Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Groot probleem!Help mij!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Groot probleem!Help mij!
    Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 16:51

dag koen,

wat een boterham!je zegt allerlei dingen doorelkaar!

gij gelooft het niet maar zij mss wel, maar ja, ze moet dan in staat zijn om het fatsoenlijk uit teleggen,face to face! want zo blijven we maar bezig he.

en dat is wat ik bedoelde met een relatie tussen twee mensen die twee verschillende religies hebben onaanvardbaar,want het ene gelooft in een geloof dat iets beweert, en de andere gelooft in een ander geloof die het tegengestelde beweert, een relatie tussen man en vrouw moet complementair zijn ,anders word  je de hele tijd door conflicten geconfronteerd.

de zoon mag niet alles, dit is enkel ontstaan door de traditie en heeft nix met islaam te maken, de islaam heeft de positie van de vrouw duidelijk gelijkgesteld aan de man,en zelfs hoger.de enige ongelijkheid is dat de man sterker is dan de vrouw qua fysionomie!en das ook logisch he! voor de rest zijn ze gelijk.

over homo's en lesbiennes,idd, islaam is der tegen omdat dat ook tegen de normale  natuurlijke  normen van het bestaan van de mensheid,en deze problemen zijn niet nieuw,maar zijn al besproken in de koran,volkeren  in oudheid zijn vernietigd  en niet zomaar,ze waren gewaarschuwd ,en ze vreesden hun god niet,en vernietiging was de resultaat, nu de geschiedenis herhaalt zich, we zijn er nog altijd tegen, en we blijven dat volhouden! en wij zijn niet de enige geloof die er tegen is, joden christen.... het is gewoon  niet accepteerbaar ...!

 onverdraagzaamheid?? jah  voor degenen die islaam (v�r van alle beschuldigingen en vooroordelingen maw op neutrale  objectieve wijze )niet lijken te begrijpen ,

eigenlijk heb je wel ergens gelijk in als je zegt islaam van nu  wekt haat,onbegrijpelijk,....... maar dat komt door allerlei  gebeurtenissen die rondomons gebeuren en dat in de naam van islaam en mensen die zich moslims noemen die nix anders doen dan moslims opsteken tegen elkaar en tegen de niet moslims die vredig samenwillen leven.

dat ontken ik allemaal niet, zoals ik atijd zeg(vraag het maar aan kimmie), de sharia van de dag vanvandaag wordt niet correct toegepast,als dat zo was, dan was er allang een echte islamitische land ontstaan volgense pure islamitische regels, je hebt gelijk als je zegt :ik vind islam van nu echt niet aantrekkelijk door dat gedoe van een paar moslims.,en de moslims hier in het  westen weten nix van hun eigen geloof, .... maar godzijdank dat deze generaties van nu en de volgende zich verdiept in de echte islaam en probeert de echte islaam naar boven te brengen zo als het hoort zo en probeert dat verkeerd imago dat islaam tegenwoordig heeft gekregen door al dat gedoe van de media enzo weg te drijven, en alhamdoulillah de stijging van de aantal moslims is de vrucht van al die intiatieven, we zijn er stap voor stap aan toe.

nu daarom wil ik je aanraden om toch een klein beetje moeite te doen door  veel te lezen,zodanig dat je het beter begrijpt ,want voor ieder verbieding is er een reden , dus alles heeft een doel , probeer ook  de koran te lezen en de betekenis van elke vers, je zult er veel van leren,dat gaat je aan het nadenken zetten,en mss vind je daar de oplossing.en gewoon blijven discussieren  is het handigste (met mensen die islaam als vakgebied hebben genomen, mensen die bekeerd zijn, ga eens een keertje met een hodja praten ,stel al je vragen ..... en ik ben er zeker van dat iedereen vrijwillig  je zal willen helpen)  

veel succes,

mvg,meriem

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Mazlum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mazlum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2004 om 03:12

Om een lang verhaal kort te maken zolang jij niet in Islam uit je hart gelooft zal je nooit een moslim zijn. Islam is een levenswijze en niet alleen maar een geloof. Wie Moslim wilt zijn moet voor zichzelf en voor Allah moslim zijn. Als je dit niet in je hebt zal je ook nooit bekeerd zijn. Een geloof moet je niet kiezen omdat je van iemand hou. Het kan wel een aanleiding zijn.

