Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mohammad in de bijbel!

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammad in de bijbel!
    Geplaatst op: 20 november 2004 om 16:07
Selamu alejkum gegroet niet moslims moge allah(swt)hoog en verheven is hij jullie leidden

Allereerst heb ik een vraag voor jullie jullie zeggen dat jezus(vzmh)allerlei wonderen kan verrichtten 

lees dan eerst dit
Jezus moet wel God  zijn omdat hij wonderen heeft verricht. We weten echter heel goed dat er nooit een wonder door Jezus is verricht dat een ander niet ook heeft verricht. Zo heb je Elijah, die mensen met lepra genas, het kleine jongetje weer tot leven bracht, en brood vermenigvuldigde om een publiek te voeden � drie van de bekendste wonderen die men aan Jezus toekent. Dit is dus selectief argumenteren als je begrijpt wat ik bedoel. De conclusie die wordt getrokken (Jezus is God want hij heeft wonderen verricht) wordt niet toegepast op anderen. Ook zijn er mensen die zeggen �Jezus was God want hij werd in de Hemel opgenomen�. Maar de Bijbel zegt ook dat een zeker Einah niet stierf maar werd opgenomen naar de Hemel door God. Of dit ook waar is is weer een ander verhaal maar het punt is dat als Jezus God is omdat hij opvaarde naar de Hemel , dan is Einah ook God want hij maakte volgens de Bijbel hetzelfde mee.


In Johannes hoofdstuk 14 komt er een man naar Jezus die hem aanspreekt met �Toon ons God�. Jezus antwoordde door te zeggen �Wie mij heeft gezien heeft God gezien.� Als dit zo duidelijk is, dan moet je even een paar bladzijdes terug slaan naar hoofdstuk 5 waar een andere man naar Jezus toekwam met dezelfde vraag. Hier antwoordde Jezus �Je hebt God nog nooit gezien en je hebt nog nooit zijn stem gehoord�


Het is een feit dat de woorden �zoon van God� nergens voorkomen in de eerste 3 Gospels. Hij noemde zich hier namelijk altijd de zoon van de mensheid. Het is een hele rare manier van denken maar er zijn toch Christenen die het doen; vaak beweren zij dat Jezus God was want � kijk hoe de Joden reageerden! Ze zeggen bijvoorbeeld dat Jezus dit of dat zei en dat de Joden zeiden dat hij godslastering pleegde. Ze probeerden hem zelfs te stenigen om deze reden. Jezus moet dus wel gezegd hebben dat hij God was want kijk! De Joden probeerden hem te doden. Het interessante aspect hier is dat het bewijs van deze persoon niet meer is dan �Zijn vijanden zeiden het, dus hij zal het ook wel gezegd hebben�, dat is eigenlijk de hele stelling. Aan de andere kant hebben we de belofte van Jezus dat hij de wet van Mozes zou handhaven, dus waarom wilden de Joden hem dan vermoorden? Omdat ze dachten dat hij de wet van Mozes had gebroken, ze begrepen Jezus niet, want als Jezus zei dat hij de wet zou handhaven, maar ze hem wilden vermoorden wegens het verbreken ervan, dan hebben ze dus over hem gelogen, of hem niet goed begrepen.


In Matte�s hoofdstuk 2 staat geschreven dat een koning Jezus wilde doden toen hij nog een klein kind was, dus hij vluchtte met zijn familie naar Egypte. Zij bleven daar tot de koning stierf en toen keerden zij terug. Toen de schrijver van het boek Matte�s (Nee, dit was niet eens Matte�s zelf!) deze gebeurtenissen beschreef zei hij dat dit een vervulling van een voorspelling was uit Hosea, hoofdstuk 11 �En uit Egypte riep ik mijn zoon�. Dus hij zei dat Jezus naar Egypte ging, en toen hij weer terugkwam verwees hij naar �Uit Egypte riek ik mijn zoon� om te bewijzen dat Jezus een zoon van God was. Als we echter Hosea bekijken en het hele vers lezen dan zullen we iets heel anders zien; �Toen Isra�l jong was hield Ik van hem en vanuit Egypte riep Ik mijn zoon�. Het volk van Isra�l werd gezien als de zoon van God. Mozes werd opgedragen om naar de Farao te gaan om te zeggen dat hij niet aan dat volk moest komen, als je aan dat volk komt, kom je aan Zijn zoon, Mozes waarschuwde hem, waarbij hij het volk van Isra�l de zoon van God werd genoemd. �Toen Isra�l jong was hield Ik van hem en vanuit Egypte riep Ik mijn zoon� refereert enkel en alleen naar het volk van Isra�l.
we kijken dan verder  in Hosea hoofdstuk 11, dan zien we dat gelijk na het vers �En uit Egypte riep Ik mijn zoon� er staat �En daarna bleef hij Bal aanbidden.� Dit is namelijk waar de Joden zich schuldig aan maakten � ze vielen constant terug in het aanbidden van beelden. Dus als Isra�l inderdaad Jezus betekent, en het betekent dat Jezus, �de zoon van God� uit Egypte kwam, dat dit automatisch betekent dat Jezus zo nu en dan de nep-god Bal aanbad. Je moet consequent blijven, en de context van je bewering accepteren! Dus de schrijver van het boek Matte�s, wie dat dan ook mag zijn, probeerde iets te bewijzen uit Hosea, maar uiteindelijk zette hij zichzelf voor gek doordat hij totaal uit de context citeerde.

