Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe onbedekte vrouw

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De onbedekte vrouw
    Geplaatst op: 14 juni 2004 om 08:28

Moslima, ik zie jou kijken,

En jou ogen daarna verschrikt de andere kant op wijken,

Je hebt me gezien,

In mijn korte rok en wapperende haar,

En je denkt misschien,

Dat ik op moet passen voor gevaar.

 

Moslima, ik zie jou kijken,

jij kan maar niet begrijpen,

Dat ik niet voor het gevaar genaamd �mannen� ga wijken,

Hun wellustige blikken maken mij niets uit,

Ik draag GEEN kleding totop mijn kuit.

 

Moslima, kijk niet zo mij,

Je kent mij niet,

�gelukkig niet� denk je nu misschien blij,

maar zoals jij mij nu ziet,

dat beeld  klopt niet.

 

Moslima, als jij mij zou kennen,

En aan mijn gewoontes zou wennen,

Dan zul jij zien,

Dat meisjes die hun armen ontbloten,

Heus niet worden nagefloten,

Ja misschien,

Een enkele keer,

maar ons doet dat niets meer,

 

Mannen moeten zich leren te gedragen,

En als ze daar volgens de Islam niet toe in staat zijn,

Dan zou je eens bij jezelf moeten vragen;

Is er dan niet wat mis met die mannen en niet met mij?

 

Ik heb dit gedicht geplaatst, als een reactie op alle hidjaab-ik-ben-er-zo-trots op gedichten. Ik hoop dat jullie er een beetje tegenkunnen!

 

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 09:07

Ze moeten er maar tegen kunnen, er staat niks ergers dan in de pro-hidjaabgedichten

Heb je dit zelf gedicht?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 09:21

Salaam,

In eerste instantie geplaatst door Rahima

Ik hoop dat jullie [sic] er een beetje tegenkunnen!

Ik zou niet waarom mensen hier niet tegen zouden kunnen. Een gedicht is geen wetenschappelijk, objectief geschreven traktaat en dat "moet" het ook niet zijn.

Verder heb ik de indruk dat de zogenoemde pro-hijaab-gedichten geschreven worden uit een soort therapeutische noodzaak: het zit mensen dwars. Dat daarin dan niet zo genuanceerd wordt gesproken over "de Ander" vind ik niet meer dan begrijpelijk. Te meer daar deze gedichten ook worden geschreven en gepost met het idee dat men zich hier onder soortgenoten bevindt, hetgeen ook niet geheel verwonderlijk is. Hoe het ook zij, de venijnige reacties - van de niet-drager - die dikwijls volgen op die gedichten zijn ook niet even zaligmakend; zeker wanneer we het bovenstaande in ogenschouw nemen.

Wa salaam

"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 09:39

Beste AbuHenk,

wat versta je dan onder therapeutische noodzaak?  Vind jij het een goede zaak als je iemand anders beschuldigt van iets wat je zelf doet (mensen beoordelen op hun kledij)?  Ik snap niet hoe dat tot een betere situatie kan leiden?

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 05:28

Salaam,

Je lijkt in je (retorische?) vragen te veronderstellen dat de betreffende gedichten tot "wederzijds begrip" o.i.d. zouden moeten leiden, of met dat doel geschreven zijn ("Ik snap niet hoe dat tot een betere situatie kan leiden"). Mijn punt was nu juist dat dat niet zo is en dat dat besef weleens ontbreekt. Verder spreekt mijn bijdrage wel voor zich, lijkt me.

Om terug te keren naar Rahima's po�zie: goed gedicht!

Wa salaam

"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 05:35
dank u!
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 05:45

Hoi AbuHenk,

ik antwoordde op dat jij de gedichten een therapeutische noodzaak vind.  Therapeutisch klinkt bij mij dan als iets wat naar een beter situatie leidt.  Maar ja, ik snap wel wat je bedoelt

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Moslima, ik zie jou kijken,

En jou ogen daarna verschrikt de andere kant op wijken,

Je hebt me gezien,

In mijn korte rok en wapperende haar,

En je denkt misschien,

Dat ik op moet passen voor gevaar.

