Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat is een Selefie?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Salah ad Din Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat is een Selefie?
    Geplaatst op: 09 januari 2004 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

leugenaar

salafi's zeggen alleen maar dat je je niet mag beperken

tot 1 school, je moet de waarheid nemen van de profeet(saws)

dus het beste van de 4 scholen,

wij volgen immers geen 'school', wij volgen de profeet(saws)

De salafiyya erkennen niet de authoriteit van de imams abu hanifa, ash shafii, al hanbali en Malik in hun interpretatie van het soennisme. Hun fiqh wordt niet gerespecteerd en opzij geschoven terwijl alle 4 rechtscholen duidelijk weergeven dat 1 rechtschool gevolgd MOET worden.

Het zijn deze 4 imams die over zijn gebleven bij de ahl assunnah wa-l jama'ah en die de sunna hebben gecodificeerd. Dat hebben de hadithverzamelaars niet gedaan.

De salafiyya zeggen de 4 rechtscholen te willen verenigen, of het beste te willen nemen van de 4 (ze zijn echter niet zeker van wat het beste van die 4 is en hoe ermee om te moeten gaan), maar in feite hebben ze een nieuwe rechtsschool gebouwd, de wahabiyya (of salafiyya) en voor nog meer fitnah gezorgd.

De wahhabi worden NERGENS in de moslimwereld erkend, en wat ironisch is, is dat Saoudi Arabie in hun corrupte handen zit. We weten wel allemaal wat Saoudi Arabie allemaal uitvreet.

Als je de profeet volgens de sunna wilt volgen, dan MOET je een van de 4 rechtsscholen volgen want die vormen samen de sunna. En de 4 imams zijn het allemaal eens dat elke moslim 1 van de rechtsscholen MOET volgen, anders is zijn of haar eindbestemming de hel.

Bronvermelding:

http://www.hizmetbooks.org/Sunni_Path/

http://village.flashnet.it/users/fn034463/maqalat.html

 

Terug naar boven
Salah ad Din Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 05:06

Beste Imaan, as-sal�mu 3alayki

Als ik een leugen zie, dan zal ik hem blootleggen en weerleggen. Ik zal er niet over zwijgen. Maar ik heb niemand een leugenaar genoemd. Ik val geen personen aan, maar de leugens zelf.

En ik heb niemand een kafir genoemd, ik vertolkte de mening van de ahl assunnah wa-l jama'ah, de 4 rechtsscholen. Als je er niet mee eens bent, dan dien je je kritiek richting de 4 rechtsscholen te richten.

Wassalam

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 15:18

salaam'aleikum

salah ad din

je bent een leugenaar, de 4 imams hebben zelf

gezegd dat we als we bij hen een fout zouden

ontdekken of ergens anders (in andere school)

iets beters vinden we dat moeten volgen

wij volgen immers de profeet (saws) dus het

beste uit de 4 scholen, jezelf beperken tot 1 school

en de rest niet, betekent dat je die imam volgt ipv

de profeet (saws)

IMAAN

wanneer een sjiiet zegt dat hij moslim is moeten

wij wel zeggen dat wij soenni zijn, wanneer dan een

terrorist (is maar een voorbeeld) of ��n of andere sekte

zegt dat hij soenni is, moeten wij wel zeggen dat we salafi

zijn (dat we de profeet(saws) en de vrome voorgangers

volgen, de profeet (saws) heeft bevolen dat je jezelf onderscheid

van wat verkeerd is, dus is het een plicht jezelf anders te noemen

dan de 72 sektes die niet doen zoals de vrome voorgangers (naast

de profeet (saws) en bijgevolg in het vuur gaan)

 

Ik beschouw mezelf als moslim en noem me niet

graag salafi, jammer genoeg ben ik in deze wereld verplicht

hoe wil je dat de mensen in de 73 sektes de ware vinden als

de ware geen aparte naam heeft??????

Moge Allah ons allen leiden

(en salah ad din ook, als hij nog oprecht is (in zijn dwaling)

als hij niet oprecht is,

dan vraag ik oprecht aan Allah van hem te vervloeken

 

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 18:07
 

I will say a true word after which no Muslim can argue after the truth appears to him.Firstly, the Salafee da'wah is an ascription to what? 'Salafee' is an ascription to the 'Salaf' (pious predecessors), so we have to know who the Salaf are and then what this ascription means and its importance as regards its meaning and implication.

The Salaf are the people of the first three generations whom the Messenger of Allaah (S) declared to be good in the authentic and mutawaatir hadeeth recorded in al- Bukhaaree and Muslim and others from a group of the Companions that he said: "The best of people is my generation, then those who come after them, then those who come after them.", i.e the first three generations. So the Salafees attach themselves to the Salaf, and if we know the meaning of 'Salaf' and 'Salafee' then we should bear two things in mind.

