Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAmerikaans/UK gedrag in irak

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Amerikaans/UK gedrag in irak
    Geplaatst op: 01 mei 2004 om 11:04
Recentelijk zijn er fotos opgedoken van britse soldaten die krijgsgevangenen mishandelen. Ook een documentaire laat zien hoe een amerikaanse patroeille een iraakse auto platwalst als straf voor 'looting'.
Vorm zelf je oordeel maar als je gelezen hebt of gezien wat er gebeurt.
CBS fotos
Al jazeera fotos
film bron 1
film bron 2(eigen backup als andere niet beschikbaar is)

Dit soort gedrag maakt ze niet bepaald geliefder in irak als je het mij vraagt.
Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2004 om 11:14

Ik vind het schandalig om zo om te gaan met je (krijgs)gevangenen. Je zou van de Amerikanen toch anders mogen verwachten. Op de site van the daily mirror heb ik het verhaal gelezen van die jonge irakees die is mishandeld door britse soldaten. Dit maakt de coalitietroepen inderdaad niet populairder.

 

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2004 om 12:35

Salaam,

ik ben eigenlijk helemaal niet verbaasd. Wat hadden we anders moeten verwachten? De Palestijnen worden ook mishandeld en die worden ook bezet.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2004 om 13:09
Voor een ieder die voor een oorlog tegen Irak was...

klik hier!!!!!!


ook anderen mogen het bekijken natuurlijk!!!
*********

En herinneren jullie nog de Amerikaanse krijgsgevangenen in Irak...die bijna gingen huilen. Die waren ongedeerd gelaten!!!!

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2004 om 13:30

 

Beste Remco,

Maar kijk eens naar een willekeurig Islamitisch land en kijk hoe ze daar met  gevangenen omgaan, conclusie: net zo slecht.


En dan nog (stel dat het gebeurt) dit rechtvaardigd het gedrag niet van de Amerikaanse/ Britste soldaten. Dit maakt het niet minder erg. Dit soort gedrag mag niet worden getolereerd/ geaccepteerd. Dit mag niet zomaar vergeten worden! Alleen maar omdat het gaat om 'Amerikanen.' Ik ben benieuwd wat er tegen dat soort 'mensen' (in hoeverre ze menselijk gedrag vertonen) wordt gedaan.

En misschien heb je wel gelijk dat veel Irakezen hoopten wanneer het 'machtigste' land ter wereld hen zou helpen, maar dit hadden ze absoluut niet in gedachten. Of is dit de manier waarop ze 'hulp' willen...? Ik denk het niet.

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2004 om 16:53

schokkende beelden

 

http://www.albasrah.net/images/iraqi-pow/iraqi-pow

dit soort praktijken gebeuren ook in Tsjeteni�. De Russen hebben daar de vrije hand en doen wat ze maar willen.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2004 om 18:51

zij waren toch de experts in vrijheid, en de kampioenen in menselijke rechten?

Terug naar boven
isra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 07:42
Remco,
Je gaf net aan dat uit onderzoek gebleken is dat 60 procent van de bevolking positief gereageerd heeft op de overname van Irak door Amerika. Maar waar bljft de 40 procent.
Tuurlijk kun je niet iedereen tevreden stellen, maar 40 procent is toch nog steeds veel.

ik zou graag je visie hierop willen weten.



Isra
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 09:24

In eerste instantie geplaatst door Remco

ik praat de behandeling van de krijgsgevangenen door de VS niet goed. Wat ik bedoel is dat je heel makkelijk vervalt in de vinger naar een ander wijze zonder naar jezelf te kijken.

Uit onderzoek blijkt dat 60% van de Irakezen een beter leven zegt te hebben sinds het ingrijpen van Amerika. Ik denk ook dat het niet perse de manier hoe de VS handelt  dwars zit, maar vooral het 'idee' dat de Amerikanen maar voor een doel in Irak zijn en dat idee wordt ze aangepraat door een stelletje idioten die zich geestelijke noemen. Een weldenkend mens weet dat wanneer de Irakezen gewoon hun leven op pakken en weer een leven en een land op gana bouwen dat de Amerikanen het land zullen verlaten zoals ze belooft hebben.

