Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenTheo van Gogh -Vermoord

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 4567>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Theo van Gogh -Vermoord
    Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:49
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asallam aleikum,

Wat ik even kwijt wil..

steeds hoor ik maar dat nederland zo tolerant is...ik als rastechte nederlandse moet daarvan kotsen!

Wat is mijn wereld veranderd sinds ik moslima ben...wat zijn die 'nederlanders 'een vredelievend volkje.

De onverdraagzaamheid is niet begonne bij de dood van theo van Gogh.Het speelt al heel lang.

Ga maar eens kijken op de condoleance registers kijken hoe 'verdraagzaam en vredelievend' Nederland is.

vb

wij hebben straks niks meer te vertellen is ons eigen land

stuur ze terug naar hun eigen land

Echte Nederlanders..... het word tijd dat we er iets aan gaan doen, dit loopt de spuigaten uit godverdomme!!!!

En denk nou niet dat dit door verdriet en woede komt,dit is de sfeer die ik voel sinds ik moslima ben.De sfeer van tolerant nederland

 

Idd rotte reacties, maar draai je het verhaal niet een beetje om?  Het ging hier om intolerantie van extremistische moslims die dat vergolden met een laffe moord...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 17:30
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Sallam ahleikom

Kimmie zegt:

Dus je zegt hier dat je dan die Imaan ook laf vermoord moet worden door de een of andere doorgedraaide holebi? 

Beste Kimmie heb je goed gelezen wat ik heb geschreven ? heb ik geschreven dat de imaam ook laf vermoord moet worden weet je dat echt zeker dat ik dat heb geschreven dan ben ik wel erg benieuwd

Sorry als je me verkeert hebt begrepen maar ik bedoel dus, Als een moslim bijv. over een jood praat binnen de kortste tijd zie je de ME om je heen ? Vrijheid van meningsuiting? Blijkbaar heb ik er geen recht op. Praat ik over Jezus en de bijbel die fouten bezit, Heel nederland op me kop en dan word ik veroordeeld voor 10 jaar alleen voor mijn mening, Figuurlijk. En DHC die over hirsi ali hun mening laten horen, Hirsi Ali voelt zicht bedreigt en de gozer wordt veroordeeld? Snap ik ff niet geld dit alleen voor mensen die over islaam praten hun mening mogen laten horen ? want als van Gogh over de islaam praat voel ik me bedreigt en als ik aangifte doe of een proccesverbaal wordt die gewoon negeerd ? Dat Zit me dwars en kan iemand me uitleggen of ik en de buitenlanders wel recht hebben op vrijheid op meningsuiting?

Ik geef zelf toe dat die man niet zo vermoord moest worden maar wij moslims moesten hem met wijzewoorden tegenspreken, maar ja het is al gebeurt.

Wassallaam

Het kwam erop neer dat je zei dat een opruiende iman een rechtszaak aan z'n broek krijgt, en dat iedereen dat ok vindt, maar dat ze het dan allemaal fout vinden als TvG vermoord wordt voor kritiek op de islam.  Je vond dat een gelijke behandeling moest, dat kan je dus ook zien als iman moet ook laf vermoord worden...

Wat bedoel je trouwens met de rood gequote tekst?  Niet ZO vermoord...  Je wou m dus wel vermoord zien of? Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 17:37
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Dan wil ik niet over veroordeling msschien wel daar kan ik je geen volle 100% gerantie van geven maar ik zal je garederen dat er genoeg maar dan ook genoeg mensen zijn opgepakt vooral moslims(jongeren) waarvan sommige teksten uitriepen als 'hamas hamas alle joden aan de gas' dat te vergelijken is met wat Theo van Gogh heeft gezegd dat de Islaam moet worden uitgroeid en ga me niet komen vertellen dat dat niet of hetzelfde neer komt.

