Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenTheo van Gogh -Vermoord

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 7>
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Theo van Gogh -Vermoord
    Geplaatst op: 04 november 2004 om 04:55

Hallo Gart, en welkom op het forum.

Weet je wat ik me afvraag; waarom moet het perse zo zijn dat iedereen elkaar vrij mag kwetsen? Waarom mag niemand zich oprecht beledigt voelen door de uitspraken van een ander? Als iemand moslims categorisch aanduidt als geitenn*#kers, Allah als een varken enz., waarom mogen we ons dat niet aantrekken?

Sinds een paar dagen hoor ik overal: "Ik moet mogen zeggen wat ik wil!" en "ik heb recht op vrijheid van meningsuiting!"

Maar betekend dat dat beledigen en kwetsen de norm moet worden? Is het niet altijd zo geweest dat "fatsoen" o.a. betekende dat je ander in z'n waarde laat? Hoe waardeer jij het als jij als homo en ziek persoon wordt genoemd? Een varken?

Dat wil je niet neem ik aan, en je zal misschien dmv een rechtzaak proberen diegene die jou zo beledigt heeft te straffen. Dit soort dingen mogen immers niet gezegd worden, dat gaat in tegen de tolerantie die in nederland gemeengoed is, met respect voor alle groepen en overtuigingen. Toch?

Begrijp je wat ik wil zeggen? Uitspraken als die van Gogh deed zouden mijns inziens publiekelijk afgekeurd moeten worden, net als de uitspraken die bv homo's als "untermensch" afschilderen. Als atheist mag je gelovigen achterlijk vinden en je mag dat wat mij betreft ook zeggen, maar schelden... waarom? Als moslim, jood of christen mag je homo's zondaars vinden, zo staat dat immers in de boeken waar je in gelooft, maar schelden en beledigen.... waarom?

Wist je trouwens dat als ik jou zou uitschelden voor bv "varken" of "varkenn*#ker", ik strafbaar ben volgen de nederlandse wet? Zal wel zo'n wet zijn uit de jaren vijftig, toen elkaar de grond in trappen nog niet een onvervreemdbaar grondrecht was voor iedere nederlander.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Gart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 04:35

Beste vrienden en vriendinnen,

De meeste reacties hier zijn heel bemoedigend. Ik ben nieuw hier, dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Gart, ik ben Nederlander van geboorte en homo. Mijn vriend, met wie ik al 17 jaar samen ben, is zwart, Amerikaan en een praktiserend gelovige protestant. Ikzelf was ooit Katholiek, maar ik geloof niet meer in de kerk, in georganiseerde religie en sta sceptisch tegenover iedereen die meent te weten wat God wil en bedoelt.

Op TV zag ik een Marokkaan die met het ene woord de moord op Van Gogh veroordeelde, want iemand doden mag niet, maar met dezelfde adem zei dat de moordenaar door Allah gezonden was om Van Gogh een kopje kleiner te maken. Het was de wil van Allah en de moordenaar was slechts zijn instrument. Dat vind ik dus typisch zo'n hypocriete houding die je in elk geloof tegen komt. Iedereen legt de heilige boeken uit zoals het in zijn straatje past.

Nu staat het iedereen vrij te geloven wat ie wil, maar ook om NIET te geloven wat ie wil. De Koran, de bijbel, de thora, de paus, de kerstman, sinterklaas, schudt het maar in mijn pet; het zijn allemaal producten van De Mens en deze is per definitie onvolmaakt. Volgens het boeddhisme is de onvolmaaktheid van de mens juist zijn reden tot bestaan, want hoe kun je nog iets leren als je al volmaakt bent?

In dit land mag je zeggen wat je denkt, maar er zijn ook dingen die niet mogen. je mag niet discrimineren, je mag niet aanzetten tot haat of geweld tegen bepaalde groepen mensen. Homo's, joden, moslims, vrouwen, je mag ervan denken en zeggen wat je wilt, maar je mag niet oproepen tot geweld tegen deze groepen. En als je het daarmee niet eens bent, mag je dat ook zeggen.

Als Van Gogh iets gezegd heeft over de Islam dat beledigend is, of waarvan moslims denken dat het aanzet tot haat en geweld tegen hun gemeenschap, dan zijn er juridische wegen die ze kunnen bewandelen om Van Gogh aan te pakken. Mensen die niet kunnen leven met ons recht op vrije meningsuiting, die moeten hun biezen pakken en gaan wonen in een land waar vrije meningsuiting niet bestaat.

