Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Trouwen ff een vraagje voor de mannen

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Trouwen ff een vraagje voor de mannen
    Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 10:55

Wat een onzin Sjonny, zolang ze geen Haram dingen doen is contact echt niet verboden. De grootste onzin die ik ooit gehoord heb is dat mannen en vrouwen niet gewoon met elkaar mogen praten, echt achterlijk. Zolang je geen sex etc hebt, is er niets mis mee.

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Wat een onzin Sjonny, zolang ze geen Haram dingen doen is contact echt niet verboden. De grootste onzin die ik ooit gehoord heb is dat mannen en vrouwen niet gewoon met elkaar mogen praten, echt achterlijk. Zolang je geen sex etc hebt, is er niets mis mee.

Wassalaam: Rahima

Misschien moet je je wat meer in de quran en de soennah verdiepen voordat je je zo een harde conclusie trekt waarbij je de meerderheid van de moslims beledigt. Dan zou je namelijk moeten weten dat indien een man en een vrouw alleen zijn, de derde de satan is. En dat de quran opdraagt voor scheiding tussen de seksen, beveelt om een nederige houding aan te nemen tussen de seksen. Dus jouw uitspraak "zolang er geen sex plaatsvindt" getuigt van onwetendheid.

Want volgens jou zou je dan ook mogen flirten, uit eten gaan, vriendjes nemen en van alles en nog wat doen.

Zonder enig noodzaak hoor je niet te praten met de andere sekse. Nog nooit de quran gelezen? Je ogen naar beneden houden en bescheiden zijn.

Denk na voordat je zo iets dergelijks post. Want wat de topic opener doet is inderdaad verboden aangezien informeel contact heeft met een niet-mahram. Doe eens kennis op zou ik zeggen.

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 13:13
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Misschien moet je je wat meer in de quran en de soennah verdiepen voordat je je zo een harde conclusie trekt waarbij je de meerderheid van de moslims beledigt. Dan zou je namelijk moeten weten dat indien een man en een vrouw alleen zijn, de derde de satan is. En dat de quran opdraagt voor scheiding tussen de seksen, beveelt om een nederige houding aan te nemen tussen de seksen. Dus jouw uitspraak "zolang er geen sex plaatsvindt" getuigt van onwetendheid.

Prima dan toch als de zus erbij is?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 13:35

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

de zus erbij is?

Ze had het niet over een zus. Maar een mahram moet een man zijn.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 14:28
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

de zus erbij is?

Ze had het niet over een zus. Maar een mahram moet een man zijn.

Wat is daar dan de reden voor? Wel gek, in de westerse culturen had je eerder het matrone-idee, je weet wel, oudere vrouwen die hun jongere seksegenoten nogal heel erg op de vingers keken...
Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 02:31

Waarom spreken jullie toch altijd dat een meisje geen afspraakjes maken mag?

Ik neem aan dat er in de meeste gevallen ook een jongen bij betrokken is?

Waarom spreekt niemand hier over wat een jongen mag doen of niet doen?

Verder is een ten huwelijk geving hier in het westen slechts symbolisch.

Groetjes Herne

ps Ik heb zelf een gezonde opgroeiende tiener dochter en mijn raad aan haar zou zijn om eerst haar studie af te maken voordat ze een huwelijk zou aangaan.

En zelfs na de beeindiging van een studie is het niet onverstandig om eerst een tijdje te werken en zelfstandig te zijn.

Dat is beter. :-)

 

 

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door Herne

Waarom spreken jullie toch altijd dat een meisje geen afspraakjes maken mag?

Ik neem aan dat er in de meeste gevallen ook een jongen bij betrokken is?

Waarom spreekt niemand hier over wat een jongen mag doen of niet doen?

Waar zie je dat iemand doen? Ik zie het in ieder geval niet. God maakt geen verschil tussen een man en vrouw wat betreft verboden zaken.

De cultuur die erom heen hangt doet dat.

 

 

Terug naar boven
foppe Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote foppe Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 11:14

hoe komt het dat ik het idee heb dat moslims in Nederland (wellicht ook in andere landen) veel strenger en soms fundamentalistischer zijn dan de moslims die ik spreek als ik bijvoorbeeld in Turkije of Marokko ben?

wat ik hier vaak lees en hoor brengt afkeer tot de islam in mij naar boven. als ik daar ben voel ik me prima op mijn gemak

?

is dat hetzelfde idee als witkoppen-hollanders in bijvoorbeeld spanje op vakantie zijn en het oer nederlandse juist extreem tentoonspreiden om zich vooral te laten gelden en laten zien waar ze vandaan komen?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 16:11
ik denk dat wij hier in Nederland jullie gekend hebben, als jullie als toeristen naar buitenland gaan, dan moeten jullie goed gedragen, vandaar denken die mensen daar, oh wat zijn deze mensen goed zeg, waneer jullie in eigen land zijn zien jullie ons als tweederangs burgers, of niet? zoniet, in ieder geval de nederlandse politici en tweede kamerleden wel, we moeten ons cultureel en intellectueel rehabiliteren volgens hen, dat door afstand te nemen van onze islamitische wetten, en wie dit weigert zou getuchtigd moeten worden door uitzetting of deportatie.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
foppe Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote foppe Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 16:25

is dat een reden dat het hier over het algemeen fanatieker aan toe gaat als het gaan om het geloof?
wat betreft dat 'wij' als toeristen naar het buitenland gaan en 'ons' goed moeten gedragen:
1) als ik ergens te gast ben (op visite bij de buren of op vakantie) heb ik geleerd en vind ik ook dat ik me moet gedragen.
2) als ik ergens op vakantie ben stoor ik me gigantisch aan het gedrag van 'witkop hollanders' die arrogant en asociaal zijn

en nee ik zie 'jullie' niet als tweederangs. ik zie iedereen als gelijke-rangs zeg maar.

en neen ik vind niet dat (alle) politici vinden dat 'jullie' je cultureel en intellectueel moeten rehabiliteren. (er zijn altijd enkele uitzonderingen) ik denk dat je het in het licht moet zien als ware er Christenen die zich in een Islamitische staat vestigen en hun Christelijke wetten daar willen doordrukken. Christenen daar zullen hetzelfde reageren als jij hier waar op zich niks mis mee is.

Een politieke partij oprichten en zo proberen de door 'jullie' gewenste veranderingen door te voeren lijkt me een betere optie dan fanatisme te prediken.  (wat een aantal doen) noem het koppigheid, noem het dom, noem het christenhonden gedrag.. inmiddels zouden 'jullie' moeten weten dat fanatisme in nederland iig het tegenovergestelde bewerkstelligd dan wat het op zou moeten leveren. algemeen geaccepteerde meningen en wetten creeer je nu eenmaal niet met dwang of geweld, maar door middel van het creeeren van respect en inzicht

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 06:32
In eerste instantie geplaatst door foppe

hoe komt het dat ik het idee heb dat moslims in Nederland (wellicht ook in andere landen) veel strenger en soms fundamentalistischer zijn dan de moslims die ik spreek als ik bijvoorbeeld in Turkije of Marokko ben?


Eh? Wat bedoel je met ''strenger' en 'fundamentalistischer'?

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.