Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWaartoe haat kan leiden

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waartoe haat kan leiden
    Geplaatst op: 26 juni 2004 om 05:33

Dit lijkt me een goede reactie op sommige posts die ik hier de laatste weken las...  Joodse jongen in Antwerpen neergestoken door noord-afrikaanse jongeren... wegens joods zijn...

http://www.nieuwsblad.be/Nieuws/Detail.aspx?ArticleID=GL46UT 2J&cat=BINNENLAND

Er stond ook een goeie column over hetzelfde onderwerp in dezelfde krant, ik kan er spijtig genoeg geen link naartoe vinden.  Enkele stukjes eruit:

'En opnieuw werd vastgesteld dat het manifeste wangedrag van enkele agressieve idioten een hele gemeenschap dreigt mee te sleuren in een neerwaartse spiraal van wantrouwen en stilzwijgende onvrede die een dialoog bij elke calamiteit een beetje onmogelijker maakt.'

'Het siert de Joodse gemeenschap dat ze de voorbije uren de sereniteit heeft weten te bewaren.  Want we willen en durven ons niet voorstellen wat er in Antwerpen zou zijn gebeurd indien 4 noord-afrikanen bij het verlaten van de moskee zouden zijn aangevallen door een bende gewapende joden, christenen of athe�sten.'

'Teveel signalen wijzen erop dat het geweld in het midden-oosten voor sommigen een alibi is geworden om ongeremd -en nog vaker onwetend- tegen joodse medeburgers tekeer te gaan.'

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 06:26

beste kimmie,

oooooh ik moet bijna huilen als ik niet wist wat die joden in palestina deden. AUB kimmie kom nou niet met zulke onzin. Als ik elke keer een nieuwe topic moest openen wanneer er moslims worden mishandeld, dan zou ik hier 24/7 zitten.

oulikoum asalaam,

TO KNOW ALLAH'S WILL IS OUR GREATEST TREASURE, TO DO ALLAH'S WILL IS OUR GREATEST PLEASURE.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 06:42

Kom er dan maar mee...  Wel te verstaan dan hier in Belgi�.  Uiteindelijk gaat het dus daarom, dat een conflict dat hier niet plaatsvindt, wel naar hier wordt doorgetrokken op een vreselijke manier door uitspraken zoals de jouwe.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 07:13

bismillaah,

ja, kimmie? Daarvoor hebben jullie in Belgie toch een rechtssyteem of niet?

Op de universiteit drie jaar terug is een gesluierd meisje vanachter dr computer onder het toeziend oog van de hele zaal (als ik erbij was dan zou ik misschien hier niet zijn) gesleurd, d'r hoofddoek afgetrokken en voor terroriste uitgemaakt door een gek! kern van het verhaal: ...??

met vriendelijke groet,

abu ibrahim

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 10:59
Inderdaad
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 11:40

bismillah,

remco je zegt: [jullie reactie is niet van dit en dat mag niet en we moeten er als gemeenschap iets aan doen zodat het niet meer voorkomt, jullie reactie is van, ja maar dit dat zus  zo. ]

wel een geinige zin! Remco en Kimmie, wees gerust! We (de moslimgemeenschap in het algemeen en de lezers van islaam.nl in het bijzonder) zullen er zo spoedig mogelijk wat aan doen. Het is nou afgelopen! Het ontbreekt ons totaal aan zelfkritiek!!

He kimmie, ik richt mezelf even tot jou aangezien je bevestigt wat remco zegt: dus jij meent dat wij als moslimgemeenschap ons medeverantwoordelijk moeten voelen voor wat een paar Marokkanen  in jouw land hebben gedaan! Ondertussen heb je in andere topics (terecht) kritiek op degenen die westerlingen aansprakelijk stellen voor het leed dat bijv. de Irakezen wordt aangedaan. Dit is meten met twee maten in je reinste op zn Hollands.

