de gaten houd kimmetje"
"
Jij bent de zoveelste zielige die op vele islaam sites zit  met de verkeerde intentie, dus niet die van in het dialoog gaan. "
"Jij bent een vijand van de moslims"
"maar in werkelijkheid vind ik je een domme zwicht"
"ik het haat om jou commentaar te lezen"
"maar dit zal je vuur doen spugen vanuit  je achterste"
"spuit 11 komt haar groep vertegenwoordigen"
"wanneer jij nog aan het snurken ben "


En dat is 1 topic he...

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 07:18
In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

lailat oelqadr, je bedoelt het vast allemaal erg goed en zo en je bent vast heel respectvol naar andersgelovigen zoals (naar ik heb vernomen) een goed moslima betaamd...Dat klopt, heb niets tegen de niet moslims, want in het dagelijkse leven leef ik met ze, werk met ze, studeer met ze, heb buren met wie ik een goede band heb. Heb veel vriendinnen die andersgelovigen zijn, doe vrijwilligers werk waarbij ik vrijwillig om oude en veel niet moslims ouderen bekommer.Ik heb geen moeite met ze en veel niet moslims hebben ook een grote plaats in mijn hart. Dus daar ligt het niet aan Engeltje . Hier op het forum vind ik je allerminst respectvol en hoogst agressief overkomen.Dit vind ik best gemeen van je Engeltje, aangezien ik juist veel agressie hier opvang van niet moslims tegenover de moslims waarop de moslims weer negatief op reageren, dat is niet goed maar ook moslims zijn mensen en hebben een gevoel, vaak word er gereageerd uit emotie of boosheid wat is opgewekt.Wat mij en velen opvalt is dat de niet moslims het altijd opnemen voor de niet moslims. Mocht je me niet geloven lees dan de topics terug. We kunnen niets plaatsen wat te maken heeft met ons geloof of er word niet gereageerd door de niet moslims. Reacties heb ik niets op tegen maar beledigingen van ons geloof wel. en dat jij mij agressief vind engeltje omdat ik je spuit 11 noemde, vind ik vreemd. Dat is geen agressie naar mijn weten, ik heb ook reacties van jou gelezen in bepaalde topics dat ik dacht hmmmmm maar dan zie ik je niet meteen als een agressief meisje maar als iemand die misschien haar dag niet heeft, of ook mens is en verkeerd kan overkomen, zagen jullie dat maar ook bij een ander. Dat kimmetje agressief reageerde met JE GROTE BEK! daar heb ik je niet op zien reageren engeltje om haar aan te spreken. Dat is waarom ik zei spuit 11 komt haar groep vertegenwoordigenVooral ben je erg snel met je oordeel terwijl er heel erg weinig gegevens voor je bekend zijn.Hoe weet je dat zo goed engeltje, net zoals kimmetje zegt, wat weet jij van mij? Net zoals de oordeel die je klaar hebt terwijl je me niet kent. Ik zal je wat verklappen ik ben al heel lang lid van deze site. Door mijn examens en het vele huiswerk kwam ik niet meer, toen ik het weer rustig had en weer wilde reageren werd ik niet geaccepteerd en heb toen een nieuwe lidmaatschap aangevraagt. Dus dat ik nieuw ben en niets weet van wat er hier gebeurd is uit het lucht gegrepen. Ik weet dondersgoed wat hier gaande is en als ik kom om alleen te lezen wil niet zeggen dat ik niet op de hoogte ben,,,duuuhhhh Ik stoor me hier behoorlijk aan en in mijn nederige mening is het ook enigszins in strijd met de verwoede pogingen hierzoot om het forum wat vriendelijker te houden.Verander de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen.  Leert eer gij beweert en denk drie keer na voordat je je scherpe woorden hier post, Je blijft aan de gang hee, volgens mij snap je het nietokee? We doen allemaal ons best. Doe gezellig mee Niet veel van gemerkt engeltje, maar deze post zou heel goed passen bij peter pan die hiervoor bekend was als pietjepuk, maar hebben jullie allen een eed afgezworen van we komen voor elkaar op tot de dood ons scheid :)
Eigenlijk engeltje ben ik niet hier voor jou, ik ben hier voor mijn broeders en zusters om kennis te delen en te discuseren over ons geloof. Ben hier niet voor kimmetje en noch voor peter, of voor post, of de rest. Mijn pure intentie was om hier te zijn voor mijn broeders en zusters onderling. Maar ik ben ook op de hoogte van het feit dat de forum voor iedereen is ongeacht geloof, afkomst, ras en status. Dit vind ik ook zeer goed initiatief en dat meen ik. Maar wat mij opvalt is dat er niet word gedialoogd in de meeste gevallen maar er is een groepje gevormt tegen de moslims hier op het forum, en de niet moslims komen voor elkaar op en proberen de moslims te dissen. Ik ben het ook niet altijd eens met de christennen bv maar ik ga niet op hun site met de intentie hun te dissen, ik weet er zijn genoeg sites van hun ben er ook af en toe opgeweest en de discussies gevolgt maar nooit gereageerd en heb ze in hun waarde gelaten. Ik ga niet negatief op hun posts reageren omdat het mij niet bevalt of net niet in mijn straatje past, er is ook nog iets als respect. Dat ik schrijf dat ik jou niet zie als een engeltje daar blijf ik bij en dat meen ik, ook als ik iets doe voor een ander en iemand zegt jij bent echt een engel, dan zeg ik nee, ik ben verre van engelen. Engelen zijn perfect geschapen en zijn perfect in hun aanbidding en ik ben verre van dat. Ik ben een mens en zondig ook ben zeker niet perfect, maar wel een lief mens die zich bekommerd om anderen heb een grote mond maar een klein hartje. Wel ben ik mondig en kan ik vaak verkeerd overkomen als ik kwaad ben, maar daar ben ik mee bezig en probeer daar verandering in te brengen. Maar je zal nooit van mij horen dat ik perfect ben en een engeltje ben. Dus ik vind jou ook zeer zeker geen engeltje van daar dat ik dat schreef, maar dat je mij toen bent gaan zien als een agressief meisje vind ik zwak! En op deze site zijn er ook zeker een paar niet moslims die ik wel mag, maar zoals elk mens heb ik een voorkeur voor bepaalde mensen en daar zit niet iedereen tussen. Kan gebeuren dat heb jij ook, je hoeft mij niet te mogen engeltje want ik slaap even goed. Oke hoop hier jou voldoende te hebben geinformeerd. Hoop dat ik ook ooit een posting lees waarbij je kim of pietje op het matje roept, dat zou wel een verandering zijn

