Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenNaar de hel

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345
Enquête vraag: wie niet in Allah en de laatste profeet geloven gaat naar de hel
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
119 [86.23%]
9 [6.52%]
5 [3.62%]
5 [3.62%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Naar de hel
    Geplaatst op: 27 maart 2006 om 08:04
Alzukar ben je christen ?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 08:05

Want wat Jezus zegt is eigenlijk dit......

Als je zoveel geloof hebt in God en het hiernamaals....

Dan maak je je zelfs niet druk,als men je wil doden.En laat je dit verzetsloos toe,je brengt je moordenaars hoogstens met woorden op de hoogte,met wat voor onzin ze bezig zijn.

Ik kan je vertellen dat je geloof dan heeeeeeeeeel diep zit en je voor 100% overtuigd bent van geweldloos verzet.

 

Niet gek dat bijna geen mens deze diepgang in zijn geloof kan evenaren.

Daarom is hij ook profeet.

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 08:28

Post....

Dit is de juiste stroming:

Al-Boechari en Moeslim overleveren op autoriteit van cOebaadah ibnoe as-Saamit (moge Allah tevreden met hem zijn), die aanwezig was bij de slag van Badr en ��n van de prominenten was tijdens de eed van cAqabah, dat de Profeet zei (vrede zij met hem), terwijl er een groep van zijn metgezellen om hem heen stond: �Geef mij jullie eed van trouw (Baycah), dat jullie beloven geen deelgenoten te zullen plaatsen naast Allah, niet zullen stelen, geen overspel zullen plegen, jullie kinderen niet zullen doden, geen leugens zullen verzinnen en jullie niet ongehoorzaam zullen zijn met betrekking tot datgene wat correct is. Als jullie dit nakomen, zal jullie beloning bij Allah zijn. Wie echter ��n van deze daden verricht en in dit wereldse leven gestraft wordt, dan geldt dit als genoegdoening voor hem. Als iemand ��n van deze daden verricht terwijl Allah deze voor hem bedekt, is het aan Allah; Als Hij wilt vergeeft Hij hem en als Hij wilt straft Hij hem.� En zij gaven hun eed van trouw op basis hiervan.

 

�En degenen die naast Allah geen andere god aanroepen en niemand doden, waarvan (het doden) door Allah verboden is, behalve volgens het recht. En die geen ontucht plegen, want wie dit doet zal een bestraffing ontmoeten. Voor hem zal de bestraffing vermenigvuldigd worden op de Dag der Opstanding en vernederd zal hij daarin eeuwig leven. Behalve degene die berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Voor diegenen wisselt Allah hun zonden in voor goede daden. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.�

Waarlijk, Allah vergeeft niet dat er aan Hem deelgenoten worden toegekend. En Hij vergeeft daarbuiten aan wie Hij wil. En wie deelgenoten aan Allah toekent, waarlijk, hij is ver afgedwaald.�       

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 08:29
In eerste instantie geplaatst door Murat

Alzukar ben je christen ?


Mijn leidraad bij de omgang met de wereld vind ik terug in de Evangelie�n. Ze laten zich heel eenvoudig lezen en interpreteren in alle situaties waarmee je geconfronteerd wordt. Verder ben ik mijn ouders dankbaar omdat ze me hebben getoond hoe twee mensen, met een toch zo heel verschillende geloofsopvatting, als onverbrekelijke eenheid in liefde kunnen samenleven.
Of ik christen ben? Een hele rare dan toch wel volgens traditionele christenen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 08:33
Idd Murat idd.... Zondenloos en voor 100% gelovig.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 08:55
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Hou op met discussieren. Het gaat hier over het gegeven of ik naar de hel ga en jullie zeuren gewoon weer verder.


Was ik hier maar nooit gekomen. Nu ik de islam ken, moet ik moslim worden.


ZEG ME NU EINDELIJK EENS WELKE DE BESTE IS!!! 


 



Volgens mij zoeken we hier uit h�e te vermijden dat we samen op d�ze wereld naar een hel afglijden. De "hiernamaals-hel" interesseert mij werkelijk geen biet.

Hier kan ik me helemaal in vinden.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 08:55
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Wat is dat Islam????????
er zijn zoveel Islams...Wil de ware Moslim zich even bekend maken?
Degene die niet bij die 72 van de 73 groeperingen hoort die naar de hel
gaan? De toekomst ziet er voor de Khabirs en Batles toch wel erg somber
uit.

Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.
Wel vreemd dan dat mijn christelijke collega van de pinkstergemeente zegt dat katholieken dwalenden zijn omdat ze onder andere beelden aanbidden en dus naar de hel gaan. Wie zegt jouw dat jij op de goede weg zit van het christendom?
Binnen het christendom worden exact de zelfde fouten gemaakt...Ik ben het hier volledig met je eens.  Een vriend zei me van de week.... In de bijbel staat ook Oog om oog,tand om tand.Daar aan kan je zien dat stukken in de bijbel ook haaks staan op Jezus leer.

Want wat Jezus zegt is eigenlijk dit......

Als je zoveel geloof hebt in God en het hiernamaals....

Dan maak je je zelfs niet druk,als men je wil doden.En laat je dit verzetsloos toe,je brengt je moordenaars hoogstens met woorden op de hoogte,met wat voor onzin ze bezig zijn.

Ik kan je vertellen dat je geloof dan heeeeeeeeeel diep zit en je voor 100% overtuigd bent van geweldloos verzet.

Niet gek dat bijna geen mens deze diepgang in zijn geloof kan evenaren.

Interessant dat je dat zegt Ruud dat stukken in de bijbel haaks staan op de leer van Jezus (vrede zij met hem)....als je het zo stelt dan betekent het toch dat er dingen in de bijbel staan die niet kloppen? Verwarrend als er gesteld wordt dat de bijbel dan nog steeds het woord van God is. Van wie is volgens jou het oog om oog, tand om tand principe (als ik het zo mag noemen) volgens jou afkomstig? Ooh ja...en jezelf verzetsloos laten doden, dat snap ik niet zo goed. Als iemand jou aanvalt met een wapen dan lijkt het mij een natuurlijke reactie dat je terugvecht en er alles aan doet om als overwinnaar uit de strijd te komen......je laat jezelf toch niet als een mak lammetje naar de slachtbank leiden?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 09:37
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Wat is dat Islam????????
er zijn zoveel Islams...Wil de ware Moslim zich even bekend maken?
Degene die niet bij die 72 van de 73 groeperingen hoort die naar de hel
gaan? De toekomst ziet er voor de Khabirs en Batles toch wel erg somber
uit.

Neem geen risico en accepteer dat Jezus Christus jouw straf op zich nam.
Wel vreemd dan dat mijn christelijke collega van de pinkstergemeente zegt dat katholieken dwalenden zijn omdat ze onder andere beelden aanbidden en dus naar de hel gaan. Wie zegt jouw dat jij op de goede weg zit van het christendom?
Binnen het christendom worden exact de zelfde fouten gemaakt...Ik ben het hier volledig met je eens.  Een vriend zei me van de week.... In de bijbel staat ook Oog om oog,tand om tand.Daar aan kan je zien dat stukken in de bijbel ook haaks staan op Jezus leer.

Want wat Jezus zegt is eigenlijk dit......

Als je zoveel geloof hebt in God en het hiernamaals....

Dan maak je je zelfs niet druk,als men je wil doden.En laat je dit verzetsloos toe,je brengt je moordenaars hoogstens met woorden op de hoogte,met wat voor onzin ze bezig zijn.

Ik kan je vertellen dat je geloof dan heeeeeeeeeel diep zit en je voor 100% overtuigd bent van geweldloos verzet.

Niet gek dat bijna geen mens deze diepgang in zijn geloof kan evenaren.

Interessant dat je dat zegt Ruud dat stukken in de bijbel haaks staan op de leer van Jezus (vrede zij met hem)....als je het zo stelt dan betekent het toch dat er dingen in de bijbel staan die niet kloppen? Verwarrend als er gesteld wordt dat de bijbel dan nog steeds het woord van God is. Van wie is volgens jou het oog om oog, tand om tand principe (als ik het zo mag noemen) volgens jou afkomstig? Ooh ja...en jezelf verzetsloos laten doden, dat snap ik niet zo goed. Als iemand jou aanvalt met een wapen dan lijkt het mij een natuurlijke reactie dat je terugvecht en er alles aan doet om als overwinnaar uit de strijd te komen......je laat jezelf toch niet als een mak lammetje naar de slachtbank leiden?
Klopt...... Maar evenzo zegt de Koran dat er stukken staan in de Koran die eigenlijk haaks op de leer van God staan en gevolgd zullen worden door de dwaalenden.