Dit is wat er wordt gezegd hoe ze Jezus(vzmh)vereren bijbel:
Romeinen 1:18-32 blz. 136
�en het is duister geworden in hun onverstandig hart. Bewerend wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens

Johannes 14:6 blz. 98�Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij�

Dat is nu voor vele een blokkade om te geloven en om God te vereren en alle lof toe te kennen aan God. Jezus (vzmh) is belangrijker dan God. Daarom willen vele mensen de stap naar de Islam niet maken, omdat Jezus (vzmh) hun vriend is, en dat je niet tot God komt, dan door Jezus (vzmh). Daardoor willen ze de ware woorden (de Koran) van God niet zien. Het gevolg is dan, wat we in het volgende vers kunnen lezen:
Romeinen 1:26-32 blz. 136
�Daarom heeft God hen overgeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende


Johannes 5:19 blz. 87 �Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf�

Jezus (vzmh) is volledig afhankelijk van God, wat God hem laat doen.

Handelingen 2:22 blz. 106�Jezus, de Nazoree�r, een man u van Godswege aangewezen door krachten, wonderen en tekenen, die God door Hem in uw midden verricht heeft�

Jezus (vzmh) was een profeet en wat hij deed, deed hij met verlof van God.

Jakobus 1:13 blz. 103 �God kan door het kwade niet verzocht worden�

Kijk nu eens naar Marcus 1:13 blz. 31�En Hij (Jezus) werd in de woestijn veertig dagen verzocht door de satan�

Dus ook Jezus (vzmh) werd als mens getest en door het kwaad verzocht.

Matte�s 26:11 blz. 27�De armen hebt gij immers altijd bij u, maar Mij hebt gij niet altijd�

Dus Jezus(vzmh) kan ons niet altijd van nut zijn. Alleen in de tijd dat hij op aarde aanwezig is om de boodschap van God te verkondigen.

Matte�s 26:24-25 blz. 27 en Matte�s 10:23 blz. 9 De Zoon des mensen

Matte�s 5:45 blz. 4 �opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is�

Matte�s 6:6-9 blz. 5 �en bid tot uw Vader� en �Onze Vader�

Johannes 1:12 blz. 82�Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hen heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden�

1 Johannes 3:9 blz. 213�Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar�

Lucas 3:23 blz. 54�En Hij, Jezus, was, toen Hij optrad, ongeveer dertig jaar, een zoon, naar men meende, van Jozef

Dit stukje laat zien, dat Jezus (vrede zij met hem) voordat hij het profeetschap kreeg, dertig jaar gewoon geleefd had. Als Hij dan de zoon van God zou zijn, waarom zou hij dan dertig jaar moeten wachten? Ook is het zo, dat het stukje �naar men meende�, in de originele Griekse tekst als kanttekening geplaatst was. Later heeft men het tussen haakjes in de tekst geplaatst. Nu hebben ze de haakjes verwijderd en zijn het ineens de woorden van God. (???)

Kijk ook eens naar 2 Timote�s 2:8 blz. 189�dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt, uit het geslacht van David�

Als Jezus (vzmh) de zoon van God is, dan komt hij dus niet uit het geslacht van David. Hier staat dus wel dat hij komt uit het geslacht van David. �Naar men meende� staat er nu niet bij.


Ik hoop dat maar dan ook iemand en als iemand recatie geeft ook verstandige reactie geeft op normale discussie en geen woorden zeggen zoals je rukt dingen uit de context of wat dan ook dat is wat ik niet doe het staat immers in de bijbel tjah en hier is nog de site antwoord op answering islam ook een aanradertje

http://www.islamic.org.uk/dutch/

Moge allah(swt)hoog en verheven is hij me vergeven voor mijn zondes

selaam

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 16:17

Hallo vraag

Zou je aub de versnummers kunnen vermelden scheelt mij zoeken.Romeien 11:25 en Johannes ???

Als ik lees in
Johannes :
God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden.

