Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

liefde op het eerste gezicht

 Post Reply Post Reply
Schrijver
soso Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote soso Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: liefde op het eerste gezicht
    Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:07

Beste mensen,

Ik ben een moslimmeisje dat in belgie woont en tijdens de grote vakantie gaan we bijna altijd naar ons moederland.Dit jaar heeft mijn tante mij verteld over haar zwager.Hij heeft mij slechts een keer gezien en mijn tanta zegtdat hij een oogje voor mij heeft.Nu is hij naar dubai gegaan om te werken en elke keer als hij naar mijn tante belt vraagt hij hij hoe het met me gaat.De laatste keer heeft hij mijn telefoonnummer gevraagd van mijn tante om met mij te bellen.Ik vind hem ook niet mis en wil hem graag beter leren kennen.N u is mijn vraag of dat haram is of niet in de Islam.

Dank u

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 14:21

Assalamu alaikum zuster,

wat leuk om te horen dat een "traditionele" manier van koppelen ook een schot in de roos kan zijn, zeker na al die Hirsi Ali verhalen. Masha Allah. Het is niet haram en zelfs aanbevolen elkaar te leren kennen voor je besluit om te trouwen, mits je de islamitische voorschriften in acht houdt. Sowieso houdt dit in geen seks of intimiteiten (zoals zoenen) voor het huwelijk. Volgens een hadith is het zo dat als een ongetrouwde man en vrouw samen in een ruimte zijn, de shaitaan de derde aanwezige is; dwz als de verleider. Hoewel deze hadith helemaal geen koranische basis heeft, kan het wel betekenen dat verleiding altijd op de loer licht als je samen bent met iemand tot wie je je aangetrokken voelt. Is dat zo, dan is raadzaam een mahram mee te nemen als je elkaar ontmoet; dwz iemand waarmee nog jij nog hij kan trouwen. Veel mensen zeggen ook dat dit verplicht is. Beter leren kennen is dus , maar overtreedt de grenzen van de islam niet. Elders op dit forum is hier al eens uitgebreid op ingegaan, misschien kun je dmv de zoekfunctie dit uitpluizen. En misschien hebben anderen hier nog iets aan toe te voegen.

Ik ben echt blij voor je.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 05:11

Assalaam alaykoum, zuster,

Als jij open voor het huwelijk staat, zou ik dit een kans geven. Houd wel de Islamitische voorschriften aan. Vraag aan je moeder, hoe zij er tegen aan zou kijken, dat kan voor jouw al een weg openen?

Moge Allah swt je het beste geven.

FiaminAllah je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 05:18
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum zuster,

Volgens een hadith is het zo dat als een ongetrouwde (ook getrouwde, man en vrouw, maakt niet uit of ze nou getrouwd zijn of niet)  man en vrouw samen in een ruimte zijn, de shaitaan de derde aanwezige is; dwz als de verleider. Hoewel deze hadith helemaal geen koranische basis heeft, kan het wel betekenen dat verleiding altijd op de loer licht als je samen bent met iemand tot wie je je aangetrokken voelt. Is dat zo, dan is raadzaam een mahram mee te nemen als je elkaar ontmoet; dwz iemand waarmee nog jij nog hij kan trouwen.

Wassalam,

Amier.

Assalamoe alykoem Amier,

eerlijk gezegd snap ik die vetgedrukte woorden niet

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 08:02

Assalamu alaikum,

voor een vrouw: een man waarmee je niet kunt trouwen, zoals je vader e.d. Hij (de aanstaande) kan daar ook niet mee trouwen; dus "nog jij nog hij".

Ik zie dat je in rood iets hebt toegevoegd aan mijn stukje. Wil dat zeggen dat volgens die hadith ook de shaytaan de derde is als ik met mijn vrouw alleen ben? Wat bedoel je ermee?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 08:59

Assalamoe alykoem,

ik heb het over degene die vreemd van elkaar zijn, jouw vrouw is geen vreemde voor jouw. maar wat ik denk is dat ik je verkeerd begreep, mss bedoel je met 'ongetrouwde man en vrouw',  de man en vrouw die niet met elkaar getrouwd zijn, ik begreep iets anders, nl als de man en vrouw getrouwd zijn (niet met elkaar natuurlijk) dan mogen ze samen zijn in een ruimte,

End, was een misverstand  

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 03:37

Assalamu alaikum,

Aha. Ik bedoel natuurlijk: "niet met elkaar getrouwd".

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 12:34
In eerste instantie geplaatst door Amier

Hoewel deze hadith helemaal geen koranische basis heeft, kan het wel betekenen dat verleiding altijd op de loer licht als je samen bent met iemand tot wie je je aangetrokken voelt. Is dat zo, dan is raadzaam een mahram mee te nemen als je elkaar ontmoet; dwz iemand waarmee nog jij nog hij kan trouwen. Veel mensen zeggen ook dat dit verplicht is.

Wat bedoel je met geen 'koranische' basis? Maakt dat wat uit? En wie zegt dat het raadzaam is?

Terug naar boven
soso Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote soso Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2004 om 12:22

bedankt voor jullie antwoorden

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.