Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotennaar muziek luisteren

 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>
Schrijver
mo7ammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Onderwerp: naar muziek luisteren
    Geplaatst op: 17 april 2003 om 16:51

Salaam 3alykom Warahamatullahe Wabarakatuh Broeders en zusters

 

Het  is een leuke ondw , maar eerlijk gezegd moeilijk om vanaf te blijven tog zal bij iedereen anders zijn maar goed.

muziek luisteren zalje Imaan verzwakken hoe meer je hoort hoe meer je wilt luisteren.

Muziek hoort bij de nutteloze dingen dus tijd verspilling.In het heilige boek koran el kariem is vermeld wie nutteloze dingen doet zal een van "de broers" zijn van de shajtan. (soerah 17:aye 27)

Dus zal het handig zijn om naar muziek te luisteren ?  niet dus...

moge Allah ons de goede weg laten volgen en onze Imaan sterkker maakt inshalla

Salaam 3alykom

 

Terug naar boven
Savra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2003 om 23:59

Salam Ailakom...

Ben het volkomen met je eens. Muziek is iets wat Moslims moeten vermijden, misschien is het een idee, maar luister eens naar "muziek"van Yusuf Islam. IK durf te beweren dat men zijn bandjes het liefst de hele dag wil laten draaien. Muziek met een Islamitisch tintje. Een aanradertje, echt waar.

Moge Allah swt iedereen helpen bij het versterken van zijn Imaan.

Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2003 om 11:58

Anasjeed mogen we beluisteren en mee zingen.

Vind ik leuk in de auto om te doen.

Andere liederen die over dingen gaan die Haram zijn niet natuurlijk.

Deze liederen mogen we niet beluisteren.

Maar er zijn momenten dat het niet anders kan.

Op een station - de werkplaats - in een wachtzaal - aan de telefoon in wacht enz.

Dan is het de intentie die telt. Je kunt er ook niet aan doen.

Op deze momenten is het toegestaan .

Je moet uw oren niet toedoen met uw vingers zou een stom zicht zijn. :)

Terug naar boven
machallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2003 om 12:48
muziek is de wijn van de ziel,die schadelijk is dan een glas wijn.Als men dronken wordt door de muziek dan begaat men shirk,onrecht en zonden.Men begaat shirk,doodt zielen die Allah swt.heeft verboden en begaat overspel.deze drie misdaden komen veelvoor bij de mensen die luisteren naar muziek?geklap en gefluit...
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2003 om 13:18

Muziek kan erg gevaarlijk zijn en zelfs je karakter beinvloeden.

Ik zelf luister ook niet meer naar "gewone" muziek. Nu luister ik veel Quran en muziek van Yusuf Islam en andere die op zijn CD staan. Ik ben er niet uit of de muziek van Yusuf Islam wel mag, maar ik vind het wel rustgevend.

Je kan er natuurlijk niets aan doen als er ergens muziek gedraaid word, maar je mag er niet van genieten.

Moge Allah S.W.A. ons beschermen tegen het kwaad.

Nasir ALi Khan(nak)4life

Terug naar boven
machallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2003 om 19:18
Ik ben er verslaaft aan geraakt sins ik begon te werken.ik geniet ervan als ik ernaar luister,maar als ik het terug afzet dan voel ik mij rot en ongelukkig.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2003 om 22:11

Salaam

Hier noem je weer een reden om niet naar muziek te luisteren het is verslavend.

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar misschien kan je discman(of iets anders) luisteren met Quran en muziek van Yusuf islam of van Dawud Wharnsby Ali.

Probeer het eens, Inshallah zal je niet anders willen en zal je de Kafir muziek vermijden.

Salaam

Terug naar boven
machallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2003 om 13:32

ik werk in een rusthuis,en ik verveel mij daar.daarom zet ik muziek op om vlug door te werken,zodat ik voel dat de dag vlug doorgaat.maar ik zal mijn best doen om het te vermijden.dus broeders en zusters!vermijdt muziek!!het kan je gezondheid vernietigen. moge Allah ons bescermen tegen het slechte en ons een rechte pad zal schenken.Amien ja rab

Terug naar boven
Moslimastyling Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 april 2003
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2003 om 20:29

Salaam aleykoum

Inderdaad de 1ste weken is het moeilijk als je stopt dan is het vorige maand nog dan 2 maand geleden dat je nog luisterde dan heb je het niet meer nodig hamdoulilah ik hoop inscha'Allah dat er nog veel broeders en zusters volgen...

Salaam aleykoum

Leef en laat leven!!!
Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2003 om 14:24

Insha'Allah

Er zijn zo veel mooie Anasjeed liederen.

