Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenIrak (en andere landen)

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Irak (en andere landen)
    Geplaatst op: 20 februari 2005 om 11:39
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik vraag me echt af of de aanslagen die er in Irak tegen sjiiten gepleegd worden echt door de soenieten worden gepleegd. Zelf zarqawi heeft een aantal keren aanslagen op sjiitische moskeen ontkent. Ik denk eerder dat de autobommen en aanslagen op sjiiten eerder van de amerikanen en de Shin beth of de mossad komen dan van de soennieten in irak. De amerikanen hebben er baat bij om de sjiiten bang te houden en de mond te snoeren door te drukken op de feit dat ze bescherming nodig hebben en de israelis hebben er baat bij als de soennieten en de sjiiten in een burgeroorlog verzeild raken omdat irak dan een zwak land blijft en er wapens in ruil voor olie verruild kan worden met beide groeperingen. Dit lijkt paranoia, maar dit is het niet. Israelische commandos trainen de koerden in het noorden met als doel onafhankelijk te worden, ze plegen aanslagen op �vijanden` van Israel in het buitenland zonder rekening te houden met burgerslachtoffers en proberen opstanden te veroorzaken in buurlanden. Ik zou het zeer waarschijnlijk achten dat geheime diensten achter aanslagen op burgers in irak zitten, dan dat rebellen in irak opzettelijk onschuldige burgers doden. Want iedereen weet dat het doden van burgers in een verzetsstrijd alleen maar de steun voor de verzetstrijders doet verminderen. Hierbij moet ik zeggen dat ik Zarqawi niet als verzetstrijder zie maar als een kaffir die had moeten blijven bij zijn verzet tegen de amerikanen en de zogenaamde buitenlandse rijke irakezen die nu aan de macht zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

   

En waar zouden de Soennieten bang voor kunnen zijn?
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 12:49

salaam aleikum,

De soennieten zijn de grootste verliezers van de oorlog in iraq. Waar zij bang voor waren aan het begin van de oorlog is al werkelijkheid geworden. Vandaar dat er op grote schaal verzet wordt geboden. Tuurlijk dient niet alle macht naar alleen 1 groep te gaan, maar dient dit eerlijk verdeeld te worden. Er zou een systeem moeten komen zoals in libanon, waarbij van elke groep 1 persoon een hoge functie krijgt. Bv een soenniet als premier, een sjiet als president en een koerd als voorzitter van het parlement. Een federatie lijkt me onzin. De belgen hebben er al moeite mee laat staan de irakezen. Een federatie zal regelrecht burgeroorlog betekenen. Als je in Belgie het vlaams blok hebt en vlamingen die vinden dat ze zelfstandig moeten zijn, dan zal dit in iraq op grotere schaal plaatsvinden in een federatie en ook op een geweldadige manier. Federatie scheidt de mensen in het land terwijl ze juist verenigd moeten worden.

Ik kan me verder herrineren dat de nederlands het meest geprofiteerd hebben van de slavernij. Het gebeurde weliswaar overal, maar het was het westen dat er het meest aan verdiende door mensen in afrika te ontvoeren en ze in het westen met 100% winst te verkopen. En wat Hitler betreft, hij was democratisch verkozen voordat de intimidatie begon tegen het volk. Bush trouwens ook. Doet me dan erg twijfelen of democratie nu echt zo goed is. Mensen doen alles om verkozen te worden om vervolgens na verkozen te zijn zonder consequenties al hun beloftes aan hun laars te lappen. Dat is democratie. Je ziet het zelfs bij balkenende. EN verder is het een feit dat de westerse democratieen dictators steunen om hun belang te beschermen, en zij dus bloed aan hun handen hebben wanneer er weer demonstraties bloedig worden neergeslagen. De democratie is in feite de media in het westen, als je de mensen genoeg kan wijsmaken via de media dan heb je de macht. Zie bush die dmv zijn rijke vriendjes de media controleert en zo de mensen in de VS hersenspoeld. Berlusconi en Poetin zijn hier ook goede voorbeelden van.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2005 om 15:10
Malcolm,
je hebt gelijk; politieke belangen leiden vaak tot onrecht; bij alle volkeren
en geloven. Het goede van democratie is dat niet een enkele persoon alle
macht heeft. Want wie kan die weelde dragen? Bush is fout? De tijd zal het
leren. Wat wel zeker is is dat hij over 3 1/2 jaar opgekrast is. Dat kan van
een dictator niet gezegd worden. Die blijven soms erg lang ongevraagd
plakken. moebarak heeft er ook al wat jaartjes op zitten, maar nu lijkt hij
toch meer ruimte aan het volk te geven. Voelt hij zijn einde naderen?
Hollanders hebben inderdaad schandalig verdiend aan slavenhandel,
maar degenen die de slaven ontvoerden waren geen hollanders of andere
westerlingen. Dat deden vijandige stammen wel voor ze en islamitische
bendes (zoals die in Darfur) zagen ook leuke winst in dat handeltje. Dat
hollanders er het meeste aan verdienden is gewoon een kwestie van
slecht koopmanschap van die ontvoerders. Malcolm, gaat het je er om wie
er het slechtste is onder de mensen? Ok, dat ben ik; een lelijke, witte,
blauwogige, begerige, geile, onreine kaafir. Heb je je zin?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2005 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

