Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vrouwengedeelte

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Is er behoefte aan een vrouwengedeelte?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
20 [37.74%]
33 [62.26%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vrouwengedeelte
    Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 16:51

Kunnen jullie ook even toelichten waarom je 'ja' of 'nee' kiest?  Opmerkingen en voorstellen zijn natuurlijk altijd welkom!

Amirra en Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 02:13

Ik heb voor "nee" gekozen omdat ik vind dat als je een forum wil opstarten waar anderen van buitengesloten worden, je beter een msn groep kan beginnen of iets dergelijks.

Groetjes!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 03:42

Salaamoe alaikoem, Hoi,

Amier, dat ben ik gedeeltelijk met je eens, maar niet helemaal. Er zijn hier een heleboel mensen waarvan we nu weten hoe ze denken en zijn. Het is prettig om daarmee te kunnen praten over onze prive zaakjes. Dus ik ben voor Ja...

Wassalaam, groetjes,

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 03:56

Hoi Amier,

het is niet onze bedoeling mensen buiten te sluiten, dat er blijkbaar mensen dat zo wel interpreteren, zie ik dan voor mezelf ook als een negatief punt voor een groep.  Wel is het zo dat groepen op veel fora voorkomen.  Bv op een politiek forum heb je aparte groepen voor de verschillende partijen, enz...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 04:21

Salaamoe alaikoem,

Tevens zijn er zusters die erge dingen hebben meegemaakt (ook broeders) en dit niet op een gewone forum kunnen bespreken. En ook niet gezellig naar het riagg willen ofzo..  Dus het kan heel handig zijn!

Wassalaam,

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 04:46

assalamoe aleikum,

Ben ik het helemaal mee eens, er zijn onderwerpen die ook bij moslims voorkomen (incest, verkrachting in de ergste gevallen) en die vrouwen onderling willen besperken.

Niemand hoeft zich buitengesloten te voelen.

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door Amier

Ik heb voor "nee" gekozen omdat ik vind dat als je een forum wil opstarten waar anderen van buitengesloten worden, je beter een msn groep kan beginnen of iets dergelijks.

Groetjes!

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeder Fi Dien,

(Hallo, voor de overige)

Ik ben het helemaal met je eens Amier.

Ik heb dus ook op "nee" gestemd.

Mijn verdere uitleg kun je zien in de andere topic die hierover gaat.

Jullie Zuster Fi Dien!!

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Fatma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 13:16

ik vraag me ook af hoe je dat wilt gaan doen: je kunt niet verifieren of iemand vrouw is, op het internet.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 13:35

Hahaha, wat een discussie. Er worden heeel veel dubbele topics geplaatst, waar niet over gediscussieerd wordt. Als dit nu gewoon samengevoegd wordt, hebben we dat gediscussieer ook niet meer.

 Ik ben trouwens niet voor, om de praktische reden dat je op internet niet kunt verifieren of je een man of vrouw bent, dus is het een beetje lastig, zeg maar. Dat vond ik wel een clever remark van Fatma.

Salaam happylady
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 13:48

Lezen wat men wil lezen, noemt men dat.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 14:08

Salam,

Ja ik heb ook gekozen voor NEE. Ik vraag me af wat er moet zijn wat alleen de vrouwen mogen lezen!? misschien hebben de mannen er ook een antwoord op!?

Salam Aleikum

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 04:23

Salaamoe alaikoem, hoi

Misschien (ben er vrij zeker van) zijn er zusters onder ons die misbruikt/mishandelt/verkracht zijn. Ik zou en heb er geen behoefte aan om dat met een man te delen! Jullie wel? En inderdaad, je kan niet nagaan of het een man of vrouw is. Misschien is het dan mogelijk om de namen niet te laten zien of zo??? In een normale forum is dat geen probleem, maar zo�n forum (waar dus mannen kunnen komen) is dat het wel.

Ideetje, weet niet of het uitvoerbaar is..

Wassalaam, groetjes,

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 04:37

assalamoe aleikum,

 

Wel een goed idee, om te posten zonder naam, maar misschien trekt dit weer minder serieuze reakties aan, als het anoniem kan.

Misschien een plekje waar iedereen als gast kan posten!!!!!!