Of dacht je dat we zulk wangedrag zouden goedkeuren. Kun je me dan uitleggen wat het doel van je post is? Waarom open je zo een post?

k wacht op je antwoord kimmie,

mvg

abu ibrahim

 

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 11:46

bismillaah,

deze is voor jou remco: een individu is een onderdeel van een maatschappij. Jij meent dat op grond van de daden van een individu het collectief aangespoken mag worden. Ik draai de rollen om geheel naar analogie: Wat doet de christelijk/humanistische maatschappij om het onrecht dat door haar leden vertegenwoordigd in regeringen, bedrijven maar ook gewoon burgers te stoppen. Een beetje relativeren mag wel hoor!

mvg,

abu ibrahim

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 11:53

beste remco,

Wat ik bedoel is dat zulke situaties nou eenmaal gebeuren aan allebei de kanten. Als de joodse/ zioninstische regering in palestina nou eens het initiatief neemt, en zegt; wij geven de moslimgemeenschap hier in palestina hun recht terug en stoppen met het vernielen van hun huizen en doden van onschuldige palestijnen. Dan zouden we al een stuk dichter bij vrede zijn!! ( ik heb een voorbeeld genomen dit soort dingen gebeurt over de hele wereld met moslims) Dan zullen dat soort dingen niet meer voorkomen, en dan durf ik te wedden dat er zulke verzetsgroeperingen als HAMAS of alqaida er niet meer zullen zijn.

oulikoum aslaam,

TO KNOW ALLAH'S WILL IS OUR GREATEST TREASURE, TO DO ALLAH'S WILL IS OUR GREATEST PLEASURE

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 12:01

Volgens mij heeft Kimmie het niet over Israel enzo, maar over Belgie en Nederland, waar joden ook ***joden worden genoemd, omdat er in Israel die oorlog tegen de Palestijnen is. Als in Israel al niet iedere jood het met de Israelische politiek eens is, zou dat misschien ook wel in Nederland of Belgie ook wel het geval kunnen zijn, toch?

Enne, mochten die joden in Nederland of Belgie het wel met die politiek eens zijn, mag je ze nog niet neersteken.
Salaam happylady

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 12:21

Beste mensen (broeders en zusters in de Islam),

Wees eens eerlijk en ook 'wij', moslims zitten vaak nog met vooroordelen. Wat er gebeurd is niet goed te keuren en ik ben het absoluut niet eens met de anderen, die dit wel goedkeuren. Net zo min, ik wil dat mijn broeder in de Islam wordt gedood!

Ook deze Jood, heeft een moeder, die nu rouwt!

Waar beginnen wij, Islam is niet het geloof van neersteken, dat mensen hier in het Westen keihard roepen, dat ze voor de Palestijnen zijn en gaan demonstreren en in het wilde weg roepen dat ze de Joden wel zullen afmaken, vind ik zeer triest. Triets om te zien, dat Marokaanse jongens wel gaan demonstreren, ze zijn vaak nummer 1 en dan een relletje gaan trappen, maar ze hebben nog nooit hun hoofd gebogen voor Allah swt. Hoeveel van deze jongens, die je op tv, of op straat ziet, bidden uberhaupt. Men moet bij de kenr beginnen en niet zomaar wat gaan doen!!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 12:26

Salaam aleikum Imaan,

ik ben het helemaal met je eens. Daar ligt dus ook nog een taak voor ons.
Salaam happylady

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 13:48

Salamoen Aleykoem

Ik heb alle berichten gelezen maar ik weet nog steeds niet wie dit goedkeurt. Wie dit goedkeurt ff handen omhoog. Juist ja niemand die dit goedkeurt. Ik denk abu ibrahim en abdoe_allah alleen maar willen aangeven dat dit niet alleen met joden gebeurt maar ook met moslims. Ik zie hier niets verkeerds hoor. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ze hier in rotterdam de foto van de NOG TE BOUWEN moskee bij feyenoord stadion ergens beklat hebben met verf dan betekent dat toch niet dat ik goedkeur wat er met die joodse jongen is gebeurt??? Nee! Ik geef dan alleen aan dat hij in ieder geval niet de enige slachtoffer is. Waar of niet?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 16:02