Actie -> Reactie

Jij bent echt helemaal ingepalmd door de zionistische media. Denk je nu echt dat Amerika en het pentagon  een hulporganisatie is. Waarom zouden zij zich het leed aan trekken van arabieren terwijl ze hen Palestina vermoorden? (wat ze nu ook doen in Irak)

Als je de propaganda gelooft  van de massavernietigingswapens en de slogans ' wij zijn hier om de arme Irakezen te helpen', dan heb ik echt medelijden met je. Je denkt toch niet echt dat al die miljarden dollars en al die Amerikaans doden 'geofferd' werden voor de 'arme ' Irakezen? En geloof me, de Amerikanen zullen daar nooit helemaal weggaan uit eigen vrije wil. Ze zullen er zeker bassisen willen houden voor Syri� en Iran.

Hoe je het ook draait of keert, een bezettende macht die met geweld is gekomen,kan alleen met geweld en verzet verjaagd worden. De enige die er belang bij heeft bij de bezetting van Irak zijn de zionisten in Isra�l (en de Amerikanen zelf natuurlijk) die nu een buffer hebben tegen Iran .

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 09:25

 

Allah ( swt) zal deze Amerikaanse barbaren straffen.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 09:48

In eerste instantie geplaatst door Remco

Isra
Salhadin
Wat hebben de Palestijnen met Irak te maken? Je betrekt er iets bij dat er totaal niks mee te maken heeft.


Zowel als Palestina als Iraq wordn bezet door dezelfde vijanden van de Islam. De Palestijnen  worden door Amerikaanse wapens vermoordt. Er is gen verschil tussen de zionisten die Jenin plat bombarderen met Amerikaanse Apaches en F16's en De Amaerikaanse bombardementen op Fallujah. Ze hebben allebei ��n doel: bezetting

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 10:11

Dit is onmogelijk, gezien het extreem rechtse christelijke regime in de VS dat nu aan de macht is en waartoe de massamoordenaar Bush behoort.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 10:21

beste remco,

noem eens 1 islamitisch land! die volgens de koran wetgeeft.

en yarem ben jij ook actief op joodsweb.nl???????

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 15:06
Ik denk dat uit alle berichten van de laatste dagen ook een positieve noot te halen valt.  Als alle niet-moslims (met voorop de USA en GB) echt zulke rotzakken waren en alleen maar moslims wouden doodmaken en vernederen, zou er nooit zo'n schandaal zijn gekomen van die mishandelingen.  Vaak zie je op TV moslims juichen als er iemand vermoord is (denk maar even aan die 4 amerikaanse burgers die gruwelijk vermoord werden in Irak), maar de westerse volken en kranten fluiten hun soldaten resoluut terug als er zoiets schandaligs gebeurt en straffen ze.  Hier juicht er niemand om de slachtoffers van zulke mishandelingen (behalve misschien de sicko's in kwestie). 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 15:30

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik denk dat uit alle berichten van de laatste dagen ook een positieve noot te halen valt.  Als alle niet-moslims (met voorop de USA en GB) echt zulke rotzakken waren en alleen maar moslims wouden doodmaken en vernederen, zou er nooit zo'n schandaal zijn gekomen van die mishandelingen.  Vaak zie je op TV moslims juichen als er iemand vermoord is (denk maar even aan die 4 amerikaanse burgers die gruwelijk vermoord werden in Irak), maar de westerse volken en kranten fluiten hun soldaten resoluut terug als er zoiets schandaligs gebeurt en straffen ze.  Hier juicht er niemand om de slachtoffers van zulke mishandelingen (behalve misschien de sicko's in kwestie). 

De Irakezen hebben het recht blij te zijn dat er Amerikanen gedood worden. Maar de verminking van lijken is niet toegestaan in de Islam en dit werd ook afgekeurd door de moslims. Toch  valt dit niet te vergelijken met de Amerikaanse barbaarse aanvallen met F16 en zware wapens op de burgers in Fallujah met 100den doden.

De westerlingen zwegen nochtans en hele tijd alhoewel ze wisten dat Irakeze gevangenen gefolterd worden. Men begon erover te spreken toen alles in de media kwam.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 15:46

Zelfs al hebben de Irakezen dat recht (en dat betwijfel ik, die mensen waren daar om het land terug op te bouwen), dan was het nog steeds smakeloos.  Ik keur F16's niet goed, maar mensen in brand steken, ze dan aan een brug ophangen en dan een feestje erbij bouwen vind ik pervers.