Mijn raad is lees eerst behoorlijk veel over Islam en kom hier regelmatig vragen stellen. Wanneer je het moment hebt bereikt dat je een gevoel krijgt voor Islam en Allah (cc) (GOD) dan kan je de keuze maken voor jezelf om Moslim te worden, anders niet.

Al-Mazlum

ﺮﺒﮐﺍﷲ
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 08:11

Salaamoe alaikoem / Hoi,

Koen, je zegt steeds dat ze uitgestoten zal worden. Ik ben een bekeerde moslima (dus van christene naar moslima) en ik heb veel gehoord over meisjes (nederlandse meisjes) dat ze verstoten werden toen ze een ander geloof aannamen, d.w.z. koran's verbrand, boekjes verbrand etc. door hun ouders. Niet dat ik nu welles-nietes wil spelen, wil alleen zeggen dat als je heel gelovig bent (wat voor religie dan ook) je het thuis heel moeilijk kan krijgen als je je bekeerd naar een ander geloof! Dus ik vind het een beetje onredelijk om dit de islaam aan te praten. Het is eerder traditie!

En de vrouw is zeer zeker niet achtergesteld in de islaam. Een man mag een ongelovige huwen, mits er kans bestaat dat zij zich bekeerd. En natuurlijk worden de kinderen opgevoed naar de vader, als moslims dus. Vroeger dacht ik hetzelfde als jij, nu alhamdoellilah niet meer. Veel lezen, en vooral de JUISTE mensen als vriend hebben, mensen met kennis!

Wassalaam / Groeten,

Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 08:22

In eerste instantie geplaatst door Abdelkhalek&Sou

En natuurlijk worden de kinderen opgevoed naar de vader, als moslims dus. 

Waarom is dat natuurlijk?  Eerder tegennatuurlijk zou k zeggen.  Ten eerste breng je als kind normaal meer tijd door met je moeder, zodat je haar levenswijze meer ziet.  Ten tweede moet een kind zelf kunnen kiezen.  Je kan ze idd als moslims opvoeden, maar dat betekent niet dat ze ook moslims worden in de geloofszin.
Je zegt in dezelfde post dat vrouwen niet achtergesteld zijn, maar dat staat nogal in tegenstelling tot het bovenstaande, waarin er blijkbaar wordt uitgegaan van een hogere autoriteit van de man.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 08:36

Kim, draag jij niet de achternaam van je vader? Tenzij je vader niet bekend is in je geboortebewijs? Dat IS nou eenmaal zo. Ga je nu je regering aanklagen daarvoor? Ohw, misschien is het in belgie anders, hier in NL is het zo: Als je vader bekend is, draag je automatisch zijn naam! Dat heeft niets met een hogere autoriteit van de man te maken. Dat is nou eenmaal zo.