Nazisme is hier heel erg verboden, en dit valt daar behoorlijk onder, gok ik zo...  Je hebt hier natuurlijk ook het verleden tegen, en de grootste kater die Europa ooit gehad heeft.  Niemand verwacht immers dat hier ooit moslims gaan worden uitgeroeid (nu ja de meesten niet), maar vergaste Joden zijn er in grote getalen geweest en de joodse gemeenschap lijdt daar nog steeds onder. Nazisme heeft bewezen gevaarlijk te zijn.  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 02:49

assalamoe aleikum en hallo voor iedereen,

Net als veel mensen ben ik ok geschokt door de moord op TvG.
Ik heb alle reakties kunnen lezen en ben het met veel meningen eens. Ik kan niet alles quoten, maar vooral de bijdrage van Amier, abou Jabir en Brigitte vind ik

en ook ik, als nederlandse moslima heb weer van twee kanten gemerkt dat veel mensen met haat gevoelens naar elkaar lopen. Ik hoop dat door discussies zoals deze meer mensen stoppen met generaliseren. Ik merk ook hier weer dat het toch een beetje wij/zij wordt en dan moeten wij die kloof weer dichten!!

salaam rafiaa

 

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Gart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 04:35

Beste vrienden en vriendinnen,

De meeste reacties hier zijn heel bemoedigend. Ik ben nieuw hier, dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Gart, ik ben Nederlander van geboorte en homo. Mijn vriend, met wie ik al 17 jaar samen ben, is zwart, Amerikaan en een praktiserend gelovige protestant. Ikzelf was ooit Katholiek, maar ik geloof niet meer in de kerk, in georganiseerde religie en sta sceptisch tegenover iedereen die meent te weten wat God wil en bedoelt.

Op TV zag ik een Marokkaan die met het ene woord de moord op Van Gogh veroordeelde, want iemand doden mag niet, maar met dezelfde adem zei dat de moordenaar door Allah gezonden was om Van Gogh een kopje kleiner te maken. Het was de wil van Allah en de moordenaar was slechts zijn instrument. Dat vind ik dus typisch zo'n hypocriete houding die je in elk geloof tegen komt. Iedereen legt de heilige boeken uit zoals het in zijn straatje past.

Nu staat het iedereen vrij te geloven wat ie wil, maar ook om NIET te geloven wat ie wil. De Koran, de bijbel, de thora, de paus, de kerstman, sinterklaas, schudt het maar in mijn pet; het zijn allemaal producten van De Mens en deze is per definitie onvolmaakt. Volgens het boeddhisme is de onvolmaaktheid van de mens juist zijn reden tot bestaan, want hoe kun je nog iets leren als je al volmaakt bent?

In dit land mag je zeggen wat je denkt, maar er zijn ook dingen die niet mogen. je mag niet discrimineren, je mag niet aanzetten tot haat of geweld tegen bepaalde groepen mensen. Homo's, joden, moslims, vrouwen, je mag ervan denken en zeggen wat je wilt, maar je mag niet oproepen tot geweld tegen deze groepen. En als je het daarmee niet eens bent, mag je dat ook zeggen.

Als Van Gogh iets gezegd heeft over de Islam dat beledigend is, of waarvan moslims denken dat het aanzet tot haat en geweld tegen hun gemeenschap, dan zijn er juridische wegen die ze kunnen bewandelen om Van Gogh aan te pakken. Mensen die niet kunnen leven met ons recht op vrije meningsuiting, die moeten hun biezen pakken en gaan wonen in een land waar vrije meningsuiting niet bestaat.

Blijkbaar bestaat er in Nederland een groep van zo'n 150 "extremistische moslims" die door de AIVD in de gaten wordt gehouden. Mijn mening; zet die hele groep het land uit. Nu, zonder dralen. We leven in een tijd waarin we het tegen terrorisme moeten opnemen om ons gedachtengoed te beschermen. Ik vind dat de tijd waarin op dit vlak harde bewijzen nodig zijn voorbij is. Heeft iemand een andere dan de Nederlandse nationaliteit en houd hij zich schijnbaar / blijkbaar bezig met anti-Nederlandse of anti-Westerse activiteiten, zet hem dan onmiddellijk op het vliegtuig. Afwachten of zo iemand ook werkelijk overgaat tot misdaden is niet langer acceptabel. Imams die oproepen tot haat en geweld, of die onze westerse opvattingen veroordelen; buiten gooien. Vandaag nog.

Dit komt OOk de diverse allochtone bevolkingsgroepen ten goede. Op dit moment kun je er donder op zeggen dat iedere duidelijk herkenbare moslim en moslima in de ogen van de autochtoon verdacht is. Moslims die hun opvattingen en overtuigingen uitdragen door middel van hoofddoek of baard raken op die manier gestigmatiseerd en ge-isoleerd. De meeste mensen komen niet op deze website en zijn zich er niet van bewust dat islamitische extremisten een piepkleine minderheid vormen, dat veruit de meeste moslims vredelievende mensen zijn als ieder ander, die de moord op Van Gogh veroordelen en afwijzen. Maar de Nederlandse moslims moeten hun standpunt duidelijk maken. En ze moeten zich onvoorwaardelijk uitspreken voor het recht van eenieder om zijn leven in te richten zoals hij of zij dat wil, te denken en te zeggen en te doen wat hij of zij wil, zonder veroordeling, zonder dreigementen.