That this attachment is not to a single person or persons, as is the case with other Jamaa'ahs present in the Muslim world. This is not an attachment to a person or even tens of people, but to that which will not err, since it is impossible that the Salaf would unite upon error, as opposed to the people of later times, since with regard to the later generations, there is no text speaking in their favour. Rather, in general, they are spoken ill of in the end of the previous hadeeth: "Then there will come a people who give witness and their witness is not asked for...", and in other ahaadeeth there occurs: "A group of my Ummah will not cease to be upon the truth..."

So this is a praise for them but a censure of the rest since the praise is for a particular small group. Linguistically, 'Taa'ifah' is used to refer to a single person or more.

Thus if we understand this meaning of the 'Salafees' and that they attach themselves to the Salaf- and that if the Muslim clings to that which the Salaf were upon - then here we come to the second matter:

That after this is understood, it is not possible for any Muslim but to be a Salafee, since we have understood that in attaching oneself to the Salaf one has attached himself to that which cannot err. This is taken from the hadeeth: "My Ummah will not unite upon error," and it is not correct to refer this to the people of later ages; those present today.

In addition to that is the ahaadeeth referring to what happened to the previous peoples - the Jews and the Christians - and what will ***all the Muslims, regarding splitting into sects, saying: "The Jews split into seventy-one sects and the Christians into seventy-two, and my Ummah will split into seventy-three sects. All of them are in the Fire except one." The Companions said, "Who are they, O Messenger of (S)?" He (S) replied "They are the Jamaa'ah." This shows who is meant in the previous hadeeth "My Ummah will not unite upon error" since they are the saved sect, along with those who have their outlook and follow them.

Those Salafus-Saaliheen are those whom Allaah has warned us against opposing them or against following a way other than theirs, saying:

If anyone contend with the Messenger even after guidance has been plainly conveyed to him, and follows a path other than that becoming to men of faith, We shall leave him in the path he has chosen, and land him in Hell - what an evil refuge! [Sooratun-Nisaa aayah 115]

I have many times pointed out to our brothers the wisdom of our Lord's attaching in this aayah 'the following of a way other than that of the believers' to 'the opposing of the Messenger', what is the wisdom in that, since even if the aayah did not contain the part about following a way other than that of the believers, then the first part about opposing the Messenger (S) would have been enough to earn the person the evil end mentioned. However, it is not possible that the second part has no relevance, and we seek Allaah's refuge from such a thing. Its wisdom is shown by Imaam Ash-Shaafi'ee's using it as a proof of Ijmaa' - meaning: 'He who takes a way other than that of the Companions'- who are unerring - and they and those who follow them are the Jamaa'ah whom the Messenger of Allaah (S) declared to be the saved sect.

They are those whom it is not permissible to oppose - for one who wishes to be saved from Allaah's punishment on the Day of Resurrection. Therefore the Muslims have to be aware today, who are the Muslims mentioned in this aayah? And then, what is the wisdom in Allaah's intending the Salafus-Saalih and those who follow them? The answer has preceeded and is, in brief, that they are the Companions who were present when the revelation came down, and who took it direct from the mouth of the Messenger (S). They saw the Messenger (S) living among them following the revealed rulings of the Qur'aan, many of whom were explained by his (S) sayings.

However, the later peoples do not have this excellence - that they heard the Qur'aan and the Sunnah direct from his mouth - nor did they see how he (S) followed the texts of the Qur'aan and the Sunnah his practice, and from the wisdom is his (S) saying: "Being informed is not like seeing for yourself."

So those who did not see him are not like his Companions who saw him and heard his words directly and saw how he acted. Today there is a very nice saying which some people are distinguished by - but it would be nicer if put into practice. They say in their speeches and lectures, "that it is upon us to make Islaam take practical shape upon the earth." However, if we do not understand Islaam, and understand it according to the understanding of the Salafus-Saalih, then we cannot put this saying into practice. But those who were able to do that were the Companions of the Messenger (S) due to the two reasons that we have mentioned:

a) That they heard his words directly and therefore their retention of it is better than ours;
b) Then there are affairs which need explanation through his (S) action, and they saw that.

I will give you a very clear example. There are some aayaahs in the Qur'aan which a Muslim cannot understand unless he knows the Sunnah, which explains the Noble Qur'aan, as Allaah ta'aalaa says:

WA ANZALNAA ILAIKADH-DHIKRA LITUBAYYINA LINNAASI MAA NUILA ILAYHIM (We have revealed the Reminder to you in order that you may explain to the people what has been revealed to them).

Allaah ta'aala's saying:

AS-SAARIQU WAS SAARIQATU FAAQTA'OO AIDEEHIMAA. (The male and the female thief: Cut off their hands).

