Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nederland en moslims

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nederland en moslims
    Geplaatst op: 13 november 2004 om 01:13

Integeren , aanpassen,burgerschap etc.

Dat zijn altijd van die mooie woorden.

Maar voor moslims betekent dit dat ze aspecten van hun geloof moeten negeren of niet of minder tot uiting brengen.

En daar zijn de meeste moslims volgens mij totaal niet toe bereid, maar ik kan het mis hebben.

Ik vind het ook niet zo vreemd dat er zo'n scheiding bestaat..we hebben toch ook andere opvattingen? De Islam is een gesloten gemeenschap met haar eigen religieuze dogma's ,voorschriften en cultuur.

ik bedoel maar ik zie niet snel gelovige moslims vrolijk gaan stappen met hun ongelovige Nederlandse vrienden, tenminste niet snel laat ik het zo zeggen.

De enigste Nederlanders die er bij komen zijn Nederlandse meisjes die met een Moslim vriendje in aanraking komen en zich vervolgens tot het moslim geloof bekeren omdat er anders sowieso geen sprake kan zijn van een relatie.

Waarna ze dus feitelijk ge�ntegreerd worden in de Islamitische cultuur in plaats van dat de moslim integreert in de Nederlandse.

Misschien ben ik gewoon erg pessimistisch maar ik zie niet hoe wij moslims werkelijk tot Nederlanders kunnen maken. Ze hebben gewoon andere normen en waarden en verwerpen die van ons.

Wij staan voor bepaalde vrijheden zij niet. Dit is het fundamentele verschil en die is volgens mij niet te overbruggen. En ik ben ook bang voor de toekomst, mensen zeggen wel ja de Islam dat veranderd wel op ten duur net zoals het Christendom veranderd is van rol in de Nederlandse samenleving.

Het is eerder dat de Nederlandse maatschappij zich aanpast aan de Islamitische.

Dat het specifiek de Islamitische immigranten groepen zijn waar wij in Nederland de meeste moeite mee hebben is daar een bewijs van.

Van mij hoeven mensen echt het land niet uit maar ik zeg wel pas je aan.

Dit land is Sinterklaas en Kerst, klompen en kaas , wiet en hoeren in Amsterdam en kapitalisme,democratie en vrijheid voorop.Een modern westers land met gelijkheid voor iedereen.Met een diep gewortelde Christelijke cultuur.

Begrijp als moslim in welk land je woont en wat voor gedrag en cultuur hier bestaan en ga niet je eigen kleine Marokko of Iran proberen te maken, je woont nu in een ander land met een andere cultuur en daaraan verbonden normen en waarden. En die zijn niet hetzelfde als die van de Islamitische.

Als we Moslims die keuze kunnen laten maken dan zijn we al een heel eind in de goede richting volgens mij.

En het is volgens mij echt geen ramp als je als zwaar gelovige moslim DAN zegt, "Nou dan is Nederland niet mijn land" dat is toch prima? Er zijn genoeg prachtige Islamitische landen waar je volgens mij als gelovige moslim een prima leven kan lijden.

Waarom zoeken we dan expres de confrontatie met elkaar op? Je ziet het in het gesprek dat ik heb met enkele moslima's over de gelijkheid van man en vrouw Artikel 1 van de grondwet---> de Koran verwerpt het al en de vele moslima's/moslims dus ook.

En feitelijk worden ze er al doodziek van dat je het ter sprake brengt.Nou een gouden toekomst wacht ons alle in Nederland denk ik dan...

Stel je nou eens voor dat er 1 miljoen Nederlanders als gastarbeider naar Saudi Arabie zouden gaan , en ze zouden daar aankomen in hun korte broek en blikje Heineken in de hand.

Hoe zouden de Saudi's daar op reageren? Zeker als die Nederlanders weigeren hun vrouwen een hoofddoek op te doen. Of zich aan hun cultuur zouden wensen aan te passen.Rechten zouden gaan opeisen dat vrouwen zouden mogen auto rijden en stemmen en ga zo even door.

Dat word dan toch ook door de bevolking verworpen? Het strookt niet met de Islamitische cultuur.Die Nederlanders krijgen dus ook minder snel een baan, raken eerder ge�soleerd en hun derde generatie spreekt waarschijnlijk nog steeds geen Arabisch. Hun vrouwen worden na gestaard en de mannen met argwaan bekeken.

We moeten niet doen als of het allemaal zo moeilijk ligt in Nederland, iedereen is bekend met de Nederlandse cultuur accepteer die dan en wordt onderdeel of niet en ga dan gewoon wonen waar je je wel thuis voelt.

