Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hedendaagse profetieen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hedendaagse profetieen
    Geplaatst op: 24 februari 2006 om 13:00

Wat vinden jullie van deze profetieen?

http://www.kimclement.com/words/words.htm?band=lo

Dit is een hedendaagse profeet. Hij profeteert onder andere :
http://www.kimclement.com/words/2005/Sept182005.htm

Misschien weten jullie dit: welke man zou hier bedoeld worden " A man who has lost his eye. A man who has no sight in his eye will connect with a President"?

nb het gaat het hier de VS, en om de moslimgemeenschap van Detroit, MI

Many of these that are called Muslims have good and pure hearts. Some of them do not want to go the way of the extremists. I am going to do something unusual. I am going to move into the mosques. Do not tell me it cannot be done, if I could do it in the days of yesterday, when they said even Saul is a prophet and amongst the prophets. (..)
For two great leaders of the Middle East shall find Christ. They shall not confess it openly lest they be assassinated. One of them has already found me. A man who has lost his eye. A man who has no sight in his eye will connect with a President. And God said this man is already confessing Christ in his room.
Another great leader of the royal family shall have a deep experience, a Damascus road experience. This shall shake Dearborn, MI. It will shake the community of the Middle Eastern people (..)

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 15:15

Allemaal leugenaars.

Er zal geen profeet komen na de profeet Mohammed(vzmh).

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 15:18

wat is de Hadieth dan, en wat is de profetische traditie?
Op andere topics wordt er bv met tekenen van het einde der tijden / dag des oordeels geschermd van profeten NA Mohammed in de islam.

we kunnen rustig afwachten wanneer bovenstaande profetie uitkomt natuurlijk en als die niet uitkomt kunnen we die gast afvoeren en hoeven we niet te luisteren

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 15:51

Jezus en de Mahdi zullen komen(maar toch god weet het beste)

1.The Hour will come when violence, bloodshed, and anarchy become common.(Al-Muttaqi Al-Hindi, Muntakhab Kanzul Ummaal)

2.The world will not come to an end until a day would come to the people on which there will be general massacre and bloodshed.(Muslim)

3.Great cities will be ruined and it will be as if they had not existed the day before.(Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-Zaman)

4.The Hour (Last Day) will not be established until ... earthquakes will be very frequent. (Bukhari)

5.There are two great hadiths before the day of Judgment ... and then years of earthquakes. (Narrated by Umm Salama (r.a.))

(het is wetenschappelijk bewezen dat er de laatste 30 jaar zoveel aardbevingen zijn gekomen sinds de planeet is ontstaan)

6.There will be prevalence of open illegal sexual intercourse. (Bukhari)

7.The Hour will come when adultery becomes widespread. (Al-Haythami, Kitab al-Fitan)

8.Men will imitate women; and Women will imitate men. (Allama Jalaluddin Suyuti, Durre-Mansoor)

9.People will indulge in homosexuality and lesbianism. (Al-Muttaqi Al-Hindi, Muntakhab Kanzul Ummaal)

10.The Apostle of Allah (saas) said:Before the Last Hour there will be commotions like pieces of a dark night (Abu Dawood)

11.Before the Last Hour there will be commotions like pieces of a dark night in which a man will be a believer in the morning and an infidel in the evening, or a believer in the evening and infidel in the morning. (Abu Dawood)

12.'The Hour will come, when people believe in the stars and reject al-Qadar (the Divine Decree of destiny) (Al-Haythami, Kitab al-Fitan)

13.The Hour (Last Day) will not be established until murder will increase. (Bukhari

14.There will be no Judgment-until very tall buildings are constructed.(Reported by Abu Hurairah

15.The Hour will not be established-till the people compete with one another in constructing high buildings.(Bukhari)

The Last Day will not be established until �time will pass quickly. (Bukhari)

 

There will be no Judgment ... until a person's own voice speaks to him. (Mukhtasar Tazkirah Qurtubi


1400 years ago, sound recording was described in the Hadiths as "a person's own voice speaks to him", while the technology that makes it possible to listen to sound recordings was predicted. Above, we see a music system which is the product of modern technology.