Het lijkt mij idd ook een natuurlijke reactie dat een mens zo reageerd... Noem het overlevings instinkt.Maar wat nu als je geloof heel diep zit en je er voor 100% van overtuigd bent dat geweld zinloos is omdat God zegt dat doden niet toegestaan is en je wil dit mensen duidelijk maken... Had Jezus dan voor de waarheid moeten weglopen of erger nog.... Er voor moeten doden?

Was het niet Jezus die werkelijk de DAAD bij het WOORD voegde waar God over sprak?

(Is het niet vreemd dat een man de wapens niet oppakt om met geweld iets op te lossen waar hij voor stond.....Maar wel geweldloos zich bloodstelde aan de risico's die deze gedachte met zich mee bracht.)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 09:56

Of moet Jezus nog een keer komen en zich aan het kruis laten slaan om het goede voorbeeld te geven?

Er zullen er idd nog zat zijn die het zouden flikken ook.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 10:12
Jezus wordt nog dagelijks gekruisigd.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 10:21
Ja.... Helaas.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 13:03

Vinden jullie wel goed he? Wat vind je van degenen die Jezus kruisigden? Had Profeet Mohammad  toch gelijk?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 13:42
De een ging linksaf, de ander rechts.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 14:21
voor alle redetwisters.

ik heb hieronder de 104 verwijzingen naar de hel, uit het heilige Koran.
om het te begrijpen kun je det des betreffende hoofstuken gaan lezen.
makelijker kan ik het voor julie niet maken.
Ik adviseer iedereen. om de Koran te lezen. en als je klaar bent  gewoon op  nieuw  beginnen.
moge allah julie helpen bij het begrijpen.

In de naam van Allah de barmhartige de genadevolle.