Groeten,

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 08:55
Als ik wil, kan ik de naam van mijn moeder aannemen, of ze allebei...  Dat konden mijn ouders ook beslissen bij mijn geboorte.  Net zoals je geloof vrij moet kunnen kiezen.  Een beetje een scheve vergelijking dus...
Ik ben het trouwens met je oneens, die achternaam die vaak vanaf de man wordt doorgegeven, is echt wel een overblijfsel uit een tijd waarin de man hier meer autoriteit had dan de vrouw, het heeft er dus wel mee te maken.  In Spanje lossen ze dat beter op, daar krijgt een kind automatisch beide achternamen.
Groetjes Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 11:26
Koen wanneer ik je een raad mag geven in deze kwestie dan zou het volgende zijn.
Wordt zo snel mogelijk volwassen :-)
Wij leven hier in Nederland.
Wat houdt dit in?
Wel Hier zijn alle mensen die volwassen zijn ZELF verantwoordelijk.
Dat houdt in dat wanneer je met een meisje trouwt dat je samen een gezin vormt.
Dat gezin is een eenheid.
Je vroegere familie heeft daar niets meer mee te maken.
Noch de familie van je toekomstige.
Zeker wanneer de verhoudingen goed zijn is dat wenselijk.
MAAR.
Trouw nooit een meisje voor haar familie.
Trouw haar enkel omdat je met HAAR verder wil.
Dat betekent dat je het samen zult moeten doen.
Wanneer een bepaalde familie daar niet mee eens is dan leef zonder die familie.
Vorm je eigen Familie met je vrouw en je kinderen.
Bepaal samen met je vrouw hoe je leven zal zijn en laat elke inmenging van anderen daaruit.
Jullie hebben samen niemands toestemming nodig.
Laat geen religie tussen jullie komen. Laat geen dominee, priester of imaan tussen jullie relatie komen.
Simpel gezegd kies voor het leven, Nodig een ieder uit om hier deel van te zijn maar accepteer geen voorwaarden.
Wanneer mensen niet kunnen kiezen om met jullie om te gaan voor wat jullie zelf zijn dan zijn ze niet waardig om deel te maken van jullie geluk.
Dan is het beter dat ze geen deel meer uitmaken van jullie leven.
Concentreer je op jullie toekomsige kinderen.
Dezen zijn jullie toekomst. Niet je famillie . Dat is je verleden.
Wil jullie familie deel uitmaken van jullie toekomst, dan is dat  heel leuk, maar is dit niet het geval dan is dit jammer maar zeker niet bepalend voor het succes van jje relatie met je vrouw. Bepalend hierin is enkel het vertrouwen dat je hebt in elkaar.

Herne

Wanneer iemand jouw en je gezin enkel onder voorwaarden wil accepteren dan
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 11:42

 

Hallo Koen,

Het is nu alweer meer dan twee maanden geleden dat je deze topic starte met je vraag, ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu met je gaat en de situatie wat betreft je relatie en alles erom heen. Zou je kunnen vertellen hoe het tot nu toe is gegaan, misschien dat je met vragen zit of dat er al wat veranderd is in je situatie. Het is prive natuurlijk maar ik hoop toch dat ik een reactie kan terug lezen hierop.

Ik wens je sterkte met het nemen van deze moeilijke keuze. Probeer zelf te bedenken hoe sterk je relatie is en wat je aan kan. Probeer na te gaan hoe belangerijk het is om verder met dat meisje te gaan en je leven met haar te delen. Probeer informatie te zoeken over de islam en bekijk eens wat het met jouw doet.

Ik hoop een reactie terug te lezen.

Groet,
Umm Umarah

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 03:05

Salaamoe alaikoem, Hoi,

Kim, dat is dan in Belgie zo, hier niet. Je kan hier maar 1 naam krijgen, en als je vader bekend is dan wordt het zijn naam (dat was in ieder geval zo toen IK geboren werd, misschien wordt het tijd om het wetboek erop na te slaan)

En dat is dan trouwens ook jouw mening. Ik heb er persoonlijk niets op tegen dat mijn man een beetje boven mij staat. Hij zal ook financieel voor me zorgen als we kinderen hebben (incha Allah). Dat wil niet zeggen dat ik niet in staat ben om voor mezelf te zorgen, maar het is maar hoe je je leven wil indelen he! Dus wat betreft die kromme vergelijking: voor jou misschien, voor mij niet. Laten we dit maar op de hoop gooien: hier komen we toch niet uit.

Wassalaam, Doei

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 05:18

In eerste instantie geplaatst door Abdelkhalek&Sou

En dat is dan trouwens ook jouw mening. Ik heb er persoonlijk niets op tegen dat mijn man een beetje boven mij staat. Hij zal ook financieel voor me zorgen als we kinderen hebben (incha Allah). Dat wil niet zeggen dat ik niet in staat ben om voor mezelf te zorgen, maar het is maar hoe je je leven wil indelen he! Dus wat betreft die kromme vergelijking: voor jou misschien, voor mij niet. Laten we dit maar op de hoop gooien: hier komen we toch niet uit.