Blijkbaar bestaat er in Nederland een groep van zo'n 150 "extremistische moslims" die door de AIVD in de gaten wordt gehouden. Mijn mening; zet die hele groep het land uit. Nu, zonder dralen. We leven in een tijd waarin we het tegen terrorisme moeten opnemen om ons gedachtengoed te beschermen. Ik vind dat de tijd waarin op dit vlak harde bewijzen nodig zijn voorbij is. Heeft iemand een andere dan de Nederlandse nationaliteit en houd hij zich schijnbaar / blijkbaar bezig met anti-Nederlandse of anti-Westerse activiteiten, zet hem dan onmiddellijk op het vliegtuig. Afwachten of zo iemand ook werkelijk overgaat tot misdaden is niet langer acceptabel. Imams die oproepen tot haat en geweld, of die onze westerse opvattingen veroordelen; buiten gooien. Vandaag nog.

Dit komt OOk de diverse allochtone bevolkingsgroepen ten goede. Op dit moment kun je er donder op zeggen dat iedere duidelijk herkenbare moslim en moslima in de ogen van de autochtoon verdacht is. Moslims die hun opvattingen en overtuigingen uitdragen door middel van hoofddoek of baard raken op die manier gestigmatiseerd en ge-isoleerd. De meeste mensen komen niet op deze website en zijn zich er niet van bewust dat islamitische extremisten een piepkleine minderheid vormen, dat veruit de meeste moslims vredelievende mensen zijn als ieder ander, die de moord op Van Gogh veroordelen en afwijzen. Maar de Nederlandse moslims moeten hun standpunt duidelijk maken. En ze moeten zich onvoorwaardelijk uitspreken voor het recht van eenieder om zijn leven in te richten zoals hij of zij dat wil, te denken en te zeggen en te doen wat hij of zij wil, zonder veroordeling, zonder dreigementen.

Ik vind dat Nederland open moet staan voor mensen van alle achtergronden en overtuigingen, zolang iedereen de rechten van een ander respecteert. Wat ik doe met mijn lijf en mijn leven, welke kleren ik draag of muziek ik maak, of ik wel of niet gelovig ben, moet ik allemaal helemaal zelf weten. Als ik vind dat mensen, die hun hele denken en leven laten voorschrijven door een pastoor, dominee of imam, een gaatje in hun hoofd hebben, dan moet ik dat kunnen zeggen, zonder vrees voor bedreigingen of lichamelijk letsel. Als jij het daarmee niet eens bent, geldt voor jou hetzelfde; jij moet dat kunnen zeggen, zonder vrees voor bedreigingen of lichamelijk letsel.

Ik wens iedereen het beste toe en hoop dat we er samen ooit in slagen van Nederland het vrije land te maken waarvan we ooit dachten dat het dat was. Een land waar iedereen, vrij van vrees, kan leven zoals hij of zij wil. En als we daarvoor, om te beginnen, een handvol extremisten (van welke overtuiging dan ook, kaalkoppen inbegrepen) het land uit moeten gooien, dan moet dat maar.

Vrede!

Gart

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 02:49

assalamoe aleikum en hallo voor iedereen,

Net als veel mensen ben ik ok geschokt door de moord op TvG.
Ik heb alle reakties kunnen lezen en ben het met veel meningen eens. Ik kan niet alles quoten, maar vooral de bijdrage van Amier, abou Jabir en Brigitte vind ik

en ook ik, als nederlandse moslima heb weer van twee kanten gemerkt dat veel mensen met haat gevoelens naar elkaar lopen. Ik hoop dat door discussies zoals deze meer mensen stoppen met generaliseren. Ik merk ook hier weer dat het toch een beetje wij/zij wordt en dan moeten wij die kloof weer dichten!!

salaam rafiaa

 

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 17:37
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Dan wil ik niet over veroordeling msschien wel daar kan ik je geen volle 100% gerantie van geven maar ik zal je garederen dat er genoeg maar dan ook genoeg mensen zijn opgepakt vooral moslims(jongeren) waarvan sommige teksten uitriepen als 'hamas hamas alle joden aan de gas' dat te vergelijken is met wat Theo van Gogh heeft gezegd dat de Islaam moet worden uitgroeid en ga me niet komen vertellen dat dat niet of hetzelfde neer komt.

