Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

epileren

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: epileren
    Geplaatst op: 30 september 2004 om 09:35

Salaam aleikoum,

Almar'atu awra staat in een hadith. Behoort het kijken naar het gezicht van een vrouw niet tot de grootste fitna.

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2004 om 03:03
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

het boek heb ik thuis en heb het gelezen "Jilbaab al-mar-a almoeslima", maar je hebt mijn vraag niet beantwoord over siwaak, maar goed, dan een andere vraag, we weten dat voor de man toegestaan is om 4 vrouwen te hebben, is dit van de islam of niet, is het een regel van Allah of niet??? als je zegt JA, dan hoor je hetzelfde met niqaab te doen.

Assalamu alaikum,

de siwaak of miswak was de tandenbordtel van het arabisch schiereiland van 1400 jaar geleden. De profeet s.a.s. raadde die aan vanwge de hygienische eigenschappen. Technologische ontwikkeling heeft ervoor gezorgd dat we nu de electrische Oral B Antiplak Powercontrol hebben die veel en veel beter reinigt in combinatie met de juiste tandpasta. Zeggen dat de siwaak beter is dan een tandenborstel omdat de profeet s.a.s. het over een siwaak heeft in de ahadith, is hetzelfde als zeggen dat reizen per kameel beter is dan reizen per trein omdat de profeet s.a.s. het over kamelen heeft in zijn ahadith en niet over treinen.

Het is voor een man toegestaan meerdere echtgenotes te hebben onder zeer strenge voorwaarden. Zo streng zelfs, dat het in de praktijk vrijwel onmogelijk is eraan te voldoen. Dit lijkt mij niet vergelijkbaar met de zaak van de niqaab, omdat de niqaab niet in de koran vermeldt wordt en de mogelijkheid met vier vrouwen te trouwen wel. Dus waarom moet ik de niqaab als regel van Allah swt accepteren als ik dat ook met vier vrouwen doe? Voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen de niqaab. Allah swt noemt bijvoorbeeld in zijn koran christelijke monniken die in kloosters wonen om Allah te eren hoewel hij dit niet heeft voorgeschreven. Het wordt wel als een vrome daad gezien en niet verboden. Zo zie ik dus de niqaab ook.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.