Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Religie/School...

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Religie/School...
    Geplaatst op: 05 juli 2004 om 13:29

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe broeders & zusters Fi Dien,

Beste overige leden,

----Al jarenlang zien we op school jongeren die kettingen met kruisjes dragen, jongens zien we lopen met een keppeltje. Nu zijn er ook, in diezelfde scholen en klaslokalen, steeds meer meiden die met hoofddoeken rondlopen. Volgens sommige mensen is dit een negatieve ontwikkeling.

In Frankrijk is de kogel eindelijk door de kerk. Er is een hoofddoekverbod op openbare scholen. Voortaan zijn de religieuze symbolen als keppeltjes, kruizen en haarbedekking in openbare scholen verboden. In Nederland daarentegen is de tolerantie grenzeloos. Het debat over hoofddoeken wil hier maar niet op gang komen. Het hoofddoek is een uiting van een onderdanige positie ten opzichte van de man. De moslima die een hoofddoek draagt vraagt om onderdrukt te worden door ��n van haar broers of man.

Het hoofddoek is niet alleen een belediging van de vrouw, maar ook van de man. Hij wordt immers geestelijk te zwak geacht om weerstand te kunnen bieden aan de verleidingen van een vrouwenlichaam. De bedekking van het hoofd maakt de vrouw tot seksobject, en de man tot een dolle stier die zijn driften niet kan bedwingen.----

 

 Is dat wat kinderen op de lagere en de middelbare school ingepeperd moeten krijgen?

Dit zijn allemaal redenen van mensen die voor een hoofddoekverbod zijn. Zoals jullie hebben kunnen lezen, hebben deze mensen niet echt veel verstand van het hoofddoek. Het debat wordt zeker gevoerd, maar zonder de mensen die echt weten waarom het hoofddoek wordt gedragen. Mijn stelling is daarom: �religieuze uitingen moeten op openbare scholen niet verboden worden�.

De islam beschouwt het haar van de vrouw als een sieraad. Daarom moet het bedekt worden. De vrouw bedekt haar haar door middel van een sluier. De vrouw behoort niet op haar uiterlijk te worden beoordeeld, maar op haar innerlijk. Alleen haar echtgenoot, broers en ooms mogen haar haar zien. De schoonheid van een vrouw is niet voor elk oog bestemd.

  • Surah An-Noer, 31: �En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen�..�

 

  • Surah Al-Ahzaab 59: � O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.��..

We kunnen hieruit concluderen dat de hoofddoek niets te maken heeft met een onderdanige positie ten opzichte van de man. De vrouw kiest bewust om wel of geen hoofddoek te dragen. Natuurlijk zullen er wel gevallen zijn waar directe of indirecte dwang een rol heeft gespeeld bij de keuze van het dragen van een hoofddoek. Maar dit heeft niet zozeer te maken met het hoofddoek, maar met de familielid die dwang gebruikt. Mensen die dwang uitoefenen om gedaan te krijgen wat ze willen, heb je in elke godsdienst. En ja, die mensen moet hard aangepakt worden. Het kan niet zo zijn dat anno 2004 mensen nog worden gedwongen om bepaalde dingen te doen die zij niet willen.

Een hoofddoek wordt niet gedragen voor de echtgenoot of vader. Een vrouw moet zelf haar keuzes in het leven maken, zo ook om wel of geen hoofddoek te dragen.

Als hoofddoek werkelijk betekende dat de vrouw onderdrukt wordt of onderdanig is aan de man, dan ben ik de eerste en zeker niet de laatste die het hoofddoek meteen zou weggooien en verbranden.

Een ander veel gebruikt argument voor een hoofddoekverbod is dat Nederland een scheiding tussen kerk en staat kent. En dat er daarom in het openbare leven geen religieuze uitingen aanwezig mogen zijn. Het is het dan niet bizar dat de grootste partij in Nederland een partij is die zich laat leiden door het Evangelie? Dus die vanuit een Christelijk overtuiging regeert. Dit uit zich in de manier van denken en manier van regeren. Een voorbeeld hiervan is het debat over normen en waarden. Zo probeert het CDA het christelijke gedachtegoed op de Nederlandse burger over te brengen. Dit is ook een religieuze uiting. In Nederland kennen we toch zoiets als scheiding van kerk en staat? Of geldt dit alleen als het ons goed uitkomt?

Jullie Zuster Fi Dien!!

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2004 om 13:53

Je overdrijft in het begin van je stukje best wel. Ik heb op een RK basisschool gezeten, niemand droeg daar een kruisje. Op mijn middelbare school heb ik ook niemand een kruisje zien dragen. Nu op het HBO loopt er wel een jongen rond met een kruisje. Keppeltjes op school heb ik nog nooit gezien (op straat ook maar een enkele keer). Nu op het HBO stikt het er (bij wijze van spreken) van.

Ik overdrijf niet. Er zijn inderdaad kinderen die op een basisschool kruizen dragen (of ze het nou mooi vinden of voor hun geloof) ze dragen het. En op mijn middelbare school zijn er heeel veeel mensen (voornamelijk meiden) die kettingen dragen met een kruis daaraan.

Meisjes met hoofddoekjes waren er niet op mijn basis of middelbare school.

Dat ze er bij jou niet waren (of dat jij ze niet ziet) wilt nog niet zeggen dat het niet zo is, en dat het uit mijn duim is gezogen. Er zijn wel degelijk meiden op een basisschool/middelbare school die een hijaab (hoofddoek) dragen.

Wat jij steld in de eerste alinea krijgen kinderen op de lagere en middelbare school niet ingepepert hoor. Ik heb dat nog nooit gehoort. Wanneer kinderen zo denken dan komt dat meestal vanuit hun directe omgeving (vrienden, vriendinnen, ouders, broers, zussen, andere familie, etc.)

Ik heb niet beweerd dat ze dit soort onzin ingepeperd krijgen. Ik zei:

Is dat wat kinderen op de lagere en de middelbare school ingepeperd moeten krijgen?

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2004 om 04:31

Hoi,

het moet kunnen op school, maar met mate, geen burqa dus of zo.  Wat betreft openbare ambten, daar geldt voor wat mij betreft ook, scheiding van kerk en staat.  Nu ja, aan een loket kan het me eigenlijk weinig schelen, maar een politieagente of rechter of burgemeester of... mag echt geen enkel godsdienstteken dragen.

Wat betreft wat de kinderen ZOU worden ingepeperd.  Ik heb er eerlijk gezegd ook altijd weinig van gemerkt.  In mijn KATHOLIEKE middelbare school (wel veel hoofddoekjes daar) was er zelfs een lokaal dat in de Vasten als gebedsruimte gebruikt mocht worden voor de moslimleerlingen die dat wouden.

Dat vind ik persoonlijk tolerant genoeg, zeker van een katholieke school...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 09:18

Salamoen Aleykoem

Wanneer men naakt gaat fiesten niks aan de hand maar wanneer men de hele lichaam bedekt...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Wanneer men naakt gaat fiesten niks aan de hand maar wanneer men de hele lichaam bedekt...


Ja dat vind ik nou ook ik snap gewoon niet hoe een kabinet kan bepalen wat ik draag.Dat is toch mijn zaak en als ik een burqa wil dragen dan doe doe ik dat ook gewoon.Maar wat ik  nog dommer vindt is meisjes die bv in Frankrijk zijn en dan ook hun hoofddoek afdoen,dan heb je toch geen imaan hoe kun je het hiernamaals verruilen  voor het wereldse leven.Ikzelf doe nu vwo en ik wil natuurlijk ook heel graag mijn diploma halen maar ALLAH is toch veel belangerijker dan een of andere diploma of niet soms
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2004 om 15:04

 Assalamoe alykoem,

mashAllah zuster, perfect, hou het zo inshAllah,

" Zeg: "Het voordeel van deze wereld is gering en het Hiernamaals zal beter zijn voor hem die Allah vreest. En u zal niet het minste onrecht worden aangedaan" soerat An-nisa aya 77

wassalaam

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2004 om 10:49

Mijn mening is simpel ik vind dat elk mens het recht heeft te dragen wat men wil.

Maar geen enkel mens heeft de plicht te dragen wat anderen willen.

Dat is mijn prive mening.

 

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2004 om 10:12

Herne,en remco

haal de dingen ni door elkaar aub,het is niet wat de anderen willen da je draagt, maar het is wat je schepper wil da je draagt!das dan iets anders, naakt rondlopen is uit eigenwil, staat nergens in een geloofsuiting,zelfs adam en eva, het eerste wat ze deden is zich bedekken met bladeren! maar een hoofdoek is een geloofsuiting,een innerlijke overtuiging ,en toepassingervan.

bisharo, een diploma halen moet lukken!geef dat ni op !aub!(wa is vwo?) en een burka hoef je nou ni perse gaan dragen,want hidjaab is eigenlijk ni veeleisend, je bedekt gewoon alles behalve je handen en je gezicht, en da is toch ni veel gevraagd.

want soms zie ik zusters,dat echt alles beddekken,letterlijk en figuurlijk, en dan pas lokken ze de aandacht van iedereen. je kunt toch goede moslima zijn,en moderne tegelijkertijd,je hoeft echt niet iets abnormaals te gaan aandoen om u te bedekken,zo moet het weer ook niet he,khayrou l'oumouri awsatouha, niet te veel ni te weinig, der tussen!teveel tralala is niet goed he,als je snapt wa ik bedoel. en trouwens,als je wil studeren,studie moeten normaal gezien ni afhangen van u kleren,maar van what yu got! de inhoud ik denk/voel  da deze bericht ni goed gaat overkomen, maar ik bedoel da ni slecht, maar khayr inshallah.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2004 om 16:50

Salama3leikoem,zuster Marhaba
Nee yoh ik geef het nu natuurlijk niet op dat zou zonde zijn maar ik
heb het over Frankrijk daar mag het nu niet(Een hoofddoek dragen op school) ,en dan vind ik dat je het
wel op moet opgeven want ALLAH is veel belangrijker dan een diploma
 
vwo is een opleiding die je doet op de middelbareschool het is de afkorting van
Voortgezet Wetenschappelijk Onderwijs(vwo)

En wat de Burka betreft ze kunnen het mij niet verbieden als ik dat wil en ik vind het hartstikke goed om die te dragen,
ik draag hem nu nog niet omdat een Hidjaab nu voldoende is en hij niet verplicht is  maar ik wil hem inchaAllah wel dragen als ik klaar ben met school.En ik vind
het helemaal niet overdreven ik kijk zusters met een burka juist met bewondering aan.Want het gezicht van een meisje trekt ook weleens aandacht
ookal heb je geen make up op maar aan de andere kant heb je wel gelijk ik wil geen  aandacht  naar mezelf toe trekken en met een Burka krijg je die wel
want die valt op in Nederland.

                      Bisharo
 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 03:47

In eerste instantie geplaatst door Remco

burka's moeten verboden worden. Hoofddoeken heb ik totaal geen problemen mee, maar een burka gaat te ver. Weetje waar het idee van je gezicht bedekken vandaan komt? uit de woestijn, bescherming tegen zand en dergelijke, niks religieus aan, gewoon een traditie die jammergenoeg is blijven hangen. Teveel is niet goed, en als de hadith of de koran zeggen dat je bepaalde dingen moet bedekken is het niet de bedoeling om meer te bedekken dan nodig is, er is een reden waarom je sommige delen niet moet bedekken. Ga maar eens nadenken over die reden, hij is vrij simpel.


Hallo Remco,

ik wou even zeggen dat ik het niet eens ben met wat jij zegt, ik vraag me echter af waarop jij dat allemaal gebaseerd hebt, en waar je die kennis vandaan hebt. Ik vraag me uberhaupt af of jij je ooit in het onderwerp "de gezichtssluier" verdiept hebt, daar lijkt het om eerlijk te zijn niet echt op.

Ik spreek liever niet over een burqa of een gezichtsluier of wat dan ook, ik hanteer liever de algemene term de �gezichtsluier.�
In mijn ogen is deze verplicht. Het staat misschien niet expliciet in de Quraan (het dragen van de hijaab ook niet), maar als we gaan kijken naar de Tafsier (Quraanuitleg, wat er is bedoelt met bepaalde versen), en naar Umm elMouminoun (de vrouwen van de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam), dan zien we dat zij deze ook droegen. Ik zal je inshaAllah een beetje toelichting geven:

Het is algemeen bekend dat de vrouwen van de Profeet vrede zij met hem hun gezichten bedekten op momenten waar niet-mahram (mannen die huwbaar zijn) mannen aanwezig waren, althans ik dacht dat het algemeen bekend was.

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

De tafsier geleerden van de Quraan At-Tabarie en Al-Qoertoebie hebben de  Jilbaab (een overjas) zoals beschouwd door de metgezellen van de Profeet vrede zij met hem als ook de omstandigheden betreffende de openbaring van Soerat Al-Ahzab vers 59 intensief uitgelegd. Zij verklaren dat toen de gelovige vrouwen 's nachts ('s avonds) naar buiten gingen (met gewone kleding) om hun behoefte te doen sommige huichelaars hen probeerden lastig te vallen, denkende dat de vrouwen slavinnen waren

De vrouwen schreeuwden dan luid wat er voor zorgde dat deze huichelaars op de vlucht sloegen.

Daarop openbaarde Allah sub7ana wa Ta3alaa deze vers.
Al-Qoertoebie verklaart dat de Jilbaab een stuk stof is die het hele lichaam doet bedekken.