Let us produce the Seebawaih (a great scholar of the 'Arabic language of early times) of this age and let him explain this aayah. Language wise he will not be able to define the 'saariq' (thief) nor the 'yad' (hand). Who is the thief whose 'yad' is to be cut? What is the 'yad' that should be cut? He cannot answer! In the language anyone who steals even an egg is a thief, and the 'yad' goes right up to the shoulder. The answer lies in the aayah mentioned previously : WA ANZALNAA ILAIKADH-DHIKRA. The answer is found in the explanation of the Messenger (S) for the Qur'aan. That explanation is found in the practice - for this and for many other aayaahs. He who reads the 'science of Usool' finds that there is 'General and Particular', 'Unrestricted and Restricted' and 'Abrogating and Abrogated' texts - comprehensive words under which come tens if not hundreds of texts, general texts restricted by the Sunnah - and I will not prolong this further in order to answer the rest of the questions

Terug naar boven
Salah ad Din Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 18:10
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

salah ad din

je bent een leugenaar,

Ik heb toch de bronnen vermeld? Waarom beschuldig je mij van een leugenaar te zijn als de bronnen mijn argumenten ondersteunen? Zijn jouw eigen argumenten op?

de 4 imams hebben zelf

gezegd dat we als we bij hen een fout zouden

ontdekken of ergens anders (in andere school)

iets beters vinden we dat moeten volgen

Absoluut niet! De 4 imams hebben gezegd dat als men moeite heeft met het toepassen van een gebod, men eventueel dat gebod volgens een andere rechtsschool mag doen, maar dat men er geen gewoonte van mag maken. De 4 rechtsscholen zijn volgens hen gestandaardiseerd en authoritatief en MOETEN respectievelijk gevolgd worden.

wij volgen immers de profeet (saws) dus het

beste uit de 4 scholen, jezelf beperken tot 1 school

en de rest niet, betekent dat je die imam volgt ipv

de profeet (saws)

Ik vind dat ook, maar de sunna niet! De sunnieten zeggen dat elke imam een juiste visie op de sunna vertegenwoordigd, en dat een van hen gevolgd moet worden. Andere wegen zijn haraam volgens hen. Ik ben geen soenniet, dus ik accepteer hun visies niet en die salafistische visie van jou ook niet. Voor mij zijn het allemaal wegen van de duivel.

IMAAN

wanneer een sjiiet zegt dat hij moslim is moeten

wij wel zeggen dat wij soenni zijn

Dat is onzin. Dat is toegeven aan provocatie en zo dwing je jezelf om mee te doen aan de fitnah. Als een soenniet of salafist of shi'iet mij een koraniet noemt, dan zeg ik "ik ben MOSLIM en niets anders". Maar kijk hoe trots de sektariers zijn om zichzelf te onderscheiden en fitna in stand te houden.

wanneer dan een

terrorist (is maar een voorbeeld) of ��n of andere sekte

zegt dat hij soenni is, moeten wij wel zeggen dat we salafi

Nee dat is onzin. Zie hierboven. Niemand mag je dwingen om tot afsplitsing over te gaan.

zijn (dat we de profeet(saws) en de vrome voorgangers

volgen, de profeet (saws) heeft bevolen dat je jezelf onderscheid

van wat verkeerd is, dus is het een plicht jezelf anders te noemen

Nergens is het een plicht om je anders te noemen. Dat is regelrecht trappen in de val van het sektarisme. Maar ik moet je nu wel gelijk geven op een ander gebied. Als jij werkelijk gelooft in wat je allemaal zegt, en "islaam" niet meer genoeg is om het te noemen, tja.. dan moet je wel je toevlucht zoeken naar andere termen. Want in feite is hetgene wat je zegt geen islam meer.

dan de 72 sektes die niet doen zoals de vrome voorgangers (naast

de profeet (saws) en bijgevolg in het vuur gaan)

Er zijn honderden sektes die zich moslim noemen. De hadith die het over 72 heeft, is allang achterhaald. Die is nooit waar geweest. Maargoed. In de koran staan er andere voorwaarden voor de hemel dan deze hadith.

Ik beschouw mezelf als moslim en noem me niet

graag salafi, jammer genoeg ben ik in deze wereld verplicht

Ik ben een moslim en noem me niets anders en laat me door niemand, geen mens of geschrift, salafi of wat dan ook noemen. Dat is on-islamitisch.

hoe wil je dat de mensen in de 73 sektes de ware vinden als

de ware geen aparte naam heeft??????

De ware is de koran en dus de islam. Ipv de ware te zien, kiezen ze ervoor om groepjes te stichten. Ziekelijk.

