Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wat is er met jullie???

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: waarom reageren julie niet hier op?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
5 [22.73%]
2 [9.09%]
0 [0.00%]
15 [68.18%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat is er met jullie???
    Geplaatst op: 02 maart 2006 om 01:48

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=6329&am p;PN=1

kom op mensen dit is echt serieus ik heb jullie hulp echt nodig met mijn 80 euro komen we niet boven de 3000 uit, kom op we zijn toch broeders en zusters, doe het voor Allah swt!!!

djazakAllahu wa gairan.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:56

Salaam,

een schuld van 3000 duizend euro is nou niet bepaald wereldschokkend; de gemiddelde scholier in Nederland heeft al meer schulden tegenwoordig. Met een (thuis) baantje is zo'n schuld relatief snel weg te werken, en er zijn ook hulpinstanties die haar kunnen helpen haar financiele zaken beter te regelen, kijk bijvoorbeeld hier: http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/

Het is niet hard of ongevoelig bedoeld van mij, en het spijt me erg voor je vriendin, maar mijn eigen studieschuld is al bijna 10 keer zo hoog als die van haar, ondertussen gaan er mensen dood van de honger en moeten er mensen rondkomen van minder dan 2 euro per dag. Dat relativeert het geldprobleem van je vriendin wel een beetje.

Ik zal je insha Allah wat overmaken, maar er zijn volgens mij mensen die het harder nodig hebben. Gair insha Allah.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 00:56

beste broeder ik snap je reacktie,

maar ik hoef natuurlijk niet de heeele situatie van deze zuster op deze pagina te zetten, dit is maar een klein deel ervan.

en daarvoor heb ik jullie hulp nodig, verderheb ik het niet over andere mensen, natuurlijk hebben hun ook hulp nodig, maar vandaag is deze zuster mijn doel inshaAllah, zodat ze met haar jonnge gezin binnenkort weer rustig kan leven inshaAllah.

en ik heb ook weinig geld, deze maand dankzei een zuster 50 euro, maar daar praten we niet over.

als je sadaka wilt vragen voor de doelen doe jij hebt zet het dan er onder of plaats inhsaAllah ook een topic, djazakAllahu wa gair.

ps. beste broeder met alle respect maar denk je niet dat wanneer mensen jouw reactie lezen misschien wel van gedachte veranderen om sadaka te geven?

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 03:56

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door Malikah

ps. beste broeder met alle respect maar denk je niet dat wanneer mensen jouw reactie lezen misschien wel van gedachte veranderen om sadaka te geven?

dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zie dat er al meer mensen op de knop "ik ga wat overmaken" hebben geklikt.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 06:52
Beter geld uitgeven aan Mensen in AFrica die niet eens iets te eten hebben, want ik denk dat elk gezin wel een schuld heeft rond de 5000.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 08:47
Malikah ,mag ik je vragen om nooit meer je banknummer op internet te zetten?
Ik weet het je bedoelt het goed maar nietemin is dit ontzettend dom.
Verder is elke bijdrage aan jouw bankrekening belastingkundig gezien jouw inkomsten.
Dat betekent dat wanneer deze bijdragen een bepaald bedrag overschrijden dat je daar belasting over moet gaan betalen.
Het doelvan de stortingen aan jouw is helemaal niet relevant.
Verder is er altijd een risico dat men jouw met al je goede bedoelingen van fraude zal willen betichten.
ten onrechten maar wanneer bv de familie waaraan je het geld wil geven niet helemaal legaal is in Nederland dan is je betaling aan die mensen ook niet te achterhalen.
Wat simpel het gevolg zal hebben dat ze je zullen betichten van het gegeven dat je mensen wilden oplichten.
Je kunt bv dan niet meer bewijzen dat je dit geld niet besteed hebt voor eigen doeleinden.
Begrijpme Malikah Ik beschuldig je nergens van. ;-)
Ik heb zelf een tienerdochter.
Ik zou willen dat het tegenwoordige leven simpeler is maar helaas:-(
Steldat enkelen goed willende mensen die tevens ooit een enkel vrij extreme post op het internet gezet hebben, aan jouw geld overmaken.
Met de meest goede bedoelingen daar niet van ;-)
Maarja.
Steldat dezen gelinkt worden aan bv Hamas.
Hoe wil je dan bewijzen dat je niet aan iligale inzamelingen doet ten voordelen van terorisme?
ik weet dat dit onzin is maar is dit te bewijzen?
Malikah alle bankverkeer is altijd terug te voeren toe naam en persoon.
En wanneer het niet is terug te voeren dan is dit nog meer verdacht.
Begrijp me goed ik weet dat dit allemaal onzin is maar waarschijnlijk gegrijp je niet dat zelfs onzin heel vaak hele grote gevolgen kunnen hebben wanneer anderen de context gaan bepalen.
dus daarom geef nooit meer je bankrekening op internet.
met vriendelijke groeten Herne.


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.