HEL....................................................... .........................104x
119 Voorzeker Wij hebben u als drager van blijde tijdingen en waarschuwer gezonden met de Waarheid En u zult niet verantwoordelijk worden gesteld voor de bewoners der hel     Baqarah 2
206 En wanneer er tegen hem wordt gezegd Vrees Allah dan spoort de trots hem aan tot verdere zonde Daarom is de hel goed genoeg voor hem en voorzeker deze is een kwade rustplaats     Baqarah 2
12 Zeg tot de ongelovigen U zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld dit is een kwade rustplaats     Imraan 3
162 Is hij die het behagen van Allah zoekt en hij die de toorn van Allah tot zich trekt en wiens verblijfplaats de hel is gelijk Deze laatste is een slechte bestemming     Imraan 3
197 Het is een gering voordeel voor hen daarna zal de hel hun tehuis zijn en slecht is deze rustplaats     Imraan 3
55 En sommigen hunner geloofden er in en sommigen hunner weerhielden anderen er van te geloven De hel met het laaiende vuur is toereikend voor hen     Nisa 4
93 En wie een gelovige opzettelijk doodt zijn vergelding zal de hel zijn daarin zal hij vertoeven Allah's toorn is op hem Hij heeft hem vervloekt en zal hem een grote straf bereiden     Nisa 4
97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven terwijl dezen hun eigen ziel onrecht aandoen zeggen In welke toestand was u Zij zullen antwoorden Wij waren in het land machteloos Zij de engelen zullen echter zeggen Was Allah's aarde u niet groot genoeg om daarop te verhuizen Zij zijn het wier tehuis de hel zal zijn en dat is een kwade bestemming     Nisa 4
115 En hij die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen Dat is een kwade bestemming     Nisa 4
121 Dezen zijn het wier tehuis de hel is en zij zullen voor het Vuur geen wijkplaats vinden     Nisa 4
140 En Hij heeft u reeds in het Boek Koran geopenbaard dat wanneer u hoort dat Allah's tekenen worden verloochend en bespot u niet eerder met hen samen zult zijn dan dat zij zieh met een ander onderwerp bezig houden anders zult u hun gelijk zijn Voorzeker Allah zal de huichelaars en de ongelovigen allen tezamen in de hel bijeenbrengen     Nisa 4
169 Dan de weg der hel waarin zij voor een lange tijd zullen vertoeven Dat is voor Allah gemakkelijk     Nisa 4
10 En degenen die niet geloven en Onze tekenen verwerpen zullen de bewoners der hel zijn     Maidah 5
86 Maar de ongelovigen die Onze tekenen verloochenen zullen de bewoners der hel zijn     Maidah 5
18 Allah zei Ga heen veracht en verworpen Wie hunner u ook zal volgen Ik zal voorzeker de hel met u allen vullen     Aaraaf 7
41 Zij zullen de hel tot bed en bedekkingen hebben En zo vergelden Wij de onrechtvaardigen     Aaraaf 7
44 De bewoners van het paradijs zullen naar de bewoners van de hel roepen Wij hebben bevonden waar te zijn wat onze Heer ons beloofde Heeft u ook bevonden waar te zijn wat uw Heer u beloofde Zij zullen zeggen Ja Dan zal er een woordvoerder onder hen verkondigen De vloek van Allah rust op de onrechtvaardigen     Aaraaf 7
179 Voorwaar Wij hebben menige djinn en mens geschapen wier einde de hel zal zijn Zij hebben harten maar begrijpen er niet mede en zij hebben ogen maar zij zien er niet mede en zij hebben oren maar zij horen er niet mede Zij zijn als vee nee zij dwalen nog meer dan dit zij zijn de achtelozen     Aaraaf 7
16 En wie op die dag zijn rug toekeert tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats     Anfaal 8
36 Voorzeker de ongelovigen besteden hun rijkdommen om anderen van de weg van Allah af te leiden Zij zullen doorgaan ze te verspillen maar daarna zullen zij spijt hebben en worden overwonnen En zij die verwerpen zullen in de hel worden verzameld     Anfaal 8
37 Zodat Allah de bozen van de goeden moge scheiden en de bozen bij elkander moge drijven en hen allen tezamen moge ophopen en hen dan in de hel moge werpen Dit zijn de verliezers     Anfaal 8
35 Op de Dag waarop het geld in het Vuur der hel verhit zal worden en hun voorhoofd hun zijden en hun rug er mede zullen worden gebrandmerkt wordt hun gezegd Dit is hetgeen u voor uzelf heeft vergaard ondergaat daarom nu de gevolgen van hetgeen u voor uzelf verzameld heeft     Taubah 9
49 En onder hen is hij die zegt Geef mij verlof en stel mij niet op de proef Voorzeker zij zijn reeds op de proef gesteld De hel zal de ongelovigen zeker omvatten     Taubah 9
