Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wees goed voor je vrouw

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wees goed voor je vrouw
    Geplaatst op: 06 december 2005 om 16:24

Salaam aleikum,

 ik hoop van harte dat de tegenwoordige man goed voor zijn vrouw is zeker als ze samen kids hebben enz zodat er geen pijn  angst enz ontstaat met name voor de kids ik weet veel artiekelen zijn echt mashaAllah en vind het heel erg (dat ik hoor dat sommige vrouwen heel veel elke vrouw die niet goed behandeld word zonder goede reden is al 1 teveel) dus denk na voordat je alles verliest probeer geduldig met elkaar te zijn en de adviezen die op forums voorbij vliegen op te volgen voor je het weet zit je zwaar in de problemen,dat is 1 van mijn wensen voor julie om goed voor elkaar te zijn als het lukt en ik weet soms ligt het aan de vrouw soms haald een man een vrouw uit het oosten en laat haar hierkomen ze ziet de vrijheid hier en veranderd en dan word ze de baas in huis en is de man stokongelukkig,

ik hoop dat jullie de hadiths goed begrijpen inshaAllah en anders lees mij gedichten nog een keer wees goed voor de man en schreef ook 1 wees goed voor de vrouw

Mag Allah jullie beschermen en jullie (hwelijken)voor degenen die getrouw zijn zegenen en julie bijstaan ingoede en slechte tijden amin

 


De Profeet (saw) heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)
Als een man trouwt heeft hij de helft van zijn geloof vervuld.
De Profeet (saw) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 04:41

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ik denk dat iedereen de bovenstaande ahadith begrijpt maar of mannen er ook daadwerkelijk naar zullen handelen is een tweede. Niemand is perfect, maar een huwelijk bestaat niet aleen maar uit nemen, ook uit geven. Ik denk dat dit iets is wat sommige mensen blijkbaar nog niet erg goed doorhebben. Maar goed.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Fi Amanillah.



 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
laaibah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote laaibah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 14:54

Salaam wa alaikoem warahmatoellah wabarakatoe,

Ik zelf heb gemerkt dat de mensen die ik ken de sunnah volgen, ook heel erg lief voor hun vrouwen zijn zelfs mijn man die nu aan het praktiseren is, is nu veel geduldiger en kan moeilijke situatie veel beter aan, door de vele mooie gezegdes van onze geliefde profeet s.a.w.

De islam is ook zo zuiver en het brengt je tot rust en mannen en vrouwen hebben evenveel rechten, zelfs mijn huwelijk is er beter door geworden, alhamdolillah!

Ik ben de barmhartige erg dankbaar elke dag dat ik een moslim ben en dat in de islam de vrouw zoveel rechten heeft en zo goed behandelt moet worden, mashallah!!

Ik wou dat anderen dat ook inzagen...
Salaam wa alaikoem warahmatoellah wabarakatoe

 

Allah..U bent de Verhoorder van mijn gebeden,
U bent de Schenker van vergiffenis in Al-Achira en in het heden, U bent de Beschermer van mijn geloof,
Ik zal U beter volgen, dat is wat ik U beloof!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.