En welke westerlingen wisten dit?  De legerleiding?  Ja, blijkbaar wel , maar die hebben gevraagd het verhaal uit te stellen zodat ze eerst de schuldigen konden vinden en oppakken.  Maar meer wetserlingen-die-het-wisten dan dit zal je niet kunnen vinden, vrees ik.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 16:04
Kij, mijn bedoeling met dit te plaatsen was gewoon aan te geven dat er echt niet genoten wordt van zulke foto's in het Westen.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Mack1976 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 01:31
Maarrr. jullie vinden het dus wel allemaal goed, dat er "westerse" burgers, journalisten of militairen, gelynched worden of levend verbrand en dat dan hun gekoolde lichamen achter auto's de stad door gesleept worden? OF dat live op tv te zien is dat een "westerse" burger, journalist of militaire gijzelaar live op televisie door zijn hoofd geschoten wordt door �raakse" verzetsstrijders. zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zeg hiermee niet dat ik goedkeur wat de westersche (lees amerikaanse) troepen aldaar doen met POW's maar doe nou niet net als of ze de enige zijn. Ik sluit mij dus volledig aan bij kimmie. En verder salahdin, niemand heeft zoals jij zegt recht om blij te zijn dat er ook maar iemand gedood wordt, dat is complete onzin, denk nou eens na, waarom moet je blij zijn dat er iemand gedood wordt!!!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 05:32

Salamoen Aleykum

Ja sorry hoor maar als ik hoor dat amerikaanse soldaten omgekomen zijn ben ik eerlijk gezegd blij. Maar als ik hoor dat journalisten of toeristen gegijzeld worden dat ben ik NIET blij. Dat is gewoon zo bij mij. De enige reden is (denk ik) omdat de amerikaanse soldaten gewoon een directe vijand vormen voor de verzetsstrijders. En ik sta liever aan de kant die vecht voor rechten in eigen land dan dat ik aan de kant sta van iemand die zoekt naar vrede terwijl hij de oorlog zelf in levende lijve is.

Sorry als ik iemand kwets maar dat is MIJN MENING!!!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Mack1976 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 06:03
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykum

Ja sorry hoor maar als ik hoor dat amerikaanse soldaten omgekomen zijn ben ik eerlijk gezegd blij. Maar als ik hoor dat journalisten of toeristen gegijzeld worden dat ben ik NIET blij. Dat is gewoon zo bij mij. De enige reden is (denk ik) omdat de amerikaanse soldaten gewoon een directe vijand vormen voor de verzetsstrijders. En ik sta liever aan de kant die vecht voor rechten in eigen land dan dat ik aan de kant sta van iemand die zoekt naar vrede terwijl hij de oorlog zelf in levende lijve is.

Sorry als ik iemand kwets maar dat is MIJN MENING!!!

Oke maar probeer het dan genuanceerder te brengen, ik bedoel een ieder heeft recht op zijn eigen mening...maarrr je kan bij voorbeeld ook zeggen dat je blij bent dat de verzets strijders een overwinning geboekt hebben op de bezetters.

Want de amerikaanse soldaten (niet allemaal dat weet ik ook wel) die daar zitten, die zitten daar echt niet voor hun plezier, en in amerika staat op desertie in "oorlogstijd"(een voor amerika heel breed begrip) nog altijd de doodstraf.

En over die verzets strijders, ja die hadden met hun verzet ook even kunnen wachten tot de verval datum verliep van 30 juni, want ik geloof er nog heilig in dat de VN het daar dan overneemt en dat die voorlopige iraakse regering er dan zit.

Waar ik dan ook heilig in geloof is dat als die regering er dan zit, er nog mensen niet tevreden zijn en er nog flink wat burger oorlogen zullen volgen, en dat Irak uiteindelijk weer onder de macht van een dictator zal vallen, waarom?

