Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Chechnya

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Chechnya
    Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 01:45

Salamoen Aleykoem

Nadat ik gisteravond een documantaire op een engels net heb gezien ben ik tot de volgende conclusie gekomen. POETIN STAAT VOORTAAN NAAST BUSH, SHARON EN BLAIR!!!

Die russen wat ze allemaal doen. Zuid-rusland. Daar is jihad.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 10:23

Salaam,

Ja toch deze man heeft gelijk...maar Camera mensen enzo mogen daar ook niet komen dagelijks verdwijnen er mensen en echt ziekelijke moorden vinden er plaats duizenden vluchtelingen...hongersnood enzo.
Poetin is niets minder dan Bush vind ik...deze man heeft persoonlijk bommen geworpen op onschuldigen daar met zijn F16's.
als je daar met Camera gezien wordt ben je gelijk dood...
ik heb gezien ze leieten zo'n Rusische soldaat praten en hij zei trots zonder schaamte: ''Ik heb een 4 jarige jongetje afgeslacht, want als hij oud wordt vermoordt hij mij mischien''
Daar is een echte Jihaad...broeders uit verschillende landen proberen het op te nemen voor ons in dat sneeuw...Moge Allah ze bijstaan en de overwinning geven...Amien!

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 14:16

salaam

Wat betekent F16's.

Dank je wel (alvast).

wasalaam anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 14:20
nou ja F16 of wat dan ook een gevechtsvliegtuig...hij heeft het persoonlijk gedaan.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 02:42

Salamoen Aleykoem

Remco je leest mijn bericht niet goed door. Ik zei nadat ik een documantiare gezien te hebben, niet nadat ik erachter was gekomen. Maar er is heeeeel veel duidelijk geworden. Verdomde russen. Inshallah zullen de mujahidien daar beloont worden.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 04:21
Ik heb inderdaad ook wel s gelezen dat Poetin piloot was geweest in gevechtsvliegtuigen, maar of dat tegen Tsjecheni� was, zou k niet weten... 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 04:50

Salamoen Aleykoem

Ja foutje is menselijk. Maar wat de russen doen niet.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 05:05
De Russen zijn zeer zeker een grote vijand van de Islamitische gemeenschap, zij hebben vele van onze broeders en zusters gedood in oa Azerbeidjan, Oezbekistan, Afghanistan en Tsjetjenie.
Dit grote kwaad moet vernietigt worden.

De Russen zijn in de eerste wereldoorlog door de Moslims van het Islamitische leger verslagen en zij vreesden een enorme verovering door de Moslims.
De geschiedenis zal zich herhalen en de Moslims zullen afrekenen met hun vijanden.

Broeders en zusters die willen strijden voor de zaak van Allah swt zijn nodig in met name Tsjetjenie, Oezbekistan, Afghanistan, Irak, Israel, Filipijnen, Thailand, Indonesie, en de Arabische staten( in de Arabische staten om de huidige regimes omver te werpen ).

Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 11:35

[QUOTE=Remco]En tijdens de oorlog toendertijd in afghanistan kwamen de Amerikanen te hulp om jullie moslim broeders en zusters te helpen. En toch doen ze alles fout. Ze deden dat ook fout want ze hebben de taliban toen aan de macht geholpen.

Ik vind het goed wat Amerika deed. Maar de belangerjkste doeleinde van de Amerikaanse politiek was om Rusland zo veel mogelijk uit het Midden-Oosten te behouden. De Russische bezetting van Afghanistan wekte de gerechtvaardige vrees dat Rusland er wellicht op uit was zijn macht verder uit te breiden in de richting van de Indische Oceaan en het Golf-gebied.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 11:58

salaam,

Moge Allah (swt) de Mujahideen in Tsjetsjeni� bijstaan in hun strijd teggen de verdrukkers.

Op de website van de Mujahideen kun je de operaties bekijken van de Tsjetsjense strijders.

http://www.kavkazcenter.com/eng/video/

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 14:43
IK HEB HET OVER EEN GEVECHTSVLIEGTUIG WAT VOOR MERK HET WAS BOEIT ME NIET HIJ HEEFT GEVLOGEN ZEG IK ZEGT HIJ KAN NIET  ALS IK HET GEZIEN HEB IS HET TOCH ZO...ACH GELOOF WAT JE WILT...