Dat is respect hebben voor het land waar je woont, heb je dat niet waarom ben je hier dan nog? Ik zie me eigen al naar Afghanistan gaan om daar te gaan wonen, ik moet er niet aan denken het is gewoon niet mijn cultuur.

En als je dat van jezelf begrijpt en weet en realiseert dan is er toch geen enkel probleem?

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 02:44
Iedereen is het mij eens?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 03:02

In grote lijnen ben ik het met je eens. Ik denk trouwens dat we wel een modus vivendi ontwikkelen in 1 der komende generaties. De problemen van onlangs zij misschien gewoon stuiptrekkingen, die ons met een beetje mazzel alleen maar dichter bij elkaar brengen.

Hoe groter de immigrerende groep (uitgaande van een min of meer stabiele samenleving als uitgangspunt), hoe moeilijker de integratie - zie bepaalde plekken in de gearabiseerde wereld waar nog steeds problemen heersen op dit gebied (Kabylie). Misschien moet de Vreemdelingenwet aangepast worden aan dit gegeven..

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 03:10
In eerste instantie geplaatst door Cherub

Stel je nou eens voor dat er 1 miljoen Nederlanders als gastarbeider naar Saudi Arabie zouden gaan , en ze zouden daar aankomen in hun korte broek en blikje Heineken in de hand.

Hoe zouden de Saudi's daar op reageren? Zeker als die Nederlanders weigeren hun vrouwen een hoofddoek op te doen. Of zich aan hun cultuur zouden wensen aan te passen.Rechten zouden gaan opeisen dat vrouwen zouden mogen auto rijden en stemmen en ga zo even door.

Dat word dan toch ook door de bevolking verworpen?

Dat voorbeeld haalde Pim Fortuyn ook aan, om die man en passant even een beetje te rehabiliteren.
Pim Fortuyn deed dat bij kritiek op de militairen uit de US in Saoudi Arabi�, waarbij hij ironisch stelde dat wij het toch ook niet zouden accepteren als Ali Baba hier met zijn legers kwam (net omgekeerd dus). In El Pa�s las ik later dat Pim Fortuyn immigranten met Ali Baba zou hebben vergeleken. Simpel.
(Dat stoort me als mensen hun vooringenomenheid serieuzer nemen dan de werkelijkheid, door bij zichzelf het vermogen uit te schakelen serieus te luisteren naar mensen die ze niet bevallen - zeker als journalisten dat doen [=onprofessioneel])

Terug naar boven
Patrick_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Patrick_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 08:02

Het is ook belangrijk dat de moslims in Nederland zich meer gaan openstellen. Vertel de Nederlanders wat de Islam precies inhoudt en beantwoord de vragen die zij hebben. Het probleem (ik weet niet of ik het probleem mag noemen) is dat de meerderheid van Nederland niet weet wat Islam betekent voor degenen die erin geloven.

Iedereen weet dat men (in het algemeen) vreemd opkijkt naar iets dat zij niet kennen, iets waar ze nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. Maar zodra men weet wat het allemaal betekent, kan men respect en begrip tonen. Nederland is als een jong kind dat net op de wereld is gekomen, dat niets weet wat er om zich heen gebeurt, wat de Islam betreft. Praat met hun, om hen een indruk te geven, zodat zij weten waar het over gaat en wat het inhoudt.

Ik, als niet-moslim (en tevens ongelovig), zie ik dat de moslims zich steeds vaker terugtrekken en terughoudend zijn wat betreft de Islam. Dat is helemaal niet nodig. Nederland is een vrij land. Je mag doen en laten wat je wilt (zolang het binnen de wettelijke grenzen blijft). Je moet trots zijn op je geloof en dat mag je openlijk uitten. Maakt niet uit wat men erover denkt en zegt. En raak niet beledigd wanneer iemand iets vreemds erover zegt, het is maar een mening van een individu. Deze persoon zit met onbegrip, dus vertel hem wat de Islam inhoudt.

Ik ben zelf al een aantal jaren bekend met de Islam, want de familie van mijn vriendin, en zijzelf uiteraard, zijn moslim. We zijn ook van plan om binnenkort te gaan trouwen, wat dan ook de reden is dat haar familie mij gevraagd heeft om moslim te worden, om de Nika'ah uit te voeren. Dit is voor mij een moeilijke beslissing, omdat ik ongelovig ben opgevoed. Religie had voor mij geen betekenis. Daarom ben ik ook van plan om binnenkost met de Imam van de familie te gaan praten, om te kijken wat te doen.

