Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

is het nou liefde??

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: is het nou liefde??
    Geplaatst op: 06 mei 2004 om 15:32
In eerste instantie geplaatst door *Anissa*

salam alikoem

Wat betekent "mahram".

dank je wel groetjes anissa

Assalamoe alykoem,

mahram is iedereen waar je niet mee mag trouwem, dus vader (vallen ook grootvaders onder), broer, zoon (vallen ook kleinzonen onder), oom. dit geld voor een vrouw.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
umm ihsan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote umm ihsan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 14:21

 

salaam-e-laikum

vandaag las ik al de berichtjes die hier boven zijn geschreven en ik schrok,ik ben een nederlandse muslima moeder van 6 kinderen en al muslim toen jullie nog niet geboren waren en hoor me daar dat ik een wijf ben .

wat een woorden vreselijk en wat me nog meer schokt is dat jij en sommige anderen zo makkelijk over een relatie praten alsof er niet geschreven staat dat de vrouw zich moet bedekken en de ogen moet neerslaan en haar schaamte bedekken

hoe kan die vriend een gelovige muslim zijn als hij vrij met je omgaat en hoe kun je denken dat je beter bent dan nederlandse meisjes als je je zo gedraagt

zelf heb ik een nichtje van 26 jaar die streng christelijk is ze kan geen gelovige man vinden omdat er bijna geen gelovige christenen meer zijn en blijft dus alleen wil je haar een slechte vrouw noemen ook al is ze geen muslima?

zelf zoek ik een vrouw voor mijn zoon een gelovige jongen die een vrouw niet aankijkt maar elke keer zegt men sorry hij is geen marokaan alsof alleen marokanen goed zijn

Was de profeet sallalahoe wa leihoe wa salaam een marokaan?

doe wat aan die kortzichtigheid en richt je hart op Allah soubhane wa taala ,en smeek om vergiffenis en vergeet die zogenaamde vriend van je want hij is geen vriend maar je vijand

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 15:16

A selam oe Ale'ykoem,

Masha'Allah Umm Ihsan, erg mooi verwoord! Ben het absoluut met u eens.

Bij mij kruipt het bloed al onder mijn nagels vandaan, als ik zie hoe velen oordelen over anderen tegenwoordig. Ik ben een absolute tegenstander voor generalisatie en oordelen vellen over anderen, maar dat zult u wellicht wel in al mijn opmerkingen hier op het forum zijn opgevallen.

Wat betreft uw zoon: velen hebben inderdaad een bekrompen mening daarover en lijken cultuur boven religie te prefereren. Velen voelen zich ook gegeneerd als hun zoon of dochter met een Nederlandse Moslim(a) trouwt. Ik vind dat erg kortzichtig, alsof men slechts van het uiterlijk af kan lezen wat men gelooft. Vandaar ook mijn stelling, die u overal op het forum tegen komt: "Wij kunnen niet in andermans harten kijken, dus laten we alstublieft niet over anderen oordelen".

Insha'Allah zult u een vrome vrouw voor uw zoon vinden. Moge Allah (swt) u daarbij helpen. Elhamdoelillah zijn er nog Moslims die religie op nummer ��n hebben en wiens harten vervut zijn met liefde voor hun broeders en zusters, ongeacht de afkomst. Het aantal is misschien gering, maar dat kleine beetje geeft wel hoop.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 14:35

Salaam Oe ehleykoom Oeghtie Fi dien,

Ik wil je een goede raad geven zoals er nog zo een paar al zeiden stop deze relatie ... Voor jou En voor ALLAH 

En ook Een jongen die met een meisje die met een meisje een relatie gehad heeft gaat er denk ik niet mee trouwen... Hij wil dan een nieuw meisje , Hij vind jou dan zogezegd Okasi niet in de Slecht Zin Oeghtie en wil Je hier ook nie niet Zwart maken maar ... Maar Echt Stop deze realtie Behda tot je er zeker van Bent dat Hij je de hand Komt vragen ...

(Sorry als m'n woorden te Cruw overkwamen ) Heeft u kritiek op mij Bericht Je zegt het maar ;) ...

Salaam Oe ehleykoom Oeghtie Fi Dien ..

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.