Ibn Abaas en Oebaidah As-Salmaanie hebben gezegd dat het volledig om het lichaam van de vrouw gewikkeld moet zijn zodat niets verschijnt of wordt getoond dan ��n oog waarmee ze kan zien.

At Tabi'ie en Qataadah moge Allah tevreden over hen zijn verklaarden dat de Jilbaab gewikkeld moet zijn van boven het voorhoofd, en zo gemaakt dat het de neus bedekt, ( de ogen mogen getoond worden) en de boezem en het merendeel van het gezicht bedekt moeten laten.

Abdoellah Ibn Mas'oed moge Allah tevreden over hem zijn welke bekend stond als de meest wetende metgezel in zaken wat Shari�ah betrof. Hij werd Moslim toen hij nog jong was en vanaf dat moment bleef hij bij de boodschapper van Allah vrede zij met hem en vergaarde het begrip van de Quraan van hem.

'Omar Ibn El-Khattab moge Allah tevreden over hem zijn zei over hem: "Bij Allah, ik ken niemand die beter gekwalificeerd is in het omspringen met situaties aangaande de Qor-aan dan Abdoellah Ibn Mas'oed."
(Dit zegt al heel veel over zijn betrouwbaarheid)

Hij (Abdoellah) legt het woord Jilbaab (zoals die genoemd staat in de Qor-aan in Soerat Al-Ahzab vers 59) uit als zijnde een gewaad, die het hele lichaam, met daarbij het hoofd, gezicht en handen inbegrepen, bedekt. (Geciteerd door Ibn Taymiyyah
moge Allah hem genadig zijn in zijn boek van Fatwaas, pagina 110, boek 2 en door Sheikh al-Uthaymeen moge Allah hem genadig zijn in het boek Hijaab, pagina 15).

'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith moge Allah tevreden zijn over hem, een andere welbekende en veelwetende metgezel van de boodschapper van Allah vrede zij met hem.

Imam Mohammed bin Sirin moge Allah tevreden zijn over hem, een van de meest veelwetende volgelingen, zei: "Toen ik 'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith moge Allah tevreden over hem zijn vroeg hoe de Jilbaab gedragen diende te worden, demonstreerde hij het aan mij door een kleed over zijn hoofd te trekken, die zijn hele lichaam bedekte, die alleen zijn linker oog onbedekt liet�.

Ibn Jarir citeert de mening van Ibn 'Abbaas moge Allah hen genadig zijn: "Allah geniet ervan wanneer moslimvrouwen, wanneer zij naar buiten gaan uit noodzaak, hun gezichten bedekken door middel van een stuk van hun buitenste gewaad over hun hoofd neer te laten." (Tafseer Ibn Jarir, boek 22, pagina 29)

Verder is betrouwbaar vermeld in de Moewatta van Imam Maalik en in de Soennan van Abou Dawoed dat de profeet vrede zij met hem  de vrouwen als ze het gebed aan het verrichten waren hun verbood hun gezichten en handen te bedekken.

De profeet vrede zij met hem heeft gezegd dat een moslimvrouw die de pelgrimstocht maakt, haar gezicht en haar handen niet mag bedekken. [Al Boekharie, Moeslim, Sahih Abou Dawoed #1600; authentiek verklaard door Al-Albaanee moge Allah hen genadig zijn].

Uit deze overlevering kan men uitmaken dat de gezichtssluier  een bekend verschijnsel was onder vrouwen in de tijd van de profeet vrede zij met hem. Dit staat gelijk aan dat de mannen hun hoofd onbedekt moeten laten tijdens de ihraam, maar Allah weet het beste.

Overigens mag deze hadith niet worden opgevat als vrijbrief om de gezicht geheel te ontsluieren tijdens de hadjperiode.

Als een man de vrouw kan zien, dan behoort zij haar gezicht weer te sluieren. De moeder van de gelovigen Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd: �pelgrim-gangers passeerden ons terwijl wij met de met de profeet vrede zij met hem waren. Toen zij ons naderenden lieten we onze hoofdbedekkingen over onze gezichten vallen�. [Aboe Dawoed en Ibn Majah]


Wij kunnen dus concluderen dat het bedekken van de gezicht een prioriteit was van de metgezellinnen van de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem). Dit is zeker een karaktertrek van vrouwen die de rechte pad volgden.

Zijne eminentie hooggeleerde Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz en Sheikh moge Allah hem genadig zijn heeft gezegd: �ze moet haar gezicht bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen.� Toen Soerat An Noer vers 31 neergedaald was zei Aicha moge Allah tevreden over haar zijn: �Moge Allah Zijn genade schenken aan de eerste Moehaajiraat (emigranten)�. Toen Allah sub7ana wa Ta3alaaopenbaarde: ..... en zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen,...  scheurden ze hun stof en bedekten zichzelf ermee (saheeh Boekharie)

Ibn Hajar al Asqalanee zei dat, " en bedekten zichzelf ermee ", in de bovenstaande hadith betekende dat zij hun gezichten bedekten.
(Fath al Bari).

De hooggeleerden Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz en Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen moge Allah hem genadig zijn, zijn van mening dat de gezichsluier verplicht is. Hun argumenten zijn dan ook erg sterk en overtuigend in mijn ogen en ik de ogen van velen anderen.
Anderen geleerden,zoals de Muhaadith Sheikh Mohammed Nassirudeen al Albaanee moge Allah hem genadig zijn is juist van mening dat het niet Waajib is maar juist Moestahaab oftewel zeer aanbevolen (zijn boek"Jilbaabul Mar'atul Moeslimah"). Zijn argument is dan ook sterk en ook overtuigend. Overigens wil ik wel opmerken dat zijn eigen vrouw wel de gezichtssluier draagt.  

Tegenwoordig horen we vandaag veel stemmen tegen de gezichtsluier om vele redenen die nergens op slaan. Bijvoorbeeld dat de gezichsluier, de dawah (het verkondigen van de islam) in niet-islamitische landen tegenwerkt. Nadat we hebben kunnen bevestigen dat de gezichtsluier een authentieke bekend verschijnsel is in de islam, kunnen we concluderen dat door het te vermijden of er niet over te spreken dat juist dat de dawah tegen zal werken, inshaAllah ja Rabb.

Niemand zou het riskeren om te denken dat de metgezellen moge Allah tevreden over hen zijn, de islam over land en zee verkondigden door bepaalde regels te verbergen die zij geleerd hebben van de profeet vrede zij met hem.

Veel mensen zeggen dat als een moslimvrouw in het westen zich geheel sluiert, dat zij op deze manier alle aandacht trekt. Men zal wel tien keer meer naar haar kijken. Tegen deze mensen wil ik zeggen dat er niets valt te zien! Ook al kijkt men twintig keer naar een moslimvrouw die geheel gesluierd is, men kan niks op of aanmerken in tegenstelling tot een vrouw waar maar ��n keer naar gekeken wordt. Overigens is zo een opmerking een excuses in mijn ogen!  

Overgeleverd door Aisha moge Allah tevreden met haar zijn dat de boodschapper van Allah vrede zij met hem gewoon was het Fadjr- gebed te bidden en dat sommige gelovige vrouwen, bedekt met hun sluiers, met hem aanwezig waren tijdens het Fadjr- gebed en dat ze vervolgens weer onderkent naar huis terugkeerden. [Sahih Boekharie, deel 1, boek 8, hadith 368]

Sheikh al-Uthaymeen moge Allah hem genadig zijn, geeft de volgende uitleg als tafseer van deze hadith, "Deze
hadith maakt duidelijk dat de islamitische gewaad het hele lichaam verbergt, zoals in deze hadith duidelijk wordt gemaakt. Alleen met een complete bedekking van het hele lichaam, gezicht en handen kan een vrouw niet worden herkent. Dit was het begrip en praktijk van de metgezellen en zij waren de beste groep, de meest nobele in het zicht van Allah met de meest complete Imaan en de nobelste der karakters. Dus als de vrouwen van de metgezellen het dragen van een complete bedekking tot uitvoer brachten, hoe kunnen we dan van dat pad afdwalen?� (Sheikh Ibn al-Uthaymeen,  in het boek "Hijaab" pagina 12 en 13)

Yahia verhaalde van Malik van Hisham ibn Urwa dat Fatima bint al-Mundhir heeft gezegd: "We waren gewend om onze gezichten te sluieren toen we in staat van ihraam waren in  gezelschap van Asma bint Abi Bakr as-Siddiq� (Imaam Malik's MUWATTA, Boek 20, Hadith 20.5.16)

Dit bewijst dat niet alleen de vrouwen van de Boodschapper van Allah vrede zij met hem de gezichtsluier droegen.  

De volgende Fatwa is van Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen moge Allah genadig zijn met hem: "De islamitische Hijaab is voor de moslimvrouw , het bedekken van dat wat verboden is voor haar om te laten zien�. Als eerste van de lichamelijke deel, dat ze haar gezicht moet bedekken. Het gezicht is de bron van verleiding en de bron van mensen die met begeerte naar haar kijken. Daarom, moet de vrouw zich bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen.

Voor degenen die beweren dat de islamitische Hijaab alleen het bedekken van de hoofd, schouders,rug, voeten, kin en voorarm is, en het bedekken van het gezicht en handen er niet bij nemen, vindt ik dit een merkwaardige bewering. Het is namelijk algemeen bekend dat de gezicht de oorsprong is van verleiding en �kijken�is. Hoe kan iemand zeggen dat de Shari'ah het wel toestaat om de gezicht van een vrouw te zien maar de voeten niet? Het is onmogelijk dat de Gewaardeerde, Wijze en Indrukwekkende Shari�ah tegenstrijdig is. Iedereen weet dat de verleiding van het niet bedekken van de gezicht groter is als gevolg dan van het ontbloten van de voet.  

Als men, een man die een vrouw een aanzoek doet om met hem te trouwen verteld, dat de handen of voeten niet mooi en onaantrekkelijk zijn, maar dat haar gezicht juist mooi en aantrekkelijk is, dat je die man er niet van kunt weerhouden om haar niet te vragen. Hieruit kunnen we concluderen dat de gezicht zeker bedekt moet zijn.

Er zijn ook bewijzen uit de Boek van Allah en de Soennah van onze profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem). De metgezellen hebben ook hun verklaringen afgelegd en de Imams en de grote geleerden hebben te kennen gegeven dat het een verplichting is voor de moslimvrouw om zich helemaal te bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen.

Sheikh Saalih al-Fawzaan moge Allah hem beschermen heeft gezegd: �de juiste beoordeling van de bewijzen is dat gezicht van de moslimvrouw �awrah is, dat wil zeggen dat zij haar gezicht zou moeten bedekken. Het is het meest verleidelijke gedeelte van haar lichaam, men kijkt toch het meest naar de gezicht, dus het gezicht is het grootste  �awrah van de vrouw�.  

Sjeikh Moenajied (moge Allah hem beschermen) heeft gezegd: �De Profeet vrede zij met hem zei in een authentieke hadith: "Al-Mar-a-tu Awrah oftewel �de vrouw is�awrah". Hier mag dus niets van getoond worden. [dit is Hakeem Al-Muhkam] Dit is duidelijk een doorslaggevende tekst welke de hukm (wijsheid),
het oordeel en het voorschrift verschaft; meer hoeft er eigenlijk niet gezegd te worden. Wie alleen al stilstaat bij deze 2 woorden (Al-Mar-a-tu Awrah) zal geen ander bewijs nodig hebben voor het bedekken van het gehele lichaam van de vrouw haar gezicht, haar, 2 handen, voeten en lichaam. Het geloof vereist het bedekken van de �awrah; het is verplicht en kan niet ontkent worden .

In Sahieh Bukhari staat de lange hadith over de leugen over Aisha . �Het verhaal over dat ze achterbleef. Safouane kwam langs, hij had me al gezien voordat Hijaab was geopenbaard en verplicht gemaakt. Hij kwam langs en zei: "Inna Lillahi Wa Inna Ilayhi Rajioon". (Ze werd wakker) en zei: dus ik bedekte mijn gezicht met mijn jilbaab (overjas). Zie deze uitspraak (van Aisha) als een zware uitspraak waarmee je het voor hun ogen kan duwen, prikken, steken, fixeren en porren. Zeg tegen hun: Waarlijk, Aisha zei in Boekharie; Dus ik bedekte mijn gezicht met mijn jilbaab, wat het bewijs is dat ze de verplichting van het bedekken van het gezicht volledig begreep.�

En de profeet vrede zij met hem beviel de persoon die wou gaan trouwen om de bruid te bekijken. Ik vraag je bij Allah, als het tonen van het gezicht toegestaan was, waarom droeg hij hem dan op om naar haar gezicht te gaan kijken? Kon hij haar dan niet op straat gezien hebben? Waarom droeg hij dit dan op? Vrouwen van de Ansaar hadden iets in hun ogen. Dus de opdracht was om de ogen te bekijken. Waar bevinden zich de ogen? - In het haar? Armen? Voeten? De ogen bevinden zich in het gezicht. Waarom is het dat sommige metgezellen eerst keken voordat ze gingen trouwen? Waarom niet eerst het huwelijkscontact maken en dan kijken? Waarom niet gewoon op straat kijken? Omdat zoals we begrijpen en weten, het bedekken van het gezicht is verplicht.