Nee dan keur je het ook niet goed, maar je crieert een situatie van: voorbeeld 1, voorbeeld 2, etc, aanvallend, als je begrijpt wat ik bedoel. Kimmie opende deze topic waarschijnlijk met de bedoeling om een discussie op te laten laaien over haat tegen joden. nu begint Abdoe_allah gelijk over Palestina, maar het gaat hier om haat van moslims tegen joden, en over een moord die in Belgi� plaatsvind, niet over joden die moslims haten. Of wel kimmie? Misschien begrijp ik het verkeerd, en wil je het w�l betrekken op Palestina, verbeter me dan..

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 16:46

Waar het om gaat, is dat degene zich realiseert welke zonde hij/zij begaat.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 07:32

Hoi,

sorry voor de late reactie.

Mijn bedoeling hiermee was, zoals er ook al stond, aan te tonen tot waar haat kan leiden.  Als je op dit forum rondkijkt, zie je vaak anti-joodse posts.  Waarom?  Wat hebben die joden de moslims in kwestie misdaan (ik heb het hier niet over Israeli's maar JODEN)?  De personen die dat hier neerschrijven, zullen er waarschijnlijk geen joden voor neersteken, maar misschien geraken op die manier wel heel wat anti-joodse gevoelens verspreid, iemand daar al s over gedacht?  En als je er genoeg mensen mee bereikt, kom je op een gegeven moment het rotjochie tegen dat een jood gaat neersteken, omdat alle joden toch tegen de moslims zijn, en allah het toch wel goedkeurt, weer een ongelovige minder (zonder daarom ooit effectief veel aan godsdienst gedaan te hebben).

Natuurlijk is het vreselijk wat Israeli's en Palestijnen elkaar aandoen, maar daar ging het inderdaad niet om.  Het ging me om het hier en nu, Belgi� en Nederland dus.  Wat er in de rest van de wereld gebeurt, is niet leuk, maar ik kan daar nu weinig aan doen.  Maar als het bij wijze van spreken in mijn achtertuin gebeurt, vind ik dat hier erover moet kunnen gepraat worden.  Daarmee beschuldig ik natuurlijk niet alle moslims van anti-joodse gevoelens, maar eerlijk is eerlijk, er zijn er nogal wat (teveel) die anti-joodse propaganda verspreiden.  En daarmee een conflict naar hier halen, wat hier niet plaatsvindt, en het uit z'n context rukken.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 09:43

Salamoen Aleykoem

Kijk als die jongen die jood heeft neergestoken is er wat met die jongen aan de hand. Ik zal het zo uitleggen. Die jongen is anti-joods ik ben anti-joods. Die jongen steekt een jood zomaar neer en ik steek NIEMAND zomaar neer.

Er is dus iets met de jongen aan de hand wat er zijn er zoveel anti's maar om nou iemand gelijk daarvoor neer te steken tja daar kan ik niks aan veranderen als die jongen zo'n karakter heeft.

En ik wil wel zeggen misschien lijkt het wel alsof ik die jongen "verdedig" maar geloof het of niet ik keur dit daad van uit het diepste van mijn hart af. Ik probeer alleen te laten zien dat het gewoon een kwestie is van je karakter.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 11:08

Alaykoum wa Salaam,

Niet de Jood is mijn grootste vijand, want die zal me niet tot ergens kunnen verleiden, maar de Saytaan. Het is niet de Jood, waar deze jongen een strijd mee had, maar de saytaan. Helaas heeft de Saytaan hem overwonnen. Ik zie hier in deze kwestie alleen maar verliezers. Ik ben niet anti-joods, maar anti-saytaan.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 12:33

Salaam,

anti-joods zijn is hetzelfde als anti-mens zijn.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 15:50

beste remco,

Natuurlijk keuren wij moslims zoiets vreselijks af. Maar ik bedoel dat je eerst naar een oorzaak moet zoeken voordat je iemand beoordeeldt. Die jongen doet zoiets niet voor niets, tenzij hij geestelijk niet in orde is. Je moet naar de kern zoeken en messchien heeft dat met het conflict in palestina te maken.