Ik vind dat Nederland open moet staan voor mensen van alle achtergronden en overtuigingen, zolang iedereen de rechten van een ander respecteert. Wat ik doe met mijn lijf en mijn leven, welke kleren ik draag of muziek ik maak, of ik wel of niet gelovig ben, moet ik allemaal helemaal zelf weten. Als ik vind dat mensen, die hun hele denken en leven laten voorschrijven door een pastoor, dominee of imam, een gaatje in hun hoofd hebben, dan moet ik dat kunnen zeggen, zonder vrees voor bedreigingen of lichamelijk letsel. Als jij het daarmee niet eens bent, geldt voor jou hetzelfde; jij moet dat kunnen zeggen, zonder vrees voor bedreigingen of lichamelijk letsel.

Ik wens iedereen het beste toe en hoop dat we er samen ooit in slagen van Nederland het vrije land te maken waarvan we ooit dachten dat het dat was. Een land waar iedereen, vrij van vrees, kan leven zoals hij of zij wil. En als we daarvoor, om te beginnen, een handvol extremisten (van welke overtuiging dan ook, kaalkoppen inbegrepen) het land uit moeten gooien, dan moet dat maar.

Vrede!

Gart

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 04:55

Hallo Gart, en welkom op het forum.

Weet je wat ik me afvraag; waarom moet het perse zo zijn dat iedereen elkaar vrij mag kwetsen? Waarom mag niemand zich oprecht beledigt voelen door de uitspraken van een ander? Als iemand moslims categorisch aanduidt als geitenn*#kers, Allah als een varken enz., waarom mogen we ons dat niet aantrekken?

Sinds een paar dagen hoor ik overal: "Ik moet mogen zeggen wat ik wil!" en "ik heb recht op vrijheid van meningsuiting!"

Maar betekend dat dat beledigen en kwetsen de norm moet worden? Is het niet altijd zo geweest dat "fatsoen" o.a. betekende dat je ander in z'n waarde laat? Hoe waardeer jij het als jij als homo en ziek persoon wordt genoemd? Een varken?

Dat wil je niet neem ik aan, en je zal misschien dmv een rechtzaak proberen diegene die jou zo beledigt heeft te straffen. Dit soort dingen mogen immers niet gezegd worden, dat gaat in tegen de tolerantie die in nederland gemeengoed is, met respect voor alle groepen en overtuigingen. Toch?

Begrijp je wat ik wil zeggen? Uitspraken als die van Gogh deed zouden mijns inziens publiekelijk afgekeurd moeten worden, net als de uitspraken die bv homo's als "untermensch" afschilderen. Als atheist mag je gelovigen achterlijk vinden en je mag dat wat mij betreft ook zeggen, maar schelden... waarom? Als moslim, jood of christen mag je homo's zondaars vinden, zo staat dat immers in de boeken waar je in gelooft, maar schelden en beledigen.... waarom?

Wist je trouwens dat als ik jou zou uitschelden voor bv "varken" of "varkenn*#ker", ik strafbaar ben volgen de nederlandse wet? Zal wel zo'n wet zijn uit de jaren vijftig, toen elkaar de grond in trappen nog niet een onvervreemdbaar grondrecht was voor iedere nederlander.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:03

Applaus Gart!

Elk woord van je stuk onderschrijf ik.

Toevoegen wil ik nog dat de Nederlandse moslims die ook jouw stuk volledig onderschrijven zich ook daadwerkelijk hard moeten maken voor het Nederlands recht. Dat zij bijv. de Staat helpt door elke moslim-fundamentalist die het geloof boven de Nederlandse wet stelt aanwijst. Verder mogen van mij ook alle 'vrienden' en 'eensgezinden' van de lijst van '150' direct en zonder pardon het land uitgezet worden. Gisteren hoorde ik een getal van 50.000. Als er 20 islamieten voor mij staan, staat er echt niet op hun voorhoofd geschreven wie van hun de extremisten zijn. Wel weet ik dat die extremisten die daar dus tussen zitten anti-westers zijn en mij (+ zeker Gart als homofiel zijnde) veroordelen. Op zich niet zo erg, zij het dat deze extremisten ook in staat zijn een mes in mijn rug te steken. En hier nog trots op zijn ook! Dat alles in naam van hun maar ook van jullie Allah. Zij verzieken het gewoon voor iedereen hier in Nederland!