Misschien een beetje laat maar: Eid Mubarak iedereen!

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 17:05

Dag Patrick,

Stel je vragen en ik zal proberen om daar een antwoord op te geven. Niet dat ik altijd een antwoord heb of dat ik het antwoord wil geven, maar je hebt de ruimte om alles te stellen, wat je wil stellen.

Groetjes Imaan

P.S Blij, dat er steeds meer niet-moslims actief worden op deze site, zorgt ervoor dat ik weer met plezier actief wil zijn op dit forum. Welkom dus.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 19:33
Patrick, doe wat nodig is om bij je geliefde te zijn.
Wat je daarna doet is weer wat anders :-)

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 17:09

Dag Patrick,

Advies zoals Herne die geeft, zou ik niet geven.

Mijn advies: 'Doe niets wat tegen je eigen principes ingaat. Kies absoluut niet voor iets, als je al bij voorbaat weet, dat je het niets vind'.

Groetjes Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 12:21

Hoi allemaal,

Er zijn een aantal dingen die ik mij inderdaad domweg afvraag. Een ding daarvan is waarom de laat ik het maar kortgezegd noemen 'hoofddoekdragende moslima met partner' in principe nooit bijv. in restaurants (waar ik kom dan), of op de stedelijke fesitiviteiten te zien zijn. Ik wil hiermee niet zeggen dat zij dat van mij moeten, maar het zou naar mijn mening wel de gehele samenleving ten goede komen. 

Een ander voorbeeld wat ik bijv. domweg niet begrijp is waar de ouders zijn van moslim-kinderen die voetballen. De meeste voetbalverenigingen hebben het nl. tegenwoordig vrij zwaar om hun voortbestaan te garanderen. De ouders regelen bv. altijd onderling het vervoer voor de kinderen, dan rijdt de een, dan de ander. Echter ik heb zelf nog nooit gehoord dat bijv. een vader van een moslim-kind zich aanbiedt om ook een keer de kinderen heen en weer te rijden of iets dergelijks zoals bijv. helpen de kantine schoon te maken, ik noem maar iets. 

Tja, er zijn nog wel meer dingen wat ik gewoon niet begrijp, misschien dat een van de moslims mij hier antwoord op kan geven?

Vast bedankt.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 15:09

Hoi Brigitte,

Dit is mijn persoonlijke mening en dit kan verschillen voor iedereen:

Restaurants, festiviteiten zijn niet aan mij besteedt, omdat ik het ten eerste niet correct vindt (geen Halalvlees, muziek, drankjes worden er geschonken etc). Ten tweede omdat ik er gewoon geen behoefte aan heb. Ik vind het veel fijner om met me vriendinnen, waaronder ook Nederlandse samen te koken en gewoon thuis te eten. De voorbereiding, samen koken, kletsen, tafel dekken en gewoon thuis zijn in je pyamabroek vind ik heerlijk. Dit heeft deels te maken met de Islam, maar ook met mezelf, omdat ik het gewoon veel fijner vind om met vriendinnen thuis te zitten, op de bank op me kamer.

De vraag: 'waar zijn de Islamitische ouders tijdens voetballen'.......kom eens langs bij mij in mijn woonplaats. Mijn zwager vervoert vaak jochies en helpt ze bij het omkleden, bijeen verzamelen van de kleding, aanmoediging...etc

Aan jouw nu de vraag:

Waarom loop je niet een keer een moskee in? Als je een keer mee wil, nodig ik je hierbij uit.  Een docente van mij op school gaat een keer met mij op stap, met de hoofddoek, om te ervaren hoe het is.

Groetjes Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 15:58

Hoi Remco,

Weet je dat het mij niet eens verbaast, dat jij zo reageert. Jij weet helemaal niets van mij en al helemaal niet wat ik bv. doe richting mijn Nederlandse vriendinnen, docenten etc.

Imaan

P.S Heb 17 jaar ervaren hoe het is, om zonder hoofddoek te lopen!

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 16:12

Hoi Imaan,

Kan je zwager misschien ook bij ons op de voetbalclub komen? Dan hebben we nl. wel een moslim die ook meedoet met het voetbal-verenigingsleven.   

Wat betreft dat restaurant, kijk dat is dus iets wat ik dus echt niet wist dat je niet naar muziek mag luisteren, staat dat echt in de Koran? Wat is de reden dat muziek luisteren slecht is? De drank kun je overigens toch gewoon laten staan? Maar goed, geldt dit dan ook voor de festiviteiten die in elke stad/dorp georganiseerd worden, omdat daar muziek wordt gedraaid en bier wordt geschonken??