Deze beesten in Chechenistaan strijden tegen de moslims...
Als de Chechenen van Rusland zijn dan laat ze zien hoe mooi die Rusische wet is...nee integendeel ze worden allemal uitgemoordt.
Je moet 1 ding goed onthouden: ''Moslims doden nooit expres kinderen en vrouwen, nooit. het kan per toeval gebeuren of omdat het doel iets anders was maar dan hebben die kinderen niks te vrezen zij zijn het Paradijs bewoners inshallaah!!!'' en wat betreft die oorlog in Afghanistan daar was ook een echte jihaad...duizenden wonderen gebeurt iedere mujahid met zijn eigen verhaal... boeren hebben een hele Leger verslagen met Allah's hulp...14 September 1989 de overwinning van de mujahedeen in Afghanistan....de oorlog tegen de russen was gewonnen en zijn de russen het land uitgezet.

koran 5:33 De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of..dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Wasalaam,

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 04:52

De reden was simpelweg het communisme geen kans te geven om zich verder uit te breiden. Ik denk dat je alleen daar al blij mee moet zijn, omdat het communisme de dood betekend voor een religie, omdat er officieel geen religie mag bestaan in een communistische staat. Het doel was dus niet specifiek de afghanen helpen, maar de wereld behoeden voor het communisme


De Noord-Koreaanse Communisten zouden een goede bondgenoot kunnen vormen in de strijd tegen het Westen/de vijanden van de Islam.
Je zou je oogkleppen eens af moeten doen en je uitspraken baseren op de realiteit, onze Noord-Koreaanse vriendelijke medemensen geven al jarenlang Islamitische en Arabische lessen aan de Noord-Koreaanse kinderen (vaak bekeerd tot de islam) en pas geleden is er weer een enorme moskee gebouwd in Noord-Korea.

Het zou mij niet verbazen als de Aziatische wereld (waarvan een deel Islamitisch is) een sterk front zou gaan vormen met de Arabische wereld.

Groeten,
Yehya

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 05:25

Salamoen Aleykoem

salahdin ik heb ook een onthoofding van een OFFICIER van rusland. Als je wilt kan ik je vertellen waar je hem kan downloaden. Het is een beetje lang verhaal om te downloaden maar daarom vraag ik eerst of je het wilt.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 08:56

Wat hebben Christenen te zeuren over Zelfmoord aanslagen...? de bijbel keurt het goed...

Richteren 16:26 Toen zeide Simson tot den jongen, die hem bij de hand hield: Laat mij gaan, dat ik de pilaren betaste, op dewelke het huis gevestigd is, dat ik daaraan leune.
27 Het huis nu was vol mannen en vrouwen; ook waren daar alle vorsten der Filistijnen; en op het dak waren omtrent drie duizend mannen en vrouwen, die toezagen, als Simson speelde.
28 Toen riep Simson tot den HEERE, en zeide: Heere, HEERE! gedenk toch mijner, en sterk mij toch alleenlijk ditmaal, o God! dat ik mij met een wrake voor mijn twee ogen aan de Filistijnen wreke.
29 En Simson vatte de twee middelste pilaren, op dewelke het huis was gevestigd, en waarop het steunde, de enen met zijn rechterhand, en den anderen met zijn linkerhand;
30 En Simson zeide: Mijn ziel sterve met de Filistijnen; en hij boog zich met kracht, en het huis viel op de vorsten, en op al het volk, dat daarin was. En de doden, die hij in zijn sterven gedood heeft, waren meer, dan die hij in zijn leven gedood had.

