Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenen nu???

 Post Reply Post Reply
Schrijver
greta Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 21 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Onderwerp: en nu???
    Geplaatst op: 23 september 2003 om 02:39

ik ben sinds kort moslimine, ennu heb ikeenvraag, mijn vriend is marokkaans en we gaan nu 3 jaar metelkaar,we hebben eentijdje samengewoond, maar hij is door verkeerde vrienden helemaal veranderd en het slechte pad gegaan... discotheken, drank, het "player"gedoe met meisjes... dus toen is het foutgegaan... nu zijn we weer bijelkaar alleen hij woont gewoon weer op het azc bij zijn ouders, maar we hebben       "het"dus welallang gedaan, maar nu ik moslim ben, zie ik dat het dus eigelijk niet had gemogen... hoe moet ik hier nou mee omgaan nu?

ps, mijn vriend is nog steeds niet onder goeie vrienden kringen, maar ik doe mijn best hem te laten zien hoe fout hij bezig is... het is zwaar maar ik hou vol ..omdat ik weet dat hij eigelijk een goed hart heeft en ik zielsveel van hem hou....

weet iemand hoe ik het beste tewerk kangaan/??

*barakallah*
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2003 om 09:07

Salaam Greta,

Een van de voorwaarden voor vergevenis van allah (swt) is het beseffen dat je een fout hebt begaan en dat doe jij nu. Toen jij "het" deed was jij nog geen moslim en de islaam "reinigd" wat voorheen is gebeurd. Je hebt je tot allah bekeerd en tot de zuivere islaam. Allah is barmhartig en vergevingsgezind. Alles wat je hebt gedaan voor dat je moslim bent geworden zal inshallah door allah vergeven worden.

Wat betreft toestand van jouw vriend. Geef niet op probeer via gesprekken hem ervan te overtuigen van zijn foute daden. wel met rust en zonder veel verwijt. verricht veel doeaa (smeekbeden) tijdens jouw gebed voor hem dat allah hem op het rechte pad zal brengen. wat jij zegt hij is goed van binnen maar de gemeenschap en verkeerde vrienden kunnen invloed hebben op het veranderen van mensen. maar jij bent inshallah ook een goede gemeenschap en door jou zal allah hem weer op het rechte pad zetten.

moge allah jouw helpen en ons allen het rechte pad toewijzen en erop houden.... amin

Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 16:07

Assalaam aleikoem zuster

Zuster, toen je de Shahada uitsprak werd je gereinigd. Je zonden zijn je vergeven inshaAllah. Maar je vriend..... het is in de islam niet toegestaan om een vriendje te hebben. Als hij van jou houdt dan neemt hij jou tot zijn vrouw!!! Ik ben bang dat je in zonde zult vervallen. Zuster, houdt je aan de regels van de Islam!

Salaam Esther

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2004 om 15:44

bismillaah,

beste greta,

een moslimvrouw dient wijs en waardig te handelen. jouw eer, jouw waarde zijn onbetaalbaar. als deze vriend echt van jou houdt en het goede met je voor heeft, dan neemt hij jou tot zijn wettige echtgenote. voor altijd. wanneer hij hiervan afziet, weet dan dat hij niet van je houdt en je alleen maar voor zijn lusten wil misbruiken en dan verdient hij jou niet. hierop moet je dan de misschien pijnlijke maar beste conclusie trekken nl. de eer aan jezelf laten en je te richten op allah.

btw: er zijn zat leuke en lieve moslimjongens die het niet normaal vinden om in de discotheken te vertoeven om vervolgens het ene meisje na het andere te 'nuttigen'.

wa salaam

abu ibrahim

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2004 om 23:57

Assalaam alaykoum wr wb, mijn lieve oegti,

Ik wil je in 1e instantie welkom heten in de Ummah van de Profeten (vzmh), inshaAllah. MOge Allah swt je belonen voor je getuigenis in Hem.

Lieve oegti, Allah swt Leidt, hoe gaarg jij ook wil dat je vriend wordt geleidt, het is niet aan jou. Jij kan bv. praten etc, maar het is en blijft een gevoelig punt. Laat je vriend los en probeer om andere broeders met hem in contact te laten komen. Probeer je Imaan te versterken, door zo weinig mogelijk met niet-Mahremmannen in contact te komen. Als jij wil dat Allah swt jullie, beide helpt, verval dan niet in zonde.

De profeet Mohammed (vzmh) kon zelfs zijn eigen oom, waar hij zielsveel van hield, niet bekeren, het is aan Allah swt.

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2004 om 20:56

Salem alaikom,

Masjallah dat je moslima bent geworden. Ik begrijp best dat het ontzettend moeilijk wat je allemaal met je vriend mee maakt, en dat niet weet wat je moet doen. Het enige wat ik je kan vertellen is verricht zoveel mogelijk doea', en heb sabr (geduld). Zoals Allah (swt) in de Qoeran zegt: Ina Allah oe ma' saberin (Allah is met de geduldigen). De mens wordt eenmaal beproefd, wie dat dit een een beproeving voor jou is, om jou ook een keuze te laten maken.

In de Qoeran wordt ook door Allah (swt) gezegd: Een goeie vrouw, is voor een goeie man, een huichelaar is er voor een huicelaar, een ongelovige voor een ongelovige, een moslima voor een moslim.

Zo zie je dat elk mens bij zijn eigen soort behoort. Het zal voor jou moeilijk zijn om een keuze te maken. Ik kan het niet beoordeln, maar misschien is het wel beter als je zonder hem verder moet gaan. Alles gebeurd met een reden. Er zijn alhamdoelilah genoeg moslim broeders die jou wel goed zullen behandelen.

Ik hoop insjallah dat Allah (swt) jou weg zal vergemakkelijken. En vergeet niet dat je altijd op Allh moet vertrouwen.

 

Masalama

een zuster in de Islam

 

 

 

 

 

ik ben sinds kort moslimine, ennu heb ikeenvraag, mijn vriend is marokkaans en we gaan nu 3 jaar metelkaar,we hebben eentijdje samengewoond, maar hij is door verkeerde vrienden helemaal veranderd en het slechte pad gegaan... discotheken, drank, het "player"gedoe met meisjes... dus toen is het foutgegaan... nu zijn we weer bijelkaar alleen hij woont gewoon weer op het azc bij zijn ouders, maar we hebben       "het"dus welallang gedaan, maar nu ik moslim ben, zie ik dat het dus eigelijk niet had gemogen... hoe moet ik hier nou mee omgaan nu?

ps, mijn vriend is nog steeds niet onder goeie vrienden kringen, maar ik doe mijn best hem te laten zien hoe fout hij bezig is... het is zwaar maar ik hou vol ..omdat ik weet dat hij eigelijk een goed hart heeft en ik zielsveel van hem hou....

weet iemand hoe ik het beste tewerk kangaan/??

[/QUOTE]
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.