Stel je eens voor dat die jongen net afschuwelijke beelden heeft gezien op tv, waarbij palestijnse kinderen en baby's zijn vermoord door de zionistische joden in Israel. Als hij mentaal niet sterk genoeg is om zijn toevlucht bij allah te zoeken kan hij makkelijk in staat zijn om zoiets te doen.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 16:03

Maar wat heeft die joodse jongen met die palestijnen en israeli's te maken?  Hoe komt hij aan die associatie, enkel op basis van geloof?  Dat soort associaties lees je hier ook erg veel.  Waarom?

Trouwens, het gaat hier wel degelijk over een bende van een 15tal jongeren, niet eentje. En de jongen is niet gestorven.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 16:27

Salamoen Aleykoem

Begrijp me niet verkeerd nogmaals ik keurt dit af. En toen ik zei ik ben anti-joods dat betekent voor mij niet ik haat joden. Ik ben anti-jood omdat ik ervan overtuigt ben dat het jodendom is veranderd. En daarom zeg ik dus anti-jood.

"anti-joods zijn is hetzelfde als anti-mens zijn"

Ow dus mens=jood?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 16:29
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Begrijp me niet verkeerd nogmaals ik keurt dit af. En toen ik zei ik ben anti-joods dat betekent voor mij niet ik haat joden. Ik ben anti-jood omdat ik ervan overtuigt ben dat het jodendom is veranderd. En daarom zeg ik dus anti-jood.

"anti-joods zijn is hetzelfde als anti-mens zijn"

Ow dus mens=jood?

Salaam aleikum ISLAM,

Ik vind je totaal niet duidelijk. En draai die jouw reactie op die zin van Amier gewoon even om. Dit is gewoon flauw van je. JA, jood=mens.
Salaam happylady

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 17:08

Beste mensen,

Kunnen we niet menselijk zijn? Niets kan deze daad goedkeuren, ook niet als hij de ergste beelden heeft gezien!! Ik vraag me daadwerkelijk af, waarom men de ander haat, omdat hij/zij Joods bloed heeft. Ik verafschuw de regering die daar zetelt, net zoals ik elke regering in de wereld verafschuw, omdat het allemaal om macht draait. Maar dat kan en mag een moord niet goed praten!

Laten we, wanneer er een topic wordt geopend, niet gelijk in verweer gaan. Wij, moslims behoren elkaar te corrigeren en niet te blijven verdedigen, wanneer er niet-moslims in het spel zijn. Corrigeer daar waar je kunt, want geef je een advies, dan zul jij daarop de Dag des Oordeels verantwoording voor moeten afleggen.

Zoals vele wel weten: berecht jezelf, voordat je berecht wordt.

Deze jongen heeft een van de grootste zonden begaan en daar mag je hem op wijzen en zo iemand wil ik niet eens verdedigen.

Die haat die bij vele heerst, strijd daar eens tegen!

Ook ik was iemand die vroeger super anti-joods was, maar heb Alhamdoelilah ingezien, na vele overleveringen gelezen te hebben, dat haat geen eigenschap mag zijn van een Moslim.

Als moslima ben ik het nu meer dan zat, wat betreft de kwestie daar. Denk niet dat alle Palestijnen, Moslim zijn en dat men daar correct leeft. Ook daar heerst corruptie en is er bid'ah en mengen vrouwen zich met mannen, wordt er alcohol gedronken, wordt er uitgegaan, doet men mee met zina. Bekijk de kwestie van meerdere kanten.

De Palestijnen verdienen en hebben recht op hun stuk land, maar zolang zij zichzelf niet veranderen en wij, hier maar blijven geloven dat het aan de Joden ligt, zal er niets veranderen.

