Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe tiener die aan het branden was

 Post Reply Post Reply
Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De tiener die aan het branden was
    Geplaatst op: 28 december 2003 om 22:33

Salaamun Aleykum

Toen ik dit verhaal voor het eerst hoorde kon ik er niet meer tegen. Het raakte mij zo hard omdat ik mezelf erin verplaatsen kan.

Op een dag zei onze profeet(v.z.m.h) tegen Selman-I Farisi: kom laten we de mensen die zielig zijn opzoeken.

Selman-I Farisi: wie zijn die mensen dan?

Onze profeet(v.z.m.h): loop maar met me mee.

Dus ze liepen door het hele dorp, ze liepen, ze liepen en stopten uiteindelijk bij een graf. Toen begon onze profeet(v.z.m.h) opeens te huilen. Het huilen werdt alleen maar erger. Selman-I Farisi kon er niet meer tegen en liep naar onze profeet(v.z.m.h) toe en zei: waarom, waarom is het dat je huilt.

Oze profeet(v.z.m.h) antwoordde: hier is het, hier is het, hier ligt een tiener, helmaaaal verbrandend in zijn graf omdat hij het hart van zijn moeder brak net voordat hij doodging. Ga. Snel, ga naar de dorp en vraag aan de mensen of ze hier willen komen.

Oze profeet(v.z.m.h) wachtte lang maar niemand kwam. Niemand. Tot opeens een stokoude vrouw kwam aanlopen. Ze kwam naar onze profeet(v.z.m.h) toe.

Oze profeet(v.z.m.h): o, moeder, o moeder vertel me is dit jouw zoon die hier ligt?

De oude vrouw antwoordt: ja dat is mijn zoon.

Oze profeet(v.z.m.h): vertel aan Allah(s.b.w) dat je je zoon vergeeft want je ZOON LAG AL DIE TIJD HIER TE VERBRANDEN EN DOET HET NOG STEEDS. Hij roept om je. Hij roept mamaaaaa. Hij is aan het verbranden. Zeg alsjeblieft dat je het hem vergeeft.

De oude vrouw: nee dat kan ik niet. Hij heeft mij veel pijn gedaan. IK VERGEEF HET HEM NIET.

Dan opeens haalt onze profeet(v.z.m.h) de "gordijn" voor de ogen van de vrouw weg zodat zij haar zoon in zijn graf verbrandend kaz zien. De jongen, de arme jongen draait van links naar rechts, van rechts naar links van de pijn roepend: mamaaaa, mama help me maamaaa.

De oude vrouw wordt opeens stil, ze wordt zacht van binnen en begint ook te huilen. Ze zegt: nee, dit is mijn zoon. Ik heb niet gegeten maar laten eten, ik heb niet geslapen maar laten slapen. Ik heb alles gedaan voor hem. Mijn jongen ik vergeef je mijn jongen.

Opeens ligt de jongen in alle rust te slapen. De jongen die net alle pijn van aarde leedt ligt nu te slapen. Rustig en lekker aan het slapen.

Zo zien we weer mensen hoe belangerijk een moeder is voor ons. Bovendien is het zo dat de paradijs onder de voeten van je moeder ligt.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 21:49
SobhanAllahhhhhh,.....
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 23:49

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe broeder

Heel gevoelig verhaal,ik word er stil van...AlHamdoelillah

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 16:42
Helaas heb ik de vertaling in het audio niet voo jullie maar ik heb het wel in het turks en DAT IS PAS GEVOELIG. Geloof het of niet ik kreeg een brok in mijn keel en halverwege al wou ik stoppen met luisteren ik kon gewoon niet meer.
                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
FaZiEgUrL Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 21:58
waar kan je het in het turks lezen dan??
Terug naar boven
souhajla Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 23:00

salaamoe alajkoem,

Ik ken dit verhaal, maar toen ik het terug opnieuw heb gelezen heb ik tranen in mijn ogen gekregen. Het verhaaltje bewijst dat een kind het paradijs niet mag binnetreden vooraleer hij de zegeningen van zijn ouders  heeft gekregen, en vooral van de moeder. De Profeet (sws) heeft 3 keer gevraagd om de moeder te gehoorzamen dan pas de vader want het paradijs ligt aan de voeten van de moeder (soebhanelah). Dit is omdat de moeder veel heeft meegemaakt met haar kind (de zwangerschap, de bevalling, de opvoeding,...).

