Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vriendinnen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Enquête vraag: Met wie wil je bevriend zijn, met niet-moslims of met wel-moslims
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
6 [14.63%]
0 [0.00%]
0 [0.00%]
35 [85.37%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mouni Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vriendinnen
    Geplaatst op: 08 juli 2004 om 15:57

Salaam aleikom, ik ga zelf met iedereen om in de klas omdat ik in een meisjesklas zat. ik kon best wel met iedereen opschieten. ik heb zelf een beste vriendin zij is niet moslim, maar ze helpt mij heel erg veel met mij studie enzo. daarnaast zit ik met 4 meisjes die moslims zijn. ze zijn wel OK. maar als ze vragen hebben over studie, kunnen ze wel bij mij komen voor een antwoord. ik vind het belangrijk dat je elkaar RESPECT geeft. is ook belangrijk in de islam.

ik wil graag jullie meningen horen

salaam aleikom

Ja Rabie Lakal Hamdoe Kama Janbagie Lizalalie Wadzhika Walihadimie Sultanieka
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 16:01
Mij maakt het enkel uit hoe ik met de persoon in kwestie omkan, niet wat voor geloof die heeft of zo... 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 16:25

Salaam aleikum,

het gaat niet om geloof, maar om respect. Mensen die respect voor me hebben, kunnen mijn vrienden worden. Geloof zegt niets.
Salaam happylady (trouwens, de poll is niet helemaal duidelijk, je heb namelijk in je vraag twee keuzes die je allebei met ja en nee kunt beantwoorden)

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2004 om 10:06

Assalaamalikou

ik heb ook voor de laatste optie gestemd, als we selectief kiezen,m.a.w alleen moslim meisjes als vriendinnen nemen,andere niet, hoe ontdek je dan de buitenwereld,hoe kan je een evenwichtige intelectuele leven leiden als je opgesloten raakt in een cirkel van mensen die hetzelfde denken,wat helemaal niet verboden is maar  klinkt wel monotoon

neen,ik ben voor verrandering,aanpassing,streven nar een goed samenleving,maar hou je aan de grenzen van je geloof en je cultuur en traditie,zoals de andere zich aan zijn geloof traditie mag houden, ze moeten niet perse overtuigd geraken met ons ideen, doe gewoon je best, leg hun wat je geloof inzich inhoudt, dan heb je je taak al gedaan, en de rest ,dus de beslissing,laat je aan hun over, als allah hun naar zich toe wil leiden,dan doet hij dat in een fractie van seconde, zoniet, dan leef je vredig en respectvol samen,uitgewisseld respect is noodzakelijk,dus het moet langs twee kanten komen natuurlijk .

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2004 om 04:42
In eerste instantie geplaatst door marhaba

Assalaamalikou

ik heb ook voor de laatste optie gestemd, als we selectief kiezen,m.a.w alleen moslim meisjes als vriendinnen nemen,andere niet, hoe ontdek je dan de buitenwereld,hoe kan je een evenwichtige intelectuele leven leiden als je opgesloten raakt in een cirkel van mensen die hetzelfde denken,wat helemaal niet verboden is maar  klinkt wel monotoon

neen,ik ben voor verrandering,aanpassing,streven nar een goed samenleving,maar hou je aan de grenzen van je geloof en je cultuur en traditie,zoals de andere zich aan zijn geloof traditie mag houden, ze moeten niet perse overtuigd geraken met ons ideen, doe gewoon je best, leg hun wat je geloof inzich inhoudt, dan heb je je taak al gedaan, en de rest ,dus de beslissing,laat je aan hun over, als allah hun naar zich toe wil leiden,dan doet hij dat in een fractie van seconde, zoniet, dan leef je vredig en respectvol samen,uitgewisseld respect is noodzakelijk,dus het moet langs twee kanten komen natuurlijk .

wassalaam

Asalaam wa alaikoum,

Mooi gezegd zuster marhaba ik ben het met je eens, respect is heel belangerijk als dat er is dan maakt de rest niet uit...respect hebben voor elkaar en daarbij moet je ook aan elkaar aanpassen omdat dat heel belangerijk is om met elkaar om te kunnen gaan.