Simson doodde zichzelf zodat hij heel veel andere Ongelovigen met zich meenam in de dood nou is mijn vraag aan elke Christen en aan elke Jood die de Palestijnse broeders ''gestoorde gekken'' noemen: Wat is het verschil tussen wat Palestijnen nu doen en Simson toen deed?
Ik neem het hun niet kwalijk want zij kennen hun boek niet eens...
behalve dan door kletspraat en vermoedens zoals in de koran staat...
MAAR DE PRIESTERS IN DE KERK NEEM IK HET WEL KWALIJK...ZIJ KENNEN HUN BOEK WEL MAAR VERBERGEN ZULKE DINGEN...NET ALS DE ISLAM IN DE BIJBEL...
Die moslim broeders geven hun levens aan God...
Als de Moslims kinderen doden gebeurt dat per ongeluk.
En een bus opblazen daar zijn 29 op de 30 schuldige Joden en 1 daarvan kan een kind zijn maar Paradijs is zijn bestemming Inshallaah.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 14:04

Assalamoe alykoem,

Allah zegt:

O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol. soerat Anisaa vers 29

En geef jullie bijdragen op de weg van Allah, en stort jullie niet door je eigen toedoen in de ondergang, en doet goed, voorwaar, Allah heeft de weldoeners lief. soerat al Baqar vers 195.

een artikel over zelfmoord aanslagen, in het engels >>

http://www.al-manhaj.com/Page1.cfm?ArticleID=161

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 14:49
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Wat hebben Christenen te zeuren over Zelfmoord aanslagen...? de bijbel keurt het goed...

Heel wat, zij doen er namelijk geen.

Simson doodde zichzelf zodat hij heel veel andere Ongelovigen met zich meenam in de dood nou is mijn vraag aan elke Christen en aan elke Jood die de Palestijnse broeders ''gestoorde gekken'' noemen: Wat is het verschil tussen wat Palestijnen nu doen en Simson toen deed?

Niets, het is allebei vreselijk, aan te nemen dat Simson echt bestaan heeft, wat ik betwijfel

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 15:04
[QUOTE=Abou Jabir]

Assalamoe alykoem,

Allah zegt:

O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol. soerat Anisaa vers 29

Ik denk dat je het niet snapt broeder. Er zit een wereld van verschil in jezelf opofferen voor de wil van ALLAH, en jezelf zonder reden omleggen.

wassalaam,

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 16:06

Yahya, Noord-Korea is een vreemde staat. Het Communisme dat Rusland toendertijd aan het verspreiden was was er een waarin geen plaats was voor religie, het was er een van macht en onderdrukking. In Rusland was dan weer wel een religie, maar deze werd geheel door de staat bestuurd. In China is nu hetzelfde aan de hand, je hebt daar de Rooms-Katholieke kerk, maar die bestaat uit twee delen, je hebt het officiele deel wat word bestuurd door de staat en geen enkel contact mag hebben met hun leiders in Rome, en je hebt de illegale, die ondergronds werkt en wel gewoon de contacten met hun leiders onderhoudt. Religie heeft eigenlijk geen plaats in het communisme, maar word vaak wel toegestaan mits het geheel gecontroleert wordt door de staat. In Noord Korea zal de Islam dus geheel gecontroleert worden door de staat. Ze mogen als Moslims ook nooit God boven de communistische leider plaatsen, de leider is namelijk beter en belangrijker dan welke God dan ook. Een echte Islam kan daar dus niet eens bestaan.


Jij hebt een droom, en denkt dat de hele wereld dezelfde droom heeft, word wakker en zie in dat jij een minderheid vormt met je droom.



Is Noord-Korea een vreemde staat omdat zij de Islam accepteert en breekt met het stereotype dat jij hebt van een Communistische staat.

Je moet niet zoveel uit je duim zuigen, want jij kunt niet weten of de moslims in Noord-Korea de leider als hoogste man moeten beschouwen. Dat denk jij omdat je waarschijnlijk een vergelijking trekt met het Communisme (Leninisme/Stalinisme) in de Voormalige Sovjet-Unie.
En ook hetgeen je zegt over controles is uit de duim gezogen of durf jij te zweren bij God dat onze broeders en zusters in Noord-Korea oa gecontroleerd worden ?
In de meeste Kapitalistische/Democratische/Westerse staten is het een feit dat de Moslimgemeenschap in de gaten wordt gehouden, imams worden getest en de preken in moskeen worden afgeluisterd en een Moslims die iets zegt wat niet van liefde voor bv de Duitse wet getuigd kan op een zware straf rekenen of kan uitgezet worden.
Het ontbreekt vele Europeanen/Westerlingen aan zelfreflectie, volgens mij ben jij bang voor de waarheid, bang dat Noord-Korea daadwerkelijk een bondgenoot zal zijn van de Islam.