 

Moslima, ik zie jou kijken,

jij kan maar niet begrijpen,

Dat ik niet voor het gevaar genaamd �mannen� ga wijken,

Hun wellustige blikken maken mij niets uit,

Ik draag GEEN kleding totop mijn kuit.

 

Moslima, kijk niet zo mij,

Je kent mij niet,

�gelukkig niet� denk je nu misschien blij,

maar zoals jij mij nu ziet,

dat beeld  klopt niet.

 

Moslima, als jij mij zou kennen,

En aan mijn gewoontes zou wennen,

Dan zul jij zien,

Dat meisjes die hun armen ontbloten,

Heus niet worden nagefloten,

Ja misschien,

Een enkele keer,

maar ons doet dat niets meer,

 

Mannen moeten zich leren te gedragen,

En als ze daar volgens de Islam niet toe in staat zijn,

Dan zou je eens bij jezelf moeten vragen;

Is er dan niet wat mis met die mannen en niet met mij?

 

Ik heb dit gedicht geplaatst, als een reactie op alle hidjaab-ik-ben-er-zo-trots op gedichten. Ik hoop dat jullie er een beetje tegenkunnen!

 

Wassalaam: Rahima

Salaam Rahima,

Je zult het vast vreemd vinden, maar ik vind dat gedicht mooi en ik begrijp wel wat er geschreven is, ik heb dat ook een tijdje zo gevoeld. Ik vind het wel jammer dat  je in dat gedicht min of meer naar voren wilt laten komen dat wij hijaab dragers denegrerend kijken naar niet hijaab dragers...het dragen van een hijaab maakt je niet meteen een goede moslima.

Ik kan me in dat gedicht terug herkennen...maar alhamdoelilah ik heb gekozen voor de hijaab niet omdat ik wil dat mensen zullen zeggen ooh die is braaf..Nee ik heb het gedaan voor Allah...en dat heb ik gedaan nadat ik over de islam heb gelezen..ik hield van de Islam ik hield van Allah..ik wilde voor Allah proberen om als een goede moslima door het leven te gaan..ik draag een hijaab maar ik ben er nog niet..ik moet er nog wat voor doen zodat ik tegen mezelf kan zeggen dat ik een goede moslima ben InshaAllah.

Ik citeer uit jouw tekst...Ik hoop dat jullie er een beetje tegenkunnen!

Ik vind dit echt ongepast omdat je er vanuit gaat dat hijaab dragende moslima's zich aangevallen voelen..en dat is niet zo.

wa salaam,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 07:49

Lieve Fatiha,

bedankt voor je reactie,

de zin "ik hoop dat jullie er een beetje tegenkunnen" is omdat ik a. de mensen op dit forum over het algemeen niet echt ruimdenkend vind. en b. omdat ik de gedichten van moslima's over hun hidjaab ook vaak nogal denigrerend vind over meisjes die geen hidjaab dragen. En antwoord ik hierop, en dus ben ik wel een beetje "bang" voor de reacties die gaan komen.  maar het valt mee tot nu toe.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 09:03

salaam,

rahima ik begrijp u totaal! en ik weet hoe da voelt om scheef beken worde door andere die spijtig genoeg zich moslima s noemen,die eigenlijk ni weten dat "la ikraaha fi dine!"=in religie doe je  nix met tegen zin, maar wel met overtuiging, en  zuiver imaan!

en ze weten niet dat ze door hun blikken,andere doen schrikken,en afwijken van het idee om ooit hijaab drager te worden.

ik zeg absoluut niet dat iedereen is zo,nee helemaal niet! maar ze bestaan er!spijtig genoeg.

lmouhim, lah yehdina jami3an.

wassalaam 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 09:28

Hoi rahima!

Das lang geleden, h�?!

Maar ik vind dat je mooi kunt dichten hoor! En ik kan er tegen. Het is inderdaad zo dat er hijaabdragende meisjes zijn die erg "vals" naar de meisjes zonder hijaab kijken.

Ik denk niet dat wij die andere persoon ermee helpen. Voor hetzelfde geld, is diegene net aan het overwegen een hijaab te dragen...