Nazisme is hier heel erg verboden, en dit valt daar behoorlijk onder, gok ik zo...  Je hebt hier natuurlijk ook het verleden tegen, en de grootste kater die Europa ooit gehad heeft.  Niemand verwacht immers dat hier ooit moslims gaan worden uitgeroeid (nu ja de meesten niet), maar vergaste Joden zijn er in grote getalen geweest en de joodse gemeenschap lijdt daar nog steeds onder. Nazisme heeft bewezen gevaarlijk te zijn.  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 17:30
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Sallam ahleikom

Kimmie zegt:

Dus je zegt hier dat je dan die Imaan ook laf vermoord moet worden door de een of andere doorgedraaide holebi? 

Beste Kimmie heb je goed gelezen wat ik heb geschreven ? heb ik geschreven dat de imaam ook laf vermoord moet worden weet je dat echt zeker dat ik dat heb geschreven dan ben ik wel erg benieuwd

Sorry als je me verkeert hebt begrepen maar ik bedoel dus, Als een moslim bijv. over een jood praat binnen de kortste tijd zie je de ME om je heen ? Vrijheid van meningsuiting? Blijkbaar heb ik er geen recht op. Praat ik over Jezus en de bijbel die fouten bezit, Heel nederland op me kop en dan word ik veroordeeld voor 10 jaar alleen voor mijn mening, Figuurlijk. En DHC die over hirsi ali hun mening laten horen, Hirsi Ali voelt zicht bedreigt en de gozer wordt veroordeeld? Snap ik ff niet geld dit alleen voor mensen die over islaam praten hun mening mogen laten horen ? want als van Gogh over de islaam praat voel ik me bedreigt en als ik aangifte doe of een proccesverbaal wordt die gewoon negeerd ? Dat Zit me dwars en kan iemand me uitleggen of ik en de buitenlanders wel recht hebben op vrijheid op meningsuiting?

Ik geef zelf toe dat die man niet zo vermoord moest worden maar wij moslims moesten hem met wijzewoorden tegenspreken, maar ja het is al gebeurt.

Wassallaam

Het kwam erop neer dat je zei dat een opruiende iman een rechtszaak aan z'n broek krijgt, en dat iedereen dat ok vindt, maar dat ze het dan allemaal fout vinden als TvG vermoord wordt voor kritiek op de islam.  Je vond dat een gelijke behandeling moest, dat kan je dus ook zien als iman moet ook laf vermoord worden...

Wat bedoel je trouwens met de rood gequote tekst?  Niet ZO vermoord...  Je wou m dus wel vermoord zien of? Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:49
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asallam aleikum,

Wat ik even kwijt wil..

steeds hoor ik maar dat nederland zo tolerant is...ik als rastechte nederlandse moet daarvan kotsen!

Wat is mijn wereld veranderd sinds ik moslima ben...wat zijn die 'nederlanders 'een vredelievend volkje.

De onverdraagzaamheid is niet begonne bij de dood van theo van Gogh.Het speelt al heel lang.

Ga maar eens kijken op de condoleance registers kijken hoe 'verdraagzaam en vredelievend' Nederland is.

vb

wij hebben straks niks meer te vertellen is ons eigen land

stuur ze terug naar hun eigen land

Echte Nederlanders..... het word tijd dat we er iets aan gaan doen, dit loopt de spuigaten uit godverdomme!!!!

En denk nou niet dat dit door verdriet en woede komt,dit is de sfeer die ik voel sinds ik moslima ben.De sfeer van tolerant nederland

 

Idd rotte reacties, maar draai je het verhaal niet een beetje om?  Het ging hier om intolerantie van extremistische moslims die dat vergolden met een laffe moord...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:42

Ja, Blackshadow, helaas wordt er soms met twee maten gemeten. Ik wou dat ik het kon ontkennen.

Jullie halen nu ook minder frisse citaten aan van Van Gogh die ik nooit heb gehoord. En misschien heb je dan gelijk dat dat ook een voorbeeld is van meten met twee maten als je die afzet tegen mensen die Hamas, Hamas..' roepen. Dat hangt natuurlijk ook van de omstandigheden af, want voor mij maakt het nogal verschil als jongens op straat of in een stadion dat roepen of iemand op een podium - maar waarschijnlijk zou iemand die dat in retoriek op een podium gebruikt daar ook problemen mee krijgen. Overigens: een feit is dat Theo van GOgh de laatste zou zijn om daar problemen over te maken, dus is het in elk geval niet hij die meet met 2 maten.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:32
Bedankt voor je post, Amier! Mooie bijdrage!
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:24

Hij beledigde de profeet Mohammed (Vzm) en alle moslims die in nederland wonen. Niet om kritiek te uiten, maar alleen puur om mensen pijn te doen. Als je kritiek wilt leveren op een groep mensen of op een religie doe je dat op een verstandige en niet beledigende manier. En dat doe je niet door de profeet van een bepaalde geloof een pedofiel te noemen en de aanhangers van dat geloof geitenneukers te noemen.