Die zijn zeker de moeite waard om te beluisteren.

Je kan er vinden op het internet.

Terug naar boven
7anieffa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2003 om 12:15

Salaamoe 3alaikoem wa Ra7matoe Allah broeders en zusters,

Masha Allah voor degenen die geen muziek meer luisteren. Ik was er een tijd ook echt aan verslaafd geraakt, Sub7aana Allah ik kon gewoon niet meer zonder. Maar 7amdoeliellah die tijd is voorbij , ik ben helemaal afgekickt.

Wat Anasheed betreft......niet alle Anasheed in het dagelijks leven is toegestaan. Anasheed ZONDER muziekinstrumenten is toegestaan, dus dat je alleen maar een stem hoort. Op feesten zijn er uitzonderingen namelijk dat dan de Daff wel gebruikt mag worden. Dus broeders en zusters, probeer Anasheed te luisteren zonder muziekinstrumenten.

wa 3alaikoem assalaam

Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen. En Hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.
(Moeslim)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2003 om 22:06

Assalaam Wa Alaikum,

Hier een link naar en site met allerlei mooie audio!!!! http://www.a2youth.com/multimedia/audio.html  Beluister vooral even die dua met ENGELSE vertaling.

Salaam

 

Terug naar boven
aMiN ibN OeMar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2003 om 15:09

ik vind het eg nie nodig ; muziek luisteren. Eerlijk gezegd luisterde ik altijd naar muziek, te vaak zelfs,in de auto,voor het slapen,onderweg naar school, terug weg naar school , tijdens school etc. etc..! Maar nu al hamdolilah luister ik er niet echt naar, behalve als mijn broer dan thuis komt en zet muziek hard aan,daar word ik eg gek van! maar het is al genoemd in een paar berichten en dat is het beste om muziek te vermijden! als je twijfelt of je naar anasjeed luistert met wel of niet instrumenten,dan luister je toch gewoon niet~! mijn advies is dat je de koran eens moet gaan pakken en lezen,als je niet kan lezen dan zijn er genoeg boeken met het arabische alfabet, en beginnen maar!! of je kan gewoon bij o.a kazaa,imesh koran verzen halen! heel mooi! maar probeer muziek te vermijden,want die Nelly en R.Kelly komen er eg nie goed uit hoor!

peace

 

**~iK zelF DoE ook niet allEs goed,inshalla versterk ik mijn imaaN , wa al hamdo li Allah~**
Terug naar boven
Maysar@ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2003 om 21:39
salaam


he wat goed van je eigenlijk blijft het gewoon moeilijk
je hoort het overal en al was het niet zo het is gewoon verslaavend. Ik probeer er altijd van af te komen maar het lukt me echt niet ik had het een keer al een week volgehouden en dat is voor mij al heel lang. Maar hamdulilah slaap ik nu zonder muziek ik kon vroeger het bed echt niet instappen zonder muziek nu slaap ik gewoonmet quran, anascheed en lezingen.


ik hoop dat het ons (diegene die nog muziek luistert)
luk om er van af te komen inscha allaah


allah jehdina ila tarik almustakiem AMEN

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2003 om 14:22

Assalamoe alaikoem warahmatoellahie wabarakatoe

Luister anders anashied, gezang zonder instrumenten dat over de islam gaat

je kan het vinden op:

http://members.lycos.nl/nouralislam/anashied.htm

 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Alex Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2003 om 13:33

Hallo,

Met alle respect maar in welk opzicht zou muziek slecht voor je kunnen zijn? Muziek kan je stemming beinvloeden, versterken of afzwakken. Sommige texten kunnen aanstootgevend zijn, dat is waar.

Ik heb het gevoel dat men denkt dat muziek wellicht mensen op andere/verkeerde ideen zou kunnen brengen dan men vanuit een bepaalde achtergrond wenselijk acht. Maar ik vind dat een mens voor zichzelf zijn goede weg dient te kiezen, zonder hem of haar (teveel) af te schermen van diverse invloeden. Op deze weg onderzoekt men alles en behoudt men het goede. Wat dat ook zijn mag...

Groeten,

Alex.

Terug naar boven
Esau Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 24 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2003 om 19:08
muziek kan zeker nuttig zijn voor de ziel...
ik vind het vreemd en onwaarschijnlijk dat de daff wel gebruikt mag worden.

kijk eens op www.steveroach.com muziek die ik echt niet slecht beinvloedend kan noemenm gebaseerd op een bijnadoodervaring.
Terug naar boven
Souad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2003 om 22:20

 Ik ben zo blij om te zien dat bijna iedereen de best doet om van muziek af te komen!MaschaAllah

Ik zelf was de GROOTSTE muziek fanaat, het lijde gewoon me leven, ik kon echt niet zonder dacht ik. Maar elhamdoulilah, sinds ik berouw heb getoond aan Allah soubhana Allahoe ta3ala, en ik om Zijn hulp heb gevraagd, met een echte goede intentie, ben ik er elhamdoulah zonder moeite vanaf!