Wa alaikoum asalaam,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2004 om 11:14
Er wordt gevraag met wie ik bevriend wil zijn, het antwoordt is met Moslims.
Niet-moslims vertonen gewoon teveel verschillen met mij, ik praat er wel mee enzo, maar vrienden kan ik het niet noemen.
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2004 om 12:40
                     Salama3leikoem
Ik ben het eens met Yahya.Ik ga met zowel met moslims als niet moslims om maar ik kan ze geen vrienden noemen want hoe kan ik een vriend van de shaitan als vriend nemen.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2004 om 14:21

In eerste instantie geplaatst door Bisharo*

                     Salama3leikoem
Ik ben het eens met Yahya.Ik ga met zowel met moslims als niet moslims om maar ik kan ze geen vrienden noemen want hoe kan ik een vriend van de shaitan als vriend nemen.

Een niet-moslim is niet per defenitie een "vriend van de shaitaan". Zelfs al zijn er duizend ahadith die dat beweren, een ontmoeting met 1 niet-moslim kan al spijkerhard het tegendeel bewijzen. Als je dan nog liever terugvalt op "die heeft gezegd dat die heeft gezegd dat die heeft gezegd dat die het van horen zeggen heeft" (ahadith dus) dan ben je ziende blind. Ik bedoel niemand persoonlijk, "je" is in de algemene zin bedoelt.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2004 om 16:55
Salama3leikoem
Ik vind van wel want er er zijn maar 2 wegen Hezbollah en Hezbollshaitan en zolang iemand ALLAh niet als enige god erkent bewandelt die de weg van de shaitan en is die dus een vriend van de  shaitan.Maar dat wil niet zeggen dat ik niet met ze omga ik vertel ze juist over de islaam alleen tot die tijd zijn ze  geen vrienden van mij. Tot de tijd dat ze moslim zijn.(En dat is dus mijn mening en in mijn ogen zijn ze vrienden van de shaitan hoe aardig ze ook zijn)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 06:12

Assalaam

je kunt niet snel beoordelen over iemand, ik bedoel, een moslim kan ook tot  hizboeshaitan  behoren, en een echte moenafik zijn, maar dat  besef je dan niet!

laat dat maar aan allah over, en sta open aan alle culturen ! en hou u  aan de grenzen van u geloof. en vervul je hart met liefde voor de mensheid.

wassalaam.

 

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 06:22

Assalamoe alykoem,

zuster heeft het over de ware moslims, die behoren tot hizboellah, en kunnen niet tot hizboe as-shaytan horen.

Allah zegt in soerat al Modjadal aya 14 tot 20 over de twee partijen:

14. Hebt gij degenen niet gezien, die zich bevrienden met een volk, waarop Allah vertoornd was? Zij zijn noch de uwen noch de hunnen, zij zweren bij de leugen tegen beter weten in.

15. Allah heeft voor hen een zware straf bereid. Slecht is inderdaad hetgeen zij doen.

16. Zij hebben van hun eden een schild gemaakt en zij leiden anderen van het pad van Allah af; voor hen zal er een vernederende straf zijn.

17. Noch hun bezittingen, noch hun kinderen zullen hen tegen Allah iets baten, dit zijn de bewoners van het Vuur en zij zullen daarin vertoeven.

18. De Dag waarop Allah hen allen zal opwekken, zullen zij tot Hem zweren zoals zij dit tot u deden en zij zullen denken dat zij iets bereiken. Ziet toe, zij zijn zeker leugenaars.

19. Satan heeft hen volledig in zijn macht, en heeft hen de gedachtenis aan Allah doen vergeten. Zij behoren tot Satans partij. Ziet toe, Satans partij is de verliezer.