 

salaam rafiaa (valt me wel op dat veel van jullie geen naam of leeftijd bij je profiel hebben, vinden jullie dat niet interessant of zijn jullie bang om lastig gevallen te worden met huwelijksaanzoeken?)

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 11:37

Salaam aleikum Rafiaa,

ik zet mijn naam en leeftijd er niet bij omdat ik er geen behoefte aan heb, dat te onthullen. Ik voeg soms mensen toe aan mijn msn als ik denk dat dat leuk zal zijn. Dan komen die personen ook achter mijn echte naam en leeftijd. Voor de anderen is het pech..
Zijn er meer mensen die dat bewust doen??

Salaam happylady
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 04:36

assalamoe aleikum,

Ik heb mijn echte naam er wel bijgezet, omdat ik dit een forum vind, waar iedereen serieus is.

Mijn leeftijd heb ik niet ingevuld (zag ik net, ik dacht dat ik het veranderd had).

Op een msn site heb ik het wel ingevuld, omdat ik best wel vaak  van vreemden kreeg: die en die heeft je toegevoegd aan zijn msn en dat vond ik storend. Sinds ik mijn leeftijd heb ingevuld en dat ik getrouwd ben heb ik dat niet meer gehad.

Wat ik wel makkelijk zou vinden is bijv. jonger dan (20, 25, 30) of ouder dan (20,25,30) als je je leeftijd niet wilt geven.

Soms zou ik wel een pm-tje willen sturen over een bepaald onderwerp, maar als het dan aan iemand is die bijv. 20 is en niet getrouwd en geen kinderen heeft dan valt die voor bepaalde vragen weer af, daarom vroeg ik het eigenlijk.

Dus soms zou het makkelijk zijn als je een leeftijd weet, maar als ik niet getrouwd was en nog erg jong dan zou ik het er denk niet bij zetten.

 

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 06:21

Salam Aleikum,

Nee ik heb mijn naam ook niet vrijgegeven en mijn leeftijd, en zoals iemand dat ook gezegd heeft, de personen die ik op mn msn lijst heb staan, die komen dat weten, maar de rest hoeft dat niet.

Maar wat ik al aangegeven heb, ik zou graag van de mensen die veel weten over de Islaam daar weer van willen leren, ik ben erg nieuwsgierig naar mijn Dien, en wil zo veel mogelijk leren, en elhamdolillah heb ik hier veek mensen gezien die er veel over weten.

Salam Aleikum

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 07:30

Assalamoe alykoem zuster Nour al-Islaam,

was het niet beter geweest om een desbetreffende persoon met wie je wilt praten over de islam een pm te sturen en jouw E-mail adres door te geven? want nu kan de hele wereld jouw msn hebben, dit is een openbare site, ook degenen die niet lid zijn kunnen jouw E-mail hebben, je hoeft alleen  in google dit te typen"@hotmail.com" en dan komt jouw hotmail ook naar boven.

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 15:31
Hihihihi Abou Jabir, en jij maakt het ze nog gemakkelijker   Maar inderdaad, dat is iets wat je niet verzint als je het onschuldig hier neerzet. Is ook iets waar ik aan moet denken, ik wil zo'n actie namelijk ook nog wel eens laten gebeuren
Salaam happylady
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 02:39

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Als je het weg wilt hebben, kun je een berichtje sturen naar het beheer. (D.m.v. het Rapporteer bericht knop, en dan wordt het inchaAllaah voor je verwijderd).

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 02:49

Salam Aleikum,

het probleem is, of het kan ook aan mij liggen, ik zie dat icoontje niet bij mij, ik heb m nu wel verwijderd, maar verder zie ik dat icoontje niet???

Salam Aleikum

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 03:06

 

Wa3alaikom Asalaaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Het staat rechtsboven in je bericht. Naast de knop:  Quote Noor al-Islaam

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 08:13

Salam Aleikum

Ja maar bij het berichtje wat ik gestuurd heb, kan ik m nergens vinden, terwijl die er bij de rest wel opzie!?

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 07:33

assalamoe aleikum,

 

Als je een berichtje van jezelf wilt corrigeren, dan staat er onder aan je berichtje bij

Profile, Search, PM, Buddy ook nog Edit, dus die staat er alleen bij jouw berichtjes als jij ingelogt bent. Dan staat het icoontje van Report er niet. Dat icoontje staat weer bij berichtjes van andere leden.

 

salaam Rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.