Overigens vind ik zelf ook lekker hoor om met vrienden thuis te tafelen, maar een restaurantje pakken vind ik ook gewoon leuk.

Wat betreft de Moskee, dit zal ik vast nog wel eens doen, er zitten er nl. 3 binnen een straal van 50 meter van mijn huis. Mischien kan ik dan ook gelijk eens een Kerk van de binnenkant zien, dit heb ik nl. ook nog nooit gedaan (zit overigens wel wat verder weg van mijn huis).

Groetjes,

Brigitte  

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 17:09

jeetje, wat zeuren nederlanders (de niet-moslims) veel zeg, ik zal zeggen; laat de honden maar blaffen... zoals de arabische gezegde zegt: 'de honden blaffen terwijl de karavan haar tocht voortzet', de moslims moeten zich houden aan de regels van de Islam, wij zijn hier niet op de aarde om de ongelovigen een plezier te doen, Allah heeft ons niet daarvoor geschappen, Allah zegt: "En Ik heb de djin en de mens slechts geschappen om mij te aanbidden", als iemand daarmee tevreden is, mooi meegenomen, zoniet, kan me niks schelen, de gehele tevredenheid van mensen kun je nooit bereiken, wat je maar ook probeert, dat moeten we goed onthouden. 

vrijheid van meningsuiting...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 06:08

Hoi Abou,

De Nederlanders (de niet-moslims) zijn niet geschapen om jouw Allah te aanbidden of om hem een plezier te doen, alsjeblieft zeg! Wanneer kun jij dat wezenlijke verschil, zonder dat je gelijk overloopt van vooroordelen, nu eens gewoon accepteren? Jij gelooft dat dat wel zo is, prima hoor, als jij vindt dat het doel van je leven is om dag in dag uit Allah te aanbidden moet je dat vooral niet laten.

Maar meng je dan alsjeblieft niet respectloos in een gesprek waarin men probeert de verhouding Moslim vs Nederland helder te maken/krijgen, waardoor (voor degenen die dit wel belangrijk vinden) over en weer wat meer respect/begrip gecre�erd kan worden. Doe gewoon waar je goed in bent, aanbid Allah en laat de 'zeurders' hun gang gaan o.k.? 

Groetjes,
Brigitte

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 08:55
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi Abou,

De Nederlanders (de niet-moslims) zijn niet geschapen om jouw Allah te aanbidden of om hem een plezier te doen, alsjeblieft zeg!

dat heb ik niet gezegd, trouwens daar geloof ik wel in, dat de reden van de scheppig is dat we de Schepper horen te aanbidden, maar mijn woorden waren gericht naar mijn medemoslims, lees anders mijn bericht nogeens.

of mag ik tegenwoordig geen advies aan mijn medemoslims geven, wil je dat van mij ontnemen ?

In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Wanneer kun jij dat wezenlijke verschil, zonder dat je gelijk overloopt van vooroordelen, nu eens gewoon accepteren? Jij gelooft dat dat wel zo is, prima hoor, als jij vindt dat het doel van je leven is om dag in dag uit Allah te aanbidden moet je dat vooral niet laten.

ik ben niet de enige moslims die dat vindt.

In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Maar meng je dan alsjeblieft niet respectloos in een gesprek waarin men probeert de verhouding Moslim vs Nederland helder te maken/krijgen, waardoor (voor degenen die dit wel belangrijk vinden) over en weer wat meer respect/begrip gecre�erd kan worden. Doe gewoon waar je goed in bent, aanbid Allah en laat de 'zeurders' hun gang gaan o.k.? 

onder "Allah aanbidden" verstaan wij moslims ook ons aan de regels van de Islam houden, dus dat uitstapje met een moslim naar een bar kun je helaas vergeten, zoals je andere kleinzielige ideetjes...

en die laatste zin van jou (laat de 'zeurders' hun gang gaan o.k.?), dat is gewoon een herhaling van mijn eigen zin, alleen in andere woorden, ik zei namelijk: laat de honden maar blaffen, zoals de arabische gezegde zegt: "de honden blaffen terwijl de karavan haar tocht voortzet"

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 09:50

Abou Jabir,

Opnieuw  geef ik je weer eens gelijk.

Waarom zouden mensen niet verschillend mogen zijn?

Is dit niet eigenlijk een van de voorwaarden van vrijheid? dat je ondanks dat je in sommige opzichten verschillend denkt toch op je eigen manier je leven mag inrichten?