De koran zegt:

25:30

"En de gezant zegt:"Mijn Heer, mijn volk houdt de Koran voor iets dat gemeden moet worden."

en

30:31

"Wendt jullie schuldbewust tot Hem en vreest Hem en verricht de salaat en behoort niet tot de veelgodendienaars, tot hen die hun godsdienst opsplitsen en tot sekten zijn geworden;elke sekte is blij over wat zij hebben."

Ik ben blij met de islam.

Moge Allah ons allen leiden

(en salah ad din ook, als hij nog oprecht is (in zijn dwaling)

Ik ben oprecht, maar ik dwaal niet. Ik volg de koran. Zij die aan God Zijn leidraad houden, zullen niet dwalen.

als hij niet oprecht is,

dan vraag ik oprecht aan Allah van hem te vervloeken

Als jij oprecht bent in je dwaling, dan wens ik jouw begeleiding. Als je volhardt in je dwaling, dan ook. Aan mijn gedrag kan je voorbeeld nemen. Ik ga niemand vervloeken.

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 18:10

salaam'aleikum

laten we sjeich al albaanie spreken

hij kent er iets meer van

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 18:15

I will say a true word after which no Muslim can argue after the truth appears to him.Firstly, the Salafee da'wah is an ascription to what? 'Salafee' is an ascription to the 'Salaf' (pious predecessors), so we have to know who the Salaf are and then what this ascription means and its importance as regards its meaning and implication.

The Salaf are the people of the first three generations whom the Messenger of Allaah (S) declared to be good in the authentic and mutawaatir hadeeth recorded in al- Bukhaaree and Muslim and others from a group of the Companions that he said: "The best of people is my generation, then those who come after them, then those who come after them.", i.e the first three generations. So the Salafees attach themselves to the Salaf, and if we know the meaning of 'Salaf' and 'Salafee' then we should bear two things in mind.

That this attachment is not to a single person or persons, as is the case with other Jamaa'ahs present in the Muslim world. This is not an attachment to a person or even tens of people, but to that which will not err, since it is impossible that the Salaf would unite upon error, as opposed to the people of later times, since with regard to the later generations, there is no text speaking in their favour. Rather, in general, they are spoken ill of in the end of the previous hadeeth: "Then there will come a people who give witness and their witness is not asked for...", and in other ahaadeeth there occurs: "A group of my Ummah will not cease to be upon the truth..."

So this is a praise for them but a censure of the rest since the praise is for a particular small group. Linguistically, 'Taa'ifah' is used to refer to a single person or more.

Thus if we understand this meaning of the 'Salafees' and that they attach themselves to the Salaf- and that if the Muslim clings to that which the Salaf were upon - then here we come to the second matter:

That after this is understood, it is not possible for any Muslim but to be a Salafee, since we have understood that in attaching oneself to the Salaf one has attached himself to that which cannot err. This is taken from the hadeeth: "My Ummah will not unite upon error," and it is not correct to refer this to the people of later ages; those present today.

In addition to that is the ahaadeeth referring to what happened to the previous peoples - the Jews and the Christians - and what will ***all the Muslims, regarding splitting into sects, saying: "The Jews split into seventy-one sects and the Christians into seventy-two, and my Ummah will split into seventy-three sects. All of them are in the Fire except one." The Companions said, "Who are they, O Messenger of (S)?" He (S) replied "They are the Jamaa'ah." This shows who is meant in the previous hadeeth "My Ummah will not unite upon error" since they are the saved sect, along with those who have their outlook and follow them.

Those Salafus-Saaliheen are those whom Allaah has warned us against opposing them or against following a way other than theirs, saying:

If anyone contend with the Messenger even after guidance has been plainly conveyed to him, and follows a path other than that becoming to men of faith, We shall leave him in the path he has chosen, and land him in Hell - what an evil refuge! [Sooratun-Nisaa aayah 115]

I have many times pointed out to our brothers the wisdom of our Lord's attaching in this aayah 'the following of a way other than that of the believers' to 'the opposing of the Messenger', what is the wisdom in that, since even if the aayah did not contain the part about following a way other than that of the believers, then the first part about opposing the Messenger (S) would have been enough to earn the person the evil end mentioned. However, it is not possible that the second part has no relevance, and we seek Allaah's refuge from such a thing. Its wisdom is shown by Imaam Ash-Shaafi'ee's using it as a proof of Ijmaa' - meaning: 'He who takes a way other than that of the Companions'- who are unerring - and they and those who follow them are the Jamaa'ah whom the Messenger of Allaah (S) declared to be the saved sect.

They are those whom it is not permissible to oppose - for one who wishes to be saved from Allaah's punishment on the Day of Resurrection. Therefore the Muslims have to be aware today, who are the Muslims mentioned in this aayah? And then, what is the wisdom in Allaah's intending the Salafus-Saalih and those who follow them? The answer has preceeded and is, in brief, that they are the Companions who were present when the revelation came down, and who took it direct from the mouth of the Messenger (S). They saw the Messenger (S) living among them following the revealed rulings of the Qur'aan, many of whom were explained by his (S) sayings.

