Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

piratenkapjes & strakke spijkerbroek

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: piratenkapjes & strakke spijkerbroek
    Geplaatst op: 06 april 2005 om 08:20

asalaam alaykum!

ik wil hier graag even op reageren ik ben net moslim geworden

2 weken dus en ik loop in zo een kapje omdat ik eczeem heb en het erger word door zweet dus vandaar dat ik het niet om mijn nek heb zitten

nu wil ik even praten over de meer buitenlandse mensen

meesten van hun weten niet eens waarom ze een hoofddoek dragen en meestal doen ze dit alleen omdat het van hun ouders moet

k ben het wel met je eens dat dat gewoon niet hoord strakke broeken en truitjes

maar om je nu druk te gaan maken omdat iemand zijn hijaab niet goed zit in jou ogen

je moet hem dragen op de manier hoe jij hem lekker vind zitten

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 08:27
In eerste instantie geplaatst door Yinith

asalaam alaykum!

ik wil hier graag even op reageren ik ben net moslim geworden

2 weken dus en ik loop in zo een kapje omdat ik eczeem heb en het erger word door zweet dus vandaar dat ik het niet om mijn nek heb zitten

nu wil ik even praten over de meer buitenlandse mensen

meesten van hun weten niet eens waarom ze een hoofddoek dragen en meestal doen ze dit alleen omdat het van hun ouders moet

k ben het wel met je eens dat dat gewoon niet hoord strakke broeken en truitjes

maar om je nu druk te gaan maken omdat iemand zijn hijaab niet goed zit in jou ogen

je moet hem dragen op de manier hoe jij hem lekker vind zitten

Assalaam Aleikoem,

Allhamdullilah dat je je hebt bekeerd.

Er is een hele duidelijk regel over hoe je je hijaab miet dragen, je kunt hjem dus niet zomaar dragen als je wilt. Daarom deze discussie ook. Je hoort je naar het woord v Allah (subhnah wa ta'ala) te dragen en niet naar je eigen gevoel/mening. Over jou kan ik niet oordelen, maar over de rest insha'Allah wel.

 

En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen , behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'aura van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen" (Soerat An-noer vers 31)

 

Hier nog een atikel daarover:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/correctehijaab/ correctehijaab.pdf

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 06:47
mja maar wat heeft het voor zin als je je hijaab niet lekker vind zitten op wat voor manier dan ook
je voeld je de heledag slecht dat is ook niet goed voor je
ik doe hem nu trouwens wel op de goeie manier om moet zeggen dat ik me er heerlijk door voel
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 06:49

Hamdolillah oegty, moge Allah je belonen en je standvastig maken om Allah tevreden te kunnen stellen.

Het is makkelijk, alles is ons gegeven en uitgelegd, het is slechts de mens die het moeilijk maakt.

wasalaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.