Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wie heeft advies voor haar?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wie heeft advies voor haar?
    Geplaatst op: 31 oktober 2004 om 03:42

A Selam oe Ale'ykoem,

Ik wil wat dit onderwerp betreft niet teveel prijsgeven over de betreffende persoon, vandaar dat ik mijn verhaal als volgt weergeef:

Een vrouw is op jonge leeftijd meerdere malen sexueel misbruikt. Momenteel is zij getrouwd, haar man weet van deze misbruik af, maar toont daar geen "begrip" voor. Intengendeel, hij geeft haar de blaam, verwijt haar slecht te zijn, verbiedt haar enig sociaal contact af te leggen en maakt misbruik van het feit dat zij hem dit "geheim" verteld heeft.

Zij lijdt er verschrikkelijk onder, en het is dermate erg, dat ze nu op geen enkele manier met iemand durft te praten, het huis uit durft te gaan etc. Ze voelt zich verschrikkelijk ongelukkig en zegt letterlijk: "Ik heb echt geen geluk gehad, niet in mijn verleden en niet in het heden".

Wat kan deze vrouw doen? Ik zie hoe zij beetje bij beetje aftakelt (zowel psychisch als lichamelijk) maar weet me geen raad! Heeft iemand misschien advies? Dat zou ik erg op prijs stellen.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2004 om 04:08

Salaam aleikum,
Wat erg, zo'n verhaal!  Ik wil de persoon in kwestie heel veel kracht wensen en jou ook, omdat je haar wil helpen! Moge God jullie helpen!

Mijn (persoonlijke) mening is dat ze hulp moet vragen van een (islamitische) hulpverlener.Misschien durft ze samen met jou naar de dokter te gaan, of naar een andere instantie. Ik zou haar daar heel erg toe aanmoedigen, anders gaat ze er zeker onderdoor.  

 Haar man (even heel kort door de bocht) respecteert haar niet en is haar eigenlijk niet waard. Het zou een mogelijkheid zijn, wanneer de persoon in kwestie zichzelf (als eerste) wat beter voelt, om samen in therapie te gaan, want dat heeft die man zeker nodig!! Ik weet ook niet hoelang dit al loopt, maar als hij het niet blijft inzien, is het misschien dan niet beter om te scheiden? Het klinkt heel heftig, ik weet het, maar het kan heel veel helpen. Een man die je afbreekt om iets waar je niets aan kon doen, is echt totaal niets waard!  

Ik wil haar heel veel sterkte wensen. God is er altijd voor de mensen die het moeilijk hebben. Als je je vertrouwen op Hem stelt, is er altijd een uitweg! Moge God met jullie beiden zijn.

Salaam happylady
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2004 om 04:10

Salam Aleikum,

Dus praten met haar man heeft geen zin??? Ik weet niet of er nog anderen zijn die er vanaf weten? om met hen te praten, met jou misschien.

Heel moeilijk dit, ik weet niet zo goed wat te antwoorden, ik vind het wel heel erg zielig.

Maar ik hoop dat anderen je heierbij kunnen helpen, er is een ding wat ze niet moet vergeten, Allah; vraag hem om hulp elke x weer en vergeet hem niet, want dan denkt Hij cker ook aan haar, en zal Hij haar incha Allah helpen!

ma3a salama

Terug naar boven
pier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 03:41

Salam Aleikum,

heel erg hoor, maar hou je sterk.

en praat met j andere familie leden, die je wel bij gaan staan.

 

sterkte

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 04:28
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A Selam oe Ale'ykoem,


Ik wil wat dit onderwerp betreft niet teveel prijsgeven over de betreffende persoon, vandaar dat ik mijn verhaal als volgt weergeef:


Een vrouw is op jonge leeftijd meerdere malen sexueel misbruikt. Momenteel is zij getrouwd, haar man weet van deze misbruik af, maar toont daar geen "begrip" voor. Intengendeel, hij geeft haar de blaam, verwijt haar slecht te zijn, verbiedt haar enig sociaal contact af te leggen en maakt misbruik van het feit dat zij hem dit "geheim" verteld heeft.


Zij lijdt er verschrikkelijk onder, en het is dermate erg, dat ze nu op geen enkele manier met iemand durft te praten, het huis uit durft te gaan etc. Ze voelt zich verschrikkelijk ongelukkig en zegt letterlijk: "Ik heb echt geen geluk gehad, niet in mijn verleden en niet in het heden".


Wat kan deze vrouw doen? Ik zie hoe zij beetje bij beetje aftakelt (zowel psychisch als lichamelijk) maar weet me geen raad! Heeft iemand misschien advies? Dat zou ik erg op prijs stellen.


Wa Ale'ykoem a Selaam



Assalaamoe Alaikoem,

Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) deze vrouw bijstaan.

Allereerst moet deze vrouw nogmaals dit onderwerp bespreken met haar man. Misschien was deze ook erg geschokken en weet zich geen houding te geven.

Laat ze haar man vertellen dat ze op dit moment zoveel verdriet heeft omdat hij(de man dus) zo'n rare reactie heeft gegeven op al zo'n pijnlijke situatie.
InshAllah zal dit het hart van haar man raken, zo niet...dan ALAHO ALEM...

Laat haar ook veel Du3a doen(en laten wij ook Du3a voor haar doen) en ze moet veel Koran reciteren, dit zal het hart met licht en liefde vullen InshAllah.
Ze moet weten dat dit leven slechts tijdelijk is.