The Last Hour will not come before there come forth thirty Dajjals (imposters), each presenting himself as an apostle of Allah. (Abu Dawood)


David Koresh, a false messiah, and his compound on fire. (right)

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 15:57

Terugkeer van Isa(as) in de hadith:

1.The Last Hour will not come until you see the descent of 'Isa (as) son of Maryam (as).(Muslim)

"By Him in Whose Hands my soul is, son of Maryam (as), 'Isa (as), will shortly descend amongst you people (Muslims) as a just ruler. (Bukhari

The Hour will not be established until the son of Maryam (as) (i.e. 'Isa (as)) descends amongst you as a just ruler. (Bukhari)

 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 16:34

de Mahdi staat NIET in de koran
de Messias, Jezus staat WEL in de koran
Volgens mij komen bovenstaande teksten redelijk overeen met de teksten die in de bijbel staan maar in de bijbel staat veel en veel meer.


Er is een heel boek in de bijbel gewijd aan de eindtijd. 1 van de dingen die te gebeuren staat dat voordat Jezus terugkomt is dast er een groot machtig persoon zal komen die machtige wonderen zal doen en die zal worden aanbeden door veel mensen en die zoveel mensen wil misleiden, de zog. antichrist (maar in werkelijkheid die gore leugenaar de duivel is)  Dit boek heet de Openbaring van Jezus aan Johannes, een paar eeuwen voor Mohammed geopenbaard.

Jezus heeft toen hij nog op aarde wandelde ook heel veel gezegd over de eindtijd, Evangelie volgens Matte�s 24 en verder. Een klein stukje van Matteus

 Op de Olijfberg ging hij zitten met zijn leerlingen om zich heen, en nu ze onder elkaar waren vroegen ze: �Vertel ons, wanneer zal dat allemaal gebeuren en aan welk teken kunnen we uw komst en de voltooiing van deze wereld herkennen?� 4 Jezus antwoordde hun: �Pas op dat niemand jullie misleidt. 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: �Ik ben de messias,� en ze zullen veel mensen misleiden. 6 Jullie zullen berichten horen over oorlogen en oorlogsdreiging. Laat dat je dan niet verontrusten, die dingen moeten namelijk gebeuren, al is daarmee het einde nog niet gekomen. 7 Het ene volk zal tegen het andere ten strijde trekken en het ene koninkrijk tegen het andere, en overal zullen er hongersnoden uitbreken en zal de aarde beven: 8 dat alles is het begin van de wee�n. 9 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. 10 Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. 11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. 12 En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen. 13 Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered. 14 Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld (=EVANGELIE!) wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken , zal het einde komen.

hiernaast hebben heel veel profeten die er voor Jezus waren ook veel gezegd over de eindtijd, bv. de profeet Dani�l, de profeet Jo�l, de profeet Zacharia, de profeet Jesaja, etc etc. Het is werkelijk bizar. Jeruzalem zal het hoofdtoneel van strijd worden. Joden zullen teruggaan naar hun land (als ongelovigen), etc etc etc etc etc De joden zullen terugkeren naar hun HEER (Zacharia 12):

1 Profetie. De woorden van de HEER over Isra�l.
Zo spreekt de HEER, die de hemel heeft uitgespannen en de aarde heeft gegrondvest, die de mens het leven heeft gegeven: 2 Ik zal van Jeruzalem een beker wijn maken die de omringende volken bedwelmt. Als Jeruzalem wordt belegerd, zal ook Juda onder de voet gelopen worden. 3 Op de dag dat alle volken op aarde tegen Jeruzalem oprukken, zal ik van de stad een zware steen maken waaraan haar belagers zich vertillen. 4 Op die dag � spreekt de HEER � maak ik de paarden schichtig en zaai ik paniek onder hun berijders. Terwijl ik de paarden van de vijand verblind, zullen mijn ogen over het volk van Juda waken. 5 Dan zullen de stamhoofden van Juda bij zichzelf zeggen: Onze kracht ligt bij de inwoners van Jeruzalem, dankzij de HEER van de hemelse machten, hun God. 6 Op die dag maak ik de stamhoofden van Juda tot een fakkel in een takkenbos, tot een vonk in een korenschoof, zodat de vlammen om zich heen grijpen en de omringende volken verzengen. Jeruzalem zal blijven staan waar het staat.
7 Eerst zal de HEER de dorpen van Juda de overwinning schenken, opdat de roem van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem niet groter zal zijn dan die van de Judee�rs. 8 Maar de HEER zal tegelijkertijd de inwoners van Jeruzalem steunen: de zwakste onder hen zal op die dag zo sterk zijn als David en het huis van David zal hen leiden alsof God zelf hen leidde, alsof er een engel van de HEER voor hen uit ging.
9 Op die dag zal ik alles in het werk stellen om de volken uit te roeien die Jeruzalem belagen. 10 Het huis van David en de inwoners van Jeruzalem echter zal ik vervullen met een geest van mededogen en inkeer. Ze zullen zich weer naar mij wenden, en over degene die ze hebben doorstoken zullen ze weeklagen als bij de rouw om een enig kind; hun verdriet zal zo bitter zijn als het verdriet om een oudste zoon.
 