salaam aleikum,

De soennieten zijn de grootste verliezers van de oorlog in iraq. Waar zij bang voor waren aan het begin van de oorlog is al werkelijkheid geworden. Vandaar dat er op grote schaal verzet wordt geboden. Tuurlijk dient niet alle macht naar alleen 1 groep te gaan, maar dient dit eerlijk verdeeld te worden. Er zou een systeem moeten komen zoals in libanon, waarbij van elke groep 1 persoon een hoge functie krijgt. Bv een soenniet als premier, een sjiet als president en een koerd als voorzitter van het parlement. Een federatie lijkt me onzin. De belgen hebben er al moeite mee laat staan de irakezen. Een federatie zal regelrecht burgeroorlog betekenen. Als je in Belgie het vlaams blok hebt en vlamingen die vinden dat ze zelfstandig moeten zijn, dan zal dit in iraq op grotere schaal plaatsvinden in een federatie en ook op een geweldadige manier. Federatie scheidt de mensen in het land terwijl ze juist verenigd moeten worden.

Ik kan me verder herrineren dat de nederlands het meest geprofiteerd hebben van de slavernij. Het gebeurde weliswaar overal, maar het was het westen dat er het meest aan verdiende door mensen in afrika te ontvoeren en ze in het westen met 100% winst te verkopen. En wat Hitler betreft, hij was democratisch verkozen voordat de intimidatie begon tegen het volk. Bush trouwens ook. Doet me dan erg twijfelen of democratie nu echt zo goed is. Mensen doen alles om verkozen te worden om vervolgens na verkozen te zijn zonder consequenties al hun beloftes aan hun laars te lappen. Dat is democratie. Je ziet het zelfs bij balkenende. EN verder is het een feit dat de westerse democratieen dictators steunen om hun belang te beschermen, en zij dus bloed aan hun handen hebben wanneer er weer demonstraties bloedig worden neergeslagen. De democratie is in feite de media in het westen, als je de mensen genoeg kan wijsmaken via de media dan heb je de macht. Zie bush die dmv zijn rijke vriendjes de media controleert en zo de mensen in de VS hersenspoeld. Berlusconi en Poetin zijn hier ook goede voorbeelden van.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Dit jaar is het precies 140 jaar geleden dat Nederland de slavernij afschafte. Dat gebeurde op 1 juli 1863.

Daarmee kwam na meer dan 200 jaar een einde aan ��n van de zwartste bladzijden uit de Nederlandse geschiedenis.
Van het midden van de 17e eeuw tot het midden van de 19e eeuw hebben Nederlandse handelaren meer dan 550.000 Afrikaanse mannen, vrouwen en kinderen naar de Nederlandse kolonies in Amerika vervoerd.
De meeste slaven, ongeveer 200.000, kwamen terecht op de grote suiker- en tabaksplantages in Suriname. Het totale aantal slaven dat in de Nederlandse kolonies heeft gewerkt is veel hoger: de kinderen van de slaven in de kolonies waren zelf ook slaaf.