Irak is een zwak land, het heeft jaren geen regering gehad, het volk heeft jaren in onderdrukking geleefd, en is zich daaraan gaan aanpassen, democratie is voor het Iraakse volk niet meer dan een term, die nu wel degelijk in werkelijk is getreden. Wat gebeurt er ze mogen zelf meebeslissen over het staatsbelang.  Er is niet meer iemand die voor ze beslist wat er gedaan moet en mag worden en een eigen mening die hebben ze 25 jaar lang niet mogen hebben (in het openbaar). Dus beslissingen nemen zal voor velen angstig zijn want wat is goed en wat niet dat besef hebben ze niet meer.

Op een gegeven moment als de regering dan zit, en de VN is weg, dan gaat er iemand opstaan die zegt wat saddam kon kan ik beter, en begint het liedje weer van vooraf aan (naar mijn mening)

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 06:57

In eerste instantie geplaatst door Mack1976

Maarrr. jullie vinden het dus wel allemaal goed, dat er "westerse" burgers, journalisten of militairen, gelynched worden of levend verbrand en dat dan hun gekoolde lichamen achter auto's de stad door gesleept worden? OF dat live op tv te zien is dat een "westerse" burger, journalist of militaire gijzelaar live op televisie door zijn hoofd geschoten wordt door �raakse" verzetsstrijders. zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zeg hiermee niet dat ik goedkeur wat de westersche (lees amerikaanse) troepen aldaar doen met POW's maar doe nou niet net als of ze de enige zijn. Ik sluit mij dus volledig aan bij kimmie. En verder salahdin, niemand heeft zoals jij zegt recht om blij te zijn dat er ook maar iemand gedood wordt, dat is complete onzin, denk nou eens na, waarom moet je blij zijn dat er iemand gedood wordt!!!

Als  je mijn berichten van eerder gelezen had, had je vernomen dat de moslims en ik dus ook, het verminken van lichamen afkeuren. dit is trouwens verboden in de Islam.

Sorry, maar waren  de Nederlanders nie blij toen de nazi's gedood werden door de coalitie?

Wat het argumnet betreft van sommigen dat het pentagon een 'hulporganisatie' is dat uit 'medeleven' het  het Iraakse volk is komen 'bevrijden', zeg ik als de Amerikanen toch zo graag mensen helpen waarom gaan ze dan niet naar Afrika waar de mensen het veel erger hebben. Daar komen ze om van de honger. Waarom hebben die Amerikanen al die miljarden dollars niet daar uitgegeven ? Maar nee, ze kozen voor het olierijke en interresant (voor de VS) gelegen Irak. Je gaat me ook niet wijsmaken dat het voor de massavernietegingswapens was of om Saddam te verwijderen, want dan ik je nog een tiental andere dictators opnoemen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 07:02

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Kij, mijn bedoeling met dit te plaatsen was gewoon aan te geven dat er echt niet genoten wordt van zulke foto's in het Westen.

Jij bent begonnen met het gebruiken van de term' het Westen' , ik vind dit geen goede woordkeuze omdat wij als moslims een onderscheid maken tussen de vredelievende 'Westerlingen' waaronder veel Europeanen en de barabaarse zionisten en extreem rechtse christenen die het land van de moslims willen bezetten. Het is natuurlijk dat iedere normale mens met afschuw reageert t.o.v. deze foto's.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Mack1976 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 07:21
In eerste instantie geplaatst door salahdin

In eerste instantie geplaatst door Mack1976

 

Sorry, maar waren  de Nederlanders nie blij toen de nazi's gedood werden door de coalitie?

Wat het argumnet betreft van sommigen dat het pentagon een 'hulporganisatie' is dat uit 'medeleven' het  het Iraakse volk is komen 'bevrijden', zeg ik als de Amerikanen toch zo graag mensen helpen waarom gaan ze dan niet naar Afrika waar de mensen het veel erger hebben. Daar komen ze om van de honger. Waarom hebben die Amerikanen al die miljarden dollars niet daar uitgegeven ? Maar nee, ze kozen voor het olierijke en interresant (voor de VS) gelegen Irak. Je gaat me ook niet wijsmaken dat het voor de massavernietegingswapens was of om Saddam te verwijderen, want dan ik je nog een tiental andere dictators opnoemen.

