Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverhaal betreft muziek

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verhaal betreft muziek
    Geplaatst op: 20 mei 2004 om 14:29

Assalamoe alykoem,

een waargebeurd verhaal, zo zie je tot wat muziek kan lijden

 

Het gebeurde in een arabisch land. Een paar jongeren waren met auto, de bestuurder heeft muziek zo hard aangedaan, er was geschreeuw en geklap in de auto. Een jongeman naast de bestuurder vond dat niet goed, maar durfde niets van te zeggen, hij schaamde zich van zijn vrienden. Na een tijdje in de auto hoorden ze een harde knal. Er was iets mis met motor, waarna ontplofte die. De auto kantelde meermalen en de izettenden die achter in de auto zaten zijn terplekke overleden. De bestuurder is in een verschrikkeliijke toestand. De jongeman die naast hem zat, was alleen licht gewond. Hij rende naar zijn vriend en zag dat hij bijna dood gaat. Hij zegt tegen hem: '' zeg LA ILAHA ILLA ALLAh'', maar in plaats daarvan zegt hij: ''ya layla dana, ya layla dana.....'' .Dit was het muziekstuk die hij net luisterde. Hij overleed daarna. Allahoe almusta3aan.

 

Ik hoop dat jullie hiervan een les kunnen nemen.

 

wassalamoe alykoem.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 15:41

salam alikoem

Huh ik begrijp het niet  waarom zeg tie gewoon niet   la ilah ilalah,in plaats van die  domme stukje.

beslama groetjes anissa

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 16:01

Assalamoe alykoem,

zuster, misschien moet je nog een keer lezen. ik d8 dat ik duidelijk was.

die jongen was daarvoor muziek en het luisteren, net voor zijn dood herhaalde hij dat muziekstukje in plaats van la ilaha illah Allah. dat muziekstukje bleef in zijn gedachte. zo zie je hoe muziek invloed heeft op de gedachtes van mensen.  

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.