Mugheerah Bin Shu'bah zei: Ik ging naar de Profeet vrede zij met hem ) en ik meldde dat ik met een vrouw verloofd was waarmee ik wilde trouwen. Hij zei: Ga en kijk naar haar, er kan hierdoor iets tussen jullie ontstaan. Dus hij ging en vertelde dit aan haar ouders. Het was alsof de ouders het niet leuk vonden. Ze vertelden het de vrouw. Zij zei: als de Profeet vrede zij met hem het heeft opgedragen, kijk dan. Dus hij keek naar haar en trouwde met haar. Hij vermeldde haar goedheid, manieren en gehoorzaamheid.

Iedere hadith die melding maakt van het tonen van het gezicht, is ofwel een zwakke hadith ofwel voor een individuele situatie; zoals huwelijk, getuigen of ahadith voor andere situaties. En we zijn met het oordeel van het Boek van Allah en met de duidelijke bewijzen, en toon jullie versiering niet�.

De hadith van 'Aisha (moge allah tevreden over haar zijn), toen Asma moge Allah tevreden over haar zijn de
dochter van Abou Bakr naar de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) ging, terwijl ze dunne kleding droeg. Hij naderde haar en zei, "O Asma! Wanneer een meisje de leeftijd bereikt waarop ze ongesteld wordt, is het niet correct dat iets behalve dit en dit worden getoond.� Hij wees naar het gezicht en handen.

Deze hadith is ZWAK (dha'ief )verklaard vanwege 2 hoofdzakelijke punten.

1. Er is geen verband/link tussen 'Aisha moge Allah tevreden over haar zijn en Khalid bin Dareek, welke de hadith van haar heeft overgeleverd. En in iedere keten van overleveraar wordt Khalid bin Dareek genoemd.

2. In de keten van overleveraar komt Sa'eed bin Basheer voor, welke bekend is bij de meeste van de Muhaditheen als zijnde een zwakke overleveraar. Er is hier melding van gemaakt door Imaam Ahmad bin Hanbal, An-Nasai Ibn Madeeni  en Ibn Ma'een moge Allah hen genadig zijn. Dit is ook de argument waarom Imam Boekharie en Moeslim moge Allah hen genadig zijn deze hadith niet accepteerden voor hun boeken. (Door Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem) in zijn boek "Hijaab" pagina's 17 en 18).

De geleerden die de standpunt verdedigen dat de moslimvrouw een gezichtssluier  om moet zijn onder andere: Sheikh Abul A'la Maududi, Sheikh Ibn Jibreen, Sheikh Jamaal Zarabozo, Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen, Imaam Ghazaali, Sheikh Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz, Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah, Ibn Hajar Al-Asqalanee, Ibn Al-Mandhur, Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (Een van de grote geleerden van onze tijd)

Tenslotte is het dragen van de gezichtssluier een zeer zuivere goede daad wat door beide groepen erkend wordt.

De twee standpunten zijn het eens over de rechtmatigheid van de gezichtsluier: het is zeker een perfectie voor de moslimvrouw, en het is deugdzamer voor haar in overeenstemming met de bedoelingen van de Shari'ah. Daarom is het correcter zich in te spannen om het de dragen van de gezichtsluier aan te moedigen en om de deugdelijkheden en verdiensten te laten zien, uit te leggen en mensen ertoe aan te zetten.

Het bedekken van het gezicht met de gezichtsluier zou in feite een algemene regel zou moeten zijn en het niet bedekken van het gezicht een uitzondering.

Moge Allah elke moslimvrouw zich laten haasten om haar gezicht te bedekken met volle overtuiging en tevredenheid van haar innerlijk. En dat het verlangen naar perfectie in haar geloof de sterkste en grootste verlangen is die iemand zich maar kan voorstellen. Moge de vrouwen van de profeet vrede zij met hem  en alle andere vrouwelijke metgezellen moge Allah tevreden over hen zijn voor altijd onze grote voorbeelden blijven�   Soub7anAllah!!! Echt zo prachtig vind ik dat, dat ik er tranen in mijn ogen van krijg.. Allahoemma Ameen!

Met vriendelijke groet,

Umm `Aqeelah

 

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 04:19

Juwairiyah

Ik weet dat je je betoog voor een gezichtssluier houdt vanwege religieuze gronden

Er is ook niks optegen dat je dit doet binnenshuis of bij vrienden etc.

Maar in het openbare leven is het nu eenmaal verboden om je gezicht te bedekken. een persoon moet ten alle tijden herkenbaar zijn.

Kun je de ellende voorstellen als iedereen in Nederland gemaskerd zou rondlopen?

Denk je dat er dan nog een winkel, pompatation bank etc open kan zijn?

Het is het zelfde als bij het passeren van een grens. Daar moet je ook herkenbaar zijn.

Ook Molims hebben in geen enkel recht de maatschappelijke orde te verstoren.

En mensen die gemaskerd rondlopen doen dit.

Met een hoofddoek is het geheel anders gesteld omdat de persoon nog steeds herkenbaar is. Met een gezichtssluier is dit niet hetgeval.

Je mag nooit vergeten dat Nederland geen Islamitische maatschappij is. Nog een Christelijke.

In Nederland leven heel veel groepen met verscheidene religies, die allen met bepaalde beperkingen moeten leven.

Zo mag een Hindoe bv mensen niet ter dood brengen omdat ze rundvlees eten.

We leven niet in bepaalde streken van India. Probeer daar maar eens een koe van de weg te duwen :-)

Zo mag een druide als ik niet in zijn traditionele rituele gewaad lopen voor dezelfde reden als jouw gezichtssluier.

Trouwens vele mensen zouden zich haast doodschrikken.:-)

Zo mogen heksen niet midden in een openbaar park hun rituelen naakt houden etc. of bv bij de ingang van een Moskee  etc.

Dat heet verstoring van de algemene orde.

Het is belangrijk dat je beseft dat zonder algemene regels die boven het geloof van alle diverse groeperingen staat de Nederelandse samenleving in zijn huidige vorm niet zou kunnen bestaan.

groetjes Herne

 

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 05:09

Herne

Ik weet dat je je betoog voor een gezichtssluier houdt vanwege religieuze gronden
hmm.. dat klopt. Maar aangezien de Islaam niet alleen  een religie is, maar ook een manier van leven, is het iets waar je elke dag mee te maken hebt.

Er is ook niks optegen dat je dit doet binnenshuis of bij vrienden etc.
vind ik,� ben je erbij vergeten te melden. Waarom zou een Zuster een gezichtsluier binnenhuis dragen bij haar echtgenoot en/of familie? Dat is toch niet het doel van de gezichtsluier. Het is jezelf en de gemeenschap beschermen tegen fitna. Als je die gezichtsluier draagt verberg jij je schoonheid omwille van jezelf en Allah swt, dus vormt je schoonheid geen gevaar voor de samenleving.

Maar in het openbare leven is het nu eenmaal verboden om je gezicht te bedekken. een persoon moet ten alle tijden herkenbaar zijn.
Nou ik heb in het openbare leven talloze Zusters met een gezichtsluier gezien, en nooit heb ik gezien dat ze werden opgepakt door de politie wegens het breken van de wet. Jij bedoelt op openbare plekken, zoals op de werkvloer en op school. Heb je ooit een Zuster die wet zien breken? Ik heb alleen gezien dat ze bezwaar hebben gemaakt, maar meer ook niet.
Je zegt een persoon moet ten alle tijden herkenbaar zijn, met welk doel als ik vragen mag? Wat zijn de argumenten die jouw uitspraak ondersteunen?

Kun je de ellende voorstellen als iedereen in Nederland gemaskerd zou rondlopen?
Nou als elke vrouw in Nederland met een gezichtsluier zou lopen, en ze zou deze dragen met de intentie Allah swt te behagen, dan is dat een zegening, dat kan onmogelijk ellende met zich meebrengen. Verklaar jezelf nader beste Herne, want ik begrijp dit niet helemaal. Aan welke ellende denk je dan?

Denk je dat er dan nog een winkel, pompatation bank etc open kan zijn?
Ooh, bedoel je dat mensen zich bedreigd voelen wegens het feit dat er bepaalde Zusters zijn die een gezichtsluier dragen. Nou ik weet zeker dat als de mensen een beetje ervaring met zulke Zusters hebben, ze weten dat ze geen vlieg kwaad doen! Dit lijkt een beetje op het hoofddoek-probleem twintig jaar geleden. Toen het heel vreemd voor de Nederlanders was dat er mensen met een hoofddoek rondliepen, vandaag is het de gewoonste zaak van de wereld. Ik denk dat het ook zo zal worden met de gezichtsluier. Het is gewoon een feit dat vele Zusters zich interesseren in de gezichtsluier, en het worden er steeds meer en meer kan ik je vertellen, oua Allahoe a3lam.

Het is het zelfde als bij het passeren van een grens. Daar moet je ook herkenbaar zijn.
Inderdaad. Er zijn vele Zusters die met een gezichtsluier op vakantie gaan, en daar is een prima oplossing voor gevonden. Ze wordt meegenomen naar een kamertje waar iemand van het vrouwelijke geslacht onderzoekt of zij het wel is of niet. Voor elk probleem is een oplossing.

Ook Molims hebben in geen enkel recht de maatschappelijke orde te verstoren.
Ok, nu wordt het me duidelijk. Dus je vindt dat de gezichtsluier de maatschappelijke orde verstoort? In welke vorm? Alsof je gesluierde Zusters ziet werken bij de bank of wat dan ook, indien dit zo was zou ik je uitspraak wel begrijpen. Ik vind die uitspraak echt klinkklare onzin. Ik zie een meiden in hun minuscule rokjes ook als een vorm van verstoring van de maatschappelijke orde, dat is MIJN persoonlijke mening, zoals dat JOUW persoonlijke mening is. Er verandert nou eenmaal veel in Nederland, je kan wel lopen klagen maar daar kom je niet verder mee. Wordt het niet tijd om de feiten onder ogen te zien?

En mensen die gemaskerd rondlopen doen dit.

Met een hoofddoek is het geheel anders gesteld omdat de persoon nog steeds herkenbaar is. Met een gezichtssluier is dit niet hetgeval.
Waarom vindt je dat zo belangrijk?

Je mag nooit vergeten dat Nederland geen Islamitische maatschappij is. Nog een Christelijke.
Nou mijns inziens is dit een Multiculturele maatschappij. Maar je hebt gelijk, het is geen Islamitische maatschappij, maar het is ook geen Joodse maatschappij. Hoe vaak zie ik mensen met een keppeltje lopen, en mensen met allerlei andere vormen van geloofsuitingen in de vorm van kleding e.d. Maar betekend dit dat wij niet voor ons Geloof mogen uitkomen? Vrijheid van meningsuiting beste Herne.

Zo mag een Hindoe bv mensen niet ter dood brengen omdat ze rundvlees eten.
En wij mogen een vrouw wel stenigen wegens het feit ze overspel heeft gepleegd? Onzin! We leven niet in een Islamitisch land die de Shari3a hanteert. Tuurlijk zijn er bepaalde beperkingen. We leven in Nederland dus moeten wij ons aan de Nederlandse wetten houden, doen wij dit dan niet?

We leven niet in bepaalde streken van India. Probeer daar maar eens een koe van de weg te duwen :-)
hehe, duidelijk! Ben ik ook van op de hoogte beste Herne. Alleen ik begrijp niet hoe zulke lieve Zusters verstoring van de maatschappelijke orde vormen? Ze gaan boodschappen doen, vervolgens weer naar huis. Ze halen hun kinderen op van school, en vervolgens gaan ze weer naar huis. Ze wonen lezingen bij, en gaan vervolgens weer naar huis. Ik begrijp niet hoe deze figuren de orde kunnen verstoren. Dat kan ik toch ook zeggen over gothics en hun verschijning! Hen zie je werken bij de Albert Heyn, in de Snackbar of wat dan ook. Sorry maar daar vind ik een gezichtsluier echt niks bij vergeleken! By the way, als ik me echt stoor aan zulke mensen dan vermijd ik ze.

Zo mag een dru�de als ik niet in zijn traditionele rituele gewaad lopen voor dezelfde reden als jouw gezichtssluier.
Waarom zou dit niet mogen? Mag het niet van jou, of mag het niet van de Nederlandse overheid? Daar zit een heel groot verschil in.

Trouwens vele mensen zouden zich haast doodschrikken.:-)
Doen ze al als je een ghimaar (zie plaatje) draagt. Dan vraag ik me af, zijn ze nou bang omdat ze haar gezicht niet kunnen zijn of zijn ze nou bang omdat ze zich heeft overgegeven aan de Islaam?

Zo mogen heksen niet midden in een openbaar park hun rituelen naakt houden etc. of bv bij de ingang van een Moskee  etc.
Ik begrijp om eerlijk te zijn deze voorbeelden niet, haha. Wat heeft dit met een gezichtsluier te maken. By the way je zegt misschien wel dat dit niet mag midden in een openbaar park, maar er zijn talloze nudistencampings in Nederland! By the way, dat naakt lopen van nudisten is niet hun manier van leven, en het dragen van de gezichtsluier hoort wel bij het dagelijkse leven van bepaalde Moslima�s.

Dat heet verstoring van de algemene orde.
Well sue us zou ik zeggen. :D Nogmaals, dat vind jij..

Het is belangrijk dat je beseft dat zonder algemene regels die boven het geloof van alle diverse groeperingen staat de Nederelandse samenleving in zijn huidige vorm niet zou kunnen bestaan.
Nou, dat betekend dat ze die regels al hanteren. Dan is het toch allemaal goed!!

groetjes Juwairiyah

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 05:14

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 07:21

Juwairiyah

Je begrijpt het punt niet:-)

Natuurlijk weet ik dat de Moslim vrouwen geen kwaad op het oog hebben :-)

Maar zij zijn niet de enigste mensen in Nederland.

