Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

dinosaurus????

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
miryam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: dinosaurus????
    Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 16:57

salaam alekum

ik heb altijd ergens mee gezeten.

het klopt toch dat er duizenden jaren dinosaurussen bestonden?zo ja wat was hun doel?en waarom zijn ze er geweest?ik snap het niet.Confused

inshalla kan een van jullie mij helpen

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 17:05
salaam oulikoum zuster,
 
Het klopt inderdaad dat er dinosaurussen waren op deze planeet. Wat hun doel was op deze wereld is voor mij ook een vraag. Ik denk dat sommige dingen geen effect hebben op ons doel op deze aarde, omdat ze simpelweg overbodig zijn. Dit is denk ik ook de reden waarom er niets in de koran staat over bepaalde dingen, zo ook de dinosaurussen.
 
ps: Mocht iemand er iets over weten of er een andere perspectie over hebben zou ik het graag horen.
Terug naar boven
miryam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 17:17

salaam alekum broeder,

ja ik denk dat het geen invloedt heeft gehad op ons, maar niets wat Allah maakt is overbodig!voor elke schepping is er een doel. vandaar dat ik benieuwd was . . . 

inshalla kan iemand ons helpen

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 17:28
salaam oulikoum zuster,
 
Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen. Ik bedoel dat ze voor ons overbodig zijn. 
Zoals bijv verre sterrestelsels voor ons overbodig zijn.
 
wassalaam,
 
Terug naar boven
Ubaydah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ubaydah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 00:40

Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu zie hieronder een fatwa over Dinosauri�rs.

------------------------------------------------------------ ------

 

Salaam alaikom,

misschien een hele domme vraag maar wat zegt de Islam eigenlijk over Dinosaurussen? Dus over hun bestaan enzo. Ik vroeg me dit gewoon af . Adam en Eva waren de eerste op aarde, waren er toen ook dino's? Ik weet het is een rare vraag, maar ik probeer de puzzelstukjes op hun plekken te leggen.

Alvast bedankt.

Salaam alaikom


Antwoord

Dinosauri�rs zijn dieren uit een ver verleden. De Koran heeft zelfs van de huidige dieren ook alleen maar een paar bij naam genoemd. Vraag je jezelf ook af waarom de Koran de kangaroe�s, giraffes, luipaarden, leeuwen, katten, hennen, kakkerlakken en vliegen etc. niet bij naam noemt.
Gesproken over het verleden, De Koran heeft zelfs de namen van meer dan 123.000 vroegere profeten niet genoemd. Begrijp alstublieft dan de Koran geen encyclopedie is van alle levende wezens. Het is boek bedoeld als leiding voor de mensheid. De fenomenen, ontwikkelingen, gebeurtenissen of aanwezigheden die speciaal genoemd worden in de Koran, zijn slechts bedoeld om de mensheid uit te nodigen om na te denken over de Kunde en Kracht van de Maker. Over het doel van Zijn creatie en het uiteindelijke einde van het leven en de verantwoordelijkheid van menselijke wezens.

De dingen die niet specifiek genoemd zijn bij naam, worden ondervangen door de Koran door omschrijvingen te geven van algemene aard. De woorden van de hierna volgende verzen omvatten alle dieren die niet specifiek bij naam genoemd worden:

"Zoudt gij Hem willen inlichten over hetgeen Hem op aarde onbekend was? Of is het slechts een ledig gezegde? 13:33

"En er is geen beest dat op de aarde kruipt, noch een vogel die op zijn vleugels vliegt, of zij vormen gemeenschappen, zoals gij" . 6:38

"Ook mensen, beesten, vee zijn van verschillende kleur". 35:28

"En in de schepping van uzelf en alle medeschepselen, die Hij verspreidt (over de aarde), zijn tekenen voor een volk dat zekerheid van geloof wil hebben". 45:4

Zeg: "Trek op aarde rond en zie hoe Allah de schepping begint en daarna de latere schepping verwekt." Waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen". 29:20

"Vraag hun (de ongelovigen) of zij moeilijker zijn te scheppen, dan andere (dingen) die Wij hebben geschapen". 37:11

Door S. Abdullah Tariq uit
www.islamicvoice.com

Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 02:17

zo ja wat was hun doel?