Hoi,
dat is natuurlijk wel het belangrijkste, dat jij je er goed bij voelt.  Bij mij is de situatie gewoon anders, in mijn relatie gaan we ervan uit dat we evenveel autoriteit hebben, ook als hij later meer zou verdienen.  Omgekeerd geldt dat natuurlijk ook, als ik de enige broodwinner word, geeft dat mij niet meer autoriteit.  De autoriteit en verantwoordelijkheid is 50/50.  Niemand staat boven niemand.  En met die kinderen, wie weet, blijft hij er later wel op passen, dat zien we dan wel, wie de beste job heeft en zo...
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 05:49
Ja, en ik begrijp jouw standpunt ook wel. Zo voelde ik dat eerst ook, maar weet je. Er zijn zoveel verschillen tussen man en vrouw, lichamelijk en emotioneel. Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat MIJN man een beetje boven mij staat. Nu heb ik het dus niet over iemand anders' man..
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Achie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Achie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 05:55

Koen,

Je kan ook eerst met de ouders van het meisje discussieren of ze het dan wel goedvinden als jij je bekeert tot de islam. Mocht dat niet zo zijn, dan hoef je je ook niet (gedwongen) te bekeren :)

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 06:04

Gedwongen bekeren moet je sowieso niet doen! Dat houd je ECHT NIET vol..

Ik ben zelf een bekeerde moslima, en ben hartelijk ontvangen door de familie van mijn (aanstaande) man. Ze vinden het PRACHTIG!

Als ik zoiets ''gedwongen'' zou doen, zou ik het niet uit kunnen houden, met hoofddoek en djilleb en mensen om me heen die constant (nou ja, bijna constant) over Allah swt, de profeet saws en dus de Islaam praten.

Dus Koen, veel succes. Ik weet (bijna) zeker dat als jij je bekeert ten goede (niet gedwongen en uit 100% geloof) dat ze je zullen accepteren! Moslims vinden het immers prachtig als een niet-moslim gelovig wordt..

Groetjes Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2004 om 14:38

 

Salaam,

Het is al genoeg gezegd dat een bekering omwillen van de ultieme liefde niet goed is, sluit ik me helemaal bij aan, je zou het niet vol houden.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten als Koen nu zit (of misschien inmiddels wel zat als hij al goed na heeft gedacht) Ware en onbaatzuchtige liefde is het mooiste wat Allah swt. op je pad kan brengen, maar dacht ik toen, ik moet geen muslim worden om haar te plezieren, het moet uit mijzelf komen. wat ik deed om uit te vinden of mijn geloof puur was, was dit: heel veel praten met de vrouw over de Islam, discussies hebben en daar middel van die gesprekken kijken hoe je tegenover de Islam staat. Daarnaast is het goed om zelf veel uit te zoeken en informatie te vragen. Ik bleek vanuit mijzelf al veel met Islamitische normen en waarden te hebben, dus toen ik dat ontdekt had was ik gelukkig en besefte ik dat ik Zijn weg echt wil volgen.

Het proces van uitvinden hoe je je bij de Islam voelt, is echt intensief, kritisch naar jezelf kijken en dingen durven te constateren: Allah swt. helpt je en leidt je naar het pad dat hij voor jou voorbestemd heeft  

Heel veel succes op je tocht, pak het rustig aan: spirituele ontwikkeling is heel veel waard

Wassalaam,

Michel

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2004 om 16:22
 Meer heb ik er niet aan toe te voegen!
Salaam happylady
Terug naar boven
al-islamia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-islamia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2004 om 12:04
Salam wordt zelf ook moslim anders zul je het doel dat je wilt bereiken nooit bereiken reken daar maar op
Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 11:40

 

Salam Alaykoum.