Ik ben het helemaal met je eens hier, al heb ik het nooit gezien als bedoeld om mensen pijn te doen. Misschien klonk er irritatie van zijn kant in door. Ook jammer. 

 

En toen dacht zo ken ik de nederlanders weer!

Ja, het zijn trieste voorbeelden die je aanhaalt.

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:18
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Nou, Merjem, het leeft kennelijk! Dus lijkt me best goed dan om erover te praten.



(en behoudens enkele wanklanken gaat het toch ook best zo?)



Jah das waar...
Gaan we gewoon weer verder....kom op iedereen schrijf op wat je op je lever hebt..

Succes met de discussie ik ga verder met lezen...

greetz
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:15

 

Sallem aleikom/hoi,


Martinuzz zegt:

'Ik neem niet aan dat er de afgelopen 206 jaar in nederland iemand is veroordeeld vanwege kritiek op religie'.

Dan wil ik niet over veroordeling msschien wel daar kan ik je geen volle 100% gerantie van geven maar ik zal je garederen dat er genoeg maar dan ook genoeg mensen zijn opgepakt vooral moslims(jongeren) waarvan sommige teksten uitriepen als 'hamas hamas alle joden aan de gas' dat te vergelijken is met wat Theo van Gogh heeft gezegd dat de Islaam moet worden uitgroeid en ga me niet komen vertellen dat dat niet of hetzelfde neer komt.

en kheb vandaag nog toevallig op tv gezien dat er iemand werd meegenomen waarschijnlijk een moslim die in debat ging met andere mensen en ja hoor wie word er door de politie meegenomen?? IK stond versteld kon het niet geloven terwijl we de hele dag over 'vrijheid van meningsuitting praten' maar tog blijkt het in de maatschappij  niet zo te gaan zo als het horen moet.

wassalaam,

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:36

Ik vind het heel mooie woorden Amier. Het bangst ben ik namelijk ook voor de steeds groter wordende kloof in jou en mijn (onze) samenleving die door deze daad is ontstaan. Voor autochtone mensen wordt het door dit soort (laffe moord)daden steeds moeilijker om begrip op te brengen voor de moslim-wereld. Toch ben ik heel blij om in jouw woorden een mogelijkheid tot oplossen te lezen. Ik zal hem zeker uitprinten en gebruiken in mijn discussies met de autochtone Nederlanders.

Bedankt.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:33

Salaam aleikum,
gisteren hoorde ik dus ook met afgrijzen dat Theo van Gogh vermoord was (jaja, ik reageer wel laat, maar loop niet achter hoor ). Ik vind het een walgelijke daad. Ik heb deze draad gelezen en ben het heel erg met Roefa eens. (Ik kan het niet meer vinden, dus quote ik maar niet, ik ga ervan uit dat jullie alles lezen ).

Dit is echt verschrikkelijk. Persoonlijk had ik totaal geen last van Theo van Gogh, ik las zijn columns. Het deed me niet veel. Ik denk dat ik al een dikke huid heb gekregen, de zwartekousenkerk waar ik van oudsher uitkom, wordt ook al jaren zwaar uitgekotst door cabaretiers. Ik geloof in God, Hij beslist over alles. Laat iedereen maar lekker praten. Dat verandert niets aan mijn geloof in de islam.

Ik vind het alleen zo erg dat door dit soort acties de islam in een slecht daglicht komt te staan.

Salaam happylady
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:27

Salaam allemaal,

ik vond van Gogh altijd een , maar dood heb ik hem nooit gewenst. Wat deze moord heeft veroorzaakt, zoals iedere moord, is meer haat, meer angst, meer ellende. Nazi-aasgieren vieren nu feest, want nu hebben ze nog meer reden voor hun zieke overtuigingen. Islamofoben zien zich in hun fobieen bevestigd. Zwart-witdenkers zien nog zwart witter en moslims van alle nationaliteiten en opvattingen zien zich meer en meer gestigmatiseerd worden en in een hoek gedrukt worden. En al roepen we om het hardst dat we deze moord in alle toonaarden afkeuren zoals praktisch iedereen hier op het forum en in de media, deze daad niet de islam vertegenwoordigt; diegenen die hun mening al klaar hadden voor deze moord krijgen hiermee hun zin.