Maar goed

fijne avond



Als je daadwerkelijk mijn postings ook teruggelezen hebt dan zul je zien dat ik best tolerant ben en gewoon oprecht nieuwsgierig naar dat geloof dat ze de Islam noemen. "spuit 11 komt haar groep vertegenwoordigen" vat ik wel degelijk denigrerend op omdat ik niet weet waar je het over hebt als je zegt "mijn groep".  Naar mijn beste weten ben ik nog steeds 1 persoon. En ga nou niet zeggen dat ik qua discussies altijd de kant kies van de niet moslims want als je echt teruggelezen had dan had je ook gezien dat dat niet waar is. Ik geloof ook dat er genoeg moslims op dit forum zijn die dat kunnen beamen. Ik ben misschien wel de laatste niet moslim die hier komt om het geloof aan te vallen en ik ga het ook niet van je pikken dat je me er van beschuldigd dat te doen. Ik word hier echt heel verdrietig van. Leer voor je beweert, Lailat Oelqadr.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 08:39
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

lailat oelqadr, je bedoelt het vast allemaal erg goed en zo en je bent vast heel respectvol naar andersgelovigen zoals (naar ik heb vernomen) een goed moslima betaamd...Dat klopt, heb niets tegen de niet moslims, want in het dagelijkse leven leef ik met ze, werk met ze, studeer met ze, heb buren met wie ik een goede band heb. Heb veel vriendinnen die andersgelovigen zijn, doe vrijwilligers werk waarbij ik vrijwillig om oude en veel niet moslims ouderen bekommer.Ik heb geen moeite met ze en veel niet moslims hebben ook een grote plaats in mijn hart. Dus daar ligt het niet aan Engeltje . Hier op het forum vind ik je allerminst respectvol en hoogst agressief overkomen.Dit vind ik best gemeen van je Engeltje, aangezien ik juist veel agressie hier opvang van niet moslims tegenover de moslims waarop de moslims weer negatief op reageren, dat is niet goed maar ook moslims zijn mensen en hebben een gevoel, vaak word er gereageerd uit emotie of boosheid wat is opgewekt.Wat mij en velen opvalt is dat de niet moslims het altijd opnemen voor de niet moslims. Mocht je me niet geloven lees dan de topics terug. We kunnen niets plaatsen wat te maken heeft met ons geloof of er word niet gereageerd door de niet moslims. Reacties heb ik niets op tegen maar beledigingen van ons geloof wel. en dat jij mij agressief vind engeltje omdat ik je spuit 11 noemde, vind ik vreemd. Dat is geen agressie naar mijn weten, ik heb ook reacties van jou gelezen in bepaalde topics dat ik dacht hmmmmm maar dan zie ik je niet meteen als een agressief meisje maar als iemand die misschien haar dag niet heeft, of ook mens is en verkeerd kan overkomen, zagen jullie dat maar ook bij een ander. Dat kimmetje agressief reageerde met JE GROTE BEK! daar heb ik je niet op zien reageren engeltje om haar aan te spreken. Dat is waarom ik zei spuit 11 komt haar groep vertegenwoordigenVooral ben je erg snel met je oordeel terwijl er heel erg weinig gegevens voor je bekend zijn.Hoe weet je dat zo goed engeltje, net zoals kimmetje zegt, wat weet jij van mij? Net zoals de oordeel die je klaar hebt terwijl je me niet kent. Ik zal je wat verklappen ik ben al heel lang lid van deze site. Door mijn examens en het vele huiswerk kwam ik niet meer, toen ik het weer rustig had en weer