Ook misdadigers zouden het liefst met maskers rondlopen of kousen over hun hoofd.

Wanneer een lichaam vormloos gemaakt is en een gezicht onherkenbaar dan kan niemand met zekerheid zeggen dat het een moslima is of iemand anders. 

Wanneer een bank een camara bewaking insteld bij een pinapparaat dan is het dus de bedoeling dat het gezicht te filmen is. Hetzelfde geldt voor camara bewaking in de straten.

De voorbeelden van hondoes en heksen gaf ik om aan ta geven dat elke religie wel enkele beperkingen kent binnen Nederland.

Het feit dat enkele moslima's een gezichtssluier dragen zonder dat dit gevolgen heeft is geen goed voorbeeld. Dat komt omdat in nederland veel gedoogd wordt en omdat mensen waarschijnlijk ook wel snappen dat er weinig gevaar was. :-)

Maar het blijft een feit dat geen enkele winkel verplicht is om iemand binnen te laten die niet herkenbaar is. Ik heb die wetten niet gemaakt. Die zijn er alang.

En met goede reden :-) 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 09:10

Herne

Je begrijpt het punt niet:-)
Als je meteen duidelijk was geweest was deze hele discussie niet nodig geweest I think.

Natuurlijk weet ik dat de Moslim vrouwen geen kwaad op het oog hebben :-)
Maar uiteindelijk weet je het maar nooit, Allahoe a3lam (God weet het Best)

Maar zij zijn niet de enigste mensen in Nederland.
Duidelijk!

Ook misdadigers zouden het liefst met maskers rondlopen of kousen over hun hoofd.
Niemand die ze tegenhoudt.

Wanneer een lichaam vormloos gemaakt is en een gezicht onherkenbaar dan kan niemand met zekerheid zeggen dat het een moslima is of iemand anders. 
Dat klopt.

Wanneer een bank een camara bewaking insteld bij een pinapparaat dan is het dus de bedoeling dat het gezicht te filmen is. Hetzelfde geldt voor camara bewaking in de straten.
De bedoeling is toch dat het gezicht gefilmd wordt van iemand die een bankpas van iemand anders gestolen heeft? Heb jij wel eens een dief met een gezichtsluier op Opsporing Verzocht gezien? Als misdadigers er misbruik van wouden maken, dan hadden ze dit allang gedaan! Het lijkt mij eerder op een smoesje om een verbod op gezichtsluiers te rechtvaardigen.

De voorbeelden van hondoes en heksen gaf ik om aan ta geven dat elke religie wel enkele beperkingen kent binnen Nederland.
Aha. Inderdaad elke religie kent wel enkele beperkingen, ook de Islaam. De beperking op het dragen van een gezichtsluier op openbare plek is er al een op zich. Maar een verbod op de gezichtsluier itself, pure onzin. Ik begrijp your point of view wel, maar zodra er een verbod staat op de gezichtsluier neem je de Nederlandse Moslima�s een deel van hun identiteit weg, dat vind ik absoluut niet kunnen! Zeker niet voor zulke onzinnige redenen als verstoring van de openbare orde etc.

Het feit dat enkele moslima's een gezichtssluier dragen zonder dat dit gevolgen heeft is geen goed voorbeeld. Dat komt omdat in nederland veel gedoogd wordt en omdat mensen waarschijnlijk ook wel snappen dat er weinig gevaar was. :-)
hmm..

Maar het blijft een feit dat geen enkele winkel verplicht is om iemand binnen te laten die niet herkenbaar is. Ik heb die wetten niet gemaakt. Die zijn er alang.
Niemand ontneemt die winkels hun recht, maar het is en blijft een feit dat ze die Zusters toch toelaten. Als ze er werkelijk een probleem mee zou hebben, zouden ze gebruik maken van dat recht. Ik heb tenminste nog nooit gehoord dat een Zuster is geweigerd in een winkel.

En met goede reden :-) 
Merk er anders weinig van. Misschien iemand anders die met redelijke argumenten kan komen?

groetjes Juwairiyah

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 02:50

Salamoen Aleykoem

"The sisters of islam will never take of their hijaab.
Because they don't wear it for the people, they wear it for Allah(sbw).

We won't fight for these kuffars.
We won't die for this cause.
Other freedoms are thoughts.
We fight and die only for Allah(sbw)

(Soldier of Allah/They can't stop Islam)"

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 06:08
Indeed my Brother. Our Veil is our Pride..!!
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 06:11

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu en Hoi,

ik was laatst met Abou Jabir over dit onderwerp aan het spreken, en toen kwam ik echt tot de conclusie dat deze hele discussie onzin is.

Wil je de gezichtsluier uit de Nederlandse maatschappij bannen, dan moet je hetzelfde doen met feestkleding, die kan ook gebruikt worden met de verkeerde doeleinden, of zie ik dat verkeerd? Als iemand echt onherkenbaar op straat wil lopen of wat dan ook, zijn er heel veel verschillende manieren om dit doel te bereiken. Kijk naar "Opsporing Verzocht" bijvoorbeeld. Ik heb vaker mensen gezien met een gestolen pinpas die hun gezicht bedekten met een sjaal, betekend dit dat we de sjaal moeten verbannen uit de Nederlandse maatschappij? Nee! Want de meerderheid draagt de sjaal met hele andere doeleinden, namelijk zichzelf beschermen tegen de kou. Zo is het ook met de gezichtsluier, Zusters dragen deze om Allah swt te behagen (inshaAllah)!

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu en doeggie,

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 06:32

Assalamoualikoum,

masha allah, heel mooi gezegd allemaal,

maar wat ik ervan vind is dat een hoofddoek dragen kan heel goed samen gaan met de moderne samenleving, met andere woorden, je kunt  heel goed allah soubhaanahou wa ta3ala behagen in moderne kleding stukken,als je begrijpt wat ik bedoel, die sluiers waren de enige mogelijkheid vroeger bij moslim vrouwen, want zo was eenmaal de textuur en mode van die tijd,  en de tijden verranderen, de mens heeft verstand gekregen om die te gebruiken ten zijn voordeel alhamdoulillah, er bestaan heel goed respect volle ( mastour) vrouwelijke costuums dat geen andacht of fitna uitlokken ,en kledingen,die perfect passen bij een eervolle moslim vrouw en haar hoofddoek,

de sluier en lichaamsbedekking van vroeger kan anders toegepast worden in deze tijd, en je kunt u dan heel snel en goed aanpassen zonder iemand schrik aan te jagen of zo, omdat we moslims een continue missie hebben, mensen naar ons geloof uitnodigen en niet afschrikken, dus waarom moeilijk gaan doen terwijl dat het anders kan. 

ik zeg helemaal niet dat je verkeerd bent , 7asha lillah oeghti fi dien, maar ik zeg my point of vieuw, en hoe ik van kleinsaf  het geleerd heb.

wassalaam alikoum wa rahmatou lah wa barakatouh 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 06:48
In eerste instantie geplaatst door marhaba

Assalamoualikoum,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu..

masha allah, heel mooi gezegd allemaal,

maar wat ik ervan vind is dat een hoofddoek dragen kan heel goed samen gaan met de moderne samenleving, met andere woorden, je kunt  heel goed allah soubhaanahou wa ta3ala behagen in moderne kleding stukken,als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Jammer genoeg was twintig jaar geleden het dragen van een hoofddoek iets heel vreemds, iets waarvan men dacht dat het niet paste in de Nederlandse samenleving. Je zag dan ook nooit iemand met een hoofddoek werken in openbare plaatsen. Jaren zijn voorbij gegaan, men leek wat meer te begrijpen van de Islaam en begreep ook dat de hoofddoek gewoon iets hoort bij de identiteit van een Moslima (hoeft niet per se, maar wel vaak Alhamdolilah) Er gebeurt nou eenmaal veel in de wereld, er zijn zoveel veranderingen aan de gang. Een van die grote veranderingen is het besef voor de Islaam, je ziet dat steeds meer mensen praktiseren, en steeds meer mensen terugkeren tot de Islaam Allahoe Malakoel Hamd, iets prachtigs! Sommige veranderingen kan men niet tegengaan, ook niet de Nederlandse maatschappij. Dus zoeken zij naar oplossingen om hierin mee te gaan. De hijaab is nu algemeen geaccepteerd, je ziet Zusters met een hijaab werken in winkels openbare plekken e.d. Iets wat er ongetwijfeld zat aan te komen. Je zegt je kunt Allah soub7ana wa Ta3alaa heel goed behagen in moderne kledingstukken, maar er zijn heel veel Zusters die zich veel beter voelen in minder-moderne Islamitische kledingstukken, en dat moet men gewoon accepteren. Net zoals een gothic zich beter voelt in gothickleding..!

die sluiers waren de enige mogelijkheid vroeger bij moslim vrouwen, want zo was eenmaal de textuur en mode van die tijd,  en de tijden verranderen, de mens heeft verstand gekregen om die te gebruiken ten zijn voordeel alhamdoulillah, er bestaan heel goed respect volle ( mastour) vrouwelijke costuums dat geen andacht of fitna uitlokken ,en kledingen,die perfect passen bij een eervolle moslim vrouw en haar hoofddoek,
Wat bedoel je met die sluiers? De gezichtsluiers? Of de hoofdsluiers (de hijaab)? Tijden veranderen inderdaad, maar de Islaam is zoals die altijd was. Ik vraag me af hoe die moderne goed respectvolle vrouwelijke kleding eruit ziet? 

de sluier en lichaamsbedekking van vroeger kan anders toegepast worden in deze tijd, en je kunt u dan heel snel en goed aanpassen zonder iemand schrik aan te jagen of zo, omdat we moslims een continue missie hebben, mensen naar ons geloof uitnodigen en niet afschrikken, dus waarom moeilijk gaan doen terwijl dat het anders kan. 
Aanpassen, zodra ik het woordje aanpassen zie denk ik aan integratie. Als we de definitie opzoeken van het woordje integratie dan zullen we erachter vinden: "het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel"
Mijn aanpassingsbeleid is ten einde gekomen, ik ken de taal, ik weet wat over de Nederlandse geschiedenis, ik kan prima communiceren met een Nederlander, ik kan ook prima duscussies houden op een goed niveau, wat verwacht men nog meer van mij? Als je goed kijkt naar de definitie dan zie opnemen in een groter geheel staan. Wanneer wordt dat een keer gepraktiseerd..? Ik zeg niet dat het niet gebeurt, dat is voor elk persoon verschillend. Bij mij is dat nauwelijks het geval, betekend het dat het aan mij ligt dan?? Wat willen ze eigenlijk van ons? Waarom kan men mij niet accepteren zoals ik ben? Ik hou van het dragen van Islamitische kleding, en dat ik daar bepaalde mensen mee afschrik, dat is mogelijk. Maar ik voel me er prettig bij, en dat is het belangrijkst. Ik ga never nooit mijn identiteit opgeven voor iemand anders..! Da3wah fi Sabilillaah met moderne kleding betekend niet dat iemand eerder tot de Islaam komt dan iemand die Da3wah fi Sabilillaah doet met Islamitische kleding. Allah swt is degene die hiedaja (leiding) geeft, en als Hij iemand wil leiden dan doet Hij dat, en als Hij dat niet wil, dan doet Hij dat niet. Ik denk niet dat het iets heeft te maken met de kleding die je draagt. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Een hele goede vraag. Ik ben niet iemand die de Quraan interpeteert zoals het haar uitkomt. Ik volg de Ahl oe Dikr, de bezitters der begrip. Wij moeten ons kleden als Moslima's het is voor ons haraam om kleding zoals Koeffaar te dragen. Het makkelijke gaat in tegen de wil van Allah swt, het moeilijke niet. Dus eigenlijk is het moeilijke het makkelijke, want je verkrijgt er inshaAllah de tevredenheid van Allah swt mee.!

ik zeg helemaal niet dat je verkeerd bent , 7asha lillah oeghti fi dien, maar ik zeg my point of vieuw, en hoe ik van kleinsaf  het geleerd heb.
Respect my sister!! :)

wassalaam alikoum wa rahmatou lah wa barakatouh 
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 06:59

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Wat bedoel je met die sluiers? De gezichtsluiers? Of de hoofdsluiers (de hijaab)? Tijden veranderen inderdaad, maar de Islaam is zoals die altijd was. Ik vraag me af hoe die moderne goed respectvolle vrouwelijke kleding eruit ziet? 