Ik ben vooral kwaad op de moordenaar en zijn vrienden die het voor ons allemaal zoveel moeilijker hebben gemaakt. Die de aasgieren aas te over hebben gegeven. Die mijn mooie levensbeschouwing te schande hebben gemaakt. Die hun beschadigde zelfbeeld dachten te herstellen door 1 miljoen geloofsgenoten de stront in te trappen. Die goed niet meer van kwaad kunnen onderscheiden, maar die hun geweten hebben ingeruild voor de preken van andere haatzaaiers en moordenaars. Blind voor de gevolgen. Hopend op een paradijs, maar een hel scheppend.

Theo van Gogh heeft mensen tot in het diepst van hun wezen gekwetst, ons afgeschilderd als verkrachters, debielen en agressievelingen. Door deze moord op hem heeft zijn moordenaar ons de middelen afgenomen te laten zien dat Theo van Gogh niet meer was als een haatzaaier en provocateur en dat zijn scheldpartijen van hemzelf afkomstig waren en niet van ons. Met zijn daad zei de moordenaar: "Theo, je hebt wat mij betreft gelijk."

Deze moordenaar heeft ons dieper beledigd, meer beschadigd en meer kwaad berokkend dan Theo van Gogh of welke clown dan ook ooit had kunnen doen.

Ik zeg dit niet om wie dan ook tegemoet te komen. Theo van Gogh was geen vriend van mij en ik waardeer hem of zijn ideeen dan ook absoluut niet en als ik rouw om zijn dood, is dat niet om zijn persoon (daar kende ik hem ook niet goed genoeg voor) maar om het feit van de daad opzich, en de afschuwelijke gevolgen voor iedereen.

Salaam = vrede.

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:20
Dat is voor mij namelijk iets dat niet in deze tijd past! In het jaar 1500 zou ik hier in Nederland verketterd zijn. In sommige landen wordt je nu trouwens nog steeds verketterd als je mening afwijkt, daarom ben ik ook heel blij te mogen zeggen waar ik voor sta. Laat dit alsjeblieft zo blijven!! Laat het niet zover komen dat mensen bang worden om dingen uit te spreken, nooit niet, niet hier in Nederland!
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:17
In eerste instantie geplaatst door Remco

Blackshadow15, je vergelijkt appels met peren.

Daarnaast beweer je dingen die natuurlijk nergens op slaan. Sinds wanneer word je in Nederland veroordeeld als je je negatief uitlaat over de Bijbel? Sinds wanneer gaat er om elke willekeurige Moslim die praat over Joden ME staan.

 
Je negatief uitlaten kan op 2 verschillende manieren.
 
De indirecte manier van uiten bijv;
"Mensen die zulke verschrikkelijke daden doen verdienen het niet om te leven.
Deze manier van uiten gebruiken vele om ons heen. Bijna alle kritiek op de islam is indirect en word daarom niet als zwaar starfbaar feit aangenomen.
 
-De dircte manier van uiten;
Moslims moeten worden uitgeroeid.
In principe duid deze zin op hetzelfde als de indirecte uiting. Dit word helaas als een overschrijding van meningsuiting gezien en word daarom ook streng veroordeeld.
 
De essentie licht duidelijk op de vatbaarheid van de maatschappij. Mensen die direct en eerlijk zijn worden het slachtoffer van de maatschappij.
 
Groeten,
Abdoe_allah
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:16

Deels van wat Van gogh zei was als kritiek bedoeld, maar het merendeel van zijn uitspraken was gewoon om andere mensen pijn te doen. Je voelde gewoon de haat in zijn woorden.

Hij beledigde de profeet Mohammed (Vzm) en alle moslims die in nederland wonen. Niet om kritiek te uiten, maar alleen puur om mensen pijn te doen. Als je kritiek wilt leveren op een groep mensen of op een religie doe je dat op een verstandige en niet beledigende manier. En dat doe je niet door de profeet van een bepaalde geloof een pedofiel te noemen en de aanhangers van dat geloof geitenneukers te noemen.

Als ik een katholieken voortaan zou aanspreken als pedofielen, of Buddha een mensaap zou noemen, dan is dat gewoon geen kritiek. Theo van Gogh zei letterlijk dat de Islam uitgeroeid moest worden. Als dat geen haat is. Hitler zei overigens hetzelfde, maar dan over het Jodendom. Alleen kan men tegenwoordig geen parralel meer trekken doordat men verblind is met haat. Als nederlanders nu echt zo tolerant zijn dan probeer die tolerantie dan ook te blijken door op een verstandige manier kritiek te geven. Want als iemand zich beledigd voelt door bepaalde kritiek dan zal hij of zij nooit maar dan ook nooit luisteren naar de kritiek zelf. Als het al kritiek is.