Dit is zeker een pijnlijke zaak op de eerste plaats voor de slachtoffers maar ook voor ons als nakomers van over over overgrootouders uit die tijd.Let wel.....Het is immers zo'n 140 jaar geleden en zins die tijd zijn wij als mensen ook wijzer geworden.Er zijn tussen de 9 en 15 miljoen Afrikanen als slaven verkocht om op plantages te werken.Afrikaanse nakomelingen uit onze toenmalige kolonien en wij Nederlanders hebben elkaar daar in verzoend en dat gebeurd nu nog als nakomelingen van slachtoffers en Nederlanders bij gedenkingen samen komen.

Ik vind het vrij ongepast om hier in te lopen rommelen om de democratie te willen aantasten.In die tijd was er geen spraake van democratie.

 



 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2005 om 17:29

Salaam Aleikum,

Beste postpentacost, ik lees dat je stelt dat de afrikanen zelf elkaar ontvoerden en dan verkochten aan de westerlingen. En dat "islamitische" bendes hieraan mededen (oa uit Darfur), hiermee reffereer je onder meer natuurlijk naar de genocide in darfur die je op domme wijze linkt met de slavernij. Allereerst is het noemen van islamitische mensen die andere mensen ontvoerden om ze aan de blanken te verkopen een hele grove leugen en een belediging die waarschijnlijk op onwetendheid en domheid gebaseerd zijn. Ten eerste ontvoerden de blanken de slaven ook zelf en haalden ze sommige stammen over om voor betaling (geen geld, maar eerder spiegels en waardeloze kralen) leden van andere stammen te ontvoeren. Waarna ook zij zelf ontvoerd werden als zij hun deal waren nagekomen. Dus dat jij blonde, blauwogige, begerige, geile, onreine kaafir de waarheid wilt ontkennen door de schuld van de slavernij indirect af te schuiven op de afrikanen zelf is gewoon een teken van achterlijkheid. Ten tweede is het een belediging door te stellen dat mensen die misdaden (tegen de menselijkheid) plegen als moslims te labelen. Deze mensen worden niet als moslims gezien door moslims zelf en door God, maar waarschijnljk vind jij het een geruststellende gedachten dat je de islam de schuld kunt geven. Deze "arabieren" (die overigens gewoon net zo zwart zijn als de afrikanen) slachten moslims af en verdrijven ze uit hun huizen. Hiernaast branden ze moskeeen af en zijn er gevallen bekend dat ze de Quran publiekelijk hebben ontheiligd door er op te urineren. Wat ik me afvraag is waar de wapens die ze gebruiken gemaakt zijn en wie de kogels levert (made in Holland?). En je stelt verder eigenlijk dat het de domheid van de afrikanen is geweest dat ze niets aan de slavernij hebben verdiend. Weer laat je zien dat je inderdaad een lelijke, witte, blauwogige, begerige, geile, onreine kaafir bent. Dit is niet alleen een belediging voor de slaven die geleden hebben, maar ook voor de nakomelingen. Ik zou me jou heel goed als slavenkoopman kunnen voorstellen indien jij in die tijd geleefd zou hebben. Misschien een complimentje?

Salaam Aleikum,

Malcolm X       

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2005 om 18:10
X,
kennen we elkaar? Slavernij ligt mij niet zo en voor slavenkoopman ben ik
niet zo geschikt; het zou me niets opleveren; ik heb niet zo'n
handelsgeest.
Ik schuif trouwens de schuld van de slavenhandel niet af op afrikanen of
moslims. met Ruud deel ik de mening dat we daar een kwalijk stukje
geschiedenis hebben liggen, maar ik wilde alleen maar aantonen dat alle
volkeren en religies daar aan meededen. Slavernij is vele eeuwen in vele
landen, ook in islamitische landen, gebruikelijk geweest; dus ook de
slavenhandel. Je weet toch ook wel dat er in die tijd in heel noord afrika
slavenmarkten waren? Ik refereer aan Darfur, omdat het volgens de mij
bekende berichten Islamitsche bendes zijn die daar slachtingen
aanrichten; aangemoedigd door de Islamitische regering van Soedan.
waren het dan geen Islamitische bendes en is de macht in Soedan dan
niet in handen van Islamieten? Dan waren het vast weer die akelige
Amerikanen en Joden...
Ook dit zeg ik niet om aan te geven dat westerlingen beter zouden zijn,
maar om aan te tonen dat het kwaad door alle volkeren en religies
aangericht wordt en dat voor dit soort acties maar al te vaak de naam van
God of Allah misbruikt wordt of de Grote Vijand en zijn handlanger, Israel
en Amerika, er bij gehaald wordt.
Welnu, als je zegt dat vredelievendheid het kenmerk van de ware islam is
en dat jij die islam aanhangt, wil ik dat best van je aannemen, maar dan
vraag ik je eens te reageren op mijn quote: "hoezo martelaars?"
Verder doet het je kennelijk goed dat ik het beeld dat je van de hollander
lijkt te hebben met enkele woorden bevestigde....daar heb ik je toch maar
een dienst mee bewezen .
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 05:37