Een echte Islam bestaat inderdaad niet in Noord-Korea, maar die kan ook niet bestaan in de Kapitalistische/Democratische gebieden. Door een mens geschreven wetten gaan niet samen met hetgeen de Islam de mensheid leert. Zowel Kapitalisten als Communisten en andere niet-Islamitische ideologien/systemen maken het de Moslims niet mogelijk om hun geloof voor 100% te praktiseren. Je begrijpt vast wel waarom ik voor de herrijzing voor het Khalifaat ben en de nastreving daarvan hoort bij het Moslim zijn.

Groeten,
Yehya



Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 16:43

heej Yahya,

Echt prachtig gezegd

wassalaam,

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 16:49
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

[QUOTE=Abou Jabir]

Assalamoe alykoem,

Allah zegt:

O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol. soerat Anisaa vers 29

Ik denk dat je het niet snapt broeder. Er zit een wereld van verschil in jezelf opofferen voor de wil van ALLAH, en jezelf zonder reden omleggen.

wassalaam,

Assalamoe alykoem broeder,

heb je ook die artikel gelezen of niet? dat is een geleerde die dat zegt, niet ik.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 16:53

Salaam alaikom,

in deze dagen, waarop de Zionistische onderdrukking de hemelen van Palestina heeft verduisterd, zijn er onder het dappere Palestijnse moslimvolk vele Moedjaaheddien die bereid zijn hun leven te geven in de strijd.
Allah de Verhevene heeft hen uitverkoren om het heilige land van de Profeten te verdedigen tegen de ongelovige bezetters, waarbij men steeds vaker gebruik maakt van �zelfmoord�-aanslagen zoals ze in de Westerse media genoemd worden. Sommige Moslims zijn helaas misleid door deze naam die de Westerse media er aan hebben gegeven en claimen vervolgens, zonder verdere kennis van koran en Soennah, dat deze aanslagen haraam zijn, omdat zelfmoord haraam is in de Islam.

Ahmad heeft overgeleverd dat Aboe Ishaaq aan Al-Baraa� vroeg: �Als iemand de polythe�sten aanvalt, werpt hij zichzelf dan in vernietiging?� Hij zei: �Nee, want Allah heeft Zijn Boodschapper gestuurd en aan hem geopenbaard: �Strijd dan (O Mohammed) op de Weg van Allah; je zult niet verantwoordelijk worden gehouden, behalve voor jezelf.�

Ibn Abi Shaybah verhaalt dat Moedrak Ibn �Awf Al-Ahmasi heeft gezegd: �Ik was met �Oemar Ibn Al-Khattaab, tot er werd gezegd: �O Leider der gelovigen, een man heeft zichzelf gekocht.� Daarop zei Moedrak Ibn �Awf: �Ik zweer bij Allah dat dat mijn oom is. Mensen verkondigden dat hij zichzelf in vernietiging heeft geworpen.� �Oemar zei: �Zij hebben een leugen verteld. Hij is ��n van hen die het Hiernamaals gekocht heeft met het leven van deze wereld.�

Moehammed Ibn al-Hassan As-Shaybaani zegt in "As-Siyar"(1/163): "Wie de vijand aanvalt, doet dat voor de glorie van zijn religie, en hij verlangt naar martelaarschap waarmee hij eeuwig leven verdient. Hoe kan hij zichzelf dan in vernietiging werpen?" Daarna zegt hij: "Er is niets verkeerd aan als een man in zijn eentje een aanval uitvoert, zelfs al gelooft hij dat hij gedood zal worden, als hij meent dat hij in staat zal zijn iets van waarde te verrichten, zoals het doden, verwonden of verslaan van de vijand. Vele Metgezellen hebben dat gedaan in de nabijheid van de Profeet (saaws) in de slag van Oehoed, en hij prees hen hiervoor. Iemand zei tegen Aboe Hurayra: "Heb je Sa�ied Ibn Hishaam gezien toen de twee legers tegenover elkaar stonden? Hij viel hen in zijn eentje aan tot hij gedood werd. Heeft hij zichzelf in vernietiging geworpen?" Aboe Hurayra antwoordde: "Nee, hij heeft een aya uit Allah�s Boek in praktijk gebracht: "En onder de mensen zijn er, die zichzelf zouden verkopen voor het Welbehagen van Allah."

Al-Baraa� aan zijn kameraden om hem op een schild te zetten, en hem daarna met hun speren over de muur te werpen. Hij bevocht de vijand binnen hun omheining, en opende daarna de poort voor de moslims. Tijdens die aanval liep hij meer dan tachtig wonden op. De leider van de moslims, Khalid Ibn Al-Walid, stelde iemand aan om zijn wonden te verzorgen. �Kitaab-al-Jihaad� (1/134)

Maar als hij weet dat hij niks zal bereiken en niet in staat zal zijn de vijand schade toe te brengen, dan zou hij hen niet aan moeten vallen, omdat hij geen enkel voordeel kan verwerven voor de glorie van zijn religie, maar hij zal alleen maar gedood worden. Allah zegt: �En dood jullie zelf niet.�

bron: http://www.al-islaam.com/index.shtml

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 16:57
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

salahdin ik heb ook een onthoofding van een OFFICIER van rusland. Als je wilt kan ik je vertellen waar je hem kan downloaden. Het is een beetje lang verhaal om te downloaden maar daarom vraag ik eerst of je het wilt.

Wa aleikoemoe salaam broeder,

Dat heb ik al gezien, maar als je nog weet waar je andere jihadoperaties kunt downloaden laat me het a.u.b. weten.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 17:43

beste remco,

Ik heb ook een vraag voor jou. Waarom prefereer jij het Kapitalisme boven het communisme??

wassalaam,

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2004 om 07:55

beste remco,

Nee natuurlijk haat ik niet het gehele Amerikaanse volk, maar degene die voor het beleid van de Amerikaanse regering zijn. Zij  zijn indirect schuldig voor het beleid van de regering en ook voor wat er nu in Irak afspeelt. Zij staan achter de bespottelijke overzeese avonturen van hun overheid.

wassalam,

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2004 om 15:16

Salamoen Aleykoem

Ik moet snel naar de moskee dus heb niet alles goed doorgelezen. Wou alleen tegen salahdin zeggen: ok.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2004 om 16:18
In eerste instantie geplaatst door Remco


Noord Korea is een Stalinistische staat, al staan er honderd Moskeeen, ze zullen alle honderd niet de Islam kunnen uitdragen zie ze willen. In Noord Korea is de leider het hoogst en je mag niks boven hem vereren, elke religie die ze toestaan is gecontroleert vanuit de staat. Jij probeert nu Noord Korea te verdedigen maar eigenlijk moet je Noord Korea aanvallen omdat ze de Islam veranderen om het in hun Stalinistische droom te laten passen. De enige reden dat jij Noord Korea verdedigd is dat ze vijanden zijn van Amerika.


In een Democratie kan een Islam bestaan zoals de Koran die voorschrijft, je hebt in een democratie namelijk de ruimte om je eigen geloof te beoefenen. Natuurlijk zijn er beperkingen, maar die zijn er pas als de religie de staat in gevaar brengt. Ik vind het heel normaal dat Imams die geweld tegen wat dan ook prediken te maken krijgen met justitie. Ik vind het ook normaal dat priesters die dergelijke dingen verkondigen met justitie te maken krijgen. Een Democratie laat de ruimte voor iedereen, dus ook voor de Moslim. Er is hier dan misschien geen Sharia, maar is die in Noord Korea wel? Nee, dat dacht ik ook niet. Ik durf met jou te wedden dat jij liever hier Moslim bent dan in Noord Korea.


