Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

maagdelijkheid

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
sanae_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sanae_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: maagdelijkheid
    Geplaatst op: 22 juni 2004 om 06:03

Salaam oualikoum wa rahmatallah wa barakatoehoe,

Ik had gisteren een discussie met mijn tante over maagdelijkheid, namelijk na je huwelijksnacht tonen aan de vrouwelijke familieleden dat je maagd bent dmv van een bebloede laken of doekje. Ik wist niet wat ik hoorde!!! Ik wist dat het bij sommigen marokkanen op die wijze gecontroleerd werd, maar van mijn familie had ik het nooit verwacht. Ik vind dat op zich niet zo erg. Maar zelf ben ik erg verlegen en vind het maar een vreemd idee. En ik vind dat het een zaak is tussen mij en Allah swt en natuurlijk mijn toekomstige man. Maar waar ik vooral kwaad om werd, was op het volgende: Ik vertelde haar dat men niet hoeft te bloeden, en zei vond dat onzin en zei dat het wel moet 100%. Als het niet de nacht zelf is dan over de aantal keren, in ieder geval de vrouw moet bloeden. Maar ze wou mij niet geloven en zei dat al die onderzoeken maar onzin zijn. Maar mijn beste vriendinnen zijn getrouwd en ook hen hebben niet gebloedt, zij vond dat raar en zei dat hen dan vast wel voorheen sex hebben gehad. Ik wist niet wat ik hoorde!!

Het gaat hier om een tante van 50 jaar. Wat ik nu graag zou willen weten? Wat de islam hierover zegt?? Persoonlijk vind ik dat het cultureel gebonden is, wat ik hierboven vertelde. Of heeft het ook met de islam te maken?

Ik hoop dat er een broeder of zuster voor mij bronnen heeft waar in verteld wordt, wat de Islam hierover zegt??

Alvast bedankt!!!!

WAs-Salaam, sanae moslima

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.