Ik heb eerst anasheed gekocht, en sindsdien ben ik er helemaal vanaf. Anasheed is ook gewoon veeeel mooier, en het maakt me intenser gelukkiger!

Moge Allah degene helpen die er nog niet vanaf zijn, blijf bidden en Allah om hulp vragen, en inschaAllah zal het ook jullie lukken!

Allah zij met jullie,

Ma'assalama

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2003 om 23:22

Assalamu alaikum allemaal,

als ik zo deze berichten over muziek lees, mis ik eigenlijk wel een goede argumentatie. Waarom is muziek zo erg? Nutteloos? Muziek werkt op een emotioneel level, daarom moet je er anders mee omgaan dan met alleen tekst, maar wie geniet hier niet van een schitterende koranrecitatie van bijvoorbeeld Saad al Ghamdi. Dat is echt niet alleen de klank van de woorden van de koran die de meeste toch niet verstaan. Dat is ook ritme, melodie en intensiteit. En dat is hetzelfde met muziek.

Natuurlijk zijn er liedjes die niet door de beugel kunnen en hebben die soms (!) een zeer slechte invloed op mensen, maar dat ligt niet aan het fenomeen muziek; tekst, toespraken of gewoon praten hebben dezelfde uitwerking.

Veel mensen hier prijzen God dat ze niet meer naar muziek luisteren, en dat ze er vroeger wel naar luisterden. Prijzen ze God omdat ze niet meer van muziek houden, of omdat ze het gedrag dat ze koppelen aan muziek hebben afgezworen?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Wassalam, een muziek liefhebber.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2003 om 15:11

A Selaam oe Ale'ykoem,

Amier, je bent een wijze heer  Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de reacties! Het gaat inderdaad om de tekst van het liedje. Er is namelijk ook muziek ZONDER gezang erdoorheen, denk bijvoorbeeld aan Feng Suing (ofzo ), waar doorheen natuurgeluiden te horen zijn. Mag dat ook niet dan?!  Sommige mensen weten inderdaad niet wat ze zeggen, maar lopen als met een lap voor ogen achter anderen aan.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Cybermoslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2003 om 18:42

Salaam Broeders en Zusters

Ik ben het helemaal niet mee eens over het feit dat muziek verboden is in de islam. muziek is wel degelijk halal, ik heb een stukje van de islamitische site waarin staat dat muziek halal is en waarom:

Islam is not against happiness and pleasure. Good, clean, wholesome, and healthy entertainment is not only allowed but also encouraged in Islam. Singing, chanting and reciting poetry are all-acceptable in Islam as long as the songs or poems have good meanings and they do not make people forget their religious and social obligations. There is nothing wrong in listening to songs, but one must be very careful in selecting the songs. Do not listen to songs that praise sinful deeds or excite people to commit sin or to indulge in immoral behavior. Do not listen to the songs that turn you away from the path of Allah. Do not get addicted to songs that you keep on listening to them day and night. Unfortunately there are a lot of songs now a day that lead to sin and shameful deeds and they are very addictive. It is for this reason many conscientious Muslims forbid listening to songs.
We cannot forbid all songs and poetry. Good songs and poetry have been in Islamic culture since the time of the Prophet -peace be upon him. The Prophet -peace be upon him- himself listened to good poetry and encouraged Hassan bin Thabit, who was known as "the Poet of the Prophet" to say the poetry in the praise of Allah and in the honor of His Religion and His Messenger. When a woman was married to an Ansari (a man of Madinah) the Prophet said to his wife 'Aishah, "Did they have any entertainment? The Ansar are fond of entertainment." (Al-Bukhari) Ibn 'Abbas -may Allah be pleased with him- reported that when 'Aishah gave one of her female relatives in marriage to a man from the Ansar, the Prophet -peace be upon him- asked her, "Did you send a singer along with her?" "No", said 'Aishah. The Prophet -peace be upon him-then said, "The Ansar are a people who love poetry. You should have sent along someone who would sing, 'Here we come, to you we come, greet us as we greet you.'" (The Prophet even gave the words of a local song.) On the day of Eid, two girls came to the Prophet's house and they along with his wife 'Aishah played hand drum and sang a song. When Abu Bakr -may Allah be pleased with him- wanted to stop them, the Prophet -peace be upon him- said, "Leave them, Abu Bakr. These are the days of Eid" (Bukhari and Muslim).