Een glimlach lijkt me beter.

Een opmerkinkje: Als ik mijn blik afwend van een kort rokje, of een blote buik of iets dergelijks, doe ik dat uit schaamte.

 

Insha Allah zien we mekaar weer gauw!!!

doeidoei

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 13:20

Hoihoi Badia,

idd lang geleden, laat je horen wanneer je weer tijd hebt?

Over je opmerking: waar schaam je je dan voor?

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 14:10

Assalamoe alykoem,

al 7aya-oe mina al Iemaan. (de shaamte is een aspect van het geloof)

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 14:40
Ja, maar je schaamt je toch niet voor alles?  Waarom dan wel als iemand anders een korte rok draagt of lang haar? 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 17:26

Salam,

Lijkt net of ze in een keer onderdrukt voelen, terwijl zij (en daarmee bedoel ik dat soort wijven/vrouwen hoe je ze ook wilt noemen) in de meerderheid zijn en het beeld hier in Nederland vormen/bepalen.

Nou willen jullie ook dat de moslimvrouwen, dat soort kledingdracht gaan goedkeuren of begrijpen? Zo begrijp ik zo uit je gedichtje. hahahahaha. Ik weet dat de moslims de meest ruim denkende mensen zijn op aarde, alleen bepalen wij zelf (zoals de vrouwen die zo bloot erbij lopen) wat wij dragen en wat wij vinden van dat soort kledingdracht.

Dat is zoiets zeg maar wat de Islam verbiedt, zoiets als alcohol dat je dan met een gedichtje komt dat alcohol helemaal niet erg is. Zo van, ja af en toe drink je meer dan is toegestaan en ja af en toe krijg je last van je lever, maar als je het met mate doet is er niets ergs aan. Kom op joh, als ons iets wordt verboden of aangeraden om niet te doen dan moet je niet denken dat je "ons" het tegendeel gaat/kunt bewijzen. Als de koran ons iets verbiedt of als de profeet vzmh ons iets afraad, dan moet JIJ ook begrip kunnen tonen dat wij die dingen verafschuwen en daarmee niets te maken willen hebben!!!  Ik krijg vaak de indruk dat wij dat soort dingen met open armen MOETEN ontvangen!

Wij respecteren eenieder EN verwachten de respect wederzijds. Wij oordelen niet over hen, en zo verwachten wij ook dat hen niet over ons oordelen.

Tevens wil ik erbij zeggen dat ik het berichtje heus wel begrijp, dat niet ieder "blote" meid wordt lastig gevallen of een sl*t is. Maar zo moeten jullie ook begrijpen dat niet ieder anders dragende mens onderdrukt wordt of al dat geblabla eromheen.

Wat ik steeds meer merk, is dat in een land waar veranderingen gaande is, dat men telkens de weg van de "mindere/zwakkere/anders denkende" in de samenleving probeert te belemmeren danwel te vernietigen. Alleen maar omdat deze anders zijn.

Ik hoop zo een beetje duidelijk te zijn tegenover de mensen die zich hierin kunnen vinden.

Ma3a salam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 17:42
In eerste instantie geplaatst door Outlaw

Lijkt net of ze in een keer onderdrukt voelen, terwijl zij (en daarmee bedoel ik dat soort wijven/vrouwen hoe je ze ook wilt noemen) in de meerderheid zijn en het beeld hier in Nederland vormen/bepalen.

Beste vent,

prima dat je je eigen mening geeft, en dat je dat onderbouwt, dat deed je heel goed, maar moet er dan zo'n woord in?  Daarmee haal je je eigen pleidooi heel erg naar beneden...

En nee, de westerse vrouwen zijn niet allemaal sletten, maar vind je zo'n zin goed klinken?  Het is misschien beter te zeggen, dat de meesten het niet zijn.  Hoe zou jij het vinden, moest ik zeggen 'ach ja, natuurlijk discrimineren niet alle moslims hun vrouwen'.  Dat klinkt ook niet erg positief of zo, dus misschien kan je een beetje op dat soort uitingen letten.  Erg tolerant of respectvol kwam je stukje niet over, hoewel je er in je post vanuit gaat dat de moslims dat algemeen zelf zijn, waarmee ik dan aanneem dat je ook jezelf bedoelt.  Wel, dat was je dus NIET.