However, the later peoples do not have this excellence - that they heard the Qur'aan and the Sunnah direct from his mouth - nor did they see how he (S) followed the texts of the Qur'aan and the Sunnah his practice, and from the wisdom is his (S) saying: "Being informed is not like seeing for yourself."

So those who did not see him are not like his Companions who saw him and heard his words directly and saw how he acted. Today there is a very nice saying which some people are distinguished by - but it would be nicer if put into practice. They say in their speeches and lectures, "that it is upon us to make Islaam take practical shape upon the earth." However, if we do not understand Islaam, and understand it according to the understanding of the Salafus-Saalih, then we cannot put this saying into practice. But those who were able to do that were the Companions of the Messenger (S) due to the two reasons that we have mentioned:

a) That they heard his words directly and therefore their retention of it is better than ours;
b) Then there are affairs which need explanation through his (S) action, and they saw that.

I will give you a very clear example. There are some aayaahs in the Qur'aan which a Muslim cannot understand unless he knows the Sunnah, which explains the Noble Qur'aan, as Allaah ta'aalaa says:

WA ANZALNAA ILAIKADH-DHIKRA LITUBAYYINA LINNAASI MAA NUILA ILAYHIM (We have revealed the Reminder to you in order that you may explain to the people what has been revealed to them).

Allaah ta'aala's saying:

AS-SAARIQU WAS SAARIQATU FAAQTA'OO AIDEEHIMAA. (The male and the female thief: Cut off their hands).

Let us produce the Seebawaih (a great scholar of the 'Arabic language of early times) of this age and let him explain this aayah. Language wise he will not be able to define the 'saariq' (thief) nor the 'yad' (hand). Who is the thief whose 'yad' is to be cut? What is the 'yad' that should be cut? He cannot answer! In the language anyone who steals even an egg is a thief, and the 'yad' goes right up to the shoulder. The answer lies in the aayah mentioned previously : WA ANZALNAA ILAIKADH-DHIKRA. The answer is found in the explanation of the Messenger (S) for the Qur'aan. That explanation is found in the practice - for this and for many other aayaahs. He who reads the 'science of Usool' finds that there is 'General and Particular', 'Unrestricted and Restricted' and 'Abrogating and Abrogated' texts - comprehensive words under which come tens if not hundreds of texts, general texts restricted by the Sunnah - and I will not prolong this further in order to answer the rest of the questions

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 22:39
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, Harith

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, waarom we met alle vragen bij jou moeten komen. Gezien het feit dat jij vaak je antwoord niet onderbouwd, vraag ik me af, waarom jij die taak op je wil nemen, zie je dan niet in dat dat een hele verantwoordelijkheid is?

P.S Wil jij me uitleggen waarom Selefies, zichzelf niet Moslim noemen, maar Selefies?

 



Itaqqillaah oegt,

selefies noemen zich uiteraard in eerste instantie moslim, vrees ALLAH voor je beschuldiging, en om zich te distanchieren van ahlul-bid'ah verwijzen ze ze naar het feit dat ze de QURAN EN SUNNAH VOLGEN VOLGENS HET BEGRIP VAN DE VROME VOORGANGERS(SALAF-AS-SALIH)..

Neem niet blindelings aan wat een ander je wijs maakt, maar zoek zelf uit, en een antwoord, vind je bij de 'ulemaa en niet op islaam.nl... Wees eerlijk en realistisch..

Ik geef toe dat er mensen zijn die zich selefie noemen, en de naam misbruiken, maar dat is maar een hele kleine groep, en voor zover IK weet, hebben die daarvoor taubah gedaan, dus dat is tussen hen en ALLAH, wie zijn wij om te oordelen?

wallahu A3lam
Oum Mujahid
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 22:45

[/QUOTE]

2. zij pretenderen dat ook niet. Het gaat er niet om wat zij pretenderen, het gaat erom dat wij als gelovigen dat pretenderen. En dat wij hen als norm nemen en wat erger is; dat wij dat aan anderen proberen op te leggen. ok niet.

[/QUOTE]

En zegt ALLAH Ta'Ala niet in dezelfde Quran als waaruit jij deze 2 prachtige verzen heb gehaald:

"En vraag Ahloe Dhikr (de mensen van kennis) indien jullie niet weten"

Het is niet gebruiken wat je uitkomt, en laten wat je niet uitkomt broeder,

Ik begrijp dat je er niet voor kiest om jezelf selefie, of soennie e.d. te noemen om je af te scheiden van ahloel bid'ah, en dat is je goed recht, dat doe ik ook niet, ik ben een Moslima die de Quran en Sunnah volgt volgens het begrip van de selef-as-sali7..