Ik heb ook enkele verzen opgezocht,die haaks staan op de door jou genoemde vers.

Handelingen 5:31 Hem heeft God door zijn rechterhand verhoogd,tot een Leidsman en Heiland om Isrea�l bekering en vergeving van zonden te geven.

Matteus 15:24 Hij echter antwoordde en zeide: Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Isra�l.

Er staat volgens mij heel duidelijk dat de Profeet Jezus is gezonden voor het volk Isra�ls.

Saleh 

 

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 14:43
In eerste instantie geplaatst door Vragen

In Matte�s 11 lees ik dit :

++++++++++++++++++++++++++

1 Toen Jezus uitgesproken was en de twaalf leerlingen zijn opdrachten had gegeven, trok hij weer verder om in hun steden onderricht te geven en er het goede nieuws te verkondigen.

Jezus en Johannes
2 Toen Johannes in de gevangenis over het optreden van de messias hoorde, stuurde hij enkele van zijn leerlingen naar hem toe 3 met de vraag: �Bent u degene die komen zou of moeten we een ander verwachten?� 4 Jezus antwoordde: �Zeg tegen Johannes wat jullie horen en zien: 5 blinden kunnen weer zien en verlamden weer lopen, mensen met huidvraat worden gereinigd en doven kunnen weer horen, doden worden opgewekt en aan armen wordt het goede nieuws bekendgemaakt. 6 Gelukkig is degene die aan mij geen aanstoot neemt.�
+++++++++++++++++++++++++

Weet jij of Mohammed dit soort dingen deed?

Sterker nog het gaat over de komst van Mohammad uit de woestijn van Arabi�.Mohammad wordt bij deze vers niet bij naam genoemd.

Matth�us 11:3 En zeide tot hem: Zijt Gij Degene, Die komen zou, of verwachten wij een anderen?
4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes weder, hetgeen gij hoort en ziet:
5 De blinden worden ziende, en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd, en de doven horen; de doden worden opgewekt, en den armen wordt het Evangelie verkondigd.
6 En zalig is hij, die aan Mij niet zal geergerd worden.
7 Als nu dezen heengingen, heeft Jezus tot de scharen begonnen te zeggen van Johannes: Wat zijt gij uitgegaan in de woestijn te aanschouwen? Een riet, dat van den wind ginds en weder bewogen wordt?
8 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een mens, met zachte klederen bekleed? Ziet, die zachte klederen dragen, zijn in der koningen huizen.
9 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een profeet? Ja, Ik zeg u, ook veel meer dan een profeet.
10 Want deze is het, van denwelken geschreven staat: Ziet, Ik zend Mijn engel voor Uw aangezicht, die Uw weg bereiden zal voor U heen.
11 Voorwaar zeg Ik u: onder degenen, die van vrouwen geboren zijn, is niemand opgestaan meerder dan Johannes de Doper; doch die de minste is in het Koninkrijk der hemelen, is meerder dan hij.
12 En van de dagen van Johannes den Doper tot nu toe, wordt het Koninkrijk der hemelen geweld aangedaan, en de geweldigers nemen hetzelve met geweld.
13 Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd.
14 En zo gij het wilt aannemen, hij is Elias, die komen zou.
15 Wie oren heeft om te horen, die hore.
16 Doch waarbij zal Ik dit geslacht vergelijken? Het is gelijk aan de kinderkens, die op de markten zitten, en hun gezellen toeroepen,
17 En zeggen: Wij hebben u op de fluit gespeeld, en gij hebt niet gedanst; wij hebben u klaagliederen gezongen, en gij hebt niet geweend.
18 Want Johannes is gekomen, noch etende, noch drinkende, en zij zeggen: Hij heeft den duivel.
19 De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en zij zeggen: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren. Doch de Wijsheid is gerechtvaardigd geworden van Haar kinderen.
20 Toen begon Hij de steden, in dewelke Zijn krachten meest geschied waren, te verwijten, omdat zij zich niet bekeerd hadden.

In eerste instantie geplaatst door Vraag

heb je ook een idee waarom Jezus wel veel wonderen deed en Mohammed niet?

koran 29:50 Toch zeggen zij: "Waarom zijn hem geen tekenen van zijn Heer nedergezonden?" Zeg: "De tekenen zijn bij God alleen, en ik ben slechts een duidelijke waarschuwer."

In eerste instantie geplaatst door Vraag

Als ik lees in Johannes: God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. maar heel vaak lees je in de bijbel dat Jezus de zoon van God is. Dat zeggen de mensen en Jezus zegt het zelf ook.

Jeremia 8:8 Het is immers niets dan leugen wat uwe schriftgeleerden voorstellen;

In eerste instantie geplaatst door Vraag

Weet je ook waarom Mohammed pas 600 jaar later gestuurd werd naar de hele mensheid.

