Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mannen...

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mannen...
    Geplaatst op: 28 juli 2003 om 19:44

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Wat vinden jullie van mannen die toen ze wat jonger waren

meerdere vriendinnen hebben gehad.....en later als ze gaan trouwen

incha'Allah het recht opeisen om met een maagd te gaan trouwen.

Ik persoonlijk vind dat je dan geen recht van spreken hebt.......

maar dan heb ik het niet over mensen die na al hun zondes berouw en vergiffenis aan Allah (SWT) hebben getoond.

Ik zie graag jullie reacties en meningen tegemoet.

Wa3alaikom salaam,

Jullie Zuster Fi Dien!!

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2003 om 22:01

Wa alaikoem salaam,

naar mijn mening heb je uberhaupt niets te eisen; wie wilde je om maagdelijkheid eisen? Als je aanstaande geen maagd meer is heb je dat te accepteren, en als je het niet accepteert, dan zoek je maar verder. Niemand zal je dwingen te trouwen, wel?

Iemand die fouten maakt en berouw heeft, of zijn/ haar leven leven betert behoor je mijns inziens te waarderen op karakter, en als je maagdelijkheid boven karakter prevereert kun je misschien maar beter vrijgezel blijven.

Wassalam en groetjes, Amier.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2003 om 21:52

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Bedankt voor je reactie.

Maar ik weet ook dat niet iedereen er zo over nadenkt.

Er zijn mannen die geen vrouw willen hebben die geen maagd meer is, terwijl ze niet naar hun eigen gesteldheid kijken. Dit vind ik dus hypocriet.

Groeten,

Jullie Zuster Fi Dien!!

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2003 om 11:25
Helemaal mee eens!!
Terug naar boven
Anwar Potter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anwar Potter Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2003 om 00:35
Precies! Hoe kun je van iemand iets eisen wat jij zelf ook zou moeten zijn maar niet bent!? Als je zelf die zonde bent begaan heb je niets meer te eisen!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2003 om 14:40

 

Asalaam 3alaikom warahmatoellah wabarakatoehoe

Jammer genoeg denkt daar niet iedereen zo over!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2003 om 15:15

A selaam oe Ale'ykoem,

Ik heb hier eigenlijk niets meer aan toe te voegen  ben het volstrekt met jullie eens. 

Wa Ale'ykoem a selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2003 om 18:09

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe Leyla,

Ik ben blij dat je het met ons allen eens bent!

Komt ook niet vaak voor h�...een onderwerp waarbij iedereen

het met elkaar eens is. Mooi om te zien, dat het ook op een

andere manier kan. Elhamdoulilah

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 23:02

A Selaam oe Ale'ykoem Marocaantje,

Het komt inderdaad niet vaak voor nee. Vandaar dat ik ook een bericht verwacht die dit alles tegenspreekt

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Safia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 27 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Safia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 12:09

Ik heb zelf het geluk gehad om met iemand te trouwen voor wie ik de eerste was, net als dat ik voor hem de eerste was.

Zoiets hoor je zeker niet van iemand te eisen, als je zelf zondes hebt begaan

Zoiets is tussen Allah en diegene waar het omgaat

wel vind ik dat mensen recht hebben op de waarheid, ik vind het oneerlijk wanneer je iemand in de waan laat van iets, want de waarheid komt toch bijna altijd uit!

Allah (swt) weet het het beste

 

Liefs Safia

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2003 om 18:45

Ben het met jullie allemaal eens hihi! MashAllah

 

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 04:03

Me too!

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote timpeeters Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 11:51

ook mee eens

tp.

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Asalaam wa3alaikom,

Bedankt voor je reactie.

Maar ik weet ook dat niet iedereen er zo over nadenkt.

Er zijn mannen die geen vrouw willen hebben die geen maagd meer is, terwijl ze niet naar hun eigen gesteldheid kijken. Dit vind ik dus hypocriet.

Groeten,

Marocaantje

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 11:56

 

salaam iedereeen,

Ik denk dat er een cultuuromslag moet komen. Het bewust toegeven van de verschillen en er over discussieren is een stap in de goede rchting. Maar om verder te komen, moeten we hier ook tegen zijn. Islaam was toch voor gelijkheid??? En iedereen was toch hetzelfde????????? Nou......mensen breng het dan a.u.b. ook in de praktijk en schuil je niet langer achter cultuur. Want dat is ver achterhaald!!!!!

Een meisje die streeft naar ECHTE gelijkheid en niet alleen gelijkheid dat op papier staat beschreven.