En nu we toch bezig zijn, laat dat woord bloot eens weg, bloot is 'geen kledij aan je lijf'...  Als je er dan toch wat wilt opplakken, kan je misschien 'zonder hidjaab' nemen of zo. 

Enne, beste moslima's die hierop geantwoord hebben, ik vond het heel leuk om al die positieve antwoorden te lezen, want het is niet de indruk die ik hier altijd kreeg...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 17:45

Oh ja, vlak voordat ik nog ga slapen had ik even je gedichtje aangepast

Zat toch geen copyright op, toch?

 

Kafira, ik zie jou ook zo kijken,

En jou ogen daarna verschrikt nog een keer of tien,

Je hebt me gezien,

In mijn hidjaab en je ziet geen haar,

En je denkt misschien,

Dat je op moet passen voor dat gevaar.

 

Kafira, ik zie jou kijken,

jij kan maar niet begrijpen,

Dat ik wel voor het gevaar genaamd � wellustige mannen� ga wijken,

Hun wellustige blikken maken mij wel uit,

En wat jij van mij vind interesseert me geen fluit

Ik wil namelijk zonder hun handtastelijke bezigheden thuiskomen

 

Kafira, kijk niet zo naar mij,

Je kent mij niet,

�gelukkig niet� denk je nu misschien blij,

maar zoals jij mij nu ziet,

dat beeld  klopt ook niet.

 

Kafira, als jij mij zou kennen,

En OOK aan mijn gewoontes zou wennen,

Dan zul jij zien,

Dat meisjes die met respect hun klederdracht dragen,

Heus niet worden onderdrukt maar worden behagen en gerespecteerd door hun mannen,

 

Mensen die negatief zijn over mijn geloofsuiting moeten zich leren gedragen,

En als ze daartoe niet in staat zijn,

Dan zou JIJ eens bij jezelf moeten afvragen;

Is er dan niet wat mis met MIJN mensen??

 

Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 17:55

lieve kimmie kim,

Je snapt toch wel wat ik met bloot bedoel. (niet letterlijk nemen). En bloot betekent bij mij niet zonder hidjaab. Een beetje ruim denken kan ook geen kwaad.

Ik als moslim zijnde ben zeer ruimdenkend. Ik heb ook gezegd dat ik wel begreep wat ze bedoelde met het berichtje.

Niet elke berichtje kan in jouw ogen positief zijn, je kan natuurlijk niet alle gedachten/meningen op een hoopje krijgen.

Ik kan  je er ook meteen bij zeggen dat de reacties die ik op forums lees toch anders over komen dan dat de bedoeling zou zijn. Ik denk dat als iets mondeling wordt toegelicht dat er een grote kans is dat het sneller wordt begrepen.

Mocht je het echt zo negatief ervaren dan was het echt niet mijn bedoeling. Ik ben een realist en dat kan soms vervelend zijn voor andere. (dat begrijp ik ook wel)

mvg

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door Outlaw

Oh ja, vlak voordat ik nog ga slapen had ik even je gedichtje aangepast

Zat toch geen copyright op, toch?

 

Kafira, ik zie jou ook zo kijken,

En jou ogen daarna verschrikt nog een keer of tien,

Je hebt me gezien,

In mijn hidjaab en je ziet geen haar,

En je denkt misschien,

Dat je op moet passen voor dat gevaar.

 

Kafira, ik zie jou kijken,

jij kan maar niet begrijpen,

Dat ik wel voor het gevaar genaamd � wellustige mannen� ga wijken,

Hun wellustige blikken maken mij wel uit,

En wat jij van mij vind interesseert me geen fluit

Ik wil namelijk zonder hun handtastelijke bezigheden thuiskomen

 

Kafira, kijk niet zo naar mij,

Je kent mij niet,

�gelukkig niet� denk je nu misschien blij,

maar zoals jij mij nu ziet,

dat beeld  klopt ook niet.

