Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

DE PROFEET MUHAMMAD IN HINDU GESCHRIFTEN

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: DE PROFEET MUHAMMAD IN HINDU GESCHRIFTEN
    Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 06:42
DE PROFEET MUHAMMAD IN HINDU GESCHRIFTEN

De laatste Kalki Autar (Boodschapper) die in de Veda is voorspeld en op wie de Hindu�s wachten, is de Profeet Muhammad ibn `Abdull�h (vzmh).

Een recent gepubliceerd boek in het Hindi heeft enorme opschudding veroorzaakt over geheel India. Indien de schrijver een Muslim was, zou hij opgesloten zijn geweest en zou er een strikt verbod zijn opgelegd op het drukken en publiceren van het boek.

De schrijver van dit belangrijke research-werk �Kalki Autar�, dwz. �Leidsman en Profeet van het gehele Universum�, is afkomstig uit een Bengaals ras en bekleedt een belangrijke post aan de Ilahabad University. Pandit Vaid Parkash is een Hindu van de Brahman-kaste en een welbekend Sanskrit-geleerde en onderzoeker.

Pandit Vaid Parkash presenteerde zijn werk, na veel zware inspanningen, aan wel acht grote pandits, die zelf zeer goed bekend staan in India op het gebied van research en tot de geleerde religieuze leiders behoren. Hun pandits hebben, na een grondige studie van het boek, erkend dat het een zuiver en authentiek researchwerk is.

Belangrijke religieuze boeken uit India vermelden, dat de leidsman en Profeet met de specifieke naam Kalki Autar duidt op de grote man Muhammad (vzmh), die in Makkah was geboren. Derhalve dienen alle Hindu�s, waar zij zich ook mogen bevinden, niet meer op welke Kalki Autar dan ook te wachten, maar de Isl�m aan te nemen en de voetstappen van de laatste Boodschapper van All�h (vzmh) te volgen, die ongeveer veertienhonderd jaar geleden naar de wereld werd gezonden met Zijn missie en, na de volbrenging daarvan reeds lang geleden, deze wereld verliet. Ter staving van de authenticiteit van zijn research haalt pandit Vaid Parkash passages aan uit de Veda, het heilige boek van de Hindu�s:

De Veda vermeldt dat Kalki Autar de laatste Boodschapper/Profeet van Bhagwan (All�h) zal zijn als een leiding voor de gehele wereld. Na verwezen te hebben naar deze passage, zegt pandit Parkash dat dit slechts bewaarheid is in het geval van Muhammad (vzmh).

Volgens een profetie in het Hindu�sme zal Kalki Autar geboren worden op een eiland, en dit is het Arabische gebied bekend als jazeerat-ul-Arab.

In het heilige boek van de Hindu�s wordt melding gemaakt van de naam van de vader van Kalki Autar als Vishnu Bhagat en van zijn moeders naam als Somanib. In het Sanskrit staat Vishnu voor All�h (swt) en de taalkundige betekenis van Bhagat is �slaaf�. Vishnu Bhagat zal derhalve in de Arabische taal de betekenis hebben van �de slaaf van All�h� (Abdull�h). Somanib betekent in het Sanskrit �vrede� en �kalmte� en dit wordt in het Arabisch aangeduid met het woord Am�na. De namen van de vader en moeder van de laatste Boodschapper Muhammad (vzmh) waren respectievelijk Abdull�h en Am�na.

In de omvangrijke boeken van de Hindu�s wordt vermeld dat Kalki Autar zal leven van olijven en dadels en dat hij zijn woord zal houden en eerlijk zal zijn. Dienaangaande schrijft pandit Parkash: �Dit is juist gebleken en bewezen slechts in het geval van Muhammad (vzmh).

De Veda vermeldt dat Kalki Autar geboren zal worden in een gerespecteerde en nobele stam van zijn land. En ook dit is waar in het geval van Muhammad (vzmh), daar hij geboren werd uit de gerespecteerde stam van Quraish, die veel aanzien en een hoge positie genoot in Makkah.