Terug naar boven
Gart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:06

Hallo Amier, bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat je nergens een lijn kunt trekken. Want wie zal bepalen waar die lijn moet liggen? Ik was het altijd oneens met Van Gogh en ik vond hem een vreselijk mens. Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen het nodig vinden anderen te beledigen en te kwetsen, maar wie zal bepalen wat je nog wel mag zeggen, en wat niet meer? De wet trekt de lijn bij aanzetten tot haat en geweld tegen bepaalde groepen. Dat mag dus niet en jaren geleden is een religieuze fanatica die blaadjes verspreidde waarin op religieuze gronden werd aangezet tot haat tegen homo's (alle homo's dus, niet alleen bepaalde homo's), daarvoor de bak ingedraaid. Want dat mag dus niet.

Ik vind het ook niet leuk om uitgescholden en vernederd te worden en ik leef als homo met de realiteit van discriminatie, belediging en bedreiging met geweld. Mag iemand mij een vuile flikker noemen? Helaas wel. Ik kan het oneens zijn en mag dat ook zeggen. Gelukkig wel.

Groet!

Gart

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:23
Ik wil wel even iets zeggen: In het dagelijkse leven een keer uitgescholden worden, ok. Je kan omdraaien en weglopen. Iemand als TvG die zo in de media staat, en je dus haast wel MOET lezen of zien wat hij zget of schrijft (hij bereikt niet alleen de moslims, maar heel nederland. Ook de rascisten onder ons). Als je dan een glipper maakt en ons ...ne...rs noemt, ok.. Kan je later nog 'rechtzetten'. Maar zomaar, sporadisch en haast elke vrijdag stond er in de metro wel weer iets rascistich wat echt niks met meningsuiting te maken had. Iedereen wist Tvg's mening ondertussen wel. Waarom HERHALEN? Wat ik dus hiermee wil zeggen: ja, je hebt t recht om je mening te uiten. Maar wat als je het BLIJFT herhalen? Iemand die bekend is en naar wie dus geluisterd wordt? Ik vind dat DAT dus niet mag. Dat is zeker wel aanzetten tot haat ed. En Geert Wilders: UitWASSEN van de islaam. Is dat niet oproepen tot iets?
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:35

Ik ben het ook niet eens met soortgelijke uitspraken. MAAR... In Nederland bestaan er wetten die bepalen wat wel en wat niet kan. Theo van Gogh bijv. is vaak voor het gerecht gedaagd voor de uitspraken die die gedaan heeft.

Waar het hier feitelijk om draait is dat er extremisten zijn die eigen rechter spelen en bepalen dat iemand DOOD moet (in naam van waar hij in gelooft). Dit terwijl de doodstraf niet eens in Nederland bestaat (gelukkig). Dit kan en mag gewoon niet in dit land! Binnen de wetten van Nederland mag je doen en laten wat je wilt. Maar het geloof mag nooit iemands wet bepalen. Tenminste niet hier!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:37

En Geert Wilders: UitWASSEN van de islaam. Is dat niet oproepen tot iets?

Wat heeft Wilders nu weer gezegd dan? (Ik heb het niet gehoord.)

Terug naar boven
Borz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:39

Ons standpunt betreffende de dood van Van Gogh

 