Volgens mij is het als Moslim niet verplicht om in een staat te leven met de Sharia, ik kan het fout hebben dus daarom wil ik graag Korancitaten van je hebben die die verplichting wel opleggen, als die verplichting er is.


De mooiste zin die je typt is de volgende: Het ontbreekt vele Europeanen/Westerlingen aan zelfreflectie, volgens mij ben jij bang voor de waarheid, bang dat Noord-Korea daadwerkelijk een bondgenoot zal zijn van de Islam.


Zelfreflectie is mij met de paplepel in gegoten, dat is ook de reden dat ik hier discusseer, dat is de reden dat ik mijn eigen religie onder de loep neem en er kritiek op durf te geven, dat is de reden dat ik zaken uit het verleden onder ogen durf te zien. Jij hebt een gebrek aan zelfreflectie, en ik moet jammergenoeg zeggen dat ik veel Moslims ken die dat gebrek ook kennen.


Ik ben misschien wel bang dat Noord Korea bondgenoot wil zijn van de Islam. Ik ben bang voor de Moslims die hier in trappen. Noord Korea is namelijk echt niet zo begaan met de Moslim, Moslims passen niet in hun ideologie. Noord Korea kan Moslims alleen wel heel goed misbruiken om sterker te staan tegen de VS. Noord Korea lacht tegen de Moslims wanneer ze elkaar aankijken, maar zodra ze uit elkaars ogen zijn trappen ze de Moslim dood, dat is Noord Korea. En Noord Korea is geen haar beter dan de VS, ze zijn zelfs een paar haren slechter.


Ik heb nog een vraag aan je: haat je Amerika?



Remco,

Naar mijn mening is iedere staatsvorm inferieur aan de Islamitische. Dus zowel het Communistische als Kapitalistische systeem verafschuw ik. Beide verschillen op een aantal gebieden met het Islamitische systeem. Zoals ik al zei erken ik zoals iedere Moslim hoort te doen enkel de Islamitische wet van Allah swt en het hoort dus bij de Islam om op te roepen tot de stichting van het Khalifaat en het hoort bij de Islam om op te roepen tot het doden van de moordenaars/aanvallers van onze broeders en zusters, daarbij horen ook de Nederlandse strijdkrachten in Afghanistan en Irak.
De bondgenoten van de moordenaars/vijanden van onze broeders en zusters zijn ook onze vijanden en als Moslim hoort men op te roepen tot het doden van deze vijanden inclusief bondgenoten. Het arresteren van Imams die opriepen tot dergelijke zaken kan ik als Moslim niet accepteren, want het is onderdeel van het geloof. Het is onmogelijk om in ieder niet-Islamitisch systeem de Islam juist te praktiseren.

Het is inderdaad niet verplicht om in een staat te leven waar de sjaria geldt, het is echter wel zo dat wij moeten strijden tegen de vijanden van onze broeders en zusters (waaronder Nederland). Het is ook zo dat wij het recht hebben om de gehele wereld te bestrijden zolang zij zich niet willen bekeren en ook geen djizja willen betalen.

Het is toch echt zo dat ik liever in Noord-Korea woon als dat ik in Nederland woon, dit is vanwege het feit dat Noord-Korea momenteel niet schuldig/medeplichtig is aan de moorden die worden begaan op mijn broeders en zusters in oa Israel, Irak en Afghanistan.
Nederland is hier echter wel aan medeplichtig, ik verafschuw Nederland vele malen meer als Noord-Korea, Noord-Korea zie ik zelfs als een mogelijke bondgenoot in de toekomst. We hebben immers dezelfde grote vijand.

Wat betreft het gedoe van zelfreflectie, ik ben van mening dat het jou ontbreekt aan zelfreflectie vanwege het feit dat jij bv het Islamitische systeem als inferieur aan de Democratie bestempelt, terwijl de 'negatieve' aspecten aan het Islamitische systeem gewoonweg ook terug te vinden zijn in het Democratische systeem.