Kalki Autar zal door Bhagwan onderwezen worden in een grot door Zijn Eigen boodschapper. En dit is volkomen juist in dit geval. Muhammad (vzmh) was de enige persoon in Makkah die door All�h�s speciale engel Gabri�l werd onderwezen in de grot van Hir�.

In de boeken waarin de Hindu�s geloven staat vermeld, dat Bhagwan Kalki Autar zal voorzien van ��n der snelste paarden, met behulp waarvan hij de wereld en de zeven hemelen zal rondrijden. Wat bewijzen de rit op Bur�q en de Mi`r�dj van de Profeet Muhammad (vzmh)? (Noot van de An N�r redactie: Merk op dat de Mi`r�dj geen fysiek, maar een geestelijk gebeuren was).

In de boeken van de Hindu�s staat ook geschreven dat Kalki Autar gesterkt en zwaar gesteund zal worden door Bhagwan. En wij weten dat Muhammad (vzmh) geholpen en gesterkt werd door All�h (swt) via Zijn engelen tijdens de slag bij Badr.

De boeken van de Hindu�s vermelden ook dat Kalki Autar een expert zal zijn in het paardrijden, pijlschieten en zwaardvechten. Wat pandit Parkash dienaangaande opmerkt, is zeer belangrijk en aandacht en overweging waard. Hij schrijft dat het tijdperk van paarden, zwaarden en speren reeds lang voorbij is en dat heden het tijdperk is van moderne wapens zoals tanks, raketten en geweren, en dat het derhalve onverstandig is om te wachten op Kalki Autar met een zwaard en pijlen of speren. In werkelijkheid duiden de vermeldingen van Kalki Autar in onze boeken duidelijk op Muhammad (vzmh), aan wie het hemelse Boek gegeven werd, bekend als Al-Qur'�n.-.

prof. pandit Vaid Parkash

Ned. vertaling: Reza Ghafoerkhan


(bron: http://moeslim.8m.net/inter/int_hpm_hindu.htm)



Ikzelf heb altijd gedacht dat ook het Hindoeisme en Boeddhisme vervalsingen waren van een ware boodschap die God openbaarde aan een van zijn 124.000 gezonden profeten. Wat is jullie reactie op dit bericht ?

Groeten,
Yehya

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 07:05

Mmmm, interessant. Dit ga ik eens goed lezen.

Salaam happylady

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 07:09

Assalamu alaikum,

hmmmmm, dit verhaal heb ik ook eens op monotheist.nl gelezen.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 06:39

Salamoen Aleykoem

Remco het maakt niet uit hoe vredelievend een geloof is als het niet de juiste is pech! Schijn bedriegt.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 06:56
Remco,
Dat is niets nieuws.
Er wordt ook in de bijbel naar Muhammed(s.a.w.s.) verwijzen.
In het boek van Johannes 16 geloof ik staat 'En er zal voor jullie een nieuwe trooster kommen' 

mvg
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 07:00
Remco,

Het zou best kunnen dat er al meerdere personen zijn die de Hindu geschriften lazen en wisten dat de profeet Mohammed saws de Kalki autar is. Misschien schreven zij dit niet op waardoor hen kennis verloren ging, maar het kan ook dat ze dit opgeschreven hadden maar men geen waarde hechten aan die boeken, waardoor wij er niets van hebben gehoord.

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:12

Yehyah,

Mohamed kan voor twee redenen deze niet zijn.:-)

ten eerste hij is een kind van kali. bedoelt wordt hiermee een volgeling van kali.

nl Hij doodde runderen. Het Kalitijdperk in de Weda's wordt beschreven als het tijdperk waarin mensen runderen doden zullen. Dit tijdperk wordt in de Weda's genoemd als het laatste tijdperk waarin het kwade van de mensen zijn hoogtepunt zal bereiken.Kalki werd beschreven alsde persoon die hieraan een einde zou zal maken.

Ten Tweede, Mohamed is geen zoon (genetische afstammeling) van Jezus!

groetjes Herne.