Het ligt niet aan de Joden, het ligt aan de Moslims zelf. Zijn wij oprecht in onze doua's, geloven wij oprecht en handelen wij uit oprechtheid, of doen we maar alsof, wanneer de camere op ons is gericht.

Wij, Moslims geloven toch in Allah swt, waarom schuiven wij de schuld op een ander? Wij dragen zelf schuld en wanneer we dat erkennen, dan pas kunnen we tevredenheid vinden.

Jullie zuster in de Islam

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 02:58
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Begrijp me niet verkeerd nogmaals ik keurt dit af. En toen ik zei ik ben anti-joods dat betekent voor mij niet ik haat joden. Ik ben anti-jood omdat ik ervan overtuigt ben dat het jodendom is veranderd. En daarom zeg ik dus anti-jood.

"anti-joods zijn is hetzelfde als anti-mens zijn"

Ow dus mens=jood?

Salaam,

Jood = Mens, zuster Happylady heeft dat goed opgemerkt, maar ik ga ervan uit dat ze er al zo over dacht.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 07:28

bismillaah,

remco zegt: [Nee, de reactie is van, ja maar hun dit dat zij zo zus.]

Nog zo een geinige zin!

Remco zegt: [Kortom er word niet gezegt van dit is verkeert, er zijn rotte appels in de Moslimgemeenschap, inplaats daarvan word de schuld verschoven van de dader naar het slachtoffer.]

Omdat je het zo graag wil horen remco is de volgende statement speciaal voor jou: in de moslimgemeenschap zitten lieden waarvoor het predicaat 'rotte appels' nog veels te soft is! Zo, ik hoop dat je je geluk hebt bereikt!

Remco zegt: [Ik hoop dat je me begrijpt, het is lastig uit te leggen.]

Blijf het proberen!

mvg,

Abu Ibrahim

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 14:38

Waar het om gaat, is dat we van onze broeders en zusters houden en dat we een eenheid vormen. Wordt er 1 broeder of zuster aangevallen, dan dienen wij op te staan.

Zoals de VN etc, dat is al eeuwen geleden onstaan, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat we ook rechtvaardig zijn en dat we onze broeders en zusters corrigeren, nietwaar?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 05:37

Salamoen Aleykoem

Hhaahah ik zie het nu sorry allemaal toen ik zei mens=jood dan bedoelde ik natuurlijk niet dat joden geen mensen zijn (anders zou ik deze daad goedkeuren begaan door die moslim) maar ik bedoelde meer: als ik ant-joods ben ben ik niet automatisch anti-mens. Nogmaals sorry dat ik niet duidelijk genoeg was(sorry happylady en remco)

En ff dit rechtzetten. Als ik zeg ik ben anti-joods wil dat voor mij niet zeggen dan ik joden niet mag. IK MAG HET JOODSE GELOOF NIET OMDAT IK ERIN GELOOF DAT DIT VERANDERD IS. Dat is wat ik bedoel met  anti-joods.

Ben ik nu wel duidelijk geweest?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Hhaahah ik zie het nu sorry allemaal toen ik zei mens=jood dan bedoelde ik natuurlijk niet dat joden geen mensen zijn (anders zou ik deze daad goedkeuren begaan door die moslim) maar ik bedoelde meer: als ik ant-joods ben ben ik niet automatisch anti-mens. Nogmaals sorry dat ik niet duidelijk genoeg was(sorry happylady en remco)

En ff dit rechtzetten. Als ik zeg ik ben anti-joods wil dat voor mij niet zeggen dan ik joden niet mag. IK MAG HET JOODSE GELOOF NIET OMDAT IK ERIN GELOOF DAT DIT VERANDERD IS. Dat is wat ik bedoel met  anti-joods.

Ben ik nu wel duidelijk geweest?

Helemaal! Bedankt dat je het nog even uitlegt.

Salaam happylady

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 04:50

Salamoen Aleykoem

Jah sorry nogmaals, ik zag het te laat vandaar de misverstand.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.