Noord-Korea kan zoals ik al eerder in het bericht zei een goede bondgenoot van de Moslims worden, maar ik heb zeker van de geschiedenis geleerd, bondgenoten kunnen elkaar verraden. Wat ik wil is een tijdelijke pact sluiten met de Noord-Koreanen totdat de vijanden van ons beiden zijn verslagen. Daarna zou ik graag zien dat de Moslims een dominerende rol zullen spelen in de wereldpolitiek, het is mijn uiteindelijke doel om een wereldwijde Khalifaat te doen opstaan en dat zou dus ook het einde van het Communisme betekenen.

Wat betreft je vraag - Haat je Amerika -.
Het antwoordt daarop is dat ik alle niet-Islamitische staten en systemen verafschuw, ook Islamitische staten die de wet van Allah swt niet in zijn geheel aanvaarden/naleven verafschuw ik en zijn in mijn ogen het doelwit van iedere vrome Moslim, dit kan doormiddel van geweld of het proberen doorvoeren van hervormingen op diplomatieke wijze.
De VS is verantwoordelijk voor de moord op vele van mijn broeders en zusters in oa Afghanistan, Irak en Israel/Palestina. Dit maakt haar tot legitiem doelwit van het Islamitische volk/leger.

Groeten,
Yehya





Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 11:49

Salamoen Aleykoem

"Weetje wat het probleem is van de Islam en wat misschien ook wel eens de ondergang kan zijn van de Islam, het gevoel dat Islamieten superieur zijn en boven alle ander mensen staan." Wil je a.u.b uitleggen waarom je dit denkt? Oja ondergang van islam??? Dat hoor ik voor het eerst. Ik geloof eerder dat een stier vrouwelijk is.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik heb nog een vraag aan jullie. Wat zegt de Koran over het land dat wij nu Israel noemen? Wat zegt de Koran over het volk Israel, het Joodse volk dus?

Ik zou graag jullie eigen bevindingen willen weten en geen gekopieerd stuk van een een of andere site. Kijk zelf in je Koran en geef mij een antwoord op deze vraag.

Ook zou ik graag antwoord willen op de vragen die in mijn vorige bericht staan.

mvg Remco

Remco, wij zijn geen geleerden. En het domste wat je kunt doen is nl. de verzen van de koran zelf zonder kennis van de overleveringen van de profeet beginnen uit te leggen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 15:01

In eerste instantie geplaatst door Remco


Naar mijn mening is iedere staatsvorm inferieur aan de Islamitische. Dus zowel het Communistische als Kapitalistische systeem verafschuw ik. Beide verschillen op een aantal gebieden met het Islamitische systeem. Zoals ik al zei erken ik zoals iedere Moslim hoort te doen enkel de Islamitische wet van Allah swt en het hoort dus bij de Islam om op te roepen tot de stichting van het Khalifaat en het hoort bij de Islam om op te roepen tot het doden van de moordenaars/aanvallers van onze broeders en zusters, daarbij horen ook de Nederlandse strijdkrachten in Afghanistan en Irak.


Je mening dat een Islamitische staat beter is dan welke staatsvorm dan ook accepteer ik, ik ben het er alleen niet mee eens. Volgens mij is het zo dat iedere Islamiet de wet van Allah moet accepteren die in de Koran staat, daarmee bedoel ik de wetten over hoe je moet leven en dergelijke. Deze manier van leven volgens de Koran heeft nog niks met een Islamitisch staatsmodel te maken, ze hebben te maken met de manier hoe elke Islamiet persoonlijk zijn leven leidt. Dat het Kalifaat van sommige Islamieten een droom is kan ik begrijpen omdat ze geloven dat dat het beste is. Goedgelovigheid ten aanzien van de mens en zijn eigenschappen spelen een rol en de droom om onder enkel Moslims te wonen. Deze droom wordt echter niet door iedereen gedeeld, ten eerste zijn er zat Islamieten die helemaal niet zitten te wachten op een kalifaat, en natuurlijk zijn er de miljarden niet-islamieten die nooit willen leven en lijden onder de Islamitische wet simpelweg omdat die hun niet accepteert zoals ze zijn.