Een mooi voorbeeld van het wegkwijnen van de tolerantie is het journaal van vandaag. Ik zag een fragment waarbij een marokkaan ogende persoon die in feite half nederlander, nederlandse moeder, en half surinamer is, surinaamse vader, in een discussie over de moord door veel mensen werd toegeroepen dat ie terug moest naar zijn eigen land. Toen hij aangaf dat ie geen marokkaan was werd er aan hem gevraagd waarom hij dan zo�n grote klep had en waarom hij vieze moslims zat te verdedigen.

En toen dacht zo ken ik de nederlanders weer!

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:15

Ik hoop dat de discussie (hier of ergens anders) net zolang doorgaat totdat  niemand zich meer bedreigd voelt voor zijn mening, zijn afkomst of zijn gedachtengoed.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:00

Nou, Merjem, het leeft kennelijk! Dus lijkt me best goed dan om erover te praten. 

 

(en behoudens enkele wanklanken gaat het toch ook best zo?)

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 13:55

En DHC die over hirsi ali hun mening laten horen, Hirsi Ali voelt zicht bedreigt en de gozer wordt veroordeeld? Snap ik ff niet geld dit alleen voor mensen die over islaam praten hun mening mogen laten horen ? want als van Gogh over de islaam voel ik me bedreigt en niemand die wat doet.

Dat is jammer, want dat is nou niet iemand waar je je bedreigd door hoefde voelen.

Maar over de rest: heb jij deze thread wel eens helemaal gelezen? Want het antwoord op je vragen staat er bet vaak en het is in elk geval niet zo oneerlijk als je denkt.
Als DHC een liedje schrijft over AHA dat kritisch is, beledigend, maar zonder te dreigen met geweld, dan kan AHA dat heel vervelend vinden, maar dan had DHC denk ik niet politie/justitie op zijn dak gehad. Kritiek op de bijbel en daarvoor veroordeeld? Dat is wel echte onzin. Ik neem niet aan dat er de afgelopen 206 jaar in nederland iemand is veroordeeld vanwege kritiek op religie.
Het is heel simpel: zo gauw je begint te dreigen fysiek geweld te plegen (met woorden of fysiek) of anderen daartoe oproept dan ga je te ver, denk ik zo. Ik hoop dat het juridisch ook niet strenger wordt dan dat.
(een voorbeeldje: als Van Gogh moslims op straat individueel had lastigevallen met zijn beledigingen en dat op een dreigende manier had gedaan - stemverheffen, verwijten, doorgang blokkeren -, dan was het h��l anders geweest. Een verschil van dag en nacht.)

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 13:53

Sallaam ahleikom

Oh ja remco ?

Kan je me vertellen waarom die gozer van DHC opgepakt is?

Kan je me vertellen waarom de imaam die het over homo's had het land was uitgestuurd?

wil ik graag weten hoor

wasallaam

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 13:48

Salamoe 3alaikoum broeders en zusters en een goede avond voor de niet moslims,

Wat ik me afvraag, hoelang gaat deze discussie nog door?

gegroet en m3a salama merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 13:33

Sallam ahleikom

Kimmie zegt:

Dus je zegt hier dat je dan die Imaan ook laf vermoord moet worden door de een of andere doorgedraaide holebi? 

Beste Kimmie heb je goed gelezen wat ik heb geschreven ? heb ik geschreven dat de imaam ook laf vermoord moet worden weet je dat echt zeker dat ik dat heb geschreven dan ben ik wel erg benieuwd

Sorry als je me verkeert hebt begrepen maar ik bedoel dus, Als een moslim bijv. over een jood praat binnen de kortste tijd zie je de ME om je heen ? Vrijheid van meningsuiting? Blijkbaar heb ik er geen recht op. Praat ik over Jezus en de bijbel die fouten bezit, Heel nederland op me kop en dan word ik veroordeeld voor 10 jaar alleen voor mijn mening, Figuurlijk. En DHC die over hirsi ali hun mening laten horen, Hirsi Ali voelt zicht bedreigt en de gozer wordt veroordeeld? Snap ik ff niet geld dit alleen voor mensen die over islaam praten hun mening mogen laten horen ? want als van Gogh over de islaam praat voel ik me bedreigt en als ik aangifte doe of een proccesverbaal wordt die gewoon negeerd ? Dat Zit me dwars en kan iemand me uitleggen of ik en de buitenlanders wel recht hebben op vrijheid op meningsuiting?