Het zelfde doel als voor alle levende wezens en planten,

Namelijk "voortplanten".

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 05:16

Salam Aleikum,

Maar dat heeft nix opgeleverd  want er is er geen meer over...

Dan is ook mijn vraag, was de mens er toen ook al??? het klinkt misschien heel dom, maar wat schiep Allah het aller aller eerst, de mens, dier of beiden tegelijkertijd???

En oja Ubaydah zei dat de Qur'an geen encyclopedie is, en niet alles erin wordt genoemd, dus zullen er ook buitenaardse wezens zijn???

ma3a salama

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 05:37
wie weet.........
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 06:25
Dinosaurussen waren gewoon een verloop van de evolutie. Door een fataliteit zijn ze uitgestorven. De functie toendertijd was gewoon deel uitmaken van de natuur.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 06:36

Maar dat heeft nix opgeleverd  want er is er geen meer over...

dat zeg jij, maar door het uitsterven van de dinosauriers, hebben andere soorten de mogelijkheid gekregen om zich verder te ontwikkelen.
Zouden de dinosauriers niet uitgestorven zijn,dan zou de fauna er waarschijnlijk heel anders hebben uitgezien, en de ontwikkeling van de mens in zijn huidige vorm veel onwaarschijnlijker zijn.

En over de vraag wat was er eerder de mens of de dinosaurier?
De dinosaurier was er veeeeeeel eerder.De mens is relatief gezien pas net op de aarde.

vr.gr Akbash

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 06:42
misschien hadden ze wel net iets teveel brains, zodat hun vermogens om grote dingen te bewerkstellingen of grote schade aan te richten toenamen, maar hadden ze er toch te weinig van om er verstandig genoeg mee om te gaan om elkaar te laten leven..  zoiets misschien?
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 06:51

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

misschien hadden ze wel net iets teveel brains, zodat hun vermogens om grote dingen te bewerkstellingen of grote schade aan te richten toenamen, maar hadden ze er toch te weinig van om er verstandig genoeg mee om te gaan om elkaar te laten leven..  zoiets misschien?

De huidige inzichten geven geen blijk van het onderling uitmoorden van de dino's.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 07:15
Nou ja, om eerlijk te zijn greep ik ook alleen de gelegenheid aan om te speculeren op een mogelijk uitsterven/decimeren van de mens door eigen toedoen. wij als mens hebben ook praktijken - naast het bij ons veel voorkomende moorden - die de aarde voor ons minder leefbaar maakt. Denk maar aan de manier hoe we met energie omgaan en het onvermogen - vaak - om voldoende samen te werken om een crisis op dit gebied op een serieuze manier te anticiperen om haar af te kunnen wenden. (En mensen die kennelijk het initiatief tot het einde toe bij 'de markt' willen laten liggen, enzo. )
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salam Aleikum,

Maar dat heeft nix opgeleverd  want er is er geen meer over...

Dat heet evolutie he, survival of the fittest.  En hoe zou je zelf zijn, moest je een komeet op je kop krijgen?

Dan is ook mijn vraag, was de mens er toen ook al??? het klinkt misschien heel dom, maar wat schiep Allah het aller aller eerst, de mens, dier of beiden tegelijkertijd???

De dino's zijn ongeveer 50 miljoen jaar geleden uitgestorven, en de mens is er enkel de laatste 4 miljoen jaar.

Groetjes Kim

PS: Nog even over de eerste post, dino's hebben vele tientallen miljoenen jaren geleefd, ergens tussen 130 miljoen en 50 miljoen jaar geleden.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 15:35

Salaam,

Mensen doe geen uitspraken over het onbekende. Alleen Allah (swt) weet waarom dat Hij ze heeft laten uiitsterven. En voor degenen  die het niet wisten ; moslims geloven niet in de "evolutietheorie".