wilde reageren werd ik niet geaccepteerd en heb toen een nieuwe lidmaatschap aangevraagt. Dus dat ik nieuw ben en niets weet van wat er hier gebeurd is uit het lucht gegrepen. Ik weet dondersgoed wat hier gaande is en als ik kom om alleen te lezen wil niet zeggen dat ik niet op de hoogte ben,,,duuuhhhh Ik stoor me hier behoorlijk aan en in mijn nederige mening is het ook enigszins in strijd met de verwoede pogingen hierzoot om het forum wat vriendelijker te houden.Verander de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen.  Leert eer gij beweert en denk drie keer na voordat je je scherpe woorden hier post, Je blijft aan de gang hee, volgens mij snap je het nietokee? We doen allemaal ons best. Doe gezellig mee Niet veel van gemerkt engeltje, maar deze post zou heel goed passen bij peter pan die hiervoor bekend was als pietjepuk, maar hebben jullie allen een eed afgezworen van we komen voor elkaar op tot de dood ons scheid :)
Eigenlijk engeltje ben ik niet hier voor jou, ik ben hier voor mijn broeders en zusters om kennis te delen en te discuseren over ons geloof. Ben hier niet voor kimmetje en noch voor peter, of voor post, of de rest. Mijn pure intentie was om hier te zijn voor mijn broeders en zusters onderling. Maar ik ben ook op de hoogte van het feit dat de forum voor iedereen is ongeacht geloof, afkomst, ras en status. Dit vind ik ook zeer goed initiatief en dat meen ik. Maar wat mij opvalt is dat er niet word gedialoogd in de meeste gevallen maar er is een groepje gevormt tegen de moslims hier op het forum, en de niet moslims komen voor elkaar op en proberen de moslims te dissen. Ik ben het ook niet altijd eens met de christennen bv maar ik ga niet op hun site met de intentie hun te dissen, ik weet er zijn genoeg sites van hun ben er ook af en toe opgeweest en de discussies gevolgt maar nooit gereageerd en heb ze in hun waarde gelaten. Ik ga niet negatief op hun posts reageren omdat het mij niet bevalt of net niet in mijn straatje past, er is ook nog iets als respect. Dat ik schrijf dat ik jou niet zie als een engeltje daar blijf ik bij en dat meen ik, ook als ik iets doe voor een ander en iemand zegt jij bent echt een engel, dan zeg ik nee, ik ben verre van engelen. Engelen zijn perfect geschapen en zijn perfect in hun aanbidding en ik ben verre van dat. Ik ben een mens en zondig ook ben zeker niet perfect, maar wel een lief mens die zich bekommerd om anderen heb een grote mond maar een klein hartje. Wel ben ik mondig en kan ik vaak verkeerd overkomen als ik kwaad ben, maar daar ben ik mee bezig en probeer daar verandering in te brengen. Maar je zal nooit van mij horen dat ik perfect ben en een engeltje ben. Dus ik vind jou ook zeer zeker geen engeltje van daar dat ik dat schreef, maar dat je mij toen bent gaan zien als een agressief meisje vind ik zwak! En op deze site zijn er ook zeker een paar niet moslims die ik wel mag, maar zoals elk mens heb ik een voorkeur voor bepaalde mensen en daar zit niet iedereen tussen. Kan gebeuren dat heb jij ook, je hoeft mij niet te mogen engeltje want ik slaap even goed. Oke hoop hier jou voldoende te hebben geinformeerd. Hoop dat ik ook ooit een posting lees waarbij je kim of pietje op het matje roept, dat zou wel een verandering zijn