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Via deze weg willen wij namens Stichting as-Soennah en team al-Yaqeen laten weten dat we het doden van Theo van Gogh afkeuren. De weg van de kogel is namelijk niet de weg die wij als moslims dienen te bewandelen. Ongeacht wat wij vinden van Van Gogh.
Valsheid dient namelijk met waarheid bevochten te worden, dit is de weg die wij bewandelen sinds de haatcampagne tegen de islam begonnen is. Wij hebben ons best gedaan om dit, waar mogelijk, openlijk kenbaar te maken, en wij hebben altijd mensen aangespoord om alle legitieme middelen te gebruiken om de leugens en laster tegen onze religie en onze mensen tegen te gaan. Helaas moeten wij vechten voor wat openbaarheid, terwijl er voor het zaaien van haat vrij baan wordt gemaakt. Door het afhouden van een weerwoord stapelen de emoties zich onnodig op.
De Islam is echter een religie waar handeling niet op emotie gebaseerd moet zijn, wij volgen slechts een weg die uitgestippeld is door de Almachtige Schepper die deze via boodschappers aan ons getoond heeft. Wij keuren deze daad dan ook af vanuit een Islamitisch standpunt. De mensen die deze daad wijten aan de Islam zijn mensen die de Islam niet kennen of niet begrijpen. Wij adviseren hen om kennis op te doen over hetgeen ze zeggen alvorens ze dergelijke uitspraken doen. Deze personen gooien olie op een vuur dat wij al geruime tijd proberen te blussen en waaruit nu gloeiend hete vonken ontsnappen.
Wij vragen iedereen dan ook om het hoofd koel te houden en zich niet door emoties te laten leiden. Wij vragen vooral de jongeren in het land om niet te gaan provoceren en om zich ook niet te laten provoceren. Geduld is een schone zaak die in de Islam hoog in het vaandel staat, dus hebt allen geduld met de beproevingen die komen gaan.

 

www.al-yaqeen.com
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:40

Hoi Brigitte,

Ik vind het wel erg vreemd dat je zegt dat alle "vrienden en eensgezinden" direct en zonder pardon het land zouden moeten worden uitgezet.

Stel je voor dat zijn beste vriend niet zijn standpunten en opvattingen deelt...moet die dan ook het land uit?

Mijn twee beste vrienden zijn overtuigd christen...en we zijn het met name over bepaalde oorlogen en situaties in de wereld helemaal niet met elkaar eens. Maar toch blijven we echt vrienden (we kennen elkaar ook al ongeveer 30 jaar).

En wat doe je met misdadigers van Nederlandse origine die hun eigen wetten boven de Nederlandse wetten stellen?

Terug naar boven
tolika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 05:57

oke in dit land is vrijheid van meningsuiting heel belangrijk

en die vrijheid  is er ook,

maar er  zijn twee dingen:  je mening uiten en beledigen ,vernederen, het laag maken van iemand/iets

iets wat heel heilig voor een bepaald groepiring is

en waarbij je een groot deel van die mensen kwets en pijn doet.

en andersom mag het niet, dat luid dat niet iedereen in dit land zijn mening mag uiten (zo wordt dat tegenwoordig genoemd,mening uiten)

dit mag absoluut niet nogmaals gebeuren en ik ben zeker tegen zulken aanslagen. niemand heeft het recht iemand te doden

vooral wij niet , met een slechte naam in dit maatschapij

maar ik vind wel dat hij het zelf heeft uitgelokt, als je mijn mening vraagt.

het heeft mij ook pijn gedaan toen ik het filmpje zag van theo en hirsi

kom op man , de koran  daar ga je toch niet mee spelen

terwijl je niet eens weet wat er staat. jammer echt jammer

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:08
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Ik ben het ook niet eens met soortgelijke uitspraken. MAAR... In Nederland bestaan er wetten die bepalen wat wel en wat niet kan. Theo van Gogh bijv. is vaak voor het gerecht gedaagd voor de uitspraken die die gedaan heeft.

Waar het hier feitelijk om draait is dat er extremisten zijn die eigen rechter spelen en bepalen dat iemand DOOD moet (in naam van waar hij in gelooft). Dit terwijl de doodstraf niet eens in Nederland bestaat (gelukkig). Dit kan en mag gewoon niet in dit land! Binnen de wetten van Nederland mag je doen en laten wat je wilt. Maar het geloof mag nooit iemands wet bepalen. Tenminste niet hier!

Ik weet niet of hij voor het gerecht gedaagd is, ik weet wel dat als een imam homo's ziek noemt uitbundig voor het gerecht gedaagd wordt en een boete of zo krijgt (en het stempeltje met extreem) en TvG bleef en bleef en bleef maar doorgaan. Ook al issie eens veroordeelt. En Balkenende vond dat men het koningshuis niet mocht bespotten, maar ondertussen mag iemand wel ALLES om zich heen de grond in trappen en mensen OPZETTELIJK pijn aandoen. Want dat deed hij. En men mag zeggen wat ze willen, IK ben zo opgevoed dat ik ANDEREN moet waarderen en respecteren en als ik het ergens niet mee eens ben, ik daarvan weg KAN en MAG lopen. Dat noemt men menselijkheid. En ik kan en mag mijn mening ook verkondigen.