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 16:03
Je hoeft er niet in te geloven, je kan het bij het bewijs houden, dan kom je al ver wat betreft uitsterven van soorten. Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 16:14
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Salaam,

Mensen doe geen uitspraken over het onbekende. Alleen Allah (swt) weet waarom dat Hij ze heeft laten uiitsterven. En voor degenen  die het niet wisten ; moslims geloven niet in de "evolutietheorie".

Het zou dapper zijn wanneer er vanuit de moslimhoek ook theistische evolutionisten zouden zijn. De evolutieleer doet geen uitspraken over het wel of niet bestaan van een entiteit, in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 06:01
Islam en evolutieleer gaan heel goed samen. (ik heb het dan niet over het darwinisme) Waarom zou god niet alles hebben voorgeprogrameerd. Neem het heelal maar als voorbeeld, dat is toch ook niet in 1 klap gebeurt en het evolueert nog steeds. De jaarindeling met alle seizoenen is een eventueel voorbeeld. Waarom zou hij (saw) de evolutie van de aarde niet hebben voorgeprogrameerd!!
 
ps: Wat ik duidelijk wil maken is dat ALLAH tot alles in staat is.
 
Groeten,
Abdu_allah 
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 06:08

Salam Aleikum,

Helemaal gelijk in broeder abdoe_allah --->(Allah)

Wat ik ook grappig vind als je je het gaat hebben over buitenaardse wezens. Zelf denk ik dat ze niet bestaan (Llah a3lem) want Allah heeft profeten naar de mens en jinn gestuurd, dus wat zouden de aliens zijn dan.

Ik vind het wel mysterieus dat het niet wordt beschreven in de Qur'an en dat het voo ons dus een raadsel is, zie daar maar eens uit te komen, tenzij het er wel in voor komt!

ma3a salama

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 06:14

Salam Aleikum,

Maar ik had ook ergens gehoord dat er op wereld 40 ... zijn die op jou lijken. Dus elk persoon heeft 40 mensen (denk ik) die op jou lijken, maar het lijkt mij wel sterk dat die 40 zich hier op aarde bevinden!???

Llah a3lem

ma3a salama

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 06:29

Salaam,

Wij stammen toch van Adam en Eva af  en niet van apen? De evolutietheorie is maar een  theorie en je hebt wetenschappers die het nonsens vinden.

Voor meer info zie; http://www.evolutiondocumentary.com/

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 06:58

Beste Salahdin, ik zie aan je bericht dat je er geen kaas van gegeten hebt
De evolutie theorie is niet zo maar een theorie!
De uitkomst van al het wetenschappelijk onderzoek op dit gebied bevestigen unaniem, onafhankelijk van elkaar, deze theorie.
Dit in grote tegenstelling tot diegene die de evolutie theorie afwijzen zonder wetenschappelijke aantoonbare bewijzen, maar puur uit religieuze overwegingen.
Dat je er geen kaas van gegeten hebt blijkt wel uit je zin: "Wij stammen toch van Adam en Eva af  en niet van apen?"
Zo onderhand moet toch iedereen wel weten, en zeker als je over dit onderwerp wil discuseren, dat de evolutie theorie nergens beweert dat de mens van de aap zou afstammen, maar dat alles erop wijst dat de mens en de aap een gezamelijke voorouder zouden hebben gehad.
En dat is toch heel wat anders.

vr.gr Akbash
 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 07:17
In eerste instantie geplaatst door salahdin

.

Voor meer info zie; http://www.evolutiondocumentary.com/

Het verbaasde me al niet meer dat het weer van dat Harun Yahya-gedoe was, blijkbaar de bron van alle onzin.  Maar goed, ik heb maar 5 minuten gekeken (moet zo weer studeren), maar daaruit werd de eerste fout duidelijk, en ik vermoed dat het ook de centrale fout is.  Er wordt immers aangenomen dat omdat de natuur en het heelal erg mooi zijn, God bestaat.  Geen bewijs, nee, enkel een bewering die dus op geen  wetenschappelijk bewijs steunt en die van daaraf aan als absolute waarheid wordt aangenomen.  Tja, verwacht dan niet dat zoiets wetenschappelijk serieus kan worden genomen...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Islam en evolutieleer gaan heel goed samen. (ik heb het dan niet over het darwinisme) Waarom zou god niet alles hebben voorgeprogrameerd. Neem het heelal maar als voorbeeld, dat is toch ook niet in 1 klap gebeurt en het evolueert nog steeds. De jaarindeling met alle seizoenen is een eventueel voorbeeld. Waarom zou hij (saw) de evolutie van de aarde niet hebben voorgeprogrameerd!!
 
ps: Wat ik duidelijk wil maken is dat ALLAH tot alles in staat is.
 