63 Weten zij niet dat hem die Allah en Zijn Boodschapper vijandig gezind is het Vuur der hel wacht waarin hij zal vertoeven Dat is de grote vernedering     Taubah 9
68 Allah belooft de huichelaars mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel waarin zij zullen vertoeven Het zal hun genoeg zijn Allah heeft hen vervloekt en zij zullen een blijvende straf ontvangen     Taubah 9
73 O profeet strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars En wees streng jegens hen Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming     Taubah 9
81 Zij die achter de boodschapper van Allah bleven verheugden zich over hun thuiszitten en waren er afkerig van met hun eigendommen en hun persoon voor de zaak van Allah te strijden En zij zeiden Trekt niet uit in de hitte Zeg Het Vuur der hel is heter Konden zij dit slechts begrijpen     Taubah 9
95 Zij zullen wanneer u tot hen weder keert u bij Allah zweren dat u hen met rust moogt laten Laat hen daarom alleen Voorzeker zij zijn onrein en hun huis is de hel een vergelding voor wat zij deden     Taubah 9
109 Is daarom hij die zijn gebouw op godsvrucht en op Zijn behagen stichtte beter of hij die zijn gebouw op een afbrokkelende door water aangetaste rand stichtte dat met hem in het Vuur der hel zal storten En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet     Taubah 9
113 Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren zelfs al waren dezen verwanten nadat hun de gelovigen duidelijk is geworden dat zij afgodendienaren het volk der hel zullen zijn     Taubah 9
119 Met uitzondering van degenen die uw Heer barmhartigheid heeft betoond - hiervoor heeft Hij hen geschapen - maar het woord van uw Heer Voorwaar Ik zal de hel met djinn en mensen allen tezamen vullen is vervuld     Hoed 11
18 Er zal voor degenen die aan hun Heer gehoor geven het goede zijn en degenen die Hem geen gehoor geven - deze zouden indien zij al hetgeen op aarde is en het gelijke er aan toegevoegd bezaten het gaarne als losprijs aanbieden Dezen zijn het die een boze afrekening zullen ontvangen en hun tehuis is de hel En dit is een slechte rustplaats     Ar Rad 13
16 Voor hem is de hel en hij zal worden gedwongen kokend water te drinken     Ibrahiem 14
29 Dat is de hel Daarin zullen zij branden en dit is een boze rustplaats     Ibrahiem 14
43 En de hel is zeker de beloofde plaats voor hen allen     Hidjr 15
29 Gaat daarom de poorten der hel binnen en vertoeft er in Het tehuis der hovaardigen is slecht     An Nah 16
8 Het kan zijn dat uw Heer u barmhartigheid zal tonen maar indien u terugkeert zullen Wij ook terugkeren en Wij hebben de hel tot een kerker voor de ongelovigen gemaakt     Israa 17
18 Voor een ieder die het wereldse verkiest haasten Wij ons het te verschaffen aan wie Wij willen en wat Wij willen daarna kennen Wij hem de hel toe waarin hij zal branden vernederd en verworpen     Israa 17
39 Dit is hetgeen uw Heer u van de wijsheid heeft geopenbaard En stel naast Allah geen andere god aan anders zult u in zelfverwijt verworpen in de Hel terechtkomen     Israa 17
63 Hij zei Ga heen en wie onder hen u zal volgen de hel zal voorwaar een ruime vergelding voor u allen zijn     Israa 17
97 En hij die Allah leidt is goed geleid maar voor hem die Hij laat dwalen zult u buiten Hem geen helper vinden En Wij zullen hen verzamelen op de Dag der Opstanding op hun aangezicht blind stom en doof voorover liggend Hun verblijfplaats zal de hel zijn telkenmale als het Vuur afneemt zullen Wij de vlam voor hen aanwakkeren     Israa 17
100 En Wij zullen op die dag de hel aan de ongelovigen tonen     Kahf 18
102 Denken de ongelovigen dat zij Mijn dienaren tot beschermers kunnen nemen buiten Mij Voorwaar Wij hebben de hel bereid tot een onthaal voor de ongelovigen     Kahf 18
106 De hel is hun beloning wegens hun ongeloof en de spot die zij met Mijn Tekenen en Mijn boodschappers bedreven     Kahf 18
68 En bij uw Heer Wij zullen hen en de duivelen zeker verzamelen dan zullen Wij hen op de knie�n rondom de hel plaatsen     Marjam 19
86 Zullen Wij de schuldigen als een dorstige kudde naar de hel drijven     Marjam 19
74 Voorwaar hij die tot zijn Heer komt als schuldige hem wacht de straf der hel hij zal daarin sterven noch leven     Taa Haa 20