Het hoort volgens jou bij de Islam om op te roepen om de moordenaars en aanvallers van jullie broeders en zusters te doden. Ik denk dat een heel belangrijk iets vergeet, je kunt een groep nooit generaliseren. Jij zegt dat het per definitie slecht is om Moslims iets aan te doen. Wat jij dus zegt is dat wij een niet-islamitische moordenaar wel mogen straffen maar zodra deze zelfde moordenaar islamitisch is dan mag het niet meer. Deze man blijft dezelfde moordenaar en hij verdient ongeacht zijn religie een bepaalde straf. Nederland zit in Afghanistan en Irak en ik denk dat het aantal doden dat ze op hun geweten hebben om twee handen is te tellen, daarnaast hebben ze er vele gevangen genomen. Als ze naar jou zouden luisteren dan zouden er nu nog moordenaars en dieven rondlopen in de steden waar de Nederlanders zitten omdat wij volgens jou geen niet-islamieten mogen straffen voor hun overtredingen.

Je voorbeeld is niet van toepassing hier alleen al omdat je weet dat het streng verboden wordt volgens de Islam. Yahya zegt de AANVALLERS die onze broeders vermoorden. Trouwens dat is wat Amerika precies doet generaliseren, de meeste moslim lijden doordat jullie (westerlingen) de volgende gedachten hebben: Een terrorist is een moslim ongeacht welke daad hij ook plicht. Terwijl ze donders goed  weten dat het tegen de Islamitische 'leergeving' is.

Wat nou als de VS en haar bondgenoten niet hadden ingegrepen in Afghanistan en Irak, dan zouden er nog elke dag onschuldige mensen omkomen door een terroristisch regime. Nu vallen er ook doden, maar dat komt dan grotendeels weer door het vreemde verzet van sommige mensen.

Amerika doet precies hetzelfde in Irak, als wat Rusland deed in Afhanistan.  

Ik denk dat jij de wereld erg zwart/wit bekijkt, daarnaast denk je dat jou mening de mening is van alle Islamieten. Je generaliseert de Moslims ook, wat je nooit kan met een groep en al helemaal niet met een dergelijk grote groep.

[quote]
De bondgenoten van de moordenaars/vijanden van onze broeders en zusters zijn ook onze vijanden en als Moslim hoort men op te roepen tot het doden van deze vijanden inclusief bondgenoten. Het arresteren van Imams die opriepen tot dergelijke zaken kan ik als Moslim niet accepteren, want het is onderdeel van het geloof. Het is onmogelijk om in ieder niet-Islamitisch systeem de Islam juist te praktiseren.



Jij zegt met dit stukje dat je Islamieten moet oproepen om ook bondgenoten te doden. Heel leuk en aardig, maar dan zit je met een probleem. De VS voeren een strijd in Irak, volgens jou zou je als Moslim nu moeten oproepen tot het doden van Amerikanen en hun bondgenoten. Jij roept daarmee op om alle Amerikanen, West-Europeanen, Turken, Pakistanen, etc. te vermoorden. Je wilt een heel volk laten boeten voor wat hun leiders jammer genoeg doen, dat kan in mijn ogen al niet. Maar daarnaast roep je ook nog eens op om vele miljoenen Moslims te vermoorden. Vreemde kronkel in je gedachtegang vind ik. Of je hebt gewoon niet verder gedacht dan je neus lang is, erg kortzichtig van je.

Ooit wel eens gehoord van doordenken???? Dan had dat je een hoop tijd gekost en had je ook niet zo'n achterlijke reactie getypt.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 15:29

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

En geef jullie bijdragen op de weg van Allah, en stort jullie niet door je eigen toedoen in de ondergang, en doet goed, voorwaar, Allah heeft de weldoeners lief. soerat al Baqar vers 195.

Assalamoe alaikoem,

Beste broeder, deze Aya is gezonden voor degene die niet  gelijk op jihad wilden, waardoor ze zichzelf in de  ondergang wierpen, oftewel de straf van Allah.

Allahoe Akbar walillahil hamd, wal 3izatoe lil islam

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.