Bron: www.islamonline.net

Terug naar boven
Gammakoeloe Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2003 om 15:42

Muziek zorgt ervoor dat t niet stil is, muziek zorgt voor een gezellige sfeer. Ik hoor de hele dag door muziek en voel me de meest vrije blije en gelukkigste persoon die je maar kunt bedenken. Vooral muziek van Amorphis is heerlijk om naar te luisteren. Het is ook echt geen schande als je er naar luistert want zonder muziek in stilte sterft je ziel, dan verkrop je je emoties en voor je het weet ben je iemand die zich naar de Jihad beweegt.

Terug naar boven
Oeght_Yasmina Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 september 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 22
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2003 om 16:49

Assalamoe aleikoem wa Rahmatoellahi wa Barakaatoeh,

Beste broeders en zusters,

SoebhanAllah.. Ik kan echt niet geloven dat men blijkbaar zijn eigen wetten gaan opmaken i.v.m muziek, en dan nog zonder dit te staven met bewijzen uit de Koran en/of de Soenna. Ik vind het erg jammer dat de woorden van All�h gewoon worden misvormd gewoon omdat onze broeders en zusters het blijkbaar te moeilijk vinden om te aanvaarden dat muziek Haraam is en er niet aan denken het op te geven.

Muziek is wel degelijk Haram, dit is erg duidelijk als je er de Koran en vooral de Ahadith op naleest. De enige "muziek" die in principe wel is toegestaan is Anasheed, hier wordt enkel gebruik gemaakt van Islamitisch verantwoordde teksten en er wordt enkel gebruik gemaakt van de Daff.

In het stukje van Cybermoslim, wordt dit ook duidelijk gemaakt.. Er is echter wel een groot verschil tussen de hedendaagse muziek die we op de radio en televisie horen en Anasheed, Islamitische muziek. Laat dit duidelijk zijn.

Ik zal hierbij nog enkel bewijzen tonen uit de Koran en de Soenna, en ik ga ervanuit dat dit een Soennitische site is, dus het lijkt me wel logisch dat we deze bewijzen uit onze twee hoofdbronnen onmogelijk kunnen ontkennen.

Want All�h zegt in de Koran

Oh jullie die geloven, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper (Soera 47; Aya 33)

Abou Hoerairah heeft gezegd dat de Profeet gezegd heeft: "Aan het einde van de wereld zal een volk komen die in apen en zwijnen veranderd zal worden, ze zeiden (de metgezellen). Getuigen ze niet in de eenheid van Allah en dat Mohammed de boodschapper is van All�h? Hij zei: "jawel, en ze vasten, bidden en bezoeken het huis (Hadj). Ze zeiden: "Maar wat doen ze dan verkeerd?" Hij zei: �ze gebruiken muziekinstrumenten, trommels en zangeressen, ze brengen hun nachten door in het drinken van bedwelmende dranken en onzinnige handelingen hierdoor zullen ze gestald worden en veranderd worden naar apen en zwijnen"

En

De Profeet hem heeft gezegd:" er zal een volk dat de moslims behoort komen, die zijden (al �harier) ontucht (�hiera - letterlijk vertaald de geslachtsdeel van de vrouw), bedwelmend drank (al khamr) en muziekinstrument zullen toestaan" (Overgeleverd door Boechaarie)

En All�h zegt in Soera Loeqm�n; Aya 6: "En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van All�h, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. He is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing"

Al W�hiedie en andere geleerden hebben in hun Tafsier (uitleg van de Koran) gezegd: De onzinnige praat die in Aya 6 van Soera Loeqm�n is verteld, is muziek. Dit hebben de volgende metgezellen gezegd: Ibn �Abbas en ibn Mas'oed en Moedjahied en 3iekriemah. Er is overgeleverd dat ibn Mas'ood heeft gezegd:"ik zweer bij Allah, waar er geen andere god is dan hem, het is muziek" (Dit slaat op de Aya 6 uit Soera Loeqm�n � �onzinnige praat�)"

Dan heb ik ook nog enkel Ahadith over Anasheed, wat wel toegestaan is. Het komt erop neer dat men of de Eid' feesten en huwelijken Anasheed mag maken.

�Aicha heeft overgeleverd dat een vrouw was uitgehuwelijkt aan een man van de Ansaar. De Profeet zei: "O �Aicha was er vermaak want de Ansaar houden van vermaak."

In een andere versie staat dat de profeet heeft gezegd: "Zond je een jong meisje met de bruid mee op de daff te slaan en te zingen?"�Aicha zei: "Wat moest zij zeggen in haar gezang?". Hij (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zei: "Laat haar zeggen: naar jullie zij wij gekomen, naar jullie zijn wij gekomen. Verwelkom ons zoals wij jullie verwelkomen!".