 

Kafira, als jij mij zou kennen,

En OOK aan mijn gewoontes zou wennen,

Dan zul jij zien,

Dat meisjes die met respect hun klederdracht dragen,

Heus niet worden onderdrukt maar worden behagen en gerespecteerd door hun mannen,

 

Mensen die negatief zijn over mijn geloofsuiting moeten zich leren gedragen,

En als ze daartoe niet in staat zijn,

Dan zou JIJ eens bij jezelf moeten afvragen;

Is er dan niet wat mis met MIJN mensen??

 

 mooi gedaan outlaw, als je me wil vergeven dat ik er even op reageer?

Om even bovenaan te beginnen:

"Ik wil namelijk zonder hun handtastelijke bezigheden thuiskomen" --> alsof elk meisje dat hun haren onbedekt heeft met handtastelijke bezigheden thuiskomt? lijkt mij niet..

"Dat meisjes die met respect hun klederdracht dragen" meisjes die een kort rokje dragen, dragen dat ook met alle respect hoor.. dat zijn niet alleen hidjaab draagsters!

"Heus niet worden onderdrukt maar worden behagen en gerespecteerd door hun mannen" het woord onderdrukt is nooit door mij in de mond genomen, en jij reageert met deze zin alsof ik dat wel gedaan heb..

"Mensen die negatief zijn over mijn geloofsuiting moeten zich leren gedragen" Ik ben nooit negatief geweest over de Islam, je veranderd nu mijn gedicht, en reageerd op het veranderde. Ik heb heb gezegt dat mannen die zich niet kunnen gedragen, daar wat aan moeten doen en dan moeten de vrouwen niet een hoofddoek gaan dragen. Dat stel ik. En jij zegt dan dat ik geen respect heb voor je geloofsovertuiging..? Kom op hee..

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 07:28
In eerste instantie geplaatst door Outlaw

lieve kimmie kim,

Je snapt toch wel wat ik met bloot bedoel. (niet letterlijk nemen). En bloot betekent bij mij niet zonder hidjaab. Een beetje ruim denken kan ook geen kwaad.

Ik als moslim zijnde ben zeer ruimdenkend. Ik heb ook gezegd dat ik wel begreep wat ze bedoelde met het berichtje.

Niet elke berichtje kan in jouw ogen positief zijn, je kan natuurlijk niet alle gedachten/meningen op een hoopje krijgen.

Ik kan  je er ook meteen bij zeggen dat de reacties die ik op forums lees toch anders over komen dan dat de bedoeling zou zijn. Ik denk dat als iets mondeling wordt toegelicht dat er een grote kans is dat het sneller wordt begrepen.

Mocht je het echt zo negatief ervaren dan was het echt niet mijn bedoeling. Ik ben een realist en dat kan soms vervelend zijn voor andere. (dat begrijp ik ook wel)

mvg

Beste,

laten we de woorden...

- wijven

- bloot

- seksbom

- sletten

even realistisch bekijken...  Vind jij dat positief klinken?  Dat is dus onrespectvol en absoluut niet tolerant...  Hoe graag je ook het tegengestelde zou horen...  Sorry dat ik daar dus even realistisch op reageer...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 09:23

Hallo dames,

Is maar een gedichtje meiden! Even voor de duidelijkheid die volgens mij nog niet tot jullie is doorgedrongen. Wat jij realistisch of positief vindt hoef ik niet realistisch of positief te vinden. Tolerantie idem. Seksbom en sletten zijn niet genoemd. Wel even bij de les blijven he?

Hey rahima,

Nogmaals is maar een gedichtje, is niet voor jou bedoeld als je niet aangesproken voelt, mocht dat wel zo zijn. tja.......dan moet je met mijn gedichtje leren leven, maar was wel een leuk gedichtje (al zeg ik het zelf)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 09:57
Goed, seksbom staat er niet (sorry daarvoor)...  Maar de rest staat er wel, waaronder sl*t, of bedoel je misschien slot of slut of slat?  Waar moet ik trouwens de tolerantie zoeken in die post van je?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.