Groeten,
Abdu_allah 

Je eerste zin klopt. Enkele zinnen daarna kloppen niet. De evolutieleer zegt niets over het ontstaan van het heelal of de evolutie daarvan. De jaarindeling heeft er ook niets mee te maken. Het gaat enkel om biologische evolutie in de evolutieleer.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 07:30
In eerste instantie geplaatst door Akbash


Zo onderhand moet toch iedereen wel weten, en zeker als je over dit onderwerp wil discuseren, dat de evolutie theorie nergens beweert dat de mens van de aap zou afstammen, maar dat alles erop wijst dat de mens en de aap een gezamelijke voorouder zouden hebben gehad.
En dat is toch heel wat anders.

vr.gr Akbash
 

Akbash,

Ik ben al een redelijke tijd bezig met het weerleggen van dit soort onzin, maar de meeste religieuzen willen het maar niet tot zich laten doordringen. Het wordt ook verkeerd met de paplepel ingegoten en daardoor ontstaan erge problemen.

 

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 07:38
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Islam en evolutieleer gaan heel goed samen. (ik heb het dan niet over het darwinisme) Waarom zou god niet alles hebben voorgeprogrameerd. Neem het heelal maar als voorbeeld, dat is toch ook niet in 1 klap gebeurt en het evolueert nog steeds. De jaarindeling met alle seizoenen is een eventueel voorbeeld. Waarom zou hij (saw) de evolutie van de aarde niet hebben voorgeprogrameerd!!
 
ps: Wat ik duidelijk wil maken is dat ALLAH tot alles in staat is.
 
Groeten,
Abdu_allah 

Je eerste zin klopt. Enkele zinnen daarna kloppen niet. De evolutieleer zegt niets over het ontstaan van het heelal of de evolutie daarvan. De jaarindeling heeft er ook niets mee te maken. Het gaat enkel om biologische evolutie in de evolutieleer.

 
Beste IHAEM,
 
Als je mijn bericht goed had gelezen had je kunnen afleiden dat ik geen verband sloot met de biologische evolutie hier op aarde. Ik noemde enkel een paar situaties waar god ook een rol bij heeft kunnen spelen.
 
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 07:39

Je inleidende zin was: Islam en evolutieleer gaan heel goed samen.

Normaal gesproken werkt iemand vanuit die zin verder, maar dat was in dit geval totaal niet aan de orde.

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 07:46
 
ja, je hebt gelijk...ik had het nogal slecht onder woorden gebracht. Ik hoop dat het nu wel duidelijk is.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 07:53
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

 
ja, je hebt gelijk...ik had het nogal slecht onder woorden gebracht. Ik hoop dat het nu wel duidelijk is.

Helemaal duidelijk.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 12:19
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door salahdin

.

Voor meer info zie; http://www.evolutiondocumentary.com/

Het verbaasde me al niet meer dat het weer van dat Harun Yahya-gedoe was, blijkbaar de bron van alle onzin.  Maar goed, ik heb maar 5 minuten gekeken (moet zo weer studeren), maar daaruit werd de eerste fout duidelijk, en ik vermoed dat het ook de centrale fout is.  Er wordt immers aangenomen dat omdat de natuur en het heelal erg mooi zijn, God bestaat.  Geen bewijs, nee, enkel een bewering die dus op geen  wetenschappelijk bewijs steunt en die van daaraf aan als absolute waarheid wordt aangenomen.  Tja, verwacht dan niet dat zoiets wetenschappelijk serieus kan worden genomen...

Je moet maar eens verder kijken als je tijd hebt naar het gedeelte dat de evolutietheorie weerlegt, het begin is maar een soort inleiding.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.