20. Waarlijk, degenen die Allah en Zijn Boodschapper tegenwerken zullen worden vernederd.

21. Allah heeft verordend: "Voorwaar Ik en Mijn boodschappers zullen zegevieren." Voorzeker Allah is Sterk, Almachtig.

22. Gij zult geen mensen vinden die in Allah en de Laatste Dag geloven, terwijl zij iemand liefhebben die Allah en Zijn boodschapper tegenwerkt, zelfs al waren dezen hun vader of hun kinderen, of hun broeders, of hun verwanten. Dezen zijn degenen, in wier hart Allah geloof heeft ingegrift en die Hij gesterkt heeft met Zijn Geest. En Hij zal hen toelaten in tuinen waardoor rivieren stromen. Daarin zullen zij vertoeven. Allah heeft welbehagen in hen en zij hebben welbehagen in Hem. Zij behoren tot Allah's partij. Voorwaar, Allah's partij zal zegevieren.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 07:29
Salama3leikoem
Je hebt mij toch ook niet horen zeggen dat alle moslims tot Hizbollah behoren,ik heb het zoals Abou Jabir zegt over de ware moslims . Maar ik heb gezegd dat alle niet moslims tot hizboshaitan behoren en dan beoordeel ik hun niet. Want ik kan niet zeggen wie de ware moslims zijn dat kan alleen ALLAH maar ik kan wel zeggen dat als je niet in ALLAH gelooft dat je een vriend van de shaitan bent
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 07:45

Assalamoualikoum wa rahmatou lahi wa barakatouh,

ja das eigenlijk wel waar, maar wat ik wel bedoelde,is als je die stelling als hoofdstelling in je hoofd houdt, dan ga je je isoleren,en de anderen haten. het is inderdaad heel goed om te weten wie tot hizb ashaytan behoort en wie niet, en de niet moslims al zeker wel, maar maak van dat geen barriere tuss u en hen, met andere woorden laat u ni meeslepen met hun ideen,laat hun u geloof ni verzwakken(want dat kunnen ze toch niet, want ons geloof is te sterk hiervoor) maar dan wel coorporeren met hun,en  maak de sfeer leefbaar om samen te leven.that s all.

want uiteindelijk gelijk wat allah zei in soerat alkafiroen:lakoum dinoukoum, wa liya din" jullie hebben jullie geloof, en ik heb de mijne" en vrede is onze boodschap.

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 09:50
Salama3leikoem
Ik ga ze heus niet haten hoor alleen wil ik ze niet als vrienden nemen omdat ze geen goede invloed op mij hebben. En ik vertrouw ook niet alle moslims hoor er zijn ook sommige die bang zijn voor hun ouders en niet voor ALLAH, maar zolang ze zeggen ik geloof in ALLAH mag ik ze niet haten.Maar toch ik snap wat je bedoelt je moet aardig zijn tegen iedereen.En ikzelf zit in een klas vol met Nederlanders  en de meeste zijn aardig maar er zijn ook sommige die glimlachen van buiten maar van binnen haten ze jou en  en in de kleedkamer vragen ze waarom je je hoofddoek gewoon  niet af doet  omdat  mijn ouders me niet zien maar zij hebben geloof ik  nog niet door dat dat iets is  dat je voor ALLAH doet.
Snap je, daarom noem ik het geen vrienden
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 10:40

Salaam aleikum Bisharo,

je zegt net zelf dat sommigen je 'haten' (wel een heel stellig woord overigens), maar dat zijn dus ook mensen die g��n respect voor je hebben. Er zijn echter ook genoeg 'gewone'  niet-moslims, die alle respect hebben. In de islam staat ook dat je anderen moet uitnodigen tot de islam, hoe kun je dat doen als je je afsluit? Die vraag over die hoofddoek: veel mensen weten niet hoe dat zit. Dan kun je het beter uitleggen en begrip kweken.

Enne marhaba, ik ben het met je eens

Salaam happylady

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 13:08
Slama3leikoem
Ik bedoel niet dat ze mij haten als persoon maar omdat ik een moslim ben alsof  je minder bent dan hun .Maar volgens mij heb je het niet goed gelezen want er staat SOMMIGE.En ik praat  wel met ze  en vertel  ze juist over de islaam ,beter lezen dus en waar heb  ik gezegd dat ik mezelf voor hun afsluit . Ik ken genoeg niet moslims waar ik goed mee omga maar ik noem het GEEN vrienden,omdat ze geen goede invloed op me hebben(beter lezen voortaan)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 13:47

Er wordt gevraag met wie ik bevriend wil zijn, het antwoordt is met Moslims.
Niet-moslims vertonen gewoon teveel verschillen met mij, ik praat er wel mee enzo, maar vrienden kan ik het niet noemen.

                

   Salama3leikoem
Ik ben het eens met Yahya.Ik ga met zowel met moslims als niet moslims om maar ik kan ze geen vrienden noemen want hoe kan ik een vriend van de shaitan als vriend nemen.