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 15:03

Salaam allemaal

Al toen ik heel klein was zat ik me een GROTE vraag die mij heeeeel erg dwars zat en nu nog steeds.

Mij vraag is dan eigenlijk hoe kan iets uit niets ontstaan? Het is eigenlijk voor mij heel moeilijk om mijn vraag duidelijk te stellen, maar hier paar voorbeelden om het te verduidelijken:

Vb1: ik kan zeggen dat ik de zoon van mijn moeder en vader ben, en mijn vader en moeder kunnen om hun beurt zeggen dat zijn de kinderen van hun ouders zijn enz. enz. uiteidelijk komt het dan natuurlijk bij Allah.

Vb2: ALS we zien dat iemand met zijn/haar ogen/handen iets kan bewegen/ verbranden of juist iemand genezen, dan zeggen we MASHALLA dat is de werk van ALLAH

Vb3: Dat iemand gewoon zomaar een kind krijgt, dan zeggen we nog steeds MASHALA

En het spijt mij heel erg van wat ik nu ga vragen, en ik hoop dat jullie niet denken dat ik niet in Allah geloof/dat ik twijfel of wat dan ook want het is niet zo:

Als laatst vraag ik ik me dan af Waar komt Allah dan vandaan ???!Dat HIJ alles geschapen heeft geloof ik met mijn heel hart. Maar gewoon het gedachten dat er niemand groter is dan hem.

Mijn ouders hebben mij verteld dat ik het me niet moet afvragen, want anders zou ik helemaal gestoord raken, netals een filosoof die dacht dat we allemaal illusie waren en hij sprong de vulkaan in en kwam niet uit, en paar andere filosofen werden helemaal gek.

Maar nogmaals het spijt mij heel erg, als het een ongepaste vraag is, of een vraag die ik eigenlijk niet meot stellen volgens Allah 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 15:17

Salaam Leasane Shakur,

Geen enkele vraag is erg. Je vraagt iets omdat je nieuwsgierig bent naar het antwoord. En dat is altijd goed. Vragen hebben, maar toch die vragen niet stellen, dat is niet gepast.

Hopenlijk helpt de volgende vers je op weg:

Vers; Zuiverheid van geloof (Al-Ichlas)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "Allah is de Enige.

2. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 11:05

Salaam Amirra,

Bedankt voor je reactie en het goed begrijpen van mijn vraag, maar eerlijk gezegd ben ik niets wijzer geworden.

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 20:04
In eerste instantie geplaatst door Amirra

Salaam Leasane Shakur,

Geen enkele vraag is erg. Je vraagt iets omdat je nieuwsgierig bent naar het antwoord. En dat is altijd goed. Vragen hebben, maar toch die vragen niet stellen, dat is niet gepast.

Hopenlijk helpt de volgende vers je op weg:

Vers; Zuiverheid van geloof (Al-Ichlas)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "Allah is de Enige.

2. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

Amirra

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Leasana Shakur,

Wat Amirra hiermee duidelijk probeert te maken d.m.v dit vers is dat erin staat: 3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

Hiermee wordt al aangegeven dat Hij niet is verwekt.
En Hij heeft ook niemand verwekt.
"Allah weet, en gij weet niet."
  Surat An-Nour 24:19

"Allah is het Licht van de hemelen en de aarde. De gelijkenis van Zijn Licht is als een nis waarin een lamp staat. De lamp is door een glas omsloten; het glas is als een schitterende ster. Het wordt, aangestoken met olie van een gezegende boom, een olijfboom, die van het Oosten noch van het Westen is, welks olie bijna zou lichten, zelfs al raakte vuur haar niet. Licht op Licht. Allah leidt tot Zijn Licht wie Hij wil. - Allah geeft gelijkenissen voor de mensen; Allah heeft kennis van alle dingen." Surat An-Nour 24:35

Ik hoop je hiermee voldoende ge�nformeerd te hebben!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 15:06

Salaam Zuster Fi Dien,

Heel erg bedankt voor het reactie op mijn vraag,

Maar volgens mij is het toch een vraag die niet echt duidelijk(voor mij) kan worden beantwoord, want ik kende de vers al en ik begreep het ook goed.  

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
kamakazi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kamakazi Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 02:50

asslamoe ailakoem

ik denk dat je el gelijk hebt  zus, maar zoals de man dat vereist, kan jij dat ook doen zijn maagdelijkheid.

het punt is dat het maar bij een soort maar kan je er achtr komen of dat nog heel is of niet en dat is de vrouwelijke soort.

wa laho aalam.