Ik geef zelf toe dat die man niet zo vermoord moest worden maar wij moslims moesten hem met wijzewoorden tegenspreken, maar ja het is al gebeurt.

Wassallaam

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 13:33

Malcolm X schreef:

Akbash heeft het over geweldadige teksten in de Koran, geef dan duidelijke verwijzingen naar deze teksten. Dit is toch niet teveel gevraagd als je van plan bent om een religie met al haar aanhangers in een kwaad daglicht te stellen.

Prima! op ieder vredelievend vers van jou, plaats ik een geweldadig vers ok?

succes Akbash

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 13:27

Mijn God is daar niet de schuld van,maar die persoon zelf!Niet de islam is gewelddadig,maar de persoon zelf is gewelddadig.Het is voor mij duidelijk dat mijn God dit soort gedrag niet toestaat.

Ik denk dat geen ��n God daar schuld aan is Zahra, maar inderdaad zoals je zegt die persoon zelf, maaaaar die persoon heeft wel een levensovertuiging gebaseerd op jou lieve tolerante perfecte Islam, alleen is die Islam van jou in de ogen van die persoon wel een heel andere Islam.
Zahra, ze zeggen wel eens "liefde maakt blind", in jou liefde voor de Islam zie je alleen maar het positieve van je religie.
Maar allerlij interpretaties zijn mogelijk in de Islam, die moordenaar van T.v.G, ik weet zeker dat ie zich een vrome moslim vindt die zich houd aan de regels die zijn voorgeschreven binnen de Islam.
In zijn ogen dacht ie waarschijnlijk een goede daad te doen door die lasteraar van een van Gogh te vermoorden voor Allah.

Ik probeer te zeggen,dat die uitspraken niet alleen gedaan worden omdat iemand om zijn uitspraken is vermoord....ik moest ff kwijt dat dit soort uitspraken is,wat ik als moslima al een hele tijd voel om me heen,met of zonder theo van gogh.Het is niet uit de lucht komen vallen sinds Theo weet je...

Dat ben ik met je eens, dit was als het ware de druppel die bij veel mensen de emmer deed overlopen.

vr.gr Akbash


 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 13:15

Als Theo van Gogh al die dingen die hij gezegd heeft niet over de Islam ging maar over het Jodendom dan weet ik vrijwel 100% zeker dat hij al tientallen rechtszaken aan zijn broek had gehad en hij als een anti-semiet neergezet zou worden.

Sterker nog: sommige mensen vonden hem ook een antisemiet. Met andere religies ging hij niet anders om, geloof ik, zij het dat het accent de laatste jaren misschien op de islam lag. Dat vind ik gezien de dingen waarop hij reageerde (een bepaalde manier van geloven met opleggen van moraal -zie een vorige post van mij, pagina 3 van deze thread, denk ik) niet zo vreemd.
Ach, het is jammer dat mensen zich door hem hebben laten beledigen of opfokken. Hij uitte zijn mening dikwijls op een lompe manier, maar niet hatelijk. Als Van Gogh kritiek had op iets dat je na ligt, dan moest je wel een olifantenhuid hebben, maar bij kritiek bleef het dan ook en dat hoeft nooit schadelijk te zijn als je ermee kan omgaan. Toch?

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 13:08
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Daar ben ik het mee eens, als hij dit met verzen uit de Thora van de Joden had gedaan zou de reactie heel anders geweest zijn. Het punt is uiteindelijk niet Van gogh of Pim maar er is al lang een vijandigheid tegenover de Islam, dit werd alleen maar verstrekt door de media, gebeurtenissen zoals de dood van Gogh zijn dan een aanleiding om de opgekropte haat naar buiten te  brengen.

Wat me ook stoort zijn de 'moslims' die op tv komen en roepen dat van Gogh een 'vriend' was. De moord op hem is fout maar hij was een vijand van ons en dat blijft hij na zijn dood ook.