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Ik sluit me aan bij  broeder Yahya en zuster Bisharo*.

                                

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2004 om 18:34

ik sluit me ook aan bij the crew 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 03:11

Salaam,

als je goed leest dan zie je dat in de aangehaalde koranverzen wordt gesproken over koefaar (ontkenners) die niet in God en de laatste dag geloven. Christenen en Joden Geloven wel in de laatste dag en in God en proberen op hun manier God te dienen. Daarom worden in de koran 'ahl al kitaab' genoemd naast de mushrikien en de moslims. Wel dwalend, maar niet onherroepelijk verloren; God vergeeft wie hij wil. Ook in de soenna hebben ze een aparte status, de dhimmie status, en dat is zeker niet de status van 'vrienden van de shaitaan.'

Waarom doen sommige mensen zo ontzettend hun best vijanden te creeren, zelfs daar waar ze niet zijn, en haat en onrust te verspreiden? Sinds wanneer ben je dan een 'vriend van Allah swt'? Astagfirullah, en dan noemt een zeker persoon mij een fitnahzaaier.

�k raad iedereen aan om eens andere mensen te ontmoeten, en dan bedoel ik echt ontmoeten, dus echt in gesprek gaan en niet dat halfbakken welles niettes wat je tegenwoordig zovaak hoort van broeders en zusters. Wie van jullie heeft zich werkelijk verdiept in het Joodse of Christelijke geloof? Niet alleen via internet of sheich Ahmad Deedat maar ook via christelijke en joodse literatuur? Weet iemand hier bijvoorbeeld hoe ontzettend veel de joodse wetgeving op de islamtische sharia lijkt? �k betwijfel het. Dus oordeel niet als je niet veroordeelt wilt worden (bijbel en koran en tenach! (taurat).

�n de edele koran staat: 'de joden zeggen:Uza�r is de zoon van God'. �n het othodoxe jodendom is dat absolute lariekoek. �k ga er dus eerder vanuit dat dat slaat op de specefieke joodse stroming die destijds in Jathrib aanwezig was. Ook het idee van de drie-eenheid die bestaat uit Jezus-Maria-Allah zoals die in de koran wordt beschreven vind je alleen terug bij bepaalde nestoriaanse en jacobitische christenen in het midden oosten en is bepaald niet de opvatting van het orthodoxe christendom. Je kunt niet zomaar koranverzen nemen of ahadith en die uit hun historische en sociale context halen om als universele regelgeving te laten gelden. De regels zijn universeel, maar de context niet. Daarom zeiden bijvoorbeeld de mu'tazilieten dat de koran geschapen is in tegenstelling tot het orthodoxe dogma van de ongeschapen koran. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 05:57

Assalaam alikoum

mee eens bro!

ps:een vraagske:I=Y wordt het zo in turkije geschreven?

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 09:22
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

als je goed leest dan zie je dat in de aangehaalde koranverzen wordt gesproken over koefaar (ontkenners) die niet in God en de laatste dag geloven. Christenen en Joden Geloven wel in de laatste dag en in God en proberen op hun manier God te dienen. Daarom worden in de koran 'ahl al kitaab' genoemd naast de mushrikien en de moslims. Wel dwalend, maar niet onherroepelijk verloren; God vergeeft wie hij wil. Ook in de soenna hebben ze een aparte status, de dhimmie status, en dat is zeker niet de status van 'vrienden van de shaitaan.'

Assalamoe alykoem broeder Amier,

er zijn maar twee partijen momin en kaafir, Allah zegt: Sommigen heeft Hij geleid en bij anderen werd dwaling hun deel. Zij hebben buiten Allah de bozen (helpers van satan) tot vrienden genomen en zij denken dat zij recht geleid zijn. soerat Al A3raf vers 30.

en als een christen of jood, niet in Mohammed gelooft, dan is hij kaafir, want door 1 boodschapper te ontkennen heb je tegelijkertijd alle boodschappers ook ontkent, het bewijs is dat Allah zegt in soerat Asho3araa-e aya 105: Het volk van Noach verloochende de boodschapperS (meervoud). en we weten dat profeet Noach de eerste boodschaper is, maar omdat zijn volk hem hebben verloochend hebben ze de boodschappers die DAARNA komen ook verloochend. hetzelfde met onze profeet Mohammed, wie hem verloochent, heeft alle boodschappers ook verloochend. dus een vraagje: is het volk van Noach kuffar of niet? het antwoord is, ze zijn kuffar, dus ook christenen en joden zijn kuffar. en dat kuffar vreinden van satan zijn is zeker, lees dit: Wij hebben de duivelen vrienden gemaakt voor hen, die niet geloven. soerat al A3raaf aya 27.

dat christenen en joden in God en de dag des oordeels geloven kan voor hen van geen nut zijn, wanner ze de profeet Mohammed blijven verloochenen.