Ik denk het wel. Dat moet kunnen.

Weet je ik denk aan het Nederland terug waarin het zuilen systeem nog gemeengoed was.

al bij al was dat zo slecht nog niet.

denk bv maar eens aan staphordt. Je kan moeilijk Staphorst als een typisch Nederlands dorp zien of het zou kunnen zijn dat je indat geval bedoelde dat er dus plaatsen waren waar een bepaalde religieuze gemeenschap op hun eigen manier onder hunzelf konden leven.

Ik haal dit aan omdat ik moest denken aan een proefballon van een paar maanden geleden van een paar architecten.

die wilden in Zeeland een soort van bejaarden dorp maken, waar alleen bejaarden zouden kunnen leven. De redenatie hierachter was dat die bejaarden dan geen last meer zouden hebben van de gewone maatschappij die meestal meer op jongeren gericht is.

Ik dacht voor een moment dta het een idee zou zijn om binnen Nederland een dorp te bouwen waar erg fundamentele Moslims kunnen wonen en hun leven inrichten.

Begrijp me goed aub, ik bedoel niet dat Moslims maar appart moeten gaan wonen.Nee ik bedoel dat wanneer ze dat zouden willen dat er eigenlijk een mogelijkheid zou moeten zijn.

Net zoals andere gemeenschappen dit in het verleden in Nederland hadden.

Het is maar een idee hoor Smile

  

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 11:52

Hoi Brigitte,

Zelf ben ik meerdere keren in een kerk geweest en voor Levensbeschouwing dienen we een gebedsplaats te bezoeken van een godsdienst. Zelf zou ik wel eens een synagoge willen bekijken (wel op tv gezien), benieuwd of de rest van mijn studiegroep dat ook wil.

Groetjes Imaan

P.S Muziek luisteren, zie topic muziek.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 14:52

Hallo !

Ik ben hier nieuw! Ik ben erg benieuwd naar dit forum. Ik hoop er iets wijzer van te worden en ik zal mijzelf anders eventjes heel kort presenteren.

Ik ben een jongen van 17. Ik kom uit Zeeland. Ik ben humanist, ik lees graag van alles wat en ben nu bezig met de Bhagavad Gita. Ik hou met graag bezig met politiek, praktische psychologie, fotografie en films.

Genoeg (ikjes) gehad denk ik zomaar.

 

Volgens mij is het gewoon ontzettend belangrijk om niet te generaliseren, geen bevolkingsgroepen voor te trekken op wettelijk gebied en elkaar levenswijze te accepteren. Dit alles word is erg gecomplicieerd en nieuw voor Nederland want er is nu een relatiefgrote bevolkingsgroep die andere normen en waarden hebben.

Ik vind het alleen erg jammer dat de islamitische gemeenschap zo weinig van zich laat horen en zich altijd zo in de verdediging opstelt. Dit is het beeld dat ik heb en vele met mij. Als ik op tv zie dat politiek en geloof zich niet meer gescheidenhouden, het precies de islamitsche landen zijn die op het wereld toneel van terrorisme en schendingen van de mensenrechten staan dan word het steeds moeilijker om een positief beeld te krijgen.

Ik zou het fijn vinden als er meer geopenbaard word. Dat het openerstaat voor mensen die geintereseerd zijn. Ik vind het ook moeilijk om aansluiting daarin te vinden. Islamieten gaan vaak alleen met Islamieten om, kleden zich vaak anders, eten anders, luisteren andere muziek en richten zich op de niet-westerse landen.   

Tom.

 

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 17:08

Hoi Tom,

Welkom, ik hoop dat we van elkaar kunnen leren.

Groetjes Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 17:02

Ik vind het toch wel jammer dat er een totaal gebrek lijkt te zijn aan inhoudelijke discussie op dit forum, zaken worden niet eens weerlegt...

Ik start zo'n onderwerp als dit om discussie uit te lokken, om tegenspraak te krijgen, om voor en tegen argumenten te horen.Maar er wordt hier simpelweg niet gediscussieerd eigenlijk.

Wat is nu precies het probleem? Zijn de moslims hier simpelweg niet in staat om mijn argumenten te weerleggen? Vinden jullie mij als ongelovige niet waardig om inhoudelijk op te reageren ?

Kom op ik ben ook maar de eerste de beste ongelovige Hollander, dan moet je toch alles behalve weg duiken en met gebogen hoofd naar huis toe rennen.Jullie hebben de wijsheid van de Koran toch?

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.