 Natuurlijk zou die reactie dan anders zijn geweest, er is geen ��n religie waarbij de gelovige  zich zo op de kast laat jagen als de Islam.
Niets mag er verkeert gezegt worden over de profeet, want dat wordt gelijk opgevat als vijandigheid, en als je een boek schrijft waarin vage verwijzingen worden gegeven van de onvolkomenheden binnen de Islam, krijg je eeen Fatwa naar je hoofd geslingert, waarin de moslim wordt opgedragen om je te doden.(Salman Rushdie).
Voor de provoceurs(?) onder ons natuurlijk niets leukers als tegen de Islam schoppen, reactie volgt onvermijdelijk.
Maar jij bent wel heel eerlijk Saladin door te beweren dat de moord fout was, maar dat hij een vijand was en blijft ,ook na zijn dood. Ik denk dat veel moslims zo denken, maar dit uit zogenaamd fatsoen niet toe willen geven.

gr Akbash

 

 

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 12:54

akbash,

ik kan niet accepteren dat mensen dit doen ,en de naam roepen van mijn God.

Mijn God is daar niet de schuld van,maar die persoon zelf!Niet de islam is gewelddadig,maar de persoon zelf is gewelddadig.Het is voor mij duidelijk dat mijn God dit soort gedrag niet toestaat.

 

In eerste instantie geplaatst door akbash

]

Die text die je aanhaalt uit het condoleance register heeft niets te maken met het in twijfel trekken van de tolerantie in Nederland, het is een persoonlijke uitspraak, en in zoverre begrijpbaar dat het inderdaad niet tolereerbaar is dat iemand om zijn woord vermoord wordt, net zo goed als het niet tolereerbaar is om met geweld te dreigen, maar dat wordt ook niet gedaan in de text die je aanhaalt.


Ik probeer te zeggen,dat die uitspraken niet alleen gedaan worden omdat iemand om zijn uitspraken is vermoord....ik moest ff kwijt dat dit soort uitspraken is,wat ik als moslima al een hele tijd voel om me heen,met of zonder theo van gogh.Het is niet uit de lucht komen vallen sinds Theo weet je...

greetz

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 12:46
Nee Zahra,  het was niet speciaal naar jou toe gericht.
Het punt wat ik wil maken is dat het een illusie is dat moslims wel zogenaamd vredelievend en tolerant zouden zijn, en niet zouden discrimineren.
Binnen zowel de moslims als de niet-moslims zijn vredelievende tolerante mensen, en mensen die dat niet zijn, en het discrimineren op geloof of wat dan ook gebeurt net zo zeer onder de moslims als niet-moslims.
Of Nederland tolerant is? dat ligt er aan waarmee je het vergelijkt, in ieder geval toleranter als de meeste landen die ik ken in de wereld. Trouwens die tolerantie houd o.a ook in dat je duidelijk je mening mag ventileren over van alles, en hiervoor niet vermoord wordt.
Die text die je aanhaalt uit het condoleance register heeft niets te maken met het in twijfel trekken van de tolerantie in Nederland, het is een persoonlijke uitspraak, en in zoverre begrijpbaar dat het inderdaad niet tolereerbaar is dat iemand om zijn woord vermoord wordt, net zo goed als het niet tolereerbaar is om met geweld te dreigen, maar dat wordt ook niet gedaan in de text die je aanhaalt.
Waar ik mij aan erger is de bewering dat die moord niets met de Islam te maken heeft, en dat de Islam een religie van vrede en tolerantie zou zijn.
En dit is voor mij een pertinente leugen, de Islam bied de mogelijkheid om op verschillend manieren geinterpreteerd te worden, afhankelijk van je eigen invulling die je er aan wil geven. Die kan vredelievend zijn en tolerant ,maar ook het tegenovergestelde.
De Islam is op het moment als het ware een verzamelnaam van de verschillende overtuigingen van overgave tot Allah.
En ��n van die overtuigingen wordt niet getolereert, dat is de overtuiging van de fundamenteel intolerante extremistische Islam, die daarom ,naar mijn mening, "afgesneden" moet worden van de vredelievende tolerante vorm van de Islam.
Maar zoals ik al eerder zei, dat doet pijn, want het is snijden in eigen vlees!
 
groetjes Akbash.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 11:43

Daar ben ik het mee eens, als hij dit met verzen uit de Thora van de Joden had gedaan zou de reactie heel anders geweest zijn. Het punt is uiteindelijk niet Van gogh of Pim maar er is al lang een vijandigheid tegenover de Islam, dit werd alleen maar verstrekt door de media, gebeurtenissen zoals de dood van Gogh zijn dan een aanleiding om de opgekropte haat naar buiten te  brengen.

Wat me ook stoort zijn de 'moslims' die op tv komen en roepen dat van Gogh een 'vriend' was. De moord op hem is fout maar hij was een vijand van ons en dat blijft hij na zijn dood ook.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 7>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.