Er bestaat ook nog een ander verhaal dat het belang van de moeder aantoont.

Er was eens eens een man( ik weet niet meer wie) die zijn moeder tijdens haar ouderdom heel goed verzorgde (voeding, kleding,woning,...). Hij was altijd vriendelijk tegen haar en gehoorzaamde haar. Op een dag bezocht hij de Profeet(sws) en vroeg hem ofdat alles wat hij tot nu toe voor haar heeft gedaan, voldoende is om haar alles terug te betalen (hasanat). De profeet (sws) zei: ookal doe je de tawaf rond al ka�ba met je moeder op de rug, zal je de pijn van ��n van haar we�en tijdens je bevalling niet kunnen terugbetalen.

    

souhajla (oegtoekoem fi dien) 

PS: als ik iets verkeerd heb gezegd vergeef en verbeter mij aub (jazakoemoe laha koela ghajr).ALLAH (soebhana wata3alaa) weet het beste. 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 21:10

Salamoen Aleykum

Eerst wil ik ingaan op de vraag van Faziegurl. De site is www.ravda.net (mesaj.fm intikken is ook goed) dan kies je de link ilahi(ik neem aan dat je turks bent en ga dus niet uitleggen wat dat allemaal betekent). Dan krijg je een lijst met de namen en kies je Feyzullah Koc en dan kies je Canim Anam(sohbet). Het is een audio dus je moet het beluisteren MAAR zoals je ook op de site kan lezen zijn de mp3 een tijdje niet beschikbaar dus het wordt waarschijnlijk wel even wachten als je het wil beluisteren en ook ik luisterde heel vaak maar ze doen het al een tijdje niet. Er staat dat ze worden bijgewerkt, de mp3. Dus inshallah zijn ze binnenkort weer te gebruiken.

Souhajla ook ik kreeg een raar gevoel toen ik dit hadt gehoord en ik bedank je voor je verhaal want nuttig zal het zeker zijn voor mij inshallah.

 

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 14:37

Allah Ta�ala zegt:
�En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niemand zullen aanbidden behalve Hem. En dat jullie plichtsgetrouw naar jullie ouders zullen zijn. Als ��n van hen of hen beiden in jullie leven een hoge leeftijd krijgen, zeg dan nooit een oneerbiedig woord tegen hen, noch schreeuw tegen hen, maar spreek hen met respect aan. En laat de vleugel van onderwerping en nederigheid door genade over hen neerdalen en zeg:

�Onze Heer! Geef hen Uw genade, want zij hebben mij opgevoed toen ik klein was.� (Qor�aan 1 7:23-4)

Allah Ta�ala zegt ook:
�En Wij hebben de mens opgelegd om goed en plichtsgetrouw naar zijn ouders te zijn...� (Qor�aan 29:8)

Lees  hier meer over insha Allah

NIET plichtsgetrouw naar de ouders zijn 

Moge Allah ons Leiden en Behoeden jegens al het kwaad Amien

Ma3a Salama

Terug naar boven
toeschouwer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 17:11

Allah Yasma7na mien Alwalidien

Moge Allah swt ons vergeven!!

Terug naar boven
maha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 januari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 11:28

subhannalah prachtig verhaal met moraal

zo weten we dat onze moeder zeer belangrijk is

Allah komt op de eerste plaats dan ons moeder dan ons vader

sallaam oe- alaikoem

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 15:49

Assalamoe alykeom,

zuster, je bent de profeet vergeten, komt op de tweede plaats

maar kheir anshAllah

wassalaam,

 

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
maha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 januari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 15:54

op de eerste plaats komt Allah op de tweede plaats komt de profeet(vzmh) op de derde plaats kom uw moeder en op de vierde plaats komt uw vader

salaam oe-alaikoem

je hebt gelijk abu jabar moge Allah u helpen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.