29 En wie hunner zou zeggen Ik ben een God naast Hem die zouden Wij met de hel vergelden Aldus vergelden Wij de onrechtvaardigen     Anmbijaa 21
98 Voorwaar u met hetgeen u buiten Allah aanbidt zult de brandstof der hel zijn Daartoe zult u komen     Anmbijaa 21
102 Geen gerucht daarvan van de hel zullen zij horen en zij zullen voor eeuwig vertoeven in hetgeen hun zielen begeren     Anmbijaa 21
22 Telkens wanneer zij er uit uit de hel wensen te gaan zullen zij er in terug worden gedreven men zal zeggen Proeft u de straf van het branden     Hadj 22
103 Maar zij wier werken licht zijn - dit zijn degenen die hun ziel benadeelden - zullen in de hel vertoeven     Al Mominoen 23
57 Denkt niet dat degenen die niet geloven op aarde kunnen ontsnappen hun tehuis is de hel en deze is inderdaad een slechte toevlucht     An Noer 24
12 Wanneer de hel hen vanuit de verte zal zien zullen zij het woeden en razen horen     Forqaan 25
34 Zij die vernederd naar de hel zullen worden gebracht verkeren in een slechte toestand en zij zijn het meest van het rechte pad afgedwaald     Forqaan 25
65 Terwijl zij zeggenOnze Heer wend de straf der hel van ons af want de straf daarvan is een voortdurende kwelling     Forqaan 25
91 En de hel zal worden onthuld voor de dwalenden     Sjoaraa 26
94 Dan zullen zij hals over kop in de hel worden geworpen zij en de dwalenden     Sjoaraa 26
61 Staat hij aan wie Wij een goede belofte hebben gedaan die hij vervuld zal zien gelijk met degenen die Wij van de goederen dezer wereld hebben gegeven en zal hij dan op de Dag der Opstanding naar de hel worden gebracht     Qasas 28
54 Zij vragen u de straf te verhaasten maar waarlijk de hel zal de ongelovigen omringen     Ankaboet 29
68 En wie is onrechtvaardiger dan hij die een leugen verzint over Allah of de Waarheid verloochent wanneer zij tot hem komt Is er geen woning in de hel voor de ongelovigen     Ankaboet 29
13 Indien Wij het wilden zouden Wij aan elke ziel haar leiding kunnen geven maar Mijn woord werd bewaarheid Ik zal de hel met djinn en mensen allen tezamen vullen     Sadjdah 32
36 Maar voor de ongelovigen is het Vuur der hel Voor hen zal de dood niet worden verordend opdat zij mochten sterven noch zal de straf er van voor hen worden verlicht Alzo straffen Wij iedere ondankbare     Faatir 35
63 Dit is de hel waarmede u werdt bedreigd     Jaa Sien 36
64 Het is een boom die uit de bodem der hel ontspringt     Saaffaat 37
56 De hel daarin zullen zij branden het is een slechte rustplaats     Saad 38
85 Dat Ik de hel zeker met u en allen die u volgen zal vullen     Saad 38
32 Wie is onrechtvaardiger dan hij die een leugen over Allah verzint of de Waarheid verloochent wanneer zij tot hem komt Is er voor de ongelovigen geen plaats in de hel     Zomar 39
60 En op de Dag der Opstanding zult u de gezichten van hen die over Allah leugens uitten zwart zien Is er in de hel geen tehuis voor de hoogmoedigen     Zomar 39
71 En de ongelovigen zullen naar de hel worden gedreven wanneer zij deze bereiken zullen de poorten worden geopend en haar wachters zullen tot hen zeggen Kwamen er geen boodschappers van uit uw midden tot u de tekenen van uw Heer verkondigende en u waarschuwende voor de komst van deze Dag Zij zullen antwoorden Ja zeker Maar nu is de uitspraak van de straf tegen de ongelovigen van kracht geworden     Zomar 39
72 Er zal worden gezegd Gaat de poorten der hel binnen om er in te vertoeven slecht is de verblijfplaats voor de hoogmoedigen     Zomar 39
7 Zij die de Troon dragen en zij die er omheen staan verheerlijken hun Heer met de lof die Hem toekomt en zij geloven in Hem en vragen vergiffenis voor de gelovigen zeggende Onze Heer U omvat alle dingen in Uw barmhartigheid en kennis Vergeef daarom hen die berouw tonen en Uw weg volgen en behoed hen voor de straf der hel     Momin 40
49 En degenen die in het Vuur zijn zullen tot de bewaarders der hel zeggen Bidt uw Heer een dag van onze straf te verlichten     Momin 40
60 En uw Heer zegt Aanbidt Mij Ik zal uw gebed verhoren Maar zij die te hoogmoedig zijn om Mij te aanbidden zullen veracht de hel binnengaan     Momin 40
76 Gaat de poorten der hel binnen daarin vertoevende Kwaad is nu het tehuis voor de laatdunkenden     Momin 40
74 De schuldigen zullen gewis de kastijding der hel blijven ondergaan     Zochrof 43
