Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBush beloont Israelische kolonisatie

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bush beloont Israelische kolonisatie
    Geplaatst op: 14 april 2004 om 16:40
Bush en Sharon hadden laatst een ontmoeting in Washington en Bush laat weer eens zien dat hij in het vredesproces een volledig partijdige gesprekspartner is.
President Bush (news - web sites) on Wednesday endorsed Israel's retention of part of the West Bank in any final peace settlement with the Palestinians. In a show of support for Israel's leader that brought immediate condemnation from the Palestinians, Bush also ruled out Palestinian refugees ever returning to Israel.
(extra dik van mijzelf)

Bush said major Israeli population centers in the West Bank now make it "unrealistic to expect the outcome of final status negotiations will be a full and complete return" to pre-war borders.

Ja gek heh.. die settlements hadden daar om te beginnen al niet mogen zijn volgens de Geneve conventie. Lekker dan.
Nieuws Link
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 17:18

Salaam

Er is geen verschil tussen een joodse zionist en een extreeme christelijke zionist zoals Bush. Het is normaal dat ze elkaar helpen in het zaaien van verderf en vernieling op aarde.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 18:01
Als je ook ziet hoeveel joden er in de Bush regering zitten is het niet zo vreemd. Het is bijna de knesset in plaats van het capitool..
Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 00:28
Ach toe nou even! De haat is als oogkleppen voor jullie ogen.
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 03:39
Oogkleppen ? Wat is er van gelogen dan ?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 05:32

 

De Ongelovigen zijn elkaars helpers, en Allah is de beschermer van de Moslims.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 05:43

Allah heeft in Zijn Boek, de joden en de christenen als ongelovigen heeft bestempeld. maar niet alle Christenen en Joden.

Waarlijk, ongelovig zijn zij die zeggen:  Allah Hij is de Messias, de zoon van Maria.

 

Waarlijk, ongelovig zijn zij die zeggen: Allah is ��n der drie.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 08:20

Allah/God is niet ��n der drie, drie zijn samen ��n Allah/God.

dus is Allah 1 van de drie delen zeggen jullie toch?

Die eerste snap ik niet. wat snap je hier niet aan, jullie zeggen toch dat Jezus god is?

Waarlijk, ongelovig zijn zij die zeggen:  Allah Hij is de Messias, de zoon van Maria.

Als jullie de juiste wetten van god hadden gevolgd waren jullie in de hemel gekomen, maarja de mens maakte zijn eigen wetten en schoof de wetten van god opzij. net als Democratie, je schuift de wetten van god weg en maakt je eigen wetten.

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 08:23

asalaam oulikoum,

beste remco je hebt het als zo vaak antwoordt al zo vaak gehoort, ik snap niet waarom je zo koppig doet.

oke als jij het niet gelooft laat dan maar een vers zien waarin staat dat de christenen en de joden van na mohammed(vzmh) zijn tijd naar de hemel zullen gaan.

en trouwens jullie relegie is al ongeveer 2000 jaar geleden isgestort. wat jij nu bent is een volgeling van je voorouders.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 09:35

Salaam

Ik zou niet zeggen dat de religie is ingestort , want uiteindelijk was de religie van Jezus( vrede zij met hem) de Islam . Het zijn de mensen zelf die zijn afgedwaald en een andere reliigie hebben gevormd.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 17:33
omtrent de 3-eenheid:
In de bijbel staat het verhaal dat Jezus (vzmh) gekruizigd zou zijn en daarna opgestaan. Vlak voor zijn terhemel stijging vroegen zijn discipelen hem wanneer hij terug zou komen. Jezus zei onder andere "But of that day or that hour no one knows, not even the angels in heaven, nor the Son, but only the Father." (Markus 13:32)
Hoe kan dat in hemelsnaam ? Hoe kan de vader iets weten wat de zoon niet weet als zij 3 in 1 zijn ? Als Jezus (vzmh) werkelijk de zoon van God was, zou hij dat wel weten. Je kunt dus alleen maar concluderen dat dit niet het geval is.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2004 om 06:18

Salaam

Goed punt, er staan wel meerdere van die tegenstrijdigheden en onlogische stelingen in de huidige versies van de Bijbel

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2004 om 10:33

Salamoen Aleykum

Remco de christenen en joden die naar het paradijs zullen gaan zijn diegenen die profeet Moses(vzmh) en profeet Jezus(vzmh) volgden. En omdat tegenwoordig van deze situatie geen sprake KAN zijn (jodendom en christendom zijn veranderd door de mens) houdt dat in dat die christenen en joden geen christenen en joden zijn die wij kennen.