Hoi,
er zijn de laatste jaren idd meer hooddoeken te zien op straat, en ik moet eerlijk toegeven dat de kledij eronder vaak erg classy is.  Klassiek en op-en-top-vrouw, ik probeer vaak af te kijken  Een vb-je: witte, losse linnen broek, leuk rose hemdje erop, daarover een gekleed kostuumjasje en erboven een witte hoofddoek, nu ja, zoiets toch bv?
Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 07:04
ik neem groen dan he,:):

Assalamoualikoum,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu..

masha allah, heel mooi gezegd allemaal,

maar wat ik ervan vind is dat een hoofddoek dragen kan heel goed samen gaan met de moderne samenleving, met andere woorden, je kunt  heel goed allah soubhaanahou wa ta3ala behagen in moderne kleding stukken,als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Jammer genoeg was twintig jaar geleden het dragen van een hoofddoek iets heel vreemds, iets waarvan men dacht dat het niet paste in de Nederlandse samenleving. Je zag dan ook nooit iemand met een hoofddoek werken in openbare plaatsen. Jaren zijn voorbij gegaan, men leek wat meer te begrijpen van de Islaam en begreep ook dat de hoofddoek gewoon iets hoort bij de identiteit van een Moslima (hoeft niet per se, maar wel vaak Alhamdolilah) Er gebeurt nou eenmaal veel in de wereld, er zijn zoveel veranderingen aan de gang. Een van die grote veranderingen is het besef voor de Islaam, je ziet dat steeds meer mensen praktiseren, en steeds meer mensen terugkeren tot de Islaam Allahoe Malakoel Hamd, iets prachtigs! Sommige veranderingen kan men niet tegengaan, ook niet de Nederlandse maatschappij. Dus zoeken zij naar oplossingen om hierin mee te gaan. De hijaab is nu algemeen geaccepteerd, je ziet Zusters met een hijaab werken in winkels openbare plekken e.d. Iets wat er ongetwijfeld zat aan te komen. Je zegt je kunt Allah soub7ana wa Ta3alaa heel goed behagen in moderne kledingstukken, maar er zijn heel veel Zusters die zich veel beter voelen in minder-moderne Islamitische kledingstukken, en dat moet men gewoon accepteren. Net zoals een gothic zich beter voelt in gothickleding..!

het zich beter voelen in iets wil nniet zeggen dat het verplicht is, en dat is wat ik wil verduidelijk, lange djellabasmet lange foullards is niet verplicht het kan even goed een mooie vrouwelijk lange vest op een elegante lange rok of losse vrouwelijke broek (mastour). 

die sluiers waren de enige mogelijkheid vroeger bij moslim vrouwen, want zo was eenmaal de textuur en mode van die tijd,  en de tijden verranderen, de mens heeft verstand gekregen om die te gebruiken ten zijn voordeel alhamdoulillah, er bestaan heel goed respect volle ( mastour) vrouwelijke costuums dat geen andacht of fitna uitlokken ,en kledingen,die perfect passen bij een eervolle moslim vrouw en haar hoofddoek,
Wat bedoel je met die sluiers? De gezichtsluiers? Of de hoofdsluiers (de hijaab)? Tijden veranderen inderdaad, maar de Islaam is zoals die altijd was. Ik vraag me af hoe die moderne goed respectvolle vrouwelijke kleding eruit ziet? 

ik bedoel dermee, het geen wat jij toonde op de foto eerder, ik vind dat het anders kan, en respecteer wie zich erin goed voelt! 

de sluier en lichaamsbedekking van vroeger kan anders toegepast worden in deze tijd, en je kunt u dan heel snel en goed aanpassen zonder iemand schrik aan te jagen of zo, omdat we moslims een continue missie hebben, mensen naar ons geloof uitnodigen en niet afschrikken, dus waarom moeilijk gaan doen terwijl dat het anders kan. 
Aanpassen, zodra ik het woordje aanpassen zie denk ik aan integratie. Als we de definitie opzoeken van het woordje integratie dan zullen we erachter vinden: "het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel"
Mijn aanpassingsbeleid is ten einde gekomen, ik ken de taal, ik weet wat over de Nederlandse geschiedenis, ik kan prima communiceren met een Nederlander, ik kan ook prima duscussies houden op een goed niveau, wat verwacht men nog meer van mij? Als je goed kijkt naar de definitie dan zie opnemen in een groter geheel staan. Wanneer wordt dat een keer gepraktiseerd..? Ik zeg niet dat het niet gebeurt, dat is voor elk persoon verschillend. Bij mij is dat nauwelijks het geval, betekend het dat het aan mij ligt dan?? Wat willen ze eigenlijk van ons? Wat verstaat men onder integratie? Je kan wel klakkeloos de definitie van van Dale overnemen, maar ja, dat zegt ook niks over hoe Nederland erover denkt.

alhamdoulillah, we zijn in een westerse land en we mogen al onze religie uitoefenen, dat is min fadli rabbi,  en het maken tot een harmonische geheel en opnemen in een geheel"kan anders opgevat worden, zo als, je komt naar een land ,waar iedereen gelijk is voor de wet,maar  met vrijheid van religie, dus je hoort te respecteren en gerespecteerd te worden, en respect is zeer sterk aanbevolen in onze religie"i7tarim, tou7taram"respecteer mensen, en je wordt automatisch gerespecteerd" dus, we doen ons best in het toepassen van de religie, maar we doen het zonder abuse te maken van de bestaande samenleving.ik wil hiermee niet zeggen dat we onze dien moet opgeven, maar handelen  billati hiya a7ssan, in islaam is niet alleen haram en halal, der is ook moestahab makrouh.... adinou youssr en niet 3oussr, en we moeten het niet moeilijk laten uitzien dan het eruit ziet.

ik zeg helemaal niet dat je verkeerd bent , 7asha lillah oeghti fi dien, maar ik zeg my point of vieuw, en hoe ik van kleinsaf  het geleerd heb.
Respect my sister!! :)

same for you :)

wassalaam alikoum wa rahmatou lah wa barakatouh 
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Umm `Aqeelah

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 08:04
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Wat bedoel je met die sluiers? De gezichtsluiers? Of de hoofdsluiers (de hijaab)? Tijden veranderen inderdaad, maar de Islaam is zoals die altijd was. Ik vraag me af hoe die moderne goed respectvolle vrouwelijke kleding eruit ziet? 

Hoi,
er zijn de laatste jaren idd meer hooddoeken te zien op straat, en ik moet eerlijk toegeven dat de kledij eronder vaak erg classy is.  Klassiek en op-en-top-vrouw, ik probeer vaak af te kijken  Een vb-je: witte, losse linnen broek, leuk rose hemdje erop, daarover een gekleed kostuumjasje en erboven een witte hoofddoek, nu ja, zoiets toch bv?
Gr Kim



Hoi,
het klopt wat je zegt Kimmie. Niet zo heel lang geleden droeg ik soortgelijke kledij. Maar het is en blijft een feit (oua Allahoe a3lam) dat wat die Zusters doen niet volgens de Islaam is aangezien de boodschapper van Allah Salla Allahu 3alaihi wa Salam het volgende heeft gezegd:

"Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " (Overgeleverd door Boekharie 3197)

Kleding die moslims dragen dienen dus niet gelijkwaardig te zijn aan de kleding van de niet-moslims. De boodschapper van Allah heeft ons aangeraden in verschillende ahadith om ongelovigen niet na te doen.

Moge Allah swt die Zusters leiden, en ons allemaal,
Ameen.

doei,

Umm `Aqeelah
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 08:13
In eerste instantie geplaatst door marhaba

ik neem groen dan he,:)
dan neem ik maar blauw:

Assalamoualikoum,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu..

masha allah, heel mooi gezegd allemaal,

maar wat ik ervan vind is dat een hoofddoek dragen kan heel goed samen gaan met de moderne samenleving, met andere woorden, je kunt  heel goed allah soubhaanahou wa ta3ala behagen in moderne kleding stukken,als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Jammer genoeg was twintig jaar geleden het dragen van een hoofddoek iets heel vreemds, iets waarvan men dacht dat het niet paste in de Nederlandse samenleving. Je zag dan ook nooit iemand met een hoofddoek werken in openbare plaatsen. Jaren zijn voorbij gegaan, men leek wat meer te begrijpen van de Islaam en begreep ook dat de hoofddoek gewoon iets hoort bij de identiteit van een Moslima (hoeft niet per se, maar wel vaak Alhamdolilah) Er gebeurt nou eenmaal veel in de wereld, er zijn zoveel veranderingen aan de gang. Een van die grote veranderingen is het besef voor de Islaam, je ziet dat steeds meer mensen praktiseren, en steeds meer mensen terugkeren tot de Islaam Allahoe Malakoel Hamd, iets prachtigs! Sommige veranderingen kan men niet tegengaan, ook niet de Nederlandse maatschappij. Dus zoeken zij naar oplossingen om hierin mee te gaan. De hijaab is nu algemeen geaccepteerd, je ziet Zusters met een hijaab werken in winkels openbare plekken e.d. Iets wat er ongetwijfeld zat aan te komen. Je zegt je kunt Allah soub7ana wa Ta3alaa heel goed behagen in moderne kledingstukken, maar er zijn heel veel Zusters die zich veel beter voelen in minder-moderne Islamitische kledingstukken, en dat moet men gewoon accepteren. Net zoals een gothic zich beter voelt in gothickleding..!

het zich beter voelen in iets wil nniet zeggen dat het verplicht is, en dat is wat ik wil verduidelijk, lange djellabasmet lange foullards is niet verplicht het kan even goed een mooie vrouwelijk lange vest op een elegante lange rok of losse vrouwelijke broek (mastour). 

Zoals ik hier boven al aangeef mogen wij Moslima's geen kleding dragen die lijkt op die van koeffar, voor zover mijn kennis reikt.

die sluiers waren de enige mogelijkheid vroeger bij moslim vrouwen, want zo was eenmaal de textuur en mode van die tijd,  en de tijden verranderen, de mens heeft verstand gekregen om die te gebruiken ten zijn voordeel alhamdoulillah, er bestaan heel goed respect volle ( mastour) vrouwelijke costuums dat geen andacht of fitna uitlokken ,en kledingen,die perfect passen bij een eervolle moslim vrouw en haar hoofddoek,
Wat bedoel je met die sluiers? De gezichtsluiers? Of de hoofdsluiers (de hijaab)? Tijden veranderen inderdaad, maar de Islaam is zoals die altijd was. Ik vraag me af hoe die moderne goed respectvolle vrouwelijke kleding eruit ziet? 

ik bedoel dermee, het geen wat jij toonde op de foto eerder, ik vind dat het anders kan, en respecteer wie zich erin goed voelt! 

Het kan ook anders, maar dat is Islamitisch. Ik heb nooit een koeffaar in zulke kleding gezien.

de sluier en lichaamsbedekking van vroeger kan anders toegepast worden in deze tijd, en je kunt u dan heel snel en goed aanpassen zonder iemand schrik aan te jagen of zo, omdat we moslims een continue missie hebben, mensen naar ons geloof uitnodigen en niet afschrikken, dus waarom moeilijk gaan doen terwijl dat het anders kan. 
Aanpassen, zodra ik het woordje aanpassen zie denk ik aan integratie. Als we de definitie opzoeken van het woordje integratie dan zullen we erachter vinden: "het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel"
Mijn aanpassingsbeleid is ten einde gekomen, ik ken de taal, ik weet wat over de Nederlandse geschiedenis, ik kan prima communiceren met een Nederlander, ik kan ook prima duscussies houden op een goed niveau, wat verwacht men nog meer van mij? Als je goed kijkt naar de definitie dan zie opnemen in een groter geheel staan. Wanneer wordt dat een keer gepraktiseerd..? Ik zeg niet dat het niet gebeurt, dat is voor elk persoon verschillend. Bij mij is dat nauwelijks het geval, betekend het dat het aan mij ligt dan?? Wat willen ze eigenlijk van ons? Wat verstaat men onder integratie? Je kan wel klakkeloos de definitie van van Dale overnemen, maar ja, dat zegt ook niks over hoe Nederland erover denkt.

alhamdoulillah, we zijn in een westerse land en we mogen al onze religie uitoefenen, dat is min fadli rabbi,  en het maken tot een harmonische geheel en opnemen in een geheel"kan anders opgevat worden, zo als, je komt naar een land ,waar iedereen gelijk is voor de wet,maar  met vrijheid van religie, dus je hoort te respecteren en gerespecteerd te worden, en respect is zeer sterk aanbevolen in onze religie"i7tarim, tou7taram"respecteer mensen, en je wordt automatisch gerespecteerd" dus, we doen ons best in het toepassen van de religie, maar we doen het zonder abuse te maken van de bestaande samenleving.ik wil hiermee niet zeggen dat we onze dien moet opgeven, maar handelen  billati hiya a7ssan, in islaam is niet alleen haram en halal, der is ook moestahab makrouh.... adinou youssr en niet 3oussr, en we moeten het niet moeilijk laten uitzien dan het eruit ziet.

Misbruik maken van de bestaande samenleving? soub7anAllah..! Ik begrijp om eerlijk te zijn nog steeds niet wat je bedoelt, dus verduidelijk jezelf nader inshaAllah.

ik zeg helemaal niet dat je verkeerd bent , 7asha lillah oeghti fi dien, maar ik zeg my point of vieuw, en hoe ik van kleinsaf  het geleerd heb.
Respect my sister!! :)

same for you :)

wassalaam alikoum wa rahmatou lah wa barakatouh 
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 08:13

Hoi,

waarom zou het perse nadoen zijn?  Misschien voelen die meisjes/vrouwen zich daar goed in, en zo zien ze er meestal wel uit  Ik zou het gek vinden dat er iets niet gedaan mag worden, uit voorzorg dat het anders wel s 'na-apen' zou kunnen zijn.  En eerlijk toegeven, het verschilt toch wel behoorlijk van de gemiddelde westerse kledij... 