En ik heb niet gezegd dat je iemand hierom mag vermoorden, maar je moet zo iemand wel de halt toeroepen en niet verder laten provoceren. Dat is ook een groot probleem. Vrijheid van meningsuiting: JA, mensen opzettelijk pijn doen en vernederen: NEE.

Nogmaals, ik ben het niet met de moord eens, maar kan me er ook niet aan onttrekken dat je het zo wel uitlokt (dat wil niet zeggen dat je het verdient!). Als ik nu de straat op stap en ik scheld iemand helemaal verrot en blijf hem nog even achternalopen schelden, krijg ook ik een rotschop. of erger.

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:11

Ik vind het niet raar dat ik dat zeg omdat ik zelf mijn vrienden uitzoek. Zo heb ik geen vrienden die homo-haters zijn, zo heb ik geen vrienden die blindelings rascist zijn, zo heb ik geen vrienden die blindelings extreem-christen zijn (ja, ja die zijn er ook!) en ga zo maar door. Zij zijn mijn vriendschap niet waard. Ik ken ze overigens wel omdat ik ze tegen kom in de samenleving en dan veroordeel ik hun gedrag (soms is discussie mogelijk). Maar vrienden zijn het zeker niet. Dus naar mijn mening kan iedereen zijn vrienden zelf uitzoeken(familie overigens niet) en als je iemand van deze lijst jouw 'vriend' noemt dan deug je in mijn simpele redenatie zelf dus ook niet. Het gaat hier immers over extreme personen die zelfs kunnen doden. Dit mogen van geen een respectvol en normaal denkend mens vrienden zijn!

Een misdadiger vind ik een ruim begrip maar ik neem aan dat je doelt op degene die zonder respect jegens de ander handelt. Als voorbeeld zal ik dan maar de SGP (gereformeerde stroming binnen het Christendom) noemen. Een vrouw mag geen lid zijn van die partij. Hier ben ik zeer, zeer tegen omdat dit dus discriminatie is. Echter dit 'gevecht' wordt op de justiti�le manier uitgevochten. Feit is dat ik geeneen sgp'er ken die een moord heeft gepleegt in naam van God of dit ook maar beraamd. Als dit wel het geval is dan is zo iemand naar mijn mening 'staatsgevaarlijk' en zal hij in ieder geval levenslang achter de tralies moeten belanden.

Wat betreft de groep die van mij per direct over de grens mag worden gezet dan zijn dit de figuren die gewoonweg al niet van de westerse cultuur houden (maar hier wel wonen). Zij veroordelen onze vrijheid zelfs. Wat doen ze hier? Ik ga er vanuit dat deze mensen ook achter Osama Bin Laden staan en bezig zijn met hun Jihad. Een oorlog tegen MIJN cultuur (nog wel in MIJN cultuur en zonder dat ik hierom vraag). Nou sorry hoor, maar als mijn cultuur je niet aanstaat, ga dan lekker naar een land dat wel bij je past (trouwens ze hebben vaak ook nog 2 paspoorten, zo'n probleem is dat dus niet om terug te gaan).

Ik hoop dat ik e.e.a. nu meer heb verduidelijkt

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:21

Borz van www.al-yaqeen.com
 schreef:

Wij keuren deze daad dan ook af vanuit een Islamitisch standpunt. De mensen die deze daad wijten aan de Islam zijn mensen die de Islam niet kennen of niet begrijpen.

En wat is dat Islamitisch standpunt dan wel?

Muhammed zelf kon geen kritiek verdragen. Zo liet hij de joodse dichter Ka�b ibn Asjraf vermoorden omdat hij spotdichten op Mohammed had gemaakt.  ze werden namelijk vermoord in opdracht van Muhammed.
En is het niet de plicht van de soennie moslim om de profeet in al zijn daden te volgen.?

vr.gr Akbash

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:24
In eerste instantie geplaatst door tolika

oke in dit land is vrijheid van meningsuiting heel belangrijk

en die vrijheid  is er ook,

maar er  zijn twee dingen:  je mening uiten en beledigen ,vernederen, het laag maken van iemand/iets

iets wat heel heilig voor een bepaald groepiring is

en waarbij je een groot deel van die mensen kwets en pijn doet.