Ik denk dat de Nederlanders blij waren toen de Duitse bezetter was verdreven (zo kan het dus ook). Ik heb nooit gezegd dat het pentagon een hulp organisatie is. En wat betreft die miljarden dollars, Amerika zal net als alle andere eerste wereld landen voldoende geven aan  afrika etc.. Dit wat ze in Irak gedaan hebben was gewoon nodig, De reden die ze gebruikt hebben was niet helder, al ze wat mij betreft de reden gebruikt hadden dat ze Saddam gingen verdrijven was dat genoeg geweest. En dat ze Het olierijke en voor het M.O. interesant gelegen Irak kozen was natuurlijk ook omdat daar een Wrede dictator zat die nog nooit gehoord had van Mensenrechten. Want dat Olie geld waar iedereen het altijd over heeft ging toch al niet naar de bevolking (geen cent), dat stak saddam lekker in de zak van zijn Amerikaanse Levi's (grapje).

 Ik zeg niet dat nu alles naar de bevolking gaat want de VS zal best wat voor zichzelf houden daar twijfel ik geen moment aan (En ik kan niet oordelen of dat terecht of onterecht is) maar een heel groot gedeelte gaat wel naar de bevolking, de wederopbouw en hervorming.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 09:22

Hallo

Je moet vooral niet denken dat ik een voorstander ben van Saddam, want ik vind hem een dictator die zich laten misleiden heeft door de Amerikanen.

Maar ik herhaal mijn argument dat ik wel andere dictators ken die wel bondgenoten zijn van de VS. (wat Saddam vroeger trouwens ook was). De waarheid is dat de mensenrecheten niets betekend voor de VS want anders zouden ze stoppen met het leveren van wapens aan de zioniostische entiteit 'Isra�l'.

En als we voor de discussie zouden 'aannemen' dat saddam de reden was voor de oorlog, wel dan zijn er andere mogelijkheden zijn om Saddam te doen verdwijnen. Maar de VS heeft dat recht niet.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Mack1976 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 09:42
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Hallo

Je moet vooral niet denken dat ik een voorstander ben van Saddam, want ik vind hem een dictator die zich laten misleiden heeft door de Amerikanen.

Maar ik herhaal mijn argument dat ik wel andere dictators ken die wel bondgenoten zijn van de VS. (wat Saddam vroeger trouwens ook was). De waarheid is dat de mensenrecheten niets betekend voor de VS want anders zouden ze stoppen met het leveren van wapens aan de zioniostische entiteit 'Isra�l'.

En als we voor de discussie zouden 'aannemen' dat saddam de reden was voor de oorlog, wel dan zijn er andere mogelijkheden zijn om Saddam te doen verdwijnen. Maar de VS heeft dat recht niet.

 

Er zijn ook andere manieren om aan te geven dat je het niet eens bent met de manier waarop het westen (in het bijzonder Amerika) denkt, maar zie bijvoorbeeld Palestijnen kunnen ook op een andere manier aangeven dat ze het niet eens zijn met de manier waarop de Israelies te werk gaan, maar die (bijv Hamas) gebruiken toch ook direct geweld, tegen personen gericht. En waarom heeft Amerika het recht niet om in te grijpen, omdat het amerika is zeker, want als het bijvoorbeeld Iran was geweest of SYrie of Koeweit of een van de andere buur staten was het dan wel goed geweest.

 

Ik weet ook dat de VS veel van de Iraakse troepen heeft opgeleid, bondgenoten waren het zeker niet, maar dit terzijde. Waarom geeft Amerika niks om mensen rechten door wapens te verkopen aan Israel? onderbouw wat je zegt, kom met feiten. Dictators doen dit door het opleggen van een verbod op vrije mening of te wel censuur, ontneemt ze bepaald levensbehoeften etc.

 

En hoe kom je er nu weer bij dat Sadam zich heeft laten misleiden door Amerika? Waarom kan het nu niet gewoon zo zijn dat die man gewoon te veel macht kreeg en op een gegeven moment steeg het naar zijn koppie en is hij doorgesl*gen want hij wou meer macht.