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 09:03

ik neem groen dan he,:)
dan neem ik maar blauw:

en ik deze kleur,(strax is het een kleurboekje!:) )

Assalamoualikoum,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu..

masha allah, heel mooi gezegd allemaal,

maar wat ik ervan vind is dat een hoofddoek dragen kan heel goed samen gaan met de moderne samenleving, met andere woorden, je kunt  heel goed allah soubhaanahou wa ta3ala behagen in moderne kleding stukken,als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Jammer genoeg was twintig jaar geleden het dragen van een hoofddoek iets heel vreemds, iets waarvan men dacht dat het niet paste in de Nederlandse samenleving. Je zag dan ook nooit iemand met een hoofddoek werken in openbare plaatsen. Jaren zijn voorbij gegaan, men leek wat meer te begrijpen van de Islaam en begreep ook dat de hoofddoek gewoon iets hoort bij de identiteit van een Moslima (hoeft niet per se, maar wel vaak Alhamdolilah) Er gebeurt nou eenmaal veel in de wereld, er zijn zoveel veranderingen aan de gang. Een van die grote veranderingen is het besef voor de Islaam, je ziet dat steeds meer mensen praktiseren, en steeds meer mensen terugkeren tot de Islaam Allahoe Malakoel Hamd, iets prachtigs! Sommige veranderingen kan men niet tegengaan, ook niet de Nederlandse maatschappij. Dus zoeken zij naar oplossingen om hierin mee te gaan. De hijaab is nu algemeen geaccepteerd, je ziet Zusters met een hijaab werken in winkels openbare plekken e.d. Iets wat er ongetwijfeld zat aan te komen. Je zegt je kunt Allah soub7ana wa Ta3alaa heel goed behagen in moderne kledingstukken, maar er zijn heel veel Zusters die zich veel beter voelen in minder-moderne Islamitische kledingstukken, en dat moet men gewoon accepteren. Net zoals een gothic zich beter voelt in gothickleding..!

het zich beter voelen in iets wil nniet zeggen dat het verplicht is, en dat is wat ik wil verduidelijk, lange djellabasmet lange foullards is niet verplicht het kan even goed een mooie vrouwelijk lange vest op een elegante lange rok of losse vrouwelijke broek (mastour). 

Zoals ik hier boven al aangeef mogen wij Moslima's geen kleding dragen die lijkt op die van koeffar, voor zover mijn kennis reikt.

ja,neen het heeft nix met imitatie te maken, als dat zo is , dan moeten we terug de paarden inschakelen in de maatschappij,en geen horloges meer aandoen want das allemaal uitvindingen van koeffar,ik spreeek de profeet sas niet tegen, 7asha lillah,maar ik weet, islaam wilt het beste voor de mensheid en  alhalaou bayin wa lharamou bayin, als je een kleding aandoet, en je ziet dat die geen fitna uitlokt,is zeker goed.ieder weet wat goed voor zich is of dat nu westers of puur islamitisch is.

die sluiers waren de enige mogelijkheid vroeger bij moslim vrouwen, want zo was eenmaal de textuur en mode van die tijd,  en de tijden verranderen, de mens heeft verstand gekregen om die te gebruiken ten zijn voordeel alhamdoulillah, er bestaan heel goed respect volle ( mastour) vrouwelijke costuums dat geen andacht of fitna uitlokken ,en kledingen,die perfect passen bij een eervolle moslim vrouw en haar hoofddoek,
Wat bedoel je met die sluiers? De gezichtsluiers? Of de hoofdsluiers (de hijaab)? Tijden veranderen inderdaad, maar de Islaam is zoals die altijd was. Ik vraag me af hoe die moderne goed respectvolle vrouwelijke kleding eruit ziet? 

ik bedoel dermee, het geen wat jij toonde op de foto eerder, ik vind dat het anders kan, en respecteer wie zich erin goed voelt! 

Het kan ook anders, maar dat is Islamitisch. Ik heb nooit een koeffaar in zulke kleding gezien.

dat hoef je ook niet te zien, je wilt je zelf bedekken volgens islaam, wij moeten alles bedekken behalve de handen en het gezicht, en al'a3malou biniyaat.als je intentie maar zuiver voor allah is, want allah weet wat in de harten is! 

de sluier en lichaamsbedekking van vroeger kan anders toegepast worden in deze tijd, en je kunt u dan heel snel en goed aanpassen zonder iemand schrik aan te jagen of zo, omdat we moslims een continue missie hebben, mensen naar ons geloof uitnodigen en niet afschrikken, dus waarom moeilijk gaan doen terwijl dat het anders kan. 
Aanpassen, zodra ik het woordje aanpassen zie denk ik aan integratie. Als we de definitie opzoeken van het woordje integratie dan zullen we erachter vinden: "het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel"
Mijn aanpassingsbeleid is ten einde gekomen, ik ken de taal, ik weet wat over de Nederlandse geschiedenis, ik kan prima communiceren met een Nederlander, ik kan ook prima duscussies houden op een goed niveau, wat verwacht men nog meer van mij? Als je goed kijkt naar de definitie dan zie opnemen in een groter geheel staan. Wanneer wordt dat een keer gepraktiseerd..? Ik zeg niet dat het niet gebeurt, dat is voor elk persoon verschillend. Bij mij is dat nauwelijks het geval, betekend het dat het aan mij ligt dan?? Wat willen ze eigenlijk van ons? Wat verstaat men onder integratie? Je kan wel klakkeloos de definitie van van Dale overnemen, maar ja, dat zegt ook niks over hoe Nederland erover denkt.

alhamdoulillah, we zijn in een westerse land en we mogen al onze religie uitoefenen, dat is min fadli rabbi,  en het maken tot een harmonische geheel en opnemen in een geheel"kan anders opgevat worden, zo als, je komt naar een land ,waar iedereen gelijk is voor de wet,maar  met vrijheid van religie, dus je hoort te respecteren en gerespecteerd te worden, en respect is zeer sterk aanbevolen in onze religie"i7tarim, tou7taram"respecteer mensen, en je wordt automatisch gerespecteerd" dus, we doen ons best in het toepassen van de religie, maar we doen het zonder abuse te maken van de bestaande samenleving.ik wil hiermee niet zeggen dat we onze dien moet opgeven, maar handelen  billati hiya a7ssan, in islaam is niet alleen haram en halal, der is ook moestahab makrouh.... adinou youssr en niet 3oussr, en we moeten het niet moeilijk laten uitzien dan het eruit ziet.

Misbruik maken van de bestaande samenleving? soub7anAllah..! Ik begrijp om eerlijk te zijn nog steeds niet wat je bedoelt, dus verduidelijk jezelf nader inshaAllah.

misbruik in de zin van zo moet het en niet anders voor zo'n zaak, en jullie (niet moslims ,of niet gesluierde vrouwen)moeten het maar aanvaarden en zelfs ook toepassen anders zijn jullie slechten en ik weet niet wat allemaal... onze religie is een religie van tassamouh, en ook intelectueel, ok, de mensen afjagen is nix voorons, en een moslima weet wat mag en wat niet, ze gaat islaam proberen toetepassen zoveel en zogoed mogelijk als zij het gaat kunnen, en als ze beslist om een moderne kleding aan te doen , dan moeten diegenen die met een gezichtsluier dat ook aanvaarden, en niet naar haar kijken als een outsider,en dat geld ook tegenover de niet moslims, zo win je respect en wordt een gesluierde geaccepteerd in de samenleving.

ik zeg helemaal niet dat je verkeerd bent , 7asha lillah oeghti fi dien, maar ik zeg my point of vieuw, en hoe ik van kleinsaf  het geleerd heb.
Respect my sister!! :)

same for you :)

wassalaam alikoum wa rahmatou lah wa barakatouh 
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 04:49

In eerste instantie geplaatst door marhaba

ik neem groen dan he,:)
dan neem ik maar blauw:

en ik deze kleur,(strax is het een kleurboekje!:) )
alle kleuren van de regenboog!!!!

Assalamoualikoum,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu..

masha allah, heel mooi gezegd allemaal,

maar wat ik ervan vind is dat een hoofddoek dragen kan heel goed samen gaan met de moderne samenleving, met andere woorden, je kunt  heel goed allah soubhaanahou wa ta3ala behagen in moderne kleding stukken,als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Jammer genoeg was twintig jaar geleden het dragen van een hoofddoek iets heel vreemds, iets waarvan men dacht dat het niet paste in de Nederlandse samenleving. Je zag dan ook nooit iemand met een hoofddoek werken in openbare plaatsen. Jaren zijn voorbij gegaan, men leek wat meer te begrijpen van de Islaam en begreep ook dat de hoofddoek gewoon iets hoort bij de identiteit van een Moslima (hoeft niet per se, maar wel vaak Alhamdolilah) Er gebeurt nou eenmaal veel in de wereld, er zijn zoveel veranderingen aan de gang. Een van die grote veranderingen is het besef voor de Islaam, je ziet dat steeds meer mensen praktiseren, en steeds meer mensen terugkeren tot de Islaam Allahoe Malakoel Hamd, iets prachtigs! Sommige veranderingen kan men niet tegengaan, ook niet de Nederlandse maatschappij. Dus zoeken zij naar oplossingen om hierin mee te gaan. De hijaab is nu algemeen geaccepteerd, je ziet Zusters met een hijaab werken in winkels openbare plekken e.d. Iets wat er ongetwijfeld zat aan te komen. Je zegt je kunt Allah soub7ana wa Ta3alaa heel goed behagen in moderne kledingstukken, maar er zijn heel veel Zusters die zich veel beter voelen in minder-moderne Islamitische kledingstukken, en dat moet men gewoon accepteren. Net zoals een gothic zich beter voelt in gothickleding..!

het zich beter voelen in iets wil nniet zeggen dat het verplicht is, en dat is wat ik wil verduidelijk, lange djellabasmet lange foullards is niet verplicht het kan even goed een mooie vrouwelijk lange vest op een elegante lange rok of losse vrouwelijke broek (mastour). 

Zoals ik hier boven al aangeef mogen wij Moslima's geen kleding dragen die lijkt op die van koeffar, voor zover mijn kennis reikt.

ja,neen het heeft nix met imitatie te maken, als dat zo is , dan moeten we terug de paarden inschakelen in de maatschappij,en geen horloges meer aandoen want das allemaal uitvindingen van koeffar,ik spreeek de profeet sas niet tegen, 7asha lillah,maar ik weet, islaam wilt het beste voor de mensheid en  alhalaou bayin wa lharamou bayin, als je een kleding aandoet, en je ziet dat die geen fitna uitlokt,is zeker goed.ieder weet wat goed voor zich is of dat nu westers of puur islamitisch is.

Je begrijpt het helemaal verkeerd oeghtie. Je kunt inderdaad niet bij alle zaken spreken van het imiteren van ongelovigen. Je moet onderscheid moet maken tussen zaken die kenmerkend zijn voor ongelovigen en zaken die niet kenmerkend zijn voor ongelovigen. Ik denk dan aan dingen die zijn verboden door Allah swt omdat ze je van het juiste pad houden en omdat ze schadelijke gevolgen hebben. Ik denk dat de leidraad niet moet zijn of ongelovigen zich op een bepaalde manier gedragen, maar je je eerder moet afvragen of een bepaalde gedraging wel goed is of niet. Ik denk dan bijvoorbeeld aan roken of drinken. Als je rookt of drinkt dan imiteer je daarmee de ongelovigen maar wat belangrijker is, is dat je daarmee een verbod van Allah negeert. Allah heeft dit verbod niet voor niets ingesteld. Roken en drinken van alcohol is schadelijk voor de gezondheid verslavend en heeft andere nadelige gevolgen. Een ander voorbeeld is kleding en dan met name voor vrouwen. De bedoeling is volgens mij dat jij je onderscheid van niet-moslims door middel van je kleding in overeenstemming met correct Islamitische gedrag natuurlijk. Vele zullen zeggen dat doe je eigenlijk door een hijaab te dragen, maar ik weet niet of dit voldoende is. Ik vraag me af wat de rest hiervan denkt.


In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)




die sluiers waren de enige mogelijkheid vroeger bij moslim vrouwen, want zo was eenmaal de textuur en mode van die tijd,  en de tijden verranderen, de mens heeft verstand gekregen om die te gebruiken ten zijn voordeel alhamdoulillah, er bestaan heel goed respect volle ( mastour) vrouwelijke costuums dat geen andacht of fitna uitlokken ,en kledingen,die perfect passen bij een eervolle moslim vrouw en haar hoofddoek,
Wat bedoel je met die sluiers? De gezichtsluiers? Of de hoofdsluiers (de hijaab)? Tijden veranderen inderdaad, maar de Islaam is zoals die altijd was. Ik vraag me af hoe die moderne goed respectvolle vrouwelijke kleding eruit ziet? 

ik bedoel dermee, het geen wat jij toonde op de foto eerder, ik vind dat het anders kan, en respecteer wie zich erin goed voelt! 

Het kan ook anders, maar dat is Islamitisch. Ik heb nooit een koeffaar in zulke kleding gezien.

dat hoef je ook niet te zien, je wilt je zelf bedekken volgens islaam, wij moeten alles bedekken behalve de handen en het gezicht, en al'a3malou biniyaat.als je intentie maar zuiver voor allah is, want allah weet wat in de harten is! 