Mohammed bin Haatib Al-djoemahi heeft overgeleverd dat de boodschapper zei: "de grens tussen haraam en halaal (in het huwelijksfeest) is de daff en de stem." (Overgeleverd door Thirmidhie; Sahih).

�Aicha heeft overgeleverd dat de profeet zei "verkondig dit huwelijk, voltrek het in de moskee en sla op de daff als het plaatsvindt" (Overgeleverd door Thirmidhie; Sahih).

Aicha vermeldt dat haar vader Aboe Bakr gedurende de dagen van mina bij haar kam. Er waren twee meisjes bij haar die op de daff sloegen terwijl de profeet zich bedekte met z�n kleed. Aboe Bakr schreeuwde tegen de meisjes waarop de profeet z�n gezicht ontblootte en zei: "laat hen Aboe Bakr, want dit zijn de dagen van de Ied!". (Overgeleverd door Boechaarie)

Broeders, en zuster er is een verschil tussen de hedendaagse muziek die zeker en vast fietna veroorzaakt, en zuivere Islamitische muziek zoals Anasheed. Laat je hierdoor niet in de war brengen.

Niet enkel houdt muziek je van je Islamitische verplichtingen af, zoals het Gebed en het vasten het geeft ook de aanleinding tot slechte dingen, luister maar eens naar de teksten en dan zwijgen we nog maar over de videoclips die men toont (mooi voorbeeld voor onze kinderen niet?..) Een typisch voorbeeld van de praktijken van Shaytaan en een perfect voorbeeld als we praten over Zina van de oren, luisteren naar slechte dingen.

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet zei:"Er is voor de zonen van Adam door Allah bepaald dat een onderdeel van de ontucht van iemand is, wat een man hoe dan ook pleegt. De ontucht van de ogen is het kijken naar wat verboden is; de ontucht van oren is hett luisteren naar wat verboden is; de ontucht van de tong is het spreken van wat verboden is; de ontucht van de voeten is het lopen naar wat verboden is; en het hart verlustigt zich en verlangt, en de geslachtsdelen bevestigden het of ontkennen het."(Overgeleverd door Boechaarie & Moeslim)

Wie dan ook zegt dat je ziel sterft door niet naar muziek te luisteren.. Wel, daar ben ik het dan toch niet mee eens, ik haal meer vreugde uit mijn geloof, mijn familie en mijn vriendschappen, dan dat ik mijn vreugde moet halen uit muziek eigenlijk, dit is natuurlijk ieder zijn eigen mening, maar ik voel me niet beter door muziek, en ik wordt er zeker geen slechter mens door, integendeel. Maar goed, met deze bovenstaande bewijzen uit de Koran en de Soenna is mijn keuze dan ook snel gemaakt, plus de boodschap die erachter schuilt, waarom je niet naar muziek mag luisteren, die is nog mooier en doet me meer beseffen dat ik muziek niet nodig heb.

Ik hoop dat ook, dat iedereen deze bewijzen zal bestuderen, en uiteindelijk de juiste beslissing zal nemen Insha'Allah.

Moge Allah ons beschermen tegen de influisteringen van de vervloekte Shaytaan. Amien

Jullie zuster in de Islaam

Yasmina


 

Terug naar boven
Cybermoslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2003 om 00:38

Assalamoe aleikoem wa Rahmatoellahi wa Barakaatoeh,

Ik ben het niet helemaal eens met wat je zegt, neit alle muziek is haram, zolang het maar geen slechte praat bevat is het niet haram, zolang je je gebeden op tijd bid is er niks aan de hand, muziek moet niet je hele tijd in beslag nemen.

Ik ga weer naar mijn bron:

De vrager:

Many Muslims consider music is Haram in general based on a hadeeth which mentions that it is Haram to listen to instrumental music.
What do you say about that famous hadeeth? And what is your opinion on the question of listening to the music? 
 
Het Antwoord:
 
The majority of schools say music is haram, but there are some other reliable schools that say it is halal. The Hadith referred to in saying that it is haram as narrated by al Bukhari is not fulfilling the requirements of the Sahih in al Bukhari's collection.

1) Al Bukhari in Hadith al Ma'azif himself narrated the Hadith to be of a broken chain of narrators in which there is a gap between al Bukhari and the second narrator, so he drops the first narrator in his chain. That is called Mu'allaq. Some scholars tried to connect the chain through other means like whan ibn Hajar did in his dissertation (connecting what is disconnected) in which he connected the Isnad of this Hadith.