Maar goed

fijne avond



Als je daadwerkelijk mijn postings ook teruggelezen hebt dan zul je zien dat ik best tolerant ben en gewoon oprecht nieuwsgierig naar dat geloof dat ze de Islam noemen. "spuit 11 komt haar groep vertegenwoordigen" vat ik wel degelijk denigrerend op omdat ik niet weet waar je het over hebt als je zegt "mijn groep".  Naar mijn beste weten ben ik nog steeds 1 persoon. En ga nou niet zeggen dat ik qua discussies altijd de kant kies van de niet moslims want als je echt teruggelezen had dan had je ook gezien dat dat niet waar is. Ik geloof ook dat er genoeg moslims op dit forum zijn die dat kunnen beamen. Ik ben misschien wel de laatste niet moslim die hier komt om het geloof aan te vallen en ik ga het ook niet van je pikken. dat je me er van beschuldigd dat te doen. Ik word hier echt heel verdrietig van. Leer voor je beweert, Lailat Oelqadr.
Hoi Engeltje, ik wil bij deze mijn oprechte excuses aanbieden. Heb je verkeerd begrepen dan, en het was al een avond waarbij ik merkte dat de niet moslims het voor elkaar opnamen, en heb ook een aantal topics gelezen waarbij ik dat heb zien gebeuren. Om eerlijk te zijn heb ik gisteren een aantal topics gelezen en het is waar dat ik je niet kan vergelijken met vele andere niet moslims. Jij kwam toevallig langs en nam het voor kimmetje op zonder te meten of te wegen. Maar goed, het enige wat ik wil is mijn excuus aanbieden mocht ik je pijn hebben gedaan, want dat vind ik niet leuk. Ik ben er niet uit om iemand pijn te doen. Maar goed hoop dat je mijn excuus aanvaard anders heb ik gewoon pech
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 10:22
Dank je, Lailat Oelqadr. Ik geef toe dat ik die dag ook niet zo lekker in mijn vel zat hoor... :) Dus ook mijn excuses als ik misschien iets te snel oordeelde.

(als de keuken onder je handen uit elkaar valt en het plafond aan je verfroller blijft plakken in plaats van aan het plafond dan word ik daar niet zo vrolijk van.)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 10:31

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Dank je, Lailat Oelqadr. Ik geef toe dat ik die dag ook niet zo lekker in mijn vel zat hoor... :) Dus ook mijn excuses als ik misschien iets te snel oordeelde.

(als de keuken onder je handen uit elkaar valt en het plafond aan je verfroller blijft plakken in plaats van aan het plafond dan word ik daar niet zo vrolijk van.)

Bedankt engeltje dat je mijn verontschuldiging hebt geaccepteerd, en tuurlijk accepteer ik ook die van jou....Nee dat is niet fijn, hoop dat het goed is gekomen naderhand. Hoop dat je geduld met je keuken is beloond...