Alleen moet je niet onderkennen dat het vanuit de islaam is toegestaan om jezelf selefie te noemen, of je het doet, is verder een eigen keus...

Wallahu A3lam,
Oum Mujahid
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 22:59
In eerste instantie geplaatst door Amier

[/QUO

Assalamu alaikum,

natuurlijk proberen de Salafies de islam te volgen zoals het door Allah subhan wa t'ala bedoelt is. En natuurlijk proberen de Hanafieten dat ook. En natuurlijk de Malikieten ook. En de Hanbalieten, Shafiieten, alle Shiietische "ieten" etc. etc. etc. Maar wie zegt dat de mensen die zich nu "Salafie"noemen ook echt "salafie" zijn? (Salaf = voorouder). Ze maken gebruik van dezelfde bronnen als de andere madhabs, passen veel ijtihaad (zelfstandige oordeelsvorming) toe en staan in feite niet boven de andere groepen, maar vormen gewoon een nieuwe groep. Het enige wat ze zeggen is "kom bij onze groep, dan ben je pas een �chte moslim". een authentieke hadith zegt dat niets je zo dicht bij ongeloof (kufr) brengt als het iemand anders van ongeloof beschuldigen. Wat dat betreft spelen de "Salafies" dus gevaarlijk spel denk ik.

Wist je trouwens dat er veel Naqshbandi (en andere tariqat) sheichs zijn die zeggen dat z�j eigenlijk de ware Ahl al-Salaf zijn? Denk er maar eens over na.

Allahu alim.

Wassalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu.

[/QUOTE]

Itaqqilaah broeder, wat jij zegt is niet waar,

ten eerste, degene die eventuele itjihaad toepassen zijn de 'ulemaa, niet doorsnee marokkaanse  broeder uit a'dam die zichzelf selefie noemt(bijv.) En Alle 'ulemaa krijgen beloning voor hun fatwa's, zoals sahieh is overleverd uit de sunnah, zelfs als ze het verkeerde oordeel geven zullen ze beloond worden, mits het oprecht voor allah en zijn godsdienst was.. Dus daarin ben je bij deze weerlegd.

Ten tweede zeg je dat ze een nieuwe groep vormen, ook dat is niet correct, want ze volgen INSHA ALLAH het rechte pad, en die is er al sinds de profeet Mohammed  wahi kreeg (zelfs al bij de de eerste profeet).. Dus ook hierin ben je weerlegd.

Wat jij zegt, dat ze uitnodigen om bij hun 'groep' te komen, anders ben je geen echt moslim, is ook berust op onwaarheid, het gebieden van het goede en het verbieden van het slechte is een plicht, en da'wah ook, als zij denken dat het noodzakelijk is om jezelf te onderscheiden van ahloel bid'ah, aangezien 'ulemaa dit hebben gezegd, en ze dat niet zelf verzonnen hebben, hebben ze hier recht toe..

Maar JE zal nooit een een broeder of zuster die zichzelf selefie noemt, en enige kennis heeft, en niet door taqlied zichzelf selefie zijn gaan noemen, zal je nooit zo'n iemand horen zeggen, als je je geen selefie noemt ben je geen moslim. Daarentegen als je niet de Quran en Sunnah volgt volgens het begrip van de selef as-sali7, zit je op een dwaalspoor.. Dat lijkt me duidelijk..

Wallahu A3lam,
Oum Mujahid
Terug naar boven
Salah ad Din Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 05:48

Het salafisme door de 4 rechtsscholen als SATANISCH veroordeeld:

http://village.flashnet.it/users/fn034463/maqalat.html

http://www.sunnah.org/publication/fajr/fajr.htm

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 10:23

salaam'aleikum

nu mijn geliefde zus hier is ga je wat meemaken

de waarheid zal zegevieren want Allah's beloftes zijn altijd waar

Moge Allah ons leiden en moge Hij Oum Mujahid zegenen

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 19:45
In eerste instantie geplaatst door Oum Mujahid

In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

natuurlijk proberen de Salafies de islam te volgen zoals het door Allah subhan wa t'ala bedoelt is. En natuurlijk proberen de Hanafieten dat ook. En natuurlijk de Malikieten ook. En de Hanbalieten, Shafiieten, alle Shiietische "ieten" etc. etc. etc. Maar wie zegt dat de mensen die zich nu "Salafie"noemen ook echt "salafie" zijn? (Salaf = voorouder). Ze maken gebruik van dezelfde bronnen als de andere madhabs, passen veel ijtihaad (zelfstandige oordeelsvorming) toe en staan in feite niet boven de andere groepen, maar vormen gewoon een nieuwe groep. Het enige wat ze zeggen is "kom bij onze groep, dan ben je pas een �chte moslim". een authentieke hadith zegt dat niets je zo dicht bij ongeloof (kufr) brengt als het iemand anders van ongeloof beschuldigen. Wat dat betreft spelen de "Salafies" dus gevaarlijk spel denk ik.