But still, one of the main narrators whose name is Hisham ibn Ammar as profiled in Tahthib at-Tahthib by ibn Hajar is not reliable enough for some scholars to be a source of a narration that depends on somebody like him.

2) Even when we said the Hadith is Sahih, there are questions that would emerge when we study the version of the Hadith when it says, "People will make adultery, pure silk, liquor and Ma'azif into Halal."

We know that adultery is Haram by another proof and it is a unanymous Hukum. Pure silk is not of consensus Hukum. If a Muslim says Zina is Halal deliberately, then they are considered a kafir. However, if a Muslim says pure silk is not Haram, he is not a kafir. We know that liquor is Haram as it is in the Qur'an, but where do we find an authentic hadith or Qur'an to tell us that Ma'azif are Haram other than this source.

The last point is to get the clear meaning of Ma'azif in arabic dictionaries because there are more than one meaning for Ma'azif. It is acceptable for a Muslim to hear somebody says Makruh but not Haram because Haram is in need of clear-cut meaning and certain narration.

Bron: www.islamonline.net

�� ��� ��� ���� ���� ���� ����
Terug naar boven
Oeght_Yasmina Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 september 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 22
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2003 om 08:16

In eerste instantie geplaatst door Cybermoslim

Assalamoe aleikoem wa Rahmatoellahi wa Barakaatoeh,

Ik ben het niet helemaal eens met wat je zegt, neit alle muziek is haram, zolang het maar geen slechte praat bevat is het niet haram, zolang je je gebeden op tijd bid is er niks aan de hand, muziek moet niet je hele tijd in beslag nemen.

Ik ga weer naar mijn bron:

De vrager:

Many Muslims consider music is Haram in general based on a hadeeth which mentions that it is Haram to listen to instrumental music.
What do you say about that famous hadeeth? And what is your opinion on the question of listening to the music? 
 
Het Antwoord:
 
The majority of schools say music is haram, but there are some other reliable schools that say it is halal. The Hadith referred to in saying that it is haram as narrated by al Bukhari is not fulfilling the requirements of the Sahih in al Bukhari's collection.

1) Al Bukhari in Hadith al Ma'azif himself narrated the Hadith to be of a broken chain of narrators in which there is a gap between al Bukhari and the second narrator, so he drops the first narrator in his chain. That is called Mu'allaq. Some scholars tried to connect the chain through other means like whan ibn Hajar did in his dissertation (connecting what is disconnected) in which he connected the Isnad of this Hadith.

But still, one of the main narrators whose name is Hisham ibn Ammar as profiled in Tahthib at-Tahthib by ibn Hajar is not reliable enough for some scholars to be a source of a narration that depends on somebody like him.

2) Even when we said the Hadith is Sahih, there are questions that would emerge when we study the version of the Hadith when it says, "People will make adultery, pure silk, liquor and Ma'azif into Halal."

We know that adultery is Haram by another proof and it is a unanymous Hukum. Pure silk is not of consensus Hukum. If a Muslim says Zina is Halal deliberately, then they are considered a kafir. However, if a Muslim says pure silk is not Haram, he is not a kafir. We know that liquor is Haram as it is in the Qur'an, but where do we find an authentic hadith or Qur'an to tell us that Ma'azif are Haram other than this source.

The last point is to get the clear meaning of Ma'azif in arabic dictionaries because there are more than one meaning for Ma'azif. It is acceptable for a Muslim to hear somebody says Makruh but not Haram because Haram is in need of clear-cut meaning and certain narration.

Bron: www.islamonline.net

Assalamoe aleikoem wa Rahmatoellahi wa Barakaatoeh,

Beste broeder,

Natuurlijk kiest ieder voor zich of hij nu naar muziek wil luisteren of niet, dat is ieders goed recht, en je kan natuurlijk niemand dwingen, maar ik vind het vreemd dat zelfs na deze bewijzen die ik heb gegeven, niet doordingen en gewoon ontkent worden. De bewijzen die overigens niet uit mijn eigen mond komen maar woorden die komen van Allah Soebhana wa Ta'la en De Boodschapper van Allah Sallalahoe aleyhi wa salem.

Ik heb je fatwa gelezen, en ik heb ook gelezen dat er stond

"The majority of schools say music is haram, but there are some other reliable schools that say it is halal"

Inderdaad, er staat de meerderheid van de wetscholen. Ik ben dan toch eerder geneigd deze groep te volgen, vooral als ik mijn eigen redenering volg, ik weiger om een groep achterna te lopen zonder zelf te onderzoeken, maar na de bewijzen uit de Koran en de Soenna en dan nog de mening van het merendeel van de geleerden is er bij mij geen twijfel over mogelijk.