Jesaja 29:12 Of men geeft het boek (koran) aan een (Mohammad), die niet lezen kan, zeggende: Lees toch dit; en hij zegt: Ik kan niet lezen.
13 Want de Heere heeft gezegd: Daarom dat dit volk (volk van Israel) tot Mij nadert met zijn mond, en zij Mij met hun lippen eren, doch hun hart verre van Mij doen; en hun vreze, waarmede zij Mij vrezen, mensengeboden zijn, die hun geleerd zijn;
14 Daarom, ziet, Ik zal voorts wonderlijk handelen met dit volk, wonderlijk en wonderbaarlijk; want de wijsheid zijner wijzen zal vergaan, en het verstand zijner verstandigen zal zich verbergen.
15 Wee dengenen, die zich diep versteken willen voor den HEERE, hun raad verbergende; en welker werken in duisterheid geschieden, en zij zeggen: Wie ziet ons, en wie kent ons?
16 Ulieder omkeren is, alsof de pottenbakker geacht werd als leem, dat het maaksel zeide van zijn maker: Hij heeft mij niet gemaakt; en het geformeerde vat van zijn pottenbakker zeide: Hij verstaat het niet.
17 Is het niet nog om een klein weinig, dat de Libanon in een vruchtbaar veld zal veranderd worden, en het vruchtbare veld voor een woud geacht zal worden?
18 En te dien dage zullen de doven horen de woorden des Boeks; en de ogen der blinden, zijnde uit de donkerheid en uit de duisternis, zullen zien.

In eerste instantie geplaatst door Vraag

Waarom heeft Allah dan Mohammed dit ook niet laten doen .
Blijkbaar is het een goed argument om mensen te overtuigen. Kun je van Mohammed ook lezen dat hij zonder zonde is. Als hij zondigt waarom is hij dan meer dan een gewoon mens. Hij doet geen wonderen en zondigt. Ik kan ook geen wonderen doen en ik zondig.
 
Jezus was zondeloos ja. Mohammad's zonden zijn ook vergeven.
iemand die 50 jaar Allah heeft aanbeden heeft zonden ja...een kindje heeft geen zonden wil je zeggen dat die kindje hoger dan die man die 50 jaar in aanbidding stond wordt geplaatst? Allahu Aalim. wij hebben niks te praten het is God die het zegt...als hij het zegt is het zo klaar.

In eerste instantie geplaatst door Vraag

In Joh 3 vers 17 staat:
God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden.

en in Johannes 8:15 zegt Jezus: Johannes 8:15 Gij oordeelt naar het vlees; Ik oordeel niemand.

In eerste instantie geplaatst door Vraag

Alleen in eerste instantie gestuurd naar Israel wil dat dan zeggen dat dat,dan ook het eindstation is?

Matth�us 10:5 Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden, en hun bevel gegeven, zeggende: Gij zult niet heengaan op den weg der heidenen, en gij zult niet ingaan in enige stad der Samaritanen.
6 Maar gaat veel meer heen tot de verloren schapen van het huis Israels

Lees het onderstaande waar hij die vrouw van een ander volk niet een aanspreekt:

Matth�us 15:22 En ziet, een Kananese vrouw, uit die landpalen komende, riep tot Hem, zeggende: Heere! Gij Zone Davids, ontferm U mijner! mijn dochter is deerlijk van den duivel bezeten.
23 Doch Hij antwoordde haar niet een woord. En Zijn discipelen, tot Hem komende, baden Hem, zeggende: Laat haar van U; want zij roept ons na.
24 Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israels.
25 En zij kwam en aanbad Hem, zeggende: Heere, help mij!
26 Doch Hij antwoordde en zeide: Het is niet betamelijk het brood der kinderen te nemen, en den hondekens voor te werpen.
27 En zij zeide: Ja, Heere! doch de hondekens eten ook van de brokjes die er vallen van de tafel hunner heren.
28 Toen antwoordde Jezus, en zeide tot haar: O vrouw! groot is uw geloof; u geschiede, gelijk gij wilt. En haar dochter werd gezond van diezelfde ure.

In eerste instantie geplaatst door Vraag

Dit is dus een reden waarom ik niet snap waarom Mohammed naar "de gehele mensheid is gestuurd"

koran 7:158 Zeg: "O mensdom, ik ben u allen tot een boodschapper van God, aan Wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort. Er is geen God naast Hem. Hij geeft het leven en doet sterven. Gelooft daarom in God en Zijn boodschapper, de reine Profeet, die in God en Zijn woorden gelooft en volgt hem opdat gij recht geleid moogt worden."

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.