Even ter ondersteuning van Al-Islamia, ik heb vandaag weer de enorme kracht van Allah ondervonden: een anekdote die Koen Insha'Allah helpt

Ik zat een hele tijd in de moeilijkheden als het ging om werk, ik ben nog aan het studeren en ik kon maar niets vinden om mijzelf en mijn aanstaande te onderhouden. Ik had vertrouwen, want ik volg Zijn weg, de enige ware. Na de zoveelste afwijzing probeerde ik het nog maar een keertje, je moet blijven proberen. Vandaag kreeg ik dus het goede nieuws dat ik aangenomen ben en dat er dus weer gespaard kan gaan worden en bouwen aan een toekomst voor ons twee, en broeders en zusters geloof me, dit nieuws komt dus echt op het beste moment: ik zat na het bewuste telefoongesprek met een brede glimlach op mijn gezicht want ik ben gewoon 100% zeker dat Allah ons geholpen heeft omdat we goede Muslims proberen te zijn, bezig met onze religieuze plichten en bezig een zo goed mogelijk leven te leiden, Allahu Akhbar

Ik voel gewoon echt dat het beter met me gaat sinds mijn bekering en dat is voor mij al bewijs voldoende dat Zijn weg de ware is. Ik ben evenwichtiger, rustiger en de dingen vallen gewoon eindelijk op zijn plaats.

Ik hoop dat ik samen met mijn broeders en zusters Koen Insha'Allah duidelijk heb kan maken dat het heel erg loont om de Islam voor de juiste reden aan te nemen: met Allah aan je zijde is er geen berg te hoog voor je, geloof mij maar

Als ik kan zal ik Koen en anderen helpen met vragen die ze over Islam hebben, ik moet nog veel leren en het leerproces duurt mijn hele leven maar steun geven is zo veel waard, je kunt me alles vragen: Masha'Allah

Wassalam,

Michel

 

  

Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 05:59

Zou iemand mij het volgende uit kunnen leggen:

Hoe kun je als overtuigd Christen nou opeens overstappen naar de Islaam. Dan geloof je dus meteen maar niet meer in Jezus en dan gooi je jezelf fanatiek op een totaal andere religie. Waar komt die overtuiging dan vandaan ?

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 11:22
Hoi Blackwell,
ik ben van huis uit zeer orthodox christelijk opgevoed. Het heeft me echter nooit iets gedaan. Ik ben dus van zeer orthodox christen moslim geworden, maar het is geen wereldschok. Ik ben namelijk niet wezenlijk veranderd. Ik voel me alleen wel een stuk beter, 10000 stukken beter zelfs! Alhamdulilah!
Salaam happylady
Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 12:50

As salaam alikum,

Uit een eerder onderzoek is het gewoon moeilijk om een relatie te hebben iemand die christen is en iemand die moslim is. Ik heb alle respect, maar heb paar maanden geleden in de krant gelezen, dat het helaas onmogelijk is om een relatie mee te bouwen. Zowel bij de christenen als bij de moslims hebben verschillende gebedstijden. En ook een ander vorm met religie om gaan. De ene doet het vrijdag-gebed en de andere doet misschien een complete zondag-gebed. Feestdagen zijn ook verschillend en op verschillende periode. In algemeen maakt het niet veel uit als je de Koran en de Bijbel vergelijkt. Maar traditioneel en de achtergronden gezien, lijkt mij als je een relatie probeert op te bouwen onmogelijk.

Ik vind dit een bekend probleem. Hopen dat alles goed komt....................

 

Ma salaam,

 

RHIDO 

 

 

 

Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 02:50

Hoi

Maar Happylady3113 Ik heb het er niet over hoe je bent opgevoed, maar ik heb het erover wat je zelf gelooft. Als jij ergens echt in gelooft dan kun je dat niet zomaar opzij zetten of je noemt je zelf een gelovige in iets waar je helemaal niet in gelooft.

Persoonlijk zou ik mijzelf nooit tot een geloofsovertuiging bekeren want ik vind dat elke overtuiging ingrote lijnen wel wijze uitspraken heeft maar alles daarom heen (clan-vorming, naar een gebouw gaan om te eren, je levenspatroon er compleet op instellen, je kleding en uiterlijke kenmerken ernaar aanpassen) vind ik maar niets.

Ik probeer mijn waarden te halen uit allerlei verschillende dingen. Ik voel niet de behoefte om mij ergens aan over te geven.

