Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mijn papa’s mening

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mijn papa’s mening
    Geplaatst op: 05 november 2004 om 09:59

Papa's reactie....

Imaan: 'Pap, hoe zou jij reageren, als je wordt aangesproken door de media op straat'?

Papa: 'vertel maar eerst hoe jij zou reageren'?

Imaan: ik zou zeggen: 'net als de vrager heb ik geen bloed aan me handen'! En jij papa...??

Papa: 'ik zou zeggen, dat het aan de overheid lig, zij willen niet dat we kinderen met de harde hand opvoeden, je krijgt gelijk de Kinderbescherming op je dak'!

Moest ik enorm om lachen, als dochter zijnde...hihihih. Humor, daar blijf je nuchter van en ik zou zeggen gebruik dat om verder te kunnen.

Mvg. Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 10:02

Salam Aleikum,

hahaha maar hij heeft wel gelijk, toch!?

Terug naar boven
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ra7matullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 10:11

Assalaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh mijn beste zuster Imaan!

Ik hoop dat het goed met je gaat alhamdoe lilah... (Ook met de anderen natuurlijk!) Toen ik jouw berichtje las, kon ik me er heel goed in vinden. Ik kan die papa zeker niet ongelijk geven!

Een aantal jaren geleden werden een aantal Marokkaanse vaders ge�nterviewd op straat, naar aanleiding van rellen in Anderlecht (Belgi�) tussen Marokkaanse jongeren en de politie Als ik me niet vergis was er een Marokkaanse jongen vermoord door de politie. Mohiem, de vaders werden ondervraagd hoe het komt dat ze hun zonen niet in toom kunnen houden en wat antwoordden die vaders..., juist hetzelfde als hierboven!!! Het is de schuld van de Belgische overheid; ze krijgen geen keuze om hun kinderen op te voeden op de 'harde' manier, omdat ze anders de politie aan hun deur krijgen... Die kinderen weten dat natuurlijk, en als hun vader hun met 1 vinger durft aan te raken, dreigt dat kind ermee om weg te lopen of naar de politie te stappen. Als ouder sta je dan natuurlijk machteloos! Dit verschijnsel treedt vaker op, net zoals je ook in de moske�en kan waarnemen!

Fie Ammanie Allah, wa salaamoe�alaikoem wa rahmatoellah  

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 10:51

Denken jullie nu echt dat de enige goeie manier op kinderen op te voeden is, door ze een pak slaag te geven?  En hoe komen die kinderen aan het idee weg te lopen of de politie te bellen, jullie doen net of dat wat algemeens is, dat zijn toch echt wel grote uitzonderingen hoor...  Ik ken geen enkel kind dat zoiets ooit gezegd heeft, of gedaan heeft...
Groetjes Kim

PS: Ik ben het helemaal eens met de overheid dat je een kind geen pijn mag doen! Ik heb niks tegen een corrigerende tik op de billen, als in niet pijnlijk, wel het kind laten schrikken, maar zelfs dat enkel met uitzondering.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kethiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 11:16
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salam Aleikum,

hahaha maar hij heeft wel gelijk, toch!?

??Waarin heeft ie gelijk?Als je eigen kind je moet dreigen met de kinderbescherming om van je af te komen, dat is een trieste zaak. Netzo als je denkt dat slaan enig gunstig effect zou hebben op je eigen kind. En dan heb ik het niet over de corrigerende tik, slaan is geen opvoeden. Sterjer nog, ik denk dat dat slaan juist een spelende factor kan zijn in het ontspoorde gedrag.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:07

Assaalamoe alykoem zuster kethiba,

hoe komt dat je posten altijd half te lezen zijn, is wel een beetje lastig voor ons...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:28
Nee nee, Abou, het posten van Kethiba gaat nu juist voor de eerste keer heel erg goed (of zij heeft het gewijzigd )
Salaam happylady
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 17:18
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salam Aleikum,

hahaha maar hij heeft wel gelijk, toch!?

 
salaam oulikoum zuster,
 
Ik ben het 100% met je eens, de jeugd van tegenwoordig krijgt veel te veel ruimte en daardoor ontstaan er problemen. Af en toe een tik (onder bepaalde omstandigheden) dus niet zinloos kan vele wonderen verichten. Degene die dit ontkennen, ontkennen een deel van de islam. (in de opvoeding wel te verstaan.)
 
wassalaam,
 
 
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 17:39

Salaam,

ik ben het eens met de zgn "pedagogische verantwoorde tik". Heb er zelf genoeg gehad vroeger, en ik ben toch redelijk goed terecht gekomen.

Maar het slaan van ouders is niet altijd pedagogisch verantwoord, ouders slaan hun kinderen maar al te vaak uit onmacht, omdat ze niet met de situatie om weten te gaan of puur uit agressie.

Teveel vrijheid is niet goed, te weinig ook niet. Onze broeder Islaam had altijd zo'n mooie slogan onder al zijn berichtjes staan: alles met "te" ervoor is niet goed, behalve tevreden.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 05:29

Ik ben het eens met amier, en daar komt nog bij dat veel ouders *vaak ook marokkaanse ouders* niet goed met hun kind kunnen praten, en het dan maar een tik verkopen en het kind heeft dus niet geleerd zijn gevoelens te uiten dmv praten.

Even iets suggestiefs:

Mohammed B was een hele normale jongen, maar werd extremist toen zijn moeder stierf.. zou het niet heel goed kunnen dat hij zich absoluut niet kon uiten en zich daardoor afzette tegen alles en iedereen, met name de nederlandse regering?
Lijkt mij opzich geen vreemde redenering.

Groetjes,

Sanne

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 07:11

Rahima,

Effe tussen buiten deze topic: Ben je nou marokkaans of nederlands? Ik dacht nl dat je marokkaanse was, maar zie nu Sanne?

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 07:28
In eerste instantie geplaatst door A_en_S

Rahima,

Effe tussen buiten deze topic: Ben je nou marokkaans of nederlands? Ik dacht nl dat je marokkaanse was, maar zie nu Sanne?

Soumaya

ze is Nederlands, zo te zien aan haar post weet ze alles over Marokkanen... 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 15:01

Hoi Kimmie,

Ik snap niet welk woord je niet begrijpt, uit hetgeen wat ik neer heb gezet. Humor binnen ons gezin is een groot goed.

Mijn papa is de liefste papa die ik kan wensen en juist doordat hij ontzettend veel humor heeft, is hij ene hele lieve papie.

Groetjes Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.