Je zegt dat we alles moeten bedekken behalve de handen en het gezicht, maar daar zijn geleerden het over oneens. Een goede intentie is inderdaad noodzakelijk, maar wat is een goede intentie in combinatie met een niet-goede daad? Oua Allahoe a3lam

de sluier en lichaamsbedekking van vroeger kan anders toegepast worden in deze tijd, en je kunt u dan heel snel en goed aanpassen zonder iemand schrik aan te jagen of zo, omdat we moslims een continue missie hebben, mensen naar ons geloof uitnodigen en niet afschrikken, dus waarom moeilijk gaan doen terwijl dat het anders kan. 
Aanpassen, zodra ik het woordje aanpassen zie denk ik aan integratie. Als we de definitie opzoeken van het woordje integratie dan zullen we erachter vinden: "het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel"
Mijn aanpassingsbeleid is ten einde gekomen, ik ken de taal, ik weet wat over de Nederlandse geschiedenis, ik kan prima communiceren met een Nederlander, ik kan ook prima duscussies houden op een goed niveau, wat verwacht men nog meer van mij? Als je goed kijkt naar de definitie dan zie opnemen in een groter geheel staan. Wanneer wordt dat een keer gepraktiseerd..? Ik zeg niet dat het niet gebeurt, dat is voor elk persoon verschillend. Bij mij is dat nauwelijks het geval, betekend het dat het aan mij ligt dan?? Wat willen ze eigenlijk van ons? Wat verstaat men onder integratie? Je kan wel klakkeloos de definitie van van Dale overnemen, maar ja, dat zegt ook niks over hoe Nederland erover denkt.

alhamdoulillah, we zijn in een westerse land en we mogen al onze religie uitoefenen, dat is min fadli rabbi,  en het maken tot een harmonische geheel en opnemen in een geheel"kan anders opgevat worden, zo als, je komt naar een land ,waar iedereen gelijk is voor de wet,maar  met vrijheid van religie, dus je hoort te respecteren en gerespecteerd te worden, en respect is zeer sterk aanbevolen in onze religie"i7tarim, tou7taram"respecteer mensen, en je wordt automatisch gerespecteerd" dus, we doen ons best in het toepassen van de religie, maar we doen het zonder abuse te maken van de bestaande samenleving.ik wil hiermee niet zeggen dat we onze dien moet opgeven, maar handelen  billati hiya a7ssan, in islaam is niet alleen haram en halal, der is ook moestahab makrouh.... adinou youssr en niet 3oussr, en we moeten het niet moeilijk laten uitzien dan het eruit ziet.

Misbruik maken van de bestaande samenleving? soub7anAllah..! Ik begrijp om eerlijk te zijn nog steeds niet wat je bedoelt, dus verduidelijk jezelf nader inshaAllah.

misbruik in de zin van zo moet het en niet anders voor zo'n zaak, en jullie (niet moslims ,of niet gesluierde vrouwen)moeten het maar aanvaarden en zelfs ook toepassen anders zijn jullie slechten en ik weet niet wat allemaal... onze religie is een religie van tassamouh, en ook intelectueel, ok, de mensen afjagen is nix voorons, en een moslima weet wat mag en wat niet, ze gaat islaam proberen toetepassen zoveel en zogoed mogelijk als zij het gaat kunnen, en als ze beslist om een moderne kleding aan te doen , dan moeten diegenen die met een gezichtsluier dat ook aanvaarden, en niet naar haar kijken als een outsider,en dat geld ook tegenover de niet moslims, zo win je respect en wordt een gesluierde geaccepteerd in de samenleving.

Mensen afjagen is niks voor ons? Alsof je een gezichtsluier draagt met de intentie iemand af te schrikken, ik dacht dat de intentie zo belangrijk was? Ik denk dat de Zusters met een gezichtsluier respect gewonnen hebben, maar die niet verkrijgen, alleen door hun manier van kleding, wat compleet belachelijk is!! Alsof gerespecteerd worden door de samenleving alles is, is het verkrijgen van de tevredenheid van Allah swt niet veel en veel belangrijker? In mijn ogen wel, veel belangrijker dan een carriere maken en succesvol zijn in de Nederlandse maatschappij.

ik zeg helemaal niet dat je verkeerd bent , 7asha lillah oeghti fi dien, maar ik zeg my point of vieuw, en hoe ik van kleinsaf  het geleerd heb.
Respect my sister!! :)

same for you :)

wassalaam alikoum wa rahmatou lah wa barakatouh 
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 11:42

assalamoualikoum, oeghtie,

ja,neen het heeft nix met imitatie te maken, als dat zo is , dan moeten we terug de paarden inschakelen in de maatschappij,en geen horloges meer aandoen want das allemaal uitvindingen van koeffar,ik spreeek de profeet sas niet tegen, 7asha lillah,maar ik weet, islaam wilt het beste voor de mensheid en  alhalaou bayin wa lharamou bayin, als je een kleding aandoet, en je ziet dat die geen fitna uitlokt,is zeker goed.ieder weet wat goed voor zich is of dat nu westers of puur islamitisch is.

Je begrijpt het helemaal verkeerd oeghtie. Je kunt inderdaad niet bij alle zaken spreken van het imiteren van ongelovigen. Je moet onderscheid moet maken tussen zaken die kenmerkend zijn voor ongelovigen en zaken die niet kenmerkend zijn voor ongelovigen. 

maar de kleding is voor iedereeen kenmerkend, ik bedoel, allah ziet niet alleen de kleding, vooral wat in je hart staat van lifde vr hem.

vb, de schoenen, vroeger waren dat sandalen,en nu zijn dat allerlei soort schoenen,in alle merken we gaan toch niet de sandalen van vroeger blijven aanhouden, iedereen doet  alles  wat hij binnen zijn normen vindt, en binnen de normane van islaam, als het anders zou zijn, waarom hebben de islamitische geleerden van nu, costuums aan, of weten ze deze ahadith en soeraat  mss niet?

oeghtie, de kleding is een maar een middel, het hangt er vanaf hoe je die gebruikt, en deze regel geldt in alle dingen dat ge u kunt bedenken!

Ik denk dan aan dingen die zijn verboden door Allah swt omdat ze je van het juiste pad houden en omdat ze schadelijke gevolgen hebben.

ik denk en geloof dat er nix mis mee als je je proper maakt,en mooie kleren aandoet, dat bij een respectvolle moslimvrouw passen

Ik denk dat de leidraad niet moet zijn of ongelovigen zich op een bepaalde manier gedragen, maar je je eerder moet afvragen of een bepaalde gedraging wel goed is of niet. Ik denk dan bijvoorbeeld aan roken of drinken. Als je rookt of drinkt dan imiteer je daarmee de ongelovigen maar wat belangrijker is, is dat je daarmee een verbod van Allah negeert.

helemaal mee eens, das iets anders en dat is duidelijk oeghtie

,Allah heeft dit verbod niet voor niets ingesteld. Roken en drinken van alcohol is schadelijk voor de gezondheid verslavend en heeft andere nadelige gevolgen.

mee eens 

Een ander voorbeeld is kleding en dan met name voor vrouwen. De bedoeling is volgens mij dat jij je onderscheid van niet-moslims door middel van je kleding in overeenstemming met correct Islamitische gedrag natuurlijk. Vele zullen zeggen dat doe je eigenlijk door een hijaab te dragen, maar ik weet niet of dit voldoende is. Ik vraag me af wat de rest hiervan denkt.


je hebt een punt gemaakt,dat zeker niet fout is,maar om die toetepassen, hoef je jezelf niet te beperken in een gezichtsluier en een lange djellaba, neen oeghtie, wel dat mag ook als je het wilt,en allah zal je hiervoor natuurlijk inshallah ook belonen, maar je kunt net hetzelfde doen,maar met de kleding van nu,en daarvoor gaat allah je ook belonen. en over die ayat oeghtie, je kunt de moslima's ook goed herkennen alhamdoulillah!en ze worden ook niet lastig gevallen.


Je zegt dat we alles moeten bedekken behalve de handen en het gezicht, maar daar zijn geleerden het over oneens. Een goede intentie is inderdaad noodzakelijk, maar wat is een goede intentie in combinatie met een niet-goede daad? Oua Allahoe a3lam

over de bedekking van handen en gezicht dat staat in hadith sahih,het feit dat de geleerden daar oneens zijn kan,tegenwoordig zijn ze over veel dingen oneens, lah yehdi ldjami3,en over de intentie, een goede daad volgt een goede  intentie, en wat noem je een niet goede daad, moderne kleding die binnen de islamitische normen dragen?! neen oeghtie, dat is niet een slechte daad. attabarouj is een slechte daad,maar a ssoutra, met eender welk kleding als dat maar binnen islamitische regels is,is helemaal geen slechte daad.
 


Mensen afjagen is niks voor ons? Alsof je een gezichtsluier draagt met de intentie iemand af te schrikken, ik dacht dat de intentie zo belangrijk was?

ik bedoelde, de meisjes die met gezichtsluier de andere zwart maken,en hun afsluiten,i p v hun juist opte vangen en rustig uit te leggen wat dat gezichtsluier inhoudt,en als zij niet overtuigd raken ,dan blijven dan worden ze kwaad op hun ...en van al die toestanden allemaal, intentie is belangrijk, ja, theoritisch, maar praktijk zie je andere dingen natuurlijk, ik vertel dat uit eigen ervaring,

Ik denk dat de Zusters met een gezichtsluier respect gewonnen hebben, maar die niet verkrijgen, alleen door hun manier van kleding,

ik denk van njiet oeghtie, zij sluiten zich op door in gelijksoortige groepjes te zijn , en als er kritiek horen, of als iemand (moslima,of niet moslima) de verkeerde vraag stelt dan vormen ze een groepje onderling,en dan beginnen ze te oordelen wie kafir is en wie moslim ik zeg niet dat iedereen hetzelfde is, maar dit was maar een type, maar als de niet moslims dat zien dan denken ze maar wat is dit voor een geloof....en zulke vragen en dan schrikken ze af, en dan worden die moslima's stap per stap niet gewenst in hun samenleving, nu ik ben een van de moslimas die zegt, dat islaam heeft de vrouw gewaardeerd, en zie de hoofdoek als waardering voor de vrouw, maar wij moslims, we hoeven niet moeilijk te gaan doen, en opzettelijk dingen verbieden of toelaten .

wat compleet belachelijk is!! Alsof gerespecteerd worden door de samenleving alles is, is het verkrijgen van de tevredenheid van Allah swt niet veel en veel belangrijker?

natuurlijk is tevredenheid van allah veel belangrijker dan deze dounya en haar machakil(problemen) maar wat zei god over de medenmens, over de relaties met de mensen, de moslim is een mens dat verdelievend is,en dat open staat voor alle soort mensen want deze dien is juist aan iedereen gestuurd, hoe ga je iemand deze boodschap uitleggen, terwijl je zijn taal niet spreekt, (met taal bedoel ik het niet letterlijk, maar meer figuurlijk:een wetenschapper, spreek met de taal van de wtenschap, een technoloog spreek met de taal van de technologie, en een moderne intelectueel spreek dan met de taal van de moderniteit en intelectualiteit,  zoals  een arabische gezegde:"9alban wa 9alaban"dus innerlijk en uiterlijk met het behoud van de grenzen natuurlijk

  In mijn ogen wel, veel belangrijker dan een carriere maken en succesvol zijn in de Nederlandse maatschappij.

wat fijn als je ze allebei hebt, je moet weten dat het de taak van moslims is dat islaam ontdekt wordt, en zoals het hoort, en als we moeilijk gaan doen bij zo soort zaken, dan denk ik dat we  niet goed bezig zijn, nu jij zegt nix verkeerd, dat beweer ik niet, maar mn punt is: we moeten dingen niet zo snel gaan haram verklaren,of halaal maken, dat is een verantwoordlijkheid dat je opzich neemt, we weten dat dit een zaak is waarover veel geleerden die beter zijn dan mij en u verschillen , verschillen gelijk onze verschillen in deze discussie, de beste zin  te zeggen is"allahou a3lam"

wassalaam alikoum wa rahmatou lahi wa barakaatouh

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 12:33

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,


maar de kleding is voor iedereeen kenmerkend, ik bedoel, allah ziet niet alleen de kleding, vooral wat in je hart staat van lifde vr hem.

Een belangrijke regel in het islamitische jurisprudentie is dat alles wat te maken heeft met het omgang met mensen en levenszaken toegestaan is, behalve hetgeen wat Allah en Zijn boodschapper (vrede en zegening van Allah zij met hem) verboden hebben gesteld in de Qor�aan en de Soenna.

De kleding is kenmerkend voor de mens na3am, kijk maar naar hoe Allah swt Adam en Eva hun kleding heeft geschoken, maar het ook zo dat je a
an iemands kleding kun je zien of deze Moslims is of niet. Het hoeft niet perse natuurlijk, maar zo hoort het wel in mijn ogen, en oua Allahoe a3lam ook volgens de Islaam moeten wij ons Moslims onderscheiden van Niet-Moslims ben je het hier mee eens of niet? Om onszelf te retificeren als Moslima�s zoals Allah swt zegt in Soerat al-Ahzaab. Je zegt dat Allah swt niet alleen de kleding ziet, maar dat betekend niet dat Hij de kleding niet ziet. Allah swt hecht grote waarde aan allereerst dat de kleding hetgeen bedekt wat bedekt moet zijn,

Kleding die een moslim draagt moeten zijn aura beddekken, Aura zijn lichaamsdelen van de mannen en de vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke lichaamsdelen dat zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt.

En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de �auraat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen� (Soerat An-noer aya 31).

 
3. De kleding moet niet te opvallend zijn, niet geparfumeerd zijn, zoals in het boek �De vrouw in de Islaam� staat �de kleding moet niet heel erg mooi zijn�.


4. De kleding moet niet alleen bedekken, maar moet ook vrouwelijke vormen onzichtbaar maken, dus de kleding moet wijd zijn.