 

Ik ga altijd uit van het beginsel iedereen is gelijk, en van daar uit bouw ik een mening op over iemand, maar iedereen blijft gelijk want we zijn allen mensen en hebben allen dezelfde rechten en plichten. Maar wat ik af en toe hier zie vind ik (dus mijn mening en hetgeen ik opvat) erg eenzijdig, want als ik het zo lees Heeft volgens alle aanwezige moslim/islam volgelingen hier op het forum, Amerika de schuld van alles wat slecht is. Ik ben niet een groot voorstander van Amerika, echt niet, want somige dingen zijn ondoordacht, maar wat ik hier zie is echt over the top (naar mijn mening)

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 12:39

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik blijf erbij dat deze oorlog (in Irak maar ook in Israel) niks met religie te maken heeft. Als Amerika echt in Irak was omdat ze de Islam uit willen roeien (?), waarom hebben de Islamieten dan ineens hun recht op geloofsuiting terug, onder Saddam mochten ze niks, Saddam was Stalinist en dus tegen Religie in welke vorm dan ook.

Jammergenoeg maken een stel achterlijke geestelijke die zich Islamitisch noemen aardig misbruik van de vrijheden die ze hebben. En aangezien vele Irakezen niet gewend zijn zelf te kiezen gaan ze dan al snel achter zo iemand aan hobbelen zonder na te denken waarom.

Laat ik je eraan herrinneren dat Bremer zei dat hij een Islamitische grondwet volledig uitsluit ook als het Iraakse volk dit wil. Maar ik denk dat er met jou en Mack 1976 niet veel meer te discusseren valt over dit onderwerp. Iemand die overtuigd is dat Amerika het goede het en de moslims het slechte.... 

Zo kan ik nog jaren blijven discusseren.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2004 om 13:40

Wat heb jij tegen bosnegers? Dat zijn ook maar mensen.

Hoe kan een christelijke geestelijke de Amerikanen uitmaken als 'ongelovige' als de meerderheid van de Amerikanen zelf christelijk is?

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Mack1976 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 01:14

In eerste instantie geplaatst door salahdin

Laat ik je eraan herrinneren dat Bremer zei dat hij een Islamitische grondwet volledig uitsluit ook als het Iraakse volk dit wil. Maar ik denk dat er met jou en Mack 1976 niet veel meer te discusseren valt over dit onderwerp. Iemand die overtuigd is dat Amerika het goede het en de moslims het slechte.... 

Zo kan ik nog jaren blijven discusseren.

Ik heb nooit gezegd dat Amerika het goede is en dat de moslims in het algemeen de slechte zijn! je moet goed lezen, ik zeg alleen dat ik hier vooral lees dat jullie vinden dat Amerika overal schuldig aan is! Mijn vraag daarop is waarom is in jullie ogen Amerika overal schuldig aan dan? Discussie is natuurlijk, als je het niet kan opbrengen hier over te discusieren met Remco en mijzelf waarom reageer je dan op 1 van onze postings. Ik ben echt niet anti moslim, maar ik ben ook niet anti Amerikaans, is dat dan zo erg?

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 08:01

Salamoen Aleykum

Ik ben wel anti-amerikaans. Amerika is in mijn ogen gewoon een vijand. Een vijand die ik niks kan maken omdat die vijand zich schuilhoudt achter zijn eigen burgers. Om die vijand pijn te doen moet ik de burgers raken. En omdat de islam verbiedt om burgerslachtoffers te maken kan ik amerika dus ook niks maken. En tegen de amerikaanse burgers koester ik geen haat maar tegen mensen die het amerikaanse beleid rechtvaardigen.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Mack1976 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 08:36
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykum

Ik ben wel anti-amerikaans. Amerika is in mijn ogen gewoon een vijand. Een vijand die ik niks kan maken omdat die vijand zich schuilhoudt achter zijn eigen burgers. Om die vijand pijn te doen moet ik de burgers raken. En omdat de islam verbiedt om burgerslachtoffers te maken kan ik amerika dus ook niks maken. En tegen de amerikaanse burgers koester ik geen haat maar tegen mensen die het amerikaanse beleid rechtvaardigen.

Nee oke je bent dus niet anti amerikaans, maar je staat niet achter het amerikaans regeringsbeleid, want je hebt niets tegen hun burgers. Maar idd waarom koester je dan zo veel haat richting de amerikaanse regering, kun je mij een aantal redenen geven, dan krijg ik ook beter inzicht in het verhaal.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.