 

 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 17:15

Hoi Remco,

Dat lees je vaak omdat er een arabische bijbel is waar naar muhammed
met naam (Ahmed s.a.ws.) genoemd wordt.
In mijn indjil staat

Johannes 14:16
En ik zal den Vader (= Allah s.w.t.) bidden,
En Hij (s.w.t.) zal u een nieuwe trooster geven,
opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid.

Hier gaan we het niet over eens worden beste remco,dat weet ik nu al.
Maar Muhammed blijft bij zijn volgelingen to in het hiernamaals
en zal Allah smeken omdegen die in de hel zijn,en zijn volgelingen waren
(muslims met veel grote zonden) daaruit te bevrijden,zodat zij alsnog naar
het paradijs kunnen.

Mijn interpretatie is zowel de jouwe als die hierboven staat.
Daar jouw interpretatie overeen komt met islaam,maar gezien jij islam
niet kent zal jij het niet zo zien,Insha Allah.
Mocht dat wel zo zijn ga dan alvast maar 5 keer per dag bidden en de zakat betalen..... ohja en vergeet ramaddan niet.
Want dan ben je al bijna muslim  

mvg

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 07:17
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door polymorph

Remco,
Dat is niets nieuws.
Er wordt ook in de bijbel naar Muhammed(s.a.w.s.) verwijzen.
In het boek van Johannes 16 geloof ik staat 'En er zal voor jullie een nieuwe trooster kommen' 

mvg

Ik heb dit heel vaak gelezen hier en eigenlijk nooit zelf nagekeken. Ik heb dus mijn Bijbel erbij gepakt en dat hoofdstuk gelezen. Wanneer je een beetje de context kent van het verhaal en wat er vooraf ging aan dit hoofdstuk en wat erna kwam dan weet je dat er hier niet over Mohammed word gesproken. De trooster die zou komen is niemand minder dan de Heilige Geest.

wat ik gelezen heb, is dat Jezus heeft het woord 'Fhiriclit' (dat woord in trooster is vertaald uit het Engels) gezegd. Het woord 'Fhericlit' komt oorspronkelijk uit het Aramees, de taal die Jezus heeft gesproken. Fhericlit betekent 'de prijzenswaardige'. Het Arabische woord hiervoor is Ahmed, ��n van de namen van profeet Mohammed. wij zeggen ook alhamdulillah wat betekent, Allah is geprezen, en Ahmed betekent de prijzenswaardige.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 07:30

salaam oulikoum,

Wat bedoel je met 1 van de namen van Mohammed (vzmh) welke andere namen had hij dan nog meer. (niet aanvallend bedoelt het is meer uit nieuwsgierigheid)

wassalaam,

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 07:48
                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 07:58

salaam oulikoum warahmatoelahoe wata7ala wabarakatoehoe broeder ISLAM,

Bedankt broeder, weer iets bij geleerd dankzij jouw en broeder abou jabir.

wassalaam,

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

salaam oulikoum,

Wat bedoel je met 1 van de namen van Mohammed (vzmh) welke andere namen had hij dan nog meer. (niet aanvallend bedoelt het is meer uit nieuwsgierigheid)

wassalaam,

Assalamoe alykoem,

er is een hadieth in Bukharie waar de profeet zegt: ik heb namen, ik ben Mohammed, ik ben Ahmed, ik ben de Mahie; middels mij heeft Allah de kofr en shirk weggeveegt, ik ben de Hashir en de 3aqieb (de laatste profeet). dit is een ongeveer vertaling uit het Arabisch.

Allah zegt ook: En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog." 61:6

wassalaam,

wassalaam,  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 08:15

salaam broeder abou jabir,

Heel erg bedankt voor je uitleg en insha'allah zal ALLAH jouw belonen.
Die hadieth had ik nog niet gelezen, nu snap ik het

wassalaam,

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 08:24

 

Amien

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:49

Assalaam Alaikum,

Harstikke bedankt  voor de uitleg aghie.Echt Masha Allah.
Nu snap ik dat pas echt .

Abdoe_allah de profeet(s.a.w.s.) werdt o.a. ook al amien genoemd
(de vertrouwenswaardige).

 

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.