Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

La ilaha ila Llah...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: La ilaha ila Llah...
    Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 07:21

Salam Aleikum broeders en zusters,

Mijn tante heeft mij ooit verteld waarom La ilaha ila Llah zo belangrijk is te zeggen zodra je wakker wordt.

Omdat als je gewend bent het elke ochtend te zeggen, dat je het in je graf, als Nankir en Moenkir je gaan ondervragen, ze je overeind helpen om te zitten, ze zijn zoooooo eng dat je er vreselijk bang van wordt en misshien wel verkeerd zal antwoorden, maar........

Ben je gewend elke ochtend La ilaha ila Llah te zeggen, dan zul je dat ook doen als je wakker wordt in het graf, en de 2 engelen zullen weg gaan, dus je zult ze nooit zien, en ze zullen zeggen, dat ze jou nix te vragen hebben, want jij bent waar ze naar opzoek zijn, aanbidden van Allah.

Mijn vraag is, is dat waar??? ik kan niet zomaar iets klakkeloos overnemen en moet het dus 100% nee 200% cker weten.

Ma3a salama

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 08:36

Assalamoe alykoem,

dit hoor ik voor het eerst (tweede keer dan ), ik ga inshAllah hier wat smeekbedes citeren die authenthiek zijn, die je dient te citeren bij hat waken van de slaap, het zijn er vier, je mag er 1 van kiezen, het beste is elke keer een andere, zodat het geen automatisme wordt.

  1. Alle lof behoort toe aan Allah die ons tot leven brengt nadat Hij ons heeft doen sterven en tot Hem is de terugkeer.
    "���������� ������ ������� ����������� ������� ��� ����������� �������� ����������."

    "Alh'amdoe liellaahie lladhie ah'yaana ba'ada maa amaatana wa ilayhie nnoeshoeer". (Aboe Daawoed 4/264, Ahmad 2/389, Zie ook Sah'ih' Al-Djaami' 5/176).
  2. Er is geen god dan Allah, de Enige, Die geen andere goden naast Zich heeft, tot Hem behoort de koningkrijk, en alle lof behoort Hem toe, en Hij heeft macht over alle zaken. Geprezen is Allah, alle lof behoort aan Allah, er is geen God buiten Allah en Allah is Groot. Er is geen macht en geen kracht behalve door Allah's verlof, de Verhevene, de Machtige. Mijn Heer, vergeef me.
    "��� ����� ���� ������ ��������� ��� ������� ����� ���� �������� ����� ��������� ����� ���� ���� ����� ����ѡ ���������� ������ ���������� ��� � ���� ����� ���� ����� ������ ����ѡ ����� ����� ����� ����� ���� ������� ������� �������, ����� ������

    "La ielaaha iella llaahoe wah'dahoe laa sharieka lahoe, lahoe lmoelkoe wa lahoe lhamdoe, wa Hoewa 'ala koellie shay-ien Qadier. Soebh'ana llaahie, walh'amdoe liellaahie, wa laa ielaaha iella llaahoe wa llaahoe Akbar, wa la h'awla wa laa Qoewwata iella biellaahie l'alieyyie la'dhziem, Rabbie ghfierlie". (Al-Boekhaarie, uit Al-'Asqalaanie, Fath' Al-Baarie 11/113, Moesliem 4/2083).
  3. Alle lof behoort toe aan Allah, die kracht gaf aan mijn lichaam, mijn ziel naar mij terugbracht en mij toestond Hem te gedenken.
    "��������� ���� ������ �������� �� ������ ������ ������ ������ �������� ��� ���������."

    "Alh'amdoe liellaahie lladhie 'aafaanie fie djasadie, wa radda 'alayya roeh'ie, wa adhina lie bidhiekrieh". ("Eenieder die dit zegt zal worden vergeven en als hij Allah smeekt, zal zijn gebed worden verhoord; als hij de rituele wassing doet en bidt, zal zijn gebed worden aanvaard." (Al-Boekhaarie, uit Al-'Asqalaanie, Fath' Al-Baarie 3/39, tussen anderen. De bewoordingen zijn van Ibn Maadjah 2/335).
  4. Soerat Aal-iemraan aya 190 tot 200; (Al-Boekhaarie, uit Al-'Asqalaanie, Fath' Al-Baari 8/237, Moesliem 1/530.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.