en andersom mag het niet, dat luid dat niet iedereen in dit land zijn mening mag uiten (zo wordt dat tegenwoordig genoemd,mening uiten)

dit mag absoluut niet nogmaals gebeuren en ik ben zeker tegen zulken aanslagen. niemand heeft het recht iemand te doden

vooral wij niet , met een slechte naam in dit maatschapij

maar ik vind wel dat hij het zelf heeft uitgelokt, als je mijn mening vraagt.

het heeft mij ook pijn gedaan toen ik het filmpje zag van theo en hirsi

kom op man , de koran  daar ga je toch niet mee spelen

terwijl je niet eens weet wat er staat. jammer echt jammer

 

Inderdaad is het niet leuk dat iemand zijn mening op zulke manier uit, maar daar kn je hem rechterlijk over aanpakken.  Dat hij het over de Koran had, of iets wat voor sommigen heilig is, maakt daar echter niks voor uit.  Alles moet bespreekbaar zijn, kritisch bekeken kunnen worden, en mee gelachen worden...  Daar staat een geloof niet boven.  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Gart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:29
[QUOTE=Borz]

Ons standpunt betreffende de dood van Van Gogh

 

 

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

<snip!>

Wij vragen iedereen dan ook om het hoofd koel te houden en zich niet door emoties te laten leiden. Wij vragen vooral de jongeren in het land om niet te gaan provoceren en om zich ook niet te laten provoceren. Geduld is een schone zaak die in de Islam hoog in het vaandel staat, dus hebt allen geduld met de beproevingen die komen gaan.

 

www.al-yaqeen.com[/QUOTE]

Ik vind het heel goed dat veel moslims organisaties deze daad openlijk afkeuren, maar alleen een standpunt innemen en openbaar maken voldoet niet meer. De moordenaar van Van Gogh is namlijk niet een enkeling, iemand die alleen gehandeld heeft, zoals Volkert, die Fortuyn vermoordde. Daartegen kun je je niet wapenen, gekken zullen er altijd blijven. Maar in dit geval is (hoogstwaarschijnlijk) sprake van georganiseerd moslimextremisme, van een executie met voorbedachte rade. Ik denk dat oproepen om het hoofd koel te houden en afkeurende geluiden vanuit moslimorganisaties niet langer voldoen. Moslimorganisaties, van welke vorm dan ook, moeten nu actie ondernemen om de georganiseerde extremisten te ontmaskeren. Ik denk dat de meeste mensen met minder geen genoegen meer nemen. Het is aan de islamitische gemeenschap om zelf actie te ondernemen en de uitwassen aan te pakken. Voor hun eigen bestwil en die van de rest van het land.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:30

In eerste instantie geplaatst door Borz

Valsheid dient namelijk met waarheid bevochten te worden

(zie ook de thread met als titel 'De Talmoed')

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:31

Met misdadigers bedoel ik geen SGP-ers die vrouwen weigeren maar topcriminelen uit bijvoorbeeld de Amsterdamse onderwereld die hun eigen wetten maken.

Je zegt dat je zeer, zeer tegen discriminatie bent...maar je doet hetzelf (misschien onbewust) ook door te zeggen dat je vrienden van de dader maar direct en zonder pardon het land uit moet zetten. Nogmaals, zijn vrienden kunnen een heel ander standpunt hebben maar toch zijn vriend zijn. Het komt voor mij dus over als discriminatie omdat je een ander het recht om hier te leven wilt ontzeggen doordat hij een vriend van de dader is.

Een ander citaat van jou was: wat doen ze hier?....ooit wel een afgevraagd wat de Nederlanders en andere westerse culturen in andere landen zijn gaan zoeken?.....Denk maar aan de Nederlanders in Zuid-Afrika....en als ik aan Zuid -Afrika denk, dan denk ik nog steeds aan het aprtheidsregime.

 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:37

akbash

Vertel jij maar waar deze hadieth vandaan komt en wie het overgeleverd heeft en of deze ook sahih (naar waarheid) is verklaard....dan zal ik het hier verder met je over hebben....(en kom a.u.b niet met die onzin site aan van answering islam wat die gaat nergens over!!!)

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:38
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Muhammed zelf kon geen kritiek verdragen. Zo liet hij de joodse dichter Ka�b ibn Asjraf vermoorden omdat hij spotdichten op Mohammed had gemaakt.  ze werden namelijk vermoord in opdracht van Muhammed.
En is het niet de plicht van de soennie moslim om de profeet in al zijn daden te volgen.?