NB De profeet Zacharia profeteerde voor de komst van Jezus zijn kruisiging!
 
ok, ik houd nu op, anders wordt het echt te veel.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 05:21
Zij die in Jezus zijn, zullen niet op het slachtveld zijn.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 07:03

We zijn met elkaar eens dat de boodschapper Jezus(vzmh)zal terugkeren op de aarde wanneer Allah swt het wilt.

Het terugkeren van Jezus(vzmh)behoort tot de grote tekenen.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 07:08

Op de Olijfberg ging hij zitten met zijn leerlingen om zich heen, en nu ze onder elkaar waren vroegen ze: �Vertel ons, wanneer zal dat allemaal gebeuren en aan welk teken kunnen we uw komst en de voltooiing van deze wereld herkennen?�
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Matt+24&id18=1& pos=0&set=10&lang=nl

dit gaat over tekenen voorafgaand aan de wederkomst van Jezus

 

nb vanaf de Olijfberg is hij naar de hemel is gegaan, de Olijfberg is ook de plek waar hij terugkomt, zie Zacharia 14:
4 Die dag zal hij zijn voeten op de Olijfberg planten, ten oosten van Jeruzalem. De Olijfberg zal in twee�n splijten: de ene helft glijdt weg naar het noorden en de andere naar het zuiden, zodat er een breed dal ontstaat van oost naar west. 5 Jullie zullen wegvluchten, het dal in tussen die twee bergketens die zullen reiken tot aan Asel, zoals jullie ook gevlucht zijn bij de aardbeving in de tijd dat koning Uzzia regeerde over Juda. En de HEER, mijn God, zal verschijnen met al de zijnen
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Zach+14&id18=1& pos=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 07:12
ik kan je minstens 100 van die dingen opnoemen dus kom me niet vertellen dat er meer staat in de bijbel.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 07:19

Er staat inderdaad veel meer dingen in  de betrouwbare hadith over de terugkomst van de Profeet Jezus.

Hij zal neerdalen op de witte moskee minaret in Damascus inshallah.

Ik hecht meer waarde aan de hadith dan de bijbel.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 07:21

Beste vradig we zijn het geheel eens dat Jezus vzmh zal terugkeren maar op de plek waar hij zal terugkeren en wat zijn opdracht is verschillen wij.

Daarom ben jij een christen en ik een moslim .

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 07:26
Ik denk dat hij overal neerdaalt. Wat ben ik dan?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 08:08
Ik weet niet jij kan van alles zijn
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 08:15

in de hadieth staat niet dat de joden terug zullen keren nadat ze over de hele wereld verspreid zullen worden en dat Jeruzalem een brandpunt van de wereld wordt. daar komt bij dat de hadieth vele honderden/duizenden jaren jonger is, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de profeet Jesaja (waarvan bijna een gehele boekrol is gevonden in de Qumrangrotten, gedateerd 300vC)
En de profeet Jesaja is een profeet die juist het meest expliciet over de messias - over Jezus dus - heeft; en dan ook niet gering het boek bevat 66 hoofdstukken! (natuurlijk later ingedeeld waarschijnlijk, maar om een indicatie te geven)

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 10:07

Ik denk eerder dat Bagdad een brandpunt van de wereld is :). En vriend heb jij niet gelezen wat hier boven staat:

There will be no Judgment ... until a person's own voice speaks to him. (Mukhtasar Tazkirah Qurtubi

14.There will be no Judgment-until very tall buildings are constructed.(Reported by Abu Hurairah

Wil je meer ?

