Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

moslim worden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
avin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote avin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: moslim worden
    Geplaatst op: 10 november 2004 om 14:30
Hallo,

ik ben nieuw op deze site. Er staat veel info op.
Ik vroeg mij af of er ook nederlandse vrouwen hier zijn die moslim geworden zijn voor hun moslim-vriend/man? En hoe hebben jullie dat ervaren?

bedankt voor reacties

Avin
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 15:13

Hoi Avin,

ik ben een bekeerde moslima. Ik ben zeker niet voor mijn man bekeerd, maar hij is zeg maar, wel mijn weg geweest naar God toe. Alhamdulilah!! Ik ben erg trots op mijn moslim-zijn!!
Vanwaar je vraag? Ik ben een beetje nieuwsgierig

Salaam happylady
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 01:15

Salaam Avin,

Ik ben een Nederlandse vrouw en ben nog niet bekeerd. Ik hoop dit in de toekomst wel te doen inshaAllah. Mijn vriend is moslim, maar ik wil geen moslim worden voor hem maar voor mezelf.

Groetjes,

Marleen

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 03:37

Zo moet je ook moslim worden, voor jezelf. Anders houd je het niet vol....

 

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 05:09

hallo Avin,

Je moet het geloof eerst onderzoeken en op een gegeven moment voel je zelf dat je de waarheid gevonden hebt.

Als je het voor je man doet en je man komt vroeg te overlijden of er komt een echtscheiding (wat niet te hopen is) hoe moet je dan verder, opeens geen moslim meer zijn? Nee, zo werkt dat niet.

groetjes rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 06:28
Moslim worden betekent dat je jezelf overgeeft aan Allah, niet aan je man/vriend! E�n van de voorwaarden van de geloofsegetuigenis is dan ook dat het oprecht is, het moet uit je hart komen. Het komt vaak voor dat meiden via een moslimjongen in contact komen met de islam en zich vervolgens bekeren, dat hoeft niet te betekenen dat ze het voor hem doen, al is dat soms misschien wel het geval, helaas. Ik was al moslim voordat ik mijn man ontmoette dus bij mij is het anders gegaan, aan mij heb je dus niks
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
sanny Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sanny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 07:31

salaam alaikoem

ik ben een nederlandse vrouw die ook nog niet is bekeerd naar de islaam en ishallah gaat het snel gebeuren

mijn vriend is ook moslim maar ik doe het niet voor hem maar voor mezelf en voor allah (swt)

walaikoem salaam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 08:45

Assalamoe alykoem,

Vraag:

Ik zou graag willen weten wat de voorwaarden zijn voor het binnentreden van de Islam? Ik heb namelijk gehoord dat er naast de geloofsgetuigenis ook andere zaken zijn waaraan je dient te voldoen.

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Als iemand overtuigd is van de zuilen van het geloof (Imaan), namelijk:

-             Het geloven in Allah.

-             Het geloven in Zijn Engelen.

-             Het geloven in Zijn Boeken.

-             Het geloven in Zijn Boodschappers.

-             Het geloven in de Laatste Dag.

-             Het geloven in de Voorbeschikking.

En daarnaast overtuigd is van de vijf zuilen van de Islam, namelijk:

-             Het getuigen dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah en dat Mohammed Zijn Dienaar en Boodschapper is.

-             Het verrichten van de vijf dagelijkse gebeden.

-             Het betalen van de Zakaah (armenbelasting).

-             Het vasten van de maand Ramadan.

-             Het verrichten van de bedevaart naar het Heilige Huis.

En vervolgens de geloofsgetuigenis uitspreekt, dan is deze persoon moslim. 

En Allah weet het beter.    

Sheich Fawaz Jneid (bron: www.al-yaqeen.com)

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
avin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote avin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 11:30
Bedankt voor jullie reacties.

Jullie hebben gelijk dat je het absoluut voor jezelf moet doen en niet voor een partner.
Ik ga eerst eens beginnen met heel veel lezen over wat het nu precies inhoudt.
Het is natuurlijk wel heel belangrijk te weten waar je aan begint en of het bij je past, denk ik.

Ik hou jullie op de hoogte.

Avin
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 12:09

Salaam Avin,

Ik ben zelf ook begonnen met lezen en veel praten natuurlijk met moslima's. Als je nog op zoek bent naar leuke of goede boeken kun je me altijd een pm'tje sturen.

Marleen

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 14:43

Dag Marleen,

Kom jij uit Amersfoort?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 14:47

Salaam Imaan,

Nee ik kom niet uit Amersfoort maar uit Alkmaar.

 

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:27

Mij mag je ook pmmen!!!!! :D

Marleen, alles goed meid? Spreek je snel..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door A_en_S

Mij mag je ook pmmen!!!!! :D

Marleen, alles goed meid? Spreek je snel..

hey zusters, vergeet avin niet he...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
dutchflower Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dutchflower Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 05:46

Hallo allemaal

Ook ik ben nieuw hier tussen jullie.De liefde voor een jongen opende ook mijn hart voor de Islam.Eerst kocht ik zelf de Koraan en daarin herkende ik het woord van Allah,de enige God.Moslim worden betekend totale onderwerping aan Allah's wil.Het is niet alleen maar zeggen dat je geloofd maar het is vooral veel doen en.. laten.Mijn besluit om moslima te worden is slechts het begin van wat een lange weg blijkt te zijn.Zo zijn mijn ouders niet gelovigen en probeert mijn vader mij op alle mogelijke manieren te ''stimuleren'' om vooral maar veel geld te verdienen.Het zou misschien beter zijn om meer afstand tussen ons te creeeren maar ik ben financieel afhankelijk van ze (en hou van ze ondanks hun gebreken).De verandering van onwetendheid naar Islam is een grote verandering en dat vergt tijd.Gelukkig is er meer vrede in mijn hart gekomen dan ooit eerder en iedere dag die ik krijg aanvaard ik in dankbaarheid.Iedere stap die ik zet probeer ik dichterbij het evenbeeld van het meest oprechte mens te komen.Mijn leven is zoveel mooier en beter geworden,ik wens dat dat voor jou ook geldt.

  • Veel geluk&wijsheid
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 06:36

Assalam 0 ealaikom broeder en zuster!

Ik zou alle mensen die willen bekeren naar de islam graag willen heplen! Het is allemaal namelijkde plicht van elke moslim om zoveel mogelijk mensen te laten bekeren naar de islaam.

Als jullie hulp nodig hebben met informatie en dergelijken wat jullie kan helpen, kunnen jullie mijn e-mail adres krijgen: [email protected], en ik ben op msn te vinden. daar kan i jullie van dienst zijn

insha allah zal allah jullie het rechte pad wijzen

assalam o 3alaikom wa ra7maoe allah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.