Wist je trouwens dat er veel Naqshbandi (en andere tariqat) sheichs zijn die zeggen dat z�j eigenlijk de ware Ahl al-Salaf zijn? Denk er maar eens over na.

Allahu alim.

Wassalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu.



Itaqqilaah broeder, wat jij zegt is niet waar,

ten eerste, degene die eventuele itjihaad toepassen zijn de 'ulemaa, niet doorsnee marokkaanse  broeder uit a'dam die zichzelf selefie noemt(bijv.) En Alle 'ulemaa krijgen beloning voor hun fatwa's, zoals sahieh is overleverd uit de sunnah, zelfs als ze het verkeerde oordeel geven zullen ze beloond worden, mits het oprecht voor allah en zijn godsdienst was.. Dus daarin ben je bij deze weerlegd.

Ten tweede zeg je dat ze een nieuwe groep vormen, ook dat is niet correct, want ze volgen INSHA ALLAH het rechte pad, en die is er al sinds de profeet Mohammed  wahi kreeg (zelfs al bij de de eerste profeet).. Dus ook hierin ben je weerlegd.

Wat jij zegt, dat ze uitnodigen om bij hun 'groep' te komen, anders ben je geen echt moslim, is ook berust op onwaarheid, het gebieden van het goede en het verbieden van het slechte is een plicht, en da'wah ook, als zij denken dat het noodzakelijk is om jezelf te onderscheiden van ahloel bid'ah, aangezien 'ulemaa dit hebben gezegd, en ze dat niet zelf verzonnen hebben, hebben ze hier recht toe..

Maar JE zal nooit een een broeder of zuster die zichzelf selefie noemt, en enige kennis heeft, en niet door taqlied zichzelf selefie zijn gaan noemen, zal je nooit zo'n iemand horen zeggen, als je je geen selefie noemt ben je geen moslim. Daarentegen als je niet de Quran en Sunnah volgt volgens het begrip van de selef as-sali7, zit je op een dwaalspoor.. Dat lijkt me duidelijk..

Wallahu A3lam,
Oum Mujahid [/QUOTE]

Assalamu alaikum Oum Mujahid,

op de punten die je aandraagt is door verschillende mensen op dit forum al ruimschoots ingegaan, dus nu ik hier op reageer bestaat de kans dat ik in herhaling val, excuses alvast daarvoor.

Ten eerste: het lijkt mij bijzonder stug dat iemand die een foutief advies geeft, een verkeerde fatwa dus, voor die fatwa beloont wordt; hij/ zij leidt de mensen immers op een dwaalspoor. In de islam is geen hierarchie zoals b.v. in het katholicisme; mensen worden beoordeeld op hun vroomheid, de leek niet minder dan de alim. De beloning zal dus niet zijn voor de fatwa, maar voor de intentie iets goed te doen. Toen ik aangaf dat selafieten veel ijtihaad toepassen bedoelde ik daarmee niet dat ijtihaad per defenitie verkeerd is, echter iets haram verklaren op basis van ijtihaad klopt niet, daar haram en halal enkel van God afkomstig kan zijn en uiteengezet wordt in de koran (volgens de koran). In iedere madhab wordt gebruik gemaakt van ijtihaad. Het gaat natuurlijk om de inhoud van de argumenten, niet wie ze uitspreekt. Ik zie niet waarin je mij weerlegt.

Ten tweede: alle wetscholen en stromingen menen dat zij de ware weg volgen en verdienen naar eigen zeggen de naam salafiyya. Dat de salafieten waar wij het over hebben (lees "wahabieten", hoewel ik weet dat die term de lading niet dekt) vormen daarin geen uitzondering. Ervan uitgaan dat zij de als enige de weg volgen die de profeet, vrede zij met hem, heeft gevolgd is mijns inziens onterecht omdat pakweg 95% (kan ook meer zijn) van hun soenna gebaseerd is op het volgen van ulema in plaats van de openbaring. En die ulema volgen ook weer ulema die weer ulema volgen etc. Dat doen andere wetscholen ook, daarom mijn bewering dat het salafisme gewoon een van de vele stromingen binnen de islamitische traditie is. Het bijvoorbeeld haram verklaren (ik begin het een vervelend woord te vinden) van zaken als bijvoorbeeld make up voor vrouwen is dan ook niet gebaseerd op de openbaringen die Mohammed kreeg, maar op de interpretaties van mensen ver na de dood van onze profeet.