malcolm:

De soennieten zijn de grootste verliezers van de oorlog in iraq.

Zijn de Koerden geen soennieten?

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 06:28

Salaam Aleikum,

Beste postpentacost, Dit is weer een van mijn vele reacties op jouw talrijke meningen. Hoe kun je de bendes islamitisch noemen die al die slachtingen verrichten? Dit zijn gewoon georganiseerde bendes onder leiding van krijgsheren die land willen hebben. Wat mij betreft is de regering is Soedan ook niet islamitisch en kun je dit ook niet zo zeggen. De zogenaamde regering in sudan is dicatoriaal. Deze is dmv een coup aan macht gekomen en de leger heeft hierbij een sterke rol bij het regeren van het land. Het land zou pas islamitisch zijn wanneer er de sharia zou gelden. De huidige regering zijn niets meer dan machtswellustelingen die hun eigen volk voor hun eigen bestwil onderdrukt. De zogenaamde islamitische bendes waaraan jij refereerd ontheiligen moskeeen en Qurans en vermoorden moslims. Lijkt me eerder dat deze mensen niets meer dan honden zijn die uit zijn op macht en geld.

En verder doet het me niet goed wanneer je het beeld bevestigd van een intolerante nederlander. Aangezien ik veel autochtone nederlanders ken, ben je niet meer dan een onderdeel van de autochtone nederlanders en zijn je argumenten niet zo sterk dat ik dit reflecteer op alle nederlanders. Dat jij kortzichtig bent betekend niet dat iedereen zo is.

Beste Akbash, tuurlijk zijn de koerden ook soennieten. Maar ik stoor me aan het feit dat ze boven islamitische belangen hun eigen nationalistische belang hechten. Daarom stop ik ze in een categorie, zoals de media dat ook doet. Bij hun streven naar een onafhankelijk Koerdistan zijn ze bereid hun islamitische broeders te verraden en te vermoorden (zie aanslagen op onschuldige burger in turkije, had gericht moeten zijn tegen de seculiere regering) en dat is wat stoort.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 07:01

Beste Akbash, tuurlijk zijn de koerden ook soennieten. Maar ik stoor me aan het feit dat ze boven islamitische belangen hun eigen nationalistische belang hechten. Daarom stop ik ze in een categorie, zoals de media dat ook doet. Bij hun streven naar een onafhankelijk Koerdistan zijn ze bereid hun islamitische broeders te verraden en te vermoorden (zie aanslagen op onschuldige burger in turkije, had gericht moeten zijn tegen de seculiere regering) en dat is wat stoort.

Salaam Aleikum,
Je beweerd dat de Koerden bereid zijn, in aanloop tot een onafhankelijk Koerdistan, hun Islamitische broeders te verraden en te vermoorden, dat is niet zo best!

Maar stoort het je dan niet, dat de overige Soennieten in Irak niet alleen bereid zijn om hun Islamitische broeders en zusters te verraden en vermoorden, maar dit ook daadwerkelijk uitvoeren!
Gezien het feit dat er dagelijks zelfmoord aanslagen plaats vinden, in Irak ,op de locale Islamitische bevolking?
Lijkt me nou niet direct de manier om goodwil te zaaien onder de Iraki's
Of ben je van mening dat de Koerden geen verraad en geweld mogen gebruiken voor hun belangen, maar de overige groep (hoofdzakelijk Saddam aanhangers) Soennieten, om hun belangen veilig te stellen, Wel?