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Waarom doen sommige mensen zo ontzettend hun best vijanden te creeren, zelfs daar waar ze niet zijn, en haat en onrust te verspreiden?
 

vijanden van Allah zijn er altijd, de eerste vijand van de moslims is de satan, en saten heeft zijn helpers.

In eerste instantie geplaatst door Amier

Sinds wanneer ben je dan een 'vriend van Allah swt'?

simpel, als je de koran had gelezen, Allah zegt: Ziet! voorzeker, de vrienden van Allah zullen geen vrees hebben, noch zullen zij treuren. Zij die geloven en taqwa hebben. soerat Younes aya 62 en 63. dus de vreinedn van Allah zijn degen die imaan en taqwa (vrees voor Allah) hebben, en ik ga er vanuit dat je de zuilen van imaan wel kent.

dat zuster marhaba mee eens is heeft me wel verbaasd,

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 14:50

Assalaam

broeder abou jaber,ik ben er mee eens,omdat hij in zijn bericht nix dan vrede met de andere religies uit.#

Amier schreef:
Waarom doen sommige mensen zo ontzettend hun best vijanden te creeren, zelfs daar waar ze niet zijn, en haat en onrust te verspreiden?
 aboujabir:

vijanden van Allah zijn er altijd, de eerste vijand van de moslims is de satan, en saten heeft zijn helpers.

------------------------------------------------------------ --------------------------------

maar moeten we iedereen als helpers van saytan beschouwen, wij beschouwen hun als onwetenden,en onwetenden hoor je uit te nodigen naar het licht van kennis,niet verafschuwen,en haat in u hart opstapelen dertegenover. begrijp me niet verkeerd.

tegenwoordig, zie ik sommige zusters,met hidjaab de andere meisjes die moslims zijn maar nog geen hidjaab dragen  belachlijk maken,vieze blikken richten op hun!!zo hoort het niet!dit is geen islamitische gedrag!als je zo tussen de molims al voelt, hoe ga je je dan gedragen tegenover een niet moslims!!direct doden zeker!!

neen, islaam dinou attassamouh, en laa ikraaha fi ddin! islaam is een intelectuele geloof alhamdoulillah,voor de hele mensheid, de moslims moeten open staan aan alle andere diyanaat=religies, en met verstand engeduld als middel!zo breng je meer mensen naar u toe, je moet hun ni afschrikken,of verafschuwen,of haten.

wees vredig  mss omarmt iemand islaam als geloof op jouw handen! zoniet, respecteer hun streef naar een goed samenleving,bovendien, we leven met hun ,op hun land,we eten hun brood,en we zijn verplicht mee te leven!dus maak der het beste van! als zij vieze blikken naar u toerichten, bestrijd dat met een glimlach! dan zet je hun aan het denken!.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 15:14
Salama3leikoem,Amier
Je zegt toch dat je open moet staan voor andere godsdiensten en je erin verdiepen en mensen moet ontmoeten.Dat kweekt bij mij niet meer begrip voor ze op maar juist onbegrip als ik bv kijk naar de christenen, hoe erg ik mijn best ook doe het is te onlogisch ik begin zelfs aan hun verstand te twijfelen.Als ik aan christenen zelf vraag ,maar hoe kan dat dan en hoe kan dat dan ?dan zeggen ze, je moet het maar geloven. Zij proberen je te overtuigen dat hun de juiste godsdienst hebben maar op vragen die je ze stelt hebben ze geen antwoord en die twee vrouwen in de stad die mij wouden overtuigen beginnen nu zelf aan hun geloof te twijfelen en toen ze geen antwoord konden geven zeiden ze maar dat het toch geen zin had om   mij te overtuigen.Dus het maakt niet uit wie het vertelt het is gewoon hun godsdienst die niet duidelijk is.