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 10:21

The Hour (Last Day) will not be established until ... earthquakes will be very frequent. (Bukhari)

There are two great hadiths before the day of Judgment ... and then years of earthquakes. (Narrated by Umm Salama (r.a.))


Earthquakes, as predicted in the hadiths, are among the most important signs of the Last Day.
 
 
The poor will grow in number. (Amal Al-Din Al-Qazwini, Mufid Al-'ulum Wa-mubid Al-humum)
Gains will be shared out only among the rich, with no benefit to the poor.(Tirmidhi)
 
 
 
 
 
 
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 10:32

wat ik zeg is dat er heus veel dingen staan die overeenkomen, maar overweeg eens:

(1) al die profeten (Tirmidhi, Bukhari en weet ik allemaal niet wat etc) die jij aanhaalt zijn NA Mohammed. Je erkent hier eigenlijk mee dat Mohammed niet 'de laatste profeet' is

(2) alles wat in de boeken van de bijbel (het is geen 1 Boek, maar een collectie) staat is geschreven in een tijdsperiode van honderden tot duizenden jaren erVOOR

(3) de profetieen die je aanhaalt, missen een kader. Het zijn onheilspellende woorden zonder dat er iets hoopvols achter zit. God oordeelt zeker, maar God IS LIEFDE. Hij geeft altijd weer herstel. God heeft een volk uitgekozen waaruit de Messias zou komen, die er is voor alle volken: daarom heet Abraham Abraham (hij is aangesteld als vader van vele volkeren) Dit volk, de Israelieten echter is ongehoorzaam, maar God heeft met Abraham, Izaak, Jacob(=Israel) een verbond gesloten dat hij gaat nakomen OOK AL ZIJN DE JODEN ******ONGEHOORZAAM. Dat is God, hij trekt zijn verbond met Abraham niet in.

dat is weer even genoeg voor nu

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 10:37
Bukhari is geen profeet, jij weet totaal niks van de Islam, maar dat is niet erg ik zal het je wel uitleggen. Bukhari is een hadith overleveraar dus geen profeet, hij vertelt de dingen die onze profeet Mohammed heeft gezegd
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 10:40

At that time ... life spans will grow longer.(Ibn Hajar Haythami, Al Qawl al-Mukhtasar fi 'alamat al-Mahdi al-Muntazar


1400 years ago the Prophet (saas) predicted the scientific developments mentioned in these headlines.
 
 
 

Literacy will increase-as Judgment draws nigh. (Ahmad Diya'al-Din al-Kamushkhanawi, Ramuz al-Ahadith)


By means of projects made possible by new technology, the literacy rate today has reached the range of 80%.
 
 
 
Great distances will be traversed in short spans of time. (Ahmad, Musnad)
 
The Last Hour will not come before time contracts, a year being like a month, a month like a week, a week like a day, a day like an hour, and an hour like the kindling of a fire. (Tirmidhi)
 
 
Wil je nog meer ?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 10:48

Hier een voorbeeld

bn Abbaas verhaalt:�Ik reed op een dag achter de Profeet toen hij zei:
�Jongen, ik wil je een aantal zaken leren: Denk altijd aan Allah, Hij houdt jou altijd in de gaten. Houdt je aan Zijn geboden; Hij zal altijd bij jou zijn. Wanneer je wat te vragen hebt: vraag dat dan aan Allah alleen; en wanneer je hulp zoekt: zoek die dan bij Allah alleen. Denk eraan dat als alle mensen zouden samenkomen om jou een of andere gunst te betonen, zij niet in staat zouden zijn jou iets anders te betonen dan dat wat Allah voor jou bestemd heeft. En dat indien zij allemaal zouden samenspannen om jou schade toe te brengen; zij niet in staat zouden zijn om jou iets ergers toe te brengen dan dat wat Allah voor jou bestemd heeft. De pennen zijn opgeheven en de boeken zijn opgedroogd.�

(Overgeleverd door: At-Tirmidhi)

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 10:53

The sign of that day: A hand will be extended from the sky, and people will look and see it. (Ibn Hajar Haythami, Al Qawl a-Mukhtasar fi 'alamat al-Mahdi al-Muntazar)

The sign of that day is a hand extended in the sky and people stopping to look at it. (Al- Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-Zaman)

It is clear that the word "hand" in the above hadith is intended figuratively. In earlier times, "a hand's being extended from the sky and people's looking and seeing it" as stated in the hadith might not have meant much for them. But when today's technology is considered, this statement may be interpreted in a number of ways. For instance, television, which has become an indispensable part of the world today, and it, together with cameras and computers, may explain very well what the hadith described. The "hand" mentioned in the hadith might have been used in the sense of power. It may be referring to the images coming from the sky in the form of waves, that is, television.

Some other relevant instances are very interesting:

A voice will call him by name � and even people in the east and west will hear it. (Ibn Hajar Haythami, Al Qawl al-Mukhtasar fi 'alamat al-Mahdi al-Muntazar)

This voice will spread over the entire world, and every tribe will hear it in their own language. (Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-Zaman)

A voice from the sky that everyone will hear in his own language. (Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-Zaman)

This hadith mentions a voice that will be heard throughout the whole world and in everyone's own language. Evidently, this refers to radio, television and other such methods of communication. It is a miracle that, 1400 years ago, the Prophet (saas) referred to a development that was unimaginable even just a hundred years ago.

When Bediuzzaman Said Nursi interpreted these hadiths, he explained that they miraculously foretold the advent of radio, television and other such communication devices.

 Allah's Messenger (saas) said: "The Harj (will increase)." They asked, "What is the Harj?" He replied, "(It is) killing (murdering), (it is) murdering (killing)."(Bukhari)

We zien het overal Wo2, Genocides.

The Hour will come when violence, bloodshed, and anarchy become common.(Al-Muttaqi Al-Hindi, Muntakhab Kanzul Ummaal)

The world will not come to an end until a day would come to the people on which there will be general massacre and bloodshed.(Muslim)

 

Great cities will be ruined and it will be as if they had not existed the day before.(Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-Zaman)


Experts maintain that the worst natural disaster the world has known was Hurricane Mitch in Central America in 1998.
 
2001 CAME WITH DISASTERS

USA
11 persons of the same family died in a fire. In a fire in California, at least 2320 hectares of land was destroyed and thousands of people left their homes.

NORTHERN EUROPE
The coldest weather ever seen grasped Denmark, northern Germany, Norway and Sweden, many traffic accidents occurred, public transportation came to a halt.

HOLLAND
9 people died in a cafeteria fire.

POLAND
28 people froze to death.

THE UKRAINEA
Ukrainian ship sank in the Black Sea, 20 people died.

RUSSIA
150 people froze to death.

COLOMBIA
A clash between leftists and rightists, and conflicts caused 116 deaths.

SPAIN
A train collided with a van on the tracks. 11 people died. ETA's terrorism continues.

FRANCE
6 people die in a fire.

GERMANY
4 people die in a plane crash.

BOSNIA HERZEGOVINA
16 people die in a bus accident.

CHINA
56 people die in sea accidents, 21 die in two plane accidents and 37 are killed in a methane explosion.

COSTA RICA
23 persons died over New Year's.

ALGERIA
59 die in five assaults, and 8 die in skirmishes.

ITALY
4 people died while celebrating the New Year, more than 800 were injured by fireworks.

KAZAKHISTAN
The temperature falls to 52 degrees below zero, 4 people die.

THE MIDDLE EAST
Violent skirmishes between Israel and Palestine.

CHECHNYA
50 die in bloody skirmishes.

THE SEA OF OMAN
A Pakistani vessel sank, 35 people die.

AFGHANISTAN
In 10 days, more than 700 Afghans died of hypothermia.

KOREA
10 die in a snow storm

EL SALVADOR
2000 die in an earthquake.

EQUADORE
A tanker run aground off the Galapagos Islands released hundreds of tons of oil into the sea. It was an environmental disaster that shocked the whole world.