vr.gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 07:23

Salaam Aleikum,

Akbash je hebt een goed argument wat de soennieten in Iraq betreft, maar wie zegt dat dit geweld van de lokale soennieten afkomt. Ik denk eerder dat het de buitenlandse strijders zijn en al qaeda leden die dergelijke aanslagen plegen. De lokale soennieten doen niets meer dan het beschermen van hun eigen woongebieden. En dit doen zij door verzet te plegen tegen de amerikanen. MAar ik heb nog geen enkele bewijs gezien dat er lokale soennieten betrokken zijn bij zelfmoordaanslagen. Het zijn voornamelijk de extremisten die dergelijke activiteiten ontplooien. En dan denk ikn og dat de extremisten niet de enigen zijn die achter aanslagen zitten. Mijn vermoedens gaan uit naar Israel die belang heeft bij een burgeroorlog en bij een zwak en verdeeld Iraq. Dan doel ik hier op de geparkeerde bomauto�s. De reden voor deze vermoedens zijn aanslagen die er in Syrie en Libanon zijn gepleegd door de israelische geheime diensten. Waarbij vijanden ook door autobommen en aanslagen om het leven zijn en worden gebracht. Fallujah is bv een goed voorbeeld van soennietisch verzet, hier wordt deze stad beschuldigd van het onderdak bieden aan zarqawi, terwijl deze kaffir helemaal niet verblijft in fallujah. De bewoners van deze stad waren degenen die verzet boden en niet de terroristen. Dit waren simpelweg mensen die zich wilden wreken na maandelange bombardementen, waarbij velen familieleden zijn kwijtgeraakt. Geloof je dit niet, waarom heeft Zarqawi dan tijdens het beleg van fallujah niets van zich laten horen of ie wel of niet in fallujah verbleef alleen al om het lijden van medemoslims te verlichten. Deze kaffir was te druk bezig met ontvoeringen elders in het land.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 11:26

Assalamu alaikum Malcolm X,

ik hoop voor het zieleheil van de Iraakse moslims dat je gelijk hebt. Allahu alam. Vandaag weer meer dan honderd arme mensen in een klap vermoord. Hoewel de interim regering van Alawi volgens mij in feite niets meer is dan een pro-amerikaanse poppenkast, leiden deze massamoorden alleen maar tot fitna (= chaos). Wie is daar bij gebaat? De Irakese soennieten zeker niet!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 17:49
al dat bloed! weer zo'n 600 liter verspild. 100 levens van mensen die
waarschijnlijk ook in Allah geloofden, die ook vrouwen en kinderen
moesten onderhouden en zich waarschijnlijk in wilden zetten voor de
toekomst van hun land.

De strijd die gestreden moet worden is geen strijd tegen vlees en bloed,
maar "tegen onzichtbare wezens; de duivelse heersers en machten die
deze donkere wereld tiranniseren, een heel leger van boosaardige
geesten in de onzichtbare werled om ons heen." zo zegt de apostel
Paulus. De wapens waarmee die machtten bestreden moeten worden zijn
de wapens van de liefde. Kwaad met goed vergelden en vooral... geen
mensen haten.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 06:06

salamoe alaikoem.

cherub says

Als je werkelijk in Allah gelooft dan zijn ze al zeker van hun straf na dit leven. Je hoeft je niet te verlagen tot hun daden. (hoewel ik de eerste publieke onthoofding van Iraakse burgers door Amerikanen nog moet zien ;) )

Dus ik moet alleen maar staan toekijken, dua3 doen en mischien financieel stuenen. Ik ben er zeker van dat onze profeet vzmh tegen een land als amerika en isreal als die landen in die tijd bestonden, ten strijde zou trekken!!! denk je zelf niet???? ik ben bang dat wij zwaar hiervoor zwaar gestraft gaan worden, maar het andere waar ik niet tegen kan, is dat de joden de macht hebben. Ik wist nog dat de arabieren elke volk uit de weg vaagde, die met het geloof spotte, maar toen viel de leeuw in slaap en namen de ongelovigen de macht over en dat tot op de dag van vandaag.