10 Zij hebben de hel in het vooruitzicht hetgeen zij verwierven zal hen niet baten noch de afgoden die zij buiten Allah tot beschermers namen terwijl zij een grote straf zullen ontvangen     Djaasijah 45
6 En dat Hij de huichelaars en huichelaarsters en de afgodendienaren en afgodendienaressen moge straffen die boze gedachten jegens Allah koesteren Over dezulken zal tegenspoed en de toorn van Allah komen Hij heeft hen vervloekt en de hel voor hen gereed gemaakt En dit is een slechte bestemming     Fath 48
24 Werpt werpt in de hel elke ondankbare vijand     Qaaf 50
30 Op die Dag zullen Wij tot de hel zeggen Bent u gevuld En zij zal antwoorden Is er nog iets     Qaaf 50
13 De Dag waarop zij in het Vuur der hel zullen worden geslingerd     Toer 52
48 De Dag waarop zij met hun aangezicht in het Vuur zullen worden gesleurd zal er tot hen worden gezegd Voelt de aanraking der hel     Qamar 54
43 Dit is de hel door de schuldigen verloochend     Rahmaan 55
94 En branden in de hel     Waaqiah 56
19 En zij die in Allah en Zijn boodschappers geloven zijn de waarachtigen en de martelaren in de ogen van hun Heer zij zullen hun beloning en hun licht ontvangen Maar zij die Onze boodschappen verwierpen en verloochenden zullen de bewoners der hel zijn     Hadied 57
8 Heeft u degenen niet waargenomen wie de geheime samenzwering was verboden maar die daarna terugkeerden naar hetgeen hun verboden was en heimelijk beraadslagen in zonde overtreding en ongehoorzaamheid jegens de boodschapper En als zij tot u komen groeten zij u met een groet waar Allah u niet mee begroet maar onder elkander zeggen zij Waarom straft Allah ons niet voor hetgeen uw tegen de profeet zeggen Genoegzaam voor hen is de hel waarin zij zullen branden en deze is een slechte bestemming     Modjaadalah 58
9 O profeet strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming     Tahriem 66
6 En voor degenen die niet in hun Heer geloven is de straf der hel bereid en dit is een slechte bestemming     Molk 67
8 Zij zal bijna barsten van woede Telkens als een groep er in geworpen wordt zullen de bewakers er van der hel hun vragen Kwam er geen waarschuwer tot u     Molk 67
31 Werpt hem dan in de hel     Haaqqah 69
15 En zij die van de rechte weg afwijken zullen brandstof der hel zijn     Djinn 72
23 Mij is slechts de verkondiging van Allah's boodschap opgedragen En voor degenen die Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzamen is het Vuur der hel waarin zij lange tijd zullen vertoeven     Djinn 72
27 En wat weet u wat het Vuur der hel is     Moddassir 74
42 Wat heeft u in de hel gebracht     Moddassir 74
32 Ziet Het Vuur der hel gooit vonken op als kastelen     Morsalaat 76
21 Voorzeker de hel ligt in een hinderlaag     Naba 78
36 En de hel zal zichtbaar gemaakt worden voor hem die ziet     Naziaat 79
12 En wanneer de hel wordt ontstoken     Takwier 81
14 En de slechten zijn omringd door de hel     Infitaar 82
16 Voorwaar dan zullen zij in de hel branden     Motaffifeen 83
10 En zij die de gelovige mannen en vrouwen vervolgen en dan geen berouw hebben voor hen is de straf der hel en hen wacht de straf van het branden     Boroej 85
23 Op die Dag zal de hel hem worden getoond op die Dag zal de mens de vermaning willen volgen maar hoe zal de vermaning hem kunnen baten     Fadjr 89
6 Voorwaar de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden daarin zullen zij verblijven Zij zijn de slechtste der schepselen     Bajjinah 98
6 Zult u zeker de hel zien     Takaasor 101


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 16:08
Khabir,
Ik weet niet wat ik was v��r mijn conceptie-moment: dat is aan de Schepper.
Ik weet niet wat ik zal zijn n� mijn stervens-moment: dat is aan de Schepper.
Dit wetend komt in mij een zoete rust van eeuwigheid.
Wees niet bang Khabir, je bent in goede Handen.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 16:41

In eerste instantie geplaatst door Khabir

voor alle redetwisters.

ik heb hieronder de 104 verwijzingen naar de hel, uit het heilige Koran.
om het te begrijpen kun je det des betreffende hoofstuken gaan lezen.
makelijker kan ik het voor julie niet maken.
Ik adviseer iedereen. om de Koran te lezen. en als je klaar bent  gewoon op  nieuw  beginnen.
moge allah julie helpen bij het begrijpen.

Insha'allah, maar vol met concentratie en het best als je alleen bent.

wadjazakoullahou ghairan

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.