BRAZIL
Hundreds of people are injured in a fight that broke out in a square in Sao Paolo where 1 million people were celebrating the New Year.

SUDAN
22 persons die in a minibus accident.

HONDURAS
24 persons were killed, most of them with firearms.

PARAGUAY
In a month and a half 33 people were murdered, or died as the result of traffic accidents, electrocution, and drowning.

THE CONGO
50 dead in a train accident.

ZAMBIA
A ship sank claiming 16 lives.

SOUTH AFRICA
70 die of cholera, 14 die after being struck by lightening.

VENEZUELA
24 passengers died in an airplane accident.

IRAN
18 die in a snow storm.

KENYA
30 villagers die in an attack by cattle thieves.

PAKISTAN
24 die in a bus accident, 15 in a train accident.

ETHIOPIA
7 fall victim to religious clashes.

MOZAMBIQUE
8000 people homeless after violent rain storms.

INDIA
More than 30 thousand die in an earthquake that measured 7.9 on the Richter Scale, 125 die of hypothermia and 4 die in a helicopter accident.

BANGLADESH
31 persons die of hypothermia and 250 perish in traffic accidents.

JAPAN
No day passes without an earthquake.

SRI LANKA
108 people die in clashes.

THE PHILIPPINES
Violent rain storms paralyze the economy.

Say: "Praise be to Allah. He will show you His Signs and you will recognize them..." (Surat an-Naml: 93)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 11:08

Murat, ik ontken de tekenen niet!

ik zeg alleen: deze dingen waren allang en breed opgeschreven! Dan is het niet moeilijk om dit ook te kunnen opschrijven/overleveren

dit zijn allemaal tekenen voordat Jezus terugkomt. Belangrijk is dus te weten wat zijn boodschap is en wat hij gezegd heeft. Als we er allemaal over eens zijn dat hij terugkomt is het wel handig te weten wat zijn woorden zijn en boodschap is, toch?

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 11:37

ik zeg alleen: deze dingen waren allang en breed opgeschreven!

Dit is makkelijk gezegd maar laat mij maar zien waar het volgende staat:

1.Great distances will be traversed in short spans of time. (Ahmad, Musnad)
 

2.The Last Day will not be established until �time will pass quickly. (Bukhari)

 

3.There will be no Judgment ... until a person's own voice speaks to him. (Mukhtasar Tazkirah Qurtubi)

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 12:24
In eerste instantie geplaatst door vradig

wat ik zeg is dat er heus veel dingen staan die overeenkomen, maar overweeg eens:

(1) al die profeten (Tirmidhi, Bukhari en weet ik allemaal niet wat etc) die jij aanhaalt zijn NA Mohammed. Je erkent hier eigenlijk mee dat Mohammed niet 'de laatste profeet' is

(2) alles wat in de boeken van de bijbel (het is geen 1 Boek, maar een collectie) staat is geschreven in een tijdsperiode van honderden tot duizenden jaren erVOOR

(3) de profetieen die je aanhaalt, missen een kader. Het zijn onheilspellende woorden zonder dat er iets hoopvols achter zit. God oordeelt zeker, maar God IS LIEFDE. Hij geeft altijd weer herstel. God heeft een volk uitgekozen waaruit de Messias zou komen, die er is voor alle volken: daarom heet Abraham Abraham (hij is aangesteld als vader van vele volkeren) Dit volk, de Israelieten echter is ongehoorzaam, maar God heeft met Abraham, Izaak, Jacob(=Israel) een verbond gesloten dat hij gaat nakomen OOK AL ZIJN DE JODEN ******ONGEHOORZAAM. Dat is God, hij trekt zijn verbond met Abraham niet in.

dat is weer even genoeg voor nu

Sorry beste Vradig maar de geschriften van de hindoes zijn volgens mij nog ouder dan de bijbel. Iets wat ouder is dan het andere hoeft niet altijd het juiste te zijn. Dus om te zeggen dat de bijbel juist is en de Koran niet alleen al vanwege het feit dat eerstgenoemde ouder is klopt dus niet.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 12:48
Misschien zijn het wel die nieuwe supersnelle
raketten van Poetin die iedereen zullen toespre-
ken in ��n universele taal!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.