salamoe alaikoem

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 07:57
sprookjes van 1001 nacht... de arabieren vaagden niet elk volk weg.
El Al man, wil je nou gewoon graag vechten? Dan komt het je goed uit dat
er joden zijn. Maar ik geloof dat het de wil van Allah is dat ze terug
gekomen zijn in hun oorspronkelijke land; anders zou dat nooit gebeurd
zijn. Dat ze het niet zo erg netjes doen is een andere zaak, maar dat heeft
er ook mee te maken dat een grote meerderheid van hun vijanden nog
steeds vindt dat ze in de zee gedumpt moeten worden. Als Allah nu
gezorgd heeft dat ze daar weer terecht kwamen, tegen wie strijd je dan
als je ze daar weg wilt hebben? Ieder volk dat macht heeft is die macht
verleend door de Almachtige. Kennelijk wijkt de Ummah teveel van Allah
af, wegens arrogantie en verdeeldheid en haat, dat ze het maar eens uit
moeten zoeken. als je dan al gestraft zou worden is het niet omdat je de
Joden niet uitgeroeid hebt, maar omdat je van God bent afgeweken.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2005 om 09:33

Salaam Ali el O,

ik weet niet van wie jij de geschiedenis van de islamitische expantie geleerd hebt, maar wat je zegt absoluut onwaar. De arabieren vaagden niemand weg; de arabieren veroverden een land en lieten de lokale bevolking de keuze zich te bekeren of niet. Het is ook niet zo dat alle inwoners van de veroverde gebieden in het midden oosten zich massaal bekeerden, dat is een proces geweest van tientallen en zelfs honderden jaren en in meer dan 95% van de gevallen vreedzaam. De feitelijke macht over het khalifaat en de verschillende sultanaten was al na enkele generaties niet meer in handen van arabieren, maar van moslims van de lokale bevolking: berbers, turken, perzen, koerden etc. In landen als Pakistan, India, Maleisie, Indonesie, Afganistan, Turkije en heel centraal Azie en subsharisch Afrika zijn uberhaupt nooit Arabische machthebbers geweest; de islam is daar puur dmv vreedzame zending geintroduceerd door handelaren en soefi-zendelingen. Vandaag de dag is nog geen 20 % van alle moslims ter wereld arabisch.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 10:05
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Hierbij moet ik zeggen dat ik Zarqawi niet als verzetstrijder zie maar als een kaffir die had moeten blijven bij zijn verzet tegen de amerikanen en de zogenaamde buitenlandse rijke irakezen die nu aan de macht zijn.

Salaam Aleikum

 

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATT TTT

VREES ALLAH BROEDER WAT IS DAT. DEZE MAN VECHT OM MOSLIMS TE BESCHERMEN... HOE KAN JE DAT ZEGGEN SOEBHANALLAAAAAAAAAAAAAAH

ALLAHOEMMA ILAIKA NASJKOE 7ALA OMATIENA AL MARIEDA...
ALLAHOEMMA ANTA RABAL MOSTAD3AFIEN...
ALLAHOEMMA ANSOR AL MUJAHIDIENA FIE KOLLIE MAKAAN...

AMEEN

wasalam,

 

 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 11:30
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Hierbij moet ik zeggen dat ik <SPAN class=highlight>Zarqawi</SPAN> niet als verzetstrijder zie maar als een kaffir die had moeten blijven bij zijn verzet tegen de amerikanen en de zogenaamde buitenlandse rijke�irakezen die nu aan de macht zijn.

Salaam Aleikum




WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATT TTT


VREES ALLAH BROEDER WAT IS DAT. DEZE MAN VECHT OM MOSLIMS TE BESCHERMEN... HOE KAN JE DAT ZEGGEN SOEBHANALLAAAAAAAAAAAAAAH


ALLAHOEMMA ILAIKA NASJKOE 7ALA OMATIENA AL MARIEDA...ALLAHOEMMA ANTA RABAL MOSTAD3AFIEN... ALLAHOEMMA ANSOR AL MUJAHIDIENA FIE KOLLIE MAKAAN...