Ach ja, Mohammed was ook maar een mens.. en een met een zekere macht. Zie het ook in tijd en context.

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:38

hey gart

Welkom op deze site....

gegroet merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:41

Hallo Amin,

Hierin wijken wij dan toch echt heel sterk van mening. Iemand die zo slecht is dat hij iemand het leven kan nemen, zal en kan ik nooit en te nimmer mijn vriend noemen. Ook al heeft die ook goede kanten. In de basis is hij dan naar mijn standaarden gewoon 'fout'. Dit is gewoonweg mijn principe. En ik vind dat een heel goed principe om eerlijk te zijn.

Over de daden die wij Nederlanders in 1500 hebben verricht kan ik heel kort zijn. Dit veroordeel ik, net als vele andere autochtone Nederlanders. Deze geschiedenis heeft een groot deel van onze cultuur bepaald. De Nederlander die net zo denkt als ik schaamt zich voor deze daden, vandaar dat onze cultuur in de basis nu zo anti-rascistisch is en vrijheid van mening zeer belangrijk is. Het is verschrikkelijk dat het woord 'apartheid' een Nederlandse uitvondst is. Het verschil echter is dat dit zich in 1500 afspeelde en dat wij nu in de huidige tijd van deze misdaden hebben geleerd. Het schijnt dat de extremisten nog steeds in het jaar 1500 leven! Het is niet van deze tijd.

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:44

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


akbash

Vertel jij maar waar deze hadieth vandaan komt en wie het overgeleverd heeft en of deze ook sahih (naar waarheid) is verklaard....dan zal ik het hier verder met je over hebben....(en kom a.u.b niet met die onzin site aan van answering islam wat die gaat nergens over!!!)

Alsjeblief. merjem

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhar i/059.sbt.html#005.059.369

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:51
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asallam aleikum,

Wat ik even kwijt wil..

steeds hoor ik maar dat nederland zo tolerant is...ik als rastechte nederlandse moet daarvan kotsen!

Wat is mijn wereld veranderd sinds ik moslima ben...wat zijn die 'nederlanders 'een vredelievend volkje.

De onverdraagzaamheid is niet begonne bij de dood van theo van Gogh.Het speelt al heel lang.

Ga maar eens kijken op de condoleance registers kijken hoe 'verdraagzaam en vredelievend' Nederland is.

vb

wij hebben straks niks meer te vertellen is ons eigen land

stuur ze terug naar hun eigen land

Echte Nederlanders..... het word tijd dat we er iets aan gaan doen, dit loopt de spuigaten uit godverdomme!!!!

En denk nou niet dat dit door verdriet en woede komt,dit is de sfeer die ik voel sinds ik moslima ben.De sfeer van tolerant nederland

 

Idd rotte reacties, maar draai je het verhaal niet een beetje om?  Het ging hier om intolerantie van extremistische moslims die dat vergolden met een laffe moord...

Waar het mij om gaat ,is dat ik steeds op tv hoor als ze het over de moord op van gogh hebben,dat dit niet kan in 'tolerant' nederland...we zijn toch 'zo makkelijk' etcetc...>>dat is een nederland van heel lang geleden waar ze het over hebben!!!e

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:55
QUOTE
"kom op man , de koran� daar ga je toch niet mee spelen"

Theo van Gogh heeft het eens gehad over de film "the life of brian".
Een parodie op de bijbel. En monty python's flying circus leefde
daarna nog lang en gelukkig.

Hoe zit het dan met de tolerantie en de vredelievendheid van de
islam?
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 06:58

Dank je akbash,

ik zal et lezen........en in et arabisch opzoeken...
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
moedjahieda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem



Salamoe 3alaikoum wara7matauALLAHI wabarakatohoe

snik, snik, snik ik hoor op de tv dat de dader waarschijnlijk van arabische afkomst is en een djellaba droeg ...verder hing er een briefje met arabische teksten aan het mes waarmee hij gestoken is....

Dit is te erg...! nog wel tijdens de ramadan de maand van de ra7ma...

Sub7anna ALLAH dit is toch niet volgens de islamitische normen en waarden, tuurlijk ik was het absoluut nooit met hem eens en hij heeft me vaak pijn gedaan met vele uitspraken, de film die gemaakt is door hem is ooka fschuwelijk maar is het niet ALLAH SWT die beslist over de dood???

Moge ALLAH jullie bijstaan

m3a salama een verontwaardigde zuster
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 4567>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.