 

 

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 04:43

 

Blackwell schreef:

Hoe kun je als overtuigd Christen nou opeens overstappen naar de Islaam. Dan geloof je dus meteen maar niet meer in Jezus en dan gooi je jezelf fanatiek op een totaal andere religie.

Als moslim geloof je ook in de profeet Jezus. Jegelooft alleen niet dat hij de zoon van God is en dat hij aan het kruis is gestorven.

Als je de geloofsbelijdenissen op een rijtje ziet is het logische vervolg op de Thora en de Evangelien de Koran. Je moet als moslim in alle geopenbaarde boeken geloven en als je je er een beetje in gaat verdiepen is de Islam een aanvulling op je geloof als Christen. (hoewel er natuurlijk wel het een en ander verandert)

Mohammed kwam als Zegel der Profeten om de openbaringen te vervolmaken.

Vaak zijn het dan ook gelovige mensen (of die een gelovige opvoedign gehad hebben)die zich tot de Islam bekeren en geen mensen die nooit in God geloofd hebben.

groetjes en salaam Rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 09:37
Nee dat laatste lijkt mij logisch dat het meestal gelovigen zijn die zich tot de Islam bekeren. Mensen die nooit iets met geloof hebben gehad voelen zich over het algeheel minder aangetrokken tot een geloof.  
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 14:48

Hoi Blackwell blijkbaar ben ik weer de uitzondering op de regel.Voor mijn toetreding tot de Islam,was ik een ras ath�ist,mijn hobby was het om tegen alle vormen van geloof aan te trappen,met woorden kon ik het standpunt van gelovige kompleet onderuittrappen.Ik voelde me in die tijd altijd suprieur tov de gelovigen.Echter diep in mij voelde ik altijd een leegte.

Ik besloot hierop me te gaan verdiepen in het "geloof",ben begonnen met de bijbel.Hierna ben ik me gaan verdiepen in het Budisme,maar bij beide kon ik het niet vinden.Het budisme was voor mij te dromerig en het christendom bevat in mijn ogen teveel onwaarheden en teveel tegenstrijdigheden.

Echter toen ik bij de Islam kwam,voelde het net alsof ik thuis kwam,het voelde alsof ik door warmte en liefde werd omgeven en opeens werd voor mij alles duidelijk.En deze gevoelens heb ik nog steeds,nog steeds heb ik het gevoel, dat ik thuis ben.Eindelijk heb ik de waarheid gevonden en eindelijk is de leegte die ik in me droeg opgevult

Persoonlijk zou ik mijzelf nooit tot een geloofsovertuiging bekeren want ik vind dat elke overtuiging ingrote lijnen wel wijze uitspraken heeft maar alles daarom heen (clan-vorming, naar een gebouw gaan om te eren, je levenspatroon er compleet op instellen, je kleding en uiterlijke kenmerken ernaar aanpassen) vind ik maar niets.

En een antwoord op deze vraag,zo dacht ik er vroeger ook over. Echter nix is minder waar.Wie heeft je verteld over de veranderingen van kleding en uiterlijk,dit is geen verplichting in de Islam dit is Sunah (leven van de profeet).De verandering van kleding is misschien,dat je kleding schoon moet zijn en netjes en ja niet teveel moet laten zien.Het is in de Islam verplicht om het vrijdaggebed te volgen,als je daartoe in staat bent.Clan vorming is zoals je het wil zien,ik ben het er niet mee eens,belangrijkste van de Islam is,dat je geloof iets is tussen jezelf en God/Allah SWT ,mijn muslim broeders en zusters kunnen mij helpen in het zoeken naar kennis,maar het blijft iets tussen mij en Hem.En je laatste punt je levenspatroon aanpassen,ja,goed je mag geen alcohol,varkensvlees,sex voor het huwelijk,je moet 5 keer per dag bidden .Die dingen zijn nix als je wist wat je ervoor terug krijgt,en neem van mij aan dat Allah SWT je weg makkelijk maakt als je eenmaal op zijn weg bent,deze dingen zul je nooit missen.