AMEEN


wasalam,





Salaam Aleikum zuster,

Onze broeder Zarqawi is verdwaald. Hij bood eerst heldhaftig verzet tegen de amerikanen, en ik was blij dat er iemand was die opstond en een soort leider werd. Maar hij week af van het rechte pad op het moment dat hij zelfmoordaanslagen goedkeurde op doelwitten waarbij er moslims slachtoffer zouden worden om een paar amerikanen te pakken. Geen probleem voor mij als hij die amerikanen pakt, want dat zijn de bezetters. Maar hij houd geen rekening met de moslims die daarbij het slachtoffer worden. Hij zegt in feite hetzelfde als de amerikanen: collateral damage. Alhoewel hij er wel bij zegt dat het martelaren zijn, maar dat keurt het aantal islamtische slachtoffers bij aanslagen op amerikanen niet goed.
Vind jij dit wel goed?
Tegelijkertijd onthoofd hij mensen als vergelding, terwijl hij niet zeker weet of het spionnen zijn of dat het burgers zijn. Zijn het burgers dan behoort hij ze te waarschuwen en na een tijd los te laten. Huurlingen mogen wat mij betreft hetzelfde lot verwachten als amerikaanse soldaten. Maar burgers die bv medewerker zijn van hulporganisaties hadden er met een waarschuwing van af moeten komen.

Zarqawi hecht meer aan het aantal amerikanen dat hij dood, en daardoor is hij het zicht verloren op zijn plicht om de moslims daar te beschermen. Als er een kind omkomt door een aanslag op een amerikaan dan is dat op zijn geweten.

Maar als jij redenen hebt waarom hij niet verdwaald is en aanslagen op amerikanen goed kan keuren waarbij er moslim slachtoffers vallen dan hoor ik ze graag.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 14:34
En waarvoor hadden die medewerkers van hulporganisaties dan wel voor
gewaarschuwd moeten worden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

En waarvoor hadden die medewerkers van hulporganisaties dan wel voor
gewaarschuwd moeten worden?
Niets....De daders vinden verekening bij God en die zal niet licht zijn.Zij die mensen doden die voor gerechtigheid,verzorging en verpleging gaan van zieken en gewonden.Die zijn nog niet jarig in Gods oogen en waarom dat lijkt me duidelijk.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 20:07
Salaam Aleikum,

De hulpverleners hadden niet in Irak moeten zitten. Althans de westerse hulpverleners. Niet terwijl er een oorlog gaande is. Dan vraag je er gewoon om, omdat je weet dat de rebellen en de bevolking je niet vertrouwen. Immers de westerlingen zijn de oorlog begonnen in hun ogen. Beetje jammer dat jullie dat niet begrijpen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 00:05
Malcon x zou Irak er werkelijk op vooruit gaan wanneer alle journalisten , mensen die de infrastructuur proberen te herstellen, mensen die medicijnen leveren , Ziekenhuizen herstellen etc. allemaal weer naar huis gaan .
Dat alleen de soldaten blijven?
Ik denk het niet.
En wat de rebellen betreft , Ik denk niet dat ze veel sympathie van de Koerden en de Shia's hebben.
En dit zijn naar de huidige omstandigheden toch wel de groepen die de zeggenschap  zullen hebben over de politie en de nieuwe Irakese militaire macht.
Ik kan haast wel raden wat het scenario zijn zal waneer de VS zijn soldaten terug trekt uit dat land.Dead




Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:12
Salaam aleikum,

het zou beter zijn ja. Deze mensen zitten in een oorlog en worden dagelijks vernederd door de amerikanen en dan komen er zogenaamde hulpverleners die hen willen aantonen dat niet alle westerlingen zo zijn. Waar waren ze voordat de oorlog begon (dat denken de mensen die familieleden verloren hebben).
En blijkbaar ben je Sadr vertgeten, hij verzette zich ook. En de koerden die doen alles om land te krijgen dus daar kun je niet zoveel op rekenen.

En de infrastructuur wordt door iraaks geld hersteld, dus je moet niet doen alsof de hulpverleners of het westen hierbij een handje helpt.
En als er een burgeroorlog uitbreekt na de amerikanen dan is het de schuld van de amerikanen.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 06:17
asalaamo3alaikom       broeders zeg niet dat je broeder kafir is  .zarqwai is een mujaheed inschallah moge allah de mujahdeen bijstaan tegen de a3daa alllah.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 06:35
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikom       br oeders zeg niet dat je broeder kafir is� .zarqwai is een mujaheed inschallah moge allah de mujahdeen bijstaan tegen de a3daa alllah.