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Je bent erg grappig *Grin*


Niet alleen denk je dat je geloof de enige juiste waarheid is, je denkt ook nog dat jijzelf de maatstaf bent voor andere mensen "Want als jij hiet zat om in dialoog te gaan met de moslims dan zou ik geen bezwaar hebben."


Het spijt me dat ik het moet zijn die je dit zegt, maar zo belangrijk ben je nu eenmaal niet.


Stik niet in je woede-aanval he



Salaam Aleikum,

Dat iemand ervan overtuigd is dat zijn religie de enige waarheid is, spreekt voor zich. Ik verwonder me dan ook om het feit dat je dit als vreemd probeert neer te zetten.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 13:09
Salaam Aleikum,

1 advies aan zowel kimmie als lailat oelqader, leg jullie vete bij. De vijandelijkheid die jullie hier onderling creeren is op basis van enkele woorden begonnen, maar breidt zich uit in hele zinnen die met intentie beledigend worden geschreven.
Miscommunicatie kan veel onbegrip veroorzaken, en aangezien jullie ook nog beide van het vrouwelijk geslacht zijn kan ik niet anders dan concluderen dat dit geen einde zal hebben
Daarom roep ik jullie eenieder op om uit respect voor dit forum, islam of jezelf deze vete bij te leggen en beide verontschuldigingen aan te bieden voor woorden die niet echt prettig bij de ander zijn overgekomen.

Elkaar op een normale wijze bejegenen en toespreken is moeilijker dan elkaar onheus te bejegenen met woorden die blijk geven van een gedrag zoals deze door kinderen van 5 op een speelplein worden vertoond.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 13:15
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Je bent erg grappig *Grin*

Niet alleen denk je dat je geloof de enige juiste waarheid is, je denkt ook nog dat jijzelf de maatstaf bent voor andere mensen "Want als jij hiet zat om in dialoog te gaan met de moslims dan zou ik geen bezwaar hebben."De islam is ook de enige waarheid, en geen ander religie zal geaccepteerd worden kimi. Ooit kom je erachter hoop dan dat het niet telaat voor je is.

Het spijt me dat ik het moet zijn die je dit zegt, maar zo belangrijk ben je nu eenmaal niet. Vind mezelf belangrijk als mens, in de zin dat ik een schepsel ben van Allah, die Hem aanbid, en probeer goed te leven. Ook ben ik een belangrijke onderdeel van de maatschappy, mijn werk waarbij ik dagelijks veel mensen help uit hun zorgen. Voor mijn familie ben ik belangrijk voor mijn vrienden en kennissen. Voor jou kim hoef ik niet belangrijk te zijn  en sta daar ook niet om te springen.  Vind jou wel heel kinderachtig terwijl je wel overkomt als een oud mens.

Stik niet in je woede-aanval he Ik krijg zeker niet een woede aanval vooral niet om jou zinnen kim, zo belangrijk ben jij weer niet voor mij dat ik een woede aanval moet krijgenAlhamdoelilah heeft Allah ons voorzien van zijn geweldige mooie dua die ik als moslim kan opzeggen om mijn woede te beheersen. En die woorden gebruik ook vaak tegen zulke mensen als jou. A' oedzoe billah mina sheitaan ieraziem, la hawla la quata illa bilah! Hisbi Allah wa na3mal wakiel!

dag kim nog een fijne avond toegewenst

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 13:27
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