 

Terug naar boven
sallahudien Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 23 mei 2003
Locatie: Pakistan
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sallahudien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 16:47
Assalaam wa aleikom,

Als die jongens vergeving bij Allah hebben gevraagd en niet meer zondigen en zich gedragen als zedige moslims, dan vind ik dat ze best een goed moslim meisje (maagd dus) mogen trouwen. Maar als hij net zo leeft als vroeger dan MAG hij niet eens een maagd trouwen, want de zondaren zijn voor de zondaren.
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 23:57

Salaam iedereen,

Ik wil de maagdelijkheids-onderwerp een andere wending geven.

Mijn stelling is: maagdelijkheid van een man en van een VROUW is niet aan te tonen!

Volgens de Dikke van Dalen is het maagdenvlies 'een vlies dat de schede gedeeltelijk afsluit van de uitwendige schaamdelen en als regel bij de eerste geslachtsgemeenschap gescheurd wordt'. In deze definitie wordt er dus vanuit gegaan dat er inderdaad sprake is van een vlies.

Uit onderzoek bij pasgeboren meisjes en meisjes in de pubertijd is gebleken dat er niet een soort hymen (vlies) bestaat. De hoeveelheid hymenweefsel lijkt met de leeftijd af te nemen en er is geen relatie aangetoond tussen sporten of tampongebruik en scheuren in het hymen.

Een onderzoek in verband met het voorkomen van bloedingen en pijn bij de eerste geslachtsgemeenschap laat zien dat 56% van de onderzochte vrouwen wel gebloed had bij de eertse geslachtsgemeenschap en 44% niet. Van de vrouwen had 68% pijn gehad, vari�rend van een beetje tot heel veel. Een minderheid (32%) had geen pijn gevoeld. De onderzoekers concluderen dat het een misverstand is om bloedingen en pijn als bewijs te zien van maagdelijkheid. 

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 00:46
In eerste instantie geplaatst door Leasane Shakur

Salaam Amirra,

Bedankt voor je reactie en het goed begrijpen van mijn vraag, maar eerlijk gezegd ben ik niets wijzer geworden.

salaam Alaikum,

Ik vind het een hele goede vraag.Maar het enige antwoord hierop is denk ik
dat Allah er altijd al was.En de rest kunnen we niet bevatten, dus zegt Allah dat je daar geen zorgen om moet maken omdat we het niet kunnen bevattten.
Ik weet de letterlijke tekst niet maar maar ik heb er wel overgelezen.

Ook waren er mensen die verlangden om god in zijn ware aard te aanschouwen,
en toen ze hem zagen konden ze het niet verdragen.Dit staat geloof ik in soerah 2. Dat wil zeggen ze konden het niet bevatten omdat het ons denkvermogen te boven gaat.
Dus probeer er vrede me te hebben dat je ziel in Allah's hand is en dat je daar
ook op de plek bent.

je broeder in islam,

polymorph



 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Esther Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 10:24

Assalaam aleikoem

Ik ben het helemaal met de stelling eens. Maar als iemand echt berouw toont moet diegene vergeven worden. Ik ben zelf bekeerd en helaas dat maagdgebeuren...(daar is niet veel meer van over laat ik het zo maar zeggen) Maar ik heb berouw getoont en heb er echt superveel spijt van. Ik hoop dat Allah swt mij hiervoor vergeeft.

Nog even over het aantonen of iemand wel of geen maagd is. Bij een man is dat volgens mij helemaal niet te zien. (he mannen hebben het altijd makkelijker) Bij vrouwen is het zo dat het maagdenvlies (wat eigenlijk een soort randje in de vagina is) kan scheuren door het gebruiken van tampons of bijvoorbeeld door sport. Sommige vrouwen worden zelfs zonder dit maagdenvlies geboren.

Salaam Esther

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 00:33

 

Salaam iedereen,

Nou mannen, waar blijven jullie reacties op mijn stelling??? Wees vrij om te reageren!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 00:49

Ik ben het er mee eens dat de mannen niet hypocriet moeten zijn en dat de zonde van zina evenzwaar weegt.

Leasane Shakur raad  ik wel aan om te stoppen met deze gedachten.Wij moslims horen te geloven in Allah(swt) en zijn woorden.Onze paar cm� hersenen kunnen niet alles begrijpen.Sommige dingen moeten we gewoon aannemen.

Ik heb ook eens een overlevering van de profeet (vzm) gelezen waar hij zegt dat deze gedachtes van de duivel komen.