Wat jij zegt, dat ze uitnodigen om bij hun 'groep' te komen, anders ben je geen echt moslim, is ook berust op onwaarheid, het gebieden van het goede en het verbieden van het slechte is een plicht, en da'wah ook, als zij denken dat het noodzakelijk is om jezelf te onderscheiden van ahloel bid'ah, aangezien 'ulemaa dit hebben gezegd, en ze dat niet zelf verzonnen hebben, hebben ze hier recht toe..

Hier zeg je het zelf: salafies versus ahl ul bid'ah. En omdat de ulema dat gezegd hebben. Suggereer je daarmee niet dat jouw groep de enige waarachtige is en de rest slechts ahl ul bid'a?

Maar JE zal nooit een een broeder of zuster die zichzelf selefie noemt, en enige kennis heeft, en niet door taqlied zichzelf selefie zijn gaan noemen, zal je nooit zo'n iemand horen zeggen, als je je geen selefie noemt ben je geen moslim. Daarentegen als je niet de Quran en Sunnah volgt volgens het begrip van de selef as-sali7, zit je op een dwaalspoor.. Dat lijkt me duidelijk..

Dat is een contradictie; aan de ene kant zeg je dat geen enkele moslim die zichzelf salafie noemt andere moslims van ongeloof zal beschuldigen (dwz geen moslim zijn), en vervolgens zeg je dat als je niet de koran en soenna volgt volgens de interpretaties van die groep je op een dwaalspoor zit. Dat de huidige salafiyya dezelfde soenna volgen als de eerste generatie moslims, salaf as sali', lijkt me onmogelijk; daarvoor zitten er teveel ulema-met-fatwa's tussen (zie bovenstaande).

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 20:07
In eerste instantie geplaatst door Oum Mujahid

2. zij pretenderen dat ook niet. Het gaat er niet om wat zij pretenderen, het gaat erom dat wij als gelovigen dat pretenderen. En dat wij hen als norm nemen en wat erger is; dat wij dat aan anderen proberen op te leggen. ok niet.

[/QUOTE]

En zegt ALLAH Ta'Ala niet in dezelfde Quran als waaruit jij deze 2 prachtige verzen heb gehaald:

"En vraag Ahloe Dhikr (de mensen van kennis) indien jullie niet weten"

Het is niet gebruiken wat je uitkomt, en laten wat je niet uitkomt broeder,

Ik begrijp dat je er niet voor kiest om jezelf selefie, of soennie e.d. te noemen om je af te scheiden van ahloel bid'ah, en dat is je goed recht, dat doe ik ook niet, ik ben een Moslima die de Quran en Sunnah volgt volgens het begrip van de selef-as-sali7..

Alleen moet je niet onderkennen dat het vanuit de islaam is toegestaan om jezelf selefie te noemen, of je het doet, is verder een eigen keus...

Wallahu A3lam,
Oum Mujahid[/QUOTE]

Salaam Alaikum,

zeker vraagt Allah subhan wa t'ala ons dat. In het geval van twijfel over godsdienstzaken. Maar voor je twijfelt moet je toch eerst zelf hebben nagedacht. Er staat immers niet: "volg de mensen van kennis". En zelfs de mensen van kennis en diegenen die zo genoemd worden zijn niet altijd onomstreden, behalve misschien in hun eigen kring.

Maar ik wil mij niet scharen onder de groep "mensen van kennis", dat zou wat arrogant zijn gezien mijn gebrek daaraan. Ik belees en beluister ook geleerden, maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat zelf de geleerdste geleerde een gewoon mens is van vlees en bloed en niet heiliger dan ik, jij of wie dan ook.

Het is overigens niet mijn bedoeling mensen de les te lezen of "van hun dwaalspoor" af te brengen e.d. Ik gun iedereen zijn of haar mening, als we elkaar maar een beetje vrijlaten. Overigens probeer ik niet de soenna te boycotten, ik zet alleen vraagtekens bij bepaalde aspecten ervan, dat kan soms komen door een gebrek aan kennis, maar dan herinner ik mij altijd graag de aya uit de edele koran waarin gezegd wordt dat wij niet moeten accepteren waar wij geen weet van hebben enz. Dat ik mijzelf geen soennie of salafie noem is in principe om dezelfde reden als waarom jij dat niet doet, behalve dat ik niet van mening ben dat je als moslim perse er dezelfde levenstijl op na hoeft te houden als 1400 jaar geleden (anders zou ik niet hier op het forum zijn, maar dadels plukken in Medina).

Wassalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu,

Amier.

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 21:14

salaam'aleikum

wij "volgen" geen geleerden

wij "volgen" dalil

t'is onze fout niet dat die geleerden die zich

(met recht) 'salafie' noemen altijd dalil hebben

en we bijgevolg wel verplicht zijn hun gelijk te geven

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.