Ik heb ook nooit beweerd dat alle muziek Haram is, ik heb gezegd dat het luisteren en maken van Anasheed wel toegestaan is, enkel als de teksten islamitisch verantwoord zijn en er enkel gebruik wordt gemaakt van de Daff (Een soort van trommeltje) Ik kan je zeggen dat deze Anasheed nog mooier is en nog een betere en mooiere boodschap meebrengt dan hedendaagse muziek.. Dus waarom nog luisteren naar dit soort muziek?

Nogmaals, je hoeft dit niet te aanvaarden, Ik heb men proberen uit te leggen door bovenstaande berichten dat muziek Haram is.. Ik heb gedaan wat ik kon, maar ik hoop alleen dat jullie mening niet gebasseert is op het feit dat muziek zo verslavend is, en dat je het zo moeilijk kan opgeven dat je maar hardnekkig blijft zoeken naar iemand die je het tegendeel zegt, om je schuldgevoel te in te drukken... Zo was ik ook toen ik pas Moslima werd, ik was ook verslaafd aan muziek en las ergens dat het haram was, en ik weigerde het te geloven, dus ging ik maar dingen zoeken die het tegendeel bewezen, maar gelukkig hebben de bewijzen die zeggen dat het Haram is me beter overtuigd, dat degenen die zeiden dat het niet Haram was..

Maar goed, ik denk dat we allemaal  groot genoeg om je eigen conclusies hieruit te trekken, maar onthou goed deze Hadith.

Aboe Moehammed Hasan ibn 'Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah leerde:" Geef datgene op wat je doet twijfelen en houd je vast aan datgene wat zonder twijfel is; want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid.
( Overgeleverd door Tirmidhie )
 
M'asalama
Yasmina
 
 
Terug naar boven
Cybermoslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2003 om 14:42

Assalaamou aleikoum wa rahmatou lah

Als Al-Qaradawi zegt dat muziek halal is wie ben jij dan om te zeggen dat (om het zo maar te zeggen).

Al-Qaradawi heeft een stukje plaats over Muziek op IslamOnline, ik zou zeggen lees het helemaal door, en als je dan nog bij jouw standpunt blijft dan ben ik bang dat je het niet wilt begrijpen.

klik op deze link:

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=40116

 

Terug naar boven
Oeght_Yasmina Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 september 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 22
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2003 om 16:57
In eerste instantie geplaatst door Cybermoslim

Assalaamou aleikoum wa rahmatou lah

Als Al-Qaradawi zegt dat muziek halal is wie ben jij dan om te zeggen dat (om het zo maar te zeggen).

Al-Qaradawi heeft een stukje plaats over Muziek op IslamOnline, ik zou zeggen lees het helemaal door, en als je dan nog bij jouw standpunt blijft dan ben ik bang dat je het niet wilt begrijpen.

klik op deze link:

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=40116

 

Assalamoe aleikoem wa Rahmatoellahi wa Barakaatoeh,

Beste broeder,

Kijk, het is erg simpel, ik kan je ook evengoed een aantal Fatwa's voorleggen van hoge geleerden, die zeggen dat muziek Haraam is.  Maar ik vind dat niet nodig voor mij persoonlijk, ik heb genoeg aan bewijzen uit de Koran en de Soenna, en daar basseer ik mijn mening op. Als ik mijn antwoord niet vind in deze twee hoofdbronnen dan pas zal ik gaan kijken naar de mening van geleerden, en deze mening is toch wel grotendeels dat muziek Haraam is.

Ik vrees dat als ik daar mee begin, met het voorleggen van fatwa's, dat het dan een welles/nietes spelletje gaat worden, en we kunnen onze tijd beter aan iets anders spenderen, niet? Ik denk dat het anders toch maar gaat uitmonden is een onrespectvol gesprek, en dat wil ik vermijden.

Ik neem aan dat jij ook jouw standpunt wil verdedigen en daar heb ik respect voor, maar ik heb ook recht op mijn mening, dus ik vind het niet fair dat  jij beweerd dat ik me beter voel als Yoesoef Qardawi of wie dan ook en dat ik het niet wil begrijpen. Maar ik neem persoonlijk liever het zekere voor het onzekere, en dan is mijn keuze snel gemaakt. We hebben beiden de kans gekregen onze stellingen te verdedigen met argumenten, dus nu is het ieder voor zich die moet beslissen welke keuze hij of zij maakt omtrent muziek.

Voor mij is deze discussie dan ook afgesloten,

Moge Allah mij vergeven voor eventueel gemaakte fouten.