Terug naar boven
Bukhari Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Azerbaijan
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bukhari Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 01:08

Salaam aleykum

Onze profeet vrede zij met hem trouwde ook met vrouwen die geen maagd meer waren en hij was de beste onder ons dus wie zijn wij om dat te eisen. Maar een vrouw moet  net als een man haar best doen om niet de gruwel van zina te plegen.

Wat betreft de vraag van leasane shakur. beste zuster je moet weten dat het menselijke brein beperkeingen heeft. Sommige dingen moeten we aannemen omdat ze het menselijke brein te boven gaan. De mens heeft de natuurlijke neiging tot controle ze wil alles beheersen en onderwerpen. Maar sommige dingen  gaan het menselijke brein te boven. Om je een voorbeeld te geven: het paradox van zeno dat weten wij allemaal dat dit niet klopt maar elke filosoof heeft al geprobeerd te bewijzen waarom het niet klopt en toch is tot nu toe nog niemand in staat  geweest dat in een goed bewijs zonder gaten te hebben aangetoond. De mens heeft er voorlopig nog niet de nodige kennis voor. Wij hoeven ons ook niet af te vragen wat er voor Allah was en dergelijke dat draagt niet bij tot onze imaan Allah leert ons dingen die we nodig hebben in het leven de kennis die niet nodig is die hoeven wij niet de beschikken.

salaam aleykum

Terug naar boven
Bukhari Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Azerbaijan
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bukhari Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 01:22
In eerste instantie geplaatst door Leasane Shakur

Salaam allemaal

Al toen ik heel klein was zat ik me een GROTE vraag die mij heeeeel erg dwars zat en nu nog steeds.

Mij vraag is dan eigenlijk hoe kan iets uit niets ontstaan? Het is eigenlijk voor mij heel moeilijk om mijn vraag duidelijk te stellen, maar hier paar voorbeelden om het te verduidelijken:

Vb1: ik kan zeggen dat ik de zoon van mijn moeder en vader ben, en mijn vader en moeder kunnen om hun beurt zeggen dat zijn de kinderen van hun ouders zijn enz. enz. uiteidelijk komt het dan natuurlijk bij Allah.

Vb2: ALS we zien dat iemand met zijn/haar ogen/handen iets kan bewegen/ verbranden of juist iemand genezen, dan zeggen we MASHALLA dat is de werk van ALLAH

Vb3: Dat iemand gewoon zomaar een kind krijgt, dan zeggen we nog steeds MASHALA

En het spijt mij heel erg van wat ik nu ga vragen, en ik hoop dat jullie niet denken dat ik niet in Allah geloof/dat ik twijfel of wat dan ook want het is niet zo:

Als laatst vraag ik ik me dan af Waar komt Allah dan vandaan ???!Dat HIJ alles geschapen heeft geloof ik met mijn heel hart. Maar gewoon het gedachten dat er niemand groter is dan hem.

Mijn ouders hebben mij verteld dat ik het me niet moet afvragen, want anders zou ik helemaal gestoord raken, netals een filosoof die dacht dat we allemaal illusie waren en hij sprong de vulkaan in en kwam niet uit, en paar andere filosofen werden helemaal gek.

Maar nogmaals het spijt mij heel erg, als het een ongepaste vraag is, of een vraag die ik eigenlijk niet meot stellen volgens Allah 

 

Er schoot me nog een prachtig voorbeeld te binnen die ik op een lezing heb gehoord. De fout die wij soms maken is dat we Allah en andere dingen die we niet begrijpen proberen een plaats te geven in onze wereld. Allah kan bijvoorbeeld  miljoenen lichtjaren in ��n seconde aflleggen of minder dit kunnen we niet geloven. Maar een vlieg zou ook niet kunnen  geloven dat een vliegtuig op 3u de oceaan is overgestoken als hij dat besef zou hebben. we moeten duidelijk onderscheid maken tussen deze wereld en  het goddelijke

salaam aleykum

Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 15:26

Mijn vraag, waarom zou iemand die geen maagd meer is minder waard zijn? Je word verliefd op iemand en het maakt toch helemaal niet uit of deze wel of niet maagd is, je houd toch van diegene.

Op mijn 19de ben ik ontmaagd, diegene was al 2 jaar geleden ontmaagd, maar ik hield evenveel van haar.

maar niemand en dan ook NIEMAND heeft het recht een maagd op te eisen, alsof diegene te goed zou zijn voor iemand die geen maagd meer is.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 15:30

salaam'aleikum

Allah is de Eerste en de Laatste

hij is niet verwekt en heeft niet verwekt

en het is KOEFR (ongeloof ) om deze vraag te stellen

dus iedereen is nu wel verwittigd

en Allah bevind zich boven zijn troon (istawa),

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.