Verder  sluit ik mij aan bij Abou Jabir.

                   Bisharo
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door marhaba

Assalaam

broeder abou jaber,ik ben er mee eens,omdat hij in zijn bericht nix dan vrede met de andere religies uit.#

Amier schreef:
Waarom doen sommige mensen zo ontzettend hun best vijanden te creeren, zelfs daar waar ze niet zijn, en haat en onrust te verspreiden?
 aboujabir:

vijanden van Allah zijn er altijd, de eerste vijand van de moslims is de satan, en saten heeft zijn helpers.

Assalamoe alykoem zuster marhaba,

kijk, je had dat moeten zeggen, maar je zei gewoonweg dat je met hem eens bent, terwijl hij zegt dat christenen en joden geen kuffar zijn, ik heb je bewijzen gegeven uit de koran dat zij wel kuffar zijn, wat beterft omgaan met hen daar heb ik het helemaal niet over, ik zeg gewoon dat ze kuffar zijn, en waar zei ik dat we ze moeten doden? over het omgaan met niet-moslims, die discussie hadden we toch met broeder Yahya, en je hebt mijn standpunten gelezen. we waren met elkaar eens. maar kheir inshAllah

en ieder ongelovige is een vriend van shaytan, punt. dat heb ik niet gezegd, maar Allah. dus begrijp me niet verkeerd.

ik hoop dat ik je niet gekwetst heb

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 17:27

Assalaam

aboujabir, ik ben er nog altijd mee eens met u, maar als ik  u ni had gekend en je standpunt voor het eerst  had gelezen dan zou ik zeggen:"meee wa is da voor een extremist, die ziet iedereen als slechten,alle anderen  zijn slechte kouffaar,alle molims sluit u deuren,neem geen contact met hun..."terwijl da je da ni meent.en ik weet da je weet dat ni alle christenen of zelfs joden slecht zijn der zijn er die heel barmhartig en vredevol met moslims omgaan soubhaan allah, dat moeten we dus niet ontkennen.

wa lhamdoulillah, ik weet hoe je hierover denkt,maar ik probeerde da nog eens naar boven te halen, that's all

en je hebt me helemaaaaaal niet gekwetst lieve broeder in islaam! 

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2004 om 06:49
En wat dan met alle niet-Christenen of niet-Joden? 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mouni Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2004 om 07:25
SoubhanaAllah je hoort anderen niet te beoordelen vind ik. ik ga zowel als moslims en christenen om. natuurlijk wil je moslimse vrienden/vriendinnen of course. maar als het anders niet kan. natuurlijk moet je respect tonen naar anderen mensen of course. maar ik vertel over de islam aan anderen. maar dat wil nog niet zeggen dat ze egte vrienden zijn van me. ik heb zelf ook beste vriendin zij is geen moslim. maar ze heeft mijn geholpen in goede/slechte tijden. ZO EEN VRIENDIN IS TOCH OOK GOED. kijk ik ken ook andere moslims in mijn klas. maar ze hebben mijn weinig geholpen. of course is het ook belangrijk dat moslims samen iets goeds doen door elkaar te helpen. maar ja. inchaAllah.
Ja Rabie Lakal Hamdoe Kama Janbagie Lizalalie Wadzhika Walihadimie Sultanieka
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2004 om 07:51

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

En wat dan met alle niet-Christenen of niet-Joden? 

wat is er mee? alle niet-christen en niet-joden

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2004 om 09:29
Het ging in de bovenstaande topics vaak over Christenen en Joden, dat die niet perse bevriend hoeven te zijn met Satan.  Nu, ik ben geen van beide, dus vraag ik me af waar jullie mij dan plaatsen  (Nu, ik zou mezelf zeker niet als vriend van het Kwade zien, als dat Satan moet voorstellen, maar je snapt de vraag nu wel, denk k)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2004 om 09:43

dag kim

we horen iedereen te respecteren,en gerespecteerd worden.je moet de anderen als mensen zien niet als  niet moslims,joden christenen chinezen.......

vriendschap wil nog niet zeggen da je je geloof opgeeft,helemaal niet, vriendschap is gebaseerd op respect  en broederlijke liefde(jij houdt u aan u grenzen,en de andere ook!)

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.