Wat ik ook zeggen wil tegen de mijn broeders is: hou a.u.b de joden apart van de zionisten. Ik zag laatst een jood(met die baard en hoed) die helemaal van VS naar Den Haag was gekomen om te protesteren TEGEN het beleid van Israel. Hij legde uit dat zionisme niks met het jodendom te maken heeft. En hij zei ook heel mooi: "Israel heeft van het joodse geloof een nationaliteit gemaakt. Meer informatie over israel-palestina conflict: http://www.harunyahya.com/m_video_detail.php?api_id=1608 een echte aanrader!!!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2004 om 17:45
Christenen die Jezus (vzmh) als de zoon van God zien plegen daarmee shirk, associatie van iets of iemand met Allah (swt) en dat is de grootste zonde. Ik zou er dus maar niet al te zeker van zijn of je in de hemel komt als christen..
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2004 om 18:03
Hoe kan God nou verschillende onderdelen hebben ? God is immers 1.
Lees zelf maar wat Jezus (vzmh) erover te zeggen had.
�Which is the first commandment of all?� (Mark 12.28). And Jesus answered and said, �The first of all commandments is, Hear, O Israel: The Lord our God is one Lord� (Mark 12.29).
"Jesus answered them and said, "My doctrine is not Mine, but His who sent Me." (John 7:16)
He who does not love Me does not keep My words; and the word which you hear is not Mine but the Father's who sent me." (John 14:24)
For I have not spoken on My own authority; but the Father who sent Me gave Me a command, what I should say and what I should speak." (John 12:49)
"I can of Myself do nothing. As I hear, I judge; and My judgment is righteous, because I do not seek My own will but the will of the Father who sent Me." (John 5:30)
"I tell you the truth, no servant is greater than his master, nor is a messenger greater than the one who sent him." (John 13:16)
"You heard me say, `I am going away and I am coming back to you.' If you loved me, you would be glad that I am going to the Father, for the Father is greater than I." (John 14:28)
"So Jesus answered them, "My teaching is not mine, but his who sent me" (John 7:16 )
"And Jesus said to him, "Why do you call me good? No one is good but God alone." (Mark 10:18 )

Deze uitspraken van Jezus (vzmh) uit jouw eigen bijbel, geven overduidelijk aan dat hij toegaf slechts een boodschapper te zijn, een slaaf (servant) van God, dat hij NIET God was, dat God groter is, dat hij zelf machteloos was en slechts deed en sprak wat God hem opdroeg.
Om nogmaals de Koran te citeren, Zullen zij dan niet geloven?
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 08:26
Was Augustinus soms de woordvoerder van Jezus (vzmh) ? Wat Augustinus zei doet er niet toe als hij Jezus (vzmh) tegenspreekt. Dat maakt Augustinus slechts een verrader van de boodschap die Jezus (vzmh) bracht aan de joden.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 08:58

Salamoen Aleykum

Mijn vriend Remco. Ik snap werkelijk niet hoe je zo makkelijk zegt ik ga naar de paradijs. Ik zou je het zeker niet gunnen. Simpelweg omdat je Allah(s.b.w) en Muhammed(vzmh) niet erkent. Maar toch haat ik jouw niet zolang je nog leeft. Ik vervloek diegenen die als ongelovige gestorven zijn.

