Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotentatoeage

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Onderwerp: tatoeage
    Geplaatst op: 25 mei 2004 om 10:27

Overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn). De Profeet Mohamed vrede zij met hem heeft gezegd :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..."

Terug naar boven
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2004 om 10:21
Oops ik heb deze topic zonder te kijken ergens maar geplaats, mijn excuses
Terug naar boven
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2004 om 10:20

Selamin Aleykum,

Een vriendin van mij die half turks en half nederlands is, die vroeg me laatst of het haram is als je een tatoeage neemt. Omdat het haar wel leuk leek. Ik heb haar uitgelegd dat het haram is, omdat je je lichaam verminkt, en omdat je reiniging (abdest) niet word geaccepteerd, omdat je huid overlapt is met de tatoe. Toen kwam zij met voorbeelden als: je draagt ook oorbellen. Je oorgat blijft er ook altijd open. En vele marrokaanse vrouwen hebben ook hun tatoeage op hun voorhoofd. Terwijl hun ook moslim zijn.

Ik wist op een gegeven moment niet meer hoe ik het moest uitleggen. Kunnen jullie mij daarbij helpen. Is er een hadith over, of staat er iets in de koran. Zodat ik het haar en anderen kan uitleggen. Want ik heb deze vraag wel eerder gehoord.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Selamin Aleykum

Ruveyda

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.