Salaam Aleikum,

Hij is inderdaad geen kafir, maar hij is wel verdwaald. Ik had niet goed op mijn woordgebruik gelet. Maar leg jij mij eens uit zuster waarom hij niet verdwaald is dan. Vind jij de wijze waarop hij islamitische slachtoffers maakt bij aanslagen gerechtvaardigd?
Zo maakt hij de amerikanen belangrijker als de moslims in dat land, want hij zegt dat het niet geeft als er een paar moslims slachtoffer worden bij aanslagen op amerikanen, omdat zij dan toch martelaar worden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 08:00
bismillah irahman irahiem moge vrede zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, ik ben het eens met broeder malcolm x wat hij zegt klopt, je moet jihad voeren zoals de metgezellen van de profeet het hebben gedaan en de profeet zelf, wie de jihad op zijn eigen manier doet zal niet worden geholpen door ALLAH, en als hij sterft zal allah hem niet belonen met het martelaarschap, weet dat er vandaag de dag vellen sekten zijn met hun verwarde ideen, waar de oelamma in saudie arabie ons dagelijks voor waarschuwen, maar om zelfmoord aanslagen te plegen en daar onschuldige mensen bij  omkomen zoals vrouwen en kinderen en MOSLIMS dat kan niet en mag niet, bestrijd de ongelovigen volgens de soenna en ALLAH zal ons inshallah helpen, maar veder al zerqawi is onze broeder
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 09:37
asalaamo3alaikom broeders  waar is het bewijs dat onze broeder moslims vermoord  geloven jullie wat kofar zegen nee toch en ik weet  die vidoe banden nou daar geloof ik niets van het kan ook een jood zijn die verdrefzaait  ze zijn hellemaal bedekt  hoe kan ik weten wie er achter zit  en iedereen kan alllaho akbar zegen de joden  spreken de taal.  moge allah onze broeders bij staan zarqwi  binladen  mohim overal terwereld waar broeders strijden voor hun land geloof zusters.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 09:38
Maar het blijft een van de meest laffe moordenaars van deze tijd.
In zijn naam zijn zelfs moskeen aangevallen.
En verder is het zeker geen soldaat want hij vertegenwoordigd geen enkel land. Temonste mocht dit wel zo zijn dan moet dat land zich maar eens melden.
Ik bid dat God hem op zijn wegen zal doen terug keren of anders hem zijn welverdiende straf zal geven.
Maar eerlijk gezegd twijfel ik daar niks aan.

En Malcon x effe terzijde, Ik ben met jouw eens dat het westen niks te zoeken heeft in Irak, Iran etc.
Maar wat de Koerden betreft ben ik het niet met je eens. Deze mensen verdien evenzeer een eigen staat als alle andere volkeren.
Zelfs in mijn ogen meer dan Irak, S.A, Jordanie etc. want dat zijn helemaal geen volkeren.
Volkeren hebben hun eigen taal en hun eigen geschiedenis.


Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 09:46
daar is geen bewijs voor amerka noemt hem om  anderen bezig tehouden om waker teworden.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 10:04
Taqwaa,
zo gaat deze discussie niet werken. eerst verheerlijk je die bastaard en daar wil je claimen dat er geen bewijs is voor al die Satanische daden ?
Weet je wat jouw probleem is?
Jij denkt dat niet Moslims achterlijk zijn , dat er iets mis is met hun beoordelingsvermogen en hun mogelijkheden omzich zelf te beschermen.
Maar dit verre van de waarheid.

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 10:52
http://www.telegraaf.nl/buitenland/19142611/Vier_Iraakse_pol itieofficieren_gedood_in_Kirkuk.html

En hier zie je weerzo een een voorbeeld.
Waarom springen Moslims niet in de bres voor de rechten van de Koerden op de zelfde manier als voor de Palestijnen?
He een ideetje laten we voor de verandering eens samenwerken .
Samenwerken voor de realisatie van de vrije staat Koerdistan.
maakt niet uit voor mij of dat een moslim staat wordt of een andere.
Natuurlijk niet met geweld want dat is verfoeilijk , maar met rede en overtuiging dat elk volk zijn eigenheid moet kunnen hebben.
En weet je dit zou best tot de mogenlijkheden kunnen behoren want wij leven allen in de  EU en waneer er maar genoeg druk op brussels komt dan zal dat best lukken.



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.