"And because of their breaking their covenant, We have cursed them and made hard their hearts. They change words from their context and forget a part of that whereof they were admonished. Thou wilt not cease to discover treachery from all save a few of them. But bear with them and pardon them. Lo! Allah loveth the kindly."(5:13)

En jij beweert dat het christelijke geloof niet gewijzigd is maar dat is wel zo zoals je lezen kunt in de quran (zie boven).

Enneh: "They surely disbelieve who say : Lo! Allah is the Messiah, son of Mary. The Messiah (himself) said : O Children of Israel, worship Allah, my Lord and your Lord. Lo! whoso ascribeth partners unto Allah, for him Allah hath forbidden Paradise. His abode is the Fire. For evildoers there will be no helpers."(5:72)

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 09:29

salaam oulikoum,

remco je antwoorden slaan nergens over wie is "je" heb je het over allah.

dan zou ik me maar rusig houden, ik zit ook niet te lullen over jullie zogenaamde zoon van god. en jullie 3 eenheid die verzonnen is door een man 3 eeuwen na de dood van jezus.

oulikoum asalaam

Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 09:40
Dus Augustines legde iets uit op een manier die 180 graden het tegenovergestelde was van wat Jezus zelf (pbuh) zei. Gotcha.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 10:03

Salamoen Aleykum

Remco: "Say: O disbelievers!I worship not that which ye worship;Nor worship ye that which I worship.And I shall not worship that which ye worship.Nor will ye worship that which I worship.Unto you your religion, and unto me my religion.(109:6)

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 10:06

Salamoen Aleykum

Bovendien Remco staat in de bijbel geen info over quran terwijl er in de quran wel info is over de bijbel. Dat geeft ons een voordeel want nu kunnen we lezen hoe het echt is/was en hoeven we het niet meer aan te nemen van "sommige" mensen!

En nou moet ik toch echt gaan en bidden tot Allah(s.b.w) terwijl jij nog op je **** zit en maar zegt. Ik ga ook naar paradijs. Nou ik weet dat nog niet zo zeker maar wat ik wel weet dat je het niet makkelijk krijgen gaat. Suc6.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 13:08

Remco,

hoewel ik geen christen ben, wil ik je even zeggen dat ik vind dat je deze discussie heel goed voert (in tegenstelling tot wat ik hier lees).  Ik vond vooral die uitleg van Augustinus heel goed, dat maakte mij eindelijk eens duidelijk wat christenen nu bedoelen met de helige drie-eenheid.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 14:58
De Koran veroordeeld niet het joodse geloof, maar de veranderingen die ze erin gemaakt hebben nadat Mozes en de andere profeten hen de wet gaven. Da's tenminste wat ik er uit begrijp. En die vergelijking met 3 sterren gaat helaas niet op. 3 sterren blijven 3 sterren, niet 1 ster, ook al ziet het er misschien zo uit.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 15:09

Salamoen Aleykum

Hahahahah Remco ik lag je uit. Dus jij kan van jouw scherm zien hoe mijn innerlijk eruit ziet. Prachtig.

Ik heb respect voor Jezus(vzmh) maar niet voor de bijbel want die is verandert.

Jajajajaj het is heel logisch voor jouw maar nog logischer is dat eerst de thora gezonden was, toen ging er iets mis. Toen kwam de bijbel, toen ging er iets mis en toen kwam de quran en toen ging NIETS mis. Logisch he???

Bovendien wint de quran geen aanhangers, die komen vanzelf wel als ze tenminste slim genoeg zijn.

"k kan 5 keer bidden en nog steeds niet geloven, "kijk kijk daar heb je onze helderziende weer. Hij weet wie wel en niet gelooft.

Ja je leeft zo goed mogelijk maar je hanteert wel de wetten die zijn gemaakt door de mens zelf. Nou ik neem liever dat van Allah(s.b.w) en volgens mij kunnen we ook beter stoppen want dit kan nog 11 jaar duren

 

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
layla-amin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 15:58

Salamalikoem,

Zo Remco dus volgens jou is de Koran door mensen geschreven??? Nou dan weet je toch echt te weinig van de Islam. En bij deze dus heb je niet het laatste woord. En weet je hoe ik dit soort mensen noem? DOORDRAMMERS!