ALAHO ALEM

Jullie broeder in ISlam

NAK
Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 13:30

Salaam alayoem warhamatoe wabarakatoe,,

Het is een best moeilijke situatie denk ik wel..Wat ik kan adviezeren is toch vooral geduld hebben, want allah houd van de geduldigen, probeer ook veel doe3as te doen..

 

Wasalaam alayoem,,

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 14:21

Salam Aleikum,

Bismillahi Arrahmani Arrahiem

Alle lof behoort toe aan Allah, wij danken Hem voor Zijn overvloedige zegeningen, en wij getuigen dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah.
Wij getuigen ook dat Mohammad Zijn dienaar en boodschapper is. Allah�s vrede en zegeningen zij met hem, zijn familieleden en zijn metgezellen.

Beste broeders en zusters !

Allah Soebhanahoe Wa Ta3ala zegt in de Koran:
�O, jullie die geloven, zoekt hulp doormiddel van geduld en de Shalat. Voorwaar, Allah is met de geduldigen.
En zegt niet over degenen die zijn gedood (gesneuveld) op de Weg van Allah, dat zij dood zijn. Nee, zij leven, maar jullie beseffen het niet.
En Wij zullen jullie zeker beproeven met iets van vrees, honger, vermindering van bezittingen, levens en vruchten. Maar geeft verheugende tijdingen aan de geduldigen,
Degenen die wanneer een ramp hen treft, zeggen: "Inna lillahi wa inna ilaihi radji3oen" �Voorwaar, aan Allah behoren wij, en voorwaar, tot Hem zullen we terugkeren�.
Zij zijn degenen op wie de zegeningen en van hun Heer neerdalen en Barmharigheid, en zij zijn degenen die de rechte Leiding ontvangen�.2:153-157

Er zijn drie vormen van Sabr:
1) Geduldig zijn met ongevallen.
2) Geduldig zijn om zondes te negeren.
3) Geduldig zijn om goede daden verrichten.


1) Geduldig zijn met ongevallen:
Zoals het verliezen van een dierbare iemand, kan familielid zijn, maar ook vriend(in) of kennis.
Aboe Hoerairah verhaalt dat de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam zei:
(Allah de Verhevene zegt: �Ik heb geen andere beloning dan het Paradijs voor een gelovige dienaar van Mij, die geduldig blijft wanneer ik ��n van zijn geliefden wegneem van de bewoners de wereld�). Boekharie


2) Geduldig zijn om zondes te negeren:
Dan verwijs ik mijn broeders en zusters naar het verhaal van Youssef (3alaihi Assalam) met de vrouw van Al Azeez en vervolgens de vrouwen in de stad.

3) Geduldig zijn om goede daden verrichten:
En deze vorm van Sabr is de belangrijkste; namelijk Sabr hebben in de gehoorzaamheid aan Allah.
Wanneer de moslim volhardt in geduld met betrekking tot de verplichtingen van Allah, zal het uiteindelijk een onderdeel van zijn instinct en aard worden. Door zijn geduld zal de moslim altijd diepe voldoening en tevredenheid voelen.

Allah Soebhanahoe Wa Ta3ala zegt tegen de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam en vervolgens wij:
�En wees zelf geduldig met degenen die hun Heer 's morgens en 's avonds aanroepen, zij wensen Zijn Aanzicht. En wend niet jouw ogen af van hen�. 18:28

En het alle hoogste niveau van deze vorm van Sabr, is geduldig zijn met de moeilijkheden die je meemaakt wegens de islam, en dat is namelijk de Sabr die de profeten hadden.

Een voorbeeld hiervan is familie van Yassier, toen ze door de Moechrikeen van Qoeraish werden gestraft.

Het enigste wat de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam heeft gezegd, toen hij dat zag, was:
Wees geduldig familie Yassier, jullie bestemming is het Paradijs.


- Wat zijn de dingen waarmee de moslim(a) rekening mee moet houden bij Sabr?

1) Geduld hebben bij de eerste schok:
Anas verhaalt dat de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam langs een graf kwam waar een vrouw zat te huilen, en zei: �Vrees Allah en wees geduldig�.
Zij zei tegen hem: �Ga van mij weg, er is jou niet de ramp overkomen die mij is overkomen�.
De vrouw werd later vertelt dat hij de profeet was geweest.
Daarop ging ze naar de deur van de profeet Sallah Allahoe 3alaihi wa Sallam waar zij geen wachter trof. Ze zei: �Ik heb u niet herkend�. Hij zei: �Geduld is alleen van de eerste schok van het verdriet�. Boekharie en Moeslim.

2) Het zeggen van Inna Lillahi wa Inna ilaihi Radji3oen, Allahoemma Adjirnie fy moessibaty waghloefny ghairan minha.

Wat betekent :
(Wij komen van Allah en tot Hem zullen wij terugkeren. O Allah ! Neem mij uit mijn benarde positie weg en geef mij iets beters).

3) Sabr hebben zonder te klagen.

Ten slotte een paar dingen die ons kunnen helpen om geduld te hebben:

1) Beseffen dat dit leven kort is, en dat alle moeilijkheden een einde hebben.
2) Geloven dat je van Allah komt, en uiteindelijk naar Hem terug zal keren.
3) Gedenken aan de beloning van de geduldigen.
4) Zekerheid hebben dat Allah jouw problemen gemakkelijk kan verlossen.
5) De hulp vragen van Allah doormiddel van het gebed en smeekbeden enz...

Moge Allah Soebhanahoe Wa Ta3ala ons tot de geduldigen laten behoren !

Ma3a salama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.