Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat houd respect in volgens jullie?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat houd respect in volgens jullie?
    Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 10:09

Je leest hier heel vaak de term respect vallen, maar wat verstaan jullie daaronder

(ik antwoord later wel op mijn eigen vraag)

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 10:36

Respect = zoals Jij kan zijn en hoe je kan doen tegen een ander hier op dit forum!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 12:16
Proberen te handelen vanuit het gegeven dat we -uiteindelijk- allemaal tot elkaar zijn veroordeeld
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 15:23

Love...

Het ligt eraan hoeveel je een mens waard vindt.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2006 om 18:04
Respect= leven en laten leven.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 02:18
respect = wat jij niet wil dat u geschied .. doe dat ook een ander niet
Terug naar boven
Iesa-Abou-Yahya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Iesa-Abou-Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 13:20

Respect=Eerbetoon en een speciale behandeling aan iemand vanwege zijn daad en/of persoon

Accept= De mens accepteren in wat hij doet en/of wie hij is

Zo heb ik bijvoorbeeld over het algemeen geen respect voor een ongelovige, maar ik accepteer hem meestal wel zolang die niet 'schadelijk' is ( voor mijn geloof en de mensen die dit geloof oprecht nastreven)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.