Als beginnent muslim moet je niet te snel en teveel willen,de basis zijn de 5 zuilen,die moeten,dat is de verplichting in de islam en neem van mij aan als je die weet te volbrengen,dan ben je 1 muslim en 2 komen de andere dingen vanzelf dan pas moet je praten over kleding ed.Ik sta nog slechts op de eerste trede en baarden en kleding,nouw nee Insha Allah daar ben ik nog niet aan toe.

Groeten Saleh

 

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 15:04

In eerste instantie geplaatst door Blackwell

ik vind dat elke overtuiging ingrote lijnen wel wijze uitspraken heeft maar alles daarom heen (clan-vorming, naar een gebouw gaan om te eren, je levenspatroon er compleet op instellen, je kleding en uiterlijke kenmerken ernaar aanpassen) vind ik maar niets.

Daar sluit ik me bij aan, Blackwell. Ik heb ook moeite met de punten die je noemt. Eigenlijk vrijwel alleen met het eerste, maar die andere dingen kan ik daar niet helemaal los van zien. Het komt mij van sommige mensen heel hypocriet over (N.B. ik heb niemand op dit forum in gedachten): het clubje als de hoogste macht en met als belangrijkste zaak in het leven je eigen clubje profileren en afzetten tegen andere clubjes.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 15:31
Hoi Blackwell, jouw vraag over het totaal omswitchen is eigenlijk best wel moeilijk te beantwoorden. Ik geloofde niet in het geloof van mijn jeugd, als ik daar wel in was blijven geloven was ik geen moslim geworden. Ikzelf en veel andere bekeerlingen voelen niet alsof er iets wezenlijk veranderd is, maar voelen het als thuiskomen. Het is moeilijk uit te leggen, maar de islam is wat ik al die tijd al geloofde. Ik vind mijn ideeen dus bevestigd in het islamitische geloof. Het is dus geen totale ommekeer.
Verder die clans: in de koran staat dat het ten strengste verboden is jezelf in sektes/groepen op te delen. Wij zijn dus moslim, meer niet. Geen speciaal soort moslim of zo. Degenen die dat zouden doen, vergeten iets heel belangrijks namelijk die tekst uit de koran. En natuurlijk zijn wij moslims allemaal verschillend, dat is logisch, maar de islam blijft altijd hetzelfde.
Salaam happylady
Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 10:28

Vaak zijn het dan ook gelovige mensen (of die een gelovige opvoedign gehad hebben)die zich tot de Islam bekeren en geen mensen die nooit in God geloofd hebben.

Ook ik ben een uitzondering  Ik had ook geen geloof en geloofde absoluut niet in God (Allah). Ik heb wel altijd al vriendinnen gehad die moslim zijn & was ook wel ge�nteresseerd, maar daar bleef het bij. Ik lachte vrouwen met een hoofddoek zelfs uit (moge allah mij vergeven) En Subhan allah, nu is het alweer een jaar geleden dat ik shahada gedaan heb en dat ik een hoofddoek ben gaan dragen, alhamdoulilah  Dus..... Zeg nooit NOOIT!

Wasalamoe 'aleikoum Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 15:44

Wat heeft jou er uit eindelijk toe geleid een hoofddoek te dragen ? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik denk dat een groot probleem onders Moslims de verdeling is. Zo zegt Happylady3113 dat clan-vorming ter strengsten verboden is volgens de koraan. Er zijn echter wel heel veel Moslims die clan-vorming goedkeuren of er zelf deel aannemen. Waarom leveren mensen uit de Moslim gemeenschap nou niet eens openlijk commentaar op mensen die veroorzakers zijn van ernstige conflicten en aanslagen? Is dat omdat het gezien word als verraad voor je moslimbroeders/zusters dat door bepaalde clans als een ernstig strafbaar delict word gezien en er een kans bestaat op bedreigingen ? of bijvoorbeeld omdat Islamieten vinden dat de Islaam op het moment al te veel onder vuur licht en zichzelf in de illusie van het niet vertellen verhelpt het leven dit liever niet aan het daglicht willen brengen ?

Tom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.