Yasmina

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2003 om 20:19

Vrede zij met U en God's erbarmen en zegeningen,

zuster Yasmina spreekt hier wijze woorden. Als de ene geleerde zus zegt en de andere geleerde zo, volg dan de bronnen en je verstand, want:

"En accepteer niet dat waar je geen weet van hebt. Het gehoor, het zicht en het hart, daar ben je zeker verantwoordelijk voor." (17:36)

Ma'salama.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2003 om 22:01

Als toegift wil ik hier de lyrics plaatsen van een liedje dat eigenlijk best mooi is...

je kent het vast wel

What's wrong with the world, mama
People livin' like they ain't got no mamas
I think the whole world addicted to the drama
Only attracted to things that'll bring you trauma
Overseas, yeah, we try to stop terrorism
But we still got terrorists here livin'
In the USA, the big CIA
The Bloods and The Crips and the KKK
But if you only have love for your own race
Then you only leave space to discriminate
And to discriminate only generates hate
And when you hate then you're bound to get irate, yeah
Badness is what you demonstrate
And that's exactly how a n**** works and operates
N**, you gotta have love just to set it straight
Take control of your mind and meditate
Let your soul gravitate to the love, y'all, y'all

People killin', people dyin'
Children hurt and you hear them cryin'
Can you practice what you preach
And would you turn the other cheek

Father, Father, Father help us
Send us some guidance from above
'Cause people got me, got me questionin'
Where is the love (Love)

Where is the love (The love)
Where is the love (The love)
Where is the love
The love, the love

It just ain't the same, always unchanged
New days are strange, is the world insane
If love and peace is so strong
Why are there pieces of love that don't belong
Nations droppin' bombs
Chemical gasses fillin' lungs of little ones
With the ongoin' sufferin' as the youth die young
So ask yourself is the lovin' really gone
So I could ask myself really what is goin' wrong
In this world that we livin' in people keep on givin'
in
Makin' wrong decisions, only visions of them dividends
Not respectin' each other, deny thy brother
A war is goin' on but the reason's undercover
The truth is kept secret, it's swept under the rug
If you never know truth then you never know love
Where's the love, y'all, come on (I don't know)
Where's the truth, y'all, come on (I don't know)
Where's the love, y'all

People killin', people dyin'
Children hurt and you hear them cryin'
Can you practice what you preach
And would you turn the other cheek

Father, Father, Father help us
Send us some guidance from above
'Cause people got me, got me questionin'
Where is the love (Love)

Where is the love (The love)
Where is the love (The love)
Where is the love
The love, the love

I feel the weight of the world on my shoulder
As I'm gettin' older, y'all, people gets colder
Most of us only care about money makin'
Selfishness got us followin' our own direction
Wrong information always shown by the media
Negative images is the main criteria
Infecting the young minds faster than bacteria
Kids act like what they see in the cinema
Yo', whatever happened to the values of humanity
Whatever happened to the fairness in equality
Instead in spreading love we spreading animosity
Lack of understanding, leading lives away from unity
That's the reason why sometimes I'm feelin' under
That's the reason why sometimes I'm feelin' down
There's no wonder why sometimes I'm feelin' under
Gotta keep my faith alive till love is found

People killin', people dyin'
Children hurt and you hear them cryin'
Can you practice what you preach
And would you turn the other cheek

Father, Father, Father help us
Send us some guidance from above
'Cause people got me, got me questionin'
Where is the love (Love)

Where is the love (The love)
Where is the love (The love)
Where is the love (The love)

Where is the love (The love)
Where is the love (The love)
Where is the love (The love)

Wa alaikum salaam

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2003 om 19:09

 

Asalaam 3alaikom warahmatoelah wabarakatoehoe,

De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: �Bij de ene in wiens hand mijn ziel is, er is niets wat mij dichter naar Al-Al-DJannah en mij verder van de nar (het vuur) brengt behalve dat ik jullie ernaar heb bevolen en er is niets dat je dichter naar de nar brengt terwijl het je verder van Al-Al-DJannah brengt behalve dat ik het jullie heb verboden.� (Ahmed Ibn Khoezaymah). 

De eerste aya vinden we in Soerah al-qamar ayah 62: �Verwonderen jullie je dan over deze recitatie en lachen jullie erom en jullie huilen niet? Verspillen jullie je leven met tijdverdrijf en vermaak (muziek, zingen enz.) (wa entoem saamidoen). Valt neer in aanbidding aan Allah en aanbidt hem alleen� 

�Wa entoem saamidoen� betekent luid zingen en muziek maken, hoofd ophouden in arrogantie extreme haat en woede voelen bij het horen van Qor�aan. Ook betekent het: onachtzaam zijn en verwerpen.

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.