1 advies aan zowel kimmie als lailat oelqader, leg jullie vete bij.Sallem aghie, nee niet nodig, wel wil ik haar negeren, ik kan scheinheilig gaan doen maar zo ben ik niet ik mag haar niet en zal haar ook nooit mogen ook al is het bij gelegt. En waarom? niet om die vete van deze topic maar om meerdere redenen en die hou ik voor mij.  De vijandelijkheid die jullie hier onderling creeren is op basis van enkele woorden begonnen,Dat klopt dat komt omdat kim altijd als de slimste en rechtvaardigste wil overkomen, maar als ze haar reacties leest dan is het niet meer dan een kinderachtig vrouwtje die net doet of ze alle kennis bezit/. breidt zich uit in hele zinnen die met intentie beledigend worden geschreven.
Miscommunicatie kan veel onbegrip veroorzaken, en aangezien jullie ook nog beide van het vrouwelijk geslacht zijn kan ik niet anders dan concluderen dat dit geen einde zal hebben Hahhaaha, nee zo erg is het ook weer niet aghie, wel is het zo dat ik haar niet mag en dat ik daar wel duidelijk in blijf.  
Daarom roep ik jullie eenieder op om uit respect voor dit forum, islam of jezelf deze vete bij te leggen en beide verontschuldigingen aan te bieden voor woorden die niet echt prettig bij de ander zijn overgekomen. Ik heb mijn verontschuldiging geboden aan engeltje en saviourmachine die ik niet begreep maar na hun uitleg wel. En ik ben een mens die niet van ruzie hou en als ik het bij kan leggen doe ik dat. Alleen met kimmetje niet. Wel mag ze uit mijn buurt blijven en ik uit haar buurt vind ik ook een goede oplossing. We hoeven niet allemaal vrienden te zijn ieder heeft zijn voorkeur. Ik oordeel niet op ras, of religie maar op het individu zelf, en deze individu staat mij niet aan. Punt!

Elkaar op een normale wijze bejegenen en toespreken is moeilijker dan elkaar onheus te bejegenen.Daar heb je gelijk in aghie. met woorden die blijk geven van een gedrag zoals deze door kinderen van 5 op een speelplein worden vertoond. Hhahahahaha denk dat volwassenen erger zijn dan kinderen

Salaam Aleikum,
Alleikoum sallem wa rahmatoelilahoe wa barakatoehoe
Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 14:29
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



Salaam Aleikum,

Dat iemand ervan overtuigd is dat zijn religie de enige waarheid is, spreekt voor zich. Ik verwonder me dan ook om het feit dat je dit als vreemd probeert neer te zetten.....

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ik denk dat je me wel zo goed kent, om te weten dat "d� waarheid" voor mij een zeer relatief begrip is.  Maar om jezelf dan nog s als maatsctaf te gaan nemen, gaat nog een stapje verder.  Meer (of minder) bedoelde ik niet.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 14:34

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

De islam is ook de enige waarheid, en geen ander religie zal geaccepteerd worden kimi. Ooit kom je erachter hoop dan dat het niet telaat voor je is.

Maar dat weet je niet zeker, dat geloof je en da's een groot verschil.

Vind mezelf belangrijk als mens, in de zin dat ik een schepsel ben van Allah, die Hem aanbid, en probeer goed te leven. Ook ben ik een belangrijke onderdeel van de maatschappy, mijn werk waarbij ik dagelijks veel mensen help uit hun zorgen. Voor mijn familie ben ik belangrijk voor mijn vrienden en kennissen. Voor jou kim hoef ik niet belangrijk te zijn  en sta daar ook niet om te springen.  Vind jou wel heel kinderachtig terwijl je wel overkomt als een oud mens.

En dat voeg ik gaarne bij aan je rijtje respectloze uitdrukkingen.  Ik heb me verontschuldigd voor het feit dat ik je een 'grote bek' genoemd heb, maar jij vindt blijkbaar nog steeds dat je goed bezig bent.

Ik krijg zeker niet een woede aanval vooral niet om jou zinnen kim, zo belangrijk ben jij weer niet voor mij dat ik een woede aanval moet krijgenAlhamdoelilah heeft Allah ons voorzien van zijn geweldige mooie dua die ik als moslim kan opzeggen om mijn woede te beheersen. En die woorden gebruik ook vaak tegen zulke mensen als jou. A' oedzoe billah mina sheitaan ieraziem, la hawla la quata illa bilah! Hisbi Allah wa na3mal wakiel!

dag kim nog een fijne avond toegewenst

 

Je moet er van mij inderdaad geen krijgen.  Je kreeg er alleen blijkbaar wel eentje

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 14:36
Ik zie nu net dat ik mijn verontschuldigingen niet erg duidelijk gebracht heb, bij deze Lailat: mijn verontschuldigen voor het weinig dimplomatieke woordgebruik.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.