Groetjes Salaam

Layla-Amin

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 07:35

Salamoen Aleykum

Hahah doordrammers die moet ik meer gebruiken die woord

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2004 om 13:52

oulikoum asalaam,

bewijs het dan zou ik zeggen remco,

noem jij maar 1 tegenstrijdigheid in de koran dan zal ik je gelijk geven. je zal die toch nooit vinden.en trouwens dat forum dat over tegenstrijdigheid ging in de bijbel staat genoeg dat nog niet is weergelegd. dus als ik jou was zou ik me daar maar op concentreren.

oulikoum asalaam, 

Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2004 om 13:55
Voor zover ik weet is hij slechts door mensen opgeschreven, door de geloofsgenoten van Mohammed (saaws), maar zeker niet bedacht door hen.
Jij zegt genoeg van de geschiedenis te kennen om dat te zeggen, welke bewijzen heb je dan ?
Als je de geschiedenis wil weten: Quran geschiedenis
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2004 om 14:35

 

Remco, ik zal zeggen verdiep je in je eigen geloof, dan zal je inzien dat het nergens overgaat, ik heb een beetje de bijbel gelezen en stond dit erin.

Het is een gedeelte uit Ezechi�l 23, blz. 740-742.

Het woord des Heren kwam tot mij: Zij pleegden ontucht, in haar jeugd pleegden zij ontucht, daar werd haar boezem betast en streelde men haar maagdelijke borsten. En Ohola pleegde overspel terwijl zij mijn (???) vrouw was. Zij hunkerde naar haar minnaars, hoofd voor hoofd begeerlijke jonge mannen, ruiter te paard. En zij bedreef haar ontucht met hen allen, naar wie zij hunkerde, verontreinigde zij zich. In haar jeugd heeft men haar beslapen, haar maagdelijke borsten gestreeld en ontucht over haar uitgestort. Zij hunkerde naar haar minnaars, die zindelijk waren als ezels en onstuimig in hun drift als paarden. Ja, gij hebt naar de ontucht van uw jeugd gezocht, toen de Egyptenaren uw boezem streelden ter wille van uw jonge borsten���

is dit God's woord???????

wie ja zegt is zeker getikt

er is natuurlijk meer vreemde en tegenstrijdigheden, ik zal zeggen lees die bijbel eens, en dan zal je medeleden hebben met jezelf

 

Terug naar boven
kina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2004 om 16:36

Salaam alaikom,

Beste Remco,

ik ben opgevoed als cristen maar ben nu elhamdoelilaah moslim en ik vraag me af aangezien jij zoveel kennis over de inhoud van de bijbel hebt en jij Jezus als de zoon van God ziet je je niet verwonderd over het feit dat in het oude testament wat toch een heel groot deel van de bijbel uitmaakt God niet over zijn "zoon" Jezus heeft gepraat.

Als God een zoon zou hebben gehad die  volgens de christenen zo'n belangrijke rol voor de mensheid zou gaan spelen denk je dan niet dat God het dan niet vaak en veel over hem zou hebben gehad?Vind je dat niet vreemd en onlogisch?

En daarmee bedoel ik niet de term messias die gewoon naar mijn weten de gezalfde betekend en vroeger verwees naar mensen met een bijzondere positie zoals koningen die ook vaak in de geschiedenis door Gods hulp zijn aangesteld.En Jezus (Isa) was dus ook een zeer belangrijke en geliefde Profeet van Allah de Heer der Werelden.

Ook communiceerd Allah in het oude testament van de bijbel op een zelfde manier met de profeten zoals Mozes (Moesa), Abraham (Ibrahim)enz. zoals Hij met Mohammed(pbuh) communiceerde ik bedoel rechtstreeks en NIET met bemiddeling van Jezus zoals je als christen wordt geleerd dat je alleen tot God kan komen door voorspraak van Jezus .Dus als Jezus nu volgens de christenen deze rol vervult waarom gold dat dan niet voor de Profeten en gelovige mensen in de tijd van het oude testament?

Groeten Kina

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.203 seconden.