5. De kleding mag niet lijken op de kleding van mannen.

6. De kleding mag niet lijken op die van ongelovige Moslimvrouwen. Dit is niet wat ik verzin, dit is wat ik heb gelezen, wat ik heb gezien, en wat ik heb gehoord, en waar ik in geloof..!
Kleding die moslims dragen dienen niet gelijkwaardig te zijn aan de kleding van de niet-moslims. De boodschapper van Allah heeft ons aangeraden in verschillende ahadith om ongelovigen niet na te apen. De profeet heeft gezegd: �Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, �hij zei: Wie anders?� � (Overgeleverd door Boekharie 3197).

vb, de schoenen, vroeger waren dat sandalen,en nu zijn dat allerlei soort schoenen,in alle merken we gaan toch niet de sandalen van vroeger blijven aanhouden, iedereen doet  alles anna wat hij binnen zijn normen vindt, en binnen de normane van islaam, als het anders zou zijn, waarom hebben de islamitische geleerden van nu, costuums aan, zweten ze deze ahadith mss niet?

Inderdaad, dat klopt ook helemaal. Ik heb ook in een soortgelijke discussie gezegd �dus omdat de koeffar sokken dragen, mogen wij ze niet dragen�? Het was eerder een retorische vraag, en dat is logisch, want sokken zijn niet kenmerkend voor een Moslim(a), maar we de Hijaab en haar Islamitische kleding..! De Islamitische geleerden van nu costuums? Dat is een geheel nieuwe uitspraak voor mij, deze hadith is algemeen bekend oeghtie, ik zeg ook niet dat ik 100% gelijk heb. Ik vertel je hier alleen zaken voor zover mijn kennis reikt, maar jij hebt me niet kunnen overtuigen van mijn ongelijk, en daar gaat het toch om in een discussie/debat?

ik denk en geloof dat er nix mis mee als je je proper maakt,en mooie kleren aandoet, dat bij een respectvolle moslimvrouw passen

Islamitische kleding staat een respectvolle moslima ook. Islamitische kleding hoeft niet per se lelijk te zijn, het is misschien minder chique, maar dat dienen de Moslima�s beter te vermijden in mijn ogen, omdat dit alleen fitna zaait..!

je hebt een punt gemaakt,dat zeker niet fout is,maar om die toetepassen, hoef je jezelf niet te beperken in een gezichtsluier en een lange djellaba, neen oeghtie, wel dat mag ook als je het wilt,en allah zal je hiervoor natuurlijk inshallah ook belonen, maar je kunt net hetzelfde doen,maar met de kleding van nu,en daarvoor gaat allah je ook belonen. en over die ayat oeghtie, je kunt de moslima�s ook goed herkennen alhamdoulillah!en ze worden ook niet lastig gevallen.

Ik heb ook niet gezegd dat jij jezelf moet beperken tot een gezichtsluier, om eerlijk te zijn zie ik het nieteens als een beperking maar als een zegening die inshaAllah alleen goede zaken met zich mee brengt. Laa ikraha fi dien, degene die de keus maakt om een gezichtsluier met een lange djelebba te dragen die doet dat, en degene die liever in chique kostuums loopt, is vrij om te doen wat zij wil. Het gaat erom wat zegt de Islaam over de kleding van een Moslima? Dat ze niet worden lastiggevallen weet Allah swt het Best. Zoals ik eerdrer al heb aangegeven, ik ook heb zulke kleding gedragen en ik kan je vertellen dat ik wel werd lastiggevallen, terwijl ik toen al in bezit was van een Imaan, Alhamdolilah.

over de bedekking van handen en gezicht dat staat in hadith sahih,het feit dat de gelkeerden daar oneens zijn kan,tegenwoordig zijn ze over veel dingen oneens, lah yehdi ldjami3,en over de intentie, een goede daad volgt een goede  intentie, en wat noem je een niet goede daad, moderne kleding die binnen de islamitische normen dragen?! neen oeghtie, dat is niet een slechte daad. attabarouj is een slechte daad,maar a ssoutra, met eender welk kleding als dat maar islamitische regels is,is helemaal een slechte daad.
 
Als je mijn stuk van hiervoor had gelezen dan had je kunnen zien met welke 2 redenen deze hadith da3ief is verklaard door vele geleerden.

1. Er is geen verband/link tussen �Aisha moge Allah tevreden over haar zijn en Khalid bin Dareek, welke de hadith van haar heeft overgeleverd. En in iedere keten van overleveraar wordt Khalid bin Dareek genoemd.

2. In de keten van overleveraar komt Sa�eed bin Basheer voor, welke bekend is bij de meeste van de Muhaditheen als zijnde een zwakke overleveraar. Er is hier melding van gemaakt door Imaam Ahmad bin Hanbal, An-Nasai Ibn Madeeni  en Ibn Ma�een moge Allah hen genadig zijn. Dit is ook de argument waarom Imam Boekharie en Moeslim moge Allah hen genadig zijn deze hadith niet accepteerden voor hun boeken. (Door Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem) in zijn boek �Hijaab� pagina�s 17 en 18).

De geleerden die de standpunt verdedigen dat de moslimvrouw een gezichtssluier  om moet zijn onder andere: Sheikh Abul A�la Maududi, Sheikh Ibn Jibreen, Sheikh Jamaal Zarabozo, Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen, Imaam Ghazaali, Sheikh Sheikh �Abdul-�Azeez bin Baaz, Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah, Ibn Hajar Al-Asqalanee, Ibn Al-Mandhur, Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (Een van de grote geleerden van onze tijd)

Ik heb by the way nooit gezegd dat andere kleding dragen dan de Islamitische norm een zonde is, ik spreek niet over zaken waar ik geen kennis over heb. Ik sprak alleen mijn vermoeden uit en zei Allahoe a3lam, en Allah swt weet het Best! Jij zegt dat het geen slechte daad is maar koketterie een slechte daad is, het klopt dat is een grote zonde, maar of dat andere een zonde is Allahoe a3lam, ik wil graag Daliel zien die je uitspraak ondersteunen

ik bedoelde, de meisjes die met gezichtsluier de andere zwart maken,en hun afsluiten,i p v hun juist opte vangen en rustig uit te leggen wat dat gezichtsluier inhoudt,en als zij niet overtuigd raken ,dan blijven dan worden ze kwaad op hun ...en van al die toestanden allemaal, intentie is belangrijk, ja, theoritisch, maar praktijk zie je andere dingen natuurlijk, ik vertel dat uit eigen ervaring,

soub7anAllah!! Daar heb ik nog nooit van gehoord. Alle Zusters die ik ken en een gezichtsluier dragen zijn inshaAllah goede Zusters, ik heb nog nooit zulke karaktereigenschappen bij hen opgemerkt, en ik weet bijna zeker oua Allahoe a3lam, dat dit een zeer kleine groep Zusters is.
Nu ga ik jou wat vertellen vanuit mijn eigen ervaringen. Zusters met gezichtsluier die spreken over het aan ervaringen, tegenslagen op een dag, met een lach op de mond Alhamdolilah 3ala koelie 7aal zeggend. Zusters die mij met geduld hebben uitgelegd waarom zij een gezichtsluier dragen, nooit hebben ze aangedrongen dat ik er een moet dragen of wat dan ook, want ze kennen de ayaa la ikraha fi dien en ze weten ook wat dit inhoudt.

Ik denk dat de Zusters met een gezichtsluier respect gewonnen hebben, maar die niet verkrijgen, alleen door hun manier van kleding,

ik denk van njiet oeghtie, zij sluiten zich op door in gelijksoortige groepjes te zijn , en als er kritiek horen, of als iemand (moslima,of niet moslima) de verkeerde vraag stelt dan vormen ze een groepje onderling,en dan beginnen ze te oordelen wie kafir is en wie moslim ik zeg niet dat iedereen hetzelfde is, maar dit was maar een type, maar als de niet moslims dat zien dan denken ze maar wat is dit voor een geloof....en zulke vragen en dan schrikken ze af, en dan worden die moslima�s stap per stap niet gewenst in hun samenleving, nu ik ben een van de moslimas die zegt, dat islaam heeft de vrouw gewaardeerd, en zie de hoofdoek als waardering voor de vrouw, maar wij moslims, we hoeven niet moeilijk te gaan doen, en opzettelijk dingen verbieden of toelaten .

Dat is een hele kleine groep Zusters ja oua Allahoe a3lam, zoals ik eerder al zei, de Zusters die ik ken lijken geen haar op wat jij nu aan het beschrijven bent. Als ik lees wat jij daar schrijft doet het me denken aan de Chawariej, oordelen over wie kafier is, soub7anAllah. Ze schrikken niet-moslims af door hun manier van gedragen of door hun kleding? Ik ben even de draad kwijt. Als het is door hun gedrag, een redelijk mens kan heus wel bedenken dat de Islaam en het afgeweken handelen van de Moslims twee verschillende zaken zijn. Dan worden die moslims per stap niet gewenst in de samenleving? Maar dat is toch hartstikke logisch als het gaat om hun gedrag. Als je een pestkop in de klas hebt die iedereen slaat, tuurlijk gaan ze bang voor hem worden en zo een groot mogelijk afstand van die persoon houden. Ik heb het hier over de Zusters die hun gezichtsluier met de juiste intentie dragen en in overeenstemming met correct Islamitisch gedrag. De Hijaab is inderdaad als waardering voor de vrouw, als koestering van de vrouw, maar om dan te zeggen we hoeven niet opzettelijk dingen te gaan verbieden of toelaten? Wie doet dat als ik vragen mag? Niks wordt verboden of toegelaten zonder het grondig onderzocht te hebben etc. soub7anAllah..

natuurlijk is tevredenheid van allah veel belangrijker dan deze dounya en haar machakil(problemen) maar wat zei god over de medenmens, over de relaties met de mensen, de moslim is een mens dat verdelievend is,en dat open staat voor alle soort mensen want deze dien is juist aan iedereen gestuurd, hoe ga je iemand deze boodschap uitleggen, terwijl je zijn taal niet spreekt, (met taal bedoel ik het niet letterlijk, maar meer figuurlijk:een wetenschapper, spreek met de taal van de wtenschap, een technoloog spreek met de taal van de technologie, en een moderne intelectueel spreek dan met de taal van de moderniteit en intelectualiteit,  zoals  een arabische gezegde:�9alban wa 9alaban�dus innerlijk en uiterlijk met het behoud van de grenzen natuurlijk

Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat vrouwen met gezichtsluier de relaties tussen de mensen en de maatschappij niet ten goede komen? Verduidelijk jezelf nader oeght.

�En redetwist niet anders dan op de beste wijze met de lieden van de schrift (joden & christenen) behalve met de onrechtplegers onder hen. En zegt: Wij geloven wat ons is neergezonden en in wat aan jullie is neergezonden en onze God en jullie God is ��n en wij hebben ons aan hem overgegeven.� (Ankaboet:46)

Omar zei dat er een geit in zijn huis werd geslacht. Toen hij thuis kwam informeerde hij of het geschenk naar de joodse buurman werd gebracht. Verder zegt hij: �Ik heb de boodschapper van Allah horen zeggen dat Jibriel ( de Engel) er bij hem regelmatig op had aangedrongen om zijn buren vriendelijk te behandelen, zozeer dat hij vermoedde dat de buurman erfenis zou ontvangen.� (Boechari)

De meeste Broeders en Zusters weten wel hoe ze met hun niet-moslim Broeders en Zusters moeten omgaan, Alhamdolilah. Dat er bepaalde mensen zijn die dat niet weten, wij zijn er om ze te onderwijzen met de geringe kennis die we bezitten. Zien we iemand die een fout maken, geven we deze persoon nasee7a. Niet laten we deze persoon eeuwig in Onwetendheid, dat is toch niet wat we wensen voor onze Broeders en Zusters?

In mijn ogen wel, veel belangrijker dan een carriere maken en succesvol zijn in de Nederlandse maatschappij.

wat fijn als je ze allebei hebt, je moet weten dat het de taak van moslims is dat islaam ontdekt wordt, en zoals het hoort, en als we moeilijk gaan doen bij zo soort zaken, dan denk ik dat we  niet goed bezig zijn, nu jij zegt nix verkeerd, dat beweer ik niet, maar mn punt is: we moeten dingen niet zo snel gaan haram verklaren,of halaal maken, dat is een verantwoordlijkheid dat je opzich neemt, we weten dat dit een zaak is waarover veel geleerden die beter zijn dan mij en u verschillen , verschillen gelijk onze verschillen in deze discussie, de beste zin  te zeggen is�allahou a3lam�


Het is maar hoe jij je prioriteiten stelt. Als je ze allebei wilt hebben dan ga je ervoor. Het is de taak van de Moslim Allah swt�s woord te verspreiden da3wah fi Sabilillah, inderdaad. Je zegt �
we moeten dingen niet zo snel gaan haram verklaren,of halaal maken, dat is een verantwoordlijkheid dat je opzich neemt, we weten dat dit een zaak is waarover veel geleerden die beter zijn dan mij en u verschillen , verschillen gelijk onze verschillen in deze discussie, de beste zin  te zeggen is�allahou a3lam� En waarlijk Allah swt weet het Best. Ik bestempel niks al haraam waarover ik geen kennis bezit, nogmaals. Als ik dat heb gedaan, wat ik ten zeerste betwijfel, is het niet mijn bedoeling geweest, Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat geleerden hierover zeggen, en ik hoop dat iemand hierop kan reageren inshaAllah.

Fi Amani Laah,

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 12:35

Assalamoe alykoem,

waar gaat deze discussie naar heen, eerlijk gezegd heb ik het niet gevolgd, moge Allah hier een einde aanmaken , amien

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.111 seconden.